Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
DirtyDog
Sniperace
Regndrottning
cleopatra
8 posters

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  cleopatra 2009-04-21, 13:20

    Är Lisas debattartikel SANN!!! affraid affraid affraid

    Eller är de överdriven? Av det jag förstod av det hon skrev och länkarna under så ÄR det sant och ingen överdrift!! No Evil or Very Mad confused silent

    VARFÖR har man inte hört om detta tidigare?? SKANDAL stavas det, jag är så arg så jag skakar.... Mad bounce

    http://www.aftonbladet.se/debatt/lisamagnusson/article4953691.ab

    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-21, 13:45

    Jag håller med dig!

    Jag har heller aldrig hört talas om detta!

    Finns det ingen hejd på förmyndarsamhället? Att makthavarna skall inte längre tillåta oss att tänka och tala fritt?!!!

    Detta är mycket dåligt... och säkert något som makthavarna vill smyga på oss, presentera som ett färdigt beslut som 'vi' har gått med minimala upplysningar.

    FRA, IPRED och nu detta. Helt otroligt!
    Evil or Very Mad

    queen
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  cleopatra 2009-04-21, 13:51

    Regndrottning skrev:Jag håller med dig!

    Jag har heller aldrig hört talas om detta!

    Finns det ingen hejd på förmyndarsamhället? Att makthavarna skall inte längre tillåta oss att tänka och tala fritt?!!!

    Detta är mycket dåligt... och säkert något som makthavarna vill smyga på oss, presentera som ett färdigt beslut som 'vi' har gått med minimala upplysningar.

    FRA, IPRED och nu detta. Helt otroligt!
    Evil or Very Mad

    queen


    PRECIS vad jag tänkte! I morgon kommer tidningarna presentera det färdiga paketet som "vi" svenskar röstat igenom i Europaparlamentet!!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-21, 13:51

    Detta har det talats om tidigare, och det är oroande, men förhoppningsvis får de igenom tillägget.
    telekompaketet
    Blackout
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  cleopatra 2009-04-21, 14:02

    Sniperace skrev:Detta har det talats om tidigare, och det är oroande, men förhoppningsvis får de igenom tillägget.
    telekompaketet
    Blackout

    Enligt Lisa lutade det ju år att de INTE skulle få igenom tillägget och i ärlighetens namn spelar det ingen roll i teorin. Bara att de överhuvudtaget FUNDERAR på detta och dessutom mörkat det som de gjort är SKANDAL!! Sen är det väl säkert bättre i teorin om tillägget går igenom, men frågan är var detta ska sluta om vi inte börjar protestera på allvar!! Fan, vi lever ju snart i en diktatur där politikerna fattar beslut över våra huvuden på ren slentrian. Nu har de fått igenom två stora frågor emot folkjets vilja, ska de ostraffat få igenom det tredje??
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-21, 14:04

    nu är där en artikel på AB om denna http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4954648.ab
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  DirtyDog 2009-04-21, 14:16

    Såhär skrev Dagens Nyheter förra veckan:

    Bakom Telekompaketet står starka intressen inom nöjesindustrin. En drivande kraft är önskan om att stärka upphovsrätten, men förslaget går längre än Ipred-lagen som också springer ur ett direktiv från EU. Inbakat i det digra paketet finns idéer om att internetleverantörer kan bli skyldiga att övervaka och stänga av användare. Ett annat förslag menar att sajter ska kunna blockeras; åtkomsten på internet begränsas.

    Kritiker befarar att nätet i framtiden kommer att bli ett slags ”kabel-tv-internet”. Du betalar för de sidor du vill ha tillgång till, övriga får du klara dig utan.


    Kika även på
    DENNA LÄNK

    PS. Vet naturligtvis inte om DN har några "BEVIS" för sitt påstående om nöjesindustrin. Laughing
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  cleopatra 2009-04-21, 15:31

    Sniperace skrev:nu är där en artikel på AB om denna http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4954648.ab

    DD skrev:

    Såhär skrev Dagens Nyheter förra veckan:

    Bakom Telekompaketet står starka intressen inom nöjesindustrin. En drivande kraft är önskan om att stärka upphovsrätten, men förslaget går längre än Ipred-lagen som också springer ur ett direktiv från EU. Inbakat i det digra paketet finns idéer om att internetleverantörer kan bli skyldiga att övervaka och stänga av användare. Ett annat förslag menar att sajter ska kunna blockeras; åtkomsten på internet begränsas.

    Kritiker befarar att nätet i framtiden kommer att bli ett slags ”kabel-tv-internet”. Du betalar för de sidor du vill ha tillgång till, övriga får du klara dig utan.

    Kika även på
    DENNA LÄNK

    PS. Vet naturligtvis inte om DN har några "BEVIS" för sitt påstående om nöjesindustrin.

    SÅÅ!! Nu fick jag badrummet städat i ren ilska!! Jag städar alltid när jag är arg, så vi har ganska rent hemma.... Twisted Evil

    Jaha, det verkar som har vi till 5 maj på oss att säga vad vi tycker, eftersom det är då det slutgiltiga beslutet tas. Man får väl iaf se till att stödja Christofer Fjellner i hans kamp för ändringsförslaget nummer 138.

    Eftersom jag ändå inte tycker det finns något annat vettigt att rösta på så får PP definitivt min röst i valet till EU-parlamentet, och Christian Engström verkar ju vara en vettig kandidat. Jag ska följa hans råd att förtidsrösta och tjata på alla andra att också göra det och att rösta på dem.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  DirtyDog 2009-04-21, 16:44

    cleopatra skrev:SÅÅ!! Nu fick jag badrummet städat i ren ilska!! Jag städar alltid när jag är arg, så vi har ganska rent hemma.... Twisted Evil
    Hmmm, det låter som om jag borde bjuda hem dig till mig och sen visa dig DENNA länk. Syftar nu inte på den mer glädjande nyheten om 138 utan inlägget nedanför angående Europaparlamentets pensionsfond. Misstänker att det säkert skulle bli rätt rent här sen. Laughing

    www.piratpartiet.se kan du till höger notera att PP redan passerat flera etablerade partier i medlemsantal. Även jag anser att "mitt" parti har svikit angående FRA, iPred och Telekom-tramset och kommer också att uppmana alla jag känner att sätta ned foten innan det bli försent och rösta på PP nu i juni. Vad blir nästa steg, ett censurerat Google som de har i kommunist-diktaturer?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  DirtyDog 2009-04-21, 16:59

    cleopatra skrev:...när jag är arg...
    Vill inte att du skall vara arg hela dan så postar en liten LÄNK till. Wink
    Kan du hålla minen lika bra som stå-upp komikern? Twisted Evil
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  cleopatra 2009-04-21, 18:39

    DirtyDog skrev:
    cleopatra skrev:SÅÅ!! Nu fick jag badrummet städat i ren ilska!! Jag städar alltid när jag är arg, så vi har ganska rent hemma.... Twisted Evil
    Hmmm, det låter som om jag borde bjuda hem dig till mig och sen visa dig DENNA länk. Syftar nu inte på den mer glädjande nyheten om 138 utan inlägget nedanför angående Europaparlamentets pensionsfond. Misstänker att det säkert skulle bli rätt rent här sen. Laughing

    www.piratpartiet.se kan du till höger notera att PP redan passerat flera etablerade partier i medlemsantal. Även jag anser att "mitt" parti har svikit angående FRA, iPred och Telekom-tramset och kommer också att uppmana alla jag känner att sätta ned foten innan det bli försent och rösta på PP nu i juni. Vad blir nästa steg, ett censurerat Google som de har i kommunist-diktaturer?

    Amen!!! Rolling Eyes Var du tvungen DD?? Nu måste jag ju MINST ge mig på köket för att bli av med den här ilskan.... bounce Jaja, gubben blir väl glad när det är rent o snyggt, men ryggen lär väl klappa ihop och gå hem efteråt. Men det är lugnt, jag skyller ALLT på dig sen bara DD... Wink

    Allvarligt talat så var det bland det värsta jag läst i EU-sammanhang (och det vill ju inte säga lite) Vilka......giriga, tjuvaktiga BEBISAR!!! pig

    -HAN TOG MINA PENGAR!! Var inte ledsen lille vän, här får du nya! confused Nä, man får nog sadla om och bli politiker tror jag.... Twisted Evil

    Vill inte att du skall vara arg hela dan så postar en liten LÄNK till.
    Kan du hålla minen lika bra som stå-upp komikern?

    Hahahahahahaha! Nope, jag garvade läppen av mig! Laughing
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-21, 19:57

    Ja som en evig motståndare till tex FRA.. Och regeringens hantering av detta så säger jag bara VAD VA DET VI SA!!!!

    Grattis vad blir ev nästa steg..
    OCH ÅTER IGEN VAD FAN HAR VI I EU ATT GÖRA.. SKIT SKIT.
    Ps hinner inte städa badrummet ska jobba men fan vad jag skall vårda i natt.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  lazy 2009-04-21, 20:58

    x-medborgare skrev:Ja som en evig motståndare till tex FRA.. Och regeringens hantering av detta så säger jag bara VAD VA DET VI SA!!!!

    Grattis vad blir ev nästa steg..
    OCH ÅTER IGEN VAD FAN HAR VI I EU ATT GÖRA.. SKIT SKIT.
    Ps hinner inte städa badrummet ska jobba men fan vad jag skall vårda i natt.

    Vänd de inte för hårt nu i ilskan x-et, du vet väl att nu ska
    man även kunna anmäla anonymt (lex-Maria)
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-21, 21:02

    lazy skrev:
    x-medborgare skrev:Ja som en evig motståndare till tex FRA.. Och regeringens hantering av detta så säger jag bara VAD VA DET VI SA!!!!

    Grattis vad blir ev nästa steg..
    OCH ÅTER IGEN VAD FAN HAR VI I EU ATT GÖRA.. SKIT SKIT.
    Ps hinner inte städa badrummet ska jobba men fan vad jag skall vårda i natt.

    Vänd de inte för hårt nu i ilskan x-et, du vet väl att nu ska
    man även kunna anmäla anonymt (lex-Maria)

    hi hi .. ja lovar att jag är snäll Very Happy tror att ska dom hitta nått att anmäla mig för då får dom jobb
    är snäll som tusan och en ängels tålamod Very Happy Very Happy Very Happy
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  lazy 2009-04-21, 21:15

    Men visst är det lite otäckt x-et att ngn, vem som helst ska
    kunna anmäla anonymt? Visst har många som har anmält råkat
    illa ut men samtidigt så öppnar man nu upp för människor som
    av ngn anledning inte gillar sin/sina kollegor och kan göra
    en anmälan enbart för att djäklas?
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-21, 21:23

    lazy skrev:Men visst är det lite otäckt x-et att ngn, vem som helst ska
    kunna anmäla anonymt? Visst har många som har anmält råkat
    illa ut men samtidigt så öppnar man nu upp för människor som
    av ngn anledning inte gillar sin/sina kollegor och kan göra
    en anmälan enbart för att djäklas?

    oj ingen lätt fråga måste sticka om fem min.
    Men jag tror att det finns många som inte vågar anmäla pga reprisalier?
    och där kan det göra viss nytta,
    Nu har jag väl träffat en och annan relativt inkompitent person under mitt yrkesverksamma liv.
    men faktiskt inte någon gång nått i still med plastpåsar över huvuden och garv eller våld.
    Eller att man helt struntat i att utföra sina plikter.
    Men däremot ett språk och ilska dumhet ja det har jag sett.
    Typ här om natten skälla på en dement person som tar av sig blöjan för tredje gången blöt säng tja det är ju rätt meningslöst. Vi är ju där för att fixa det han inte klarar


    fast du kan ha rätt det finns säkert dem som skulle kunna bara djäklas faktiskt
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty glädje?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-22, 08:36

    Tillägget GICK IGENOM!!!

    Aftonbladet

    Men kanske är det ÄNDÅ för tidigt att glädjas, men det finns hopp, nu är det den femte MAJ som avgör, där kan det gå så att HELA paketet avvisas, men det är nog en utopi att hoppas på så striden lär ändå gälla om det kommer antas MED tillägget!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-22, 10:23

    Men ingen ska kunna stängas av utan ett domstolsutslag, sa dom på nyheterna!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-22, 10:31

    martin7lindgren skrev:Men ingen ska kunna stängas av utan ett domstolsutslag, sa dom på nyheterna!

    Ja, OM detta sedan går igenom i befintligt skick den 5 Maj.
    Då kan hela skiten förkastas, eller godkännas i befintligt skick, eller godkännas med förändringar, ex strykning av 138 igen....
    politikens värd är en labyrint,,,
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-22, 12:56


    Jag måste undra hur ryggradslösa politikerna är?Att de stiftar lagar för att gå utländska storbolagsintressen tillmötes...

    Sedan när blev bolagen så stora att de kan utan större problem börja stifta lagar i andra länder?

    För våra politiker tycks inte värna eller ens bry sig om folket som röstade fram dem. Inte heller tycks de bry sig om Sverige och svenskarna.... Nej, här är det kapitalet och endast kapitalet som styr....

    FRA, IPRED och nu detta... Vilken bokstavskombination är det? Nåja, TRE lagar för avv övervaka och kontrollera vår internet och telekommunikationer....

    Frihet hör till det förgångna? No


    queen
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-22, 13:10

    Regndrottning skrev:
    Jag måste undra hur ryggradslösa politikerna är?Att de stiftar lagar för att gå utländska storbolagsintressen tillmötes...

    Sedan när blev bolagen så stora att de kan utan större problem börja stifta lagar i andra länder?

    För våra politiker tycks inte värna eller ens bry sig om folket som röstade fram dem. Inte heller tycks de bry sig om Sverige och svenskarna.... Nej, här är det kapitalet och endast kapitalet som styr....

    FRA, IPRED och nu detta... Vilken bokstavskombination är det? Nåja, TRE lagar för avv övervaka och kontrollera vår internet och telekommunikationer....

    Frihet hör till det förgångna? No


    queen

    du tror inte att det till stor del handlar om korruption, om LOBBYING där det MUTAS och trycks på från dessa?

    Den största frågan verkar vara VAD TJÄNAR JAG på att rösta som ni vill?


    Och detta gäller inte bara alliansens politiker, utan VARJE parti vid makten och med tillgång till grytorna, här är sossarna likadana, tyvärr..
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  blueheaven 2009-04-22, 13:24

    Regndrottning skrev:
    Jag måste undra hur ryggradslösa politikerna är?Att de stiftar lagar för att gå utländska storbolagsintressen tillmötes...

    Sedan när blev bolagen så stora att de kan utan större problem börja stifta lagar i andra länder?

    För våra politiker tycks inte värna eller ens bry sig om folket som röstade fram dem. Inte heller tycks de bry sig om Sverige och svenskarna.... Nej, här är det kapitalet och endast kapitalet som styr....

    FRA, IPRED och nu detta... Vilken bokstavskombination är det? Nåja, TRE lagar för avv övervaka och kontrollera vår internet och telekommunikationer....

    Frihet hör till det förgångna? No


    queen

    Håller med dig här om det är politiker i allmännhet som du syftar på?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-22, 13:47

    Håller med dig här om det är politiker i allmännhet som du syftar på?

    Ja... det gör jag. Annars hade jag tydligt skrivit vilka politiker jag avsåg.

    Men någonting som alliansen förlorar poäng på är faktumet att TRE övervakningslagar tillkommer under deras mandat.

    Jag kan inte påstå att dessa lagar inte hade kommit till under sossarna men faktumet är att alliansen hann före. Sossarna var iaf tveksamma och bordlade beslutet tre gånger.

    queen
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  blueheaven 2009-04-22, 13:57

    Regndrottning skrev:
    Håller med dig här om det är politiker i allmännhet som du syftar på?

    Ja... det gör jag. Annars hade jag tydligt skrivit vilka politiker jag avsåg.

    Men någonting som alliansen förlorar poäng på är faktumet att TRE övervakningslagar tillkommer under deras mandat.

    Jag kan inte påstå att dessa lagar inte hade kommit till under sossarna men faktumet är att alliansen hann före. Sossarna var iaf tveksamma och bordlade beslutet tre gånger.

    queen

    Frågan förbereddes och utformades under sosse-tiden men det beslutat av alliansen, jag tror inte att sossarna vågade fatta detta beslutet innan valet och det hamnade då på alliansens bord och klubbades igenom med de flestas goda minne fastän det borde ha återvänt till remiss eller ännu hellre till papperskorgen omedelbums!

    Oavsett vem som blev skickad att klubba igenom detta så är det ett dåligt beslut!
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  cleopatra 2009-04-22, 14:07

    Äntligen ett ämne som man inte kan anklaga någon av blocken för att ha genomfört ensam alltså? KAN detta vara första gången som ALLA tycker lika (illa) om något och samtidigt inte anklagar den politiska motståndarsidan för eländet? Historiskt (i detta forumsammanhang)och helt otroligt cheers sunny roligt!

    Sponsored content


    ÄR DETTA SANT?!?!?!?!? Empty Sv: ÄR DETTA SANT?!?!?!?!?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 06:21