Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
Sniperace
blueheaven
Leena-66
kanaljen
MammaGuevara
marxisten
cleopatra
fredrik rahm70
MartinLindgren
DirtyDog
theward
Susz X
16 posters

    Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-07, 02:14

    Men sådant här är fullt okej! Är det inte VÄRRE? Vad tycker du?


    http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article4581903.ab
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-07, 17:53

    Man tänker på poliserna i Malmö, med sina utrop, nu ser man också vad spårvagns föraren i Göreborg sa till den färgade passageraren som bara bad om info, No
    Alltihopa anses vara okey, No
    Men när en 15 åring öppnar munnen mot polisen så är det åtal, fällande dom, och böter som gäller, ja jisses! No
    Är inte lagen lika för alla, nej det är den! No
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-09, 12:00

    marxisten skrev:Om man döms för att man kallar snutarna för Grisar idag,vad händer då om man tar till det andra smeknamnet från 60-talet, FACISTER? Fängelse?

    Som POLIS får man väl tåla något. Att bli kllad GRIS ska man för fan inte åtala någon för. Då kan vi ju börja åtala för någon ritar två streck på bänken eller vad som helt. Fortkörning 5 km på 70 väg. Detta åtalet är bara fånigt och borde aldrig tagits upp i domstol.

    Och Fredrik_Rahm, ditt exempel på vad som kan hända var riktigt dåligt. Våld och fysiska angrepp är väl långt ifrån lika milt som att kalla någon för GRIS! Hela det här åtalet är ju komiskt

    Delar helt din åsikt Marxisten! Jisses- personen ska nog se sig om efter ett annat yrke- och vad har denne i bagaget egentligen när han reagerar på det viset kan man undra...
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-09, 12:01

    martin7lindgren skrev:Man tänker på poliserna i Malmö, med sina utrop, nu ser man också vad spårvagns föraren i Göreborg sa till den färgade passageraren som bara bad om info, No
    Alltihopa anses vara okey, No
    Men när en 15 åring öppnar munnen mot polisen så är det åtal, fällande dom, och böter som gäller, ja jisses! No
    Är inte lagen lika för alla, nej det är den! No

    Det är egentligen ganska skrämmande- inte sant? Samtidigt tydliggörs det hur verkligheten faktiskt ligger till här- och visst handlar det även om åklagare...
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-17, 12:22

    En anmälan om misshandel / kvinnofriskränkning kan bli liggande i ett år- om den alls tas upp..
    Varför är dessa brott mindre viktiga att döma än det som tas upp tidigare- att med ord nöffa kan jag undra?
    Är det rimligt att det är så?
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Så hur är det nu?

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-17, 12:57

    Det känns märkligt att på ett forum som säger síg stå emot censur läsa om ord som "olagliga".
    Det ska alltså vara kriminellt att säga nöffnöff till en polis, med motiveringen till deras speciella position i vårt samhälle.

    Det som är ännu märkligare är att det som anfördes när det var polisens språkbruk (blattedjävlar, apadjävlar) som var på tapeten, var att polisen inte alls hade någon postion där man ska förvänta sig mer av dem. Då var motiveringen att de var som alla oss andra och hade en självklar rätt att tappa greppet.


    Så hur är det nu? Har de en upphöjd postion där de inte får kallas ens nöffnöff av en unge? För i så fall ska vi begära väsentligt mycket mer av dem än av gemene man, och de ska klara situationer som den i Rosengård utan att flippa ur.

    Eller så är de precis som alla oss andra och säger olyckliga saker ibland, blattedjävlar t.ex No , och då får de leva med att få nöffnöff skriket efter sig. Hur är det nu?


    Vad gäller att de får ta både det ena och det anrd, cleo, det stämmer säkert. Av betydligt värre individer än en femtonåring. En myndighet som spänner muskelerna genom att dra en 15-åring inför rätta förtjänar inge respekt och ska inte heller ha någon.

    Minns att de även tillhör samma yrkeskår som sprang runt som halshuggna höns både vid Engla-mordet och Caroline-mordet.
    Men dra snorungar inför rätta för okvädingsord, det kan de
    Evil or Very Mad
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-17, 13:10

    Precis samma fråga jag ställer mig, bara igår ägnade sig drevet kraftfullt med att försöka censurera och tysta min röst, No
    Dom uppmanar varandra att blockera mig, dom vill att jag ska blockera dom, No
    Någon tyckte också att jag borde utgå från forumet, No
    När jag påtalar att vi befinner oss på ett ocensurerat forum som tillämpar yttrandefrihet, Like a Star @ heaven
    Så kallas jag paranoid?
    Vad är det för mening att vara här om man blockerar varandra Neutral
    Drevet anser att dom har rätten att jaga runt efter mig alla på en gång, men min röst ska tystas, No
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Morsan!

    Inlägg  kanaljen 2009-03-17, 13:12

    Kände du dig ensam på ditt forum?

    lol!
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Leena-66 2009-03-17, 13:30

    martin7lindgren skrev:Precis samma fråga jag ställer mig, bara igår ägnade sig drevet kraftfullt med att försöka censurera och tysta min röst, No
    Dom uppmanar varandra att blockera mig, dom vill att jag ska blockera dom, No
    Någon tyckte också att jag borde utgå från forumet, No
    När jag påtalar att vi befinner oss på ett ocensurerat forum som tillämpar yttrandefrihet, Like a Star @ heaven
    Så kallas jag paranoid?
    Vad är det för mening att vara här om man blockerar varandra Neutral
    Drevet anser att dom har rätten att jaga runt efter mig alla på en gång, men min röst ska tystas, No

    Ingen vill dig illa, ingen har sagt att du inte skulle få föra fram dina åsikter. Det som tråden handlade om var ditt och fredriks krig med varandra,som har fått vissa trådar spåra ur. Jag tycker att du gjorde bra när du startade tråden "gapa och skrika"- för att hålla bort såna här otrevligheter från andra trådar. Ni kan hålla bråket där,så slutar andra irritera sig på dom.
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-17, 13:31

    kanaljen skrev:Kände du dig ensam på ditt forum?

    lol!

    Känner du dig ensam på din planet? alien
    Jag har simultankapacitet, vet inte om begreppet är bekant
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-17, 13:37

    Som sagt kanaljen, ingen har något att be dig om ursäkt för, No
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Martääään

    Inlägg  kanaljen 2009-03-17, 15:18

    martin7lindgren skrev:Som sagt kanaljen, ingen har något att be dig om ursäkt för, No

    Jag har knappast krävt det. Men du gör det. Razz
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty MamsenG

    Inlägg  kanaljen 2009-03-17, 15:21

    MammaGuevara skrev:
    kanaljen skrev:Kände du dig ensam på ditt forum?

    lol!

    Känner du dig ensam på din planet? alien
    Jag har simultankapacitet, vet inte om begreppet är bekant

    Jag var in på ditt forum, det var då inte många som hade skrivit där.
    cheers
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-17, 16:10

    kanaljen skrev:
    MammaGuevara skrev:
    kanaljen skrev:Kände du dig ensam på ditt forum?

    lol!

    Känner du dig ensam på din planet? alien
    Jag har simultankapacitet, vet inte om begreppet är bekant

    Jag var in på ditt forum, det var då inte många som hade skrivit där.
    cheers


    Minns du att jag kallade dig bitter och elak en gång på AB-forum? Du hävdade att jag hade fel, och jag hävdar nu att du ljuger.
    När man orkar lägga ned så mycket tid på att glädjas åt vad man inbillar sig vara något som gått fel för någon annan, då är det något som inte stämmer.
    Skärp dig nu och försök bete dig som folk för ovanlighetens skull, annars spärrar jag dig.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-17, 16:16

    Jag har inget att be om ursäkt för, No Like a Star @ heaven
    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven

    När och var har jag krävt ursäkt av någon, No Like a Star @ heaven

    Tvärtom, har varit tydlig med, att andra får väl tycka vad dom, särskilt då om mig, Wink Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Like a Star @ heaven

    Det tar jag som sagt med en klackspark, no promlems, Neutral Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Like a Star @ heaven
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty MamsenG

    Inlägg  kanaljen 2009-03-17, 16:29

    MammaGuevara skrev:
    kanaljen skrev:
    MammaGuevara skrev:
    kanaljen skrev:Kände du dig ensam på ditt forum?

    lol!

    Känner du dig ensam på din planet? alien
    Jag har simultankapacitet, vet inte om begreppet är bekant

    Jag var in på ditt forum, det var då inte många som hade skrivit där.
    cheers


    Minns du att jag kallade dig bitter och elak en gång på AB-forum? Du hävdade att jag hade fel, och jag hävdar nu att du ljuger.
    När man orkar lägga ned så mycket tid på att glädjas åt vad man inbillar sig vara något som gått fel för någon annan, då är det något som inte stämmer.
    Skärp dig nu och försök bete dig som folk för ovanlighetens skull, annars spärrar jag dig.

    Spärrar mig för vad? Du gillar att hota folk du MamsenG, det säger nog mer om dig än det säger om mig som person.
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Martääään

    Inlägg  kanaljen 2009-03-17, 16:32

    martin7lindgren skrev:Jag har inget att be om ursäkt för, No Like a Star @ heaven
    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven

    När och var har jag krävt ursäkt av någon, No Like a Star @ heaven

    Tvärtom, har varit tydlig med, att andra får väl tycka vad dom, särskilt då om mig, Wink Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Like a Star @ heaven

    Det tar jag som sagt med en klackspark, no promlems, Neutral Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Like a Star @ heaven

    Jag har inte tolkat dig så.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-17, 16:34

    MammaGuevara skrev:Det känns märkligt att på ett forum som säger síg stå emot censur läsa om ord som "olagliga".
    Det ska alltså vara kriminellt att säga nöffnöff till en polis, med motiveringen till deras speciella position i vårt samhälle.

    Det som är ännu märkligare är att det som anfördes när det var polisens språkbruk (blattedjävlar, apadjävlar) som var på tapeten, var att polisen inte alls hade någon postion där man ska förvänta sig mer av dem. Då var motiveringen att de var som alla oss andra och hade en självklar rätt att tappa greppet.


    Så hur är det nu? Har de en upphöjd postion där de inte får kallas ens nöffnöff av en unge? För i så fall ska vi begära väsentligt mycket mer av dem än av gemene man, och de ska klara situationer som den i Rosengård utan att flippa ur.

    Eller så är de precis som alla oss andra och säger olyckliga saker ibland, blattedjävlar t.ex No , och då får de leva med att få nöffnöff skriket efter sig. Hur är det nu?


    Vad gäller att de får ta både det ena och det anrd, cleo, det stämmer säkert. Av betydligt värre individer än en femtonåring. En myndighet som spänner muskelerna genom att dra en 15-åring inför rätta förtjänar inge respekt och ska inte heller ha någon.

    Minns att de även tillhör samma yrkeskår som sprang runt som halshuggna höns både vid Engla-mordet och Caroline-mordet.
    Men dra snorungar inför rätta för okvädingsord, det kan de
    Evil or Very Mad

    Kan inte annat än hålla med- det är ju så det förhåller sig...
    och tja- hur blev det sedan- menar efter apadjävesnacket?


    Sydsvenskan inbjöd sina läsare att tjatta med Rikspolischefen mot bakgrund om den omskrivna rasism inom polisen i Malmö..
    - verkar vara en rakryggad bra person måste jag säga!
    Ett litet utdrag..



    "Kalle: Hej Bengt! jag är polis sedan 2.5 år tillbaka. Kan inte annat än hålla med kritikerna om att de kommentarerna vi hör är bara toppen av isberget. Tyvärr kommer fördomarna rätt tidigt efter aspiranten. Det finns mycket negativ energi och missnöje inom skånepolisen. Det går sedan i arv till yngre kollegor. Detta är en av grunderna till problemen. När det kommer till attityderna och jargongen är vi tyvärr få som tycker till och säger ifrån när någon beter sig eller säger något olämpligt. Man måste inse allvarlet i problemet och det måste göras något kraftfullt och konkret.
    Bengt Svenson: Hej Kalle! Det är inte roligt att höra din uppfattning. jag hoppas att du orkar och vågar stå på dig och är med och skapar den kultur som ska gälla för polisen. Lycka till, du har mitt fulla stöd. Bengt"

    Här kan du läs mer av tjatten, vad du gör- missa den inte:


    http://sydsvenskan.se/chattarkiv/article413668/Ingen-polis-har-ratt-att-vara-rasistisk.html

    Hörru Kanaljen- kan inte du starta en tråd om "loveboat" som du tycks vara så krank efter ..bara ett tips i all välmening. - Eller. hur tolkar kanaljen och andra varandra..drunken
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Susz

    Inlägg  kanaljen 2009-03-17, 17:01

    Susz X skrev:
    Hörru Kanaljen- kan inte du starta en tråd om "loveboat" som du tycks vara så krank efter ..bara ett tips i all välmening. - Eller. hur tolkar kanaljen och andra varandra..drunken

    Det skulle nog behövas på forumet men jag överlåter Loveboatandet åt någon annan.
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-17, 17:05

    kanaljen skrev:

    Spärrar mig för vad? Du gillar att hota folk du MamsenG, det säger nog mer om dig än det säger om mig som person.[/color]

    Hot? Detta forum kommer med funktionen att spärra dem man inte vill läsa, och om jag inte vill läsa dina sabotage av annars intressanta trådar så ser jag inte det som ett hot, utan som en rättighet.
    Jag uppskattar Susz försök att få tillbaka diskussionen på rätt köl, för sedan du gjorde entré så har inte ett enda ord som har med ämnet att göra skrivits.
    Jag tänker inte tillåta din oförmåga att diskutera sabotera min vilja att gröa det, så hej då, kanaljen, från och med nu ser jag inte det du skriver. Tack och lov.
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty MammaG

    Inlägg  kanaljen 2009-03-17, 17:13

    MammaGuevara skrev:
    kanaljen skrev:

    Spärrar mig för vad? Du gillar att hota folk du MamsenG, det säger nog mer om dig än det säger om mig som person.[/color]

    Hot? Detta forum kommer med funktionen att spärra dem man inte vill läsa, och om jag inte vill läsa dina sabotage av annars intressanta trådar så ser jag inte det som ett hot, utan som en rättighet.
    Jag uppskattar Susz försök att få tillbaka diskussionen på rätt köl, för sedan du gjorde entré så har inte ett enda ord som har med ämnet att göra skrivits.
    Jag tänker inte tillåta din oförmåga att diskutera sabotera min vilja att gröa det, så hej då, kanaljen, från och med nu ser jag inte det du skriver. Tack och lov.

    Gör som du vill, jag kommer att läsa allas trams inkl. ditt.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-18, 01:43

    Återtar tråden...om du inte har något emot det?
    Tja- ingen eld utan rök- eller hur det nu var- enligt tjatten på Sydsvenskan så låg det tydligen mycket bakom orden "apedjävel och kastrera honom"...
    Fler poliser reagerar ..måste ju erkänna att man känner en smula stolthet över rikspolischefen alltså..en rak och hyvens karl verkar det som mumma..ehh!Nåväl- här är den igen:


    http://sydsvenskan.se/chattarkiv/article413668/Ingen-polis-har-ratt-att-vara-rasistisk.html
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Susz

    Inlägg  kanaljen 2009-03-18, 05:32

    Susz X skrev:Återtar tråden...om du inte har något emot det?
    Tja- ingen eld utan rök- eller hur det nu var- enligt tjatten på Sydsvenskan så låg det tydligen mycket bakom orden "apedjävel och kastrera honom"...
    Fler poliser reagerar ..måste ju erkänna att man känner en smula stolthet över rikspolischefen alltså..en rak och hyvens karl verkar det som mumma..ehh!Nåväl- här är den igen:


    http://sydsvenskan.se/chattarkiv/article413668/Ingen-polis-har-ratt-att-vara-rasistisk.html

    Ingen av parterna gjorde rätt, varken polisen eller de sten och raketskjutande ungdomarna.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-18, 18:18

    Ska bli intressant att följa vad som händer i polisutredningar nu tycker jag.
    Läser man tjatten med chefen där så förstår man att en hel del rasism finns inom poliskåren- dock inte de fast stationerade i Rosengård.


    "Mest har diskussionen handlat om rasistiskt språkbruk. Men den som ser polisens egen film från Rosengård kan inte undgå att märka en annan ingrediens i stämningen där inne i patrullbilen:

    Våldslusten. Polisernas vilja att skada.

    ”Jag ska göra han steril om jag får tag i honom”, säger en polis.

    ”Han ska ha så duktigt med stryk så han inte kan stå på benen”, svarar en annan. "


    http://sydsvenskan.se/sverige/article411596/Analys-Svensk-polis-bara-for-vita.html

    I artikeln beskrivs en verklighet som att "blir man tagen av polis får man räkna med stryk"- Detta har nu politiker fått upp ögonen för- och jag hoppas verkligen att det leder till ett tryggare/ säkrare rättssamhälle. Som det är i dag används övervåld av vissa poliser- det är inget nytt under solen. Dessa skyddar varandra och är en skam för de inom yrket som är seriösa tycker jag.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  blueheaven 2009-03-18, 18:53

    Susz X skrev:
    Ska bli intressant att följa vad som händer i polisutredningar nu tycker jag.
    Läser man tjatten med chefen där så förstår man att en hel del rasism finns inom poliskåren- dock inte de fast stationerade i Rosengård.


    "Mest har diskussionen handlat om rasistiskt språkbruk. Men den som ser polisens egen film från Rosengård kan inte undgå att märka en annan ingrediens i stämningen där inne i patrullbilen:

    Våldslusten. Polisernas vilja att skada.

    ”Jag ska göra han steril om jag får tag i honom”, säger en polis.

    ”Han ska ha så duktigt med stryk så han inte kan stå på benen”, svarar en annan. "




    http://sydsvenskan.se/sverige/article411596/Analys-Svensk-polis-bara-for-vita.html

    I artikeln beskrivs en verklighet som att "blir man tagen av polis får man räkna med stryk"- Detta har nu politiker fått upp ögonen för- och jag hoppas verkligen att det leder till ett tryggare/ säkrare rättssamhälle. Som det är i dag används övervåld av vissa poliser- det är inget nytt under solen. Dessa skyddar varandra och är en skam för de inom yrket som är seriösa tycker jag.

    Men ändå större skam är väl de "ungdomar" som vandaliserar, bränner bilar och hindrar utryckningsfordon?

    Sponsored content


    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 2 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 20:47