Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
Sniperace
blueheaven
Leena-66
kanaljen
MammaGuevara
marxisten
cleopatra
fredrik rahm70
MartinLindgren
DirtyDog
theward
Susz X
16 posters

    Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-18, 21:38

    Det står inte att jämföra BH. En yrkesproffessionell polis får inte vara rasist
    - ej heller använda övervåld. Rättssäkerheten är urholkad när detta förekommer.Det skapar otrygghet och rädsla hos allmänheten.Vilket är den värsta grogrunden till hat/ våld. Detta går stick i stäv med vad de goda yrkesproffessionella har som ledstjärna.

    För övrigt fördömer jag allt våld och nedtryckning av den enskilde individen.
    Är det så att ungar protesterar mot våld de själva utsatts för kan jag förstå dem- dock inte sagt att jag tycker det förhållningssättet är rätt..
    Så kan man oxå se det: Skullke verkligfheten vara den att dessa ungar lever under posttraumatisk stress eller psykos på grund av tidigare trauman- då tycker jag att
    omgivningen bär skulden- som haft kunskapen men inte sett till att dessa fått psykriatrisk omvårdnad/ medicinering.

    Sist men inte minst tycker jag att okunskapen om bemötande av personer i psykisk obalans inom polisiära verksamheten bör elimineras. För den anställdes och innevånarens känsla av trygghet.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty en kort fråga

    Inlägg  Sniperace 2009-03-18, 22:35

    Att polis kallade denne (ett SVENSKT rikemansbarn) apadjävel kallas rasism för att händelsen var i Rosengård, är det då lika illa om en polis säger samma sak om en nassehuligan?

    Skulle du tycka DET var lika illa, eller skulle det då vara berömvärt uttalande?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-18, 22:43

    Sniperace skrev:Att polis kallade denne (ett SVENSKT rikemansbarn) apadjävel kallas rasism för att händelsen var i Rosengård, är det då lika illa om en polis säger samma sak om en nassehuligan?

    Skulle du tycka DET var lika illa, eller skulle det då vara berömvärt uttalande?

    Snacka om att stirra sig blind på ett enda uttalande- ta du och plöj igenom så ser du snart att det handlar om rasism / övervåld inom polisen- men om du inte orkar kan jag berika tråden med detta framöver.

    För övrigt tycker jag din fråga är smått löjlig Snipe..självklart ska en polis
    kunna föra sig proffessionellt i alla lägen. Begriper du inte att jag anser det efter att ha läst ovanstående inlägg? Eller har du själv så motstridiga grundvärderingar så det finns "vita fläckar" ? Anser du själv att rasism/ övervåld är okej inom polisiär verksamhet Snipe?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty vaddå stirra sig blind

    Inlägg  Sniperace 2009-03-18, 22:58

    Det var ju DETTA uttalande som allt rör sig om... som visade sig vara om en SVENSK, inte en invandrare.

    Att de förekommer sådana uttalanden är egentligen INTE så konstigt, vi ser ju hur grova uttalanden DU kommer med mot ex nazister, tycker du de är rätt av dig att säga så om dem?

    enne kille de uttalade sig om var en som DE sett vara utmärkande i användandet av våld och vandalism så att det kom dessa överord ser jag som ganska naturligt, men som vi alla ve så gjorde de inte som de sagt eller hur, det var bara ORD i en situation där de var hårt trängda.

    En sak ska du veta, en polis är en MÄNNISKA ha eller hon ckså, de är inga övermännskor eller gudar, de kan reagera på samma sätt som du och jag.

    Prova själv o se om du klara av att aldrig säga kränkande saker om medmänniskor som har annan åsikt än du, att inte nedvärdera en nasse ex, tan se denne som en människa trots dennes taskiga livssyn så får du se att det är inte så lät alla gånger
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  lazy 2009-03-18, 23:06

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 02:05, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-18, 23:07

    Sniperace skrev:Det var ju DETTA uttalande som allt rör sig om... som visade sig vara om en SVENSK, inte en invandrare.

    Att de förekommer sådana uttalanden är egentligen INTE så konstigt, vi ser ju hur grova uttalanden DU kommer med mot ex nazister, tycker du de är rätt av dig att säga så om dem?

    enne kille de uttalade sig om var en som DE sett vara utmärkande i användandet av våld och vandalism så att det kom dessa överord ser jag som ganska naturligt, men som vi alla ve så gjorde de inte som de sagt eller hur, det var bara ORD i en situation där de var hårt trängda.

    En sak ska du veta, en polis är en MÄNNISKA ha eller hon ckså, de är inga övermännskor eller gudar, de kan reagera på samma sätt som du och jag.

    Prova själv o se om du klara av att aldrig säga kränkande saker om medmänniskor som har annan åsikt än du, att inte nedvärdera en nasse ex, tan se denne som en människa trots dennes taskiga livssyn så får du se att det är inte så lät alla gånger

    Jisses- då har man nog valt fel jobb- är man anställd har man ett ansvar.
    Hur skulle det se ut om alla vi i vård/ omsorg som dagligen får höra och ta aggressioner av olika slag begick övervåld och sade eleka fördömande ord till vård/omsorgstagaren?
    Därför finns "debriefing"- inlagd på arbetstid- i den polisiära verksamheten-inte i vården.
    Sorry Snipe. tar man inte sitt yrkesansvar gentemot medborgaren så ska man inte heller jobba med det. Dessutom förstör denna klick för alla de bra poliser som finns där- och som oxå reagerat.
    Tror du att Volvo skulle acceptera en arbetare som slår sönder bilar när dennes
    yrkesroll ligger i att knacka ut plåtskador? Knappast.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty me

    Inlägg  Sniperace 2009-03-18, 23:12

    nu var det ju så att de tog INTE till detta övervåld de talade om, tvärtom kan detta snack vara en säkerhetsventil, och en sak ska du var säker på, gissa om just VÅRDPERSONAL har saker att säga sinsemellan om jobbiga vårdtagare, men ÄNDÅ behandlar de de med omsorg och varsamhet.

    Nå Susz, vill DU föregå med gott exempel och då ALLTID tala om andra människor i goda ordalag UTAN nedvärderingar och sådant?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-18, 23:18

    Vill du ha en tråd som handlar om mig som person- så vassego- starta en. Denna gör det inte.

    Med handen på hjärtat så tycker jag verkligen att, som någon tidigare nämnt att vården Lex Sarah och Lex Maria skall överföras till den polisiära myndigheten.
    Vet du inte vad dessa innehåller kan du läsa om dem här:


    http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=21852

    Och Snipe- det handlar inte längre enbart om orden polisen uttalade...Tycker du borde ha begripit det..om inte- så ger jag rådet att läsa de andra länkarna/inläggen en gång till.


    Senast ändrad av Susz X den 2009-03-18, 23:53, ändrad totalt 2 gånger
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  lazy 2009-03-18, 23:22

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 02:06, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-18, 23:24

    lazy skrev:Tror du att Volvo skulle acceptera en arbetare som slår sönder bilar när dennes
    yrkesroll ligger i att knacka ut plåtskador? Knappast.

    Varför humlan skulle en Volvoanställd göra det? Är han/hon
    förbannad är det väl lättare att avreagera sej i fikarummet.
    Dessutom är det dumt att jämföra bilar med människor. Laughing

    En väntad kommentar som jag kan hålla med om- men försökte prata ett språk med hjälp av en liknelse som en del möjligtvis förstår bättre.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  blueheaven 2009-03-19, 01:44

    Är det inte bättre att man kallar ett svin för svin?

    Eller bör man kalla ett svin för gullegris?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-19, 02:40

    blueheaven skrev:Är det inte bättre att man kallar ett svin för svin?

    Eller bör man kalla ett svin för gullegris?

    Grisar är kloka rara djur. Synd att förnedra dessa genom att likna dem vid homosapiens...
    men det var väl inte det du ämnade hoppas jag ? Mooaahh..Suspect
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty jasså?

    Inlägg  Sniperace 2009-03-19, 09:01

    Vill du ha en tråd som handlar om mig som person- så vassego- starta en. Denna gör det inte.

    Nej, bevare mig väl, jag vill inte ha en skitkastningstråd.

    Men ÅTER till detta, dessa poliser gjorde ALDRIG allvar av vad de sade, dvs de blev INGET övervåld, det var alltså enbart en säkerhetsventil, och dessutom INTE någon rasism, det VAR INTE någon invandrare de talade om.

    och Susz, det är väldigt förmätet att kräva av ANDRA det man inte klarar av själv, du kan inte tänka dig föregå med gott exempel?


    Grisar är kloka rara djur. Synd att förnedra dessa genom att likna dem vid homosapiens...
    men det var väl inte det du ämnade hoppas jag ?

    så om man då kallar ex muslimer för grisar så är det inte en förolämpning mot dessa, utan stället förolämpning mot grisarna? nu skäms jag faktiskt för dig, eftersom de skulle vara en ytterst stor skymf mot dem, vilket jag aldrig skulle få för mig att säga
    Mollgan
    Mollgan


    Antal inlägg : 104
    Join date : 09-03-19

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Mollgan 2009-03-19, 19:25

    Nöff, nöff är det frestande att säga till nasze
    som en ren hälsning. Dock faller inte detta
    nöffande alltid i god jord.

    Vissa svin blir förbannade och menar att man
    har förolämpat dem, i det att man antytt att
    de är poliser. Så oförskämd skulle man emellertid
    aldrig vara. Då får man be grisen om ursäkt.


    Rolling Eyes
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-19, 19:39

    Sniperace skrev:Att polis kallade denne (ett SVENSKT rikemansbarn) apadjävel kallas rasism

    "Jag säger som handlaren i blablabla (glömt orten): Nu har ni kommit till fel kommun, BLATTADJÄVLAR"

    Var det också riktat til ett "svenskt rikemansbarn", eller vad tror du, sniper?
    Eller är det så som många tänkande människor hävdar (däribland rikspolischefen), att det finns rasism inom den svenska poliskåren, och att det är oacceptabelt?

    Helt klart är att det existerar en dubbelmoral, och jag vet inte om jag fått ett svar än: vad är det som gäller: är poliser så höjda över oss alla andra att man inte får säga nöff nöff? För då är det ju så att de får bete sig lite extra och vakta sina egna tungor. Eller så är det så att vi ska acceptera att de inte har självbehärskning i trängda situationer, och då får de också leva med att de får samma tillmälen tillbaka, istället för att springa till rätten och böla som småungar
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-19, 20:12

    Dom grisar som skållas levande runt på slakterierna här i sverige, No
    Skulle nog vara lyckliga om man kallade dom t.ex snutdjävel i stället Wink
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-19, 20:30

    Det är en skandal, det där du nämner Martin. Har man inte blivit vegetarian tidgare så är det dags att bli det nu. Och så finns det de som städningt gapar om halalslakt
    Skicka dem till en svenskt slakteri så kan de återkomma och berätta skillnaderna efteråt.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  lazy 2009-03-19, 21:29

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 02:07, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty mg

    Inlägg  Sniperace 2009-03-19, 21:42

    nu var det ju så att dessa poliser talade MED VARANDRA, deras samtal var INTE avsett att höras av några andra, ska vi lagar som förbjuder oss att privat säga fel saker, till exempel att några sitter och fika och en av dessa kallar ex kristdemokrater för något nedsättande epitet osv....

    eller ska det vara så att detta bara gäller VISSA människor?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  blueheaven 2009-03-19, 21:50

    Nej detta är ytterligare en skendebatt från vänstern! Sleep
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  lazy 2009-03-19, 21:55

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 02:07, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty kanske

    Inlägg  Sniperace 2009-03-19, 22:02

    har vi snart något som kallas TANKEBROTT
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  lazy 2009-03-19, 22:13

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 02:08, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-19, 22:19

    Där du jobbar spelas alla samtal in, jaha, Arrow
    Då har alla ryggen fri, ja särskilt ni som spelar in samtalen, för det är naturligtvis omöjligt att radera bort något eventuellt obekvämnt, Wink
    Säger inte att det förekommer, men det låter som klar fördel till inspelaren, Wink


    Men som jag sa, påstår inget annat än fördel inspelaren! Wink
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty visst

    Inlägg  Sniperace 2009-03-19, 22:34

    är det bra att alla samtal till larmtjänst osv spelas in, me vore de bra om samtal vid fikarasten osv spelades in?

    all alla samtal övervakades oavsett om det var privatsamtal eller ej.

    En viktig fråga är om det verkligen skulle vara förbjudet att säga "fel" saker vid ex frukostbordet, eller i ett vanligt privatsamtal i bilen på väg till eller från jobbet osv....och en annan fråga VAD ska de vara som säger at det ÄR ett arbetssamtal eller privatsamtal mellan två kolleger oavsett sort av arbete?

    är det mer fel att två poliser i ett som de ser som privatsamtal kallar en brottsling "apadjävel" än att två som sitter och pratar och kallar en sd-politiker för ett "jävla svin"?

    ska vi gå så långt att allt sådant blir åtalbart osv?
    eller är det bara vissa som sa vara skyddade mot epiteter?

    Sponsored content


    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 3 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-21, 00:34