Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
palmevara
SiP
enigma
cleopatra
Leena-66
MammaGuevara
Regndrottning
fredrik rahm70
Susz X
MartinLindgren
carlwiss
15 posters

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-12, 17:26

    martin7lindgren skrev:Ord och inga visor enigma, bra tycker jag! Wink

    Ja för fan! Det finns ju inget som är som en riktig bonnloska!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-12, 17:27

    Jag undrar också varför du SahraS finns med frivilligt på ett forum som du sågar helt, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Tycker det känns lite som du dumförklarar alla andra än dig själv? Like a Star @ heaven
    Varför finns du med överhuvudtaget, vilka av procenten du radar upp anser du dig själv tillhöra? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  Susz X 2009-03-12, 17:32

    martin7lindgren skrev:Jag undrar också varför du SahraS finns med frivilligt på ett forum som du sågar helt, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Tycker det känns lite som du dumförklarar alla andra än dig själv? Like a Star @ heaven
    Varför finns du med överhuvudtaget, vilka av procenten du radar upp anser du dig själv tillhöra? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Något slags aggressivt självförsvar verkar det som....Du Sara- har du fina flätor
    uppsatta som en krans på huvudet, vackra ögon och en väldigt lång näsa?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  SiP 2009-03-12, 17:37

    [quote=\"Susz X\"]
    [quote=\"martin7lindgren\"]Jag undrar också varför du SahraS finns med frivilligt på ett forum som du sågar helt, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Tycker det känns lite som du dumförklarar alla andra än dig själv? Like a Star @ heaven
    Varför finns du med överhuvudtaget, vilka av procenten du radar upp anser du dig själv tillhöra? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    [/quote]

    Oops- vad i hela fridens namn är detta då? Det där var verkligen fult skrivet- du själv har ju inte ens satt ut ditt foto..varför skriver du här och förnedrar andra människor egentligen?



    [color=orange]Något slags aggressivt självförsvar verkar det som....Du Sara- har du fina flätor
    uppsatta som en krans på huvudet, vackra ögon och en väldigt lång näsa?
    color][/quote]


    Ja det är bra, samla ihop pöpeln, nu skall vi bränna den otäcka häxan som inte tycker som oss!!!

    Bra skrivet Sara!!

    P.S. är det inte sånt här kollektiv mobbing du har suttit och skrikit mot överallt Susz??, Men det är klart nu är ju du med dom som mobbas...känns det bättre nu, hycklare!! D.S.


    Senast ändrad av SiP den 2009-03-12, 17:44, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  Susz X 2009-03-12, 17:42

    SiP skrev:
    Susz X skrev:
    martin7lindgren skrev:Jag undrar också varför du SahraS finns med frivilligt på ett forum som du sågar helt, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Tycker det känns lite som du dumförklarar alla andra än dig själv? Like a Star @ heaven
    Varför finns du med överhuvudtaget, vilka av procenten du radar upp anser du dig själv tillhöra? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven

    Något slags aggressivt självförsvar verkar det som....Du Sara- har du fina flätor
    uppsatta som en krans på huvudet, vackra ögon och en väldigt lång näsa?
    color]


    Ja det är bra, samla ihop pöpeln, nu skall vi bränna den otäcka häxan som inte tycker som oss!!!
    [color=orange]


    Bra skrivet Sara!!

    [color=orange]Tycker? Vaddå tycker? Bra skrivet? Vaddå bra skrivet?Vet inte vad nicket tycker alls...förutom att hon som vissa andra här springer runt och förnedrar andra- det är väl inte samma sak som att tycka heller...löjligt, elephant
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-12, 17:47

    Susz X skrev:
    martin7lindgren skrev:Jag undrar också varför du SahraS finns med frivilligt på ett forum som du sågar helt, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Tycker det känns lite som du dumförklarar alla andra än dig själv? Like a Star @ heaven
    Varför finns du med överhuvudtaget, vilka av procenten du radar upp anser du dig själv tillhöra? Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven

    Du tycker det alltså är ok med diskussioner som ofelbart språrar ur rutinmässigt?

    "Judahatare" med mycket mer, det är intelligent diskussion? Ok, då vet jag. Att påstå, om någon skulle göra det, att jag kommer in i någon slags drömdebatt och klampar på, det är ju lögn. Det finns inte en enda tråd som inte innehåller oförskämdheter. Jag tillhör den procentsats som skulle vilja ha en debatt utan okvädningsord, och som inte får en kick när tillmälena haglar.

    Det är dock inte att förväxla med att jag tänker ta stupiditer utan att opponera mig


    [color=orange]Något slags aggressivt självförsvar verkar det som....

    Nej men oj! "Carl Wiss har helt rätt, jag håller med alla, alla har rätt,oinsatta bloggare är mcket bättre än vanlig media, sanningen kommer från en bunt forumdeltagare där vissa enligt antal inlägg absolut inte har annat att göra. Jag borde ha förstått att här får man trots allat bara hålla med majoriteten! Mea culpa mea culpa"

    Du Sara- har du fina flätor
    uppsatta som en krans på huvudet, vackra ögon och en väldigt lång näsa?


    ???? Nej, men det känns verkligen som en relevant fråga i sammanhanget
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-12, 17:53

    Susz X skrev:
    Tycker? Vaddå tycker? Bra skrivet? Vaddå bra skrivet?Vet inte vad nicket tycker alls...förutom att hon som vissa andra här springer runt och förnedrar andra- det är väl inte samma sak som att tycka heller...löjligt, elephant

    Jag gav uttryck för en åsikt i helt normal ton, och blev bemött med oförskämdeheter och annat som ger vid hand att ert försvar av yttrandefriheten inte är annat än skitsnack.
    Det första bemötande jag fick var från enigma, som var rappat med bisarra påståenden och oförskämdheter. Detta hade du inget problem med. Du hycklar, suss
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  Susz X 2009-03-12, 17:59

    Susz X skrev:
    carlwiss skrev:Hör på hur Aftonbladet ogillar andra åsikter. De vill ha ensamrätt på vinkling. Nu förlorar den tredje statsmakten sin kraft, är det inte detta de fruktar mest?

    Nu flyttas domar rollen från gammelmedia till folket.
    Patetiskt försök att bibehålla munkavel på folket.


    Aftonbladets försök att behålla megafonen.

    Är det därför vi måste finnas här nu?
    Var det därför vi censurerades och bannades?


    De anser att det är bara lögner som cirkulerar i bloggvärlden.
    Är det inte upp till folket att upptäcka lögnarna själva? När de tystas så börjar man ju undra. Jag gillar att kunna sålla bort lögnarna själva. Aftonbladet för mig är en klar mytoman nyhets media. Vinklad mer än någon annan media.

    Riktigt som du beskriver uppfattade inte jag webbtv inslaget..Är inte ab den media som mest lyssnar på bloggare egentligen- även om de inte länkar till en blogg som väckt journalisten? Dock inte när det handlar om vissa saker som vapenexport tex..

    Jag tror att bloggvärlden har förmåga att sätta lite press på kravet om en mer grävande journalistik ...och är i början av ett globalt samarbete / information
    som gör att massmedia inte kan vinkla saker utifrån sin egen subjektiva syn.

    Sedan varför forum på ab stängdes vet jag inte med säkerhet- men jag vet att där var mycket personliga påhopp, stalking, etc från just medlemmar med vilja att föra propaganda mot ex att nynazism , Avhoppare synliggjordes...
    Och jag vet inte heller vilka sympatier chefen för forumet/snack besitter.
    Jag vet oxå att fler reagerade mot dessa påhopp med en vilja att polisanmäla. Samt att ab forum en gång tidigare varit stängt pga detta.

    Kanske är det så Carlwiss- att man behöver synliggöra den systematiska manipulationstekniken igen? Vad tror du? Rolling Eyes
    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Paranoia, var det så det var?

    Inlägg  palmevara 2009-03-12, 18:20

    SaraS skrev följande, jag citerar:

    Jag minns också vilken grupp det var på AB som lät paranoian galoppera friskt, och tillhörde du dem så förstår jag mcket väl att du censurerades. Kanske förtryckt av PK-etablisemanget kanske?

    Jag antar att jag är en av de du syftar på?
    Jag blev avstängd en gång. Sedan bestämde jag mig för att protestera mot detta i alla aftonbladets led.

    Vet du vad svaret blev?
    Ingenting. Locket på.
    Jag vet att jag inte bröt mot en enda regel, jag ifrågasatte och varnade för tex kommande bostadskris. Den som mycket riktigt kom.

    Jag varnade för hur farlig organisationen Svensk Näringsliv var/är för Sverige.
    Jag varnade om deras planer på att avveckla trygghetssystemet och arbetsrätten.
    Detta gjorde jag genom att citera vad som stod på deras hemsida och ifrågasätta.
    Jag blev stenhårt censurerad. Idag kan jag på Aftonbladet läsa på Ledarsidan hur man varnar för Svenskt Näringslivs agerande. Man kallar det där för svek mot Svenskarna. Detta som jag tog upp för längesedan. Men som blev tystat.

    Jag ifrågasatte Lo's passivitet. Nu ser vi resultaten av det. Nu börjar LO vrida sig. Men nu är det försent, nu är alla nya lagar genomförda, alla Lo's vapen nedsmälta. Nu står LO tandlöst. Nu agerar aftonbladet. Nu försöker aftonbladet få liv i LO.

    Jag varnade om alliansens strategi om att låta ministrarna avlösa varandra i media hettan för att arbeta i fred med annat rackartyg i skuggan av detta.
    Precis när gränsen gick för vad vi tålde när det gällde Husmark, ja då klev Otto in i rampljuset och tog smällar för sina urbotat korkade kalkyler. Sedan var det Maud, Borg och Billström. Alltid skyddades Fredrik. Han är deras Ess inför Eu valet. Han måste stå i skuggan av alla dåliga beslut.

    Jag antar att det är mina trådar du kallade paranoida?
    Jag anser därför också att du nu förstår att de inte var ett dugg paranoida, det var bara du som var väldigt blåögd. (Eller väldigt medveten och lömsk?)

    Hur som helst, så är jag glad att se så många vänner från aftonbladet här istället. Men jag förstår att du saknar aftonbladets moderatorer, de censurerade ju alla av dessa inlägg. Aftonbladets moderator var som om vi skulle ge Fredrik Rahm möjlighet att censurera. Detta vet vi nog alla hur det skulle sluta.

    Mvh Palmevara. Även kallad paranoid av SaraS. Hon med huvudet i sanden.


    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  x-medborgare 2009-03-12, 18:42

    Ja ha nu har jag läst igenom tråden. tycker enigmas kritik är helt korrekt förutom att hon började inlägget med "lilla gumman" Men lite själv censur får man väl ha för att kunna ta till sig kontentan av det skrivna.
    Kan inte annat än undra liksom flera här om Sara är "aftonbladet" och även jag tycket valet att läsa oss övriga från "begåvnings reserven" är fritt.Villket det inte var på aftonbladet möjligen kunde man förstått om man fått en motivering till det hejdlösa censurerandet på aftonbladet jag personligen kunde inte finna någon röd tråd av åsikter utan bara ett godtyckligt anmälande censur.
    Jag hoppas och tror på detta forum väntar och ser. Det man inte gillar sålla sålla.. Laughing
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-12, 19:12

    palmevara skrev:SaraS skrev följande, jag citerar:

    Jag minns också vilken grupp det var på AB som lät paranoian galoppera friskt, och tillhörde du dem så förstår jag mcket väl att du censurerades. Kanske förtryckt av PK-etablisemanget kanske?

    Jag antar att jag är en av de du syftar på?
    Jag blev avstängd en gång. Sedan bestämde jag mig för att protestera mot detta i alla aftonbladets led.

    Vet du vad svaret blev?
    Ingenting. Locket på.
    Jag vet att jag inte bröt mot en enda regel, jag ifrågasatte och varnade för tex kommande bostadskris. Den som mycket riktigt kom.

    Jag varnade för hur farlig organisationen Svensk Näringsliv var/är för Sverige.
    Jag varnade om deras planer på att avveckla trygghetssystemet och arbetsrätten.
    Detta gjorde jag genom att citera vad som stod på deras hemsida och ifrågasätta.
    Jag blev stenhårt censurerad. Idag kan jag på Aftonbladet läsa på Ledarsidan hur man varnar för Svenskt Näringslivs agerande. Man kallar det där för svek mot Svenskarna. Detta som jag tog upp för längesedan. Men som blev tystat.

    Jag ifrågasatte Lo's passivitet. Nu ser vi resultaten av det. Nu börjar LO vrida sig. Men nu är det försent, nu är alla nya lagar genomförda, alla Lo's vapen nedsmälta. Nu står LO tandlöst. Nu agerar aftonbladet. Nu försöker aftonbladet få liv i LO.

    Jag varnade om alliansens strategi om att låta ministrarna avlösa varandra i media hettan för att arbeta i fred med annat rackartyg i skuggan av detta.
    Precis när gränsen gick för vad vi tålde när det gällde Husmark, ja då klev Otto in i rampljuset och tog smällar för sina urbotat korkade kalkyler. Sedan var det Maud, Borg och Billström. Alltid skyddades Fredrik. Han är deras Ess inför Eu valet. Han måste stå i skuggan av alla dåliga beslut.

    Jag antar att det är mina trådar du kallade paranoida?
    Jag anser därför också att du nu förstår att de inte var ett dugg paranoida, det var bara du som var väldigt blåögd. (Eller väldigt medveten och lömsk?)

    Hur som helst, så är jag glad att se så många vänner från aftonbladet här istället. Men jag förstår att du saknar aftonbladets moderatorer, de censurerade ju alla av dessa inlägg. Aftonbladets moderator var som om vi skulle ge Fredrik Rahm möjlighet att censurera. Detta vet vi nog alla hur det skulle sluta.

    Mvh Palmevara. Även kallad paranoid av SaraS. Hon med huvudet i sanden.




    Jesus, jag tror mer och mer att.... skit samma. Jag ägnade inte dig en tanke när jag skrev mitt inlägg, men ska jag verkligen gå igenom dina påståenden och slutsatser i ditt inlägg så smyger ju sig tanken på att det faktiskt finns ett inslag *hrm* av paranoia hos dig.
    Det inlägg där jag skirver om paranoia var helt och hållet riktat till den det riktar sig till, dvs enigma.
    Skulle det nu vara så att ni på något märkligt sätt är samma person så förstår jag naturligtvis din reaktion. Är så inte fallet så, ja...
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  SiP 2009-03-12, 19:14

    Det jag reagerade mot var attt Susz, som i flertalet trådar på AB suttit och fördömmt kollektiv mobbing mot sin person, sen när det ges en öppning och ett antal av hennes "vänner" är på Sara så ser hon sin chans och hoppar på det stora drevet och med dessa rader ger hon sken av att Sara är som häxan pomperipossa
    (Du Sara- har du fina flätor
    uppsatta som en krans på huvudet, vackra ögon och en väldigt lång näsa?)


    Alltså är Susz en hycklare, men det visste vi ju redan.. lol!

    För övrigt så är väl bloggare nolife människor som försöker göra sin tråkiga vardag lite mer spännande genom att tro att någon annan är intresserad att läsa om deras nolife, och innerst inne så sitter de och hoppas att de skall tjäna lika mycket på sin nolife blogg som blondinBella eller Linda Rosing....
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-12, 19:17

    x-medborgare skrev:
    Kan inte annat än undra liksom flera här om Sara är "aftonbladet"

    Paaaaranooooooia....... Rolling Eyes

    Vilken tidning är du då? "Expressen"? "SvD"? "Kalle Anka"?
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  x-medborgare 2009-03-12, 19:18

    SaraS skrev:
    x-medborgare skrev:
    Kan inte annat än undra liksom flera här om Sara är "aftonbladet"

    Paaaaranooooooia....... Rolling Eyes

    Vilken tidning är du då? "Expressen"? "SvD"? "Kalle Anka"?

    MAD.. jocolor
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  SiP 2009-03-12, 19:20

    x-medborgare skrev:
    SaraS skrev:
    x-medborgare skrev:
    Kan inte annat än undra liksom flera här om Sara är "aftonbladet"

    Paaaaranooooooia....... Rolling Eyes

    Vilken tidning är du då? "Expressen"? "SvD"? "Kalle Anka"?

    MAD.. jocolor


    Och var har du Y då?? Very Happy
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  x-medborgare 2009-03-12, 19:24

    Han är på hemligt uppdrag för xxxxx blaskan tja det är ju hemligt som sagt alien
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  SiP 2009-03-12, 19:27

    MAD, där kan vi snacka om seriös tidning..eller inte Smile
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  Susz X 2009-03-12, 20:08

    Bra start Carlwiss- massmedia behöver verkligen synas i sömmarna...på flera plan.. vad äär det för typ av anställda på AB nu egentligen? Finns en klick som inte riktigt hör just dit kan man se..Shocked pirat
    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty SaraS du mummlar, öppna munnen.

    Inlägg  palmevara 2009-03-14, 15:10


    SaraS skrev, jag citerar:

    Jesus, jag tror mer och mer att.... skit samma. Jag ägnade inte dig en tanke när jag skrev mitt inlägg, men ska jag verkligen gå igenom dina påståenden och slutsatser i ditt inlägg så smyger ju sig tanken på att det faktiskt finns ett inslag *hrm* av paranoia hos dig.
    Det inlägg där jag skirver om paranoia var helt och hållet riktat till den det riktar sig till, dvs enigma.
    Skulle det nu vara så att ni på något märkligt sätt är samma person så förstår jag naturligtvis din reaktion. Är så inte fallet så, ja...

    Ja du SaraS du skrev att det fanns en grupp på Aftonbladet som du kallade för Paranoida. Därför undrade jag om jag var en av dessa? Det är ju nämligen så att jag blev avstängd från aftonbladet utan att ha brutit vare sig mot yttrandefrihetslagen eller Aftonbladets regler. Det ända jag bröt mot var moderatorernas värderingar. Du skrev att du gick igenom mitt inlägg och kommenterade då att tanken om att paranoia smög sig fram. Du har möjligt vis inte lust att peka ut vad i mitt förra inlägg som skulle vara paranoia?

    Konstigt att Aftonbladets Ledare kan producera ett inslag i Ledarsidan nyligen, som är en ren kopia av de påståenden jag publicerat långt tidigare. Ett inslag som då blev bort plockat av Aftonbladets moderatorer.

    Kanske är det så att om Aftonbladet gett fan i att censurera mig så hade detta kommit upp till ytan för länge sedan.
    Jag vidhåller att Aftonbladet likt flera av våra sponsorstyrda medier idag ägnar sig mera åt propaganda än åt att informera vår befolkning om verklighet och nyheter.

    Sedan måste jag även påstå att Aftonbladets så kallade journalister inte är annat än karriärlystna bandhundar. (Detta är min syn på Aftonbladets yngre generation av journalister och reportrar.) Lika så är det med övriga sponsorstyrda media i vårt land. Varför jag granskar aftonbladet hårdare än de andra medierna beror helt enkelt på att jag som LO medlem äger Aftonbladet tillsammans med resten av vårt lands arbetare. Jag som ägare (Del ägare) är inte alls nöjd med mina anställdas insatts. De använder Aftonbladet som personlig språngbräda.

    Om Aftonbladet utfört sitt arbete bättre så hade arbetarna varit mera insatt i verkligheten. Aftonbladet har medvetet personal som vilseleder sina läsare, varför? Är sanningen så farlig för arbetarna och folket att ta del av? Varför censurera över huvudtaget? Är Svenska folket omyndigförklarat?


    Mvh Palmevara
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-14, 15:24

    Självklart tillhörde inte du några som kunde kallas paranoida på AB/forumet,
    Allt du säger stämmer på pricken, Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    Sen att SaraS, protesterar mot sanningen som riktas mot AB, förefaller bara märkligt i mina ögon! Like a Star @ heaven
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  lazy 2009-03-14, 21:54

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 01:45, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-14, 23:52

    Vem blir förvånad, AB har inget intresse av varken sin förra medlemar eller läsare, Evil or Very Mad
    Man skriker ju rakt ut att man är störst i sverige? Twisted Evil
    Nej, AB har blivit en riktig blaska och inget annat, man fortsätter sina ansträngningar att krossa yttrandefriheten? Twisted Evil
    Men förhoppningsvis leder det till att man bara har sig själva att få tyst på! Twisted Evil
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-14, 23:57

    Det står helt klart att saraS suger åt sig en hel del, varför annars slå ifrån sig? No
    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  palmevara 2009-03-15, 13:09

    lazy skrev:AB har vägrat att ta bort min sida så på ren djäkelskap har jag
    varit inne o kommenterat artiklar o lagt in ett tillägg om att
    om man vill fortsätta diskussionen ocensurerat så kan man göra
    det här o gissa vad, mina kommentarer har nu tagits bort den senaste
    fick vara kvar 5! min. lol!

    Ditt bästa inlägg genom tidena Lazy.

    Mvh Palmevara
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty fundering

    Inlägg  Sniperace 2009-03-15, 15:10

    carlwiss skrev:Hör på hur Aftonbladet ogillar andra åsikter. De vill ha ensamrätt på vinkling. Nu förlorar den tredje statsmakten sin kraft, är det inte detta de fruktar mest?

    Nu flyttas domar rollen från gammelmedia till folket.
    Patetiskt försök att bibehålla munkavel på folket.


    Aftonbladets försök att behålla megafonen.

    Är det därför vi måste finnas här nu?
    Var det därför vi censurerades och bannades?


    De anser att det är bara lögner som cirkulerar i bloggvärlden.
    Är det inte upp till folket att upptäcka lögnarna själva? När de tystas så börjar man ju undra. Jag gillar att kunna sålla bort lögnarna själva. Aftonbladet för mig är en klar mytoman nyhets media. Vinklad mer än någon annan media.

    Har de uttryckt några önskningar om FÖRBUD mot bloggandet osv?

    Att de på sin egen domän och sina egna servrar har full bestämmanderätt ser jag som normalt, vi nyttjjar detta GRATIS osv, så att de styr för hur de ser de vill ha det på sitt områder ser jag som rätt och riktigt, skulle vi ha tanken på att tvinga fram att man fick ha ex högerpropagande i bloggar som tillhör SSU?

    nej, sådana krav vore väl huvudlösa, jag tror INTE att aftonbladet har någon avsikt att ex styra vad vi skriver HÄR.....

    Sponsored content


    AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare! - Sida 2 Empty Sv: AFTONBLADET försöker tysta oss och bloggare!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 14:13