Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
Thetaxpayer
Sniperace
redalert
Infra
Secrist
Dao
10 posters

    "Demokratin" i Egypten

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  lazy 2013-11-29, 01:04

    Dao skrev:

    Det finns MINST lika många som demonstrerar mot Israel regering? Skulle det rättfärdiga en militärkupp där också?

    Om Netanyahu skulle göra det som Mursi gjorde så skulle det nog vara berättigat om en majoritet av israelerna tyckte så.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  Dao 2013-11-29, 01:06

    lazy skrev:När Mursi gav sig själv mer makt än Mubarak haft så innebar det i praktiken att han inte längre kunde väljas bort och det var just det egyptierna blev medvetna om.
    Jo, han gick att väljas bort! Han gjorde en del dumma saker, och en del av dem var ett sätt att gå balansgång med salafisterna som OCKSÅ fick stora framgångar, och vad de själva ville göra - samt hålla sig på god fot med armén och USA/Israel. Det var en näst intill OMÖJLIG balansgång. Detta förklarade till exempel att han lät skapa mer makt till sig (som ju var folkvald) så det åtminstone MER motsvarade det vi här tar för givet.

    Men han hotade inte demokratin!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  Dao 2013-11-29, 01:09

    lazy skrev:
    Dao skrev:

    Det finns MINST lika många som demonstrerar mot Israel regering? Skulle det rättfärdiga en militärkupp där också?

    Om Netanyahu skulle göra det som Mursi gjorde så skulle det nog vara berättigat om en majoritet av israelerna tyckte så.
    Ert eviga "om", och så skriver ni om hela frågan, anpassar den efter teoretiska omöjliga konstellationer!

    Kan du NÅN GÅNG debattera ÄRLIGT?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  lazy 2013-11-29, 01:19

    Dao skrev:
    lazy skrev:
    Dao skrev:

    Det finns MINST lika många som demonstrerar mot Israel regering? Skulle det rättfärdiga en militärkupp där också?

    Om Netanyahu skulle göra det som Mursi gjorde så skulle det nog vara berättigat om en majoritet av israelerna tyckte så.
    Ert eviga "om", och så skriver ni om hela frågan, anpassar den efter teoretiska omöjliga konstellationer!

    Kan du NÅN GÅNG debattera ÄRLIGT?
    Det var du som ställde frågan, jag svarade ärligt, är jag oärlig då? Varför är det "teoretiska omöjliga konstellationer?"
    För att du vet att Israel i grunden är en demokrati men Egypten är det inte(?)
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  Dao 2013-11-29, 01:26

    lazy skrev:Det var du som ställde frågan, jag svarade ärligt, är jag oärlig då? Varför är det "teoretiska omöjliga konstellationer?"
    För att du vet att Israel i grunden är en demokrati men Egypten är det inte(?)
    Du gjorde om min fråga! Det är inte ärligt! Det du tillskriver Mursi är enbart dina åsikter, som inte har speciellt mycket stöd från många andra bedömare. Dessa åsikter tycker du rättfärdigar militärkupp, med efterföljande blodbad!

    Jag frågar om du tycker det är OK överallt!

    Nej, Egypten är ingen demokrati, och knappast på väg dit just nu. Och du tycker det är bra???

    Israel är en demokrati, men knappast en bra sådan. Rättfärdigar detta en militärkupp där?

    När är militärkupp rätt och när är den fel? Vart går gränsen?

    Själv tycker jag ALLTID militärkupper mot demokratiskt valda regeringar är skitfel?

    Tycker inte DU det?
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  R.O.F.L 2013-11-29, 01:37

    Dao skrev:
    lazy skrev:Dao är ute och seglar med sina lögner igen, som vanligt. Jag beskrev hur många egyptier ansåg att det var demokrati att lyssna på alla de som demonstrerade och avsätta Mursi, precis som man gjorde med Mubarak, Dao håller inte med om det och det är väl OK för honom att tycka så men i det här fallet är det nog egyptierna och inte Dao vi ska lyssna på, majoriteten ville ha bort Mubarak, fine. Majoriteten ville ha bort Mursi, fine. Vad som kommer härnäst får vi helt enkelt vänta och se.
    Vad exakt DU skrev har jag inte nu i huvudet, men Sniper och några till beskrev klart och tydligt hur GLADA de blev med militärkuppen!!!

    Att lyssna på demonstranter är viktigt i en demokrati. Men det var knappast "demokrater" som ville avsätta med militärkupp! Med just demokrati kan man VÄLJA BORT den som är oönskad!!! Mubarak kunde man inte välja bort, men Mursi kunde man göra detta med!

    Så det räcker med många kräver "ta bort" en demokratiskt val regering så är det RÄTT???

    Det finns MINST lika många som demonstrerar mot Israel regering? Skulle det rättfärdiga en militärkupp där också?

    Eller USA, med "occupy"-rörelsen, eller "teaparty"? Rättfärdigar DE OCKSÅ en militärkupp?

    Och varför "vänta och se"? Varför inte införa demokrati NU? Varför inte bara återinsätt den som blev vald, och ordna ett nyval i Egypten?

    Måste folk DÖ???
    Men va fan har Israel med rötmånaden att göra?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  Secrist 2013-11-29, 08:56

    R.O.F.L skrev:
    Dao skrev:
    lazy skrev:Dao är ute och seglar med sina lögner igen, som vanligt. Jag beskrev hur många egyptier ansåg att det var demokrati att lyssna på alla de som demonstrerade och avsätta Mursi, precis som man gjorde med Mubarak, Dao håller inte med om det och det är väl OK för honom att tycka så men i det här fallet är det nog egyptierna och inte Dao vi ska lyssna på, majoriteten ville ha bort Mubarak, fine. Majoriteten ville ha bort Mursi, fine. Vad som kommer härnäst får vi helt enkelt vänta och se.
    Vad exakt DU skrev har jag inte nu i huvudet, men Sniper och några till beskrev klart och tydligt hur GLADA de blev med militärkuppen!!!

    Att lyssna på demonstranter är viktigt i en demokrati. Men det var knappast "demokrater" som ville avsätta med militärkupp! Med just demokrati kan man VÄLJA BORT den som är oönskad!!! Mubarak kunde man inte välja bort, men Mursi kunde man göra detta med!

    Så det räcker med många kräver "ta bort" en demokratiskt val regering så är det RÄTT???

    Det finns MINST lika många som demonstrerar mot Israel regering? Skulle det rättfärdiga en militärkupp där också?

    Eller USA, med "occupy"-rörelsen, eller "teaparty"? Rättfärdigar DE OCKSÅ en militärkupp?

    Och varför "vänta och se"? Varför inte införa demokrati NU? Varför inte bara återinsätt den som blev vald, och ordna ett nyval i Egypten?

    Måste folk DÖ???
    Men va fan har Israel med rötmånaden att göra?
    Dao missar aldrig en chans att säga "men Israel då...." oavsett om det är relevant eller inte.

    Och givetvis är påståendet om hur folk går man ur huse för att demonstrera mot sin regering i Israel rent nonsens.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  Infra 2013-11-29, 12:30

    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:Kollar på Aktuellt i SVT2, och märker att högerns älskade diktatur åter verkar vara tillbaka i landet! Nu har de infört lagar mot demonstrationer. Tydligt polisvåld mot en fredlig demonstration. 80 personer gripna, och många släpptes senare ut, långt ut i öknen...

    Skall ni fira nu, forumhögern?
    Varför skulle vi göra det?
    Vad sa jag om att spela dum när det passar? De flesta av högergökarna härinne
    har ju visat prov på tydliga fascistiska tendenser. Inte mins du, SD-Secrist.  
    Försöker du impa på din husbonde KP-RC? Laughing

    Ett tips. Det ser bara töntigt ut.
    Mig äger ingen!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  Dao 2013-11-29, 12:34

    FH missar inget tillfälle att "smidigt" undvika att stå för sina åsikter och/eller svara på känsliga frågor i känsliga ämnen!
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  R.O.F.L 2013-11-29, 13:06

    Dao skrev:
    R.O.F.L skrev:Man kan konstatera att våldsamma revolter fungerar dåligt, speciellt under den arabiska rötmånaden Smile , I Egyptens fall visade sig att Mursi och hans lakejer inte var regeringsdugliga.
    Att revoltera sig till västerländsk demokrati kan man glömma.

    I succéboken Dead Aid skriver Dambisa Moyo att de allra fattigaste länderna i Afrika inte inledningsvis behöver demokrati à la Väst, utan snarare en ”godartad diktator” som respekterar folket och genomför de ekonomiska reformer som behövs för att få landet på fötter. Det kan ligga en hel del i vad hon säger, även om slutsatsen går stick i stäv med våra vanliga uppfattningar.
    Egypten var på väg att bygga upp SIN EGEN form av demokrati! Nu finns det en militärkupp och mördandet och tortyren har åter tagit fart!

    Givetvis finns det skäl till perioder med en välmenande diktatur kan vara en nödvändighet. Men en sådan kan inte vara välmenande i längden, utan måste så snart som möjligt gå till NÅGON FORM av demokrati! Få vill ha samma demokrati som stora delar av väst, dock!

    Det är lite som jag skrev från början. Demokrati TAR TID! Vägen dit kommer att vara kantad av motgångar och framgångar, men så länge den i det stora hela går framåt är det en nödvändig väg att gå.

    Egypterna har redan haft diktatur, och, som sagt, få vill ha en ytlig form av demokrati. Det är därför många tror att med islam så kan de skapa en demokrati som är mer genomgående, och baserat på deras egen kultur!

    Det är detta många islamister kämpar för, till exempel!

    Varför inte ge dem en chans till att SJÄLVA BESTÄMMA???
    Mursi var inget annat än västs lakej,

    Under Mursi styre upprättshöll blockaden mot Gaza och tunnlarna från Egypten fylldes med vatten. Mursi utförde i mångt och mycket västvärldens agenda. Brödraskapet stod på den arabiska reaktionens och USA:s sida i försöken att störta den syriska regeringen, bröt de diplomatiska förbindelserna med Syrien och stängde landets ambassad i Kairo.

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  Dao 2013-11-29, 13:16

    R.O.F.L skrev:Mursi var inget annat än västs lakej,

    Under Mursi styre upprättshöll blockaden mot Gaza och tunnlarna från Egypten fylldes med vatten. Mursi utförde i mångt och mycket västvärldens agenda. Brödraskapet stod på den arabiska reaktionens och USA:s sida i försöken att störta den syriska regeringen, bröt de diplomatiska förbindelserna med Syrien och stängde landets ambassad i Kairo.

    Inte riktigt! Egypten var sedan länge en lydstat under USA, och detta var en av flera maktfaktorer som Mursi var tvungen att balansera mot!

    Det gör honom inte riktigt till "lakej" utan mer anpassning till den rådande situationen!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  Dao 2013-12-01, 14:13

    Mer om situationen idag:

    http://www.democracynow.org/2013/11/13/as_new_protest_law_looms_egypt

    "As New Protest Law Looms, Egypt Faces Harsher Authoritarian Order Than the Revolution Overthrew"

    Alltså TVÄRT OM vad forumhögern här har låtit påskina!

    ""The Egyptian military and the Muslim Brotherhood have acted as two juggernauts in the Egyptian body politic," says Sharif Abdel Kouddous, Cairo-based independent journalist and Democracy Now! correspondent. "They’re both characterized by patriarchy, secrecy and mendacity, and they’ve both ripped apart Egypt’s social fabric as they struggle for power.""

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  Secrist 2013-12-01, 14:22

    Dao skrev:
    R.O.F.L skrev:Mursi var inget annat än västs lakej,

    Under Mursi styre upprättshöll blockaden mot Gaza och tunnlarna från Egypten fylldes med vatten. Mursi utförde i mångt och mycket västvärldens agenda. Brödraskapet stod på den arabiska reaktionens och USA:s sida i försöken att störta den syriska regeringen, bröt de diplomatiska förbindelserna med Syrien och stängde landets ambassad i Kairo.

    Inte riktigt! Egypten var sedan länge en lydstat under USA, och detta var en av flera maktfaktorer som Mursi var tvungen att balansera mot!

    Det gör honom inte riktigt till "lakej" utan mer anpassning till den rådande situationen!
    För att balansera lite så kan man också konstatera att Egypten aktivt har sökt samarbete med USA. Inte blivit påtvingade amerikansk politik.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  Dao 2013-12-01, 14:53

    Secrist skrev:För att balansera lite så kan man också konstatera att Egypten aktivt har sökt samarbete med USA. Inte blivit påtvingade amerikansk politik.
    Det är ofta ett win-winförhållande mellan otaliga diktaturer och USA!

    USA och militären är i stort samma saker här...
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  DirtyDog 2013-12-02, 02:30

    Dao skrev:Hur kan forumhögern helt plötsligt ha "glömt" hur de försvarade militärkuppen och det efterföljande blodbadet, och hur de skrev att att NU minsann skulle Egypten bli "demokratisk", trots att det just var demokratin som då krossades i landet?
    Här är ett citat från ett av mina inlägg från den 2:a juli.

    Påstår du att nedanstående är ett försvar för militärkuppen?
    DirtyDog skrev:
    R.O.F.L skrev:
    DirtyDog skrev:Det bär mig emot, men vill man leva i ett demokratiskt land så måste man nog följa de demokratiska spelreglerna och mig veterligen så var det väl inget utbrett fusk som ledde till att MB fick makten?

    Hur fan skall de kunna bli ett demokratiskt land om de ständigt gör uppror med krav på regeringens avgång. Att protestera FREDLIGT är en demokratisk rättighet men att ta till våld och bränna motståndarnas lokaler är långt ifrån vad vi i väst kallar demokratiska handlingar.

    Att låta militären ta över makten är fan ingen bra lösning och leder nog på sikt mot ännu större problem. Militärens skyldighet borde vara att skydda folket OCH den lagligt valda regeringen från att komma till skada och helst skulle de inte behöva lägga sig i överhuvudtaget. De är utbildade för att skydda och döda, inte agera politiker.

    Man kan inte vara FÖR demokrati endast under förutsättning att "rätt" partier vinner valet. Det är inte bättre än vad vissa vänstergrupper sysslar med i Sverige. Vad jag förstått så är det vänstern som bråkar mest både i Turkiet och Egypten.
    Oppositionen i Egypt heter tydligen Tamarrud, är dom liberaler? Smile
    Det tror jag inte. Det var ju därför som jag skrev:
    DirtyDog skrev:Man kan inte vara FÖR demokrati endast under förutsättning att "rätt" partier vinner valet. Det är inte bättre än vad vissa vänstergrupper sysslar med i Sverige. Vad jag förstått så är det vänstern som bråkar mest både i Turkiet och Egypten.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  DirtyDog 2013-12-02, 02:40

    Nå Dao, har du klagat hos Jinge också?

    LÄNK!
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  R.O.F.L 2013-12-02, 03:09

    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:Hur kan forumhögern helt plötsligt ha "glömt" hur de försvarade militärkuppen och det efterföljande blodbadet, och hur de skrev att att NU minsann skulle Egypten bli "demokratisk", trots att det just var demokratin som då krossades i landet?
    Här är ett citat från ett av mina inlägg från den 2:a juli.

    Påstår du att nedanstående är ett försvar för militärkuppen?
    DirtyDog skrev:
    R.O.F.L skrev:
    DirtyDog skrev:Det bär mig emot, men vill man leva i ett demokratiskt land så måste man nog följa de demokratiska spelreglerna och mig veterligen så var det väl inget utbrett fusk som ledde till att MB fick makten?

    Hur fan skall de kunna bli ett demokratiskt land om de ständigt gör uppror med krav på regeringens avgång.  Att protestera FREDLIGT är en demokratisk rättighet men att ta till våld och bränna motståndarnas lokaler är långt ifrån vad vi i väst kallar demokratiska handlingar.

    Att låta militären ta över makten är fan ingen bra lösning och leder nog på sikt mot ännu större problem.  Militärens skyldighet borde vara att skydda folket OCH den lagligt valda regeringen från att komma till skada och helst skulle de inte behöva lägga sig i överhuvudtaget. De är utbildade för att skydda och döda, inte agera politiker.

    Man kan inte vara FÖR demokrati endast under förutsättning att "rätt" partier vinner valet.  Det är inte bättre än vad vissa vänstergrupper sysslar med i Sverige. Vad jag förstått så är det vänstern som bråkar mest både i Turkiet och Egypten.
    Oppositionen i Egypt heter tydligen Tamarrud, är dom liberaler? Smile 
    Det tror jag inte. Det var ju därför som jag skrev:
    DirtyDog skrev:Man kan inte vara FÖR demokrati endast under förutsättning att "rätt" partier vinner valet.  Det är inte bättre än vad vissa vänstergrupper sysslar med i Sverige. Vad jag förstått så är det vänstern som bråkar mest både i Turkiet och Egypten.
    man är nog inte mogen för demokrati, om 500 år kanske.??Laughing 
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  R.O.F.L 2013-12-02, 03:16

    DirtyDog skrev:Nå Dao, har du klagat hos Jinge också?

    LÄNK!

    Konklusion:Muslimska Brödraskatet är en politiskt och religiös konservativ, icke-demokratisk organisation. Den vill införa hårdare sharia-lagar i Egypten, privatisera ekonomin, samarbeta med USA och Israels ledning och stödja kampen mot sekulära stater och religionsfrihet bl.a. genom bidrag till stridande religiösa fanatiker.

    cheers bom drunken santa santa santa santa Smile 
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  Dao 2013-12-02, 12:09

    R.O.F.L skrev:man är nog inte mogen för demokrati, om 500 år kanske.??Laughing 
    Dels är det inte din sak att bedöma!

    Dels måste byggandet av demokrati BÖRJA påbörjas, innan det blir helt färdigt! Det är till exempel inte helt färdigbyggt någonstans än!
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  DirtyDog 2013-12-02, 12:38

    R.O.F.L skrev:"samarbeta med USA och Israels ledning och stödja kampen mot sekulära stater och religionsfrihet bl.a. genom bidrag till stridande religiösa fanatiker"

    cheers bom drunken santa santa santa santa Smile 
    Jo, det är ju allmänt känt att USA & Israel bekämpar alla sekulära stater och tar hjälp av "stridande religiösa fanatiker" i sina försök att införa judendomen som statsreligion i alla länder.

    När det gäller utbudet av intelligensbefriade vänstertomtar på nätet så lider vi sannerligen ingen brist. Laughing 
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  R.O.F.L 2013-12-02, 14:22

    DirtyDog skrev:
    R.O.F.L skrev:"samarbeta med USA och Israels ledning och stödja kampen mot sekulära stater och religionsfrihet bl.a. genom bidrag till stridande religiösa fanatiker"

    cheers bom drunken santa santa santa santa Smile 
    Jo, det är ju allmänt känt att USA & Israel bekämpar alla sekulära stater och tar hjälp av "stridande religiösa fanatiker" i sina försök att införa judendomen som statsreligion i alla länder.

    När det gäller utbudet av intelligensbefriade vänstertomtar på nätet så lider vi sannerligen ingen brist. Laughing 
    Att Saudiarabien och Usa har ett nära samarbete har visst passerat dig obemärkt. Håll dig till inrikespolitik om det blir för svårt. Smile

    F.ö noterar jag din omskrivning av citerad text. clown 


    Senast ändrad av R.O.F.L den 2013-12-02, 18:52, ändrad totalt 1 gång
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  Dao 2013-12-02, 14:31

    R.O.F.L skrev:
    DirtyDog skrev:
    R.O.F.L skrev:"samarbeta med USA och Israels ledning och stödja kampen mot sekulära stater och religionsfrihet bl.a. genom bidrag till stridande religiösa fanatiker"

    cheers bom drunken santa santa santa santa Smile 
    Jo, det är ju allmänt känt att USA & Israel bekämpar alla sekulära stater och tar hjälp av "stridande religiösa fanatiker" i sina försök att införa judendomen som statsreligion i alla länder.

    När det gäller utbudet av intelligensbefriade vänstertomtar på nätet så lider vi sannerligen ingen brist. Laughing 
    Att Saudiarabien och Usa har ett nära samarbete har visst passerat dig obemärkt. Håll dig till inrikespolitik om det blir för svårt. Smile 
    För att inte tala om vilka USA valde att samarbeta med i Afghanistan på 80-talet. Till detta finns ett antal direkta despoter, som Saddam Hussein.

    Men framför allt den förra och den nuvarande diktatorn i Egypten!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  Dao 2013-12-02, 14:32

    DirtyDog skrev:Jo, det är ju allmänt känt att USA & Israel bekämpar alla sekulära stater och tar hjälp av "stridande religiösa fanatiker" i sina försök att införa judendomen som statsreligion i alla länder.
    Faktiskt! Främst då USA!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  Secrist 2013-12-02, 18:45

    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:Jo, det är ju allmänt känt att USA & Israel bekämpar alla sekulära stater och tar hjälp av "stridande religiösa fanatiker" i sina försök att införa judendomen som statsreligion i alla länder.
    Faktiskt! Främst då USA!
    lol! 
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  Dao 2013-12-02, 18:56

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:Jo, det är ju allmänt känt att USA & Israel bekämpar alla sekulära stater och tar hjälp av "stridande religiösa fanatiker" i sina försök att införa judendomen som statsreligion i alla länder.
    Faktiskt! Främst då USA!
    lol! 
    Jag har lättare att hålla mig för skratt...

    Tycker det är för DJÄVLIGT!!!

    Sponsored content


    "Demokratin" i Egypten - Sida 2 Empty Sv: "Demokratin" i Egypten

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 10:33