Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
IK HAAT COMMUNISME
Corven
Sniperace
Susz X
theward
MartinLindgren
RedCloud
11 posters

    USA bankrutt och faller samman

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA bankrutt och faller samman Empty USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  RedCloud 2009-03-27, 08:50

    Den "ekonomiska krisen" slår hårt mot USAs ekonomi och medborgare.

    Läs bla den här artikeln:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4748536.ab

    MEN vad händer när den nationen faller samman ?

    (obs inte om, utan när)

    Texas Fria Kristna Milis med fingret på avfyrningsknappen för kärnvapen är ju ingen direkt en härlig tanke.

    Kommer USA att starta ett nytt krig för att få igång hjulen i industrin ?

    Kommer Obama kunna stå emot det militärindustriella komplexet ?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    USA bankrutt och faller samman Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-27, 10:11

    Där ser man, precis som en kvinna säger i artikeln, att helt plötsligt bor man ute, och kan inte längre göra sakare som har varit självklara tidigare?
    Och som sagts många gånger, människor blir hemlösa av många olika anledningar,
    finanskriser och lågkonjuktur t.ex!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    USA bankrutt och faller samman Empty Vafd tjänar bankerna

    Inlägg  theward 2009-03-27, 10:33

    på att ta husen från folk?
    Vem ska efter indrivmingen bo där?

    Eller är det enbart för att statuera exempel som fok som ej kan betala lånen kastas ut på gatorna ??

    Kan ju tycka att det borde finas andra lösningar, iaf tillfälligt.
    Lägre amortering eller ingen alls i några år...kanske reducerad ränta också vad vet jag.

    Men jag antar att sådana förslag känns "orättvisa" för de som har råd att betala "ordinaire" lånekostnad?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    USA bankrutt och faller samman Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  Susz X 2009-03-27, 12:13

    RedCloud skrev:Den "ekonomiska krisen" slår hårt mot USAs ekonomi och medborgare.

    Läs bla den här artikeln:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4748536.ab

    MEN vad händer när den nationen faller samman ?

    (obs inte om, utan när)

    Texas Fria Kristna Milis med fingret på avfyrningsknappen för kärnvapen är ju ingen direkt en härlig tanke.

    Kommer USA att starta ett nytt krig för att få igång hjulen i industrin ?

    Kommer Obama kunna stå emot det militärindustriella komplexet ?

    Önskar han klarar att stå emot det komplexet- men- ett öppet stöd är givetvis vårt ansvar oxå..och det finns- men behöver hållas synligt..med "levande diskussioner- även i massmedia..
    Notan för Irak-kriget är enligt den amerikanska kongressens beräkningar så kan krig i Afghanistan och Irak komma att medföra en kostnad på 2.400 miljarder dollar. Jag tror inte att människors lidande är inberäknat här ... Sen kan man förvisso också tjäna en hacka på olja- men knappast till gagn för annat än girighetens fula tryne..

    Krig är dyrt...och till gagn för de som har aktier/ fonder i vapenmakten/ olja..det har våra svenska politiker...
    Han har inte fått en liten bit att ta tag i Obama...Borde vi ge ett bättre stöd än vi gör vi "fria" människor?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    USA bankrutt och faller samman Empty om

    Inlägg  Sniperace 2009-03-27, 12:20

    theward skrev:på att ta husen från folk?
    Vem ska efter indrivmingen bo där?

    Eller är det enbart för att statuera exempel som fok som ej kan betala lånen kastas ut på gatorna ??

    Kan ju tycka att det borde finas andra lösningar, iaf tillfälligt.
    Lägre amortering eller ingen alls i några år...kanske reducerad ränta också vad vet jag.

    Men jag antar att sådana förslag känns "orättvisa" för de som har råd att betala "ordinaire" lånekostnad?

    Ma öper en BIL på avbetalning så har lånegivaren ett äganderättsförbehåll, betalar ma INTE lånet kan denne återta bilen och sälja den till någon annan...

    Samma sak gäller BOLÅN, banken har huset som PANT, dvs betalar man INTE huslånet så tar banken panten (huset) och säljer detta till någon som betalar.

    Det är med andra ord inget direkt konstigt bak detta, den som lånat ut pengarna vill ha tillbak dem enligt avtalet.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    USA bankrutt och faller samman Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-27, 12:36

    Du säger det sniperace?
    Människor som slitit för sina hus, och helt plötsligt inte har pengar eller jobb längre, som en direkt följd på en finanskris som dom inte har orsakat, ska tvingas förlora allt,
    Samtidigt som bankerna som har stor del av och skuld till eländet kan sitta fortsatt tillbaka lutade med höga löner?
    Bankerna räddas av staten trots att dom skötts så illa, men människorna åker ut på gatan!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    USA bankrutt och faller samman Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  Susz X 2009-03-27, 12:42

    Minns när svenska kyrkan fick på moppo då det visat sig att kunniga placerat aktier/ fonder i vapen/krigsmaskineriet...
    Sveriges politiker har oå aktier/fonder däri- vilket går stick i stäv med såväl vår utrikespolitik som övrig - på ytan- strävan mot mänskliga rättigheter...och. hur är det med våra AP- fonder? Gynnas fortfarande vapenmakten här- eller har det åtgärdats?
    Är det rimligt att strunta i att stödja humanare företag/ tillverkning än ovan nämnda ???
    Konsekvensen ser vi här och nu...är det rimligt- eller måste tuffare krav ställas?
    Hade dagens "finanskris" uppstått alls utan dessa dyra krig? Utan girighetens satsningar i enbart vapenmakten?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    USA bankrutt och faller samman Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  Corven 2009-03-27, 12:56

    USA bankrutt och faller samman Funny-pictures-cat-eats-your-newspaper
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    USA bankrutt och faller samman Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  Susz X 2009-03-27, 13:02

    "USA bankrutt och faller samman"- ...Vilka medverkar till det då?

    http://www.svenskafreds.se/press/20090303_2.shtml
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    USA bankrutt och faller samman Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-27, 13:07

    RedCloud skrev:Den "ekonomiska krisen" slår hårt mot USAs ekonomi och medborgare.

    Läs bla den här artikeln:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4748536.ab

    MEN vad händer när den nationen faller samman ?

    (obs inte om, utan när)

    Texas Fria Kristna Milis med fingret på avfyrningsknappen för kärnvapen är ju ingen direkt en härlig tanke.

    Kommer USA att starta ett nytt krig för att få igång hjulen i industrin ?

    Kommer Obama kunna stå emot det militärindustriella komplexet ?

    Och RedCloud skjuter i brallan varje gång han får läsa om att det går dåligt i USA.
    Men du vännen, du lever inte ens den dag då USA "faller". Inte dina barn heller för den delen! Sedan att AB har lite bilder på några uteliggare varav hälften inte ens är medelklass är en annan femma. Har de sålt sina kläder också eller? Löjligt.
    När nationen faller är vi alla döda och således skall vi inte bry oss om det nu.

    RC, tyvärr du kommer få leva med att USA består.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    USA bankrutt och faller samman Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-27, 13:21

    Där kom den första, att USA visar bilder på några hemlösa som sålt sina kläder?
    Nu visar bilderna många människor som blivit helt utblottade och förlorat precis allting? No

    Som en ren följd på en finanskris som dom inte orsakat! No
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    USA bankrutt och faller samman Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  Susz X 2009-03-27, 13:41

    martin7lindgren skrev:Där kom den första, att USA visar bilder på några hemlösa som sålt sina kläder?
    Nu visar bilderna många människor som blivit helt utblottade och förlorat precis allting? No

    Som en ren följd på en finanskris som dom inte orsakat! No

    ja- så är det ju i Sverige oxå- det tar bara lite längre tid nu..Människor blir arbetslösa- utförsäkrade från a-kassan, tvingade att sälja det de har som man inte får ha för att få socialbidrag....
    Människor som alrig ens spekulerat i aktier- det är dessa som får betala valparnas kris...inte som sig bör- valparna själva...är det rimligt? Nopp- inte ens rättvist.
    Borde vara straffbart ...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA bankrutt och faller samman Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  RedCloud 2009-03-27, 14:02

    "Och RedCloud skjuter i brallan varje gång han får läsa om att det går dåligt i USA"

    vad får dig att tro det ?

    "Men du vännen"

    du är inte min vän, jag har högre krav än så för att ha vänner

    "du lever inte ens den dag då USA "faller". Inte dina barn heller för den delen"

    säger rätt mycket om terroriststaten USA

    "Sedan att AB har lite bilder på några uteliggare varav hälften inte ens är medelklass är en annan femma. Har de sålt sina kläder också eller? Löjligt"

    Om du vill blunda för den kommande kollapsen, varsågod

    "När nationen faller är vi alla döda och således skall vi inte bry oss om det nu"

    "RC, tyvärr du kommer få leva med att USA består"

    Det vore det optimala, men de borde tuktas till att uppföra sig som en stat bland andra.


    Senast ändrad av RedCloud den 2009-03-27, 17:15, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    USA bankrutt och faller samman Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  Susz X 2009-03-27, 16:22

    Nu får det faanimig vara slut på de där löjliga propagandafasonerna om att folk hinner dö innan USA går under- jisses- för det första finns det människor efter oss som vi tamefaan har ansvar för att inte sabotera mer än redan gjorts på grund av giriga jävla diktatorer....
    Dessutom är depressionen redan på gång- inte enbart i USA....
    Är det så att giriga får betalt för denna propaganda- eller är dito så livrädda att inte längre kunna sko sig på människors okunskap och godtrogenhet?Är det DÄRFÖR dessa viftar med armarna och skriker. hotar, förnedrar, förlöjligar? En naturlig reaktion i så fall...
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    USA bankrutt och faller samman Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-27, 19:52

    RedCloud skrev:

    vad får dig att tro det ?

    Precis som på AB har du ju likt en sexuell attraktion till att snacka skit om USA.


    du är inte min vän, jag har högre krav än så för att ha vänner
    Nej jag är nog inte det. Det var mest ett talesätt.


    säger rätt mycket om terroriststaten USA[/i

    Som vadå t e x? Survival of the fittest?


    [i]Om du vill blunda för den kommande kollapsen, varsågod

    Tack! Men som jag sade så diskuterar vi huruvida USA kommer att falla, vilket inte kommer ske. Åtminstone inte under detta århundrade, inte heller nästa.

    Det vore det optimala, men de borde tuktas till att uppföra sig som en stat bland andra.

    Är man den största demokratin i världen och med kapacitet mer än något annat liknande land har man rätt. Och ja du hörde rätt, en demokrati.[/quote]

    Sedan så märker jag att du använder ett eget begrepp för USA, terroriststat skriker du konstant. Men vem lyssnar EGENTLIGEN? Alla vet att USA gjort dåliga saker, precis som de flesta nationer här på jorden. För mig får USA mer än GÄRNA spela världspolis och sätta diktaturer på plats.
    Mollgan
    Mollgan


    Antal inlägg : 104
    Join date : 09-03-19

    USA bankrutt och faller samman Empty Proppen nästan ur

    Inlägg  Mollgan 2009-03-27, 20:07

    Med illa dold förtjusning har jag, sedan krisens dag 1, "varnat" för att proppen skulle lossna ur botten på USA:s e+konomi. Hittills har det inte gått så illa, dock illa nog.

    Nu börjar det emellertid luta åt att USA aldrig vinner tillbaks sin forna ekonomiska makt. En senator (la inte namnet
    på minnet) sa häromdagen att vi är 8 månader från en amerikansk konkurs. Jag tror han får rätt, även om kurvorna har pekat uppåt några dár.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    USA bankrutt och faller samman Empty men

    Inlägg  Sniperace 2009-03-27, 20:13

    martin7lindgren skrev:Du säger det sniperace?
    Människor som slitit för sina hus, och helt plötsligt inte har pengar eller jobb längre, som en direkt följd på en finanskris som dom inte har orsakat, ska tvingas förlora allt,
    Samtidigt som bankerna som har stor del av och skuld till eländet kan sitta fortsatt tillbaka lutade med höga löner?
    Bankerna räddas av staten trots att dom skötts så illa, men människorna åker ut på gatan!

    Du menar alltså att OM man lånat penga och sedan INTE betalar tilbaka så ska långivaren bara tacka för sig och glömma skulden?

    Om jag lånar 2 mille till en ferrari och sedan låter bli att betala, ska jag då få behålla den?


    VARFÖR tor du hus belånad med pantbrev och allt?

    Huset är då en SÄKERHET för långivaren, betalar låntagaren INTE sin skuld så är det ju långivarens rätt att ta huset och SÄLJA detta till högstbjudande, blir köpeskillingen STÖRRE än skulden så får låntagaren dessa pengar.


    Precis som i de flesta andra fall finns även i detta FÖRSÄKRINGAR ma kan ha tagit i samband med lånet, då löser detta sig, men har man snålat och inte tagit försäkrng, ja då får man ju problem eller hur?

    Tcker du att försäkringsvbolag ska betala ut för nedbrunna hus även om de INTE varit försäkrade osv.....skilnaden är minimal.

    OCH de flesta svenska baker gör va de kan för att folk ska slippa gå från husen, jag vet sådana som fått väldigt förmånliga villkor under period av kris...just för att baken ville ha kvar dem som kunder pga at de innan skött allt utan problem.



    Men som sagt, ska långivare INTE ha sitt skydd får vi räkna med att det blir MYCKET svårt att få lån, att vanligt folk kan glömma detta...
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    USA bankrutt och faller samman Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  Susz X 2009-03-27, 20:58

    Som du skriver har inte jag tolkat Martins ord alls...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA bankrutt och faller samman Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  RedCloud 2009-03-27, 21:01

    "Är man den största demokratin i världen "

    Det är man inte, sorry, det är, surprise, Sverige.
    USA kvalar in på plats 17.

    Allt enligt the Economist demokrati-index.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    USA bankrutt och faller samman Empty och?

    Inlägg  Sniperace 2009-03-27, 21:13

    Susz X skrev:Som du skriver har inte jag tolkat Martins ord alls...

    Hur tolkar du Martins ord då?

    Det är ju så att ha man lånat pengar mot säkerhet i fastighet, och sedan av någon anledning INTE klarar av att betala lånet, jag då måste ju långivaren använda säkerheten för att få pengarna denne lånat ut, jag VET det ÄR fruktansvärt att bli av med sitt hus?

    Det är ju ändå så att banken tar ENBART det av försäljningssumman som täcker LÅNEN, får de in MER så går dessa ju till låntagaren, får de INTE in dessa pengar har huset i princip varit överbelånat.

    Det är så att köper man hus med lån och baken har pantbrev på deta som säkerhet, då är huset i princip BANKENS fram tills lånet är FÄRDIGBETALT.

    Vari ligger felet i att lån SKA betalas tillbaka?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA bankrutt och faller samman Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  RedCloud 2009-03-27, 22:02

    Det är egentligen korrekt det du skriver Sniper.
    Men det kan knappast appliceras på den amerikanska bo-marknaden som den ser ut idag.

    Vad ska bankerna göra med 100.000 tals tomma fastigheter ?
    Vad ska det amerikanska samhället (med glest socialt skyddsnät) göra med 100.000 tals hemlösa familjer ?
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    USA bankrutt och faller samman Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-27, 22:06

    RedCloud skrev:"Är man den största demokratin i världen "

    Det är man inte, sorry, det är, surprise, Sverige.
    USA kvalar in på plats 17.

    Allt enligt the Economist demokrati-index.

    Ja, och vi vet ju alla vad det indexet mäter stadigt. Om man utövar höga straff dras snittet neråt, därav Sveriges höga plats då man knappt straffar förbrytare och brottslingar.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA bankrutt och faller samman Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  RedCloud 2009-03-27, 22:13

    "Ja, och vi vet ju alla vad det indexet mäter stadigt"

    Nej berätta för oss oupplysta Tyler.

    "Om man utövar höga straff dras snittet neråt, därav Sveriges höga plats då man knappt straffar förbrytare och brottslingar"


    Dina fantasier är i fritt fall ?
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    USA bankrutt och faller samman Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-27, 22:20

    [quote="RedCloud"]

    Nej berätta för oss oupplysta Tyler.

    Du kan ju börja med att få mitt namn rätt.

    Dina fantasier är i fritt fall ?

    Nej, inga fantasier över huvudtaget faktiskt.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA bankrutt och faller samman Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  RedCloud 2009-03-27, 22:24

    "Du kan ju börja med att få mitt namn rätt"

    Vem försöker du lura ?
    Du är samma naiva USA fanatiker som i din historielöshet fyllde ABs Forum med hyllningar till USA oavsett fakta.

    "Nej, inga fantasier över huvudtaget faktiskt"

    Bara ren o skär dumhet alltså.
    Jag misstänkte faktiskt att så var fallet.

    Sponsored content


    USA bankrutt och faller samman Empty Sv: USA bankrutt och faller samman

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 16:59