Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Redclown
Redvictory
6 posters

    Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor Empty Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor

    Inlägg  Redvictory 2009-12-07, 18:07

    http://www.expressen.se/ekonomi/1.1805475/utforsakrade-kan-tvingas-leva-pa-nagra-hundra-kronor

    Ett stort antal sjukskrivna - som blir utförsäkrade vid årsskiftet - kan tvingas leva på några hundra kronor i februari 2010.
    - Även om den sökande inkommer med alla papper riskerar de att endast få ersättning för en vecka, säger Katarina Mattsson vid A-kassornas samorganisation till Expressen.se.

    Men allt detta är väl lögn enligt Forumalliansen eller?
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor Empty Sv: Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor

    Inlägg  Redclown 2009-12-07, 18:11

    Redvictory skrev:http://www.expressen.se/ekonomi/1.1805475/utforsakrade-kan-tvingas-leva-pa-nagra-hundra-kronor

    Ett stort antal sjukskrivna - som blir utförsäkrade vid årsskiftet - kan tvingas leva på några hundra kronor i februari 2010.
    - Även om den sökande inkommer med alla papper riskerar de att endast få ersättning för en vecka, säger Katarina Mattsson vid A-kassornas samorganisation till Expressen.se.

    Men allt detta är väl lögn enligt Forumalliansen eller?

    Om pengarna kommer senare så är det ju inte riktigt samma sak som att de bara får några hundra kronor i februari, vem försöker du bluffa?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor Empty Money

    Inlägg  Secrist 2009-12-07, 18:26

    Ett stort antal sjukskrivna - som blir utförsäkrade vid årsskiftet - kan tvingas leva på några hundra kronor i februari 2010.

    Det är olyckligt men pengarna de har rätt till kommer ju. Bara något senare.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor Empty Sv: Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor

    Inlägg  Redvictory 2009-12-07, 18:35

    Redclown skrev:
    Redvictory skrev:http://www.expressen.se/ekonomi/1.1805475/utforsakrade-kan-tvingas-leva-pa-nagra-hundra-kronor

    Ett stort antal sjukskrivna - som blir utförsäkrade vid årsskiftet - kan tvingas leva på några hundra kronor i februari 2010.
    - Även om den sökande inkommer med alla papper riskerar de att endast få ersättning för en vecka, säger Katarina Mattsson vid A-kassornas samorganisation till Expressen.se.

    Men allt detta är väl lögn enligt Forumalliansen eller?

    Om pengarna kommer senare så är det ju inte riktigt samma sak som att de bara får några hundra kronor i februari, vem försöker du bluffa?

    Nu pratar du i nattmössan (igen)
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor Empty Sv: Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor

    Inlägg  formsvackan 2009-12-07, 18:51

    Secrist skrev:Ett stort antal sjukskrivna - som blir utförsäkrade vid årsskiftet - kan tvingas leva på några hundra kronor i februari 2010.

    Det är olyckligt men pengarna de har rätt till kommer ju. Bara något senare.
    Att pengarna kommer senare har man ingen nytta av om man är pank just nu !

    Administrationen av vår gemensamma välfärd sköts idag på ett sådant sätt att de ansvariga själva omedelbart borde infinna sig på AF Evil or Very Mad
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor Empty Money

    Inlägg  Secrist 2009-12-07, 20:41

    Att pengarna kommer senare har man ingen nytta av om man är pank just nu !

    Dock knappast något nytt problem. När jag var hemma med dottern 1 vecka när hon var sjuk en gång tog det tre månader(!) innan jag fick pengarna från försäkringskassan. Jag hade en buffert så jag klarade det, men det är det ju inte alla som har.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor Empty Sv: Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-07, 20:46

    Ring hyresvärdarna och säg du är utförsäkrad, men du betalar hyran i mars?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor Empty Värd

    Inlägg  Secrist 2009-12-07, 21:29

    Ring hyresvärdarna och säg du är utförsäkrad, men du betalar hyran i mars?

    Kan man inte bo i hus?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor Empty Sv: Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor

    Inlägg  berralarzon 2009-12-07, 21:34

    Secrist skrev:Att pengarna kommer senare har man ingen nytta av om man är pank just nu !

    Dock knappast något nytt problem. När jag var hemma med dottern 1 vecka när hon var sjuk en gång tog det tre månader(!) innan jag fick pengarna från försäkringskassan. Jag hade en buffert så jag klarade det, men det är det ju inte alla som har.


    Oj hoppla!! tänd ett ljus för Secrist ett erkännande "alla har ju INTE en buffert.
    Ja jävlar så här mot jul blir till och med etc etc.. möra.
    //berra
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor Empty Ljust

    Inlägg  Secrist 2009-12-07, 21:36

    Oj hoppla!! tänd ett ljus för Secrist ett erkännande "alla har ju INTE en buffert.

    Det är inget erkännande, bara ett konstaterande.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor Empty Sv: Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor

    Inlägg  Redvictory 2009-12-07, 21:38

    Hur många har en buffert på 4-5 månader? jag har det inte!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor Empty Buffert

    Inlägg  Secrist 2009-12-07, 21:41

    Hur många har en buffert på 4-5 månader? jag har det inte!

    Hade Wibble fått bestämma hade du haft det. cheers

    Sponsored content


    Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor Empty Sv: Utförsäkrade kan tvingas leva på några hundra kronor

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 18:06