Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


    UPPROP- NU.barn som tvingas leva med föräldrar som begår sexuella övergrepp!

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    UPPROP- NU.barn som tvingas leva med föräldrar som begår sexuella övergrepp! Empty UPPROP- NU.barn som tvingas leva med föräldrar som begår sexuella övergrepp!

    Inlägg  Susz X 2009-05-09, 05:08

    UPPROP- NU.barn som tvingas leva med föräldrar som begår sexuella övergrepp! Kitty2-1



    UPPROP


    BARN MÅSTE FÅ RÄTTVISAN PÅ SIN SIDA! INTE TVINGAS ATT MOT SIN VILJA LEVA MED DEN SON BEGÅTT VÅLDTÄKT/ TORTYR/MISSHANDEL AV BARNET!



    Vi minns BOBBY som utsattes av sin "styvfar" och mamma- BOBBY dog. Han fick intet stöd
    någonstans. Vi minns fler barn som tvingats leva med en vuxen som utsatt barnet..



    Läser nu om ett fall där en 11-årig pojke kommer att bli polishämtad, trots vad han berättat och att han inte vill "jag tar livet av mig om jag måste bo hos pappa, om jag inte får gå kvar i min skola".

    Hovrätten har fastställt tingsrättens dom där fadern får enskild vårdnad.
    Domstolarna tar ingen notis, hänsyn om att BUP sociatjänsten eller av andra intyg om att:
    Pojken kommer ta mycket stor skada av att tvingas till umgänge, det är fara för hans liv.


    Domstolarna använder inte expertisernas kunskap utan finner att pojken ska umgängestränas på ett behandlingshem!

    Trots att pojken för bup på egna initiativ berättat om "jobbiga saker". Han berättar att fadern gjort "jobbiga saker mot hans kropp". Han beskriver bl.a. att fadern stoppat in sin penis i hans stjärt och när han drog sig undan kommer den längre in. Han beskriver att"det vita han fick i munnen var tjockflytande". Pojken benämner övergreppen som "Tysteland"

    Hur kan allt det här vara möjligt?

    Vilka konskekvenser får denna behandling av ett barn, vilka konsekvenser i framtid blir det? Håller rättsystemet på att undergräva en trygg rättsstat, hur slår det här tillbaka då dom nu misshanterade barnen, en dag slår tillbaka?

    Vi måste agera NU ! Inte svika utsatta barn !


    / Begreppet PAS uppfanns av Richard Gardner i USA, en mycket kritiserad forskare som gav ut sina forskningsresultat på eget förlag utan granskning. Han ansåg att pedofilin kunde ha en positiv funktion eftersom den sexualiserar barn så att de blir benägna att fortplanta sig i vuxen ålder! Gardner betvivlade dessutom nästan allt som barn berättade om sexuella övergrepp. Han ansåg också att "det finns litet pedofili i oss alla" och att utsatta barn var medansvariga eftersom de ofta förför vuxna..

    Har denna pas drabbat domstolarna?


    Hovrätten har fastställt tingsrättens dom och pojken tvingas till relationsträning på ett behandlingshem. Mamman och sonen har levt under skyddad identitet och med gps-larm ständigt med sig, fader hade hota henne till livet. Hur är detta möjlig att rättsväsendet går tvärtemot alla och försätter poliser i vanmakt som tvingas hämta en skrikande pojk som inte VILL, inte vill.

    Pojken är drygt 11 år ..



    Kjell-Åke, eldsjäl och pådrivare för utsatta barns rätt-
    har tagit del av utlåtanden från BUP Soc och en överläkare samt en rad vittnen, gemensamt är: Utsätt inte pojken för fadern mer .. !
    Hur kan domstolar ignorera en så gedigen utredning till gagn för pojken, fullständigt och utan förbehåll. Döma godtyckligt och att bortse från expertis, bortse från att pojken säger :

    "Jag tar livet av mig om jag måste bo hos pappa, om jag inte får gå kvar i min skola

    Hjälp mig skrika högre.. ! Ännu högre och av fler..Signera Ditt stöd här:

    [http://www.namninsamling.com/site/get.asp?Barnaktivisten_gumman




    Läs mer om utsatta barn och vad PAS är här:
    http://blogg.aftonbladet.se/21615


    Senast ändrad av Susz X den 2009-05-12, 01:50, ändrad totalt 2 gånger
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    UPPROP- NU.barn som tvingas leva med föräldrar som begår sexuella övergrepp! Empty Sv: UPPROP- NU.barn som tvingas leva med föräldrar som begår sexuella övergrepp!

    Inlägg  Susz X 2009-05-12, 01:55

    Bra siter: "Gransning av socialtjänsten":
    http://www.rdos.net/sv/socgr/

    Här kan du skaffa kunskap om bla Barnkonventionen:
    http://www.unicef.se/barnkonventionen

      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 09:16