Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
Sniperace
blueheaven
Leena-66
kanaljen
MammaGuevara
marxisten
cleopatra
fredrik rahm70
MartinLindgren
DirtyDog
theward
Susz X
16 posters

    Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Mollgan
    Mollgan


    Antal inlägg : 104
    Join date : 09-03-19

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 5 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Mollgan 2009-03-21, 10:38

    Och du,Sniperace. Ingen är brottsling innan han dömts som detta i domstol så sitt inte och sväng dig med ordet brottsling hur som helst.

    Jovisst! Jag har kallat snuten för "Nazze", och bonusdirektörer för skitstövlar men mitt yrke är inte att tjäna snuten eller bonusdirektörerna. Man skall inte välja polisyrket om man på förhand ser på sina medmänniskor som potentiella förbrytare.

    "Den som är utan skuld kastar första stenen". Det kanske du skulle göra då, Sniperace som inte känner nån skuld. Eller skulle det kännas som Sharia, tror du?
    jocolor
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 5 Empty småskrattar

    Inlägg  Sniperace 2009-03-21, 13:23

    Nej, det är väl så, att en bankrånare är INTE en brottsling förrän han dömts för det, så klara ha sig undan på en teknikalitet är han inte en brottsling, pedofilen som inte åkt dit är ingen brottslig osv, eller?

    En polis som SER en människa VET helt riktigt att det ÄR ett brott att göra så, även om detta INTE går att bevisa inför domstol.


    Helt riktigt ska man INTE välja polisyrket om man INTE ha för avsikt att "sätta" dit brottslingar eller förhindra brott, och man behöver inte älska dessa som begår brott, det är INTE deras jobb att värna om dem och skydda dem mot att åka dit, jobbet är att STOPPA dem och förhindra dem att begå brott.

    Fortfarande dömer jag INTE polisen som sett en BROTTSLING kasta sten, vandalisera och leda upplopp för att denne eller dessa mellan varandra kallar denne för något nedsättande UTAN att denne hör det.


    Sedan vad du gjort eller inte, har jag inte ens tänkt på, varför blandar du in sådant, ser du någon anledning att "försvara dig"?

    Tänk på en sak, polisen är INTE till för att tjäna BROTTSLINGEN, de tjänar samhället för att STOPPA denne...

    Och som sagt JAG vägrar kasta första stenen, både på killen som i ansiktet på polisen kastade sina okvädningsord, eller på poliserna som enbart sinsemellan lade nedvärderande uttryck om en som INTE hörde, och därmed INTE kunde ta illa upp.

    å andra sida ser jag de som rätt och riktigt att kalla en skitstövel för just skitstövel, eller kalla en pedofil för en sinnessjuk djävel, och är det då på det sättet att denne skulle råka vara invandrare, jag då får jag väl tåla om det gör mig till rasist.....
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 5 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-21, 16:00

    Sniperace skrev:
    Du verkar tycka att det var deras egen
    sak eftersom de pratade med varandra.
    Men de skall ju vara allmänhetens tjänare.
    De har gått en utbildning där ett minimi-
    krav borde vara att ha med sig en hyffsad
    människosyn ut i yrket.

    Nu är det ju dock så att det jag kommenterade med APADJÄVEL var ett SVENSKT överklassyngel, alltså INTE en invandrare, hur är då det uttalandet rasistiskt?

    Så du tycker INTE att någon får fälla en förklenande kommentar om en brottsling oavsett var denne kommer ifrån, och är rasist om man gör detta?

    Ser du "allmänhetens" tjänare som någon sorts övermänniskor som är mycket bättre än du själv?

    Har du själv exempelvis aldrig kallat en nazist för något nedsättande?

    vi kan INTE begära av någon vad vi inte själva kan följa, visst de ÄR olämpliga uttalanden, men de var MELLAN dessa poliser och inte avsedda för andra, hade de emellertid sagt dessa kommentarer TILL de berörda, då vore det även åtalbart.

    Jag säger som de sa Jesus sade, den som är UTAN SYND kaste första stenen.

    DVS den som ALDRIG uttalat sig förklenande om NÅGON kanske skulle ha rätt att gnälla, men jag ser det som YTTERST förståeligt om man häver ur sig något om en stenkastande vandal eller ex en våldsbrottslig osv, och med handen på hjärtat, vem skulle INTE göra det?


    Är ja rasist för att jag har förståelse för detta så må ja vara rasist, och får väl då även leva upp till att vara rasist, tänk vad förvånade mina invandrarvänner ska bli, och vad tomt det ska bli när då dessa försvinner, de är ju kärnan i mitt umgänge

    Ursäkta Sniper ... vad spelar det för roll om man kallar någon apadjevel fast denna personen i fråga är Svensk??


    Jag tycker att detta är vilket som , den idioten skulle inte behålla jobbet alls om man skulle fråga mig..
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 5 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  lazy 2009-03-21, 16:04

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 02:25, ändrad totalt 1 gång
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 5 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-21, 16:11

    lazy skrev:Är det ngn som ens sett den längre sekvensen från polisens
    film? Tror att fler skulle vräka ur sej både det ena o det
    andra i den situationen el. det kanske är normalt att det
    ska se ut så här i ett bostadsområde i Sverige?

    http://svtplay.se/v/1433057


    Tjejen .. detta är klart att situationen var inte så bra , men om man är i denna yrke då tycker jag att man skall inte tappa greppet , tänk på om idioten började skjuta istället ?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 5 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  lazy 2009-03-21, 16:19

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 02:25, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 5 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Sniperace 2009-03-21, 21:31

    Ursäkta Sniper ... vad spelar det för roll om man kallar någon apadjevel fast denna personen i fråga är Svensk??


    Jag tycker att detta är vilket som , den idioten skulle inte behålla jobbet alls om man skulle fråga mig..

    Så länge man INTE säger det till e person och sårar ser jag de som egalt....

    föregår DU med gott exempel?

    Jag har ju sett vad du ex skriver om SERBER.....

    för polisen är dessa att betrakta som FIENDER, det handlade ju om en som genom stenkastning och vandalism faktiskt försökte skada poliser....

    Tjejen .. detta är klart att situationen var inte så bra , men om man är i denna yrke då tycker jag att man skall inte tappa greppet , tänk på om idioten började skjuta istället ?

    Men nu var det ju så att detta snack var enbart en säkerhetsventil, dessa gjorde ju INGET av det de sade, det var helt enkelt inget värre än snack inför en pressad situation...

    Och som jag skrev, de är MYCKET stor skillnad när ett par pratar så mellan varandra, och at säga samma sak direkt tll den berörde, hade de sagt det ILL denne DÅ hade ja sett det som ett jättesort övetramp som asolut skulle bestraffas....
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 5 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-23, 01:16

    Jisses- polishögskolan har anmält sig själv ..mängder av rasism inom polisyrket har uppdagats- och här sitter du fortfarande och inte vill begripa att det låg något bakom de ord du vill förringa med att kalla "säkerhetsventil" Sniper...Holy diver... No
    Kom ner på jorden- till verkligeten guben..
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 5 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  lazy 2009-03-23, 01:30

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 02:26, ändrad totalt 1 gång
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 5 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-23, 01:34

    Sniperace skrev:
    Ursäkta Sniper ... vad spelar det för roll om man kallar någon apadjevel fast denna personen i fråga är Svensk??


    Jag tycker att detta är vilket som , den idioten skulle inte behålla jobbet alls om man skulle fråga mig..

    Så länge man INTE säger det till e person och sårar ser jag de som egalt....

    föregår DU med gott exempel?

    Jag har ju sett vad du ex skriver om SERBER.....

    för polisen är dessa att betrakta som FIENDER, det handlade ju om en som genom stenkastning och vandalism faktiskt försökte skada poliser....

    Tjejen .. detta är klart att situationen var inte så bra , men om man är i denna yrke då tycker jag att man skall inte tappa greppet , tänk på om idioten började skjuta istället ?

    Men nu var det ju så att detta snack var enbart en säkerhetsventil, dessa gjorde ju INGET av det de sade, det var helt enkelt inget värre än snack inför en pressad situation...

    Och som jag skrev, de är MYCKET stor skillnad när ett par pratar så mellan varandra, och at säga samma sak direkt tll den berörde, hade de sagt det ILL denne DÅ hade ja sett det som ett jättesort övetramp som asolut skulle bestraffas....


    Ehm !?

    Fiender ??

    Där var en del av missnöjd ungdom , knappas någon fiende med AK-4;a
    Sniper !!

    Sen varför blandar du Serber med detta här ?? Det handlar ju om skiljda saker , i mitt land var ju krig som "Serberna" började .. den försökte förtrycka oss och ta det som var vårat , men tyvärr dom lyckades inte .. då fick dem "PÅ KUKEN" istället Very Happy thats it...

    Dem försökte med Bosnier med men även där fick dem backa ur ... resultatet var Srebrenica med 10.000 och + + döda massakrerade civila som upptäcks varje dag som de går .


    Återigen blanda inte olika saker och svara på den ställda fråga istället ... Vad spelar det för roll om den var Svensk eller Invandrare skall man kalla de för Apor ändå eller??
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 5 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-23, 01:44

    Det tjänar uppenbart inget till att ens försöka Kick The Rasist.
    Dessa personer
    anser att det är korrekt- det som ett helt Sverige och yrkesproffessionella med ansvarskänsla o engagemang totalt fördömer . geek
    Så- de får väl sitta där och inbilla sig att de har rätt dårå... drunken Och önska av hjärtat att dessa inte jobbar med just människor...
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 5 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-23, 01:53

    Susz X skrev:
    Det tjänar uppenbart inget till att ens försöka Kick The Rasist.
    Dessa personer
    anser att det är korrekt- det som ett helt Sverige och yrkesproffessionella med ansvarskänsla o engagemang totalt fördömer . geek
    Så- de får väl sitta där och inbilla sig att de har rätt dårå... drunken Och önska av hjärtat att dessa inte jobbar med just människor...


    Nej exakt Susz !!


    När man väll jobbar i en sådant yrke då förväntar man sig att personen i frågan kan klara trycket ... som till exempel den som hände i Rosengård , man skriker inte och säger att man skall kastrera människa i frågan ... den killen som har gjort detta har uppenbarligen problem med hälsa.. och är värre fara för samhället en dem ungdomar från Rosengård som gjorde upplopp.


    MVH
    //KTR
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 5 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  lazy 2009-03-23, 01:57

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 02:26, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 5 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-23, 02:11

    KickTheRasist skrev:
    Susz X skrev:
    Det tjänar uppenbart inget till att ens försöka Kick The Rasist.
    Dessa personer
    anser att det är korrekt- det som ett helt Sverige och yrkesproffessionella med ansvarskänsla o engagemang totalt fördömer . geek
    Så- de får väl sitta där och inbilla sig att de har rätt dårå... drunken Och önska av hjärtat att dessa inte jobbar med just människor...


    Nej exakt Susz !!


    När man väll jobbar i en sådant yrke då förväntar man sig att personen i frågan kan klara trycket ... som till exempel den som hände i Rosengård , man skriker inte och säger att man skall kastrera människa i frågan ... den killen som har gjort detta har uppenbarligen problem med hälsa.. och är värre fara för samhället en dem ungdomar från Rosengård som gjorde upplopp.


    MVH
    //KTR

    Tja Du- kan man kalla det "en dåres försvarstal"? Rolling Eyes ..Hur skulle det se ut om socialarbetare, ungdomsledare, vårdfolk spred sådana vibbar om personer de jobbar med...Inte annat att göra än att lägga energin på annat än att försöka diskutera med enkelspåriga icke proffessionella med en enda tanke i skallen..
    Må gott och en god natts sömn..
    mvh/ Susz
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 5 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Susz X 2009-03-23, 10:26

    Susz X skrev:
    KickTheRasist skrev:
    Susz X skrev:
    Det tjänar uppenbart inget till att ens försöka Kick The Rasist.
    Dessa personer
    anser att det är korrekt- det som ett helt Sverige och yrkesproffessionella med ansvarskänsla o engagemang totalt fördömer . geek
    Så- de får väl sitta där och inbilla sig att de har rätt dårå... drunken Och önska av hjärtat att dessa inte jobbar med just människor...


    Nej exakt Susz !!


    När man väll jobbar i en sådant yrke då förväntar man sig att personen i frågan kan klara trycket ... som till exempel den som hände i Rosengård , man skriker inte och säger att man skall kastrera människa i frågan ... den killen som har gjort detta har uppenbarligen problem med hälsa.. och är värre fara för samhället en dem ungdomar från Rosengård som gjorde upplopp.


    MVH
    //KTR

    Tja Du- kan man kalla det "en dåres försvarstal"? Rolling Eyes ..Hur skulle det se ut om socialarbetare, ungdomsledare, vårdfolk spred sådana vibbar om personer de jobbar med...? "Att kastrera och ge redigt med stryk när man får tag på personen"..som om det vore okej. Man blir faan mörkrädd här på AC oxå..
    Inte annat att göra än att lägga energin på annat än att försöka diskutera med enkelspåriga icke proffessionella med en enda tanke i skallen..
    Må gott och en god natts sömn..
    mvh/ Susz
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 5 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Infra 2010-09-13, 22:05

    Nöff, nöff...
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 5 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Infra 2010-09-13, 22:42

    Nöff Nöff

    Sponsored content


    Grymta åt Polis- nu faller domen.. - Sida 5 Empty Sv: Grymta åt Polis- nu faller domen..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-21, 00:47