Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Sniperace
captaincodd
MartinLindgren
Thors
8 posters

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr

    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr

    Inlägg  Thors 2010-03-08, 16:39

    http://www.expressen.se/nyheter/chatt

    Suck

    Om 500.000 inte har råd med avgifter till a-kassan

    Hur ska de ha råd med bilen då?

    Blir maten dyrare med dyrare frakt?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty Sv: MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-08, 17:13

    Svårt att inte bemöta när man hör återigen hur djävla korkade SD:are är,

    Blir maten dyrare med dyrare frakt?

    Gissa, svara också på om maten inte blir billigare med så korta transporter som möjligt?
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty Sv: MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr

    Inlägg  Thors 2010-03-08, 17:15

    Maten fraktas av bla bil som drivs av bensin pucko!

    Men martin... du ska ju ignoera mig?!
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty Jasså

    Inlägg  captaincodd 2010-03-08, 17:42

    men varför har 500000 inte råd med a-kassa då???
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty Sv: MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr

    Inlägg  Thors 2010-03-08, 17:45

    captaincodd skrev:men varför har 500000 inte råd med a-kassa då???

    Ställ den frågan till rödingarna, deras lögner?

    Känner många låginkomsttagare som har råd med a-kassan?

    Samtidigt vill rödingar ragga på rika som har 30.000 med 6000kr extra
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty Sv: MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr

    Inlägg  Sniperace 2010-03-08, 17:51

    captaincodd skrev:men varför har 500000 inte råd med a-kassa då???

    KAN i vissa fall vara att de PRIORITERAR annat, vissa av dessa skulle kanske till och med prioritera bort ex socialförsäkringen om de hade chansen att skippa denna och få pengarna istället.

    för oss som inte har någon stor inkomst består livet i prioriteringar, VAD behöver vi, och VAD kan vi undvara?

    vad kan jag skippa för att få en finare bil? större lägenhet, märkeskläder.

    eller vilken typ av mat kan jag skippa för att kunna äta mer av annat osv...

    men eg BORDE ingen skippa just arbetslöshetsförsäkringen, den är lika viktig som socialförsäkring, så MITT hopp är att denna någon dag blir obligatorisk och sköts av en MYNDIGHET och att detta blir en del av skatteuttaget
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty Dom väljer annat!!

    Inlägg  Sossar ee lata 2010-03-08, 19:02

    captaincodd skrev:men varför har 500000 inte råd med a-kassa då???

    Det är ett sådant jävla gnäll om a-kassa!! man har råd om man prioriterar!!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty Sv: MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-08, 19:45

    Ja du lilla korkade LillThor, jag svarar på vilka inlägg jag vill, oavsett vad soppan kostar så blir ju korta transporter billigare än långa?

    Sen har vi en miljöaspekt också, sen har vi något som heter järnväg!
    Men för din del så tror inte jag soppapriset spelar någon roll,för den enda bil du rattar är nog trampbilen!

    Sen kan du ju fråga S-ee-L, som är en av dom lyckliga välbärgade Djursholmarna som säkert struntar i 2 kronor upp eller ner på soppan, dom åker vidare som vanligt ändå, kanske också välkommnar priset, då dom får använda våra skattefinansierade vägar betalda av oss alla själva?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty Sv: MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr

    Inlägg  theward 2010-03-08, 19:48

    Visst blir leveranserna dyrare vid höjt drivmedelspris och visst stiger priserna på framförallt dagligvaror.
    Har inget emot högre pris, om de som måste pendla med bilen, får ekonomisk kompensation.
    Dvs bättre kompensation än i dag
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty Sv: MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr

    Inlägg  Thors 2010-03-08, 19:55

    Jadu simulantluder martin

    Om nån tankar 1 gång per månad och kör väldigt lite kanske det blir 100kr

    Men en 2-3 barns familj som måste åka mycket kanske vi snackar om 2-300kr

    Sen vet vi inte hur koldioxid och kilometerskatt och hur mycket dyrare maten blir

    Så VIPS martin

    Så kanske vi har 300-500kr mer för en barnfamilj

    Men det är ju inte så noga för dig martin?

    Du är ju så pilsk på Måna och Maria
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty Sv: MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr

    Inlägg  Thors 2010-03-08, 19:56

    theward skrev:Visst blir leveranserna dyrare vid höjt drivmedelspris och visst stiger priserna på framförallt dagligvaror.
    Har inget emot högre pris, om de som måste pendla med bilen, får ekonomisk kompensation.
    Dvs bättre kompensation än i dag

    Hur ska låginkomstagare klarar 100-200kr dyrare mat varje gång dom handlar?

    Men det är klart, ni rödingar har ju aldrig brytt er om låginkomstagare!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty Sv: MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr

    Inlägg  theward 2010-03-08, 20:01

    Thors skrev:
    theward skrev:Visst blir leveranserna dyrare vid höjt drivmedelspris och visst stiger priserna på framförallt dagligvaror.
    Har inget emot högre pris, om de som måste pendla med bilen, får ekonomisk kompensation.
    Dvs bättre kompensation än i dag

    Hur ska låginkomstagare klarar 100-200kr dyrare mat varje gång dom handlar?

    Men det är klart, ni rödingar har ju aldrig brytt er om låginkomstagare!
    nu beror det på hur mkt du menar att du tror att priset ökar och hur ofta du menar att folk handlar ?MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Icon_rolleyes
    Visst kan maten bli några hundra dyrare i månaden.... MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Icon_wink
    Men man måste se vad som händer på sikt om vi bara kör på med oljeberoendet också MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Icon_eek
    Fast nu måste det komma till globala lösningar...
    låginkomstagare har jag själv varit hela livet och det kommer jag som det ser ut, att fortsätta vara.
    Som pensionär blir jag fattig värre MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Affraid
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty Sv: MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr

    Inlägg  Thors 2010-03-08, 20:09

    Maten 100-200kr dyrare

    Bensinen 100-300 kr dyrare

    Hur har de som inte är med i a-kassan med avgift på 400kr

    Då råd med bil? Ska det vara så svårt svara? Eller så ljuger ni om a-kassan!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty Sv: MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr

    Inlägg  theward 2010-03-08, 20:12

    Thors skrev:Maten 100-200kr dyrare

    Bensinen 100-300 kr dyrare

    Hur har de som inte är med i a-kassan med avgift på 400kr

    Då råd med bil? Ska det vara så svårt svara? Eller så ljuger ni om a-kassan!
    blanda inte in mig, för jag har inte fattat hur resonemanget om att folk skulle gått ur a-kassan för att den är för dyr MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Icon_rolleyes
    låter bara oerhört korkad och ett beslut som är dömnt att slå tillbaka på desa personer, förr eller senare
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty Sv: MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-08, 20:14

    Jag är säker på att ett högre bensinpris leder till alternativa transportsätt,framför allt till kortare landsvägstransporter, så det ena ger det andra och alltihop ger än bättre miljö och ett renare klimat!

    Självklart ska dom som måste ha bilen till jobb och andra nödvändiga resor i avsaknad av vettiga kommunikationer få göra ett avdrag i deklarationen, inget jag har något emot iallafall,trots att jag lagt ner det här med bil för egen del!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty Sv: MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr

    Inlägg  Regndrottning 2010-03-08, 20:20

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty Sv: MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr

    Inlägg  theward 2010-03-08, 20:29

    hmm, jag gör som jag vill (som alltid)och i detta fall såg jag inga fel att skriva....
    Den är min demokratiska rätt, likaväl som det är min demokratiska rätt att inte skriva...
    Tullas det på den, då lovar jag.... att jag blir bitsk
    Förövrigt är det väl ännu värre att posta den där "upprop mot blåfront grejen i alla trådar han startar"
    Det är ju som jag ser det väldigt onödigt och faktiskt ganska barnsligt.
    För meningen var väl att man inte skulle skriva alls. Varför då skriva att man inte ska skriva? MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Icon_rolleyes
    Låter som man vill retas och provocera. Vad är det för bra med det?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty Sv: MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr

    Inlägg  RedCloud 2010-03-08, 20:32

    Vad är det för bra med det?

    Det är enbart som en påminnelse tW, och upproret är alldeles alldeles frivilligt.
    Men nog märks det en skillnad mot innan ?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty Sv: MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr

    Inlägg  theward 2010-03-08, 20:36

    RedCloud skrev:
    Vad är det för bra med det?

    Det är enbart som en påminnelse tW, och upproret är alldeles alldeles frivilligt.
    Men nog märks det en skillnad mot innan ?
    jo fast det beror ju lika mkt på att ingen skriver en massa nidsvar på hans svar och trådar.
    Hur dumma de än är så behöver man inte jävlas tillbaka förrens han börjar med diverse påhopp och dynga mot person
    Så visst har bojkotten haft en en betydelse, men det hade nog ett trevligare "allmänbemötande" också haft.... tror jag.
    Sen kan man ju skriva där man tycker att debattören i fråga ändå har nåt vettigt att komma med.
    kanske uppmuntra den sidan och strunta i resten sas
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty Och

    Inlägg  captaincodd 2010-03-09, 00:00

    som vanligt är det förra regeringens fel att folk inte har råd med a-kassan idag.Logiskt brackaresonemang som vanligt då,,,Samma med varför varannan ensamstående mamma räknas som fatti,det försvara sig Husmark-persson med att det var sämre under förra regeringen,,,Godag yxskaft säger jag bara.Har denna regering ansvaret för nåt som ändrats till det sämre dessa fyra år eller går allt elände att lägga över på förra regeringen även om inte problemet fanns då ens,,,??Fega krakar som inte kan stå för sin politik,,,

    Sponsored content


    MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr Empty Sv: MP vill chockhöja bensinpriset med 2 kr

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-27, 20:55