Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
My Ass
Susz X
R.O.F.L
Infra
F.I.S.T
Thors
DMustaine
formsvackan
Dao
RedCloud
Regndrottning
15 posters

    Al-Quida finns inte

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  RedCloud 2010-02-02, 12:17

    Grabbarna på skolan har snöbollskrig här utanför, ena laget kallar sig "AlQaida", kanske har du beviset här Dumstaine.....
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  DMustaine 2010-02-02, 12:31

    RedCloud skrev:Grabbarna på skolan har snöbollskrig här utanför, ena laget kallar sig "AlQaida", kanske har du beviset här Dumstaine.....

    Jafan där ser du hur allmänt vedertaget uppfattningen är om Al Qaidas existens! Nu fattas det bara att du ska vakna upp ur din blodröda solkiga dvala! Laughing
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  RedCloud 2010-02-02, 12:51

    Jafan där ser du hur allmänt vedertaget uppfattningen är om Al Qaidas existens!

    OK, jag ger mig AlQaida finns, så fort ngn säger att de är AlQaida...även om det bara är ett gäng ystra snöbollskastare....
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  DMustaine 2010-02-02, 12:57

    " Ingen har motsatt sig det jag skrev ovan. Den officiella ”bilden” av Al-Qaida som en gång spreds av neocons är dock mycket långt från sanningen och också starkt ifrågasatt av tänkande människor."

    Ett förhärligande av dig själv ser jag nyanser av i det du skriver. Förmodligen lider även du av samma narcisisstiska åkomma som DAO. Verkar vara någon form av virus lika klistrat på er som HIV var på bastuklubbar!




    President Barack Obama i ett tal 6 oktober 2009. :

    "we're making real progress in our core mission: to disrupt, dismantle, and defeat al Qaeda and other extremist networks around the world."

    "We know that al Qaeda and its extremist allies threaten us from different corners of the globe -- from Pakistan, but also from East Africa and Southeast Asia; from Europe and the Gulf. And that's why we're applying focused and relentless pressure on al Qaeda -- by sharing more intelligence, strengthening the capacity of our partners, disrupting terrorist financing, cutting off supply chains, and inflicting major losses on al Qaeda's leadership. It should now be clear -- the United States and our partners have sent an unmistakable message: We will target al Qaeda wherever they take root; we will not yield in our pursuit; and we are developing the capacity and the cooperation to deny a safe haven to any who threaten America and its allies."

    Om du räknar dig själv till de 'tänkande' människorna så undrar jag vad du tänker på?

    Pratar vi om tillförlitlighet så är det ingen tvekan åt vilket håll jag lutar. Smile


    http://www.nytimes.com/2009/10/07/us/politics/07prexy.text.html?_r=1&pagewanted=2
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  formsvackan 2010-02-02, 13:54

    DMustaine skrev:Ett förhärligande av dig själv ser jag nyanser av i det du skriver.
    Att du skulle se nyanser i något jag skriver tror jag inte ett dugg på. Det enda du tycks se är dina egna idéers förträfflighet.

    Jag vägrar tro på den smörja som neocons och diverse andra tomtar kastade i ansiktet på oss.

    "En av UBL ledd global terroristorganisation med tusentals medlemmar, verksamma i mer än 60 länder"

    Du får naturligtvis okritiskt tro på allt som jänkarna säger, jag väljer att tänka själv. .
    DMustaine skrev:Förmodligen lider även du av samma narcisisstiska åkomma som DAO. Verkar vara någon form av virus lika klistrat på er som HIV var på bastuklubbar!
    Du måste ha det jobbigt med alla människor som inte ser allt på ditt sätt Very Happy
    DMustaine skrev:Om du räknar dig själv till de 'tänkande' människorna så undrar jag vad du tänker på?
    Kan källkritik och rimlighetsanalys vara kända begrepp även för dig ?
    DMustaine skrev:Pratar vi om tillförlitlighet så är det ingen tvekan åt vilket håll jag lutar. Smile
    Det förstår jag, allt som kommer från USA är tryggt och tillförlitligt Very Happy
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Dao 2010-02-02, 14:38

    DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:
    Dao skrev:Kan DMustaine nu förklara för oss HUR man bevisar att något INTE existerar!

    Det är en enkel fråga, som borde ha ett enjelt svar av dig - eftgersom du vill att vi skall göra detta!

    Kan du bevisa att drakar inte existerar?

    Hur är det med tomtar och troll?

    Vad härligt det är att forumets röda brigader hänger upp sig på teknikaliteter. Jag kanske ska citera dig vettja:

    "DMustaine (DAO i det här fallet) hamnade i fällan igen, och visar att när argumenten tryter, så kommer skitsnacken fram igen...Att debattera sådana här frågor med dig är lite som att stjäla godis av ett barn."

    Den röda forumbrigaden tappar fattningen! Argumenten tryter det är tydligt!!

    Inget smitande nu!!!

    HUR BEVISAR MAN ATT NÅGOT INTE EXISTERAR????

    Exakt inget smitande! Hur bevisar man att något som existerar (Al Qaida) inte existerar? I ert fall med rena lögner!!

    Du börjar låta som de som fortfarande hävdar att jorden är platt och centrum av universum! Alla resonemang mot denna syn avfärdas eller ignoreras - och så anklagar man motparten för att "inte kunna bevisa" sin tes...

    Fanatism á la al-Qaida! Du kanske är en del av dem?! Du verkar ju gilla extremistiska resonemang?!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  DMustaine 2010-02-02, 14:42

    Du börjar låta som de som fortfarande hävdar att jorden är platt och centrum av universum! Alla resonemang mot denna syn avfärdas eller ignoreras - och så anklagar man motparten för att "inte kunna bevisa" sin tes...

    Fanatism á la al-Qaida! Du kanske är en del av dem?! Du verkar ju gilla extremistiska resonemang?!
    [/quote]


    President Barack Obama i ett tal 6 oktober 2009. :

    "we're making real progress in our core mission: to disrupt, dismantle, and defeat al Qaeda and other extremist networks around the world."

    "We know that al Qaeda and its extremist allies threaten us from different corners of the globe -- from Pakistan, but also from East Africa and Southeast Asia; from Europe and the Gulf. And that's why we're applying focused and relentless pressure on al Qaeda -- by sharing more intelligence, strengthening the capacity of our partners, disrupting terrorist financing, cutting off supply chains, and inflicting major losses on al Qaeda's leadership. It should now be clear -- the United States and our partners have sent an unmistakable message: We will target al Qaeda wherever they take root; we will not yield in our pursuit; and we are developing the capacity and the cooperation to deny a safe haven to any who threaten America and its allies."
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Dao 2010-02-02, 14:48

    Och det skulle då vara ett bevis att al-Qaida existerar? För att USA:s president hävdar detta?

    Vet du hur många gånger presidenten i USA har hävdat saker om fiender som inte stämt med verkligheten?

    All utrikespolitik i USA är inrikespolitik!!!

    Obamas uttalanden om al-Qaida är lika trovärdiga som Irans president om Israel!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  RedCloud 2010-02-02, 14:52

    Stackars Dumstain som tror allt en amerikansk president säger.

    Låt mig påminna om lögnerna inför Irakkriget: weapons of massdestruction....anyone
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  DMustaine 2010-02-02, 15:15

    Dao skrev:Och det skulle då vara ett bevis att al-Qaida existerar? För att USA:s president hävdar detta?

    Vet du hur många gånger presidenten i USA har hävdat saker om fiender som inte stämt med verkligheten?

    All utrikespolitik i USA är inrikespolitik!!!

    Obamas uttalanden om al-Qaida är lika trovärdiga som Irans president om Israel!

    Du har bara bevisat för de flesta här att du är full med skitsnack! Det råder ingen tvekan om att du anser att du sitter på den 'rätta' infon. Oavsett vad världens underrättelsetjänster kommer fram till! Självklart lyssnar jag till vad Obama säger för han har tillgång till ett av världens bästa nätverk av underrättelsetjänster! Ni finner er info i kletiga vänsterporrmagasin vilket jag ser som föga trovärdigt!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  DMustaine 2010-02-02, 15:17

    RedCloud skrev:Stackars Dumstain som tror allt en amerikansk president säger.

    Låt mig påminna om lögnerna inför Irakkriget: weapons of massdestruction....anyone

    Nej jag tror inte på allt vad en amerikansk president säger, men jag har större tilltro till Obama än ex Bush. Och definitivt större tilltro till varenda söndertajjad vänsterflummare härinne!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Infra 2010-02-06, 02:08

    Regndrottningen harb rätt! al Qaeda finns inte. Ltyssna själv: (ljudfil):


    http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1944121&BroadcastDate=&IsBlock=
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  DMustaine 2010-02-06, 03:36

    Infra skrev:Regndrottningen harb rätt! al Qaeda finns inte. Ltyssna själv: (ljudfil):


    http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=1944121&BroadcastDate=&IsBlock=

    Al Qaida är en cancer! Finner man inte läkemedel att bota cancsern helt så kommer den fortsätta växa! Jag kan inte annat säga: du är dum alternativt naiv!!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  DMustaine 2010-02-06, 03:40

    gör inte bort dig i denna diskussion som de andra gjort! Al Qaida är kraftigt decimerat. Men än inte utrotat! Måste jag klistra in en länk av Osama Bin Ladens tal åxå?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  formsvackan 2010-02-06, 11:47

    DMustaine skrev:gör inte bort dig i denna diskussion som de andra gjort! Al Qaida är kraftigt decimerat. Men än inte utrotat! Måste jag klistra in en länk av Osama Bin Ladens tal åxå?
    Vad är kriteriet för att vara bortgjord, att man inte tror på samma lögner som du ?
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  DMustaine 2010-02-07, 01:15

    formsvackan skrev:
    DMustaine skrev:gör inte bort dig i denna diskussion som de andra gjort! Al Qaida är kraftigt decimerat. Men än inte utrotat! Måste jag klistra in en länk av Osama Bin Ladens tal åxå?
    Vad är kriteriet för att vara bortgjord, att man inte tror på samma lögner som du ?

    När du kan bevisa det är lögner så tar vi diskussionen!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Dao 2010-02-07, 13:19

    Nu har DMustaine fått allvarlig tuppjuck!

    Snacka om att vara totalt bortgjord i en debatt!!!

    Förstår att DM sällan är ärlig i sina debatter, faktiskt...
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  formsvackan 2010-02-07, 13:39

    DMustaine skrev:När du kan bevisa det är lögner så tar vi diskussionen!
    Nej, bevisbördan ligger faktiskt hos dig.
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  My Ass 2010-02-07, 13:42

    formsvackan skrev:
    DMustaine skrev:När du kan bevisa det är lögner så tar vi diskussionen!
    Nej, bevisbördan ligger faktiskt hos dig.

    lol

    En flock vänster tomtar insnöade i den svenska skogen påstår att Al Qaida inte finns,
    och bevisbördan läggs på andra.....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Dao 2010-02-07, 13:50

    My Ass skrev:
    formsvackan skrev:
    DMustaine skrev:När du kan bevisa det är lögner så tar vi diskussionen!
    Nej, bevisbördan ligger faktiskt hos dig.

    lol

    En flock vänster tomtar insnöade i den svenska skogen påstår att Al Qaida inte finns,
    och bevisbördan läggs på andra.....

    Då ber jag My Ass förklara för oss hur man bevisar att en företeelse INTE existerar!

    Om inte - så har du åter visat att du är totalt bortgjord!
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  My Ass 2010-02-07, 13:52

    Dao skrev:
    My Ass skrev:
    formsvackan skrev:
    DMustaine skrev:När du kan bevisa det är lögner så tar vi diskussionen!
    Nej, bevisbördan ligger faktiskt hos dig.

    lol

    En flock vänster tomtar insnöade i den svenska skogen påstår att Al Qaida inte finns,
    och bevisbördan läggs på andra.....

    Då ber jag My Ass förklara för oss hur man bevisar att en företeelse INTE existerar!

    Om inte - så har du åter visat att du är totalt bortgjord!

    Som sagt, lte rörliga bilder och ljud till er hade skapat klassiker .
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Dao 2010-02-07, 13:55

    Kan du hjälpa oss "efterblivna", My Ass?

    Förklara hur man bevisar att en företeelse INTE existerar?

    Framför allt när det inte går att bevisa att samma företeelse över huvudtaget existerar, eller ens existerat!

    Kan du inte det, så är det faktsikt DU som gjort bort dig!

    DMustaine är redan bortkollrad i denna fråga, och har ingen trovärdighet kvar här. Du har chansen nu, My Ass...
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  formsvackan 2010-02-07, 13:59

    My Ass skrev:lol

    En flock vänster tomtar insnöade i den svenska skogen påstår att Al Qaida inte finns,
    och bevisbördan läggs på andra.....
    Inte alls. Det som ska bevisas är de horribla påståendena om Al-Qaidas globala organisation och styrka. Det räcker inte med ett "lol" i marginalen, så du lär knappast ha något att bidraga med Very Happy
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  My Ass 2010-02-08, 18:38

    Dao skrev:Kan du hjälpa oss "efterblivna", My Ass?

    Förklara hur man bevisar att en företeelse INTE existerar?

    Framför allt när det inte går att bevisa att samma företeelse över huvudtaget existerar, eller ens existerat!

    Kan du inte det, så är det faktsikt DU som gjort bort dig!

    DMustaine är redan bortkollrad i denna fråga, och har ingen trovärdighet kvar här. Du har chansen nu, My Ass...

    Nej, jag kan inte hjälpa dig. Du är bortom all hjälp.
    Självhjälp är väl vad som rekommenderas dig som en sista utväg.
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  My Ass 2010-02-08, 18:41

    formsvackan skrev:
    My Ass skrev:lol

    En flock vänster tomtar insnöade i den svenska skogen påstår att Al Qaida inte finns,
    och bevisbördan läggs på andra.....
    Inte alls. Det som ska bevisas är de horribla påståendena om Al-Qaidas globala organisation och styrka. Det räcker inte med ett "lol" i marginalen, så du lär knappast ha något att bidraga med Very Happy

    Jo det räcker med lol, ibland behövs det kanske 2 ?

    Du kan inte både påstå att Al Qaida inte finns, och samtidigt kräva bevis för dina egna fantasier om att vi/jag har påstått saker om Al Qaidas " globala organisation och styrka..."
    Det sistnämda är ju dina egna hjärnspöken, hur ska någomn kunna överbevisa dig om det.

    Sponsored content


    Al-Quida finns inte - Sida 5 Empty Sv: Al-Quida finns inte

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 17:21