Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
palmevara
SiP
enigma
cleopatra
Leena-66
MammaGuevara
Regndrottning
fredrik rahm70
Susz X
MartinLindgren
carlwiss
15 posters

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    avatar
    carlwiss


    Antal inlägg : 72
    Join date : 09-02-20

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  carlwiss 2009-03-12, 10:25

    Hör på hur Aftonbladet ogillar andra åsikter. De vill ha ensamrätt på vinkling. Nu förlorar den tredje statsmakten sin kraft, är det inte detta de fruktar mest?

    Nu flyttas domar rollen från gammelmedia till folket.
    Patetiskt försök att bibehålla munkavel på folket.


    Aftonbladets försök att behålla megafonen.

    Är det därför vi måste finnas här nu?
    Var det därför vi censurerades och bannades?


    De anser att det är bara lögner som cirkulerar i bloggvärlden.
    Är det inte upp till folket att upptäcka lögnarna själva? När de tystas så börjar man ju undra. Jag gillar att kunna sålla bort lögnarna själva. Aftonbladet för mig är en klar mytoman nyhets media. Vinklad mer än någon annan media.
    avatar
    carlwiss


    Antal inlägg : 72
    Join date : 09-02-20

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Släng palestina sjalen, köp bitboll istället

    Inlägg  carlwiss 2009-03-12, 10:41


    Det framstår som om Aftonbladets tidnings ansvarig vill ha munkavel på folket.
    Kanske dax att börja sälja bit-bollar med aftonbladets logga på?

    Bit och håll käften /Aftonbladet vet bäst! tongue


    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Bitbollcopy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-12, 10:55

    Jag har förstått nu efter att sett det här nya ocensurerade forumet, hur AB behandlat sina egna medlemar, No

    Raderade inlägg, bortplockade ämnestrådar, personliga avstängningar som man ofta inte förstod varför, inga förklaringar eller svar på frågor! No

    Man tillät anmälare härja fritt, ju större anmälare, desto högre status hos AB:s moderatorer och redaktion, No

    Helt enkelt ett censureat översitteri av sällan skådat slag, man var ju nästan förvånad från dag till dag om man fortfarande fanns kvar, No
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  Susz X 2009-03-12, 11:13

    carlwiss skrev:Hör på hur Aftonbladet ogillar andra åsikter. De vill ha ensamrätt på vinkling. Nu förlorar den tredje statsmakten sin kraft, är det inte detta de fruktar mest?

    Nu flyttas domar rollen från gammelmedia till folket.
    Patetiskt försök att bibehålla munkavel på folket.


    Aftonbladets försök att behålla megafonen.

    Är det därför vi måste finnas här nu?
    Var det därför vi censurerades och bannades?


    De anser att det är bara lögner som cirkulerar i bloggvärlden.
    Är det inte upp till folket att upptäcka lögnarna själva? När de tystas så börjar man ju undra. Jag gillar att kunna sålla bort lögnarna själva. Aftonbladet för mig är en klar mytoman nyhets media. Vinklad mer än någon annan media.

    Riktigt som du beskriver uppfattade inte jag webbtv inslaget..Är inte ab den media som mest lyssnar på bloggare egentligen- även om de inte länkar till en blogg som väckt journalisten? Dock inte när det handlar om vissa saker som vapenexport tex..

    Jag tror att bloggvärlden har förmåga att sätta lite press på kravet om en mer grävande journalistik ...och är i början av ett globalt samarbete / information
    som gör att massmedia inte kan vinkla saker utifrån sin egen subjektiva syn.

    Sedan varför forum på ab stängdes vet jag inte med säkerhet- men jag vet att där var mycket personliga påhopp, stalking, etc från just medlemmar med vilja att föra propaganda mot ex att nynazism , Avhoppare synliggjordes...
    Och jag vet inte heller vilka sympatier chefen för forumet/snack besitter.
    Jag vet oxå att fler reagerade mot dessa påhopp med en vilja att polisanmäla. Samt att ab forum en gång tidigare varit stängt pga detta.
    avatar
    carlwiss


    Antal inlägg : 72
    Join date : 09-02-20

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Censur är livsfarligt, det var min poäng.

    Inlägg  carlwiss 2009-03-12, 11:33

    Suzan X
    Jag tror du missförstod mig.

    Aftonbladet's ena chefredaktör Janelid. Han kämpar aktivt mot att bloggare ska få ha rätt att publicera saker i den grad de idag gör. Han vill ha ensamrätt till detta. Det farliga är att aftonbladet censurerar svar på reportage. Sedan redovisar de svaren på reportagen som enhällig respons av läsarna.

    Detta är ju ren osanning. Varför? Jo för det är klart att läsarnas svar är enhälligt om du censurerat bort de negativa inläggen.

    Suzan x, ta tex Fredrik Rahm. Här får han härja fritt, vilket jag tror gör att läsarna ganska snart uppfattar vilken sanningshalt hans inlägg har.
    Han är ett så kallat troll. Personangrepp och förföljelse är hans taktik. Men det är ju väldigt lätt att genomskåda honom nu när hans idiotiska (enligt min syn) inlägg finns tillgängliga för alla.

    Hellre självcensur än någon som censurerar för dig. Då är det ju någon som väljer vilken information du är mogen att ta del av. Detta tycker jag ingen har rätt att avgöra.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  Susz X 2009-03-12, 11:40

    carlwiss skrev:Suzan X
    Jag tror du missförstod mig.

    Aftonbladet's ena chefredaktör Janelid. Han kämpar aktivt mot att bloggare ska få ha rätt att publicera saker i den grad de idag gör. Han vill ha ensamrätt till detta. Det farliga är att aftonbladet censurerar svar på reportage. Sedan redovisar de svaren på reportagen som enhällig respons av läsarna.

    Detta är ju ren osanning. Varför? Jo för det är klart att läsarnas svar är enhälligt om du censurerat bort de negativa inläggen.

    Suzan x, ta tex Fredrik Rahm. Här får han härja fritt, vilket jag tror gör att läsarna ganska snart uppfattar vilken sanningshalt hans inlägg har.
    Han är ett så kallat troll. Personangrepp och förföljelse är hans taktik. Men det är ju väldigt lätt att genomskåda honom nu när hans idiotiska (enligt min syn) inlägg finns tillgängliga för alla.

    Hellre självcensur än någon som censurerar för dig. Då är det ju någon som väljer vilken information du är mogen att ta del av. Detta tycker jag ingen har rätt att avgöra.

    Okej- nu förstår jag bättre vad du menar- och håller givetvis med..det finns ju oxå olika vinklar att se detta ur- eller hur?
    Har varit med om att kritisk granskning tagits bort från artiklar som varit öppna för kommentarer på AB:s nätupplaga när det handlat om rättegången ang Pirate Bay och "nu lyfter vi sverige" :s jobbsatsning...
    vad man kan göra är att hela tiden visa på att man vill ha en - vad jag kallar "grävande journalistik"....inte enbart glamorös typ..
    Och- visst är det bättre att personer själva får visa på lite sikt vem de är och vad de sysslar med på ett forum..Det ger ju oxå kunskap i att studera ett beteende- vilket är en omöjlighet vid censur..
    Måste ju tillägga att det var dålig ordning för övrigt på ab:s forum- en som förstörde för andra hela tiden kunde ju ha hur många olika nick som helst samtidigt
    verkade det som- för borta är såå många..


    Ps..vilken av cheferna är Janelid? den äldre? Ds


    Senast ändrad av Susz X den 2009-03-12, 11:59, ändrad totalt 1 gång
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-12, 11:51

    AB.. spårade ur på många sätt..
    tror att vänstersidan har lika mycket skuld som höger..fast mes t EXTREMISTERNA på diverse sidor i den politiska skalan

    sedan att det drog till sig varje psykfall som kan tycka på en onknapp på datorn och faktiskt ej gav ngn vidare VINST... det är ju andra orsaker..

    ungefär som chatten förut på ab..
    cyclops
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-12, 12:03

    Själv tror jag du om någon Mr.Rahm, bidrog till en stor del av terrorn på AB/forumet, Like a Star @ heaven
    Med dina otaliga anmälningar mot det mesta, och ditt mailande till moderatorerna i din kamp och få tyst på alla som inte kliade dig bakom öronen! Like a Star @ heaven
    Like a Star @ heaven
    Precis samma sak som du håller på med här, men numera kan du inte anmäla allt som inte passar, men samtidigt kan du ju fortsätta bete dig som en skitstövel!
    Like a Star @ heaven
    För du ska inte inbilla dig att du är den enda som mailar, men till skillnad mot dina mail som jag inte vill ha, för dom innehåller precis samma skit som du smutsar ner forumet med, No Like a Star @ heaven

    Så kommer det trevliga mail från andra, och varför du mailar är en gåta, du säger ju att du stängt av mig, varför då gå till angrepp både öppet och bakom ryggen som du gör? Like a Star @ heaven
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-12, 12:06


    Jag har nu provat med självcensur. Jag har blockerat en skrivare här. Jag kan inte längre se hans inlägg....

    Detta lilla åtgärd från min sida har gjort att forumet här är otroligt mycket trevligare.

    Inga ständiga påhopp, nedlåtande kommentarer, ingen evig gräl och ältande, ingen längre som retar mig.

    Forumet nu är sakligare, trevligare och lugnare.

    Så, jag tycker att om andra störs av en skrivare här så blockera personen! Jag trodde själv inte att skillnaden till det bättre skulle bli så markant.

    Prova, får ni se...
    Wink

    queen


    Senast ändrad av Regndrottning den 2009-03-16, 22:51, ändrad totalt 1 gång
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-12, 12:08

    carlwiss skrev:

    Nu flyttas domar rollen från gammelmedia till folket.
    Patetiskt försök att bibehålla munkavel på folket.


    Aftonbladets försök att behålla megafonen.

    Är det därför vi måste finnas här nu?
    Var det därför vi censurerades och bannades?


    Till att börja med tycker jag inte man ska bland ihop bloggare och diskussionforum. Politiska bloggare vet ofta vad de talar, och är de seriösa har de ävan satt sig in i etiska regler som gäller för en vanlig journalist. Att det skälls så mycket på journalister beror många gånger på att folk varken vet vad som gäller eller har tillgång till samma information som en journalist har. Sedan finns det naturligtvis journalister som gör övertramp, och det märks mer än när t.ex en rörmokare sjabblar med sitt jobb.

    Vad gäller "censur" så anser jag det vara en självklarhet att man i allmänna publikationer inte ska kunna skriva vad om helst. Jag vet att det finns dem som ser det om någon slags frihet att få kalla meningsmotståndare i stort sett vad som helst, när det de facto bara är ett uttrck för litenheten hos den som skriver.

    Jag kan garantera att i samma ögonblick bloggare får något av den "makt" som hänvisas till på en bredare bas, då kommmer reglerna även där att skärpas.
    Jag tar inte upp disukssionforum här, då dessa knappast kan anses vara seriösa plattformar för att föra fram åsikter.
    Förr är fourm en mötsplats för 10% seriösa debattörer, 15% som bara vill vara med och snacka, 25% som har en specikfik fråga de till varje pris vill framföra och 50% knäppgökar.

    Ett konstaterande som ju säkert att bemötas med "men du behöver inte vara här *tillmäle*, *grov svordom*, men som jag ändå tänkre göra är att ac-forum är ju ett riktigt bottennapp i forumvärlden.
    Jag har aldrig besökt ett forum där frånvaron av seriös diskussion varit så massiv. AB under dess värsta dödsryckningar var inget mot detta
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  Susz X 2009-03-12, 12:13

    martin7lindgren skrev:Själv tror jag du om någon Mr.Rahm, bidrog till en stor del av terrorn på AB/forumet, Like a Star @ heaven
    Med dina otaliga anmälningar mot det mesta, och ditt mailande till moderatorerna i din kamp och få tyst på alla som inte kliade dig bakom öronen! Like a Star @ heaven
    Like a Star @ heaven
    Precis samma sak som du håller på med här, men numera kan du inte anmäla allt som inte passar, men samtidigt kan du ju fortsätta bete dig som en skitstövel!
    Like a Star @ heaven
    För du ska inte inbilla dig att du är den enda som mailar, men till skillnad mot dina mail som jag inte vill ha, för dom innehåller precis samma skit som du smutsar ner forumet med, No Like a Star @ heaven

    Så kommer det trevliga mail från andra, och varför du mailar är en gåta, du säger ju att du stängt av mig, varför då gå till angrepp både öppet och bakom ryggen som du gör? Like a Star @ heaven

    Varför inte starta en tråd att klistra in mail i?
    Det gjorde jag- vips så slutade mailen komma- undrar varför?
    Bra att det fungerar att blockera- att den valfriheten finns- personligen använder jag inte den möjligheten- för då lär man sig inget om ett beteende alls.tongue
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-12, 12:13


    Jag har aldrig besökt ett forum där frånvaron av seriös diskussion varit så massiv. AB under dess värsta dödsryckningar var inget mot detta

    WORD...kanse därför detta liksom ab numera verkar bli ett community...med en klick likasinnade som skall byta matrecept , sjukdomsbilder och hata unisont.

    Kanske därför man faktiskt sökt sig till lite mera SERIÖSA forum numera.

    Där folk faktiskt svarar på debatt inlägg utan svordommar , och person debatt.

    lol!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-12, 12:20

    Du skämtar, du söker dig till vad du kallar ett seriöst forum,
    vad menar du med det, dom flesta här på forumet ser det nog som seriöst,
    Men som du vet, så tror man ju andra är som man är själv, No
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  Leena-66 2009-03-12, 12:25

    Susz X skrev:
    martin7lindgren skrev:Själv tror jag du om någon Mr.Rahm, bidrog till en stor del av terrorn på AB/forumet, Like a Star @ heaven
    Med dina otaliga anmälningar mot det mesta, och ditt mailande till moderatorerna i din kamp och få tyst på alla som inte kliade dig bakom öronen! Like a Star @ heaven
    Like a Star @ heaven
    Precis samma sak som du håller på med här, men numera kan du inte anmäla allt som inte passar, men samtidigt kan du ju fortsätta bete dig som en skitstövel!
    Like a Star @ heaven
    För du ska inte inbilla dig att du är den enda som mailar, men till skillnad mot dina mail som jag inte vill ha, för dom innehåller precis samma skit som du smutsar ner forumet med, No Like a Star @ heaven

    Så kommer det trevliga mail från andra, och varför du mailar är en gåta, du säger ju att du stängt av mig, varför då gå till angrepp både öppet och bakom ryggen som du gör? Like a Star @ heaven

    Varför inte starta en tråd att klistra in mail i?
    Det gjorde jag- vips så slutade mailen komma- undrar varför?
    Bra att det fungerar att blockera- att den valfriheten finns- personligen använder jag inte den möjligheten- för då lär man sig inget om ett beteende alls.tongue
    det beteende skulle skapa rejäla problem, och bara hälla i mer bensin i elden. Bättre att blockera om man utsätts för skit och kränkningar genom pm.
    Ta avstånd är bättre än starta en meningslös skitsnack och skvallerlåda.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-12, 12:29

    Jag kan bara konstatera att en del debattörer, helt enkelt personifierar rena rama falskheten! No
    Och varför man överhuvudtaget finns med i ett forum, när man inte själv lever som man lär är en gåta för mig? No
    Frågan är ju vilket som är värst, om det egna förkastliga betendet är utstuderat med avsikt att skapa oreda och förstörelse, No
    Eller om man inte vet vad man håller på med, utan helt enkelt rättfärdigar sig själv och det egna usla betendet? No
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-12, 12:31

    Leena-66 skrev:
    det beteende skulle skapa rejäla problem, och bara hälla i mer bensin i elden. Bättre att blockera om man utsätts för skit och kränkningar genom pm.
    Ta avstånd är bättre än starta en meningslös skitsnack och skvallerlåda.

    Jamen då blir man påhoppad ändå.. vilket är mindre kul..eller förföljd.

    Eller beskylld för att vara "feg"

    har numera 5 st på block därför att jag EJ anser dessa vara seriösa, hur många CHANSER skall man ge ngn som skriver över 280 hat medelanden och inlägg på mindre än 7dagar??=)


    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  cleopatra 2009-03-12, 12:45

    Jag anser att debatten är fånig geek Man måste man vara MYCKET naiv och oinsatt om man läser en blog och tar den för sanning. En blog är en privatpersons tolkning av något, inte en sanningskälla. Det är ju inte heller media med sin enorma iver att vinkla artiklar, förvränga fakta och censurera andra. Egentligen är många av dem inget annat än avlönade bloggare jocolor Kontentan är att man måste vara mycket källkritisk och ta allt publicerat material med en NÄVE salt. Det enda man kan läsa och vara hyfsat säker på att de presenterar sanningen är böcker, då dessa kontrolleras på ett helt annat sätt än media.

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    Än så länge har vi åsiktsfrihet i det här landet. Så länge man inte publicerar olagligt material eller på annat sätt bryter mot lagen har alla rätt att säga sin åsikt. Det är på tiden att etablissemanget inser att de aldrig kommer att kunna stoppa varken filelare, bloggare eller fria diskussioner med mer än att stänga ner hela internet! cheers
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-12, 13:02

    Personligen gillar jag bloggar med klara källor där bloggaren verklien tänkt ut innehållet.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  cleopatra 2009-03-12, 13:14

    fredrik rahm skrev:Personligen gillar jag bloggar med klara källor där bloggaren verklien tänkt ut innehållet.

    Visst är dessa bloggar mer intressanta än de som bara svammlar på, men trots klara källor (om dessa inte är i tryckt bokform) måste dessa ändå granskas med kritiska ögon Suspect Vem som helst med hyfsade kunskaper i ett ämne kan ju lägga ut en "källa" på internet och hävda att det är sant. Jag brukar oftast läsa flera olika länkar i ämnet, om de flesta pekar åt samma håll blir jag iaf LITE mer säker på att det stämmer study
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-12, 13:23

    Återigen Mr.Rahm, varför finns du här på forumet, för att blockera andra och själv hosta ur dig vad som helst, No
    5 blockerade talar ju sitt eget språk, märkligt att just du måste ta till dom metoderna, No
    Kan det bero på dig själv, när det gäller mig så fortsätter du trots din påstådda blockering gå till grova angrepp, och lika grova mail, varför? No
    Vet inte hur många gånger jag vädjat till dig att gräva ner stridsyxan, No Åtminstone ge ett svar på om du är intresserad eller inte, men icke, istället trappar du bara upp allting, varför? No
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-12, 13:33

    [quote="cleopatra"]


    När man kollar källa skall man ha som vana att även kolla SITENS ursprung..vilket många verkar missa ju=)
    enigma
    enigma


    Antal inlägg : 96
    Join date : 09-01-28
    Age : 49

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  enigma 2009-03-12, 13:55

    SaraS skrev:
    carlwiss skrev:

    Nu flyttas domar rollen från gammelmedia till folket.
    Patetiskt försök att bibehålla munkavel på folket.


    Aftonbladets försök att behålla megafonen.

    Är det därför vi måste finnas här nu?
    Var det därför vi censurerades och bannades?


    Till att börja med tycker jag inte man ska bland ihop bloggare och diskussionsforum. Politiska bloggare vet ofta vad de talar, och är de seriösa har de även satt sig in i etiska regler som gäller för en vanlig journalist. Att det skälls så mycket på journalister beror många gånger på att folk varken vet vad som gäller eller har tillgång till samma information som en journalist har. Sedan finns det naturligtvis journalister som gör övertramp, och det märks mer än när t.ex en rörmokare sjabblar med sitt jobb.

    Vad gäller "censur" så anser jag det vara en självklarhet att man i allmänna publikationer inte ska kunna skriva vad om helst. Jag vet att det finns dem som ser det om någon slags frihet att få kalla meningsmotståndare i stort sett vad som helst, när det de facto bara är ett uttrck för litenheten hos den som skriver.

    Jag kan garantera att i samma ögonblick bloggare får något av den "makt" som hänvisas till på en bredare bas, då kommer reglerna även där att skärpas.
    Jag tar inte upp diskusitionsforum här, då dessa knappast kan anses vara seriösa plattformar för att föra fram åsikter.
    Förr är fourm en mötsplats för 10% seriösa debattörer, 15% som bara vill vara med och snacka, 25% som har en specikfik fråga de till varje pris vill framföra och 50% knäppgökar.

    Ett konstaterande som ju säkert att bemötas med "men du behöver inte vara här *tillmäle*, *grov svordom*, men som jag ändå tänkre göra är att ac-forum är ju ett riktigt bottennapp i forumvärlden.
    Jag har aldrig besökt ett forum där frånvaron av seriös diskussion varit så massiv. AB under dess värsta dödsryckningar var inget mot detta

    Sara lilla gumman. Du har här ett val att läsa eller inte läsa andra medlemmars inlägg. Sedan om du tolkar det som ett tillhåll för dårar, det är din syn på saken. Du säger att 10% här kanske skriver seriöst. Det är mycket möjligt att det är så. Men detta vill jag gärna avgöra själv. Inte genom någon annans censur för mig. Jag själv har blivigt ordentligt censurerad på aftonbladet. Både på forum och i nyhetsreportage. Jag var då varken aggressiv eller provocerande. Däremot så ställde jag frågor, och tillsköt mina erfarenheter. 100% sanningsenliga. Detta censurerades gång på gång bort.

    Visst finns det en och annan seriös journalist kvar på Aftonbladet. Men ta tex den här Johanna Melén, hon vinklar censurerar och sist rapporterar hon läsarnas inslag som om dom var exakt i linje med hennes. Detta efter att hon censurerat bort de ifrågasättande rösterna. Detta efter att hon tagit bort varje inlägg som varit oliktänkande.

    Här på acbladet kan jag själv censurera de jag förstår ofta far med osanningar.
    Vet du vad jag tror Sara? Jag tror du är en medarbetare från Aftonbladet. Som här försöker försvara er dåliga moral och etik kring yttrandefrihetslagen.

    Människor bör få tala med varandra om vad de vill, precis som om de diskuterar någonting på en buss i en bast, eller på arbetsplatsen. Varför ska Internet ha munkavel? Jo, för att makthavarna tappar sin envägs kommunikation till den stora massan. Deras megafon av propaganda är slut på batteri. Nu är det folket som kommunicerar med varandra.
    Du skrev citat,
    Förr är fourm en mötsplats för 10% seriösa debattörer, 15% som bara vill vara med och snacka, 25% som har en specikfik fråga de till varje pris vill framföra och 50% knäppgökar.
    Du glömde att 80% av våra besökare inte ens är registrerade, de bara läser våra trådar. Dessa är enligt dig?
    Kryp tillbaka in under aftonbladets överförmyndare block och fortsätt sprid din vinklade och censurerade propaganda lilla gumman. Här på acbladet gillar vi friheten att få yttra sig!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-12, 14:31

    Ord och inga visor enigma, bra tycker jag! Wink
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-12, 17:17

    enigma skrev:

    Sara lilla gumman. Du har här ett val att läsa eller inte läsa andra medlemmars inlägg.
    Visst finns det en och annan seriös journalist kvar på Aftonbladet. Men ta tex den här Johanna Melén, hon vinklar censurerar och sist rapporterar hon läsarnas inslag som om dom var exakt i linje med hennes. Detta efter att hon censurerat bort de ifrågasättande rösterna. Detta efter att hon tagit bort varje inlägg som varit oliktänkande.


    Vet du vad jag tror Sara? Jag tror du är en medarbetare från Aftonbladet. Som här försöker försvara er dåliga moral och etik kring yttrandefrihetslagen.


    Kryp tillbaka in under aftonbladets överförmyndare block och fortsätt sprid din vinklade och censurerade propaganda lilla gumman. Här på acbladet gillar vi friheten att få yttra sig!

    Jag ber absolut om ursäkt. I mina procentsatser borde jag naturligvis ha tagit upp de stöddiga, nedlåtande skribenterna som påstår sig företräda yttrandefrihet, men när det kommer till skarpt läge visar det sig att denna yttrandefrihet främst gäller dem sjäva.
    Jag glömde med andra ord bort dig, lilla gumman
    Du bekräftar varenda ord jag skriver, och för det får jag naturligtvis tacka. Jag minns också vilken grupp det var på AB som lät paranoian galoppera friskt, och tillhörde du dem så förstår jag mcket väl att du censurerades. Kanske förtryckt av PK-etablisemanget kanske?
    Det är verkligen jättesynd om dig lilla gumman

    (tänkte påpeka att jag är äldre än dig, men jag ser ju utifrån ditt foto att du bluffar om din ålder, så det är jag förmodligen inte)
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  Susz X 2009-03-12, 17:25

    SaraS skrev:
    enigma skrev:

    Sara lilla gumman. Du har här ett val att läsa eller inte läsa andra medlemmars inlägg.
    Visst finns det en och annan seriös journalist kvar på Aftonbladet. Men ta tex den här Johanna Melén, hon vinklar censurerar och sist rapporterar hon läsarnas inslag som om dom var exakt i linje med hennes. Detta efter att hon censurerat bort de ifrågasättande rösterna. Detta efter att hon tagit bort varje inlägg som varit oliktänkande.


    Vet du vad jag tror Sara? Jag tror du är en medarbetare från Aftonbladet. Som här försöker försvara er dåliga moral och etik kring yttrandefrihetslagen.


    Kryp tillbaka in under aftonbladets överförmyndare block och fortsätt sprid din vinklade och censurerade propaganda lilla gumman. Här på acbladet gillar vi friheten att få yttra sig!

    Jag ber absolut om ursäkt. I mina procentsatser borde jag naturligvis ha tagit upp de stöddiga, nedlåtande skribenterna som påstår sig företräda yttrandefrihet, men när det kommer till skarpt läge visar det sig att denna yttrandefrihet främst gäller dem sjäva.
    Jag glömde med andra ord bort dig, lilla gumman
    Du bekräftar varenda ord jag skriver, och för det får jag naturligtvis tacka. Jag minns också vilken grupp det var på AB som lät paranoian galoppera friskt, och tillhörde du dem så förstår jag mcket väl att du censurerades. Kanske förtryckt av PK-etablisemanget kanske?
    Det är verkligen jättesynd om dig lilla gumman

    (tänkte påpeka att jag är äldre än dig, men jag ser ju utifrån ditt foto att du bluffar om din ålder, så det är jag förmodligen inte)

    Oops- vad i hela fridens namn är detta då? Det där var verkligen fult skrivet- du själv har ju inte ens satt ut ditt foto..varför skriver du här och förnedrar andra människor egentligen?


    Senast ändrad av Susz X den 2009-03-12, 17:26, ändrad totalt 1 gång

    Sponsored content


    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-27, 19:43