Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
mimra
blueheaven
RedCloud
SiP
theward
råttan.
Infra
jocke
Sossar-e-lata
KickTheRasist
MartinLindgren
Redvictory
berralarzon
17 posters

    Trådstart ala s-e-l

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  theward 2009-07-12, 11:06

    RedCloud skrev:
    Gnagaren skrev:Vet inte om de finns. Vill ju inte tro att du ljuger, men vill ju gärna höra vad de du anklagar har att säga om saken.

    Fredrik Rahm önskade att jag skulle få en blomkruka i huvudet så att jag dog.

    BlueHeaven önskade att jag skulle fylla fickorna med sten och drunkna.

    Tjänstemannabyråkraten önskade att jag skulle få svininfluensan,

    Vad Blåfjant skrev hjar jag lyckligtvis glömt, han producerar ju avsevärda mängder smörja.

    Härliga Blå debattörer va ?

    Synd att forumets sökmotor suger, annars skulle du kunna hitta vartenda ett av dom.

    har sett ett par av dessa iaf...
    Visst var de onödiga att skriva och otroligt att man ens får den tanken i skallen att skriva sånt Shocked

    Men direkta hot är de ju inte, önskemål eller befallningar snarare...
    Men uselt är det iaf och jävligt onödigt
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  theward 2009-07-12, 11:10

    martin7lindgren skrev:Det är din åsikt The Ward, inte min, som du ser så klarade du inte av ett långt inlägg utan att dra in mig,

    Nej jag ser inget hårt och rättvist i dig, däremot tycker jag du är rätt barnslig!

    är jag barnslig, har väl många andra inte lämnat blöjstadiet än Wink

    Du martin är typexempel på de personer och de fenomen jag beskriver sker på ett forum. Tack för att du visar det så tydligt..


    Nja Att jag drar in dig beror på att jag tycker jag bör ge dig ett svar och att kalla mig blå och kappvändare är ungefär lika illa som när du blir kallat ett å annat. Som du tycker är felaktigt.......
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-12, 11:11

    Hur många dagar har du ylat om det här nu med full kraft?

    Nej jag tolkar inte Red Viktorys som dödshot, jag tolkar det som om råttor i allmänhet, och jag håller med honom, råttor är ohyra och smittobärare!


    Vill du ha råttor springa runt i ditt hem, hur gör du om råttor börjar etablera sig hemma hos dig?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  Redvictory 2009-07-12, 11:11

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Icon_post_target Blåfront on fre jul 03 2009, 18:03Jag hoppas du får tillbaks din cancer rödjävel!

    Hmmmm......
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  SiP 2009-07-12, 11:12

    Redvictory skrev:
    RedCloud skrev:
    Gnagaren skrev:Vet inte om de finns. Vill ju inte tro att du ljuger, men vill ju gärna höra vad de du anklagar har att säga om saken.

    Fredrik Rahm önskade att jag skulle få en blomkruka i huvudet så att jag dog.

    BlueHeaven önskade att jag skulle fylla fickorna med sten och drunkna.

    Tjänstemannabyråkraten önskade att jag skulle få svininfluensan,

    Vad Blåfjant skrev hjar jag lyckligtvis glömt, han producerar ju avsevärda mängder smörja.

    Härliga Blå debattörer va ?

    Synd att forumets sökmotor suger, annars skulle du kunna hitta vartenda ett av dom.

    Jag känner på mig att Sip är i full gång att försöka radera sin hot mot dig RedCloud! så försök hitta dem före honom annars kommer han påstå att de aldrig funnits!

    Nu snurrar det i det utbrunna proppskåpet, han skrev inte att jag hotat honom...
    Men det har du anklagat mig för förr, så du kan väl komma med lite bevis istället för att sitta och göra bort dig som vanlig...Men just, jag hotar ju aldrig någon så det finns ju inga bevis..attans
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  RedCloud 2009-07-12, 11:14

    nejdå, här föreligger ett missförstånd, SiP har inte hotat mig. (än Surprised )

    Men jag väntar fortfarande på att han med samma iver som han går på RV, också går på de som jag räknade upp.

    Eller är det bara vissas hot som är förkastliga SiP ?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  SiP 2009-07-12, 11:15

    martin7lindgren skrev:Hur många dagar har du ylat om det här nu med full kraft?

    Nej jag tolkar inte Red Viktorys som dödshot, jag tolkar det som om råttor i allmänhet, och jag håller med honom, råttor är ohyra och smittobärare!


    Vill du ha råttor springa runt i ditt hem, hur gör du om råttor börjar etablera sig hemma hos dig?

    Ja inte kallar jag honom "DU" och riktar hotet direkt mot honom..

    Men att du skall ens ha tillstymelse till ryggrad att sätta dig upp mot den du har tungan inkörd upp i magen på, det va inte att räkna med...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-12, 11:17

    Du ser ju själv hur du låter, om någon kysser dig i baken då börjar du vrida dig av lycka och sätter igång att höja både dig och kyssaren till höga höjder, men får du mothugg så börjar du yla,

    Ja jag tycker att du är barnslig många gånger, men jag visste inte att det var en känslig punkt!

    Men ni kappvändare är väl så, humöret växlar väl mellan sol och regn från dag till dag?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  RedCloud 2009-07-12, 11:19

    Visserligen specialskriven för Testaren, men den funkar här också....

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-12, 11:20

    Jag har många gånger anklagats för att hota, jag har fan aldrig hotat någon?
    Tycker inte Red Viktory gjort det heller!


    Men svara gärna på frågan, vad gör du om råttor börjar springa runt hemma hos dig och etablerar sig?

    Lägger du ut gift och sätter ut fällor, eller serverar du käk och säger välkommna till råttorna?


    Senast ändrad av martin7lindgren den 2009-07-12, 11:23, ändrad totalt 1 gång
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  theward 2009-07-12, 11:21

    martin7lindgren skrev:Du ser ju själv hur du låter, om någon kysser dig i baken då börjar du vrida dig av lycka och sätter igång att höja både dig och kyssaren till höga höjder, men får du mothugg så börjar du yla,

    Ja jag tycker att du är barnslig många gånger, men jag visste inte att det var en känslig punkt!

    Men ni kappvändare är väl så, humöret växlar väl mellan sol och regn från dag till dag?

    tycker du sammanfattar dig själv ganska bra i det inlägget Martin.
    om du stannar upp och tänker efter gör du exakt det som du anklagar andra för
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  SiP 2009-07-12, 11:23

    RedCloud skrev:nejdå, här föreligger ett missförstånd, SiP har inte hotat mig. (än Surprised )

    Men jag väntar fortfarande på att han med samma iver som han går på RV, också går på de som jag räknade upp.

    Eller är det bara vissas hot som är förkastliga SiP ?

    Absolut inte, men som sagt, FR´s hot var jag den förste som fördömde..

    BF`s osmmakliga inlägg om RV´s cancer har jag också idiotförklarat..

    Och de andra som du räknar upp har jag inte sett, så då kan jag ju inte kommentera dom eller hur??

    Så nu väntar jag bara på att du riktar ett direkt inlägg mot RV och förklarar för honom att man inte gör så.....eller är bara vissas hot förkastliga???Men vad menar du med att jag inte hotat dig än??
    Har du sett att jag hotat en annan debatör??
    jag skulle aldrig ens tänka tanken på att hota någon, gör det aldrig IRL så varför skulle jag göra detta här, på ett forum där jag inte ens känner de som är här??
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-12, 11:25

    Ja tydligen träffade jag din ömma punkt The Ward, men du känner väl dig själv?

    Som jag sa igår The Ward lägg ner ditt trams mot mig, det slutar bara med att du blir sur, inte jag!

    Är ditt senaste inlägg den hårde och rättvises eller den barnsliges?


    Senast ändrad av martin7lindgren den 2009-07-12, 11:28, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  RedCloud 2009-07-12, 11:26

    SiP skrev:Så nu väntar jag bara på att du riktar ett direkt inlägg mot RV och förklarar för honom att man inte gör så

    Tyvärr deltar jag inte i ditt privata korståg mot RV.
    Jag har klart och tydligt skrivit: alla hot på ett forum är förkastliga.

    Det täcker alla hot. både från höger o vänster.

    Men vad menar du med att jag inte hotat dig än??

    ett försök till skämt SiP
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  Redvictory 2009-07-12, 11:26

    SiP skrev:
    RedCloud skrev:nejdå, här föreligger ett missförstånd, SiP har inte hotat mig. (än Surprised )

    Men jag väntar fortfarande på att han med samma iver som han går på RV, också går på de som jag räknade upp.

    Eller är det bara vissas hot som är förkastliga SiP ?

    Absolut inte, men som sagt, FR´s hot var jag den förste som fördömde..

    BF`s osmmakliga inlägg om RV´s cancer har jag också idiotförklarat..

    Och de andra som du räknar upp har jag inte sett, så då kan jag ju inte kommentera dom eller hur??

    Så nu väntar jag bara på att du riktar ett direkt inlägg mot RV och förklarar för honom att man inte gör så.....eller är bara vissas hot förkastliga???Men vad menar du med att jag inte hotat dig än??
    Har du sett att jag hotat en annan debatör??
    jag skulle aldrig ens tänka tanken på att hota någon, gör det aldrig IRL så varför skulle jag göra detta här, på ett forum där jag inte ens känner de som är här??

    Det är ju lätt att formulera det någon skrivit till ett dödshot massmördare m,m så vänta och se så ska vi nog hitta nåt att göra dig till mördare med! (Du började)
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  SiP 2009-07-12, 11:31

    Redvictory skrev:
    SiP skrev:
    RedCloud skrev:nejdå, här föreligger ett missförstånd, SiP har inte hotat mig. (än Surprised )

    Men jag väntar fortfarande på att han med samma iver som han går på RV, också går på de som jag räknade upp.

    Eller är det bara vissas hot som är förkastliga SiP ?

    Absolut inte, men som sagt, FR´s hot var jag den förste som fördömde..

    BF`s osmmakliga inlägg om RV´s cancer har jag också idiotförklarat..

    Och de andra som du räknar upp har jag inte sett, så då kan jag ju inte kommentera dom eller hur??

    Så nu väntar jag bara på att du riktar ett direkt inlägg mot RV och förklarar för honom att man inte gör så.....eller är bara vissas hot förkastliga???Men vad menar du med att jag inte hotat dig än??
    Har du sett att jag hotat en annan debatör??
    jag skulle aldrig ens tänka tanken på att hota någon, gör det aldrig IRL så varför skulle jag göra detta här, på ett forum där jag inte ens känner de som är här??

    Det är ju lätt att formulera det någon skrivit till ett dödshot massmördare m,m så vänta och se så ska vi nog hitta nåt att göra dig till mördare med! (Du började)

    Buhuhu, jag måste hitta något..Ledsen i ögat RV??

    "Du är ju en parasit Råttan och smittbärare ett sk skadedjur som snarast skall utrotas"

    Jag har inte formulerat detta RV...Det var du..Kommer du ihåg??
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  theward 2009-07-12, 11:33

    martin7lindgren skrev:Ja tydligen träffade jag din ömma punkt The Ward, men du känner väl dig själv?

    ja jag har flera ömma punkter, det är så de diagnostiserar min sjukdom Wink

    om jag känner mig själv? självklart känner jag mig själv utan och innan Twisted Evil

    Därför blir ju dina taffliga och smått skrattretande försök att tvinga på mig egenskaper och åsikter jag inte har. Totalt verklighetsfrämmande..

    måste var jävligt jobbigt att ha hela världen som motståndare hela tiden?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sur det kan du aldrig få mig

    Inlägg  theward 2009-07-12, 11:38

    iaf inte så länge du beter dig lagligt...

    Förstår mig inte alls på dig Martin....

    Menar den sympati och medlidande man kan känna för dig, blir ju inte direkt större när du gör som du gör och är som du är...

    Hur definierar du vänskap?

    En sann vän kan man säga till och tom bråka med utan att man blir bittra fiender. kan man det i din värld Martin??

    På mig ser det snarare ut som du kräver att dina "vänner" ska vara kappvändare och alltid hålla med dig oavsett vilka dumheter du hittar på med...

    Det låter väldigt självcentrerat minst sagt
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  SiP 2009-07-12, 11:40

    RedCloud skrev:
    SiP skrev:Så nu väntar jag bara på att du riktar ett direkt inlägg mot RV och förklarar för honom att man inte gör så

    Tyvärr deltar jag inte i ditt privata korståg mot RV.
    Jag har klart och tydligt skrivit: alla hot på ett forum är förkastliga.

    Det täcker alla hot. både från höger o vänster.

    Men vad menar du med att jag inte hotat dig än??

    ett försök till skämt SiP

    Mitt som du säger personliga korståg, beror på att jag blir så djävla lack på någon som utser sig själv till någon sorts sanningssägare, samtidigt som han sätter rasse och nasse epitet på alla som ens vågar ha en annan åsikt än han själv, till råga på allt så anser sig denna uppblåsta idiot att han har rätten att "mobba" och hota andra debatörer medan han fördömer andras "mobbning" mot Martin..hyckleri och dubbelmoral i den högre skolan..

    Ok, men det skämtet var inget kul...Jag hotar aldrig
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-12, 11:46

    Jag är inte fiende med någon, sen om andra gör mig till sin fiende kan jag leva med,
    Sen är jag inte ute efter empati och medlidande, inbillar du dig det, så vet du inte vem jag är,

    Mina frågor som jag driver gäller ju inte i första hand mig själv längre, jag har ju tak över huvudet numera,
    men det duger inte, vill du visa empati och förståelse så gör det mot alla tusentals som fortfarande är hemlösa eller lever i olika former av utsatthet!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-12, 11:48

    Jag kräver ingenting av mina vänner, att jag sen inte vill bli och vara en kappvändare har väl inte med vänskap och göra?

    Jag kommer aldrig vända mig mot mina polare som inte grejat sig än, bara för jag gjort det,
    Det är ju inte deras fel att jag trots allt haft turen på min sida, visserligen har jag fört en hård kamp för att få livet tillbaks, men utan en massa tur hade det varit kört?

    Mina polare och bekanta litar på mig, och kan lova dig att jag klassas som en kämpe av dom som känner mig!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  theward 2009-07-12, 11:55

    martin7lindgren skrev:Jag är inte fiende med någon, sen om andra gör mig till sin fiende kan jag leva med,
    Sen är jag inte ute efter empati och medlidande, inbillar du dig det, så vet du inte vem jag är,

    Mina frågor som jag driver gäller ju inte i första hand mig själv längre, jag har ju tak över huvudet numera,
    men det duger inte, vill du visa empati och förståelse så gör det mot alla tusentals som fortfarande är hemlösa eller lever i olika former av utsatthet!

    Empati och förståelse ska och bör inte vara blind.

    Det är hur man än vrider på det, så att...de flesta hemlösa i Svewrige har blivit det pga sig själva.

    De har helt enkelt inte skött sig som de borde..
    Visst är det på ett sätt synd om dem, men de har också sig själva att skylla.
    Detta gäller de flesta alkoholister,knarkare och kriminella...

    Det jag tycker är väldigt bra är när folk vill bryta sig ur det livet och det är egentligen först då man kan hjälpa dem på allvar.

    innan de själva vill, får man stånga huvudet blodigt i väggen, för de tar inte emot nån hjälp öht.

    Min kusins pappa är ett typexempel på detta.
    Efter 40 års supande och lika många års försök att få han på andra tankar..
    Slutade han dricka sprit för 2 år sen.
    Nu njuter han de sista åren han har kvar av sitt liv.. Med att umgås med sina barn och barnbarn...Trioligen får han uppleva barnbarnsbarn också

    Det finns många som förtjänar mkt sympati, kärlek och förståelse..
    Men parkbänksfyllon kommer inte högt på min lista i det fallet...sorry
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  RedCloud 2009-07-12, 12:00

    Det finns många som förtjänar mkt sympati, kärlek och förståelse..
    Men parkbänksfyllon kommer inte högt på min lista i det fallet...sorry

    Varje människa bär sin historia, och döm ingen utan att ha gått en mil i hans skor.

    Ingen människa väljer frivilligt att bli slav under droger eller väljer en karriär som hemlös.
    Ingen.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-12, 12:05

    Livets oförutsendes händelser sker helt utan planering, jag om någon vet det?
    Dom som förnekar det med näbbar och klor har helt enkelt mycket kvar och lära?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  theward 2009-07-12, 12:06

    RedCloud skrev:
    Det finns många som förtjänar mkt sympati, kärlek och förståelse..
    Men parkbänksfyllon kommer inte högt på min lista i det fallet...sorry

    Varje människa bär sin historia, och döm ingen utan att ha gått en mil i hans skor.

    Ingen människa väljer frivilligt att bli slav under droger eller väljer en karriär som hemlös.
    Ingen.

    Där kan man tvista i evighet...dock är det i slutändan varje människas beslut vilket liv man vill leva...

    Det värsta man kan göra med missbrukare är att dalta med dem...
    Personligen har jag inget mot att de missbrukar, det är effekterna av missbruket.

    har noll sympati för när de tar till våld eller andra brott...

    Sen får de puta med läppen och söka sympati hur mkt de vill.
    Det blir bara löjligt...

    Vi kan aldrig komma någon vart med problemen i världen genom att dalta med folk..

    Det vi dock kan göra är att ingripa tidigare, så det slipper gå så långt...

    Tänk på alla rattfyllon som kör ihjäl folk eller de knarkare som hugger ner någon med kniv bara för en tjuga osv..

    Eller den klick som ständigt gör inbrott här hemma vid...och bara förstör. Sedan går som untouchables på torget och bryter på sig

    De kan jag inte känna nåt annat än avsky för... vilket jag tror de flesta gör.

    De som påstår annat är hycklare rakt av

    Sponsored content


    Trådstart ala s-e-l - Sida 5 Empty Sv: Trådstart ala s-e-l

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-14, 20:49