Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
KickTheRasist
Dao
lazy
Infra
formsvackan
9 posters

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  formsvackan 2010-06-18, 15:17

    137 SVT Text Fredag 18 jun 2010 UTRIKES Publicerad 18 juni

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Egypten går inte med på en israelisk begäran om att stoppa den hjälpflotta från Iran som sägs vara på väg mot Gaza. Det rapporterar israeliska medier som i sin tur läst arabiskspråkiga tidningar på nätet. Enligt egyptiska källor ska Israel ha bett den egyptiska säkerhetstjänsten att hindra de iranska skeppen från att passera genom Suezkanalen. Egypten gick inte med på begäran, eftersom det skulle vara i strid med de internationella lagar som reglerar trafiken genom Suezkanalen.


    Kommer USA att hjälpa Israel med påtryckningar på Egypten, eller ......
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  Infra 2010-06-18, 16:09

    Jag hörde att en ny båt med ytterligare en hjälpsändning
    avgick i dag på morgonen. Inga militärfartyg eskorterar.
    Men jag har ändå svårt att tro att Iran kommer att sitta
    och vänta på bordning eller första skottet. Det skall bli
    spännande. Tveklöst.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  lazy 2010-06-18, 18:06

    Egypten befinner sig mellan två "eldar" och hoppas väl på att "ngn annan"
    ska lösa situationen. Wink

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  Dao 2010-06-18, 18:56

    Den som befinner sig i en soppa nu är Israel, genom sin envisa klantighet!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  lazy 2010-06-18, 20:37

    Tror jag inte alls eftersom de (som vanligt) gått med på det mesta som
    omvärlden kräver när det gäller blockaden av Gaza.

    I förrgår (tror jag att det var) kom förresten rapporten om vad som hänt
    med de 9000(!) israeler som blev vräkta från sina hem i Gaza 2005, allt
    som allt är det en svidande kritik mot det Ariel Sharon genomförde och
    med tanke på vad som hände efter tillbakadragandet så är kritiken
    berättigad men omvärlden borde ha en rejäl släng av sleven också.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  Dao 2010-06-19, 00:14

    lazy skrev:Tror jag inte alls eftersom de (som vanligt) gått med på det mesta som
    omvärlden kräver när det gäller blockaden av Gaza.

    I förrgår (tror jag att det var) kom förresten rapporten om vad som hänt
    med de 9000(!) israeler som blev vräkta från sina hem i Gaza 2005, allt
    som allt är det en svidande kritik mot det Ariel Sharon genomförde och
    med tanke på vad som hände efter tillbakadragandet så är kritiken
    berättigad men omvärlden borde ha en rejäl släng av sleven också.

    Israel har genom sin någorlunda lättnad av blockaden, halvt om halvt erkänt att de begick misstag mot Ship to Gaza-båtarna, och det är bra!

    Men HELA blockaden skall upphävas, och båtarna kommer att skickas tills det är gjort - hoppas jag!

    Så du anser bara att det är de 9000 israeler som drabbades av den israeliska regimens inkompetens skall räknas? Vadan de hundratusentals, ja miljontals, palestinier? Räknas inte dem? Det dina israeler drabbades av, är ingenting mot vad palestinierna drabbas av - men för dem hyser du ingen medkänsla till..!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-19, 03:40

    citat:
    "Så du anser bara att det är de 9000 israeler som drabbades av den israeliska regimens inkompetens skall räknas? Vadan de hundratusentals, ja miljontals, palestinier"


    Du kan fråga Anders vad är det som händer och väntar på palestinier i första plats och muslimer i andra ... visste du inte dem är terrorister och dem skall krossas och utplånas med fosfor bomber ifrån sin fadersland .


    Dessutom mera utplåning och etnisk rensning då kan Anders och Lazy kossan få mera utrymme på denna landet !!


    Hopas bara att palestinska "barn spöke" kommer att följa dem och deras familjer så länge dem existerar !!

    Men dem kanske gillar det vad vet jag !!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  lazy 2010-06-19, 21:42

    Det dina israeler drabbades av, är ingenting mot vad palestinierna drabbas av - men för dem hyser du ingen medkänsla till..!

    Jo, jag tycker väldigt synd om de icke Hamastrogna som inte hann fly genom
    Israels gränser, tycker du synd om dem Dao?



    Glömde ett tillägg här, varför flydde alla EU-delegater när Hamas tog över
    2007?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  Dao 2010-06-20, 00:16

    lazy skrev:
    Det dina israeler drabbades av, är ingenting mot vad palestinierna drabbas av - men för dem hyser du ingen medkänsla till..!

    Jo, jag tycker väldigt synd om de icke Hamastrogna som inte hann fly genom
    Israels gränser, tycker du synd om dem Dao?



    Glömde ett tillägg här, varför flydde alla EU-delegater när Hamas tog över
    2007?

    Så Israel bara gullar med palestinierna, då? De är bara trevliga och behjärtansvärda heeela tiden? Laughing

    Jag känner inte till detta om FN-delegaterna 2007, men jag vet att Israel har hindrat FN att jobba ordentligt i regionen! Förrästen - 2007? Var det inte då den av Israel och USA frammanade inbördeskriget mellan Hamas och Fatah ägde rum? FN brukar inte vara närvarande under de värsta stridigheterna någonstans, mig veteligen...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  lazy 2010-06-20, 01:05

    De ifrån EU som skulle vara där för att hålla ett öga stack som en avlöning, undrar
    varför?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  Infra 2010-06-20, 01:29

    lazy skrev:Tror jag inte alls eftersom de (som vanligt) gått med på det mesta som
    omvärlden kräver när det gäller blockaden av Gaza.

    I förrgår (tror jag att det var) kom förresten rapporten om vad som hänt
    med de 9000(!) israeler som blev vräkta från sina hem i Gaza 2005, allt
    som allt är det en svidande kritik mot det Ariel Sharon genomförde och
    med tanke på vad som hände efter tillbakadragandet så är kritiken
    berättigad men omvärlden borde ha en rejäl släng av sleven också.

    Den nöten kanske jag kan få lov att hjälpa dig att knäcka Lazy.
    Här har du svaret:



    http://www.aftonbladet.se/debatt/article4036210.ab

    Svårare än så var det inte.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  lazy 2010-06-20, 01:39

    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Till Lazy!!

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-20, 02:07

    citat:
    "Tror jag inte alls eftersom de (som vanligt) gått med på det mesta som
    omvärlden kräver när det gäller blockaden av Gaza."


    Jag kommer att upprepa den igen !!

    Vilket som helst normal människa på planeten "Telus" har förstått att "NI" har inget att göra "DÄR" och att Israel har "ALDRIG" funnits!! Enbart kanske i era saga böcker där ni judarna som folk står över allt annat!! ... alltså Adolf Hitler i miniatyr!!


    Hur fan kan du försvara det?? kan du förklara det för mig ??


    Din lille psykos idiot jävel !!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-20, 05:22

    Tips !!


    Låt min land i fred och gå där vart du kom ifrån !!
    Den dagen du gör det då kommer inte att finnas sådana
    som du och din närmsta kallar för terrorister !!


    Så gå tillbaka till din eget hus och låt min eget !!


    Simpel solution right !!??
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  Dao 2010-06-20, 13:16

    lazy skrev:De ifrån EU som skulle vara där för att hålla ett öga stack som en avlöning, undrar
    varför?

    Nej jag tror inte du undrar detta! Går det inte att vinkla bort anklagelser mot Israel, så undrar du ingenting!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  Dao 2010-06-20, 13:18

    lazy skrev:

    Vilket FOTRFARANDE inte gav Israel rätt att med våld borda skeppen!

    Utan deras agerande, hade inget våld uppstått!

    Detta begriper minsta femåring!
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  Kakmonstret 2010-06-20, 19:47

    Någon som tror att Iran bara har civila varor ombord?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  Dao 2010-06-20, 20:55

    Kakmonstret skrev:Någon som tror att Iran bara har civila varor ombord?

    Har det någon betydelse?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  Sniperace 2010-06-20, 21:12

    Dao skrev:
    Kakmonstret skrev:Någon som tror att Iran bara har civila varor ombord?

    Har det någon betydelse?

    Ja, det har STOR betydelse, för är där vapen så är det inte längre en fredlig hjälpsändning, tycker du det är bra om situationen eskalerar?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  Infra 2010-06-20, 21:21

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Kakmonstret skrev:Någon som tror att Iran bara har civila varor ombord?

    Har det någon betydelse?

    Ja, det har STOR betydelse, för är där vapen så är det inte längre en fredlig hjälpsändning, tycker du det är bra om situationen eskalerar?

    Tja. På den punkten befinner sig ingen som vill bistå Gaza
    i nån valsituation. Det smutsiga och allt mer extremistiska israel
    är de som nu avgör huruvida konflikten eskalerar eller inte.

    Jag tillhör dem som är förvissad om att en överaskning väntar
    mosaiska trosbekännare som ännu en gång går till angrepp för
    fortsatt massmordspolitik i Medelhavet. Här avgör israels
    agerande helt och hållet. Allt iranierna tänker göra innan
    terrorstaten går till väpnad attack med sina maskerade mördare,
    är att hålla stadig kurs mot Gaza. Men att de står förberedda
    för det värsta är jag övertygad om. Har man med samvetslösa
    mördare att göra så gäller det att ta med sig kniven när man
    går hemifrån.
    stadig kurs mot Gaza
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  KickTheRasist 2010-06-20, 21:30

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Kakmonstret skrev:Någon som tror att Iran bara har civila varor ombord?

    Har det någon betydelse?

    Ja, det har STOR betydelse, för är där vapen så är det inte längre en fredlig hjälpsändning, tycker du det är bra om situationen eskalerar?


    Du banne mig måste vara en skojare eller är du under tungt medicinering eller något annat så du kan inte skilja verkligheten ur fantasy !!


    Det fanns ju inga vapen ombord det är enbart din lille fantasy missfoster som spökar!!... det är ända förklaringen som jag hittar hos din personlighet !!



    Tro mig det skulle inte finnas någon på den forumet som skulle vara jävligt glad att dem har fått vapen och befria sitt land av sådana parasiter som lever på deras fadersland !!


    Så dem sliper kasta sten mot tanks eller spränga sig i luften ur en rent desperation !!



    Må gud hjälpa dem !!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  Sniperace 2010-06-20, 21:35

    KickTheRasist skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Kakmonstret skrev:Någon som tror att Iran bara har civila varor ombord?

    Har det någon betydelse?

    Ja, det har STOR betydelse, för är där vapen så är det inte längre en fredlig hjälpsändning, tycker du det är bra om situationen eskalerar?


    Du banne mig måste vara en skojare eller är du under tungt medicinering eller något annat så du kan inte skilja verkligheten ur fantasy !!


    Det fanns ju inga vapen ombord det är enbart din lille fantasy missfoster som spökar!!... det är ända förklaringen som jag hittar hos din personlighet !!



    Tro mig det skulle inte finnas någon på den forumet som skulle vara jävligt glad att dem har fått vapen och befria sitt land av sådana parasiter som lever på deras fadersland !!


    Så dem sliper kasta sten mot tanks eller spränga sig i luften ur en rent desperation !!



    Må gud hjälpa dem !!

    är du dum på riktigt KTR, nu talar vi om båten som är på väg från Iran, och att jag ansåg att det hade stor negativ betydelse OM denna var lastad med vapen...

    och det skulle inte räcka hur mycket vapen de än fick, då skulle bara situatione eskalera till storkrig som ingen skulle tjäna på.

    är det värt ett världskrig tycker du?
    Istället för att Hamasz helt enkelt stryker punkten om israels utplåning och judarnas utrotande?

    DET är egentligen det enda som hindrar Israel för att gå tillmötes med fredsförhandlingar..
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  Dao 2010-06-20, 21:39

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Kakmonstret skrev:Någon som tror att Iran bara har civila varor ombord?

    Har det någon betydelse?

    Ja, det har STOR betydelse, för är där vapen så är det inte längre en fredlig hjälpsändning, tycker du det är bra om situationen eskalerar?

    Nu tror jag knappast att Iran har med några vapen ombord, men med tanke på hur Israel agerat hittintills, spelar det helt klart ingen som helst roll i sammanhanget!

    Och varför skulle situationen eskalera om palestinierna fick vapen?

    De har vapen redan nu som de INTE använder!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  Dao 2010-06-20, 21:41

    Sniperace skrev:
    KickTheRasist skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Kakmonstret skrev:Någon som tror att Iran bara har civila varor ombord?

    Har det någon betydelse?

    Ja, det har STOR betydelse, för är där vapen så är det inte längre en fredlig hjälpsändning, tycker du det är bra om situationen eskalerar?


    Du banne mig måste vara en skojare eller är du under tungt medicinering eller något annat så du kan inte skilja verkligheten ur fantasy !!


    Det fanns ju inga vapen ombord det är enbart din lille fantasy missfoster som spökar!!... det är ända förklaringen som jag hittar hos din personlighet !!



    Tro mig det skulle inte finnas någon på den forumet som skulle vara jävligt glad att dem har fått vapen och befria sitt land av sådana parasiter som lever på deras fadersland !!


    Så dem sliper kasta sten mot tanks eller spränga sig i luften ur en rent desperation !!



    Må gud hjälpa dem !!

    är du dum på riktigt KTR, nu talar vi om båten som är på väg från Iran, och att jag ansåg att det hade stor negativ betydelse OM denna var lastad med vapen...

    och det skulle inte räcka hur mycket vapen de än fick, då skulle bara situatione eskalera till storkrig som ingen skulle tjäna på.

    är det värt ett världskrig tycker du?
    Istället för att Hamasz helt enkelt stryker punkten om israels utplåning och judarnas utrotande?

    DET är egentligen det enda som hindrar Israel för att gå tillmötes med fredsförhandlingar..

    Oavsett om det kommer vapen i båten eller inte, så är kan situationen eskalera ENBART om Israel väljer detta!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  Sniperace 2010-06-20, 21:53

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Kakmonstret skrev:Någon som tror att Iran bara har civila varor ombord?

    Har det någon betydelse?

    Ja, det har STOR betydelse, för är där vapen så är det inte längre en fredlig hjälpsändning, tycker du det är bra om situationen eskalerar?

    Nu tror jag knappast att Iran har med några vapen ombord, men med tanke på hur Israel agerat hittintills, spelar det helt klart ingen som helst roll i sammanhanget!

    Och varför skulle situationen eskalera om palestinierna fick vapen?

    De har vapen redan nu som de INTE använder!

    Jasså, vad har de för vapen de INTE använder?
    kärnvapen i en garderob, leopardstridsvagnar i källare, stridsflygplan gömda?

    nää, de har inte vapen de inte använder, men det vore skoj att höra av dig vad för avancerade sådana du anser dem ha?

    men räkna med vad Israel sagt, de slår tillbaka med många gånger större styrka, så, det står väl ganska säkert att mer vapen kommer bara eskalera situationen, men ett vanligt pennstreck över de förhatliga stadgarna kan vända på allt och leda till fred, OM nu Hamaz vill, men de vill INTE förlora makten, och det gör de om det blir fred, därför driver de det vidare

    Sponsored content


    Egypten vägrar stoppa iranska skepp Empty Sv: Egypten vägrar stoppa iranska skepp

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 15:28