Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
My Ass
Susz X
R.O.F.L
Infra
F.I.S.T
Thors
DMustaine
formsvackan
Dao
RedCloud
Regndrottning
15 posters

    Al-Quida finns inte

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Dao 2010-01-29, 10:48

    DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Ert USA-hat har återigen visat sig uppenbart! Vilket kanske är naturligt då ni är kommunister som egentligen förlorat allt överallt!

    Ditt människohat är uppenbarligen större!

    Inte undra på det - eftersom du inte klarar av att stå för dina åsikter i en debatt utan att komma med påhittade floskler!

    Jaha mitt människohat? Du kanske kan för berätta hur det yttrar sig? Eller är det bara en påhittad floskel från din sida?

    Som ditt "USA-hat", då?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  formsvackan 2010-01-29, 11:53

    DMustaine skrev:Ert USA-hat har återigen visat sig uppenbart! Vilket kanske är naturligt då ni är kommunister som egentligen förlorat allt överallt!
    Skulle mitt, av dig påhittade "USA-hat", vara någon sorts argument för Al-Qaidas existens ?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Dao 2010-01-29, 16:28

    NÄR får man kruitisera USA - DMustaine?

    Du ogillar när man kriotiserar USA när de gör dumma saker, uppenbarligen. Men när skall man få göra detta? Eller har de någon form av undantag?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  formsvackan 2010-01-29, 17:06

    Dao skrev:NÄR får man kruitisera USA - DMustaine?

    Du ogillar när man kriotiserar USA när de gör dumma saker, uppenbarligen. Men när skall man få göra detta? Eller har de någon form av undantag?
    Man kanske handlar med avlatsbrev på Wall Street Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Dao 2010-01-29, 18:09

    Jag vill verkligen försöjka förstå dessa som skriker "USA-hat" varje gång man kritiserar USA det minsta!!!

    Är det verkligen så, som det först verkar, att den personen saknar sakliga argument???

    Kan det vara så simpelt???
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  formsvackan 2010-01-29, 19:01

    Dao skrev:Jag vill verkligen försöjka förstå dessa som skriker "USA-hat" varje gång man kritiserar USA det minsta!!!

    Är det verkligen så, som det först verkar, att den personen saknar sakliga argument???

    Kan det vara så simpelt???
    Gissningsvis är du sanningen på spåret Very Happy
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Infra 2010-01-30, 22:46

    Du har alldeles rätt Regn. Al Quaida finns inte men USA behöver det
    att focusera agression på. Alltså låtsas man att man slåss mot al Quaida.
    Här finns bara spridda grupper i skillda länder som verbalt bekänner
    sig tillhöra al Quaida - vad de menar är att de sympatiserar med asl Quaida,
    Basen. En ideologisk beteckning som markerar samhörighet i hat mot Väst och
    kampvilja.

    http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=3093134
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  DMustaine 2010-01-30, 22:49

    Vad hade du trott då? Stort kontor med pampig entré? Små grupper av män/kvinnor (sk celler) i träningsoveraller med texten Al Qaida på ryggen?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Dao 2010-01-31, 00:15

    DMustaine skrev:Vad hade du trott då? Stort kontor med pampig entré? Små grupper av män/kvinnor (sk celler) i träningsoveraller med texten Al Qaida på ryggen?

    Jag tror vi alla hoppats att om de en gång funnits, de inte gör det längre - och kriget mot terrorismen är över!
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2010-01-31, 00:30

    Oavsett om dem finns eller inte finns det ju tydligen missfoster som gillar att spränga sig själva. Är ju värre om Al Quaida inte existerar, vem är det då som står för hjärntvätten?

    Usa? lol!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  DMustaine 2010-01-31, 00:35

    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Vad hade du trott då? Stort kontor med pampig entré? Små grupper av män/kvinnor (sk celler) i träningsoveraller med texten Al Qaida på ryggen?

    Jag tror vi alla hoppats att om de en gång funnits, de inte gör det längre - och kriget mot terrorismen är över!

    Så du menar att terrorhotet globalt är över? Vad skönt jag var orolig där ett tag!
    Jag hoppas du inte bevisas ha fel? Förresten vem var då den där kalsongbombaren som försökte spränga ett flygplan från Nederländerna påväg till USA? Det har förekommit i media att han blivit rekryterad i Jemen av Al Qaida. Men eftersom de, enligt dig, inte existerar undrar jag vem han var? på vems uppdrag? lr försökte han bara dra en banjo där och blev missförstådd?....åhh jag blir så förvirrad!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  formsvackan 2010-01-31, 12:36

    DMustaine skrev:Vad hade du trott då? Stort kontor med pampig entré? Små grupper av män/kvinnor (sk celler) i träningsoveraller med texten Al Qaida på ryggen?

    "En av UBL ledd global terroristorganisation med tusentals medlemmar, verksamma i mer än 60 länder"



    Lögn och förbannad dikt !


    Denna "skapelse" gav makten till neocons, samt innebär kraftiga inskränkningar i den personliga integriteten och friheten. Det totala övervakningssamhälle som nu byggs upp har vi inget försvar mot. Om vi inte genomskådar taskspeleriet, kommer denna fiktiva fara att få oss att terrorisera oss själva hur långt och länge som helst.

    Det skydd som "makten" säger sig bygga för att bevara oss för terrorister, är i verkligheten något som skyddar "makten" mot oss.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Dao 2010-01-31, 13:23

    R.O.F.L skrev:Oavsett om dem finns eller inte finns det ju tydligen missfoster som gillar att spränga sig själva. Är ju värre om Al Quaida inte existerar, vem är det då som står för hjärntvätten?

    Usa? lol!

    De är medansvariga! Villiga självmordsbombare hittas lättast där människor har kränkts och där de drabbats av enorma katastrofer i form av krig, ockupation och terror..! Du vet vilka som leder ligan här...

    Faktorerna bakom både terrorismen och självmordsbombandet finns kartlagda - och de skulle helt klart inte finnas idag om USA hade agerat mer humant i sin utrikespolitik. Men även europeiska länder har ett stort ansvar!

    Givetvis är de enskilda utövarna OCKSÅ ansvariga - men de hade säkert hellre velat vara med och byggt upp ett bättre samhälle på ett annat sätt, om de kände att de hade haft ett val...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Dao 2010-01-31, 13:30

    DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Vad hade du trott då? Stort kontor med pampig entré? Små grupper av män/kvinnor (sk celler) i träningsoveraller med texten Al Qaida på ryggen?

    Jag tror vi alla hoppats att om de en gång funnits, de inte gör det längre - och kriget mot terrorismen är över!

    Så du menar att terrorhotet globalt är över? Vad skönt jag var orolig där ett tag!
    Jag hoppas du inte bevisas ha fel? Förresten vem var då den där kalsongbombaren som försökte spränga ett flygplan från Nederländerna påväg till USA? Det har förekommit i media att han blivit rekryterad i Jemen av Al Qaida. Men eftersom de, enligt dig, inte existerar undrar jag vem han var? på vems uppdrag? lr försökte han bara dra en banjo där och blev missförstådd?....åhh jag blir så förvirrad!

    Klart du blir förvirrad, när du förvränger mina inlägg i den milda grad att du skulle kunna anklagas för svindleri och spridande av lögner!

    1 - Jag skrev inte att terrorhoten globalt är över! Jag skrev att alla ÖNSKADE nog att så var fallet! Uppenbarligen har du svårt att läsa, så snart någon "vänster" skriver...

    2 - Vad skulle jag bevisas ha fel med? Att folk hoppas att kriget mot terrorismen är över? Vill inte alla undvika krig, helst?

    Vill inte du?

    3 - Vem kalsongbombaren var vet jag inte! Förstår inte vad det skulle ha något med mitt inlägg att göra heller för den delen...

    4 - Så al-Qaida existerar i Jemen för att massmedia hävdar detta? Eller är det så att alla som planerar sånt här per automatik blir "al-Qaida" i våran smått enkelriktade massmedia?

    Eller du kanske inte gillar vanlig källkritik så snart det handlar om dina älskade al-Qaida?

    5 - Du kan fortsätta att vara förvirrad hur länge du vill. Eller också kan du börja reagera på det som jag skriver i mina inlägg, mer än vad du uppenbarligen VILL att jag skriver, i din fantasi...

    I den situationen skulle vem som helst bli förvirrad...

    Men du väljer själv!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Dao 2010-01-31, 13:32

    Ingen som undrar över varför "al-Qaida", eller islamistisk terrorism över huvudtaget, alltid finns där USA först har förstört hela eller delar av landet - eller där de PLANERAR att göra detta?
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  R.O.F.L 2010-01-31, 16:58

    Dao skrev:Ingen som undrar över varför "al-Qaida", eller islamistisk terrorism över huvudtaget, alltid finns där USA först har förstört hela eller delar av landet - eller där de PLANERAR att göra detta?

    Men Al-Qaida är ju en Amerikansk konstruktion som härstammar från kriget i Afghanistan när sovjet var där. Nu har dem vänt sig mot dem istället och värvar folk från hela den muslimska världen.
    Så att Al qaida inte finns är ju felaktigt.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  formsvackan 2010-01-31, 17:21

    R.O.F.L skrev:
    Dao skrev:Ingen som undrar över varför "al-Qaida", eller islamistisk terrorism över huvudtaget, alltid finns där USA först har förstört hela eller delar av landet - eller där de PLANERAR att göra detta?

    Men Al-Qaida är ju en Amerikansk konstruktion som härstammar från kriget i Afghanistan när sovjet var där. Nu har dem vänt sig mot dem istället och värvar folk från hela den muslimska världen.
    Så att Al qaida inte finns är ju felaktigt.
    Det jag vänder mig mot är det Al-Qaida som Wolfowitz, Rumsfeldt, Cheney, Bush, Blair m.fl. målade upp för omvärlden. Detta Al-Qaida har enligt vad jag förstår aldrig existerat och kommer förhoppningsvis heller aldrig att så göra.

    Man ljög oss rakt i ansiktet i syfte att "motivera" bl.a. förverkligandet av sina krigsplaner.

    Det kan knappast vara min eller någon annas sak att bevisa denna ickeexistens. De som tror på detta Al-Qaida får gärna försöka "bevisa" existensen, gärna då med något mera hållbart än enbart krigspropaganda och sporadiska antydningar i diverse blaskor.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Dao 2010-01-31, 18:39

    R.O.F.L skrev:
    Dao skrev:Ingen som undrar över varför "al-Qaida", eller islamistisk terrorism över huvudtaget, alltid finns där USA först har förstört hela eller delar av landet - eller där de PLANERAR att göra detta?

    Men Al-Qaida är ju en Amerikansk konstruktion som härstammar från kriget i Afghanistan när sovjet var där. Nu har dem vänt sig mot dem istället och värvar folk från hela den muslimska världen.
    Så att Al qaida inte finns är ju felaktigt.

    Den moderna islamistiska terrorismen kommer från Afghanistan på 80-talet! När USA:s betalda legosoldater sedan for hem till sina hemländer, tog de med sig sina kunskaper och inte sällan sina vapen, och körde igång det de hade lärt sig där!

    Om al-Qaida var en del av detta eller inte är för mig närmast totalt ointressant!

    Problemen finns där fortfarande!

    Ju mer VI håller på med "kriget mot terrorismen" kommer det att bildas allt fler terrorister, terrornätverk och grupperingar som hatar väst!

    al-Qaida är lite som Frankensteins monster! Vi har skapat den själva och nu kan vi inte kontrollera den, utan vi hjälper den istället att fortsätta sätta skräck i sin omgivning!

    Det är inte för inte som många i tredje värlöden inte ser någon skilnad på terroristerna och västmakterna!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  DMustaine 2010-01-31, 19:57

    Jag funderar lite över dessa personer:

    Usama bin Muhammed bin Laden
    Ayman al Zawahiri
    Saif Saif al-Din al-Ansari al-Adel
    Amin al-Haq
    Suleiman Abu Ghaith
    Mafouz Ould Walid
    Thirwat Saleh Shirhata
    Abu Musab al Zarqawi
    Mustafa Ahmed Hassan Hamza
    Fazul Abdullah Mohammed
    Bilal Bin Marwan
    Ahmad Mohammad ali al-Hada
    Abdul Rahim Ayub
    Abu Ubeid al-Qurashi
    Midhat Mursi
    Seikh Saiid al-Masri
    Mohammed Jamal Khalifa
    Abu Laith al Libi
    Abu Hadi al Iraqi
    Hamza Rabia
    Mustafa Setmariam Nasar
    Imad Fayez Mugniyah
    Adnan G. El Shukrijumah
    Abdullah Ahmed Abdullah
    Muhsin Musa Matwalli Atwah
    Ahmed Ghailani
    Ahmed Mohammed Hamed Ali
    Mustafa Mohamed Fadhil
    Sheikh Ahmed Salim Swedan
    Abdul Rahman Yasin
    Fahid Msalam
    Abdul Jamal Balfas
    El Ayasi Radi El Samie
    Francisco Palop Monje
    Issa Ismail Mohamed
    Mevlit Zikara
    Parlindugan Siregar
    Robert Pierre aka Abu Abderrahman
    Syawal Yasin
    Tamsil Linrung
    Tarek Hdia
    Turki Mishal Dandani
    Walid Naouar
    Maria Dolores Cerda Ibanez
    Aafia Siddiqui

    Finns det någon gemensam nämnare här?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Dao 2010-01-31, 20:05

    DMustaine skrev:Jag funderar lite över dessa personer:

    Usama bin Muhammed bin Laden
    Ayman al Zawahiri
    Saif Saif al-Din al-Ansari al-Adel
    Amin al-Haq
    Suleiman Abu Ghaith
    Mafouz Ould Walid
    Thirwat Saleh Shirhata
    Abu Musab al Zarqawi
    Mustafa Ahmed Hassan Hamza
    Fazul Abdullah Mohammed
    Bilal Bin Marwan
    Ahmad Mohammad ali al-Hada
    Abdul Rahim Ayub
    Abu Ubeid al-Qurashi
    Midhat Mursi
    Seikh Saiid al-Masri
    Mohammed Jamal Khalifa
    Abu Laith al Libi
    Abu Hadi al Iraqi
    Hamza Rabia
    Mustafa Setmariam Nasar
    Imad Fayez Mugniyah
    Adnan G. El Shukrijumah
    Abdullah Ahmed Abdullah
    Muhsin Musa Matwalli Atwah
    Ahmed Ghailani
    Ahmed Mohammed Hamed Ali
    Mustafa Mohamed Fadhil
    Sheikh Ahmed Salim Swedan
    Abdul Rahman Yasin
    Fahid Msalam
    Abdul Jamal Balfas
    El Ayasi Radi El Samie
    Francisco Palop Monje
    Issa Ismail Mohamed
    Mevlit Zikara
    Parlindugan Siregar
    Robert Pierre aka Abu Abderrahman
    Syawal Yasin
    Tamsil Linrung
    Tarek Hdia
    Turki Mishal Dandani
    Walid Naouar
    Maria Dolores Cerda Ibanez
    Aafia Siddiqui

    Finns det någon gemensam nämnare här?

    Dina brevkompisar?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  formsvackan 2010-01-31, 20:16

    DMustaine skrev:Finns det någon gemensam nämnare här?
    Har alla jobbat åt CIA ?
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  DMustaine 2010-01-31, 21:35

    DAO "Dina brevkompisar?"
    FS "Har alla jobbat åt CIA ?"

    Det är ju era favoriter pojkar! Det är ju dessa som bistår er i kampen mot den store satan, era allierade i kampen mot det förhatliga USA! Iofs existerar ju inte dessa av era 'kamrater' hävdar ni. Men googlar man på var och en är jag säker på att man hittar lite matnyttigt och lägger man ned lite tid så finner man en röd tråd!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Dao 2010-01-31, 22:56

    DMustain

    "Det är ju era favoriter pojkar!"

    Tala för dig själv! Av oss är du den ende som stödjer terrorism!

    "Det är ju dessa som bistår er i kampen mot den store satan, era allierade i kampen mot det förhatliga USA!"

    Nu står ju dessa terrorister på samma sida som USA, så den "logiken" fungerar inte...

    Men det brukar det inte när du använder fel huvud att tänka med!

    "Iofs existerar ju inte dessa av era 'kamrater' hävdar ni."

    Har du bevis för att de existerar? Har du bevis för att de ingår i något sm kallas al-Qaida? Har du ens bevis för NÅGONTING du påstår här?

    "Men googlar man på var och en är jag säker på att man hittar lite matnyttigt och lägger man ned lite tid så finner man en röd tråd!"

    Ja - du kan finna en hel del om man googlar, DMustaine!.

    Men var är BEVISEN???
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  DMustaine 2010-02-01, 00:12

    "Har du bevis för att de existerar? Har du bevis för att de ingår i något sm kallas al-Qaida? Har du ens bevis för NÅGONTING du påstår här?"

    Vad som än läggs upp om Al Qaida så kommer du aldrig acceptera det! Din agenda framstår ju som glasklar, beskylla USA för allt! Skiter en vårdtagare (lr som det nu heter; kund) ned sig i ett av våra äldreboenden så fanimig om du fick frågan så skulle du skylla det på USA! Finns det en amerikan i en svensk livsmedelsbutik så har USA ockuperat den! Det är inte lönt att försöka diskutera med dig då du redan är trasigt indoktrinerad att du tappat all känsla för sunt förnuft! Jag skulle, om jag kunde, nypa en Al Qaida i öronen och släpa honom till dig. Men det ligger liksom i sakens natur att de är rätt svåra att få tag på! Listan finns för att världens underättelsetjänster plockat fram den, och du har ju som tidigare sagt att du fäster viss tilltro till världens underättelsetjänster! Men bara när den inte avviker från din agenda?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Dao 2010-02-01, 00:24

    Such...

    DMustaine hamnade i fällan igen, och visar att när argumenten tryter, så kommer skitsnacken fram igen...

    Att debattera sådana här frågor med dig är lite som att stjäla godis av ett barn.

    Sponsored content


    Al-Quida finns inte - Sida 2 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 16:10