Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+19
fredrik rahm70
Thetaxpayer
R.O.F.L
KickTheRasist
theward
kanaljen
x-medborgare
Infra
MammaGuevara
Vercingetorix
Susz X
blueheaven
lazy
Corven
Regndrottning
Kakmonstret
IK HAAT COMMUNISME
cleopatra
Sniperace
23 posters

    VAR är protesterna nu?

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? Empty VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-21, 15:26

    sri lanka

    Över 1000 civila dödade på bara några timmar var finns alla protester och krav på bojkott när det gäller denna konflikt?

    Är det så att dessa civila är mindre värda än civila i Gaza?

    Får vi se några demonstrationer och upplopp på städernas gator där dessa startas för att visa stöd för de civila som HÄR dödas?
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  cleopatra 2009-04-21, 16:01

    Sniperace skrev:sri lanka

    Över 1000 civila dödade på bara några timmar var finns alla protester och krav på bojkott när det gäller denna konflikt?

    Är det så att dessa civila är mindre värda än civila i Gaza?

    Får vi se några demonstrationer och upplopp på städernas gator där dessa startas för att visa stöd för de civila som HÄR dödas?

    Kanske för att man är innerligt trött på alla idioter i världen som krigar år ut och år in utan att en lösning ens diskuteras eller finns på agendan?

    Så här tror och tycker jag iaf.

    En del tar strid i konflikter därför att de faktiskt brinner för någon av sidorna i en konflikt. Dock är det en kamp mot väderkvarnarna. Att sitta här hemma och skriva insändare och protestera i demonstrationståg hjälper inte det har ju redan provats i årtionden. Att åka ner och delta är ju att begå självmord och det är det få som är beredda att göra utan att vara direkt inblandad i konflikten.

    Dessutom är nog många av den åsikten att de stridande sidorna är lika rätt eller fel ute och har därför svårt att ta parti för dem. Att ta parti för den lidande civilbefolkningen gör väl alla med någon empati och humanitet i kroppen.

    Frågan är om det inte vore bättre att gå in och bryta sådana konflikter som den här och den i Israel-Palestina och tvinga fram en lösning just för civilbefolkningens skull. Har de stridande inte kunnat enas under så lång tid så kommer de nog aldrig kunna det heller. Men då kommer vi till problemet VEM som ska gå in och HUR det ska lösas. USA gjorde ju ett försök i Israel-Palestina men dels fick de ju bara skit för det och dels var de ju inte speciellt opartiska. Det blir väl iofs så att man tar parti för dem som ligger ens egen tro och levnadssätt närmast och då övergår genast striden till att handla om religioner, oftast, kristna mot muslimer. Buddisterna kanske skulle få bestämma i stället Wink
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-21, 16:15

    Men saken är ju bara den att hade detta varit ISRAEL som gjorde det mot palestinier eller någon annan skulle gatorna fyllas av en skränande mobb.

    Hade det varit USA som slagit till mot ett terrornäste så skulle samma sak ske, men detta får passera OBEMÄRKT, trots att summan civila på bara några timmat är över 1000 dödade och 2400 skadade....
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-21, 18:18

    För att det är dubbbelmoral efter dubbelmoral. Enligt vänstern (ja faktiskt då majoriteten är ju vänsteranhängare som konstant kritiserar Israel och USA) är denna konflikt inte lika farlig då det inte handlar om en demokrati kontra diktatur.
    Diktaturer får således döda hur många de vill, men om det är ett krig mellan en diktatur och mot ett land i framförallt VÄST, jadå är det hus i helvetet.
    Väst är ju enligt dem världens ondska.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-21, 18:21

    Situationen har varit sådär i Sri Lanka i över ett halvår, inget har förändrats till varken det sämre eller bättre den senaste veckan.

    Redan i November förra året rapporterade BBC att 300 000 människor var utan mat och medicin på tamilkontrollerat område, dit massmedia inte har tillträde.

    Idiotvänstern bry sig inte eftersom inte judar eller amerikaner är inblandade.

    Först nu verkar svensk media vakna upp...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-21, 18:26

    Det har jag också påpekat i annan tråd på dåvarande AB....men nu under mindre än ett dygns strider har ER än tusen civila dödats och mer än 2000 civila skadats, och inte ett KNÄPP från dem som var de allra första att klaga på Israel i den konflikten som pågår i mellanöstern.

    Men jag misstänker att folket på Sri Lanka inte är värda besväret för dem!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-21, 18:42

    Sniperace skrev:Det har jag också påpekat i annan tråd på dåvarande AB....men nu under mindre än ett dygns strider har ER än tusen civila dödats och mer än 2000 civila skadats, och inte ett KNÄPP från dem som var de allra första att klaga på Israel i den konflikten som pågår i mellanöstern.

    Men jag misstänker att folket på Sri Lanka inte är värda besväret för dem!

    Med tanke på att detta är det första jag hör om ett uppblossande av konflikten så är det sant jag inte har protesterat.

    Samtidigt så blir alla konfikter mer 'aktuella' ju närmare hemmet de bifinner sig.

    Sedan vet jag heller inte vad denna konflikt går ut på, vem som är med, och det finns någon övermakt med eller inte.

    Svårt att uttrycka en åsikt när man inte vet några fakta. Så var vänlig och sluta tillskriva andra era egna åsikter om vad vänster tycker. Fråga istället!


    queen
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-21, 19:05

    Regndrottning skrev:
    Sniperace skrev:Det har jag också påpekat i annan tråd på dåvarande AB....men nu under mindre än ett dygns strider har ER än tusen civila dödats och mer än 2000 civila skadats, och inte ett KNÄPP från dem som var de allra första att klaga på Israel i den konflikten som pågår i mellanöstern.

    Men jag misstänker att folket på Sri Lanka inte är värda besväret för dem!

    Med tanke på att detta är det första jag hör om ett uppblossande av konflikten så är det sant jag inte har protesterat.

    Samtidigt så blir alla konfikter mer 'aktuella' ju närmare hemmet de bifinner sig.

    Sedan vet jag heller inte vad denna konflikt går ut på, vem som är med, och det finns någon övermakt med eller inte.

    Svårt att uttrycka en åsikt när man inte vet några fakta. Så var vänlig och sluta tillskriva andra era egna åsikter om vad vänster tycker. Fråga istället!


    queen

    *hrmmm*
    Denna konflikt har hållit på i ganska många år nu, så att den skulle vara okänd för de flesta vänstermänniskor ser jag som OTROLIGT.

    Visste du inte det så pågår denna på ön Sri Lanka, fd CEYLON, där en befrielsegrupp som kallar sig TAMILSKA TIGRAR för ett "befrielsekrig" dessa har gjort FLER självmordsattentat än hela den muslimska världen tillsammans, men enbart på Sri Lanka

    om detta kan du läsa på
    Tamilska tigrarna
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-21, 19:16

    självklart har jag hört talas om denne konflikt. Jag bara trodde det hörde till historien nu....att det var över.

    Okej, jag hade tydligen fel. Men begär inte att någon skall protestera så fort DU har hört talas om en illdåd....


    queen
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Kakmonstret 2009-04-21, 19:21

    Kriget har pågått sedan 1983, med mer än 25000 döda, eller 26000 döda om det nu har dött 1000 människor det senaste dygnen.

    Det var också tamilska tigrarna som mördade Rajiv Gandhi 1991.

    Om denna bild varit på en palestinsk pojke hade det varit ett jävla liv på vänstern, och säkert protester utanför Israels ambassad.

    http://www.dn.se/polopoly_fs/1.848799!images/2443507273.jpg
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-21, 19:26

    Regndrottning skrev:självklart har jag hört talas om denne konflikt. Jag bara trodde det hörde till historien nu....att det var över.

    Okej, jag hade tydligen fel. Men begär inte att någon skall protestera så fort DU har hört talas om en illdåd....


    queen
    *skrattar*

    Det har inte förekommit några som helst protester när det gäller denna LÅNGVARIGA konflikt som kostat MÅNGA fler människoliv än vad hela Israel/Palestinakonfliken gjort under 60 år.

    Men som jag säger, det beror HELT på vilka som är inblandade, här är det INGA judar eller muslimer och inget USA inblandat så kanske är det förståeligt.


    Och, nej, denna konflikt har ALDRIG varit över, den har pågått HELA tiden år efter år med dödsoffer i stort sett VARJE dag utan något slut.

    Man kan undra vad som styr vilka som det ska protesteras mot, jag VET att en viktig ingrediens för att det ska bli protester är att USA är inblandat, så kanske är detta förklaringen?


    Och dessa illdåd HAR varit kända i alla år de hållit på med denna konflikt, såp det är INTE jag som kräver,,,, jag tycker bara att vissa silar mygg och sväljer kameler.

    å andra sidan kanske det gamla uttrycket "detta är inte MITT bord" detta får andra ta hand om?

    för att slå bensin på elden, visste du att dessa Tamilska tigra gjort sig kända även för sina barnsoldater som de tvingat slåss?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-21, 19:30

    Cetarded Rommie skrev:Kriget har pågått sedan 1983, med mer än 25000 döda, eller 26000 döda om det nu har dött 1000 människor det senaste dygnen.

    Det var också tamilska tigrarna som mördade Rajiv Gandhi 1991.

    Om denna bild varit på en palestinsk pojke hade det varit ett jävla liv på vänstern, och säkert protester utanför Israels ambassad.

    http://www.dn.se/polopoly_fs/1.848799!images/2443507273.jpg

    egentligen 1976 .....
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Corven 2009-04-21, 19:31

    Och var är era protester då? Var har ni protesterat mot dessa stridigheter som pågått sen 1983? Visa mig gärna alla era inlägg om hur fruktansvärt detta är.

    Var har ni skrivit spaltmeter med inlägg om strider på andra platser än i Gaza?
    För ni har ju tydligen åsikter om dessa strider, men var är era protester?

    Varför är det fel att vänstern inte drar upp detta? Varför anser ni att vänstern måste protestera mot allt? Varför gör ni inget själva? Var är högerns kraftfulla engagemang i frågan?

    Ni drar bara fram dessa konflikter för att gnälla på att vänstern protesterar mot vad som händer i Israel/Palestina. Darfur var väldigt populärt under kriget i vintras. Men var är era åsikter i den frågan nu? Jag ser inga debatter av er om det nu. Inte heller om andra konflikter som pågår. Bara när ni kan dra upp dom för att anklaga vänstern med dom.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-21, 19:32

    för att slå bensin på elden, visste du att dessa Tamilska tigra gjort sig kända även för sina barnsoldater som de tvingat slåss?

    Ja, tänk, det visste jag....

    Men jag undrar över orsaken till konflikten, vem som utför konflikten, är det någon övermakt som ger sig på en svagare part?

    Eller är det två jämställda part som inte kan sluta slåss?


    queen
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? Empty skrattar hejdlöst

    Inlägg  Sniperace 2009-04-21, 19:39

    Corven skrev:Och var är era protester då? Var har ni protesterat mot dessa stridigheter som pågått sen 1983? Visa mig gärna alla era inlägg om hur fruktansvärt detta är.

    Var har ni skrivit spaltmeter med inlägg om strider på andra platser än i Gaza?
    För ni har ju tydligen åsikter om dessa strider, men var är era protester?

    Varför är det fel att vänstern inte drar upp detta? Varför anser ni att vänstern måste protestera mot allt? Varför gör ni inget själva? Var är högerns kraftfulla engagemang i frågan?

    Ni drar bara fram dessa konflikter för att gnälla på att vänstern protesterar mot vad som händer i Israel/Palestina. Darfur var väldigt populärt under kriget i vintras. Men var är era åsikter i den frågan nu? Jag ser inga debatter av er om det nu. Inte heller om andra konflikter som pågår. Bara när ni kan dra upp dom för att anklaga vänstern med dom.

    OM Sri Lanka skrev jag en hel del inlägg på aftonbladets forum under ett par års tid, men där var det INGEN som brydde sig.....jag skrev om Darfur, jag skrev om Somalia, men ingen brydde sig, ALL kraft lades på just ISRAELs skurkaktighet..

    och jag tillhör varken höger eller vänster, jag ser hur båda gör allt för att MISSIRMA varandra och kalla varandra för epiteter...

    att jag undrar var vänsterrörelsen tar vägen i sådana här frågor är enbart för att jag VET vilka demonstrationer med efterföljande vandalism dessa gjort i namnet av hat mot Israel, men inget när det gäller detta andra, och Höger ska vi inte tala om, de står tysta i ALLT, där ser jag inga större demonstrationer mot NÅGOT, så varför förvänta sig det här?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-21, 19:43

    Regndrottning skrev:
    för att slå bensin på elden, visste du att dessa Tamilska tigra gjort sig kända även för sina barnsoldater som de tvingat slåss?

    Ja, tänk, det visste jag....

    Men jag undrar över orsaken till konflikten, vem som utför konflikten, är det någon övermakt som ger sig på en svagare part?

    Eller är det två jämställda part som inte kan sluta slåss?


    queen

    Dessa tamiler slåss mot sitt land legala regering för att dela landet, de använde sig av grov terror och mord, inte bara regeringen var deras motståndare utan också den lilla minoritet av MUSLIMER var deras fiende som de till exempel gjorde massaker mot massaker av Muslimer

    Regeringen borde vara den starke, men Tamilerna är som ex HAMAZ och vill inte ge upp
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Corven 2009-04-21, 19:45

    Du är ju inte sen att anklaga vänstern för att dom inte protesterar i just denna strid heller.

    Jag har väldigt svårt att fördra den typ av debatt som förs här, där allt bara går ut på att anklaga den andra sidan för diverse saker. Detta sker från båda sidor, ingen är bättre än den andra här. I stort sett alla debatter inleds likadant. Det verkar vara väldigt svårt att ta upp ett nytt ämne, utan att försöka få med en käftsmäll till motståndarsidan i det.

    Varför var det så viktigt att klanka på att vänstern inte tagit upp detta ämne i det inledande inlägget? Varför kunde man inte bara ta upp ämnet, och belysa hur hemskt det är, utan att peka finger mot någon sida? Då hade det kanske blivit en debatt av det.



    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-21, 19:49

    Corven skrev:Du är ju inte sen att anklaga vänstern för att dom inte protesterar i just denna strid heller.

    Jag har väldigt svårt att fördra den typ av debatt som förs här, där allt bara går ut på att anklaga den andra sidan för diverse saker. Detta sker från båda sidor, ingen är bättre än den andra här. I stort sett alla debatter inleds likadant. Det verkar vara väldigt svårt att ta upp ett nytt ämne, utan att försöka få med en käftsmäll till motståndarsidan i det.

    Varför var det så viktigt att klanka på att vänstern inte tagit upp detta ämne i det inledande inlägget? Varför kunde man inte bara ta upp ämnet, och belysa hur hemskt det är, utan att peka finger mot någon sida? Då hade det kanske blivit en debatt av det.


    Tack Corven!

    Det var ett saklig inlägg. Samt det är något jag också frågar mig... varför inte bara diskutera ett ämne utan all tjafs?


    queen


    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-21, 19:55

    Corven skrev:Du är ju inte sen att anklaga vänstern för att dom inte protesterar i just denna strid heller.

    Jag har väldigt svårt att fördra den typ av debatt som förs här, där allt bara går ut på att anklaga den andra sidan för diverse saker. Detta sker från båda sidor, ingen är bättre än den andra här. I stort sett alla debatter inleds likadant. Det verkar vara väldigt svårt att ta upp ett nytt ämne, utan att försöka få med en käftsmäll till motståndarsidan i det.

    Varför var det så viktigt att klanka på att vänstern inte tagit upp detta ämne i det inledande inlägget? Varför kunde man inte bara ta upp ämnet, och belysa hur hemskt det är, utan att peka finger mot någon sida? Då hade det kanske blivit en debatt av det.





    Suck, har du inte förstått?

    Av vänstern kan man FÖRVÄNTA sig demonstrationer och protester mot sådant, detta förekommer INTE från högerhåll mot NÅGOT..... högern demonsterar i stort sett ALDRIG mot liknande händelser eller hur?

    Så frågan är befogad, varför ställer inte vänstern upp även i sådana här fall?

    Både Darfur Somalia och många andra konflikter har varit MYCKET värre än just Israel/Palestina, men det är den MINSTA av dem som all kraft läggs på, VARFÖR??
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Corven 2009-04-21, 20:00

    Varför tycker du att det är viktigare att diskutera vänsterns engagemang/brist på engagemang än själva sakfrågan?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Corven 2009-04-21, 20:02

    Eller är det just engagemanget som är sakfrågan?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sniperace 2009-04-21, 20:07

    Corven skrev:Varför tycker du att det är viktigare att diskutera vänsterns engagemang/brist på engagemang än själva sakfrågan?

    jag tycker att det är YTTERST viktigt för vänsterns trovärdighet att engagerar sig även i detta och inte bara titta bort!

    Sakfråga är ju att Högern demonstrerar inte för NÅGOT sådant, och vänstern silar mygg o sväljer kameler, hur ska det då kunna bli något?


    Vad tycker DU att det skulle göras åt denna konflikt, borde inte människorna visa vad de tycker om detta, visa sin avsky osv?

    anser du att Tamilerna gör rätt, eller har Sri Lankas regering legitimnitet och bör landets regering försöka hålla samman ön för att denna inte ska delas i en stor och en liten del?

    Är det BRA med tamilernas massakrar, är de berättigade?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  lazy 2009-04-21, 20:14

    För ett tag sedan så protesterade jag mot det som händer i
    Sri Lanka, döm om min förvåning för här är svaret jag fick:

    Recently you requested personal assistance from our on-line support center. Below is a summary of your request and our response. Thank you for contacting the State Department. Subject---------------------------------------------------------------Protect civilians in Sri Lanka's civil war
    Response (Support Agent) - 02/21/2009 08:52 PM Thank you for expressing your concern regarding the situation in Sri Lanka, which we share. The United States has been at the forefront of efforts calling for a political solution to this conflict, an end to human rights abuses, and protection of the 250,000 internally displaced persons trapped by fighting in the north. The U.S. also has been the leading donor of food and other emergency humanitarian assistance to the people in northern Sri Lanka, providing over $35 million in humanitarian assistance to Sri Lanka in the last 15 months The United States has urged both sides in the conflict - both publicly and in meetings with the Sri Lankan government - to protect civilians and allow the United Nations, International Committee of the Red Cross, and international non-governmental organizations continued access to the conflict region in order to deliver food, shelter and other supplies in a secure manner to the internally displaced persons and other conflict victims in the North. U.S. Ambassador Robert Blake has publicly urged the Government and the Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE) to take special care to protect civilians trapped by fighting in the north. We have also called on the LTTE to allow those trapped in the conflict area freedom of movement so they can escape the fighting. We have repeatedly urgedboth sides to exercise maximum restraint to ensure civilians are not caught in crossfire. You may wish to visit the website of the US Embassy in Colombo (http://srilanka.usembassy.gov/) to see the many interviews and statements made by Ambassador Blake as well as officials at the State Department.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  lazy 2009-04-21, 20:15

    Fortsättningen:On February 3, the Tokyo Co-Chair countries (Norway, Japan, United States, and European Union) issued a statement calling on the LTTE to “discuss with the Government of Sri Lanka the modalities for ending hostilities, including the laying down of arms, renunciation of violence, acceptance of the Government of Sri Lanka’s offer of amnesty, and participating as a political party in a process to achieve a just and lasting political solution.” The statement also called on the Government of Sri Lanka and the LTTE to “declare a temporary no-fire period to allow for evacuation of sick and wounded, and provision of aid to civilians.” Secretary of State Clinton and UK Foreign Secretary Miliband issued a joint statement reiterating their support for the Co-Chairs’ statement. We welcome the evacuation of civilians from the coast of Putthumathalan to Trincomalee and urge both sides to continue allowing sick and wounded to seek medical attention outside the conflict zone. Let me assure you the United States Government will continue to remain engaged to help resolve this humanitarian crisis. Thank you for contacting the U.S. Department of State

    J
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Corven 2009-04-21, 20:19

    Sniperace skrev:

    Vad tycker DU att det skulle göras åt denna konflikt, borde inte människorna visa vad de tycker om detta, visa sin avsky osv?

    anser du att Tamilerna gör rätt, eller har Sri Lankas regering legitimnitet och bör landets regering försöka hålla samman ön för att denna inte ska delas i en stor och en liten del?

    Är det BRA med tamilernas massakrar, är de berättigade?

    Massakrer är aldrig bra, oavsett varför dom utförs.

    Jag kan för lite om striderna där, och behöver läsa in mig mer om det. Men när jag läser vad som står i Wikipedia om inbördeskriget, så förstår jag alldeles utmärkt varför tamilerna krigar. Det skulle nog de flesta göra i deras situation. Jag gillar dock inte många av deras metoder.

    Sponsored content


    VAR är protesterna nu? Empty Sv: VAR är protesterna nu?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 17:36