Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
R.O.F.L
Infra
Sniperace
Dao
8 posters

    Grattulationer

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grattulationer - Sida 6 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Sniperace 2013-11-27, 21:47

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:javisst all religion blir skit när fanatiker tar makt
    Är det inte just FANATIKERNA som är skit då? Det är ju DERAS tolkning det handlar om!?
    ajnklagar mewd dem bil man ju kallad för att lida av fobi.....
    Har jag aldrig märkt!

    Har kritiserat dem i många år nu, utan att jag blivit ansedd mig lida av någon fobi. Däremot har jag kallats för antisemit för att jag INTE gnäller på judar hela tiden...

    Om vi nu skall kolla logik...
    du kritiserat, vi har aldrig sett dig starta en tråd om sådanas terrordåd där du karftfullt fördömer detta, tvärtom har du i de flesta fall kommit med inlägg där du förringar vad de gjort och börjat tala om orsak och verkan, bakomliggande orsaker och att det är usa,s eller israels fel.

    Men fördömer du då kraftfullt alla islamska tvång där avfall från islam straffas, där homosexuella dödas, där de som säger fel sak om ex mohammed straffas hårt och till och med dödas?
    fördömer du att en muslimsk man så lätt kan skilja sig från sin fru, men frun kan inte göra detta utan vidare.

    fördömer du deras sharia där en kvinnas ord är värt mindre än mannens.
    osv osv...

    är allt detta saker du verkligen fördömer, eller ser du det som att det är okej?

    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Grattulationer - Sida 6 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  RedclownIII 2013-11-27, 21:50

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:javisst all religion blir skit när fanatiker tar makt
    Är det inte just FANATIKERNA som är skit då? Det är ju DERAS tolkning det handlar om!?
    ajnklagar mewd dem bil man ju kallad för att lida av fobi.....
    Har jag aldrig märkt!

    Har kritiserat dem i många år nu, utan att jag blivit ansedd mig lida av någon fobi. Däremot har jag kallats för antisemit för att jag INTE gnäller på judar hela tiden...

    Om vi nu skall kolla logik...
    du kritiserat, vi har aldrig sett dig starta en tråd om sådanas terrordåd där du karftfullt fördömer detta, tvärtom har du i de flesta fall kommit med inlägg där du förringar vad de gjort och börjat tala om orsak och verkan, bakomliggande orsaker och att det är usa,s eller israels fel.

    Men fördömer du då kraftfullt alla islamska tvång där avfall från islam straffas, där homosexuella dödas, där de som säger fel sak om ex mohammed straffas hårt och till och med dödas?
    fördömer du att en muslimsk man så lätt kan skilja sig från sin fru, men frun kan inte göra detta utan vidare.

    fördömer du deras sharia där en kvinnas ord är värt mindre än mannens.
    osv osv...

    är allt detta saker du verkligen fördömer, eller ser du det som att det är okej?

    Och du hoppas få ett annat svar nu?

    Skam den som ger sig.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grattulationer - Sida 6 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Sniperace 2013-11-27, 21:52

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:nej, men nu är det ju inte så, blir det rätt när Gud förbjuder homosexualitet?
    Det är garanterat fler religiösa som önskar och försvarar demokrati än förbjuder homosexualitet. Det blir liksom ALDRIG rätt att förbjuda homosexualitet, oavsett vilket ursäkt som används för detta!

    Sniperace skrev:nu är det ju också skillnad på sekulära lagar, och andra lagar inom staten där oliak grupper har olika sådana.
    Och oftast strider de inte mot vad "religiösa" anser vara rätt eller fel!

    Sniperace skrev:men vilka sjuka lagar har vi i sverige tycker du?
    Inga direkt. Men vi har en massa regler och normer som man måste rätta sig efter. Inte genom lagar eller fysisk tvång, utan genom att man blir drabbad av utanförskap och misstänksamhet.

    Sniperace skrev:kan det vara att det är förbjudet att stjäla?
    ???

    Sniperace skrev:vore skoj att se vilk lagar vi har som skulle vara sjuka och idiotiska.
    Starta en tråd om detta, då...
    så vi hade inga sjuka lagar här?

    vilkas andra sjuka sådana vill du påtala då, och röns det inte starka protester mot dessa om de är sjuka?

    kan det röra sig om ex jehovas vittnen?
    men deras sådana har jag redan fördömt, gäller det livets ord, jag då har jag redan fördömt deras tvång och uppförande mot dem som inte följer deras tro osv...

    men dessa rörelser avrättar de inte avfällingar, eller homosexuella osv.

    nu var det DU som drog upp sjuka lagar höär, så öppna nu upp och berätta vad du menar istället för att bara komma med ett påstående och sedan inte vilja fortsätta
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Grattulationer - Sida 6 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Dao 2013-11-27, 21:57

    Sniperace skrev:så vi hade inga sjuka lagar här?

    vilkas andra sjuka sådana vill du påtala då, och röns det inte starka protester mot dessa om de är sjuka?

    kan det röra sig om ex jehovas vittnen?
    men deras sådana har jag redan fördömt, gäller det livets ord, jag då har jag redan fördömt deras tvång och uppförande mot dem som inte följer deras tro osv...

    men dessa rörelser avrättar de inte avfällingar, eller homosexuella osv.

    nu var det DU som drog upp sjuka lagar höär, så öppna nu upp och berätta vad du menar istället för att bara komma med ett påstående och sedan inte vilja fortsätta
    Nu var det DU som drog upp lagar här, inte jag. Jag bara besvarade dig med att det finns sjuka regler och lagar även här.

    Det finns ingen religion som rättfärdigar avrättningar av homosexuella eller avfällingar!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grattulationer - Sida 6 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Sniperace 2013-11-27, 22:02

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:så vi hade inga sjuka lagar här?

    vilkas andra sjuka sådana vill du påtala då, och röns det inte starka protester mot dessa om de är sjuka?

    kan det röra sig om ex jehovas vittnen?
    men deras sådana har jag redan fördömt, gäller det livets ord, jag då har jag redan fördömt deras tvång och uppförande mot dem som inte följer deras tro osv...

    men dessa rörelser avrättar de inte avfällingar, eller homosexuella osv.

    nu var det DU som drog upp sjuka lagar höär, så öppna nu upp och berätta vad du menar istället för att bara komma med ett påstående och sedan inte vilja fortsätta
    Nu var det DU som drog upp lagar här, inte jag. Jag bara besvarade dig med att det finns sjuka regler och lagar även här.

    Det finns ingen religion som rättfärdigar avrättningar av homosexuella eller avfällingar!
    så alla de miljoner som stöder detta i islams namn har fel?

    nej, det var du som drog upp sjuka lagar här i sverige, låt höra nu eller var det bara som du drog till med?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Grattulationer - Sida 6 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Dao 2013-11-27, 22:11

    Sniperace skrev:så alla de miljoner som stöder detta i islams namn har fel?
    Bortsett från att det antagligen inte är så många, så ja - enligt min åsikt har de fel! Och de flesta skriftlärda inom islam verkar tycka som jag...

    Sniperace skrev:nej, det var du som drog upp sjuka lagar här i sverige, låt höra nu eller var det bara som du drog till med?
    Du började skriva om "sekulariserade lagar"... Och jag svarade på detta. Tycker nog att jag förklarat ganska bra vad jag menade.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grattulationer - Sida 6 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Sniperace 2013-11-27, 23:04

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:så alla de miljoner som stöder detta i islams namn har fel?
    Bortsett från att det antagligen inte är så många, så ja - enligt min åsikt har de fel! Och de flesta skriftlärda inom islam verkar tycka som jag...

    Sniperace skrev:nej, det var du som drog upp sjuka lagar här i sverige, låt höra nu eller var det bara som du drog till med?
    Du började skriva om "sekulariserade lagar"... Och jag svarade på detta. Tycker nog att jag förklarat ganska bra vad jag menade.
    nej, du har inte gett exempel på en enda svensk sjuk lag, var det bara ett påstående du nu inte står för?

    Sponsored content


    Grattulationer - Sida 6 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 17:24