Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
RedMentalCase
Secrist
redalert
ANNA2LINK
lazy
Sniperace
ericTheDog
R.O.F.L
12 posters

    NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG..

    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG.. - Sida 5 Empty Sv: NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG..

    Inlägg  Freedom 2011-03-20, 16:08

    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG.. - Sida 5 Empty Sv: NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG..

    Inlägg  ericTheDog 2011-03-20, 16:14

    Järnväg är och förblir ett sanslöst ineffektivt transportmedel.
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG.. - Sida 5 Empty Sv: NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG..

    Inlägg  Freedom 2011-03-20, 16:18

    Järnväg är och förblir ett sanslöst ineffektivt transportmedel.

    Det transportmedel som ger minst miljöpåverkan....
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG.. - Sida 5 Empty Sv: NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG..

    Inlägg  formsvackan 2011-03-20, 16:22

    ericTheDog skrev:Järnväg är och förblir ett sanslöst ineffektivt transportmedel.

    ??????????????

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG.. - Sida 5 Empty Sv: NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG..

    Inlägg  formsvackan 2011-03-20, 16:24

    Freedom skrev:
    Kan formsvackan visa upp centerförslaget

    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/battre-konkurrens-raddar-jarnvagen_5854545.svd
    Det hade varit ändå roligare om han fått leta själv en stund Very Happy

    Undrar om Trinda Bävern vet om att hon tillhör de "yttersta kommunisterna" ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG.. - Sida 5 Empty Sv: NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG..

    Inlägg  RedMentalCase 2011-03-20, 19:08

    formsvackan skrev:
    Freedom skrev:
    Kan formsvackan visa upp centerförslaget

    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/battre-konkurrens-raddar-jarnvagen_5854545.svd
    Det hade varit ändå roligare om han fått leta själv en stund Very Happy

    Undrar om Trinda Bävern vet om att hon tillhör de "yttersta kommunisterna" ?

    Men det här förslaget är inte vad du beskrev, du far som alltid med halvlögner.

    Jag har inga problem med detta förslag, det säger ju att vi ska ha konkurrens på järnvägen, och det är inget jag behövt leta efter , jag har läst deta innan och visste att det inte sammanföll med ditt lögneri.

    Du är en oförbätterlig socialskit och far alltid med halvlögner , du är vrickad.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG.. - Sida 5 Empty Sv: NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG..

    Inlägg  formsvackan 2011-03-20, 19:49

    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    Freedom skrev:
    Kan formsvackan visa upp centerförslaget

    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/battre-konkurrens-raddar-jarnvagen_5854545.svd
    Det hade varit ändå roligare om han fått leta själv en stund Very Happy

    Undrar om Trinda Bävern vet om att hon tillhör de "yttersta kommunisterna" ?

    Men det här förslaget är inte vad du beskrev, du far som alltid med halvlögner.

    Jag har inga problem med detta förslag, det säger ju att vi ska ha konkurrens på järnvägen, och det är inget jag behövt leta efter , jag har läst deta innan och visste att det inte sammanföll med ditt lögneri.

    Du är en oförbätterlig socialskit och far alltid med halvlögner , du är vrickad.

    På vilket sätt avviker detta från Centerns förslag ?
    Vad sägs om att för samtliga aktörer införa nya banavgifter och straffavgifter för försumlighet, samtidigt som de ekonomiska kraven på SJ sänks.

    Var vänlig och jämför förslaget med det jag verkligen skrev, inte med dina fantasier om vad jag skrev.

    Du vet ju hur det brukar gå Very Happy

    NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG.. - Sida 5 Quixopanza



    Sitt du istället på din pottkant och fortsätt fantisera om Centerpartiet som de "yttersta kommunisterna" Very Happy

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG.. - Sida 5 Empty Sv: NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG..

    Inlägg  Sniperace 2011-03-20, 21:18

    RedMentalCase skrev:
    Sniperace skrev:
    RedMentalCase skrev:som jag skrev, den finns redan bggd och delar ollentorp i två delar.... men stanna INGA tåg där pga för dålig lönsamhet...

    så vilka miljarder är det du dillar om? (sniper)

    Nu vet jag inget om ollentorp i detalj, och det gör väl ingen annan heller.Smile

    Men om inte tågen stannar där så beror det väl på att det inte finns lönsamhet, och en station kostar väl?
    Menar du att jag , och andra , ska betala ollenbornas tågbiljetter, och varför?, det får väl ni betala själv.

    Miljarderna jag pratar om lär nog bli hundratals miljarder om alla "ollenbor" i Sverige kräver järnväg och stationer.
    Vem ska betala det? Skattsedeln? biljettpriserna ? Ska resan mellan ollenbo och rövhult kosta 800 spänn?


    MEN HUR ÄR DET DÅ, SKA VI SOM BOR I OLLENTORP där tågen tidigare stannbade acceptera att denna järnväg delar vårt samhälle i två delar, acceptera att tågen far förbi i hög hastighet och med ett jäkla väsen?

    Du kan ju alltid stå där och skrika ut dina önskningar om att de ska stanna ....lol

    Det kostar ju inget att resa mellan ollenballe och rövhult om skattsedeln ska betala?Smile

    så du anser att kollektivtrafik alltid ska vara till 100% finansierad av de resande?
    Inga subventioner till stadsbussar tunnelbana osv?
    eller är detta något som landsbygdsborna ska pröjsa via skattsedeln?


    vad är förresten de stora kostnaderna du gnyr om för ett tåg att stanna på hållplatser som funnits i kanske mer än 100 år på dessa platser?
    uppehåll på två minuter...

    och betänk att de går genom en kommun där de inte får eller kan utnyttja banan, men tvingas stå ut med dess störningar...

    är du nu med på då att alla vägar ska avgiftsbeläggas mot dem som nyttjar dem, för inte famn ska väl jag behöva betala skattepengar till väg som passerar stockholm som jag aldrig kommer köra på, inte heller vägar utanför min kommun osv osv...


    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG.. - Sida 5 Empty Sv: NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG..

    Inlägg  formsvackan 2011-03-20, 22:40

    Sniperace skrev:
    RedMentalCase skrev:
    Sniperace skrev:
    RedMentalCase skrev:som jag skrev, den finns redan bggd och delar ollentorp i två delar.... men stanna INGA tåg där pga för dålig lönsamhet...

    så vilka miljarder är det du dillar om? (sniper)

    Nu vet jag inget om ollentorp i detalj, och det gör väl ingen annan heller.Smile

    Men om inte tågen stannar där så beror det väl på att det inte finns lönsamhet, och en station kostar väl?
    Menar du att jag , och andra , ska betala ollenbornas tågbiljetter, och varför?, det får väl ni betala själv.

    Miljarderna jag pratar om lär nog bli hundratals miljarder om alla "ollenbor" i Sverige kräver järnväg och stationer.
    Vem ska betala det? Skattsedeln? biljettpriserna ? Ska resan mellan ollenbo och rövhult kosta 800 spänn?


    MEN HUR ÄR DET DÅ, SKA VI SOM BOR I OLLENTORP där tågen tidigare stannbade acceptera att denna järnväg delar vårt samhälle i två delar, acceptera att tågen far förbi i hög hastighet och med ett jäkla väsen?

    Du kan ju alltid stå där och skrika ut dina önskningar om att de ska stanna ....lol

    Det kostar ju inget att resa mellan ollenballe och rövhult om skattsedeln ska betala?Smile

    så du anser att kollektivtrafik alltid ska vara till 100% finansierad av de resande?
    Inga subventioner till stadsbussar tunnelbana osv?
    eller är detta något som landsbygdsborna ska pröjsa via skattsedeln?


    vad är förresten de stora kostnaderna du gnyr om för ett tåg att stanna på hållplatser som funnits i kanske mer än 100 år på dessa platser?
    uppehåll på två minuter...

    och betänk att de går genom en kommun där de inte får eller kan utnyttja banan, men tvingas stå ut med dess störningar...

    är du nu med på då att alla vägar ska avgiftsbeläggas mot dem som nyttjar dem, för inte famn ska väl jag behöva betala skattepengar till väg som passerar stockholm som jag aldrig kommer köra på, inte heller vägar utanför min kommun osv osv...

    Det där är överkurs för RMC Very Happy
    Freedom
    Freedom


    Antal inlägg : 1404
    Join date : 11-03-04
    Age : 62
    Ort : Malmö

    NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG.. - Sida 5 Empty Sv: NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG..

    Inlägg  Freedom 2011-03-20, 22:58

    är du nu med på då att alla vägar ska avgiftsbeläggas mot dem som nyttjar dem

    RMCs nya måtto: Privatisering, ja tack - bara jag slipper betala själv.

    Sponsored content


    NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG.. - Sida 5 Empty Sv: NÄR ALDRIG NÅGONSIN, NÅGONSTANS, NÅGON GÅNG ALDRIG BETYDER ALDRIG..

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 02:17