Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
MartinLindgren
blueheaven
Sniperace
7 posters

    Varför allt detta hat och nedvärderande

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Varför allt detta hat och nedvärderande Empty Varför allt detta hat och nedvärderande

    Inlägg  Sniperace 2009-04-26, 22:46

    Jag mår riktigt illa att se allt detta hat och nedvärderande av varandra, Rahm med sina saker, Martin, med sitt sätt att hela tiden göra totalt ovidkommande inlägg ned epiteter och skit mot dem som inte håller med honom, andra som hänger på, och gör sina påhopp med elakheter och sådant.

    Och sedan FÖRVÅNAR sig folk att det är KRIG......


    Tur här finns några som håller en bra nivå på formumet, man det är FRUKTANSVÄRT osmakligt klimat här nu.

    Visst jag regerade STARKT mot INFRA, men jag satt spärr för att slippa se honom, så behöver jag inte bli förbannad.....


    Men som sagt FY FAN VAD DETTA ÄCKLAR MIG både ni ´från vänster och från höger som inte klarar av att uppföra er civiliserat.....
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Varför allt detta hat och nedvärderande Empty Sv: Varför allt detta hat och nedvärderande

    Inlägg  blueheaven 2009-04-26, 23:04

    Sniperace skrev:Jag mår riktigt illa att se allt detta hat och nedvärderande av varandra, Rahm med sina saker, Martin, med sitt sätt att hela tiden göra totalt ovidkommande inlägg ned epiteter och skit mot dem som inte håller med honom, andra som hänger på, och gör sina påhopp med elakheter och sådant.

    Och sedan FÖRVÅNAR sig folk att det är KRIG......


    Tur här finns några som håller en bra nivå på formumet, man det är FRUKTANSVÄRT osmakligt klimat här nu.

    Visst jag regerade STARKT mot INFRA, men jag satt spärr för att slippa se honom, så behöver jag inte bli förbannad.....


    Men som sagt FY FAN VAD DETTA ÄCKLAR MIG både ni ´från vänster och från höger som inte klarar av att uppföra er civiliserat.....

    Håller med dig totalt, men tänk dig att bli utsatt för 3-4 infras per dag ja då förstår du kanske att det är svårt att hålla uppe skenet sedan?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Varför allt detta hat och nedvärderande Empty Sv: Varför allt detta hat och nedvärderande

    Inlägg  Sniperace 2009-04-27, 08:47

    blueheaven skrev:
    Sniperace skrev:Jag mår riktigt illa att se allt detta hat och nedvärderande av varandra, Rahm med sina saker, Martin, med sitt sätt att hela tiden göra totalt ovidkommande inlägg ned epiteter och skit mot dem som inte håller med honom, andra som hänger på, och gör sina påhopp med elakheter och sådant.

    Och sedan FÖRVÅNAR sig folk att det är KRIG......


    Tur här finns några som håller en bra nivå på formumet, man det är FRUKTANSVÄRT osmakligt klimat här nu.

    Visst jag regerade STARKT mot INFRA, men jag satt spärr för att slippa se honom, så behöver jag inte bli förbannad.....


    Men som sagt FY FAN VAD DETTA ÄCKLAR MIG både ni ´från vänster och från höger som inte klarar av att uppföra er civiliserat.....

    Håller med dig totalt, men tänk dig att bli utsatt för 3-4 infras per dag ja då förstår du kanske att det är svårt att hålla uppe skenet sedan?

    Jag har sett detta eskalera, ingen nämnd ingen glömd, men ett par (några) verkar ha detta som favoritsysselsättning, och har INGET annat att tillföra än bara skitkastning och epiteter, det är INTE förståeligt....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Varför allt detta hat och nedvärderande Empty Sv: Varför allt detta hat och nedvärderande

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-27, 09:13

    Ta det lite lugnt nu sniper, Martin startar inga antitrådar mot någon!
    Jag försöker driva mina frågor,
    Som rödgrön har jag min Leve Mona Sahlintråd, vilket står i min fulla rätt, som svar på alla dessa antihata Mona trådar?

    Jag har samma rätt att pejla opinionen med min opinionstråd, eller hur?

    Sen kör jag min hemlösetråd då det är mina frågor, skulle det vara fel?

    Sen har vi GAPA & SKRIK, med avsikt att hålla just det du tar upp på ett ställe och inte överallt?

    Till sist sniper, menar du att jag inte får försvara min person, som nu, när du också drar igång?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Varför allt detta hat och nedvärderande Empty Sv: Varför allt detta hat och nedvärderande

    Inlägg  Sniperace 2009-04-27, 09:25

    martin7lindgren skrev:Ta det lite lugnt nu sniper, Martin startar inga antitrådar mot någon!
    Jag försöker driva mina frågor,
    Som rödgrön har jag min Leve Mona Sahlintråd, vilket står i min fulla rätt, som svar på alla dessa antihata Mona trådar?

    Jag har samma rätt att pejla opinionen med min opinionstråd, eller hur?

    Sen kör jag min hemlösetråd då det är mina frågor, skulle det vara fel?

    Sen har vi GAPA & SKRIK, med avsikt att hålla just det du tar upp på ett ställe och inte överallt?

    Till sist sniper, menar du att jag inte får försvara min person, som nu, när du också drar igång?

    Jovisst MArtin, visst får du försvara dig, MEN, ett stort MEN, jag har inte kunnat undgå att se att du i MÅNGA trådar, UTAN att du nämnts lägger in nedvärderande kommentar som INTE ens har med ämnet att göra, varför istället inte ta den positionen att INTE röra upp och hjälpa till att sabba forumet, för dsu kan ju inte neka till att du ÄR väldigt snabb att skriva skit om de som inte tycker som du, detta resulterar i att andra ger svar på samma sätt, lite vassare, så svarar du ännu vassare osv...

    om du svarar DIREKT på ett angrepp ser jag det som ganska naturligt, men tyvärr har det varit MYCKET med att komma med skit enbart för att du inte gtillar en person..
    Rahm är likadan... osv..

    men fakta är an ni hjälps åt att förstöra forumet, tyvärr....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Varför allt detta hat och nedvärderande Empty Sv: Varför allt detta hat och nedvärderande

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-27, 09:35

    Och hur ser du på i det är fallet, min person?
    Anser du att jag utsätts av många motståndare eller bara några få?

    Ett utryck jag använder när det känns som flocken man får mot sig,
    blir för stor!
    Är t.ex dansa hand i hand ute på ängarna?
    Påstår du att liknande utryck är angrepp och nervärdande?

    Så tycker inte jag det!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Varför allt detta hat och nedvärderande Empty Sv: Varför allt detta hat och nedvärderande

    Inlägg  Sniperace 2009-04-27, 09:43

    martin7lindgren skrev:Och hur ser du på i det är fallet, min person?
    Anser du att jag utsätts av många motståndare eller bara några få?

    Ett utryck jag använder när det känns som flocken man får mot sig,
    blir för stor!
    Är t.ex dansa hand i hand ute på ängarna?
    Påstår du att liknande utryck är angrepp och nervärdande?

    Så tycker inte jag det!

    så du tycker det är ok att kalla folk för blånäsor och annat nedsättande för att de har en annan politisk åsikt, utan att tillföra något annat?

    Snälla Martin, det är ju inte bara när någon "flock" angriper dig, det är legio att du använder nedvärderande kommentarar, som skapar grund för att egga upp vad som sedan sker, jag har läst NOGA och för det mesta avstått att skriva just pga att det ofta blir elaka svar...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Varför allt detta hat och nedvärderande Empty Sv: Varför allt detta hat och nedvärderande

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-27, 10:32

    Är det okey att tala om mig som en tålös som hasar sig fram med knogarna släpande i marken, dunkande i huvet överallt, och avsluta med att kalla mig för ett drägglande pundande äckel som t.ex Mr. Rahm startade sin senaste antitråd mot mig med?
    Att kallas kommunist, mördare, röding och vänstermupp är ju mer regel en undantag,
    så i det sammanhanget anser jag "blånäsor" vara rätt så light utryck!
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Varför allt detta hat och nedvärderande Empty Sv: Varför allt detta hat och nedvärderande

    Inlägg  Corven 2009-04-27, 11:34

    Tyvärr verkar de allra flesta härinne ha missuppfattat vitsen med ett omodererat forum.

    Tanken med att skapa ett omodererat forum var att folks åsikter skulle få stå kvar, även om de var obekväma. På AB raderades det friskt, utan att innehållet egentligen borde rendera en radering.

    Men jag tvivlar starkt på att åsikterna som skulle få stå kvar här var nedsättande, hånfulla och hatiska åsikter om varandra.

    Att ständigt bara angripa varandra, istället för att diskutera vad ämnet handlar om, det är legio härinne. Vi är ett fåtal som försöker hålla oss till ämnet, men det är ett försvinnande litet fåtal, och ju längre hatinläggen dominerar, så minskar viljan att försöka......

    Att komma med nedvärderande inlägg om andra, för att de inte delar ens uppfattning har jag lite svårt att förstå meningen med.

    Om man vill ha debatt, så måste det finnas olika åsikter. Annars blir det ju bara en ryggdunkarklubb, och det blir väldigt fort trist. Och varför är man på ett debattforum, om man inte vill diskutera sakfrågorna? Att hela tiden komma med inlägg där man bara försöker nedvärdera motståndarna är så meningslöst. På vilket sätt för man debatten framåt genom att kalla folk vänstermupp, nazze, högermupp, kommunistjävel osv osv?

    Vi är ju alla ganska medvetna om varandras politiska hemvist, så varför tjata om det hela tiden?

    Och varför startar man hattrådar riktade mot specifika personer?
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Varför allt detta hat och nedvärderande Empty Sv: Varför allt detta hat och nedvärderande

    Inlägg  cleopatra 2009-04-27, 11:44

    Bra rutet Corven, jag skriver under på det du skrivit så slipper jag skriva samma saker fast omformulerade! Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Varför allt detta hat och nedvärderande Empty Sv: Varför allt detta hat och nedvärderande

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-27, 12:25

    I stort sätt är man tvingad att hålla med er två damer, corven och Cleopatra,
    men gällande en dunk i ryggen i bland skadar nog ingen? No

    Kan många gånger ge nya krafter! Wink
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Varför allt detta hat och nedvärderande Empty Sv: Varför allt detta hat och nedvärderande

    Inlägg  Sniperace 2009-04-27, 16:08

    martin7lindgren skrev:I stort sätt är man tvingad att hålla med er två damer, corven och Cleopatra,
    men gällande en dunk i ryggen i bland skadar nog ingen? No

    Kan många gånger ge nya krafter! Wink

    de har å rätt, och NEJjag tycker INTE att någomn har rätt att kalla dig sådant, men tyvärr gör du själv mycket för att trigga dessa att fortsätta, NÅGON måsdte sluta för att det ska ta slut, och som JAG sett det så förekommer det MYCKET flitigt att DU ger tjuvnyp med inlägg som eg inte ens har med saken att göra, är du för stolt att avsluta och visa att DU kan iallafall medverka till ett bra forumklimat?

    eller vill du hellre göra vad du kan att dra ner klimatet till bottennivå?

    ett mjukt svar stillar vrede...

    Och märk väl Martin, du är inte sämre än andra, men ser man till antal inlägg så är det en ordentlig majoritet av dessa som bara är ett pågående geigentrådar i en sandlåda...

    Snälla gör ett försök att INTE svara nedvärderande och med epiteter så ska du se att det snart blir bättre här, jag TROR att du har den förmågan, men VILL du?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varför allt detta hat och nedvärderande Empty Bra fråga

    Inlägg  theward 2009-04-27, 16:29

    Jag vet iaf att jag verkligen försöker prata med folk, oavsett deras politiska åskådning.
    Det som kunde minska barriären är ju alla opolitiska trådar som finns.
    Tyvärr väljer folk sällan att skriva i dem.

    Vilket får mig att tro, att de enbart är här för att käfta,håna och dumma sig

    Har bekanta som har ideer som jag tycker är mindre bra eller helt galna.
    Ur min synvinkel då.
    Men inte kallar jag dem en massa skit och hotar dem osv.

    Nää vi ser istället till det som förenar oss och accepterar att vi inte tycker lika i allt.

    Skulle fler forumdeltagare faktiskt skriva när de håller med en "motståndare" eller när de delar en hobby, intresse med någon som de annars har häftiga ordväxlingar med.

    Skulle forumet bli humanare, trevliga och vi skulle slippa allt tjafs, påhopp, hot och liknande

    Frågan är ju om det är nog många, som är nog vuxna att klara av den förändringen Rolling Eyes
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Varför allt detta hat och nedvärderande Empty Sv: Varför allt detta hat och nedvärderande

    Inlägg  cleopatra 2009-04-27, 18:57

    Kruxet är ju också att alla måste sluta samtidigt. Eftersom det både är en ond cirkel där ingen minns vem som började och det dessutom är oerhört infekterad stämning så behövs det bara en lite obetänksam kommentar för att helvetet ska braka löst igen.

    Det bästa vore kanske om alla kunde komma överens om att stryka ett streck över det som varit och börja om från början. Då skulle man ju lätt se vem som bröt "vapenvilan" först och så kan alla blocka denne person.

    En annan vild idé är att vi alla byter nick och avatar så ingen vet vem vi är och börjar skriva inkognito... Twisted Evil Alternativ HAR den där forumträffen och gör upp med knytnävarna och helt enkelt slår ihjäl dem vi inte gillar.....*asg* Jag vet vem jag tänker golva först iaf *nickar belåtet*
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Varför allt detta hat och nedvärderande Empty Sv: Varför allt detta hat och nedvärderande

    Inlägg  lazy 2009-04-27, 20:07

    Vet vem du menar Cleo, den enda du har blockat el. hur? Jag får
    samma känsla ibland när jag läser hans "lollipopinlägg" Laughing
    Det som är lite konstigt är att på många aktuellttrådar har vi
    stått så långt ifrån varann att det borde ha blivit rena kriget
    men ändå har det gått ganska bra, undrar varför? Wink
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Varför allt detta hat och nedvärderande Empty Sv: Varför allt detta hat och nedvärderande

    Inlägg  cleopatra 2009-04-28, 17:09

    lazy skrev:Vet vem du menar Cleo, den enda du har blockat el. hur? Jag får
    samma känsla ibland när jag läser hans "lollipopinlägg" Laughing
    Det som är lite konstigt är att på många aktuellttrådar har vi
    stått så långt ifrån varann att det borde ha blivit rena kriget
    men ändå har det gått ganska bra, undrar varför? Wink



    Haha, nu var ju mitt förslag mer ironiskt menat (vilket jag iofs tror att du förstod men det är bäst att vara övertydlig så det inte missförstås av humorlösa) mer en ironi över stämningen på forumet, och dessutom föredrar jag att lösa konflikter verbalt. Men OM jag skulle hinka till någon så var det inte den du avser som jag tänkte på, honom har jag redan glömt.... Cool

    Jag var inte så besvärad faktiskt, brydde mig inte eftersom jag inte ens tyckte det var värt varken tid eller ork, men när nivån gick så lågt som under bältet....där gick min gräns tongue Jag vet ju inte om nivån fortfarande är lika låg, men varför ta risken? Det blir så jobbigt att göra rent tangentbordet när jag spytt av äckel.. Rolling Eyes

    Nä, då finns det betydligt roligare kandidater att knacka, som dessutom är värda besväret Wink (OBS!! För dem som inte förstår det så var detta också ett S.K.Ä.M.T......)
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Varför allt detta hat och nedvärderande Empty Sv: Varför allt detta hat och nedvärderande

    Inlägg  blueheaven 2009-04-28, 17:46

    cleopatra skrev:

    Nä, då finns det betydligt roligare kandidater att knacka, som dessutom är värda besväret Wink (OBS!! För dem som inte förstår det så var detta också ett S.K.Ä.M.T......) [/color][/font][/size]

    Okej jag tror jag förstår nu?
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Varför allt detta hat och nedvärderande Empty Sv: Varför allt detta hat och nedvärderande

    Inlägg  cleopatra 2009-04-28, 21:51

    blueheaven skrev:
    cleopatra skrev:

    Nä, då finns det betydligt roligare kandidater att knacka, som dessutom är värda besväret Wink (OBS!! För dem som inte förstår det så var detta också ett S.K.Ä.M.T......) [/color][/font][/size]

    Okej jag tror jag förstår nu?

    Bra BH!! ;)Humor är viktigt vet du, och jag har massor. Lite ironisk och rå visserligen, men vad fan jag jobbar ju natt inom vården. Du kan inte ana vilka lågvattenmärken vi på förlossningen passerar sådär en ca fyra-fem på morgonen Rolling Eyes Tom våra manliga barnmorskor, läkare och studenter rodnar när vi drar igång *s*
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Varför allt detta hat och nedvärderande Empty Sv: Varför allt detta hat och nedvärderande

    Inlägg  lazy 2009-04-28, 22:21

    vad fan jag jobbar ju natt inom vården. Du kan inte ana vilka lågvattenmärken vi på förlossningen passerar sådär en ca fyra-fem på morgonen Tom våra manliga barnmorskor, läkare och studenter rodnar när vi drar igång *s*

    Så är det med alla nattarbetare inom "människovårdande" yrken Cleo, det
    finns en anledning till att poliser, brandmän, skötare inom psykiatrin,
    sjuksyrror o undersköterskor o annat "löst folk" inom vården i många
    år hade sin egen kväll på en krog i Gamla stan o de flesta var just
    nattarbetare som kom dit, antagligen ville de samla oss på ett ställe
    för att "vanliga" människor skulle slippa höra oss! lol!

    Sponsored content


    Varför allt detta hat och nedvärderande Empty Sv: Varför allt detta hat och nedvärderande

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-29, 03:04