Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
Kakmonstret
råttan.
x-medborgare
MartinLindgren
Blåfront
9 posters

    MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR!

    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR! Empty MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR!

    Inlägg  Blåfront 2009-09-17, 12:01

    HUR KOMMER DETTA PÅVERKA GLESBYGDER?

    HUR KOMMER DETTA PÅVERKA PRODUKTIONEN AV TEX MAT OCH TRANSPORT?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR! Empty Sv: MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-09-17, 12:11

    Vet du vad jag tror Mr.Bluefront?
    Att vi är många som anser att ju mindre bensinslukande bilar dessto bättre?

    Ett förslag som avser att vi ska få renare bilar, något vi kommer få!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR! Empty Sv: MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR!

    Inlägg  x-medborgare 2009-09-17, 12:13

    Blåfront skrev:HUR KOMMER DETTA PÅVERKA GLESBYGDER?

    HUR KOMMER DETTA PÅVERKA PRODUKTIONEN AV TEX MAT OCH TRANSPORT?

    Å en fråga där jag håller med... jissus jag tror jag svimmar
    Man kan inte skatta bort miljöfrågor man måste fortfarande äta handla transporterna försvinner inte inte heller fabrikerna som produserar..
    Man måste sattsa på allternativa bränslen.
    Sattsa pengar i bilindustrin för att utveckla miljövänliga alternativ.tex.

    Höjda skatter driver upp priser driver upp löner i ett ekorrhjul Löser inte några miljöfrågor överhuvud taget..
    Ja det sattsas en del men långt ifrån allt vi betalar i extra skatt och fram till detta sker är miljöskatter bara ett jäkla humbug
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR! Empty Sv: MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR!

    Inlägg  Blåfront 2009-09-17, 12:20

    martin7lindgren skrev:Vet du vad jag tror Mr.Bluefront?
    Att vi är många som anser att ju mindre bensinslukande bilar dessto bättre?

    Ett förslag som avser att vi ska få renare bilar, något vi kommer få!

    Hallå

    glesbygder? dyrare mat?

    sen vill du ha högre skatter för du är kåt på mona ochså bara just därför!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR! Empty Sv: MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR!

    Inlägg  råttan. 2009-09-17, 12:32

    martin7lindgren skrev:Vet du vad jag tror Mr.Bluefront?
    Att vi är många som anser att ju mindre bensinslukande bilar dessto bättre?

    Ett förslag som avser att vi ska få renare bilar, något vi kommer få!


    Klart att en lat bidragslyftare med lägenhet i innerstan klarar sig utan bil.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR! Empty Sv: MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR!

    Inlägg  Kakmonstret 2009-09-17, 12:34

    Folk kommer att köra bil oavsett vad det kostar, istället spar hushållen in på annat.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR! Empty Sv: MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR!

    Inlägg  Regndrottning 2009-09-17, 12:36

    Att höja bensinpriser utan att ha alternativ till bensinen är idiotisk! Behoven att bilerna lär inte minska med ett sådant beslut.

    Det är först när man har alternativ till bensinen som vi kan skatta bort bensinen, (som alla är eniga om att det är ett otyg). Men, tills dess, behövs bensinen.

    För bilism lär inte minska..... den bara ökar.

    queen
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR! Empty Sv: MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-09-17, 12:44

    Nu är du där igen Mr.Råtta, hur var det nu, du blånekar att du ser sjuka och handikappade som tärande och lata?

    Vem bor i innerstan, inte jag iallafall!
    Däremot har jag påbörjat mitt 10:de år i kön för att förhoppningsvis få bo några år inne på söder medans jag lever!

    Din syn på sjuka och skadade medmänniskor är skrämmande lik den syn man hade i Tyskland under kriget,


    DU ÄR FAN EN SKAMRÅTTA, HELT ENKELT!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR! Empty Sv: MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR!

    Inlägg  råttan. 2009-09-17, 12:55

    martin lille,

    Jag ser dig som tärande och lat. Sjuka och svårt handikappade är en helt annan sak.

    Du sitter där i din skattefinansierade innerstadslägenhet och efterfrågar höjd bensinskatt för de som inte kan få ett så exklusivt boende som du. Patetiskt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR! Empty Sv: MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-09-17, 14:10

    Ja du din puttefnask, jag vet att du ser mig som tärande och lat, inget nytt på forumhimmeln,
    Bekräftar bara det jag påstår, du ser sjuka och handikappade som lata och tärande, rabbit

    En människosyn du delar med nazisterna i Tyskland under kriget,så ditt självförnekande visar bara vilken ynlig liten skitstövel du är! rabbit

    Inte fan är det du som finansierar mitt boende, det pröjsar jag för själv som dom flesta andra, rabbit

    När det gäller bil,,avstår jag frivilligt bilen numera, trots att jag skulle kunna vinna mycket med bil för mitt handikapp, som jag ser det, en bil mindre!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR! Empty Sv: MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR!

    Inlägg  råttan. 2009-09-17, 14:21

    Du känner dig så överbevisad att du börjar jiddra om Hitler. En patetisk mupp är vad du är.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR! Empty Sv: MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR!

    Inlägg  RedCloud 2009-09-17, 14:25

    Du känner dig så överbevisad att du börjar jiddra om Hitler.

    Inte alls skulle jag tro, högern härinne använder ofta nazistisk retorik som skulle gjort Goebles grön av avund.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR! Empty Sv: MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-09-17, 14:51

    Överbevisad, inte alls, Hitler och nazisterna hade ju sin skrämmande syn på oliktänkande,sjuka, handikappade, och andra minoriteter, med sin lika skrämmande slutgiltiga lösning på det tärande problemet?

    Varför du hårdnackat och korkat förnekar dig själv kan nog bara du svara på?

    Men fortsätt du att kuta runt på pottkanten, som den rådis du är så är det där du hör hemma!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR! Empty Sv: MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR!

    Inlägg  råttan. 2009-09-17, 20:19

    martin7lindgren skrev:Överbevisad, inte alls, Hitler och nazisterna hade ju sin skrämmande syn på oliktänkande,sjuka, handikappade, och andra minoriteter, med sin lika skrämmande slutgiltiga lösning på det tärande problemet?


    He-he, du jiddrar för att försöka visa att vi behöver chockhöja bensinskatten...
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR! Empty Sv: MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR!

    Inlägg  blueheaven 2009-09-17, 20:21

    En höjning med två kronor räcker nog inte långt om miljöpartiet får som de vill, möjligtvis två kronor i månaden! MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR! Icon_evil
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR! Empty Sv: MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR!

    Inlägg  x-medborgare 2009-09-17, 20:24

    Om dom olika miljöskatterna gick till rätt saker så skulle jag inte gnälla på den utveckling kostar..
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR! Empty Sv: MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR!

    Inlägg  Sniperace 2009-09-17, 20:25

    martin7lindgren skrev:Vet du vad jag tror Mr.Bluefront?
    Att vi är många som anser att ju mindre bensinslukande bilar dessto bättre?

    Ett förslag som avser att vi ska få renare bilar, något vi kommer få!

    Visst det är väl JÄTTEBRA om bilismen blir något för en RIK elit, något som vanliga människor bara kan drömma om!!

    eller??

    Sponsored content


    MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR! Empty Sv: MP VILL HÖJA BENSINPRISET MED 2KR!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 13:19