Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+19
fredrik rahm70
Thetaxpayer
R.O.F.L
KickTheRasist
theward
kanaljen
x-medborgare
Infra
MammaGuevara
Vercingetorix
Susz X
blueheaven
lazy
Corven
Regndrottning
Kakmonstret
IK HAAT COMMUNISME
cleopatra
Sniperace
23 posters

    VAR är protesterna nu?

    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-21, 20:24

    För ca 2-3 veckor sedan gick jag förbi en demonstration, som tamilska invandrare höll på Sergels torg. De var ca 20 st, inte en enda var en etnisk svensk, ingen politiker från något läger var där.

    Snipers fråga är befogad. Somliga engagerar sig så mycket i Palestina-frågan att de inte skulle märka om det så begicks ett helt folkmord i grannbyn. De vänsterpolitiker som demonstrerar gör det inte av solidariska eller humana skäl, utan av egoistiska skäl för att vinna politiska poäng. Att högern inte engagerar sig på samma sätt kan bero på en mer humanistisk grundtanke, och man vill inte gotta sig på andra människors lidande.

    Man kan vända på frågan, varför bry sig om palestiniernas situation överhuvudtaget, när man inte bryr sig om några andra konflikter?

    Kurder, tamilier, tjetjener, tibetanare, västsahara m.fl.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  blueheaven 2009-04-21, 21:34

    Varför inte vänstern protesterar?

    Därför att det är ett gäng hycklare!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  lazy 2009-04-21, 21:41

    blueheaven skrev:Varför inte vänstern protesterar?

    Därför att det är ett gäng hycklare!

    Precis, allt som inte har med Palestina att göra kan man
    skita högaktningsfullt i. Wink
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-21, 21:48

    lazy skrev:
    blueheaven skrev:Varför inte vänstern protesterar?

    Därför att det är ett gäng hycklare!

    Precis, allt som inte har med Palestina att göra kan man
    skita högaktningsfullt i. Wink

    "Inga amerikaner? Skit it!
    Inga judar? Skit it!
    Inga Engelsmän? Skit it
    Eller vafan, inga "vita" från väst? SKIT IT!"

    /Left wing
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  cleopatra 2009-04-21, 22:01

    Skulle det alltså vara kult, status och politiskt korrekt av dem som röstar vänsterorienterat att protestera mot Israels ockupation av Palestina? Och alltså skulle mångas engagemang i frågan inte grunda sig på en ideologisk övertygelse utan på att de vill framstå som rättstänkande humanister som är politiskt insatta och engagerade?

    Antingen är det jordens största skitsnack och förtal, eller så är det tidernas största hyckleri från vänstersidan. Jag är desillusionerad, vilken sida som ÄN har rätt. Det lär jag väl aldrig få reda på här heller eftersom alla stenhårt och styvnackat håller på sin sida och aldrig skulle erkänna något positivt om motståndarna eller något negativt om sig själva *deppar ihop totalt*
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  lazy 2009-04-21, 22:09

    aldrig skulle erkänna något positivt om motståndarna eller något negativt om sig själva *deppar ihop totalt*

    Här har du själva kärnan Cleo, de flesta "Israelanhängare" kan faktiskt
    medge att även Israel har gjort fel ibland men det stora problemet är
    att Palestinavännerna vägrar erkänna att Hamas, PLO m.fl har gjort
    ngt som helst fel, allt har varit "självförsvar"
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Susz X 2009-04-21, 22:19

    Men jisses- vad hjälper det att sitta här och gny på dem som verkligen försöker
    agera- men inte kan räcka till alla..
    Här har ni länkar- bara skriv och uppmuntra dem att göra ett globalt upprop
    - sluta för faan gnäll på andra- agera själva oxå vettja.
    Här finns redskap- maila dem gärna och sök kunskap vettja!
    Bättre att lägga energin på det än att gny på andra eller vaddå?



    http://www.avaaz.org/en/

    http://www.amnesty.se/


    mvh/politiskt obunden
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Susz X 2009-04-21, 22:53

    Personligen tycker jag det måste bli ett stopp på vapenexporten till fattiga länder och länder i krig.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  lazy 2009-04-21, 23:07

    Susz X skrev:Personligen tycker jag det måste bli ett stopp på vapenexporten till fattiga länder och länder i krig.

    Då måste vi också stoppa biståndshjälpen eftersom den "hjälpen"
    också ofta går till just militär hjälp.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-22, 08:42

    bara ett förtydligande, någon/några har INTE fattat frågeställningen, den var - tycker jag - väldigt klar, den var nämligen VAR är protesterna nu[i]
    med andra ord undrade jag INTE om vad eller VEM i denna konflikt man skulle ge sig på, utan VAR är protesterna, och en undermening VARFÖR inget knyst i denna och liknande som alla har gemensamt att de varit många gånger VÄRRE än den konflikt som orsakar ramaskri hos en hel hop...VARFÖR reagerar denna INTE på ANDRA värre konflikter?

    Och NEJ, högern demonstrerar ju INTE mot NÅGRA konflikter som rörelse så den är ju inget att blanda in.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Corven 2009-04-22, 08:50

    lazy skrev:

    Här har du själva kärnan Cleo, de flesta "Israelanhängare" kan faktiskt
    medge att även Israel har gjort fel ibland men det stora problemet är
    att Palestinavännerna vägrar erkänna att Hamas, PLO m.fl har gjort
    ngt som helst fel, allt har varit "självförsvar"


    Ursäkta mig, men har du ens följt med i debatten om konflikten?

    Jag har inte sett särskilt många inlägg där Israelanhängare har erkänt att Israel gjort några fel. Allt som skett har skyllts på Hamas, och att dom skickat raketer mot civila mål i Israel. Israel har enligt anhängarna haft all rätt att anfalla Gaza, och allt är Hamas fel.

    Israel har haft rätt att använda t ex vit fosfor, för dom har minsann skjutit på militära mål. Att det fanns civila där, det var Hamas fel.

    Vi som protesterat mot detta anfallskrig som Israel startade har gång på gång fördömt Hamas raketer mot Israel, och samtidigt fördömt Israel för att dom använt olämpliga vapen, som t ex vit fosfor. Om vi inte i varje inlägg vi gjorde fördömde att Hamas hade skickat robotar mot Israel, så blev vi genast påhoppade av Israel vännerna. Det var nästan så att jag per automatik alltid skrev en rad om att jag fördömde Hamas robotar. För det var vi tvugna att göra varje gång. Men några fördömanden från Israelvännerna av Israels förbrytelser, det såg vi väldigt lite av.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Corven 2009-04-22, 08:51

    Sniperace skrev:bara ett förtydligande, någon/några har INTE fattat frågeställningen, den var - tycker jag - väldigt klar, den var nämligen VAR är protesterna nu[i]
    med andra ord undrade jag INTE om vad eller VEM i denna konflikt man skulle ge sig på, utan VAR är protesterna, och en undermening VARFÖR inget knyst i denna och liknande som alla har gemensamt att de varit många gånger VÄRRE än den konflikt som orsakar ramaskri hos en hel hop...VARFÖR reagerar denna INTE på ANDRA värre konflikter?

    Och NEJ, högern demonstrerar ju INTE mot NÅGRA konflikter som rörelse så den är ju inget att blanda in.

    Det ÄR alltså engagemanget som är sakfrågan, och inte kriget i Sri Lanka?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-22, 09:01

    Corven skrev:
    Sniperace skrev:bara ett förtydligande, någon/några har INTE fattat frågeställningen, den var - tycker jag - väldigt klar, den var nämligen VAR är protesterna nu[i]
    med andra ord undrade jag INTE om vad eller VEM i denna konflikt man skulle ge sig på, utan VAR är protesterna, och en undermening VARFÖR inget knyst i denna och liknande som alla har gemensamt att de varit många gånger VÄRRE än den konflikt som orsakar ramaskri hos en hel hop...VARFÖR reagerar denna INTE på ANDRA värre konflikter?

    Och NEJ, högern demonstrerar ju INTE mot NÅGRA konflikter som rörelse så den är ju inget att blanda in.

    Det ÄR alltså engagemanget som är sakfrågan, och inte kriget i Sri Lanka?

    Jag trodde att RUBRIKEN klargjorde detta, om man sedan vill utveckla detta att diskutera även kriget står oss alla fritt, och det ser jag GÄRNA att det går ditåt också.

    Jag ser självmordsdåd mot OSKYLDIGA civila som något oerhört inhumant, och detta har de Tamilska Tigrarna praktiserat i mycket större omfattning än hela den muslimska världen tillsammans, jag ser detta med barnsoldater som hemskt oavsett ändamålet. Och att dessa i stort sett använt just civila som gisslan ser jag också som fruktansvärt, oavsett om de skulle ha rätt i sak om en fri del av Sri Lanka (Ceylon)
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Corven 2009-04-22, 10:16

    Sniperace skrev:

    Jag trodde att RUBRIKEN klargjorde detta, om man sedan vill utveckla detta att diskutera även kriget står oss alla fritt, och det ser jag GÄRNA att det går ditåt också.

    Jag ser självmordsdåd mot OSKYLDIGA civila som något oerhört inhumant, och detta har de Tamilska Tigrarna praktiserat i mycket större omfattning än hela den muslimska världen tillsammans, jag ser detta med barnsoldater som hemskt oavsett ändamålet. Och att dessa i stort sett använt just civila som gisslan ser jag också som fruktansvärt, oavsett om de skulle ha rätt i sak om en fri del av Sri Lanka (Ceylon)

    Jag kan ju då undra varför högern inte protesterar mot några krig? Varför måste vänstern göra det, för att inte bli kallad hycklare? När högern totalt verkar skita i de olika krigshärdarna? Bortsett från Israel, för det var många trådar som startades av högern om det, när det begav sig..... Så hyckleriet, om det verkligen finns något sådant, finns nog på båda sidor i just den frågan.

    Jag håller med om att massakrer, gisslantagande och barnsoldater är fruktansvärda avarter.

    Men om man läser historien bakom det lankesiska kriget, så förstår jag att dom inte accepterar den behandling dom har utsatts för av den singalesiska majoriteten. Att bli behandlade som andra klassen medborgare, och fråntagna sina rättigheter genom lagar som har skett där måste vara fruktansvärt.

    Men som jag skrev tidigare, så motsätter jag mig deras metoder.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-22, 10:24

    Corven skrev:
    Sniperace skrev:

    Jag trodde att RUBRIKEN klargjorde detta, om man sedan vill utveckla detta att diskutera även kriget står oss alla fritt, och det ser jag GÄRNA att det går ditåt också.

    Jag ser självmordsdåd mot OSKYLDIGA civila som något oerhört inhumant, och detta har de Tamilska Tigrarna praktiserat i mycket större omfattning än hela den muslimska världen tillsammans, jag ser detta med barnsoldater som hemskt oavsett ändamålet. Och att dessa i stort sett använt just civila som gisslan ser jag också som fruktansvärt, oavsett om de skulle ha rätt i sak om en fri del av Sri Lanka (Ceylon)

    Jag kan ju då undra varför högern inte protesterar mot några krig? Varför måste vänstern göra det, för att inte bli kallad hycklare? När högern totalt verkar skita i de olika krigshärdarna? Bortsett från Israel, för det var många trådar som startades av högern om det, när det begav sig..... Så hyckleriet, om det verkligen finns något sådant, finns nog på båda sidor i just den frågan.

    Jag håller med om att massakrer, gisslantagande och barnsoldater är fruktansvärda avarter.

    Men om man läser historien bakom det lankesiska kriget, så förstår jag att dom inte accepterar den behandling dom har utsatts för av den singalesiska majoriteten. Att bli behandlade som andra klassen medborgare, och fråntagna sina rättigheter genom lagar som har skett där måste vara fruktansvärt.

    Men som jag skrev tidigare, så motsätter jag mig deras metoder.

    Du förstår fortfarande INTE?

    Av VÄNSTER kan man väl FÖRVÄNTA sig reaktion mot sådant, dessa förväntningar finns ju inte på högern eller hur? Det är ju uppfattningen att de bryr sig bara om sig själva och kapitalet, men vänster framställer sig som på de svagas sida mot orättvisor och så vidare, så min egen undran är bara VARFÖR sila mygg och svälja kameler, VARFÖR är Israelkonflikten så mycket viktigare än andra mångfalt värre?

    Jag lovar dig, hade jag haft organisationen att orda demonstrationer mot detta skulle jag gjort det för LÄNGESEDAN, men jag har inte möjligheterna, kontakterna eller den fysiska ORKEN att klara detta, å andra sidan tror jag att som opolitisk skulle det skita sig ändå, det hade blivit sneda ögonkast från båda hållen, misstänksamhet och sådant
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Corven 2009-04-22, 10:33

    Som jag skrev så startade högern åtskilliga trådar om Israelkonflikten i vintras. Då gick det bra minsann. Så det hycklande engagemanget verkar finnas på båda sidor i så fall.

    Eller ska vi känna oss hedrade för att högern faktiskt iddes visa någon form av engagemang i just det kriget?

    Israel har högre dignitet än något annat krig i världens alla media, och det är ganska naturligt att det som dom skriver om i tidningarna, det är det vi diskuterar. Skulle tidningarna plötsligt börja skriva spaltmeter om Sri Lanka, så skulle debatten om det ta fart också. Likadant med alla andra krig. Så länge tidningarna inte skriver om det, så blir det ingen debatt.

    Orsaken till att Israelkonflikten har sån dignitet är väl pga den påtagliga risken för att konflikten ska spridas. Därför engagerar den så mycket. just nu råder terrorbalans, men risken finns ju att någon stat helt plötsligt anser att nu får det vara nog, och så bryter en större konflikt ut.


    Risken för tredje världskriget är ju inte så stor pga kriget i Sri lanka, eller hur?

    Men den är mer reell i Israelkonflikten.....

    Därför får Israelkonflikten så mycket mer uppmärksamhet.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-22, 10:41

    Corven skrev:Som jag skrev så startade högern åtskilliga trådar om Israelkonflikten i vintras. Då gick det bra minsann. Så det hycklande engagemanget verkar finnas på båda sidor i så fall.

    Eller ska vi känna oss hedrade för att högern faktiskt iddes visa någon form av engagemang i just det kriget?

    Israel har högre dignitet än något annat krig i världens alla media, och det är ganska naturligt att det som dom skriver om i tidningarna, det är det vi diskuterar. Skulle tidningarna plötsligt börja skriva spaltmeter om Sri Lanka, så skulle debatten om det ta fart också. Likadant med alla andra krig. Så länge tidningarna inte skriver om det, så blir det ingen debatt.

    Orsaken till att Israelkonflikten har sån dignitet är väl pga den påtagliga risken för att konflikten ska spridas. Därför engagerar den så mycket. just nu råder terrorbalans, men risken finns ju att någon stat helt plötsligt anser att nu får det vara nog, och så bryter en större konflikt ut.


    Risken för tredje världskriget är ju inte så stor pga kriget i Sri lanka, eller hur?

    Men den är mer reell i Israelkonflikten.....

    Därför får Israelkonflikten så mycket mer uppmärksamhet.

    Jag ställer mig tvivlande till att HÖGERN startade mång av trådarna i denna konflikt, men de besvarade i väldigt många trådar startade av palestinavänner som oförbehållsamt fördömde Israel, där var jag flitig skribent till Israels FÖRSVAR, med fördömanden för deras övervåld, men jag anser mig INTE vara högern *s*
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Susz X 2009-04-22, 13:35

    Unicef finns alltid - och agerar- så är det bara..
    Tycker det är viktigare än en kasta skittråd- det hjälper inte
    de utsatta barnen alls.
    Så jag startar en ny..
    http://www.unicef.se/
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Susz X 2009-04-22, 13:51

    Seså- bara att läsa mer- skaffa kunskap och redskap att ge ert stöd..
    Bara att sätta igång och sptida- kopiora gärna det som står i nedanstående länk och maila / blogga det..


    https://acbladet.swedishforum.se/-f1/barn-dodas-pa-sri-lanka-stod-unicefs-arbete-for-dem-t680.htm#19131
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Susz X 2009-04-22, 14:09

    IK HAAT COMMUNISME skrev:För att det är dubbbelmoral efter dubbelmoral. Enligt vänstern (ja faktiskt då majoriteten är ju vänsteranhängare som konstant kritiserar Israel och USA) är denna konflikt inte lika farlig då det inte handlar om en demokrati kontra diktatur.
    Diktaturer får således döda hur många de vill, men om det är ett krig mellan en diktatur och mot ett land i framförallt VÄST, jadå är det hus i helvetet.
    Väst är ju enligt dem världens ondska.

    Jasså det säger du cpjavel/ Alexi...
    med handen på hjärtat- hycklar du inte nu?
    Jag set inte att du ens vill försöka få ett slut på
    lidandet läs sjäv vad du skriver här och Snipe/ Lazy skriver inget alls-inte heller de flesta av er här i tråden..
    Hur mycket dubbelmoral kör ni själva med egentligen????Suspect


    https://acbladet.swedishforum.se/-f2/vapenexporten-pa-rekordnivadin-sign-gor-skillnad-kom-nu-t672.htm

    Är det enda ni vill att slänga skit på olika partier eller vad?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-22, 14:26

    suck, du har INGET förstått....

    FORTFARANDE, HÖGERN protesterar ALDRIG med demonstrationer och upplopp mot varken krig eller orättvisor, stora högerdemonstrationer är SÄLLSYNTA, detta är inget POSITIVT för dem, utan stark kritik.

    Dvs INGEN FÖRVÄNTAR sig att dessa ska gör så mycket.

    MEN av vänstern ser jag det som att man kunde förvänta sig en reaktion, MEN det blir INGA demonstrationståg, det blir inga slagkraftiga upprop osv i denna fråga, och jag frågar mig FORTFARANDE VARFÖR?

    JAG startade denna tråd där jag har det som frågeställning, men det blir inga konkreta svar.

    Så tyvärr ser jag det som att Sri Lankas värde i dessa ögon ligger väldigt lågt i jämförelse med Palestina.

    Både Lazy och jag har tillskrivit Sri Lanka om detta problem, Lazy fick svar, men inte jag, och ändå har jag skickat till ett tiotal officiella regeringsadresser där.

    Vad gäller starta demonstrationer här saknar jag först och främst resurserna, och i andra han den fysiska orken...så för min del kan jag inte gör mer ään vad jag gör här.


    Tänk nu Susz, tamilerna är en av de STÖRSTA förbrytarna när det gäller just BARNSOLDATER....
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-04-22, 14:44

    Det förefaller, i ljuset av frågeställningen Sniper, närmast att demonstrationerna mot våldet i Gaza endast används som förevändning för att spy ut sin antisemitism i allmänhet och hat gentemot USA i synnerhet.

    I övrigt har högern visst demonstrerat. Mot löntagarfonderna, om jag inte missminner mig...
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Susz X 2009-04-22, 16:11

    Sniperace skrev:suck, du har INGET förstått....

    FORTFARANDE, HÖGERN protesterar ALDRIG med demonstrationer och upplopp mot varken krig eller orättvisor, stora högerdemonstrationer är SÄLLSYNTA, detta är inget POSITIVT för dem, utan stark kritik.

    Dvs INGEN FÖRVÄNTAR sig att dessa ska gör så mycket.

    MEN av vänstern ser jag det som att man kunde förvänta sig en reaktion, MEN det blir INGA demonstrationståg, det blir inga slagkraftiga upprop osv i denna fråga, och jag frågar mig FORTFARANDE VARFÖR?

    JAG startade denna tråd där jag har det som frågeställning, men det blir inga konkreta svar.

    Så tyvärr ser jag det som att Sri Lankas värde i dessa ögon ligger väldigt lågt i jämförelse med Palestina.

    Både Lazy och jag har tillskrivit Sri Lanka om detta problem, Lazy fick svar, men inte jag, och ändå har jag skickat till ett tiotal officiella regeringsadresser där.

    Vad gäller starta demonstrationer här saknar jag först och främst resurserna, och i andra han den fysiska orken...så för min del kan jag inte gör mer ään vad jag gör här.


    Tänk nu Susz, tamilerna är en av de STÖRSTA förbrytarna när det gäller just BARNSOLDATER....

    Nu var du rak och tydlig Snipe- I liike that! Har ni möjligtvis adresserna till
    dem ni skrev till? Dem skulle jag med glädje hjälpa till att sprida- med en uppmaning
    givetvis...Kan tycka att det absolut vore något för Amnesty/ Avaaz ..
    Dessa är ett bra globalt redskap- och jag uppmuntrar dem mer än gärna att bilda oppinion och hålla i tåtarna...Oxå med krav på respektive lands politiker- i synnerhet Bildt med "sin" dubbelmoraliska utrikespolitik..och tysthet.
    Och jag förstår varför politiker som har aktier/ fonder i vapen/ krut är tysta...
    Ärligt rimligt att ha sådana aktier/fonder när man är förtroendevald alls?
    Trodde det kallades jäv att sitta på "dubbla" stolar som motsätter sig varandra..?
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  MammaGuevara 2009-04-22, 23:17

    Corven skrev:Och var är era protester då? Var har ni protesterat mot dessa stridigheter som pågått sen 1983? Visa mig gärna alla era inlägg om hur fruktansvärt detta är.

    Ni drar bara fram dessa konflikter för att gnälla på att vänstern protesterar mot vad som händer i Israel/Palestina. Darfur var väldigt populärt under kriget i vintras. Men var är era åsikter i den frågan nu? Jag ser inga debatter av er om det nu. Inte heller om andra konflikter som pågår. Bara när ni kan dra upp dom för att anklaga vänstern med dom.

    Det här var ett av de bästa inlägg jag läst! Det är så SANT!! Ingen av de som ständigt vill påvisa vad vänsteranhängare inte gör, gör inte ett dugg själva.

    Jag ser dock att Vercingetorix har ramlat i det värsta högreträsket och torgför en av deras mest älskade lögner, att de som inte accepterar övergreppen på Gaza är antisemiter. Skäms!
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Vercingetorix 2009-04-23, 01:01

    Ville bara provocera fram en reaktion, MG.. elephant

    På samma sätt som det finns enögda med trippla skygglappar i avgrundshögern, finns motsvarande dårar i tokvänstern...

    (Samtidigt gav jag ju faktiskt högern en inte så liten ironisk känga i att det enda som demonstrerats om i högerled, är löntagarfonderna. Vilket, i sammanhanget känns en smula futtigt...)

    Sponsored content


    VAR är protesterna nu? - Sida 2 Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 08:05