Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
R.O.F.L
Infra
Sniperace
Dao
8 posters

    Grattulationer

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Dao 2013-11-25, 17:32

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Nu fick hon YTTERLIGARE ett pris, från Mexico denna gången!

    Hoppas det inte stannar vid att prisa henne, eller andra likartade (mins fredspriset för några år sedan), utan att vi faktiskt är med i att förbättra för kvinnor världen över rent aktivt.

    Det får inte bara vara fina enstaka priser och vackra ord. Det krävs HANDLING!
    Ja, hon ska ha allt stöd och skydd hon kan få, för talibanerna har ju lovat att de SKA döda henne.

    Jaha... Och hur tänkte du skydda just henne, som numera bor i Storbritannien, hade du tänkt?

    Är det inte bättre att stå enade FÖR kvinnors rätt att bland annat gå i skola, än att stirra sig blind på en enskild person eller grupp?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Sniperace 2013-11-25, 17:42

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:Nu fick hon YTTERLIGARE ett pris, från Mexico denna gången!

    Hoppas det inte stannar vid att prisa henne, eller andra likartade (mins fredspriset för några år sedan), utan att vi faktiskt är med i att förbättra för kvinnor världen över rent aktivt.

    Det får inte bara vara fina enstaka priser och vackra ord. Det krävs HANDLING!
    Ja, hon ska ha allt stöd och skydd hon kan få, för talibanerna har ju lovat att de SKA döda henne.

    Jaha... Och hur tänkte du skydda just henne, som numera bor i Storbritannien, hade du tänkt?

    Är det inte bättre att stå enade FÖR kvinnors rätt att bland annat gå i skola, än att stirra sig blind på en enskild person eller grupp?
    men just det att alla ska ha rätten till skola, att alla ska ha rätten att välja, avsäga sig eller inte ha någon religion alls är ju något jag hela tiden har hävdat.

    så nu ska vi då inte stödja henne för att hon är en enskild person? Sad
    En del av mitt skydd till henne har varit ekonomisk hjälp till henne, förmedlat via en hjälporganisation som lovade se till att den kom henne till del.

    Sedan skulle jag kunna tänka mig skänka pengar till bekämpandet av ohyran som hotar henne.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Dao 2013-11-25, 17:50

    Sniperace skrev:men just det att alla ska ha rätten till skola, att alla ska ha rätten att välja, avsäga sig eller inte ha någon religion alls är ju något jag hela tiden har hävdat.
    Hade du bara STANNAT vid det, så hade det inte varit några problem. När JAG hävdade samma saker, utan att "förbanna islam" vill ni "tolka det" till att jag stödjer extremism...

    Sniperace skrev:så nu ska vi då inte stödja henne för att hon är en enskild person?
    Du får stödja vem fasiken du vill. Men enbart stöd till henne hjälper inte den situation hon numera inte befinner sig i, tack vare att vi i Europa tar emot flyktingar!

    Sniperace skrev:En del av mitt skydd till henne har varit ekonomisk hjälp till henne, förmedlat via en hjälporganisation som lovade se till att den kom henne till del.
    Bra!

    Sniperace skrev:Sedan skulle jag kunna tänka mig skänka pengar till bekämpandet av ohyran som hotar henne.
    Det finns många organisationer som jobbar för att främja demokrati och mänsklighet. Föreslår att du ger stöd till en sådan islamistisk organisation, så slipper det bli ett "missförstånd" att du skulle vara islamofob! Smile
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Sniperace 2013-11-25, 18:03

    [quote="Dao"]
    Sniperace skrev:men just det att alla ska ha rätten till skola, att alla ska ha rätten att välja, avsäga sig eller inte ha någon religion alls är ju något jag hela tiden har hävdat.
    Daoren skrev:Hade du bara STANNAT vid det, så hade det inte varit några problem. När JAG hävdade samma saker, utan att "förbanna islam" vill ni "tolka det" till att jag stödjer extremism...
    Men nui är det så att jag förbannar dem som står för terrorn och kvinnofientligheten, och de ÄR en del av islam ock får då för dig intre förbannas
    Sniperace skrev:så nu ska vi då inte stödja henne för att hon är en enskild person?
    Daoren skrev:Du får stödja vem fasiken du vill. Men enbart stöd till henne hjälper inte den situation hon numera inte befinner sig i, tack vare att vi
    i Europa tar emot flyktingar!
    Jag har inte ekonomi att kunna stödja ALLA, jag föreslår du drar ditt strå till stacken och stöder du med,m och gärna då så att det verkligwen går tyill den du vill stödja, och inte till organisationens egna fickor

    Sniperace skrev:En del av mitt skydd till henne har varit ekonomisk hjälp till henne, förmedlat via en hjälporganisation som lovade se till att den kom henne till del.
    Bra!

    Sniperace skrev:Sedan skulle jag kunna tänka mig skänka pengar till bekämpandet av ohyran som hotar henne.

    Det finns många organisationer som jobbar för att främja demokrati och mänsklighet. Föreslår att du ger stöd till en sådan islamistisk organisation, så slipper det bli ett "missförstånd" att du skulle vara islamofob! Smile
    vilka sådana islamitiska finns det, muslimska brödraskapet är inte en sådan, de har visat prov på just en handfast islam där religionsfrihet och kvinnors frihet inte finns
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Secrist 2013-11-25, 21:12

    Dao skrev:Nu fick hon YTTERLIGARE ett pris, från Mexico denna gången!

    Hoppas det inte stannar vid att prisa henne, eller andra likartade (mins fredspriset för några år sedan), utan att vi faktiskt är med i att förbättra för kvinnor världen över rent aktivt.

    Det får inte bara vara fina enstaka priser och vackra ord. Det krävs HANDLING!
    Skönt att du äntligen släppt din paniska skräck för islamofobi och kommit in i matchen nu då.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Infra 2013-11-25, 21:27

    redalert skrev:
    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    RedclownIII skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:jag tror det är lite av det där tyck synd om mig ingen förstår mig, ingen tycker om mig, buääääääää, snyft snörvel
    Eller också, vilket är mer korrekt, är det så att ni inte klarar av att föra en ÄRLIG debatt utan ständiga påhitt om era debattmotståndare!

    Ni har en tendens att göra detta mot alla som säger emot er.

    Varför vet jag inte, men ni borde nog söka hjälp, om ni fungerar på det sättet även irl...
    Och fungerar daoren så här som på forat i verkliga livet så förstår man att hen sitter ensam på kammaren i skogen. clown 
    Det finns ingen sådan mobbarkör. Bobbningen sker uteslutande från höger till vänster.  
    Bobbning?

    Grattulationer - Sida 5 0013729e4ad90cca341a0a
    lol! lol! lol! 
    Ursäkta. Bed jag är faktiskt däbbd i däsad.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  redalert 2013-11-26, 00:16

    När skall börja debattera ärligt och som en vuxen man dao? Rolling Eyes

    För du är väl en vuxen man? Laughing 
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Secrist 2013-11-26, 01:03

    redalert skrev:När skall börja debattera ärligt och som en vuxen man dao? Rolling Eyes

    För du är väl en vuxen man? Laughing 
    Snarare en pojkrumskommunist.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Dao 2013-11-26, 01:17

    Secrist skrev:
    redalert skrev:När skall börja debattera ärligt och som en vuxen man dao? Rolling Eyes

    För du är väl en vuxen man? Laughing 
    Snarare en pojkrumskommunist.
    Moget...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Secrist 2013-11-26, 18:09

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    redalert skrev:När skall börja debattera ärligt och som en vuxen man dao? Rolling Eyes

    För du är väl en vuxen man? Laughing 
    Snarare en pojkrumskommunist.
    Moget...
    Nej. Att vara en pojkrumskommunist brukar sällan vara så moget.
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  redalert 2013-11-26, 18:17

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    redalert skrev:När skall börja debattera ärligt och som en vuxen man dao? Rolling Eyes

    För du är väl en vuxen man? Laughing 
    Snarare en pojkrumskommunist.
    Moget...
    Nej. Att vara en pojkrumskommunist brukar sällan vara så moget.
    lol! Laughing Very Happy Razz 
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  DirtyDog 2013-11-27, 00:39

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:tidigare var allt islam enligt dig ett enda islam, nu är det många islam helt plötsligt...
    VA??? Vet inte HUR MÅNGA GÅNGER jag behövt förklara för er att det inte finns bara EN islam!!!!
    Tidigare har du sagt att "Islam är Islam" och att det sen finns många olika tolkningar. Twisted Evil 

    Självklart är det så och likadant med alla andra religioner. Very Happy 

    Det borde lyssnat på Regndrottning som ständigt ogillade om man "Tolkade". Twisted Evil 

    Sanningen är ju att ALLA religioner är ett jävla skit helt enkelt. Civilisationen måste UTVECKLAS och inte styras genom gamla böcker skrivna av idioter från medeltiden.

    Vissa religioner HAR anpassat sig till dagens samhälle medans andra har betydligt svårare för detta.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Dao 2013-11-27, 02:22

    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:tidigare var allt islam enligt dig ett enda islam, nu är det många islam helt plötsligt...
    VA??? Vet inte HUR MÅNGA GÅNGER jag behövt förklara för er att det inte finns bara EN islam!!!!
    Tidigare har du sagt att "Islam är Islam" och att det sen finns många olika tolkningar.  Twisted Evil 

    Självklart är det så och likadant med alla andra religioner. Very Happy 

    Det borde lyssnat på Regndrottning som ständigt ogillade om man "Tolkade".  Twisted Evil 

    Sanningen är ju att ALLA religioner är ett jävla skit helt enkelt. Civilisationen måste UTVECKLAS och inte styras genom gamla böcker skrivna av idioter från medeltiden.

    Vissa religioner HAR anpassat sig till dagens samhälle medans andra har betydligt svårare för detta.
    Det är inte "sanningen". Det är din TRO!
    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  RedclownIII 2013-11-27, 18:45

    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:tidigare var allt islam enligt dig ett enda islam, nu är det många islam helt plötsligt...
    VA??? Vet inte HUR MÅNGA GÅNGER jag behövt förklara för er att det inte finns bara EN islam!!!!
    Tidigare har du sagt att "Islam är Islam" och att det sen finns många olika tolkningar.  Twisted Evil 

    Självklart är det så och likadant med alla andra religioner. Very Happy 

    Det borde lyssnat på Regndrottning som ständigt ogillade om man "Tolkade".  Twisted Evil 

    Sanningen är ju att ALLA religioner är ett jävla skit helt enkelt. Civilisationen måste UTVECKLAS och inte styras genom gamla böcker skrivna av idioter från medeltiden.

    Vissa religioner HAR anpassat sig till dagens samhälle medans andra har betydligt svårare för detta.
    Det är inte "sanningen". Det är din TRO!
    Nej sanningen står Dao för.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Sniperace 2013-11-27, 20:29

    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:tidigare var allt islam enligt dig ett enda islam, nu är det många islam helt plötsligt...
    VA??? Vet inte HUR MÅNGA GÅNGER jag behövt förklara för er att det inte finns bara EN islam!!!!
    Tidigare har du sagt att "Islam är Islam" och att det sen finns många olika tolkningar.  Twisted Evil 

    Självklart är det så och likadant med alla andra religioner. Very Happy 

    Det borde lyssnat på Regndrottning som ständigt ogillade om man "Tolkade".  Twisted Evil 

    Sanningen är ju att ALLA religioner är ett jävla skit helt enkelt. Civilisationen måste UTVECKLAS och inte styras genom gamla böcker skrivna av idioter från medeltiden.

    Vissa religioner HAR anpassat sig till dagens samhälle medans andra har betydligt svårare för detta.
    Det är inte "sanningen". Det är din TRO!
    så några religioner har INTE anpassat sig till dagens samhälle?
    eller vad menar du?
    ligger alla religioner kvar på det stadie där de uppkom och inte alls anpassats till dagens samhälle?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Dao 2013-11-27, 20:55

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:tidigare var allt islam enligt dig ett enda islam, nu är det många islam helt plötsligt...
    VA??? Vet inte HUR MÅNGA GÅNGER jag behövt förklara för er att det inte finns bara EN islam!!!!
    Tidigare har du sagt att "Islam är Islam" och att det sen finns många olika tolkningar.  Twisted Evil 

    Självklart är det så och likadant med alla andra religioner. Very Happy 

    Det borde lyssnat på Regndrottning som ständigt ogillade om man "Tolkade".  Twisted Evil 

    Sanningen är ju att ALLA religioner är ett jävla skit helt enkelt. Civilisationen måste UTVECKLAS och inte styras genom gamla böcker skrivna av idioter från medeltiden.

    Vissa religioner HAR anpassat sig till dagens samhälle medans andra har betydligt svårare för detta.
    Det är inte "sanningen". Det är din TRO!
    så några religioner har INTE anpassat sig till dagens samhälle?
    eller vad menar du?
    ligger alla religioner kvar på det stadie där de uppkom och inte alls anpassats till dagens samhälle?
    Jag utgick från vad DD skrev, inget annat!

    Hen anser att "alla religioner är skit", och har fått för sig att "gamla böcker" skulle vara en fara för ett "civiliserat samhälle".

    Det är hans tro, helt enkelt!

    Eller "sanning", för henom själv!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Sniperace 2013-11-27, 21:00

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:tidigare var allt islam enligt dig ett enda islam, nu är det många islam helt plötsligt...
    VA??? Vet inte HUR MÅNGA GÅNGER jag behövt förklara för er att det inte finns bara EN islam!!!!
    Tidigare har du sagt att "Islam är Islam" och att det sen finns många olika tolkningar.  Twisted Evil 

    Självklart är det så och likadant med alla andra religioner. Very Happy 

    Det borde lyssnat på Regndrottning som ständigt ogillade om man "Tolkade".  Twisted Evil 

    Sanningen är ju att ALLA religioner är ett jävla skit helt enkelt. Civilisationen måste UTVECKLAS och inte styras genom gamla böcker skrivna av idioter från medeltiden.

    Vissa religioner HAR anpassat sig till dagens samhälle medans andra har betydligt svårare för detta.
    Det är inte "sanningen". Det är din TRO!
    så några religioner har INTE anpassat sig till dagens samhälle?
    eller vad menar du?
    ligger alla religioner kvar på det stadie där de uppkom och inte alls anpassats till dagens samhälle?
    Jag utgick från vad DD skrev, inget annat!

    Hen anser att "alla religioner är skit", och har fått för sig att "gamla böcker" skulle vara en fara för ett "civiliserat samhälle".

    Det är hans tro, helt enkelt!

    Eller "sanning", för henom själv!
    Men sanningen eller faktan är väl att när det rör sig om fanatism i en religion så blir de alla skit.

    Att påtvinga andra sin religion och tvinga dessa att leva efter dessa regler är inte gångbart, därför bör alla som gör detta stoppas oavsett vilken religion det rör sig om.

    Till och med avståndstagande från de som inte accepterar en religion blir detsamma som mobbing och diskriminering
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Dao 2013-11-27, 21:15

    Sniperace skrev:Men sanningen eller faktan är väl att när det rör sig om fanatism i en religion så blir de alla skit.
    ALL form av fanatism är skit! Nu skrev DD att ALL religion var skit, så det var också vad jag svarade på...

    Sniperace skrev:Att påtvinga andra sin religion och tvinga dessa att leva efter dessa regler är inte gångbart, därför bör alla som gör detta stoppas oavsett vilken religion det rör sig om.
    Att påtvinga någon något och tvinga folk att leva efter konstgjorda regler är ALLTID fel!

    Men åter rör inte detta vad DD skrev, och jag då besvarade!


    Sniperace skrev:Till och med avståndstagande från de som inte accepterar en religion blir detsamma som mobbing och diskriminering
    Jasså? Sluta med det då!

    Du mobbar ju de som går emot DIN "religion", din "sanning"! Kanske dags att fundera på dig själv innan du börjar förbanna andra!?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Sniperace 2013-11-27, 21:22

    [quote="Dao"]
    Sniperace skrev:Men sanningen eller faktan är väl att när det rör sig om fanatism i en religion så blir de alla skit.
    Daoren skrev:
    ALL form av fanatism är skit! Nu skrev DD att ALL religion var skit, så det var också vad jag svarade på...
    javisst all religion blir skit när fanatiker tar makt
    Sniperace skrev:Att påtvinga andra sin religion och tvinga dessa att leva efter dessa regler är inte gångbart, därför bör alla som gör detta stoppas oavsett vilken religion det rör sig om.
    Daoren skrev:Att påtvinga någon något och tvinga folk att leva efter konstgjorda regler är ALLTID fel!

    Men åter rör inte detta vad DD skrev, och jag då besvarade!
    men nu är ju all religion konstgjorda regler som baseras på en gud som dömer levande och döda
    Sniperace skrev:Till och med avståndstagande från de som inte accepterar en religion blir detsamma som mobbing och diskriminering
    Daoren skrev:Jasså? Sluta med det då!

    Du mobbar ju de som går emot DIN "religion", din "sanning"! Kanske dags att fundera på dig själv innan du börjar förbanna andra!?
    Absolut inte så länga dem jag fördömer är det pack som påtvingar andra att leva efter religiösa regler som en påhittad gud står för.

    alla dessa regler är ju i verkligheten regler påhittade av människor, inte någon allsmäktig varelse som skapat himmel och jord med allt vad där finns...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Dao 2013-11-27, 21:27

    Sniperace skrev:Absolut inte så länga dem jag fördömer är det pack som påtvingar andra att leva efter religiösa regler som en påhittad gud står för.
    Den är din tro att gud skulle vara påhittad, och du har rätt till din egen tro. Men du får heller inte tvinga folk att anpassa sig till DIN tro.

    Idag tvingas vi även i Sverige att leva efter minst sagt sjuka regler. De är inte "religiösa", men likväl tvång som vi måste anpassa oss efter!

    Det du säger nu, är att denna form av tvång bara är fel om den är "religiös"?

    Är inte det lite väl trångsynt?


    Sniperace skrev:alla dessa regler är ju i verkligheten regler påhittade av människor, inte någon allsmäktig varelse som skapat himmel och jord med allt vad där finns...
    Men varför måste de vara FEL för detta? Om folk tror att Gud vill att vi skall ha demokrati - blir då demokrati fel?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Dao 2013-11-27, 21:29

    Sniperace skrev:javisst all religion blir skit när fanatiker tar makt
    Är det inte just FANATIKERNA som är skit då? Det är ju DERAS tolkning det handlar om!?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Sniperace 2013-11-27, 21:37

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Absolut inte så länga dem jag fördömer är det pack som påtvingar andra att leva efter religiösa regler som en påhittad gud står för.
    Den är din tro att gud skulle vara påhittad, och du har rätt till din egen tro. Men du får heller inte tvinga folk att anpassa sig till DIN tro.

    Idag tvingas vi även i Sverige att leva efter minst sagt sjuka regler. De är inte "religiösa", men likväl tvång som vi måste anpassa oss efter!

    Det du säger nu, är att denna form av tvång bara är fel om den är "religiös"?

    Är inte det lite väl trångsynt?


    Sniperace skrev:alla dessa regler är ju i verkligheten regler påhittade av människor, inte någon allsmäktig varelse som skapat himmel och jord med allt vad där finns...
    Men varför måste de vara FEL för detta? Om folk tror att Gud vill att vi skall ha demokrati - blir då demokrati fel?
    nej, men nu är det ju inte så, blir det rätt när Gud förbjuder homosexualitet?

    nu är det ju också skillnad på sekulära lagar, och andra lagar inom staten där oliak grupper har olika sådana.

    men vilka sjuka lagar har vi i sverige tycker du?

    kan det vara att det är förbjudet att stjäla?

    vore skoj att se vilk lagar vi har som skulle vara sjuka och idiotiska.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Sniperace 2013-11-27, 21:37

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:javisst all religion blir skit när fanatiker tar makt
    Är det inte just FANATIKERNA som är skit då? Det är ju DERAS tolkning det handlar om!?
    ajnklagar mewd dem bil man ju kallad för att lida av fobi.....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Dao 2013-11-27, 21:41

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:javisst all religion blir skit när fanatiker tar makt
    Är det inte just FANATIKERNA som är skit då? Det är ju DERAS tolkning det handlar om!?
    ajnklagar mewd dem bil man ju kallad för att lida av fobi.....
    Har jag aldrig märkt!

    Har kritiserat dem i många år nu, utan att jag blivit ansedd mig lida av någon fobi. Däremot har jag kallats för antisemit för att jag INTE gnäller på judar hela tiden...

    Om vi nu skall kolla logik...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Dao 2013-11-27, 21:46

    Sniperace skrev:nej, men nu är det ju inte så, blir det rätt när Gud förbjuder homosexualitet?
    Det är garanterat fler religiösa som önskar och försvarar demokrati än förbjuder homosexualitet. Det blir liksom ALDRIG rätt att förbjuda homosexualitet, oavsett vilket ursäkt som används för detta!

    Sniperace skrev:nu är det ju också skillnad på sekulära lagar, och andra lagar inom staten där oliak grupper har olika sådana.
    Och oftast strider de inte mot vad "religiösa" anser vara rätt eller fel!

    Sniperace skrev:men vilka sjuka lagar har vi i sverige tycker du?
    Inga direkt. Men vi har en massa regler och normer som man måste rätta sig efter. Inte genom lagar eller fysisk tvång, utan genom att man blir drabbad av utanförskap och misstänksamhet.

    Sniperace skrev:kan det vara att det är förbjudet att stjäla?
    ???

    Sniperace skrev:vore skoj att se vilk lagar vi har som skulle vara sjuka och idiotiska.
    Starta en tråd om detta, då...

    Sponsored content


    Grattulationer - Sida 5 Empty Sv: Grattulationer

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 19:06