Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
mimra
blueheaven
RedCloud
SiP
theward
råttan.
Infra
jocke
Sossar-e-lata
KickTheRasist
MartinLindgren
Redvictory
berralarzon
17 posters

    Trådstart ala s-e-l

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  RedCloud 2009-07-12, 12:09

    Livets oförutsendes händelser sker helt utan planering

    Sammanfattar precis det jag menar, strålande formulerat Martin.
    Om morgondagen vet vi inget.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  theward 2009-07-12, 12:10

    martin7lindgren skrev:Livets oförutsendes händelser sker helt utan planering, jag om någon vet det?
    Dom som förnekar det med näbbar och klor har helt enkelt mycket kvar och lära?

    Självklart gör det, det...
    Men det är ett väldigt långt steg från att stöta på en massa jobbiga problem till att bli tex knarkare, alkoholist och hemlös..

    Jag har nog upplevt det mesta som en "svensson" kan uppleva och det har jag upplevt på kort tid

    Men om man inte kan erkänna sin egen skuld i tex sitt missbruk eller sin kriminella bana.. Då är man ute på tunn is
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  RedCloud 2009-07-12, 12:13

    tWard, jag jobbade några år på Systembolaget.
    En karriär åt parkbänkshållet kan gå på några månader.
    Jag har själv sett det, med egna ögon.

    En del människor är starka i sig själva, andra är det inte.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-12, 12:16

    Droger, alkohol och hemlöshet är tre olika saker?
    Vad är så svårt att förstå?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  theward 2009-07-12, 12:18

    RedCloud skrev:tWard, jag jobbade några år på Systembolaget.
    En karriär åt parkbänkshållet kan gå på några månader.
    Jag har själv sett det, med egna ögon.

    En del människor är starka i sig själva, andra är det inte.

    Tror jag helt klart stämmer..

    Men faktum är att den enda de kan skylla på är sig själva när detta händer, ingen annan...

    Menar alla som gör nåt riskabelt eller dekadent, får själva ta konsekvensen.

    om jag tex fiskar på tunn is ofta, riskerar jag förr eller senare att ramla i.

    är det då mitt eget fel när jag plumsar i eller ska jag börja skylla på andra då???

    Samma sak med tex mountainbike, jag gillar att köra fort och de flesta krascher beror på min oskicklighet, några få kan skyllas på ren otur och utomstående faktorer...

    Det här med att missbrukare och kriminella är offer och man ska tycka synd om dem..det funkar inte för mig.
    iaf inte så länge som de inte är villiga att förändra sig... då kan jag gärna hjälpa dom och det har jag gjort några gånger

    kommer det någon och gör inbrott hos mig eller skadar oskyldiga människor, då får de helt enkelt stryk...punkt
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  theward 2009-07-12, 12:20

    martin7lindgren skrev:Droger, alkohol och hemlöshet är tre olika saker?
    Vad är så svårt att förstå?

    hur många procent av de hemlösa..har inte hamnat där pga av droger och alkohol??

    hur många av de hemlösa utför inte kriminella handlingar??

    ps jag förstår precis, men jag köper inte vad skit som helst
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-12, 12:20

    Vad menar du man ska erkänna, påstår du att hemlösa ska erkänna kriminalitet?
    Ge dig nu grabben lille, alla hemlösa är inte drogare, alkisar eller kriminella?

    Särskilt alagare, gubbar som krökar är inte kriminella,
    Det finns bra många fler av dom du nämner i din egen samhällsgrupp The Ward dom som lyckas hålla färgen!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-12, 12:24

    Du låter fan som skit hela du The Ward,
    Hur många hemlösa har inte hamnat i droger och alkohol av just hemlösheten,

    Du låter verkligen som ett barn, vi ska nog vara glada att du håller dig i båten och visar upp din gädda,

    Du är precis som storfiskaren, hur kommer det sig att du tycks ha sånt behov att tala om hur hård och rättvis du är, varför visar du alltid dom stora fískar du får,

    Har du mindrevärdskomplex eller något!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  Redvictory 2009-07-12, 12:26

    Jag täffade en fd kompis på systembolaget i våras!
    jag visste att han var glad i spriten tidgare bl,a så lämnade hans fru honom med deras barn
    för nåt år sen! han hade då arbete villa bra ekonomi m,m

    Nu är han ett vrak som gömmer sig under huvan på sin slitna jacka och lever med A-laget
    Han undrade om jag var kvar på brandkåren och innan jag hann tänka så frågade jag om
    han var kvar på sitt jobb som truckreparatör!

    Han tittade förvånande på mig som om jag skämtade och sen blev han lite besvärad
    jag fyllde i att han kanske var mellan två jobb!
    Denna kille har det gått otroligt fort utför för! han var tidigare en ansvarstagande pappa
    duktig reparatör körkort allt detta är bortsupet!

    om den killen skulle ta sig ur skiten som martin gjort! är det då rätt att daglighen sitta och skriva
    att han får skylla sig själv att han ska skallra med stumparna att det är lika bra att han går tillbaka till rännstenen
    m,m m,m m,m som högermobbarna skriver här?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  theward 2009-07-12, 12:26

    martin7lindgren skrev:Vad menar du man ska erkänna, påstår du att hemlösa ska erkänna kriminalitet?
    Ge dig nu grabben lille, alla hemlösa är inte drogare, alkisar eller kriminella?

    Särskilt alagare, gubbar som krökar är inte kriminella,
    Det finns bra många fler av dom du nämner i din egen samhällsgrupp The Ward dom som lyckas hålla färgen!

    varför är de hemlösa, en normal skötsam person blir inte hemlös, iaf ingen längre tid

    A-lagare är inte kriminella, ja det är väl olika.
    dock finns det andra saker som deär , bla kostsamma och en icke önskvärd del av torglivet....

    har jag påstått att det inte finns en masa fyllon i alla socialgrupper??

    dock verkar det ju krävas nåt extra för att bli uteliggare o a-lagare eller hur??
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  theward 2009-07-12, 12:32

    martin7lindgren skrev:Du låter fan som skit hela du The Ward,
    Hur många hemlösa har inte hamnat i droger och alkohol av just hemlösheten,

    Du låter verkligen som ett barn, vi ska nog vara glada att du håller dig i båten och visar upp din gädda,

    Du är precis som storfiskaren, hur kommer det sig att du tycks ha sånt behov att tala om hur hård och rättvis du är, varför visar du alltid dom stora fískar du får,

    Har du mindrevärdskomplex eller något!

    nu ljuger du dig blå, förlåt röd

    inte fan börjar folk supa och knarka efter att de blivit hemlösa.
    Det är ju uppenbart att det är tvärtom...
    De super och knarkar så de förlorar jobbet, blir av med a-kassan och inte kan betala hyran eller blir utslängda av sin bättre hälft

    Att det skulle vara som du säger tillhör undantagsfallet

    tala om, jag talar väl om precis det jag vill och det jag tycker..utan krusiduller och utan rädsla för att stöa med mig någon...

    sen håller jag med vem sjutton jag vill också, även det skulle var Reinfeldt själv i någon enstaka fråga
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  Corven 2009-07-12, 12:40

    Hur många helnyktra, drogfria hemlösa finns det? Det kan inte vara många promille....

    Jag har all respekt för dig Martin, som lyckats ta dig ur hemlösheten, och fått en normal tillvaro igen. Det är du värd all credit i världen för.

    Men att försöka måla upp en bild av att hemlösa skulle vara drogfria och nyktra, det är att försöka försköna verkligheten, och det gynnar knappast någon. Majoriteten av hemlösa är alkoholister och/eller knarkare.

    Och alkoholism är en sjukdom, och ingen kan garantera att man inte hamnar där själv, men som en polare till mig sa när hennes alkoholiserade pojkvän fick ett återfall, och försökte lägga skulden på henne, för att de då hade problem i sitt förhållande: Jag har inte gått till bolaget och köpt den där whiskyflaskan, och jag har definitivt inte öppnat flaskan, och tvingat dig att dricka, så lägg inte skulden för ditt återfall på mig. Du valde att ta den utvägen, stå för dina egna handlingar.

    Så länge man saknar sjukdomsinsikt, så är det svårt att göra något åt problemet, men man ska akta sig för att inta offerrollen, och försöka lägga skulden på andra. Det är alkisen själv som öppnar flaskan och för den till munnen.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  theward 2009-07-12, 12:43

    Corven skrev:Hur många helnyktra, drogfria hemlösa finns det? Det kan inte vara många promille....

    Jag har all respekt för dig Martin, som lyckats ta dig ur hemlösheten, och fått en normal tillvaro igen. Det är du värd all credit i världen för.

    Men att försöka måla upp en bild av att hemlösa skulle vara drogfria och nyktra, det är att försöka försköna verkligheten, och det gynnar knappast någon. Majoriteten av hemlösa är alkoholister och/eller knarkare.

    Och alkoholism är en sjukdom, och ingen kan garantera att man inte hamnar där själv, men som en polare till mig sa när hennes alkoholiserade pojkvän fick ett återfall, och försökte lägga skulden på henne, för att de då hade problem i sitt förhållande: Jag har inte gått till bolaget och köpt den där whiskyflaskan, och jag har definitivt inte öppnat flaskan, och tvingat dig att dricka, så lägg inte skulden för ditt återfall på mig. Du valde att ta den utvägen, stå för dina egna handlingar.

    Så länge man saknar sjukdomsinsikt, så är det svårt att göra något åt problemet, men man ska akta sig för att inta offerrollen, och försöka lägga skulden på andra. Det är alkisen själv som öppnar flaskan och för den till munnen.

    ännu ett bra och klokt inlägg corven Very Happy

    Dock håller jag inte med om att alkoholism i sig är en sjukdom.
    Däremot saknar alla med diverse beroende nåt som gör att de inte har normala spärrar och det kan man väl kalla en brist eller sjukdom..

    Det är lika illa vare sig de spelar, har sex eller super när det går till extremer som både skadar dem själva och sin omgivning
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Men martin

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-07-12, 13:25

    du menar att alla som genogår en skillsmässa sluta´som uteliggare i 25 minusgrader!! LARV!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-12, 13:31

    Ni menar att jag då skulle vara den enda ni snackar så djävla mycket skit, tror ni super mer än dom flesta hemlösa tillsammans?

    Ja jisses corven och The Ward hand i hand över ängarna, igen!

    Men när två storfiskare vill tala om hur stora firrar dom får då räcker armarna inte till!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-12, 13:38

    Har jag sagt att alla som går igenom en skilsmässa blir hemlösa?
    Men jag blev det, säkert inte den enda,

    Så till dig S-e-L, kyss dig i din dyra moderatbak, men det duger du väl inte till, så du får väl be någon släkting om hjälp?

    För ni är väl syskon och kusiner hela högen i dina trakter!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  blueheaven 2009-07-12, 13:38

    martin7lindgren skrev:Ni menar att jag då skulle vara den enda ni snackar så djävla mycket skit, tror ni super mer än dom flesta hemlösa tillsammans?

    Ja jisses corven och The Ward hand i hand över ängarna, igen!

    Men när två storfiskare vill tala om hur stora firrar dom får då räcker armarna inte till!

    Ja kan ingen trycka in en gädda i truten?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  Redvictory 2009-07-12, 13:44

    Sossar-e-lata skrev:du menar att alla som genogår en skillsmässa sluta´som uteliggare i 25 minusgrader!! LARV!!

    Det har jag inte påstått heller! men det är väl lättare till att många tar till flaskan efter en skilsmässa!
    själv har jag gått igenom två men har aldrig funnit lyckan i spriten! jag har jobbat mig ur kriserna!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-12, 13:46

    Nu tror du igen the Ward, det är vetenskapligt bevisat att alkolism går i arv,
    tänk efter, be corven om en klapp på baken så kanske solen börjar skina och fiskarna blir större!

    Självklart finns det dom som börjar krökandet, för att sen föra det vidare i generna?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  råttan. 2009-07-12, 13:50

    martin7lindgren skrev:
    Mina frågor som jag driver gäller ju inte i första hand mig själv längre, jag har ju tak över huvudet numera,
    men det duger inte, vill du visa empati och förståelse så gör det mot alla tusentals som fortfarande är hemlösa eller lever i olika former av utsatthet!

    martin lille,

    Flertalet hemlösa har ju svåra drog/psykiska problem. Detta förnekar ju du frenetiskt. Vilket får hela din uppenbarelse att framstå som ett fån.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-12, 13:51

    Dom oförutsedda händelserna i människors liv är inte planerade och frivilligt valda!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  råttan. 2009-07-12, 13:53

    RedCloud skrev:
    Det finns många som förtjänar mkt sympati, kärlek och förståelse..
    Men parkbänksfyllon kommer inte högt på min lista i det fallet...sorry

    Varje människa bär sin historia, och döm ingen utan att ha gått en mil i hans skor.

    Ingen människa väljer frivilligt att bli slav under droger eller väljer en karriär som hemlös.
    Ingen.

    Samtidigt är det så att det finns mer och mindre smarta beteenden. Beter man sig som en idiot är risken större att hamna i drog eller hemlöshesträsket.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  Redvictory 2009-07-12, 13:56

    martin7lindgren skrev:Nu tror du igen the Ward, det är vetenskapligt bevisat att alkolism går i arv,
    tänk efter, be corven om en klapp på baken så kanske solen börjar skina och fiskarna blir större!

    Självklart finns det dom som börjar krökandet, för att sen föra det vidare i generna?

    martin! jag har läst att det är vetenskapligt bevisat att de som har alkoholiserade förälder/rar löper
    mycket större risk att själv bli det! varför vet jag inte men det kanske är en ärftlig sjukdom!
    dessa tar ofta till sprit eller andra berusningsmedel vid kriser!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-12, 13:56

    Som sagt långt ifrån alla, skulle tro att dina psykiska problem Mr.Råtta vida överträffar en hemlös psykiska problem?

    Så återigen långt ifrån alla hemlösa drogar, super eller är psykiskt sjuka,
    En del kan drabbas under resans gång men då är det inte dom problemen som orsakat hemlösheten, hemlösheten skapar problem för en del men långt ifrån alla?

    Något jag hävdar och kommer hävda så länge det behövs!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  Redvictory 2009-07-12, 14:03

    martin7lindgren skrev:Som sagt långt ifrån alla, skulle tro att dina psykiska problem Mr.Råtta vida överträffar en hemlös psykiska problem?

    Så återigen långt ifrån alla hemlösa drogar, super eller är psykiskt sjuka,
    En del kan drabbas under resans gång men då är det inte dom problemen som orsakat hemlösheten, hemlösheten skapar problem för en del men långt ifrån alla?

    Något jag hävdar och kommer hävda så länge det behövs!

    Jag håller med om att det säkert inte är alla som redan har ett utvecklat drogberoende men den livssituation de hamnar i gör väl att de hamnar där förr eller senare! om vi jämför med gatubarnen i brasilien som sniffar lim
    de gör det för att döva sin hunger och för att stå ut med livet i kloakerna...lukten fukten råttorna människojägarna m,m

    Sponsored content


    Trådstart ala s-e-l - Sida 6 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-14, 20:03