Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
My Ass
Susz X
R.O.F.L
Infra
F.I.S.T
Thors
DMustaine
formsvackan
Dao
RedCloud
Regndrottning
15 posters

    Al-Quida finns inte

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Dao 2010-02-01, 16:47

    Kan DMustaine nu förklara för oss HUR man bevisar att något INTE existerar!

    Det är en enkel fråga, som borde ha ett enjelt svar av dig - eftgersom du vill att vi skall göra detta!

    Kan du bevisa att drakar inte existerar?

    Hur är det med tomtar och troll?
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty finns inte

    Inlägg  My Ass 2010-02-01, 17:31

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Image2

    Jag finns inte....... ser vi här Bin Laden dekalarera med ett finger han lånat från sin vänsterkompis i Sverige...

    Bin Laden fortsätter, " inte heller existerar dao rc rv form eller någon av de andra muppvänster, de är bara en doft av en sur fis som dröjt sig kvar sen muren föll....."
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  RedCloud 2010-02-01, 17:58

    Om du nu mår så dåligt som du gör Gustav "tjuven" Ander, är det inte dags för lite terapi, mot din ensamhet & bitterhet. Det ä r inte bra för din själ...om du har någon.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  formsvackan 2010-02-01, 18:01

    My Ass skrev:Bin Laden fortsätter, " inte heller existerar dao rc rv form eller någon av de andra muppvänster, de är bara en doft av en sur fis som dröjt sig kvar sen muren föll....."
    Han lär dock få svårt att bevisa att jag inte finns Very Happy

    Här har du en annan bild på honom och USA's säkerhetsrådgivare Brzezinski när de planerar bildandet av Al-Qaida.

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Brzezinskibinladenakati

    Zbigniew Brzezinski är välkänd för att han initierade en kampanj 1979 där han stödde mujaheddin i Pakistan och Afganistan genom Pakistans underrättelsetjänst understödd av CIA och MI6 mot Sovjetunionen. Denna mujaheddin var vad som senare kallas Al-Qaida med Usama Bin Laden i spetsen.



    Det är fler än Brzezinski som "fraterniserat med fienden" Very Happy

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Bush_kiss
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  My Ass 2010-02-01, 18:12

    Jag tror inte det är svårt att bevisa att du inte finns form.
    Du har ju själv börjat, genom att förneka och radera dina egna inlägg.....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  RedCloud 2010-02-01, 18:15

    D
    u har ju själv börjat, genom att förneka och radera dina egna inlägg

    Som din fega skit till bror i bedrövelsen NollKollBlue ?
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  My Ass 2010-02-01, 18:20

    Nu är tydligen näsan , näsan som inbillar sig andra är bittra och arga,
    lite upprörd igen......

    Jag tycker näsan ska lugna ner sig lite och tacknämligt ta emot de gåvor han får av skattemedel för det ringa arbete han utför , och det försumbara han tillför vårt gemensamma samhälle.Smile
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  formsvackan 2010-02-01, 18:24

    My Ass skrev:Du har ju själv börjat, genom att förneka och radera dina egna inlägg.....
    Nix, den som för glatta livet raderar sina inlägg är ditt vårdbiträde Blueheaven Very Happy

    Det inlägg som du skrev och "skyllde på mig" får du faktiskt själv stå för, om inte någon annan tar på sig ansvaret. Jag har inte det allra minsta med detsamma att göra.
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  My Ass 2010-02-01, 18:30

    formsvackan skrev:
    My Ass skrev:Du har ju själv börjat, genom att förneka och radera dina egna inlägg.....
    Nix, den som för glatta livet raderar sina inlägg är ditt vårdbiträde Blueheaven Very Happy

    Det inlägg som du skrev och "skyllde på mig" får du faktiskt själv stå för, om inte någon annan tar på sig ansvaret. Jag har inte det allra minsta med detsamma att göra.

    Självklart har du inte det... och din trovärdighet är lika mycket värd som gamla rubel var på Wall Street...
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  formsvackan 2010-02-01, 18:37

    My Ass skrev:
    formsvackan skrev:
    My Ass skrev:Du har ju själv börjat, genom att förneka och radera dina egna inlägg.....
    Nix, den som för glatta livet raderar sina inlägg är ditt vårdbiträde Blueheaven Very Happy

    Det inlägg som du skrev och "skyllde på mig" får du faktiskt själv stå för, om inte någon annan tar på sig ansvaret. Jag har inte det allra minsta med detsamma att göra.

    Självklart har du inte det... och din trovärdighet är lika mycket värd som gamla rubel var på Wall Street...
    Skoj att du är "back in business". Trots att det du skriver är rena rama nyset, gillar jag starkt dina formuleringar och ideologiska kullerbyttor. Keep up the good work Very Happy
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Motstånd

    Inlägg  Infra 2010-02-01, 18:45

    DMustaine skrev:
    Infra skrev:
    DMustaine skrev:
    Infra skrev:
    DMustaine skrev:
    Susz X skrev:Men jisses- lär di att lyssna på nyheter..
    Att dem som är sk "terrorister" inte var fler än knappt
    100personer vet ju alla.

    Det påståendet bygger du på vaddå? Fram med bevisen!

    Ok, du ber om det. Här kommer bevisen!:
    http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=3093134

    Och du vet väl: allt som står i tidningen är sant.

    Det är inget bevis det är spekulationer som bara rör frågan om Al Qaida:s storlek. Beviset får väl sägas vara i reportaget att Al Qaida knutits till londombombningarna 2005. Kalsongbombaren senast sägs ju knutits till Al Qaida i Jemen. Jag hoppas och tror att jakten på Al Qaida decimerat dem kraftigt.

    Men jag tackar för beviset du lyft fram som stärker min position i diskussionen!

    Kalsongbombaren? Enligt mig var han skickad av en jemenitisk motståndsgrupp.
    Enligt dig var det tydligen bin Laden som hade skickat honom. Inte tror du väl
    Osama som är en noggrann och exact militär strateg skulle skicka en otränad
    och inkompetent uppdragstagare. Bin Laden skulla aldrig anse sig ha råd med ett
    sådant debackel. Härtill är hans "varumärke" alltför värdefullt.

    Hur kan du presentera argument som visar att denna jemenitiska 'motståndsgrupp' (motstånd mot vad? civila personer på ett flygplan??????)inte har kopplingar till Al Qaida? Kan vi kalla dem terrorgrupp istället, jag känner mig bekvämare med det då jag anser att försöka spränga ett flygplan fullt med civila personer är terrorism. Du och resten av 'röda brigaderna' här tycker inte det jag vet!

    "Motstånd mot vad?" Mot demokratins fiender naturligtvis. Du vet väl
    att muslimer älskar demokrati och rättvisa men att de förtrycks av
    sina regimer som hålls under armarna av en nykolonial västvärld?

    Och försök inte få det att låta som om vi försvarar flygplansspräng-
    ningar. Det gör ingen här.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  DMustaine 2010-02-01, 18:47

    Dao skrev:Kan DMustaine nu förklara för oss HUR man bevisar att något INTE existerar!

    Det är en enkel fråga, som borde ha ett enjelt svar av dig - eftgersom du vill att vi skall göra detta!

    Kan du bevisa att drakar inte existerar?

    Hur är det med tomtar och troll?

    Vad härligt det är att forumets röda brigader hänger upp sig på teknikaliteter. Jag kanske ska citera dig vettja:

    "DMustaine (DAO i det här fallet) hamnade i fällan igen, och visar att när argumenten tryter, så kommer skitsnacken fram igen...Att debattera sådana här frågor med dig är lite som att stjäla godis av ett barn."

    Den röda forumbrigaden tappar fattningen! Argumenten tryter det är tydligt!!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  formsvackan 2010-02-01, 18:59

    DMustaine skrev:Argumenten tryter det är tydligt!!
    Tryter ? Du har ännu inte uppvisat ett enda Very Happy
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  DMustaine 2010-02-01, 19:18

    formsvackan skrev:
    DMustaine skrev:Argumenten tryter det är tydligt!!
    Tryter ? Du har ännu inte uppvisat ett enda Very Happy

    https://www.youtube.com/watch?v=G7RElWMRdRk
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  formsvackan 2010-02-01, 19:45

    DMustaine skrev:
    formsvackan skrev:
    DMustaine skrev:Argumenten tryter det är tydligt!!
    Tryter ? Du har ännu inte uppvisat ett enda Very Happy

    https://www.youtube.com/watch?v=G7RElWMRdRk
    "Fighters claiming to be Al-Qaida" Det kanske de gör, men gjorde de det år 2001 ?

    Att man är förbannade på USA är väl förklarligt när deras barn blivit dödade på uppdrag av USA. Det stödjer dock på intet sätt de lögner som Wolfowitz, Rumsfeldt, Cheney, Bush, Blair m.fl. kastade i ansiktet på oss.

    "En av UBL ledd global terroristorganisation med tusentals medlemmar, verksamma i mer än 60 länder"


    Det är denna organisation som du ska bevisa att existerade år 2001. Det borde väl inte vara så svårt när den var så fruktansvärd att den motiverade att USA åter drog ut i krig. En och annan kalsongbombare och några "stirred up moslems" kan inte ha varit orsaken.


    http://www.globalresearch.ca/articles/BRZ110A.html

    The CIA's Intervention in Afghanistan

    Q: And neither do you regret having supported the Islamic fundamentalism, having given arms and advice to future terrorists?

    Brzezinski: What is most important to the history of the world? The Taliban or the collapse of the Soviet empire? Some stirred-up Moslems or the liberation of Central Europe and the end of the cold war?

    Q: Some stirred-up Moslems? But it has been said and repeated Islamic fundamentalism represents a world menace today.

    Brzezinski: Nonsense! It is said that the West had a global policy in regard to Islam. That is stupid. There isn't a global Islam. Look at Islam in a rational manner and without demagoguery or emotion. It is the leading religion of the world with 1.5 billion followers. But what is there in common among Saudi Arabian fundamentalism, moderate Morocco, Pakistan militarism, Egyptian pro-Western or Central Asian secularism? Nothing more than what unites the Christian countries.


    Har något förändrats är orsaken förmodligen det krig som Brzezinski själv startade !
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  DMustaine 2010-02-01, 20:20

    "Det är denna organisation som du ska bevisa att existerade år 2001. Det borde väl inte vara så svårt när den var så fruktansvärd att den motiverade att USA åter drog ut i krig. En och annan kalsongbombare och några "stirred up moslems" kan inte ha varit orsaken."

    Du vet mkt väl orsaken, talibanerna skyddade UBL och jänkarna ville ha honom efter 9/11. Vilket jag har respekt för!
    Hur ska jag veta storleken på Al Qaida 2001? Jag är endast skyldig till att hävda att Al Qaida existerar i någon form. Jag kommer inte lyckas peka ut en organisation med pampig entré, flott kontor och en välvillig kundtjänst. Om du nu tror det. Det är dock ingen tvekan om att Al Qaida existerade då och förmodligen i en större omfattning än idag. Sedan dess har ju belysningen av gruppen förändrats något. Insatser på många plan har gjorts för att ta itu med problemet. Bla frysningen av tillgångar! Kanske är Al Qaida idag en spillra mot vad den var, men dess idé lever vidare.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  RedCloud 2010-02-01, 20:29

    Jag är endast skyldig till att hävda att Al Qaida existerar i någon form.

    byt "hävda" mot "bevisa"....tack på förhand
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  formsvackan 2010-02-01, 20:45

    DMustaine skrev:Du vet mkt väl orsaken, talibanerna skyddade UBL och jänkarna ville ha honom efter 9/11. Vilket jag har respekt för!
    Jag kan också respektera att man ville visa beslutsamhet efter 911, men tror som du vet att anledningen till ockupationen av Afghanistan var en helt annan.
    DMustaine skrev:Hur ska jag veta storleken på Al Qaida 2001?
    I så fall kanske du inte ska påstå att jag har fel
    DMustaine skrev:Jag är endast skyldig till att hävda att Al Qaida existerar i någon form.
    Det är det väl ingen som förnekar. Frågan är dock "vilken form" ?
    DMustaine skrev:Det är dock ingen tvekan om att Al Qaida existerade då och förmodligen i en större omfattning än idag.
    Att Neocons år 2001 överdrev Al-Qaidas storlek och farlighet med ett antal tiopotenser anser jag dock att står helt klart.
    Man fick med Al-Qaida åter en nödvändig extern fiende att "ena folket" mot.

    Ur Brzezinskis bok The Grand Chessboard, American Primacy And It's Geostrategic Imperatives

    "Moreover, as America becomes an increasingly multi-cultural society, it may find it more difficult to fashion a consensus on foreign policy issues, except in the circumstance of a truly massive and widely perceived direct external threat." (p. 211)

    "a truly massive and widely perceived direct external threat" - Al-Qaida !

    En nödvändighet för att kunna bedriva önskad utrikespolitik utan besvärande störningar på hemmaplan. Eventuella protester från andra länder undanröjdes också effektivt på detta sätt.

    DMustaine skrev:Kanske är Al Qaida idag en spillra mot vad den var, men dess idé lever vidare.
    Idén att kämpa mot förtryck har funnits så länge som förtryckare funnits, och bägge kommer också att finnas kvar exakt lika länge. Detta är på intet sätt kopplat till enbart Al-Qaida eller någon annan besvärande grupp av "frihetskämpar". Det är banne mig en naturlag !
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Dao 2010-02-01, 23:17

    DMustaine skrev:
    Dao skrev:Kan DMustaine nu förklara för oss HUR man bevisar att något INTE existerar!

    Det är en enkel fråga, som borde ha ett enjelt svar av dig - eftgersom du vill att vi skall göra detta!

    Kan du bevisa att drakar inte existerar?

    Hur är det med tomtar och troll?

    Vad härligt det är att forumets röda brigader hänger upp sig på teknikaliteter. Jag kanske ska citera dig vettja:

    "DMustaine (DAO i det här fallet) hamnade i fällan igen, och visar att när argumenten tryter, så kommer skitsnacken fram igen...Att debattera sådana här frågor med dig är lite som att stjäla godis av ett barn."

    Den röda forumbrigaden tappar fattningen! Argumenten tryter det är tydligt!!

    Inget smitande nu!!!

    HUR BEVISAR MAN ATT NÅGOT INTE EXISTERAR????
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  DMustaine 2010-02-02, 10:23

    Dao skrev:
    DMustaine skrev:
    Dao skrev:Kan DMustaine nu förklara för oss HUR man bevisar att något INTE existerar!

    Det är en enkel fråga, som borde ha ett enjelt svar av dig - eftgersom du vill att vi skall göra detta!

    Kan du bevisa att drakar inte existerar?

    Hur är det med tomtar och troll?

    Vad härligt det är att forumets röda brigader hänger upp sig på teknikaliteter. Jag kanske ska citera dig vettja:

    "DMustaine (DAO i det här fallet) hamnade i fällan igen, och visar att när argumenten tryter, så kommer skitsnacken fram igen...Att debattera sådana här frågor med dig är lite som att stjäla godis av ett barn."

    Den röda forumbrigaden tappar fattningen! Argumenten tryter det är tydligt!!

    Inget smitande nu!!!

    HUR BEVISAR MAN ATT NÅGOT INTE EXISTERAR????

    Exakt inget smitande! Hur bevisar man att något som existerar (Al Qaida) inte existerar? I ert fall med rena lögner!!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  formsvackan 2010-02-02, 10:30

    DMustaine skrev:Exakt inget smitande! Hur bevisar man att något som existerar (Al Qaida) inte existerar? I ert fall med rena lögner!!
    Det vore intressant att få veta vad du anser är lögner i sammanhanget.

    Jag har min klara uppfattning om vem som serverat lögner beträffande Al-Qaida.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  DMustaine 2010-02-02, 10:32

    formsvackan skrev:
    DMustaine skrev:Exakt inget smitande! Hur bevisar man att något som existerar (Al Qaida) inte existerar? I ert fall med rena lögner!!
    Det vore intressant att få veta vad du anser är lögner i sammanhanget.

    Jag har min klara uppfattning om vem som serverat lögner beträffande Al-Qaida.

    Jag kan hantera att du tar mig för lögnare när jag påstår att Al Qaida existerar!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  formsvackan 2010-02-02, 10:34

    DMustaine skrev:
    formsvackan skrev:
    DMustaine skrev:Exakt inget smitande! Hur bevisar man att något som existerar (Al Qaida) inte existerar? I ert fall med rena lögner!!
    Det vore intressant att få veta vad du anser är lögner i sammanhanget.

    Jag har min klara uppfattning om vem som serverat lögner beträffande Al-Qaida.

    Jag kan hantera att du tar mig för lögnare när jag påstår att Al Qaida existerar!
    Jag har inte påstått att du ljuger. Troligtvis har du dock gått på de lögner som initialt spreds av neocons.

    Vad menar du med "I ert fall med rena lögner!!" ?
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  DMustaine 2010-02-02, 10:56

    formsvackan skrev:
    DMustaine skrev:
    formsvackan skrev:
    DMustaine skrev:Exakt inget smitande! Hur bevisar man att något som existerar (Al Qaida) inte existerar? I ert fall med rena lögner!!
    Det vore intressant att få veta vad du anser är lögner i sammanhanget.

    Jag har min klara uppfattning om vem som serverat lögner beträffande Al-Qaida.

    Jag kan hantera att du tar mig för lögnare när jag påstår att Al Qaida existerar!
    Jag har inte påstått att du ljuger. Troligtvis har du dock gått på de lögner som initialt spreds av neocons.

    Vad menar du med "I ert fall med rena lögner!!" ?

    Ja det är ju uppenbart att Al Qaida existerar. Allt påstående om annat måste ses som lögn! Agendan är enligt min syn att sprida anti USA propaganda! En fråga? arbetar ni inte? Jag gör det och kan inte som ni sitta här 24/7
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  formsvackan 2010-02-02, 11:42

    DMustaine skrev:Ja det är ju uppenbart att Al Qaida existerar.
    Det enda som är uppenbart är att ett antal personer på vår planet i vissa sammanhang kallar sig för Al-Qaida.
    DMustaine skrev:Allt påstående om annat måste ses som lögn!
    Ingen har motsatt sig det jag skrev ovan. Den officiella ”bilden” av Al-Qaida som en gång spreds av neocons är dock mycket långt från sanningen och också starkt ifrågasatt av tänkande människor.
    DMustaine skrev:Agendan är enligt min syn att sprida anti USA propaganda!
    Din värld tycks bestå av enbart trovärdig USA-propaganda och lögnaktig anti-USA-propaganda. Att göra det så enkelt för sig är i mina ögon både blåögt och idiotiskt.
    Det är fascinerande att se hur även hänvisning till den amerikanska administrationen klassas som anti-USA-propaganda Very Happy
    DMustaine skrev:En fråga? arbetar ni inte? Jag gör det och kan inte som ni sitta här 24/7
    Jodå, jag sitter just nu och avslutar januari månad i bokföringen. Har litet strul med ett par fakturor där in och ut tyvärr hamnat på olika perioder, men det löser sig Very Happy

    Sponsored content


    Al-Quida finns inte - Sida 4 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 19:16