Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
Infra
Sniperace
Dao
7 posters

    Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  formsvackan 2013-03-18, 19:37

    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:Kan vi kanske få en riktig länk som styrker dina påståenden tack.

    Ja, sidan han hänvisade till är ju en riktig vänsterextremistsida....
    Duger denna länk ?

    http://www.govtrack.us/congress/bills/112/hr3783/text

    H.R. 3783 (112th): Countering Iran in the Western Hemisphere Act of 2012
    112th Congress, 2011–2013. Text as of Dec 19, 2012 (Passed Congress/Enrolled Bill).

    Reports of Iranian intelligence agents being implicated in Hezbollah-linked activities since the early 1990s suggest direct Iranian government support of Hezbollah activities in the Tri-Border Area of Argentina, Brazil, and Paraguay, and in the past decade, Iran has dramatically increased its diplomatic missions to Venezuela, Bolivia, Nicaragua, Ecuador, Argentina, and Brazil. Iran has built 17 cultural centers in Latin America, and it currently maintains 11 embassies, up from 6 in 2005.

    Hezbollah and other Iranian proxies with a presence in Latin America have raised revenues through illicit activities, including drug and arms trafficking, counterfeiting, money laundering, forging travel documents, pirating software and music, and providing haven and assistance to other terrorists transiting the region.

    Bolivia, Cuba, Ecuador, Nicaragua, and Venezuela expressed their intention to assist Iran in evading sanctions by signing a statement supporting Iran’s nuclear activities and announcing at a 2010 joint press conference in Tehran their determination to ‘continue and expand their economic ties to Iran’ with confidence that ‘Iran can give a crushing response to the threats and sanctions imposed by the West and imperialism’.


    Som Dao mycket riktigt konstaterar är det den i särklass största "terroristorganisation" som någonsin drabbat Sydamerika, som nu beklagar sig över andra "terroristers" eventuella närvaro i regionen.

    The United States has vital political, economic, and security interests in the Western Hemisphere.

    WESTERN HEMISPHERE- The term ‘Western Hemisphere’ means the United States, Canada, Mexico, the Caribbean, South America, and Central America.
    -
    a plan--

    (A) to address any efforts by foreign persons, entities, and governments in the region to assist Iran in evading United States and international sanctions;

    (B) to protect United States interests and assets in the Western Hemisphere, including embassies, consulates, businesses, energy pipelines, and cultural organizations, including threats to United States allies;

    (C) to support United States efforts to designate persons and entities in the Western Hemisphere for proliferation activities and terrorist activities relating to Iran, including affiliates of the IRGC, its Qods Force, and Hezbollah, under applicable law including the International Emergency Economic Powers Act; and

    (D) to address the vital national security interests of the United States in ensuring energy supplies from the Western Hemisphere that are free from the influence of any foreign government that would attempt to manipulate or disrupt global energy markets.



    "free from the influence of any foreign government" ???

    Räknas inte USA som "foreign" i Sydamerika ?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Dao 2013-03-19, 00:10

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:Kan vi kanske få en riktig länk som styrker dina påståenden tack.

    Ja, sidan han hänvisade till är ju en riktig vänsterextremistsida....

    Duger denna länk ?

    Om länken ger fel info, enligt Sniper-normer, så är den alltid fel!

    Källkritik á la extremhögern! Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Sniperace 2013-03-19, 00:27

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Ja de enda länder ni vänsterextremister haft makten i har ju varit eller blivit vänsterdiktaturer.

    och här i Sverige har ni hela tiden hållits från regeringsmakten av folket i landet

    Mestadels är det i länder som vänstern styrt över, där demokratin har utvecklats.

    Nej, sossarna har byggt upp dagens Sverige.
    du menar sovjet och dess lydstater, kina albanien nordkorea kuba osv?

    Och sossarna har visst varit med och byggt upp sverige, men utan företagarna skulle inget blivit byggt ändå, men nu är sossarna inte vänstern på det sättet, dvs de fd kommunisterna och vänsterextremisterna, DE har ALDRIG fått någon makt i sverige, och det är de flesta tacksamma för.

    Och det verkar otroligt att de någonsin ska få det, jag tror dessa kommer vara ett minne blott om någon dekad


    Senast ändrad av Sniperace den 2013-03-19, 00:32, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Sniperace 2013-03-19, 00:29

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:Kan vi kanske få en riktig länk som styrker dina påståenden tack.

    Ja, sidan han hänvisade till är ju en riktig vänsterextremistsida....
    Duger denna länk ?

    http://www.govtrack.us/congress/bills/112/hr3783/text

    H.R. 3783 (112th): Countering Iran in the Western Hemisphere Act of 2012
    112th Congress, 2011–2013. Text as of Dec 19, 2012 (Passed Congress/Enrolled Bill).

    Reports of Iranian intelligence agents being implicated in Hezbollah-linked activities since the early 1990s suggest direct Iranian government support of Hezbollah activities in the Tri-Border Area of Argentina, Brazil, and Paraguay, and in the past decade, Iran has dramatically increased its diplomatic missions to Venezuela, Bolivia, Nicaragua, Ecuador, Argentina, and Brazil. Iran has built 17 cultural centers in Latin America, and it currently maintains 11 embassies, up from 6 in 2005.

    Hezbollah and other Iranian proxies with a presence in Latin America have raised revenues through illicit activities, including drug and arms trafficking, counterfeiting, money laundering, forging travel documents, pirating software and music, and providing haven and assistance to other terrorists transiting the region.

    Bolivia, Cuba, Ecuador, Nicaragua, and Venezuela expressed their intention to assist Iran in evading sanctions by signing a statement supporting Iran’s nuclear activities and announcing at a 2010 joint press conference in Tehran their determination to ‘continue and expand their economic ties to Iran’ with confidence that ‘Iran can give a crushing response to the threats and sanctions imposed by the West and imperialism’.


    Som Dao mycket riktigt konstaterar är det den i särklass största "terroristorganisation" som någonsin drabbat Sydamerika, som nu beklagar sig över andra "terroristers" eventuella närvaro i regionen.

    The United States has vital political, economic, and security interests in the Western Hemisphere.

    WESTERN HEMISPHERE- The term ‘Western Hemisphere’ means the United States, Canada, Mexico, the Caribbean, South America, and Central America.
    -
    a plan--

    (A) to address any efforts by foreign persons, entities, and governments in the region to assist Iran in evading United States and international sanctions;

    (B) to protect United States interests and assets in the Western Hemisphere, including embassies, consulates, businesses, energy pipelines, and cultural organizations, including threats to United States allies;

    (C) to support United States efforts to designate persons and entities in the Western Hemisphere for proliferation activities and terrorist activities relating to Iran, including affiliates of the IRGC, its Qods Force, and Hezbollah, under applicable law including the International Emergency Economic Powers Act; and

    (D) to address the vital national security interests of the United States in ensuring energy supplies from the Western Hemisphere that are free from the influence of any foreign government that would attempt to manipulate or disrupt global energy markets.



    "free from the influence of any foreign government" ???

    Räknas inte USA som "foreign" i Sydamerika ?

    det är inte lagen jag kritiserade, det är vokabuläret i den sida som hänvisades till, en riktigt otäck vänsterextremistsida Smile
    och sådana betackar jag mig för oavsett vad de har att säga
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Dao 2013-03-19, 01:01

    Sniperace skrev:du menar sovjet och dess lydstater, kina albanien nordkorea kuba osv?

    Och sossarna har visst varit med och byggt upp sverige, men utan företagarna skulle inget blivit byggt ändå, men nu är sossarna inte vänstern på det sättet, dvs de fd kommunisterna och vänsterextremisterna, DE har ALDRIG fått någon makt i sverige, och det är de flesta tacksamma för.

    Och det verkar otroligt att de någonsin ska få det, jag tror dessa kommer vara ett minne blott om någon dekad

    Nej, jag menar inte sovjet och dess lydstater, kina albanien nordkorea kuba osv...

    Socialdemokraterna är vänster lika mycket som kommunisterna. De härstammar båda från Marx grundidéer.

    Ja, din diktatur kommer nog att förhindra alla former av oönskade element att kunna göra sig hörda...

    När skall ni högertomtar lära er av era historiska misstag?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Dao 2013-03-19, 01:03

    Sniperace skrev:det är inte lagen jag kritiserade, det är vokabuläret i den sida som hänvisades till, en riktigt otäck vänsterextremistsida Smile
    och sådana betackar jag mig för oavsett vad de har att säga.

    Ja, de kritiserade ju USA, för vad USA gjort... Det är ju TABU för Sniper...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Secrist 2013-03-19, 08:11

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:det är inte lagen jag kritiserade, det är vokabuläret i den sida som hänvisades till, en riktigt otäck vänsterextremistsida Smile
    och sådana betackar jag mig för oavsett vad de har att säga.

    Ja, de kritiserade ju USA, för vad USA gjort... Det är ju TABU för Sniper...

    Så en stycken vänsterlänk räcker för dig? Kungen av källkritik. Laughing
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Secrist 2013-03-19, 08:12

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:du menar sovjet och dess lydstater, kina albanien nordkorea kuba osv?

    Och sossarna har visst varit med och byggt upp sverige, men utan företagarna skulle inget blivit byggt ändå, men nu är sossarna inte vänstern på det sättet, dvs de fd kommunisterna och vänsterextremisterna, DE har ALDRIG fått någon makt i sverige, och det är de flesta tacksamma för.

    Och det verkar otroligt att de någonsin ska få det, jag tror dessa kommer vara ett minne blott om någon dekad

    Nej, jag menar inte sovjet och dess lydstater, kina albanien nordkorea kuba osv...

    Socialdemokraterna är vänster lika mycket som kommunisterna. De härstammar båda från Marx grundidéer.

    Ja, din diktatur kommer nog att förhindra alla former av oönskade element att kunna göra sig hörda...

    När skall ni högertomtar lära er av era historiska misstag?

    Det har vi gjort. Det är därför vi aldrig skulle rösta på kommunismen.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Sniperace 2013-03-19, 10:19

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:du menar sovjet och dess lydstater, kina albanien nordkorea kuba osv?

    Och sossarna har visst varit med och byggt upp sverige, men utan företagarna skulle inget blivit byggt ändå, men nu är sossarna inte vänstern på det sättet, dvs de fd kommunisterna och vänsterextremisterna, DE har ALDRIG fått någon makt i sverige, och det är de flesta tacksamma för.

    Och det verkar otroligt att de någonsin ska få det, jag tror dessa kommer vara ett minne blott om någon dekad

    Nej, jag menar inte sovjet och dess lydstater, kina albanien nordkorea kuba osv...

    Socialdemokraterna är vänster lika mycket som kommunisterna. De härstammar båda från Marx grundidéer.

    Ja, din diktatur kommer nog att förhindra alla former av oönskade element att kunna göra sig hörda...

    När skall ni högertomtar lära er av era historiska misstag?
    m
    nej sossarna är inte lika vänster som kommunister. oh nej jag är inte för diktatur jag är ju glad att folk inte röstar på kommunister det är demokrati att fritt få rösta och inte tvingas. de värsta diktaturerna har varit just kommuniststyrda och så är det forrfarande och det vet de som röstar. den som är för diktatur är du en enväldig vänsterdiktatur som skoningslöst tvingar folket som inte anses veta sitt bästa
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Dao 2013-03-19, 10:50

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:det är inte lagen jag kritiserade, det är vokabuläret i den sida som hänvisades till, en riktigt otäck vänsterextremistsida Smile
    och sådana betackar jag mig för oavsett vad de har att säga.

    Ja, de kritiserade ju USA, för vad USA gjort... Det är ju TABU för Sniper...

    Så en stycken vänsterlänk räcker för dig? Kungen av källkritik. Laughing

    Ja, i TS länkade jag till en artikel, vars innehåll jag ville vi skulle debattera!

    Vad är det du inte begriper DENNA gång?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Dao 2013-03-19, 10:51

    Secrist skrev:Det har vi gjort. Det är därför vi aldrig skulle rösta på kommunismen.

    Då har ni alltså inte lärt er, utan kommer att göra samma misstag åter igen!

    Skrämmande...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Dao 2013-03-19, 10:54

    Sniperace skrev:nej sossarna är inte lika vänster som kommunister. oh nej jag är inte för diktatur jag är ju glad att folk inte röstar på kommunister det är demokrati att fritt få rösta och inte tvingas. de värsta diktaturerna har varit just kommuniststyrda och så är det forrfarande och det vet de som röstar. den som är för diktatur är du en enväldig vänsterdiktatur som skoningslöst tvingar folket som inte anses veta sitt bästa

    Vaddå "lika vänster"???

    Det jag svarade på var inte dina fantasier om "kommunism", utan det du uttryckte som "vänster", och det är helt klart vänstern som grundat den demokrati vi har idag. Det är en vänster som utgår från Marx tolkning av begreppet kommunism!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Secrist 2013-03-19, 11:21

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Det har vi gjort. Det är därför vi aldrig skulle rösta på kommunismen.

    Då har ni alltså inte lärt er, utan kommer att göra samma misstag åter igen!

    Skrämmande...

    Så länder som Kuba, Sovjet och Kina är länder att se upp till? Tack men nej tack.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Dao 2013-03-19, 11:33

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Det har vi gjort. Det är därför vi aldrig skulle rösta på kommunismen.

    Då har ni alltså inte lärt er, utan kommer att göra samma misstag åter igen!

    Skrämmande...

    Så länder som Kuba, Sovjet och Kina är länder att se upp till? Tack men nej tack.

    Som sagt...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Sniperace 2013-03-19, 11:49

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:nej sossarna är inte lika vänster som kommunister. oh nej jag är inte för diktatur jag är ju glad att folk inte röstar på kommunister det är demokrati att fritt få rösta och inte tvingas. de värsta diktaturerna har varit just kommuniststyrda och så är det forrfarande och det vet de som röstar. den som är för diktatur är du en enväldig vänsterdiktatur som skoningslöst tvingar folket som inte anses veta sitt bästa

    Vaddå "lika vänster"???

    Det jag svarade på var inte dina fantasier om "kommunism", utan det du uttryckte som "vänster", och det är helt klart vänstern som grundat den demokrati vi har idag. Det är en vänster som utgår från Marx tolkning av begreppet kommunism!
    knappast sossarna har hela tiden tagit avstånd från kommunisterna och hållit dessa från makten.....

    och socialdemokraterna är knappast marxister hur mycket du än önskar detta.
    soialdemikraterna har varit med och grundat demoktatin och det också genom att hålla kommunisterna borta. med dessa vore vi knappast en demokrati de car ju så länge ett lydparti till sovjetkommunismen.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Dao 2013-03-19, 12:12

    Sniperace skrev:knappast sossarna har hela tiden tagit avstånd från kommunisterna och hållit dessa från makten.....

    och socialdemokraterna är knappast marxister hur mycket du än önskar detta.
    soialdemikraterna har varit med och grundat demoktatin och det också genom att hålla kommunisterna borta. med dessa vore vi knappast en demokrati de car ju så länge ett lydparti till sovjetkommunismen.

    Jaja... Lev du i din låtsasvärld, och skriv om historien efter eget önskemål...

    Vad anser du nu om det som tråden handlar om, nu när det dykt upp en "neutral" länk i samma ämne?

    Och går det att diskutera Sydamerika utan att ta upp USA och vad de gjort där? Hur långt sträcker sig din tabu? Vad går att diskutera utan att du väljer att förstöra tråden?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Sniperace 2013-03-19, 12:31

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:knappast sossarna har hela tiden tagit avstånd från kommunisterna och hållit dessa från makten.....

    och socialdemokraterna är knappast marxister hur mycket du än önskar detta.
    soialdemikraterna har varit med och grundat demoktatin och det också genom att hålla kommunisterna borta. med dessa vore vi knappast en demokrati de car ju så länge ett lydparti till sovjetkommunismen.

    Jaja... Lev du i din låtsasvärld, och skriv om historien efter eget önskemål...

    Vad anser du nu om det som tråden handlar om, nu när det dykt upp en "neutral" länk i samma ämne?

    Och går det att diskutera Sydamerika utan att ta upp USA och vad de gjort där? Hur långt sträcker sig din tabu? Vad går att diskutera utan att du väljer att förstöra tråden?
    Och vad är problemet med usa,s lag? Om de anser att det finns inslag av iranska terrorister i sydamerika är det väl inte ditt problem?

    och kanske har det en reell orsak, vi har ju sett dessa över hela världen, vi hade till och med en som försökte begå massmord i stockholm, men som tack och lov bara utplånade sig själv, vi hadse i England, i Madrid, på Bali osv osv.
    Spå du förnekar att sossarna hela tiden varit noga att hålla kommunistpartierna borta från makten?

    förnekar du att folket hela tiden låtit bli att rösta in kommunisterna, bara en liten del gör detta, men alla andra är väl dumma eller lurade enligt dig, kanske borde de tvingas för att de inte vet sitt eget bästa? *asg*

    Sedan förstår jag inte riktigt varför vi inte skulle ta upp usa, när det ju var usa som gnälldes på för en lag, är du helt blåst ?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  formsvackan 2013-03-19, 12:35

    Dao skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:Kan vi kanske få en riktig länk som styrker dina påståenden tack.

    Ja, sidan han hänvisade till är ju en riktig vänsterextremistsida....

    Duger denna länk ?

    Om länken ger fel info, enligt Sniper-normer, så är den alltid fel!

    Källkritik á la extremhögern! Very Happy
    Fullt normalt på detta forum. Jag anser dock att det gällande "rekordet" sattes när delar av forumhögern klassade dokument från US Army och US Congress som "vänsterporr" då de innehöll för dem obekväma uppgifter. Very Happy
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  formsvackan 2013-03-19, 12:36

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:knappast sossarna har hela tiden tagit avstånd från kommunisterna och hållit dessa från makten.....

    och socialdemokraterna är knappast marxister hur mycket du än önskar detta.
    soialdemikraterna har varit med och grundat demoktatin och det också genom att hålla kommunisterna borta. med dessa vore vi knappast en demokrati de car ju så länge ett lydparti till sovjetkommunismen.

    Jaja... Lev du i din låtsasvärld, och skriv om historien efter eget önskemål...
    Ser vi inte alla världen ur vårt eget perspektiv ? Om detta är begränsat av okunskap och ideologisk blindhet så ............
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Dao 2013-03-19, 12:44

    Sniperace skrev:Och vad är problemet med usa,s lag? Om de anser att det finns inslag av iranska terrorister i sydamerika är det väl inte ditt problem?

    och kanske har det en reell orsak, vi har ju sett dessa över hela världen, vi hade till och med en som försökte begå massmord i stockholm, men som tack och lov bara utplånade sig själv, vi hadse i England, i Madrid, på Bali osv osv.
    Spå du förnekar att sossarna hela tiden varit noga att hålla kommunistpartierna borta från makten?

    förnekar du att folket hela tiden låtit bli att rösta in kommunisterna, bara en liten del gör detta, men alla andra är väl dumma eller lurade enligt dig, kanske borde de tvingas för att de inte vet sitt eget bästa? *asg*

    Sedan förstår jag inte riktigt varför vi inte skulle ta upp usa, när det ju var usa som gnälldes på för en lag, är du helt blåst ?

    Varför är du då aktiv i tråden, om du dels inte vill diskutera detta om iranska terrorister i Sydamerika, eller om USA:s agerande i Sydamerika?

    Du gissar att de har rätt i sitt agerande, eftersom du ogillar kommunism????

    VAD får diskuteras om Sydamerika???
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Dao 2013-03-19, 12:46

    formsvackan skrev:
    Dao skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    Secrist skrev:Kan vi kanske få en riktig länk som styrker dina påståenden tack.

    Ja, sidan han hänvisade till är ju en riktig vänsterextremistsida....

    Duger denna länk ?

    Om länken ger fel info, enligt Sniper-normer, så är den alltid fel!

    Källkritik á la extremhögern! Very Happy
    Fullt normalt på detta forum. Jag anser dock att det gällande "rekordet" sattes när delar av forumhögern klassade dokument från US Army och US Congress som "vänsterporr" då de innehöll för dem obekväma uppgifter. Very Happy

    Det roliga är att de kallar det för "källkritik"! Very Happy

    Ingen av dem skulle komma speciellt långt inom något samhällsvetarprogram med den inställningen. De skulle knappast få höga betyg i samhällsorinterade ämnen i gymnasiet, med den inställningen! Smile
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Sniperace 2013-03-19, 12:50

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Och vad är problemet med usa,s lag? Om de anser att det finns inslag av iranska terrorister i sydamerika är det väl inte ditt problem?

    och kanske har det en reell orsak, vi har ju sett dessa över hela världen, vi hade till och med en som försökte begå massmord i stockholm, men som tack och lov bara utplånade sig själv, vi hadse i England, i Madrid, på Bali osv osv.
    Spå du förnekar att sossarna hela tiden varit noga att hålla kommunistpartierna borta från makten?

    förnekar du att folket hela tiden låtit bli att rösta in kommunisterna, bara en liten del gör detta, men alla andra är väl dumma eller lurade enligt dig, kanske borde de tvingas för att de inte vet sitt eget bästa? *asg*

    Sedan förstår jag inte riktigt varför vi inte skulle ta upp usa, när det ju var usa som gnälldes på för en lag, är du helt blåst ?

    Varför är du då aktiv i tråden, om du dels inte vill diskutera detta om iranska terrorister i Sydamerika, eller om USA:s agerande i Sydamerika?

    Du gissar att de har rätt i sitt agerande, eftersom du ogillar kommunism????

    VAD får diskuteras om Sydamerika???
    du får väl diskutera vad du vill om sydamerika, ingen hindrar dig, men tål du nte motghugg eller sådant så är det inte mittproblem
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Dao 2013-03-19, 12:50

    formsvackan skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:knappast sossarna har hela tiden tagit avstånd från kommunisterna och hållit dessa från makten.....

    och socialdemokraterna är knappast marxister hur mycket du än önskar detta.
    soialdemikraterna har varit med och grundat demoktatin och det också genom att hålla kommunisterna borta. med dessa vore vi knappast en demokrati de car ju så länge ett lydparti till sovjetkommunismen.

    Jaja... Lev du i din låtsasvärld, och skriv om historien efter eget önskemål...
    Ser vi inte alla världen ur vårt eget perspektiv ? Om detta är begränsat av okunskap och ideologisk blindhet så ............

    Du väljer att strunta i vedertagen fakta, ja till och med SKRYTER om detta, och varje gång en ståndpunkt kommer upp, på forumet eller i en länk, väljer du att dissa den - eftersom de inte är de ståndpunkter du gillar. Inte ens förklaring om VARFÖR de är fel, utan bara rena härskarmentaliteter, där alla som undrar vad du håller på med hånas!

    Du borde tagga ner och slappna av. Världen är inte svartvit och folk är inte farliga!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Dao 2013-03-19, 12:52

    Sniperace skrev:du får väl diskutera vad du vill om sydamerika, ingen hindrar dig, men tål du nte motghugg eller sådant så är det inte mittproblem

    Men... ditt "mothugg" är ju att man inte får diskutera vad som helst!?

    Hur kan DET vara mitt problem?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Sniperace 2013-03-19, 12:55

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:du får väl diskutera vad du vill om sydamerika, ingen hindrar dig, men tål du nte motghugg eller sådant så är det inte mittproblem

    Men... ditt "mothugg" är ju att man inte får diskutera vad som helst!?

    Hur kan DET vara mitt problem?

    jasså kan du visa ett enda inlägg där jag vill förbjuda dig säga din åsikt eller debattera vad du vill, attjag sedan dumförklarar dig är ditt eget problem, men inget som förbjuder dig att uttala dig om vad du vill.

    snart anklagar du väl för censur igen antar jag

    Sponsored content


    Iranska terrorister i Sydamerika! :) - Sida 2 Empty Sv: Iranska terrorister i Sydamerika! :)

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-09, 14:11