Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
palmevara
SiP
enigma
cleopatra
Leena-66
MammaGuevara
Regndrottning
fredrik rahm70
Susz X
MartinLindgren
carlwiss
15 posters

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    avatar
    carlwiss


    Antal inlägg : 72
    Join date : 09-02-20

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 3 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  carlwiss 2009-03-15, 15:19

    Sniperace skrev:
    carlwiss skrev:Hör på hur Aftonbladet ogillar andra åsikter. De vill ha ensamrätt på vinkling. Nu förlorar den tredje statsmakten sin kraft, är det inte detta de fruktar mest?

    Nu flyttas domar rollen från gammelmedia till folket.
    Patetiskt försök att bibehålla munkavel på folket.


    Aftonbladets försök att behålla megafonen.

    Är det därför vi måste finnas här nu?
    Var det därför vi censurerades och bannades?


    De anser att det är bara lögner som cirkulerar i bloggvärlden.
    Är det inte upp till folket att upptäcka lögnarna själva? När de tystas så börjar man ju undra. Jag gillar att kunna sålla bort lögnarna själva. Aftonbladet för mig är en klar mytoman nyhets media. Vinklad mer än någon annan media.

    Har de uttryckt några önskningar om FÖRBUD mot bloggandet osv?

    Att de på sin egen domän och sina egna servrar har full bestämmanderätt ser jag som normalt, vi nyttjjar detta GRATIS osv, så att de styr för hur de ser de vill ha det på sitt områder ser jag som rätt och riktigt, skulle vi ha tanken på att tvinga fram att man fick ha ex högerpropagande i bloggar som tillhör SSU?

    nej, sådana krav vore väl huvudlösa, jag tror INTE att aftonbladet har någon avsikt att ex styra vad vi skriver HÄR.....

    Aftonbladet borde inte censurera någon. Men det gör dom.
    Sedan så tror jag verkligen aftonbladet ogillar vår sida. Vår adress finns nu mera i deras varnings signal. Skriv vårt namn i aftonbladet på snack eller i reportage och det kontroleras omedelbart.
    Även om så inte var fallet så är Aftonbladet idag ingen nyhetskanal längre. Aftonbladet är idag en propaganda kanal. Jag tror inte du förtstår faran sniperace med en tidning ägd av LO, som arbetar aktivt för att avreglera arbetsrätten i vårt land. Detta genom att vinkla och mörka vad som sker.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 3 Empty Sant

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-15, 15:26

    Man vill ju inte tro att det som framförs här är sant...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 3 Empty hade

    Inlägg  Sniperace 2009-03-15, 15:30

    det inte varit så att aftonbladet ÄGER domänen, de äger serven där allt lagras detär personal som betalas av dem som driver denna, har de då inte all rätt i världen att styra vad de vill ska få finnas på denna?

    det är INTE en allmän tillhörighet.

    Skulle du ställa samma krav på en SSU-sida att de inte hade rätt stt styra vad de vill där ska finnas?

    eller om ex en nykterhetsrörelse har sida, skulle då det vara så att man fritt fick propagera för supande med drinkrecept och instruktioner hur man bygger sin egen hemnränninhgsapparat.

    eller en muslimsk församlings hemsida tvinga dessa att låta antimuslimsk propaganda finnas där utan att ta bort?

    Nej, jag ser det som en självklarhet att den som äger en hemsida har rätten att sålla.

    och vill de ha en varning får vår adress på sin sida är det helt upp till dem.

    MEN börjar de propagera för att svinga en nedstängning av oss, DU gör de fel, börjar de en aktion för att stoppa andra bloggsidor och forum, då har vi kommit till vad du skrev om, men de har rätten att styra vad de vill ha på SINA sidor, dem betalar INTE du och jag.
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 3 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-15, 23:18

    martin7lindgren skrev:Det står helt klart att saraS suger åt sig en hel del, varför annars slå ifrån sig? No

    För att jag anser att paranoia och förföljelsemani är något som man ska försöka tygla, inte odla. Inläggen i denna tråd är rätt bisarra.
    Skulle Aftonbladet ö.h.t bry sig om denna site så har det förmodligen med att man stulit typsnitten rätt av.
    Dessa är förmodligen skyddade av upphovsrättslagen.
    Kom igen, det är knappast några samhällsomstörtande texter som produceras här (och då inkluderar jag mina egna i detta utlåtande, så slipper ni grubbla)
    avatar
    carlwiss


    Antal inlägg : 72
    Join date : 09-02-20

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 3 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  carlwiss 2009-03-16, 01:50

    SaraS skrev:
    martin7lindgren skrev:Det står helt klart att saraS suger åt sig en hel del, varför annars slå ifrån sig? No

    För att jag anser att paranoia och förföljelsemani är något som man ska försöka tygla, inte odla. Inläggen i denna tråd är rätt bisarra.
    Skulle Aftonbladet ö.h.t bry sig om denna site så har det förmodligen med att man stulit typsnitten rätt av.
    Dessa är förmodligen skyddade av upphovsrättslagen.
    Kom igen, det är knappast några samhällsomstörtande texter som produceras här (och då inkluderar jag mina egna i detta utlåtande, så slipper ni grubbla)

    SaraS du har inte förstått innebörden av mitt budskap. Aftonbladets ena Chefedaktör är emot bloggarnas lagliga rätt att uttala sig fritt. (I och med detta resonemang så anser jag att han inte heller vill att sidor som detta forum accepteras.) Det är alltså (Jan Helin Chefredaktör Aftonbladets tidningsdel) som gärna vill se en munkavel på fri internet publikation. Jag kan däremot säga att jag anser Kalle Jungkvist mycket mera öppen för framtidens media roll. Dvs där internet är öppen för alla, där människor kan kommunicera två vägar. Fråga/Svara, kontra fråga/ kontra svara.

    Min kritik mot aftonbladets Journalister och Reportrar arbetar jag just nu med, därför ber jag att få återkomma med mera fakta senare kring detta. Vad jag kan nämna är att det idag tyder på väldigt mycket svåger politiska anställningsförhållanden på Aftonbladet. Kanske är detta förklaringen till varför Aftonbladet vinklar och mörkar nyheter och reportage.
    Men som sagt, återkommer gärna till detta när min undersökning är slutförd.

    I Övrigt så ser du tydligt hur Jan Helin försöker smutskasta Flashback för exakt samma anklagelser som, jag riktar mot honom och Aftonbladets anställda Journalister och reportrar. Dock har jag mera på fötterna i mina anklagelser än vad Jan Helin har.
    Det kan verka som om jag målar upp Jan Helin som en hycklare.
    Ja så är det, jag anser denna man mycket inkompetent och farlig som ledare för LO's språkrör utåt. (Detta är min syn på Jan Helin, den talar bara för min åsikt, ingen annans. Alltså inte ACBLADETS.) Se gärna linken på micro debatten jag postade i första inlägget.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 3 Empty förstår inte riktigt

    Inlägg  Sniperace 2009-03-16, 22:14

    Är det så att Aftonbladets ena Chefedaktör är emot de FRIA bloggarnas lagliga rätt att uttala sig fritt, DVS att han vill stoppa yttrandefriheten på bloggar på domäner och servrar som INTE ägs av aftonbladet?

    Eller är det ENBART som han vill stoppa misshagliga bloggar som finns på aftonbladets domän och server?

    i det senare faller är han då ute på mycket hal is och verkar då för en sluten diktatur där enbart godkända medier har rätt att yttala sig, detta finner jag OTROLIGT, är det så, så måste han vara väldigt inskränkt och bör ej ens vara i närheten av arbete inom media i ett demokratiskt land.

    Menar han enbart bloggar på aftonbladets domän och server är det hans fulla rätt att anse så, och det är INTE på något sätt ett brott mot yttrandefrihet osv, vi kan ALDRIG tvinga ett företag eller en privat aktör att upplåta fritt bloggande med helt fria tyglar osv, där har envar ägare rätt att bestämma ved de vill tillåta på sin "ägodel"
    avatar
    carlwiss


    Antal inlägg : 72
    Join date : 09-02-20

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 3 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  carlwiss 2009-03-17, 09:35

    Sniperace skrev:Är det så att Aftonbladets ena Chefedaktör är emot de FRIA bloggarnas lagliga rätt att uttala sig fritt, DVS att han vill stoppa yttrandefriheten på bloggar på domäner och servrar som INTE ägs av aftonbladet?

    Eller är det ENBART som han vill stoppa misshagliga bloggar som finns på aftonbladets domän och server?

    i det senare faller är han då ute på mycket hal is och verkar då för en sluten diktatur där enbart godkända medier har rätt att yttala sig, detta finner jag OTROLIGT, är det så, så måste han vara väldigt inskränkt och bör ej ens vara i närheten av arbete inom media i ett demokratiskt land.

    Menar han enbart bloggar på aftonbladets domän och server är det hans fulla rätt att anse så, och det är INTE på något sätt ett brott mot yttrandefrihet osv, vi kan ALDRIG tvinga ett företag eller en privat aktör att upplåta fritt bloggande med helt fria tyglar osv, där har envar ägare rätt att bestämma ved de vill tillåta på sin "ägodel"

    Sniperace citat
    Är det så att Aftonbladets ena Chefedaktör är emot de FRIA bloggarnas lagliga rätt att uttala sig fritt, DVS att han vill stoppa yttrandefriheten på bloggar på domäner och servrar som INTE ägs av aftonbladet?

    Ja min syn på det hela är att Aftonbladet vill tysta alla bloggare. Dvs begränsa deras yttrandefrihet kraftigt. Sedan är det ju så här när det gäller nyheter Sniperace, att de ska vara sanna. När aftonbladet Johanna Melén går ut och censurerar läsares negativa respons på sitt reportage och vid ett senare tillfälle presenterar läsarnas respons som enbart positiv, ja då missbrukar man sin ställning som gatekeper. Då uttalar hon sig för alla sina läsare, även de hon censurerat bort. Detta anser jag vara alvarligt.

    Aftonbladet har ju tidigare också stämt och lyckat få Flashback stängt för en kortare tid.
    Detta anser jag vara extremt farligt, det är som att förbjuda människor att tala med varandra. Flashback är ett forum, detta kan liknas vid ett torg där människor möts och konverserar. Visst finns det ljugarbänkar på torg och även internet. Men hur vet du vad som är lögn om du inte får ta del av innehållet?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 3 Empty Det

    Inlägg  Sniperace 2009-03-17, 18:16

    Tvivlar jag på, de var INTE aftonbladet som härjade och tillfälligt stoppade flashback, detta va en som hete Björn Frie från karlskrona som kämpar hårt mot nasar, och eftersom det fanns nassesidor på flashback gjorde ha vad ha kunde att stoppa dem, vilket bara blev tillfälligt, att vissa vill stoppa flashback ser ja inte som konstigt eftersom där försiggår mycket som upprör vissa, fråga bara HUMLAN så ska du se att HON vill censurera denna kraftigt eftersom där fnns en hel del nazister och drogförespråkare, samt de som säljer droge som ännu inte är narkotikaklassade osv..


    Me som sagt, jag har väldigt sårt att tro att AB vill tysta vår bloggakader som finns på andra servrar än deras.

    Sponsored content


    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 3 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-27, 17:05