Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
Sniperace
blueheaven
Leena-66
kanaljen
MammaGuevara
marxisten
cleopatra
fredrik rahm70
MartinLindgren
DirtyDog
theward
Susz X
16 posters

    Grymta åt Polis- nu faller domen..

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  lazy 2009-03-19, 22:41

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 02:09, ändrad totalt 1 gång
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  lazy 2009-03-19, 22:46

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 02:10, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty nej

    Inlägg  Sniperace 2009-03-19, 22:55

    just det, och rättsväsendet skulle bli ordentligt överlastat enär närmare hundra procent av befolkningen skulle lagföras för "felaktiga" uttalanden när de kommenterat någon företeelse de inte gillar, allt från killen på bilprovningen till kunden som stod före i kön osv...
    Mollgan
    Mollgan


    Antal inlägg : 104
    Join date : 09-03-19

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Mollgan 2009-03-19, 23:29

    Sniper

    Du verkar tycka att det var deras egen
    sak eftersom de pratade med varandra.
    Men de skall ju vara allmänhetens tjänare.
    De har gått en utbildning där ett minimi-
    krav borde vara att ha med sig en hyffsad
    människosyn ut i yrket. Mad


    Det skall alla yrrkesutbildningar som
    handlar om jobb med människor, ge. Detta
    var alltså den människosyn dessa herrar
    hade tillskansat sig under utbildningstiden.
    De verkar ju vara ena riktiga kräk när de
    pratar med varandra. Det är du och jag som
    avlönar dem, Sniperace. De ä'r statstjänstemän.

    Vad får vi för pengarna? Det finns säkert bra
    poliser på sina håll ute i landet. Men på andra
    håll är de ju riktiga rötägg
    .
    Mollgan
    Mollgan


    Antal inlägg : 104
    Join date : 09-03-19

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Tjejer mer utsatta än poliser

    Inlägg  Mollgan 2009-03-19, 23:35

    Var och varannan småtjej i skolorna runt storstäderna får dagligen ta emot mycket värre tillmälen än de som de stackars poliserna inte kunde stå ut med.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-19, 23:53

    Till Lazy vill jag bara säga, ingen är oersättlig, eller hur? No
    det är väl bra om man spelar in samtalen runt fikabordet också, då har ni ju ryggarna fria, Very Happy
    Du snackade ju tidigare om hur bra det var? Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-19, 23:56

    Ja jag förstår vilka som spelar in samtalen, som jag sa, fördel inspelaren Wink
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  lazy 2009-03-20, 00:03

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 02:10, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-20, 00:10

    Mollgan skrev:Sniper

    Du verkar tycka att det var deras egen
    sak eftersom de pratade med varandra.
    Men de skall ju vara allmänhetens tjänare.
    De har gått en utbildning där ett minimi-
    krav borde vara att ha med sig en hyffsad
    människosyn ut i yrket. Mad


    Det skall alla yrrkesutbildningar som
    handlar om jobb med människor, ge. Detta
    var alltså den människosyn dessa herrar
    hade tillskansat sig under utbildningstiden.
    De verkar ju vara ena riktiga kräk när de
    pratar med varandra. Det är du och jag som
    avlönar dem, Sniperace. De ä'r statstjänstemän.

    Vad får vi för pengarna? Det finns säkert bra
    poliser på sina håll ute i landet. Men på andra
    håll är de ju riktiga rötägg
    .

    Äntligen - fint att Du viill se till helheten här- för det är just det vesäntliga
    - vad som fortsättningsvis kom fram ur detta. Snipe och någon mer valde att inte ens vilja se tjatten med rikspolischefen- ej heller att "ta ett spadtag till"...
    För visst är det både på tiden att någon gör det och intressant att veta vad som
    händer här kan jag tycka.. .För just det: Vad får vi för pengarna? Ett tryggt rättssäkert samhälle- eller ett samhälle där personer med hat/ maktbegär skapar rädsla och mer hat? Det är en kärna som ingen jävel ska försöka osynliggöra!
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-20, 00:18

    Lazy har en talang man på något märkligt sätt måste beundra: att ta bisatser och göra dessa till huvudfrågan.

    Ni anser alltså att det är ok för representanter att komma med rasisktisk uttalanden om ingen hör dem? Det är i så fall sådana åsikter, och sådana poliser som gör att många idag tycker det är helt ok att kalla poliser för grisar.

    Jag ska bara "for the record" i denna tråd konstera att jag numera anser att både du lazy, och sniper, försvarar rasism. Inte bara i denna fråga, ska tilläggas
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  lazy 2009-03-20, 00:21

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 02:11, ändrad totalt 1 gång
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  lazy 2009-03-20, 00:34

    Jag ska bara "for the record" i denna tråd konstera att jag numera anser att både du lazy, och sniper, försvarar rasism. Inte bara i denna fråga, ska tilläggas

    Ja självklart MammaG försvarar jag rasism, speciellt eftersom jag själv
    är en "byracka" rasism finns i alla läger. Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-20, 01:13

    Byracka, jaha! Very Happy Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Det är noterat Wink Like a Star @ heaven
    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-20, 04:58

    martin7lindgren skrev:Byracka, jaha! Very Happy Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Det är noterat Wink Like a Star @ heaven
    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven

    Jahapp- startar en följetongstråd dårå:
    https://acbladet.swedishforum.se/-f1/polisens-fortroendekris-nodvandig-skandal-t283.htm
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Mollgan

    Inlägg  kanaljen 2009-03-20, 06:45

    Mollgan skrev:Var och varannan småtjej i skolorna runt storstäderna får dagligen ta emot mycket värre tillmälen än de som de stackars poliserna inte kunde stå ut med.

    Våldtäkter mot tjejer är väl knappast normalt och det är väl värre än när polisen blir stenad samt beskjuten med raketer av demonstranter. Det kan jag hålla med om.
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Mamsen, lögnerskan!

    Inlägg  kanaljen 2009-03-20, 07:23

    MammaGuevara skrev:Lazy har en talang man på något märkligt sätt måste beundra: att ta bisatser och göra dessa till huvudfrågan.

    Ni anser alltså att det är ok för representanter att komma med rasisktisk uttalanden om ingen hör dem? Det är i så fall sådana åsikter, och sådana poliser som gör att många idag tycker det är helt ok att kalla poliser för grisar.

    Jag ska bara "for the record" i denna tråd konstera att jag numera anser att både du lazy, och sniper, försvarar rasism. Inte bara i denna fråga, ska tilläggas

    Tycker du det är okej att demonstranter kastar sten och skjuter raketer mot polisen? Till skillnad från dig så tycker inte jag att någon av parterna gjorde rätt, varken polisen eller demonstranterna. Var inte så bitter och inåtvänd mamnsen, det klär dig inte.
    lol!
    Mollgan
    Mollgan


    Antal inlägg : 104
    Join date : 09-03-19

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Mollgan 2009-03-20, 08:26

    lazy skrev:Var och varannan småtjej i skolorna runt storstäderna får dagligen ta emot mycket värre tillmälen än de som de stackars poliserna inte kunde stå ut med.

    Ja, och visst är det för djävligt, men de är inte statligt anställda
    och "tvingade" att visa upp en trevlig sida, whatever?

    Jag vet inte om du provocerar nu. Jag hoppas det. Annars är det ju ynkedom att ömkar de fullvuxna grisarna, som i stor utsträckning har alldeles för bra bra betalt för att ta skit.


    Samtidigt tycker du att småtjejerna gott kan ha sitt skit, och gott kan bita ihop över glåporden, trots att de är så gott som skyddslösa och helt oskyldiga och oförtjänta att
    höra oförskämdheter


    Ursäkta att jag säger det, men en sån inställning är ju rena ynkedomen. Du har en hel del arbete att göra med din egen människosyn.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  blueheaven 2009-03-20, 09:55

    De som talar vitt och brett om andras dåliga människosyn är väl oftast de som själva har något att dölja?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  lazy 2009-03-20, 11:50

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 02:23, ändrad totalt 1 gång
    Mollgan
    Mollgan


    Antal inlägg : 104
    Join date : 09-03-19

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Mollgan 2009-03-20, 14:51

    Till och från har väl även jag problem med min tydlighet.

    Jag tyckte att jag läste in ett hån i det du skrev om småtjejerna. Det här att de ej var statsanställda och att dom slapp vara trevliga.

    Jag missförstod tydligen. Sorry.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  lazy 2009-03-20, 16:53

    raderat]


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 02:23, ändrad totalt 1 gång
    Mollgan
    Mollgan


    Antal inlägg : 104
    Join date : 09-03-19

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Mollgan 2009-03-20, 17:26

    Det finns tydligen inga gränser längre, för vad våra ungar behöver stå ut med.

    Jag anser att varje samhälle har de ungar det förtjänar.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty suck

    Inlägg  Sniperace 2009-03-20, 18:29

    Du verkar tycka att det var deras egen
    sak eftersom de pratade med varandra.
    Men de skall ju vara allmänhetens tjänare.
    De har gått en utbildning där ett minimi-
    krav borde vara att ha med sig en hyffsad
    människosyn ut i yrket.

    Nu är det ju dock så att det jag kommenterade med APADJÄVEL var ett SVENSKT överklassyngel, alltså INTE en invandrare, hur är då det uttalandet rasistiskt?

    Så du tycker INTE att någon får fälla en förklenande kommentar om en brottsling oavsett var denne kommer ifrån, och är rasist om man gör detta?

    Ser du "allmänhetens" tjänare som någon sorts övermänniskor som är mycket bättre än du själv?

    Har du själv exempelvis aldrig kallat en nazist för något nedsättande?

    vi kan INTE begära av någon vad vi inte själva kan följa, visst de ÄR olämpliga uttalanden, men de var MELLAN dessa poliser och inte avsedda för andra, hade de emellertid sagt dessa kommentarer TILL de berörda, då vore det även åtalbart.

    Jag säger som de sa Jesus sade, den som är UTAN SYND kaste första stenen.

    DVS den som ALDRIG uttalat sig förklenande om NÅGON kanske skulle ha rätt att gnälla, men jag ser det som YTTERST förståeligt om man häver ur sig något om en stenkastande vandal eller ex en våldsbrottslig osv, och med handen på hjärtat, vem skulle INTE göra det?


    Är ja rasist för att jag har förståelse för detta så må ja vara rasist, och får väl då även leva upp till att vara rasist, tänk vad förvånade mina invandrarvänner ska bli, och vad tomt det ska bli när då dessa försvinner, de är ju kärnan i mitt umgänge
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-20, 18:37

    Tycker faktiskt att det var bra att deras ord spelades in- annars hade kanske inte resten uppdagats heller:

    -"Nigger Niggerson" och "Oskar neger" var något som användes under internutbildning i skåne, JO anmälan är gjord.
    -Polishögskolan i Solna anmäler sig själv efter uppgifter om utbredd främlingsfientlighet på skolan.
    -I en artikeln beskrivs en verklighet som att "blir man tagen av polis får man räkna med stryk"...
    Ja skandalerna har haglat tätt, läs mer ingående här:
    http://sydsvenskan.se/system/topicRoot/Polisens_f_rtroendekris/

    en utveckling av diskussionen finns här:
    https://acbladet.swedishforum.se/-f1/polisens-fortroendekris-nodvandig-skandal-t283.htm
    Mollgan
    Mollgan


    Antal inlägg : 104
    Join date : 09-03-19

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Mollgan 2009-03-21, 10:16

    Sniperace.

    Kanske tror du att "Den där Mollgan, han har nog aldrig gjort ett skapandes grann" eftersom du hittils aldrig sett mig i annat än min luffarutstyrsel.

    Men nu råkar det vara så att även jag är en allmänhetens tjänare, fast inom en helt annan frofession. Jag anser att då skall man skärpa sig litet extra på den här punkten, speciellt när man är i tjänst. Först och främst ställer jag det kravet på mig själv. Ett minimikrav.

    Det har inte bara med människosyn att göra utan är först och främst en fråga om vanligt hyfs och bra omdömme. Klarar man inte det fundamentära skall man byta jobb.

    Jag har arbetat med detta i mer än 20 år. Inte ens tillsammans med kollegor vet jag att jag suttit och uttalar mig förklenande om dem vi jobbar med även om de är problemmänniskor i flera olika avseenden. Däremot kan man ha en humoristisk distans till sig själv, sitt arbetsmaterial och händelser i jobbet. Det sårar ingen.

    Sponsored content


    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 4 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 21:24