Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+19
fredrik rahm70
Thetaxpayer
R.O.F.L
KickTheRasist
theward
kanaljen
x-medborgare
Infra
MammaGuevara
Vercingetorix
Susz X
blueheaven
lazy
Corven
Regndrottning
Kakmonstret
IK HAAT COMMUNISME
cleopatra
Sniperace
23 posters

    VAR är protesterna nu?

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Infra 2009-04-23, 06:48

    Sniperace skrev:sri lanka

    Över 1000 civila dödade på bara några timmar var finns alla protester och krav på bojkott när det gäller denna konflikt?

    Är det så att dessa civila är mindre värda än civila i Gaza?

    Får vi se några demonstrationer och upplopp på städernas gator där dessa startas för att visa stöd för de civila som HÄR dödas?

    Nu har det visst snurrat till ordentligt i roten på dig, Sniper?

    Vi engagerar väl oss i de konflikter som vi väljer att engagera oss i, och inte de konflikter som du anser att du har mandat att välja ut åt oss. Ingen av oss engagerar oss på kommando!

    Engagera dig du i de konflikter du anser vara värda ditt engagemang så skall vi andra göra detsamma. Razz


    Senast ändrad av Infra den 2009-04-23, 12:35, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-23, 08:33

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:sri lanka

    Över 1000 civila dödade på bara några timmar var finns alla protester och krav på bojkott när det gäller denna konflikt?

    Är det så att dessa civila är mindre värda än civila i Gaza?

    Får vi se några demonstrationer och upplopp på städernas gator där dessa startas för att visa stöd för de civila som HÄR dödas?

    Nu har det visst snurrat till ordentligt i knoppen på dig, Sniper?

    Vi engagerar väl oss i de konflikter som vi väljer att engagera oss i, och inte de konflikter som du anser att du har mandat att välja ut åt oss. Ingen av oss engagerar oss på kommando!

    Engagera dig du i de konflikter du anser vara värda ditt engagemang så skall vi andra göra detsamma. Razz


    bounce cheers No

    Jojo, där SER vi hur det välj VAD man ska tycka synd om, vilka man SKA ignorera, ser att det ÄR skillnad på folk och folk, jag VÄLJER inte åt någon, jag frågar mig hur i helvete man kan vara SÅ mycket rasist att så kraftigt slåss för lidande på ett ställe, men TOTALT ignorera mångdubbelt lidande på ANDRA ställen.

    DETTA visar på hur vissa tänker, det MÅSTE vara ex att JUDAR är inblandade som skyldiga, eller att USA är skyldiga, att de drabbade samtidigt helst är Muslimer osv... men en sak förbryllar mig, De tamilska tigrarna har sysslat med massakrar av just Muslimer, men förklaringen att det inte här protesterar är väl för att tamilerna kör en "frihetskamp" mot en stat.


    Du bekräftade tyvärr just Vänsterrörelsens HYCKLERI Crying or Very sad

    Sådant är en av orsakerna att jag har svårt för vänstern, och som jag sagt, Högerrörelsen demonstrerar ALDRIG när det gäller sådant, och dem gillar jag inte heller.

    Fy fanj ALLT är skit, människan är EGOIST och tänker ALDRIG på alla, även om vissa PÅSTÅR att de gör så, men sed ser VÄLDIGT enögt ut!!
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Corven 2009-04-23, 08:43

    Och det faktum att just Israel/Palestina konflikten är den farligaste av alla konflikter som pågår, det spelar ingen roll i din värld Snipe?

    Israel/Palestina konflikten är den konflikt i världen som har störst potential att utvecklas till en världsomspännande konflikt. Den är farligare än alla andra konflikter tillsammans.

    De stridigheter som pågår på andra ställen i världen, dom är lokala, och risken för att dom ska eskallera utanför det egna området är mikroskopisk.

    Men Isreal/Palestina innefattar så många andra stater, bortsett från Israel och Palestina, och därmed är risken för eskallation så mycket mer reell, och det bidrar säkerligen till att just den konflikten får så mycket mer uppmärksamhet än de andra gör.

    Folk är helt enkelt mycket mer rädda för vad som händer i Israel/Palestina än på andra ställen.

    Att det skulle bero på antisemitism, som så många försöker få det till är bara larvigt. Och jag upplever det som en form av fokusförskjutning. Istället för att diskutera de verkliga farorna, så hänger sig Israelanhängarna åt att anklaga vänstern för antisemitism. Det handlar inte om antisemitism eller rasism. Det handlar om hela världens säkerhet.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-23, 09:10

    Corven skrev:Och det faktum att just Israel/Palestina konflikten är den farligaste av alla konflikter som pågår, det spelar ingen roll i din värld Snipe?

    Israel/Palestina konflikten är den konflikt i världen som har störst potential att utvecklas till en världsomspännande konflikt. Den är farligare än alla andra konflikter tillsammans.

    De stridigheter som pågår på andra ställen i världen, dom är lokala, och risken för att dom ska eskallera utanför det egna området är mikroskopisk.

    Men Isreal/Palestina innefattar så många andra stater, bortsett från Israel och Palestina, och därmed är risken för eskallation så mycket mer reell, och det bidrar säkerligen till att just den konflikten får så mycket mer uppmärksamhet än de andra gör.

    Folk är helt enkelt mycket mer rädda för vad som händer i Israel/Palestina än på andra ställen.

    Att det skulle bero på antisemitism, som så många försöker få det till är bara larvigt. Och jag upplever det som en form av fokusförskjutning. Istället för att diskutera de verkliga farorna, så hänger sig Israelanhängarna åt att anklaga vänstern för antisemitism. Det handlar inte om antisemitism eller rasism. Det handlar om hela världens säkerhet.

    Nu får du ursäkta mig, men jag blir full i skratt, INTE EN ENDA talar om FARAN av detta i Israel/palestinakonflikten, det enda som talas är om hur illa Israel bär sig åt, och hur sund om Palestinierna det är...
    Faran för att det ska eskalera är inte det som demonstreras om.

    Du får ursäkta igen, men TYVÄRR så pekar mycket på just Jude och usa-hat, just dessa två ger en oerhört större reaktion än allt annat.

    och slutsatsen blir trots alla försök till förklaringar HYCKLERI och egna värderingar där människorna i Sri Lanka, Darfur osv inte har samma värde som palestinierna, och det är med SORG jag får denna känsla
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Corven 2009-04-23, 10:15

    Sniperace skrev:

    Nu får du ursäkta mig, men jag blir full i skratt, INTE EN ENDA talar om FARAN av detta i Israel/palestinakonflikten, det enda som talas är om hur illa Israel bär sig åt, och hur sund om Palestinierna det är...
    Faran för att det ska eskalera är inte det som demonstreras om.

    Du får ursäkta igen, men TYVÄRR så pekar mycket på just Jude och usa-hat, just dessa två ger en oerhört större reaktion än allt annat.

    och slutsatsen blir trots alla försök till förklaringar HYCKLERI och egna värderingar där människorna i Sri Lanka, Darfur osv inte har samma värde som palestinierna, och det är med SORG jag får denna känsla

    Jag skriver om vad jag tror är ORSAKEN till att folk hellre debatterar Israel/Palestina konflikten. Detta gäller dessutom båda sidor, inte bara vänstern.

    Om du vill skratta åt denna min oro, så vassego.....

    Själva debatten handlar om det som faktisk händer och sker i området. Hamas robotar mot civila, och Israels användande av vit fosfor. Inte om varför vi så gärna debatterar just om det.

    Men orsaken till att just den konflikten debatteras så mycket flitigare än alla andra tror jag är att den konflikten är så mycket farligare än alla andra.

    På samma sätt som ett muslimskt terrordåd debatteras mycket mer än ett terrordåd på Nord-Irland. Nord-Irland är en lokal konflikt, och är inte särskilt farlig för omvärlden. Men en muslimsk terrorattack är potentiellt mycket farligare, då den riskerar att sprida sig till andra delar av världen.

    Att förringa denna oro till rasism/antisemitism tycker jag är fel. Det handlar om så mycket större saker än så.

    Om man ser tonen i debatten härinne, där det mesta verkar gå ut på att göra ner och förminska motdebattörer med hånfulla inlägg, så förstår jag alldeles utmärkt varför det finns oroshärdar i världen......
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Susz X 2009-04-23, 10:18

    Jag tycker det är konstigt att inte fler väljer att se och ens reagera
    emot Sveriges vapenexport till diktaturer och dem som grovt bryter mot mänskliga rättigheter..eller till urfattiga länder eller länder i krig..Sverige är bland de största krigsmaterialexportörerna..

    Utan dessa vapen så hade det ju aldrig ens blivit så illa med civila människor..
    som redan är förtryckta och lever i missär..


    https://acbladet.swedishforum.se/-f2/vapenexporten-pa-rekordnivadin-sign-gor-skillnad-kom-nu-t672.htm
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-23, 10:27

    Corven skrev:
    Sniperace skrev:

    Nu får du ursäkta mig, men jag blir full i skratt, INTE EN ENDA talar om FARAN av detta i Israel/palestinakonflikten, det enda som talas är om hur illa Israel bär sig åt, och hur sund om Palestinierna det är...
    Faran för att det ska eskalera är inte det som demonstreras om.

    Du får ursäkta igen, men TYVÄRR så pekar mycket på just Jude och usa-hat, just dessa två ger en oerhört större reaktion än allt annat.

    och slutsatsen blir trots alla försök till förklaringar HYCKLERI och egna värderingar där människorna i Sri Lanka, Darfur osv inte har samma värde som palestinierna, och det är med SORG jag får denna känsla

    Jag skriver om vad jag tror är ORSAKEN till att folk hellre debatterar Israel/Palestina konflikten. Detta gäller dessutom båda sidor, inte bara vänstern.

    Om du vill skratta åt denna min oro, så vassego.....

    Själva debatten handlar om det som faktisk händer och sker i området. Hamas robotar mot civila, och Israels användande av vit fosfor. Inte om varför vi så gärna debatterar just om det.

    Men orsaken till att just den konflikten debatteras så mycket flitigare än alla andra tror jag är att den konflikten är så mycket farligare än alla andra.

    På samma sätt som ett muslimskt terrordåd debatteras mycket mer än ett terrordåd på Nord-Irland. Nord-Irland är en lokal konflikt, och är inte särskilt farlig för omvärlden. Men en muslimsk terrorattack är potentiellt mycket farligare, då den riskerar att sprida sig till andra delar av världen.

    Att förringa denna oro till rasism/antisemitism tycker jag är fel. Det handlar om så mycket större saker än så.

    Om man ser tonen i debatten härinne, där det mesta verkar gå ut på att göra ner och förminska motdebattörer med hånfulla inlägg, så förstår jag alldeles utmärkt varför det finns oroshärdar i världen......

    Först och främst, jag är gammal nog att veta hur mycket debatt just IRA,s terrordåd på sin tid orsakade, och det är idag i stort sett INGA sådana som pågår/görs, jag har bara hört om ETT som skett de senaste åren, av någon självvald utbrytare som hela(P)IRA fördömde...

    För det andra så förringar jag inte någon, men jag ser mycket som försök till undanflykter, eller kanske EGOISM, vad vet jag... men att vara rädd att Israelkonflikten är farligare (för sig själv?) än att ha empati nog att ställa upp för dem som har det SVÅRARE, att helhjärtat ställa upp för en i saken LITEN sådan men inte för de mångfalt värre fallen ser jag som att sila mygg o svälja kameler, som att i en trafikolycka där en vit, en svart och en palestinier helt utan prut välja att hjälpa palestiniern som har en liten sårskada på läppen istället för att stilla störtblödningen på den svarte som fått handen avsliten, och bara negligera den vite som sitter fastspänd i den brinnande bilen.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-23, 10:40

    Sniperace skrev:
    Corven skrev:
    Sniperace skrev:

    Nu får du ursäkta mig, men jag blir full i skratt, INTE EN ENDA talar om FARAN av detta i Israel/palestinakonflikten, det enda som talas är om hur illa Israel bär sig åt, och hur sund om Palestinierna det är...
    Faran för att det ska eskalera är inte det som demonstreras om.

    Du får ursäkta igen, men TYVÄRR så pekar mycket på just Jude och usa-hat, just dessa två ger en oerhört större reaktion än allt annat.

    och slutsatsen blir trots alla försök till förklaringar HYCKLERI och egna värderingar där människorna i Sri Lanka, Darfur osv inte har samma värde som palestinierna, och det är med SORG jag får denna känsla

    Jag skriver om vad jag tror är ORSAKEN till att folk hellre debatterar Israel/Palestina konflikten. Detta gäller dessutom båda sidor, inte bara vänstern.

    Om du vill skratta åt denna min oro, så vassego.....

    Själva debatten handlar om det som faktisk händer och sker i området. Hamas robotar mot civila, och Israels användande av vit fosfor. Inte om varför vi så gärna debatterar just om det.

    Men orsaken till att just den konflikten debatteras så mycket flitigare än alla andra tror jag är att den konflikten är så mycket farligare än alla andra.

    På samma sätt som ett muslimskt terrordåd debatteras mycket mer än ett terrordåd på Nord-Irland. Nord-Irland är en lokal konflikt, och är inte särskilt farlig för omvärlden. Men en muslimsk terrorattack är potentiellt mycket farligare, då den riskerar att sprida sig till andra delar av världen.

    Att förringa denna oro till rasism/antisemitism tycker jag är fel. Det handlar om så mycket större saker än så.

    Om man ser tonen i debatten härinne, där det mesta verkar gå ut på att göra ner och förminska motdebattörer med hånfulla inlägg, så förstår jag alldeles utmärkt varför det finns oroshärdar i världen......

    Först och främst, jag är gammal nog att veta hur mycket debatt just IRA,s terrordåd på sin tid orsakade, och det är idag i stort sett INGA sådana som pågår/görs, jag har bara hört om ETT som skett de senaste åren, av någon självvald utbrytare som hela(P)IRA fördömde...

    För det andra så förringar jag inte någon, men jag ser mycket som försök till undanflykter, eller kanske EGOISM, vad vet jag... men att vara rädd att Israelkonflikten är farligare (för sig själv?) än att ha empati nog att ställa upp för dem som har det SVÅRARE, att helhjärtat ställa upp för en i saken LITEN sådan men inte för de mångfalt värre fallen ser jag som att sila mygg o svälja kameler, som att i en trafikolycka där en vit, en svart och en palestinier helt utan prut välja att hjälpa palestiniern som har en liten sårskada på läppen istället för att stilla störtblödningen på den svarte som fått handen avsliten, och bara negligera den vite som sitter fastspänd i den brinnande bilen.

    Hum tycker faktiskt snipers inlägg här är värt en eftertanke..
    För det är just så debatterna faller här svart och vitt.
    Därför håller jag mig oftast här ifrån.
    För säger man A så får man hela alfabetet med åsikter med sig.
    Typ Jag tycker att Hamas är ansvarig för sin situation dom är rasistiska dom erkänner inte Israel.
    Dom har sina ställningar och vapengömmor bland befolkningen etc.
    Jag anser att Israel har sin fulla rätt att försvara sig.
    Men jag tycker vit fosfor är förjäkligt.
    Osv.
    Men denna situation är komplex och med några få rader säga si eller så.
    Ja resten syns ju tydligt på forumet..
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Corven 2009-04-23, 11:06

    Ja du Sniper, du har bestämt dig för att alla som inte håller på Israel är antisemiter, och hatar USA, och den uppfattningen får du väl ha om du vill.

    Att det inte är sant, det är en helt annan sak.

    Varför är någon rädd för något? Många svenskar är rädda för att muslimerna ska "ta över", och därför debatterar dom ofta om just muslimer. Men inte bara i Sverige, utan på andra ställen. Man debatterar gärna om att muslimer är pedofiler, för att dom tillåter att man ingår äktenskap i väldigt unga år. Att man stenar folk i vissa länder. Allt sånt som är väldigt främmande i vår kultur. Jag tror inte detta beror på rasism, som många gärna vill kalla det. Utan det beror helt enkelt på rädsla.

    Och samma rädsla är grunden till att just Israel/Palestina får så stor uppmärksamhet.

    Saker som kan påverka oss personligen får betydligt större uppmärksamhet än saker som inte berör oss personligen.

    Och det handlar inte om att man inte bryr sig om de andra konflikterna i världen, eller att människorna som lider i dessa konflikter skulle vara mindre värda än dom i Isreal/Palestina, utan om att man helt enkelt helst diskuterar det som påverkar en själv mest.

    Jag debatterar t ex gärna folks uppförande i trafiken, eftersom jag är gammal yrkesförare, så har jag ju sett en hel del, och ser fortfarande en hel del. Detta ligger mig varmt om hjärtat. Du skriver ju gärna om skytte, eftersom det ligger dig nära om hjärtat. Betyder det att vi tycker att andra saker, som andra gärna vill prata om är mindre värt?

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-23, 11:51

    suck, det enda jag reagerar på är att andra saker ger inte ett smack respons, det ger helt enkelt känslan att det ÄR skillnad på folk och folk, ALLA demonstrationer när det gäller Israel/Palestina är baserade på hur synd det är om palestinierna och hur elaka Israelerna är, INGET om farhågor att det ska eskalera till storkrig där världen påverkas.

    Fortfarande kan jag tyvärr hur mycket jag än försöker INTE se varför det görs sådan skillnad, det ÄR folk som lider i BÅDA fallen, i det ena många gånger mer men det negligeras ser du det som RÄTTVIST?
    Jag gör det INTE... kan du inte FÖRSTÅ att det ger indikationer som kanske är fel?

    Och nej, jag säger INTE att de ÄR antisemiter, men hela saken sammataget för utan vidare tankarna till sådant jag säger TYVÄRR, för det är med SORG jag ser detta
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Susz X 2009-04-23, 11:57

    x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:
    Corven skrev:
    Sniperace skrev:

    Nu får du ursäkta mig, men jag blir full i skratt, INTE EN ENDA talar om FARAN av detta i Israel/palestinakonflikten, det enda som talas är om hur illa Israel bär sig åt, och hur sund om Palestinierna det är...
    Faran för att det ska eskalera är inte det som demonstreras om.

    Du får ursäkta igen, men TYVÄRR så pekar mycket på just Jude och usa-hat, just dessa två ger en oerhört större reaktion än allt annat.

    och slutsatsen blir trots alla försök till förklaringar HYCKLERI och egna värderingar där människorna i Sri Lanka, Darfur osv inte har samma värde som palestinierna, och det är med SORG jag får denna känsla

    Jag skriver om vad jag tror är ORSAKEN till att folk hellre debatterar Israel/Palestina konflikten. Detta gäller dessutom båda sidor, inte bara vänstern.

    Om du vill skratta åt denna min oro, så vassego.....

    Själva debatten handlar om det som faktisk händer och sker i området. Hamas robotar mot civila, och Israels användande av vit fosfor. Inte om varför vi så gärna debatterar just om det.

    Men orsaken till att just den konflikten debatteras så mycket flitigare än alla andra tror jag är att den konflikten är så mycket farligare än alla andra.

    På samma sätt som ett muslimskt terrordåd debatteras mycket mer än ett terrordåd på Nord-Irland. Nord-Irland är en lokal konflikt, och är inte särskilt farlig för omvärlden. Men en muslimsk terrorattack är potentiellt mycket farligare, då den riskerar att sprida sig till andra delar av världen.

    Att förringa denna oro till rasism/antisemitism tycker jag är fel. Det handlar om så mycket större saker än så.

    Om man ser tonen i debatten härinne, där det mesta verkar gå ut på att göra ner och förminska motdebattörer med hånfulla inlägg, så förstår jag alldeles utmärkt varför det finns oroshärdar i världen......

    Först och främst, jag är gammal nog att veta hur mycket debatt just IRA,s terrordåd på sin tid orsakade, och det är idag i stort sett INGA sådana som pågår/görs, jag har bara hört om ETT som skett de senaste åren, av någon självvald utbrytare som hela(P)IRA fördömde...

    För det andra så förringar jag inte någon, men jag ser mycket som försök till undanflykter, eller kanske EGOISM, vad vet jag... men att vara rädd att Israelkonflikten är farligare (för sig själv?) än att ha empati nog att ställa upp för dem som har det SVÅRARE, att helhjärtat ställa upp för en i saken LITEN sådan men inte för de mångfalt värre fallen ser jag som att sila mygg o svälja kameler, som att i en trafikolycka där en vit, en svart och en palestinier helt utan prut välja att hjälpa palestiniern som har en liten sårskada på läppen istället för att stilla störtblödningen på den svarte som fått handen avsliten, och bara negligera den vite som sitter fastspänd i den brinnande bilen.

    Hum tycker faktiskt snipers inlägg här är värt en eftertanke..
    För det är just så debatterna faller här svart och vitt.
    Därför håller jag mig oftast här ifrån.
    För säger man A så får man hela alfabetet med åsikter med sig.
    Typ Jag tycker att Hamas är ansvarig för sin situation dom är rasistiska dom erkänner inte Israel.
    Dom har sina ställningar och vapengömmor bland befolkningen etc.
    Jag anser att Israel har sin fulla rätt att försvara sig.
    Men jag tycker vit fosfor är förjäkligt.
    Osv.
    Men denna situation är komplex och med några få rader säga si eller så.
    Ja resten syns ju tydligt på forumet..

    Försvara sig är en sak- men ärligt talat- vilket hot utgorde civila barn och kvinnor?
    Verkar inte som om du är så påläst precis här är två länkar om du vill lära mer:
    För övrigt finns det mycket mer..Är det så svårt att välja att se att den lilla människan- här muslimer- är och har varit utsatta såväl av Hamas som Israels soldater???


    http://blogg.aftonbladet.se/24432/perma/1096990/#comments
    http://blogg.aftonbladet.se/24432/perma/1096990/#comments

    Återigen: Samtidigt kan jag tycka att det är konstigt att tamesjutton INGEN utom
    KTR reagerat över Sveriges vapenexport till dem som förtrycker sitt eget
    folk...
    och där svält finns..
    Det kallar jag dubbelmoral på hög nivå. Eller vad tycker DU egentligen?
    Och Snipe???
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  blueheaven 2009-04-23, 12:00

    Varför ondgör du dig inte över vänsterregimers drog- och knark-handel Susz X?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-23, 12:16

    Det kallar jag dubbelmoral på hög nivå. Eller vad tycker DU egentligen?
    Och Snipe???

    Men vad säger du då om vapenexport till ett land som av den räddas från ett annat lands förtryck?

    KTR är ju GLAD att DE fick Svenska och andra vapen i SITT krig?
    Hade de inte fått några skulle det kanske istället varit ett storserbien som förtryckte "sina" minoriteter

    Ser du HELLRE en förtyckt värld i diktatur än att länder har rätt till försvar?

    Ska BARA bovarna ha rätten till vapen?

    Låt säga att ALLA länder UTOM ett skrotar alla sina vapen, är det en BRA lösning?
    Denna stat kan då ta över världen helt utan motstånd, ingen kan ju då försvara sig

    är detta bättre, visst, det blir ju bara så att det är bara EN stat som kan döda och förtrycka, och de förtryckta får foga sig...

    Så var det FEL att kroaterna kunde köpa vapen att försvara sig?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sniper verkar förvirrad

    Inlägg  Infra 2009-04-23, 12:32

    Du, Sniper. Du tar själv Palestinafrågan som exempel. Nu undrar jag, kort bara, kan du redovisa vilka beröringspunkter du ser i dessa båda konflikter. Har tamilerna rensats ut etniskt? Har Sri Lanka ockuperat Tamilien? Har Sri Lanka stängt in Tamilerna för att svälta ut dom och hunsa dom? Har Sri Lanka tagit 11000 fångar utan lagföring och rannsakan, av vilka hälften är barn? Har Sri Lanka atombomben? Tillämpar Sri Lanka tortyr? Har Sri Lanka brutit mot trehundra FN-resolutioner? Begår Sri Lanka regelbundet folkmord på Tamiler när andan faller på eller när mordlusten rinner till? Är Tamilien ockuperat av sina fiender i decennier? Har Sri Lanka bestulit tamilerna på deras fädernesjord. Bryter Sri Lannka regelmässigt mot krigslagar och internationell rätt?

    S[color=cyan]Som sagt, vilka beröringspunkter ser du?[/color]


    Senast ändrad av Infra den 2009-04-24, 21:17, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-23, 12:40

    Infra skrev:Du, Sniper. Du tar själv Palestinafrågan som exempel. Nu undrar jag, kort bara, kan du redovisa vilga beröringspunkter du ser i dessa båda konflikter. Har tamilerna rensats ut etniskt? Har Sri Lanka ockuperat Tamilien? Har Sri Lanka stängt in Tamilerna för att svälta ut dom och hunsa dom? Har Sri Lanka tagit 11000 fångar utan lagföring och rannsakan, av vilka hälften är barn? Har Sri Lanka atombomben? Tillämpar Sri Lanka tortyr? Har Sri Lanka brutit mot trehundra FN-resolutioner? Begår Sri Lanka regelbundet folkmord på Tamiler när andan faller på eller när mordlusten rinner till? Är Tamilien ockuperat av sina fiender i decennier? Har Sri Lanka bestulit tamilerna på deras fädernesjord. Bryter Sri Lannka regelmässigt mot krigslagar och internationell rätt?

    motfråga, DÖDAS CIVILA i Sri Lanka?
    bryr du inte dig om det av sådana skäl som du frågar om?

    Att barn dödas gör inget om det inte är KAPITALISM eller israeler som gör det?

    Vill du veta om Sri Lanka så sök, det finns MASSOR, men jag TVIUVALR på att intresset finns, de finns ju inte inom vänsterrörelsens "ram"
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  blueheaven 2009-04-23, 12:42

    Nej det är ju inte lätt att vara vidsynt med röda skygglappar på!
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-23, 12:53

    Susz X skrev:
    x-medborgare skrev:
    Sniperace skrev:
    Corven skrev:
    Sniperace skrev:

    Nu får du ursäkta mig, men jag blir full i skratt, INTE EN ENDA talar om FARAN av detta i Israel/palestinakonflikten, det enda som talas är om hur illa Israel bär sig åt, och hur sund om Palestinierna det är...
    Faran för att det ska eskalera är inte det som demonstreras om.

    Du får ursäkta igen, men TYVÄRR så pekar mycket på just Jude och usa-hat, just dessa två ger en oerhört större reaktion än allt annat.

    och slutsatsen blir trots alla försök till förklaringar HYCKLERI och egna värderingar där människorna i Sri Lanka, Darfur osv inte har samma värde som palestinierna, och det är med SORG jag får denna känsla

    Jag skriver om vad jag tror är ORSAKEN till att folk hellre debatterar Israel/Palestina konflikten. Detta gäller dessutom båda sidor, inte bara vänstern.

    Om du vill skratta åt denna min oro, så vassego.....

    Själva debatten handlar om det som faktisk händer och sker i området. Hamas robotar mot civila, och Israels användande av vit fosfor. Inte om varför vi så gärna debatterar just om det.

    Men orsaken till att just den konflikten debatteras så mycket flitigare än alla andra tror jag är att den konflikten är så mycket farligare än alla andra.

    På samma sätt som ett muslimskt terrordåd debatteras mycket mer än ett terrordåd på Nord-Irland. Nord-Irland är en lokal konflikt, och är inte särskilt farlig för omvärlden. Men en muslimsk terrorattack är potentiellt mycket farligare, då den riskerar att sprida sig till andra delar av världen.

    Att förringa denna oro till rasism/antisemitism tycker jag är fel. Det handlar om så mycket större saker än så.

    Om man ser tonen i debatten härinne, där det mesta verkar gå ut på att göra ner och förminska motdebattörer med hånfulla inlägg, så förstår jag alldeles utmärkt varför det finns oroshärdar i världen......

    Först och främst, jag är gammal nog att veta hur mycket debatt just IRA,s terrordåd på sin tid orsakade, och det är idag i stort sett INGA sådana som pågår/görs, jag har bara hört om ETT som skett de senaste åren, av någon självvald utbrytare som hela(P)IRA fördömde...

    För det andra så förringar jag inte någon, men jag ser mycket som försök till undanflykter, eller kanske EGOISM, vad vet jag... men att vara rädd att Israelkonflikten är farligare (för sig själv?) än att ha empati nog att ställa upp för dem som har det SVÅRARE, att helhjärtat ställa upp för en i saken LITEN sådan men inte för de mångfalt värre fallen ser jag som att sila mygg o svälja kameler, som att i en trafikolycka där en vit, en svart och en palestinier helt utan prut välja att hjälpa palestiniern som har en liten sårskada på läppen istället för att stilla störtblödningen på den svarte som fått handen avsliten, och bara negligera den vite som sitter fastspänd i den brinnande bilen.

    Hum tycker faktiskt snipers inlägg här är värt en eftertanke..
    För det är just så debatterna faller här svart och vitt.
    Därför håller jag mig oftast här ifrån.
    För säger man A så får man hela alfabetet med åsikter med sig.
    Typ Jag tycker att Hamas är ansvarig för sin situation dom är rasistiska dom erkänner inte Israel.
    Dom har sina ställningar och vapengömmor bland befolkningen etc.
    Jag anser att Israel har sin fulla rätt att försvara sig.
    Men jag tycker vit fosfor är förjäkligt.
    Osv.
    Men denna situation är komplex och med några få rader säga si eller så.
    Ja resten syns ju tydligt på forumet..

    Försvara sig är en sak- men ärligt talat- vilket hot utgorde civila barn och kvinnor?
    Verkar inte som om du är så påläst precis här är två länkar om du vill lära mer:
    För övrigt finns det mycket mer..Är det så svårt att välja att se att den lilla människan- här muslimer- är och har varit utsatta såväl av Hamas som Israels soldater???


    http://blogg.aftonbladet.se/24432/perma/1096990/#comments
    http://blogg.aftonbladet.se/24432/perma/1096990/#comments

    Återigen: Samtidigt kan jag tycka att det är konstigt att tamesjutton INGEN utom
    KTR reagerat över Sveriges vapenexport till dem som förtrycker sitt eget
    folk...
    och där svält finns..
    Det kallar jag dubbelmoral på hög nivå. Eller vad tycker DU egentligen?
    Och Snipe???

    Kvinnor och barn har sällan någon skuld i något krig någonstans i vår värld.
    (det finns kvinnor inom militären)
    Om detta kan vi vara eniga.
    och vad jag tycker om vit fosfor har jag redan sagt.
    Du hänvisar till en blogg förmodligen din egen.
    med länkar
    Oki
    Vad väljer man tex för länkar i en blogg där man vill uttrycka sin åsikt.
    naturligtvis sådana som stöder sin sak.
    Vart finns länkarna från skolor där barn i palestina i full militär mundering lär sig hat mot israel.
    Vart finns länkarna där ledare uttrycker sitt hat mot judar israel förnekar förintelsen
    Vart finns länkarna som talar om att hamas bröt vapen vilan vid sista drabbningen vid vad jag vet minst två gånger.
    Var finns länkarna som rapporterar om hamas millitära ställningar vapengömmor nära sjukhus och skolor.
    Då först kan man diskutera för och emot på lika villkor..
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Susz X 2009-04-23, 13:05

    Sniperace skrev:
    Det kallar jag dubbelmoral på hög nivå. Eller vad tycker DU egentligen?
    Och Snipe???

    Men vad säger du då om vapenexport till ett land som av den räddas från ett annat lands förtryck?

    KTR är ju GLAD att DE fick Svenska och andra vapen i SITT krig?
    Hade de inte fått några skulle det kanske istället varit ett storserbien som förtryckte "sina" minoriteter

    Ser du HELLRE en förtyckt värld i diktatur än att länder har rätt till försvar?

    Ska BARA bovarna ha rätten till vapen?

    Låt säga att ALLA länder UTOM ett skrotar alla sina vapen, är det en BRA lösning?
    Denna stat kan då ta över världen helt utan motstånd, ingen kan ju då försvara sig

    är detta bättre, visst, det blir ju bara så att det är bara EN stat som kan döda och förtrycka, och de förtryckta får foga sig...

    Så var det FEL att kroaterna kunde köpa vapen att försvara sig?

    För det första Snipe- så är det inte samma sak när vapen går till självförsvar
    - det borde väl du begripa?
    Levereras även vapen till juntan i Burma...vilka förtrycker muslimer och buddhistmunkar..
    Hels av allt ser jag att det införs en global lag med rätt att avsätta Diktaturer
    och regimer som förtrycker mänskliga rättigheter/ folkrätten.
    I dag är det inte så- i dag exporterar Sverige vapen även till dessa...
    och du anser det vara rätt? Eller varför undviker du att säga din mening Snipe?


    Svar till X-medborgare: länkarna är helt oberoende utredningar
    - vill du inte välja att se det så är det upp till dig.
    Men sluta släng osanningar tack- då är det bättre att knipa..utan helhetssyn är du inte neutral alls..
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Snipers teater

    Inlägg  Infra 2009-04-23, 13:13

    Med harm i rösten och darr på stämman anklagar Sniper de rättstänkande, rättvisetörstande och antirasistiska palestinavännerna för partiskhet. Han spelar teater. Jag sätter 100 spänn på att Sniper inte känner ett skit av engagemang varken för den ena eller andra konflikten.
    Han är bara ute efter att häckla den vänster som han hatar så intensivt. Det hela är rena löjjan!

    Det vore klädsamt, Sniper, om du erkänner att du hyckar.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Susz X 2009-04-23, 13:22

    [quote=\"Corven\"]Och det faktum att just Israel/Palestina konflikten är den farligaste av alla konflikter som pågår, det spelar ingen roll i din värld Snipe?

    Israel/Palestina konflikten är den konflikt i världen som har störst potential att utvecklas till en världsomspännande konflikt. Den är farligare än alla andra konflikter tillsammans.

    De stridigheter som pågår på andra ställen i världen, dom är lokala, och risken för att dom ska eskallera utanför det egna området är mikroskopisk.

    Men Isreal/Palestina innefattar så många andra stater, bortsett från Israel och Palestina, och därmed är risken för eskallation så mycket mer reell, och det bidrar säkerligen till att just den konflikten får så mycket mer uppmärksamhet än de andra gör.

    Folk är helt enkelt mycket mer rädda för vad som händer i Israel/Palestina än på andra ställen.

    Att det skulle bero på antisemitism, som så många försöker få det till är bara larvigt. Och jag upplever det som en form av fokusförskjutning. Istället för att diskutera de verkliga farorna, så hänger sig Israelanhängarna åt att anklaga vänstern för antisemitism. Det handlar inte om antisemitism eller rasism. Det handlar om hela världens säkerhet.
    [/quote]



    Varenda ord du skriver är sant Corven!Och Israel ville ju gå till atck mot Iran- men fick nej från USA...

    Är det rätt att tysta verkligheten som den är?
    Att visa omvärlden hur vi kan hjälpa på bästa sätt?
    Vad vinns på det ? Vad förloras ?
    Den som gör det- vad förlorar de? Något? alls ?Möjligheten att ta sig makt?


    BBC vägrade visa hjälpupprop för Gaza...
    Tv-bolaget BBC vägrade att backa från sitt beslut att inte sända ett upprop om hjälp till Gazas folk, trots hård kritik från regeringen.

    Den brittiske biståndsministern Douglas Alexander försökte förmå BBC att visa uppropet från DEC.
    - Jag tror att den brittiska publiken kan skilja mellan stöd till humanitär hjälp och ett ställningstagande i en konflikt, sade han. Jag har verkligen ansträngt mig att förstå, i ljuset av det ofantliga mänskliga lidandet i Gaza, hur detta på något sätt skulle kunna vara ett trovärdigt argument.

    \"Al-Jazeera är den enda internationella tv-station som är på plats i Gaza och har sänt oavbrutet de senaste månaderna och sedan julbombningarna dygnet runt.
    Medan skocken av mediejättar, BBC, CNN, Sky och lilla SVT, vankat runt sysslolösa på den israeliska sidan gränsen fortsätter al-Jazeera English att ösa ut bilder, reportage och debatter. Nutidshistoria in the making. Desto egendomligare då att det är så knäpptyst i svenska medier om den arabiska kanalens unika rapportering om vad som sker därinne i Gaza. \"
    \"Och vad i hela friden har SVT för sig?
    Här finns Al-Jazeeras hela material tillgängligt för SVT på Youtube. Helt gratis. \"
    skriver journalisten Olle Andersson
    Läs hela reportaget här: AB
    Alla delar inte den inställningen givetvis- i synnerhet inte den som har något att dölja...

    Saxat från AB:
    Var det fel av SVT att inte visa a al-Jazeeras unika bilder och reportage inifrån Gaza?
    AFTONBLADETS RÖSTMÄTNING
    Ställningen just nu:

    Ja (72.1 %)


    Nej (27.9 %)




    Totalt har 4181 personer röstat.



    Vad jag reflekterar starkt över är undersökningen/ röstningens resultat i AB: s nätupplaga. Om folk begriper - vilket folk rimligtvis gör- hur de svarat så säger ju 28 procent att de tycker det är okej och accepterar att ett av världens ledande nyhetsföretag tystas för att behaga militärjuntor / politiker från Israel.... (Syns inte=Finns inte!) Eller beror det på att al Jazeera är arabisk? Om det sistnämnda är orsaken skulle väl även USA:s media vara utesluten när det gäller rapportering om händelser där USA är inblandat och Svensk media när det gäller svenska angelägenheter ?!

    Appartheidens/rasismens redskap att tysta ned
    - eller enbart ögonbindel Det är hög tid att sätta barnkonventionen och mänskliga rättigheter/ Folkrätten som allra viktigast!!!

    Ja Corven- ordet \"antisemitism\" har missbrukats som slagord för att tysta ned
    det vet vi alla- muslimhatare.Alla vet att journalister inte tilläts komma in i Gaza- att en bloggare blev fängslad att allt människorna byggt upp med hjälp av tidigare katastrofstöd förstördes..ex olivlundar.
    Det kommer dessa aldrig undan med.Aldrig!!!
    Samtidigt har en klick personer med både muslim- och judehat tagit tillfället i akt och visat sitt eget hat.
    Det är skamligt att det fortfarande finns dem som inte vill se det.
    Men- det är deras eget problem...Tydligen finns de mesta fördomarna just där.

    Ett misslyckat försök att tysta ordet:


    VAR är protesterna nu? - Sida 3 7aordet


    Senast ändrad av Susz X den 2009-04-23, 13:38, ändrad totalt 2 gånger
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-23, 13:22

    men VEM ska vara den som bestämmer om det är en diktatur eller ett folkstyre?
    Ska den "demokratiska" Socialistrepubliken Nordkorea ex få vapen?

    Ska det "demokratiska" Palestina med Hamaz som mottagare få ta emot vapen för "försvar"? ex några fina scudmissiler?

    eller ska vi stötta de tamilska tigrarna i sin kamp emot "förtryckarna" du vet tigrarna som håller på med självmordsbombare och som massakrerat muslimer på Sri Lanka.

    Viklet man än väljer kommer det finnas de som känner sig förfördelade och orättvist behandlade.

    Som sagt, ska Vänstern bestämma vilka, eller ska högern göra det?

    Kommer dessa beslut vara politiskt färgade?

    det finns oerhört många aspekter i detta, vad en anser vara en som bör få köpa kan många andra vara motståndare till
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-23, 13:30

    Varenda ord du skriver är sant Corven!Och Israel ville ju gå till atck mot Iran- men fick nej från USA...

    Och Iran å sin sida har sedan många år hotat med att förinta Israel och utropat ett fruktansvärt hat mot Judar.......

    dem stöder DU?
    är det till dem vi ska skicka vapen?
    BBC vägrade visa hjälpupprop för Gaza...
    Tv-bolaget BBC vägrade att backa från sitt beslut att inte sända ett upprop om hjälp till Gazas folk, trots hård kritik från regeringen.
    Och det just för att stödet tvunget skulle gå igenom - gissa vilka - HAMAZ en terrororganisation som har många barns blod på sina händer, människor som dansar på gatan i glädje över en sprängd israelisk baby.
    Människor som sätter SINA behov över befolkningens, människor som STJÄL nödsändningar till folket för att använda dessa själva...
    HAMAZ är en fara för Palestinierna, DE skadar mer än vad Israel egentligen gör och gjort.
    avatar
    x-medborgare


    Antal inlägg : 4745
    Join date : 09-02-16

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  x-medborgare 2009-04-23, 13:35

    Susz X skrev:
    Sniperace skrev:
    Det kallar jag dubbelmoral på hög nivå. Eller vad tycker DU egentligen?
    Och Snipe???

    Men vad säger du då om vapenexport till ett land som av den räddas från ett annat lands förtryck?

    KTR är ju GLAD att DE fick Svenska och andra vapen i SITT krig?
    Hade de inte fått några skulle det kanske istället varit ett storserbien som förtryckte "sina" minoriteter

    Ser du HELLRE en förtyckt värld i diktatur än att länder har rätt till försvar?

    Ska BARA bovarna ha rätten till vapen?

    Låt säga att ALLA länder UTOM ett skrotar alla sina vapen, är det en BRA lösning?
    Denna stat kan då ta över världen helt utan motstånd, ingen kan ju då försvara sig

    är detta bättre, visst, det blir ju bara så att det är bara EN stat som kan döda och förtrycka, och de förtryckta får foga sig...

    Så var det FEL att kroaterna kunde köpa vapen att försvara sig?

    För det första Snipe- så är det inte samma sak när vapen går till självförsvar
    - det borde väl du begripa?
    Levereras även vapen till juntan i Burma...vilka förtrycker muslimer och buddhistmunkar..
    Hels av allt ser jag att det införs en global lag med rätt att avsätta Diktaturer
    och regimer som förtrycker mänskliga rättigheter/ folkrätten.
    I dag är det inte så- i dag exporterar Sverige vapen även till dessa...
    och du anser det vara rätt? Eller varför undviker du att säga din mening Snipe?


    Svar till X-medborgare: länkarna är helt oberoende utredningar
    - vill du inte välja att se det så är det upp till dig.
    Men sluta släng osanningar tack- då är det bättre att knipa..utan helhetssyn är du inte neutral alls..

    Tack så hemskt mycket.
    undrar bara villka osanningar jag slängt mig med innan jag kniper käft???
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-23, 13:39

    Infra skrev:Med harm i rösten och darr på stämman anklagar Sniper de rättstänkande, rättvisetörstande och antirasistiska palestinavännerna för partiskhet. Han spelar teater. Jag sätter 100 spänn på att Sniper inte känner ett skit av engagemang varken för den ena eller andra konflikten.
    Han är bara ute efter att häckla den vänster som han hatar så intensivt. Det hela är rena löjjan!

    Det vore klädsamt, Sniper, om du erkänner att du hyckar.

    skrattar...

    Jag hade stått långt framme på vänstersidan om det inte varit för denna enögdhet och partiskhet, du har förlorat dina hundra spänn, sätt in dem på "rädda barnens" konto tack, för jag vill inte ha dem av dig..

    DU däremot stöder enbart det du tycker PASSAR en vänsteranhängare, det du ser som politiskt korrekt, föjer bara en våg utan egenbildade känslor för rätt och fel, sorry jag tycker det är YNKLIGT...

    Jag kämpar gärna för de svaga i samhället, jag AVSKYR girigheten hos både höger och vänstermänniskor, politikers utsugande, oavsett om de står till höger eller vänster, men andra ser INTE att en vänstermänniska kan vara lika girig... YNKLIGT, jag säger det igen YNKLIGT...


    Återigen jag skulle APPLÅDERA och stödja vänstern OM de kunde se annat än det de gör idag.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Susz X 2009-04-23, 13:41

    Svar X-medborgare: Att jag tar parti för något av länderna. När jag värnar om mänskliga rättigheter
    och folkrätt för den civila människan som alltid får bära sorgen i de maktgalnas
    rike..Oavsett etnicitet eller religion.
    Vad är problemet?
    Till och med Israeler protesterade ju - men det vill ni inte höra talas om alls..av vilken anledning kan man undra...

    Förresten Snipe- har du adresserna till Sri Lanka som du skrev att du o Lazy skrivit till? Har frågat tidigare- men frågar igen..


    Senast ändrad av Susz X den 2009-04-23, 13:49, ändrad totalt 1 gång

    Sponsored content


    VAR är protesterna nu? - Sida 3 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 17:20