Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
MartinLindgren
Infra
formsvackan
RedCloud
Secrist
Thors
Redvictory
Sossar ee lata
F.I.S.T
13 posters

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 3 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  theward 2010-01-21, 00:21

    Secrist skrev:svårt att kalla dessa saker för rehab i ordet rätta bemärkelse...

    Tja, det funkar för henne. Hon är nöjd och jobbar heltid sedan i somras.

    Det gör de flesta som haft cancer och blivit friska.....
    Så vad är det med det då???

    Väldigt få har cancer i flera år..(undantag fins givetvis)
    Antingen blir man ganska fort frisk eller så dör man inom nåt år
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 3 Empty Tillbaka

    Inlägg  Secrist 2010-01-21, 00:21

    Kallar du det rehab? jag kan säga dig att de flesta cancerpatienter blir erbjuden terapi! det ingår i deras behandlig! du blandar ihop behandling och rehab! rehab är när en person som varit sjuk får hjälp att komma tillbaka i arbete! bl,a det jag vill ha! en lagom återgång med början på 50% för att sen utöka till 100% ofta kan en cancerpatient behöva bygga upp hela sin kraft eftersom cellgifterna bryter ned den till noll! och den träningen måste gå långsamt för att inte bryta ner kroppen ytterligare

    Du menar som killen jag känner som jobbar 75% efter sin leukemibehandling?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 3 Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-01-21, 00:23

    Det gör de flesta som haft cancer och blivit friska.....
    Så vad är det med det då???


    Fast det har ju inte varit någon dans på rosor. Hon känner tex fortfarande av trötthet i kroppen. Men framförallt så har hon en djävlar anamma anda som hjälper henne.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 3 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  theward 2010-01-21, 00:25

    Secrist skrev:Kallar du det rehab? jag kan säga dig att de flesta cancerpatienter blir erbjuden terapi! det ingår i deras behandlig! du blandar ihop behandling och rehab! rehab är när en person som varit sjuk får hjälp att komma tillbaka i arbete! bl,a det jag vill ha! en lagom återgång med början på 50% för att sen utöka till 100% ofta kan en cancerpatient behöva bygga upp hela sin kraft eftersom cellgifterna bryter ned den till noll! och den träningen måste gå långsamt för att inte bryta ner kroppen ytterligare

    Du menar som killen jag känner som jobbar 75% efter sin leukemibehandling?

    hur många cancersjuka känner du?

    förstår fortfarande inte vad det har med nåt att göra öht

    Antar att denne person inte är utförsäkrad än?

    Då är det ju liksom inte lönt att sitta och dividera....

    Har man turen att ha en bra arbetsgivare kan man dessutom få behålla jobbet längre än 180 dagar sjukfrånvaro, men det har ju inte alla
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 3 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  Redvictory 2010-01-21, 00:26

    Secrist skrev:Det gör de flesta som haft cancer och blivit friska.....
    Så vad är det med det då???


    Fast det har ju inte varit någon dans på rosor. Hon känner tex fortfarande av trötthet i kroppen. Men framförallt så har hon en djävlar anamma anda som hjälper henne.

    Jag börjar allvarligt lessna på alla dina....jag känner en tjej ...jag känner en kille! jag går ju för fan igenom det själv! du vet inget om den sjukdomen förrän du gått igenom den själv Secrist!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 3 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  theward 2010-01-21, 00:29

    Secrist skrev:Det gör de flesta som haft cancer och blivit friska.....
    Så vad är det med det då???


    Fast det har ju inte varit någon dans på rosor. Hon känner tex fortfarande av trötthet i kroppen. Men framförallt så har hon en djävlar anamma anda som hjälper henne.

    ja och?

    jag har samma jävlar anamna om inte mer, men jag klarar inte mer än 75%...

    Men ska bara de med "styrka" finnas till sas...?
    De som saknar geisten och inte innehar samma kraft...

    Ska de behandllas som sämre medborgare och bli utförsäkrade eller måste man helt enkelt se till varje person och hur man når bäst resultat

    ps vet inte men hon lät inte riktigt så stark... när du säger att hon gick i samtalterapi..Men iofs kan även den starkaste behöva sånt ibland.....

    Fast tyvärr ses ju ofta psykiska problem, som banala..av allt för många
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 3 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-21, 00:30

    marxisten skrev:
    Sossar ee lata skrev:genom arbetsträning coachning etc, sosserit kastade ut 140!!! personer om dagen i förtidspension! så vad gjorde dom för de sjuka???? Evil or Very Mad

    Konstigt. Ni är jävligt glada i att tala om olika saker S gjorde (eller enligt er gjort), men ni vägrar tala om er själva...

    Varför då?

    Därför att alliansen aldrig är ansvarig för sina handlingar Mad
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 3 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  theward 2010-01-21, 00:36

    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Det gör de flesta som haft cancer och blivit friska.....
    Så vad är det med det då???


    Fast det har ju inte varit någon dans på rosor. Hon känner tex fortfarande av trötthet i kroppen. Men framförallt så har hon en djävlar anamma anda som hjälper henne.

    Jag börjar allvarligt lessna på alla dina....jag känner en tjej ...jag känner en kille! jag går ju för fan igenom det själv! du vet inget om den sjukdomen förrän du gått igenom den själv Secrist!

    bara att vänta på besked om man har cancer eler inte är grymt jobbigt...
    Kan bara försteställa mig hur det är om man får ett besked om att man faktiskt har cancer.
    Själv har jag blivit "friad" ett par ggr.
    Men ångesten fanns där

    men ska jag vara ärligt så är det ingen dans på rosor att lida av denna tysta och lömsks fiende som Fibromylagin är heller..

    Visst jag kan inte dö av den, iaf inte av den...möjligtvis indirekt på sikt

    Men att aldrig veta hur man mår från timme till timme, från dag till dag...

    Det är fan inte kul....

    Det blir heller inte lättare att man blir misstrodd och behandlad som en lat fuskare
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 3 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  F.I.S.T 2010-01-21, 00:40

    theward skrev:
    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Det gör de flesta som haft cancer och blivit friska.....
    Så vad är det med det då???


    Fast det har ju inte varit någon dans på rosor. Hon känner tex fortfarande av trötthet i kroppen. Men framförallt så har hon en djävlar anamma anda som hjälper henne.

    Jag börjar allvarligt lessna på alla dina....jag känner en tjej ...jag känner en kille! jag går ju för fan igenom det själv! du vet inget om den sjukdomen förrän du gått igenom den själv Secrist!

    bara att vänta på besked om man har cancer eler inte är grymt jobbigt...
    Kan bara försteställa mig hur det är om man får ett besked om att man faktiskt har cancer.
    Själv har jag blivit "friad" ett par ggr.
    Men ångesten fanns där

    men ska jag vara ärligt så är det ingen dans på rosor att lida av denna tysta och lömsks fiende som Fibromylagin är heller..

    Visst jag kan inte dö av den, iaf inte av den...möjligtvis indirekt på sikt

    Men att aldrig veta hur man mår från timme till timme, från dag till dag...

    Det är fan inte kul....

    Det blir heller inte lättare att man blir misstrodd och behandlad som en lat fuskare

    Här har du den stora skillnaden på Alliansen och de rödgröna...
    Alliansens misstro till sjukskrivna... och nedvärderande syn på sjuka.
    Fruktansvärt är det att vara sjuk och bli kallad för fuskare.

    Alliansen är in i själen vad Ebba Grön sjöng om en gång "Slicka uppåt, sparka neråt"
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 3 Empty Samma

    Inlägg  Secrist 2010-01-21, 16:16

    Jag börjar allvarligt lessna på alla dina....jag känner en tjej ...jag känner en kille! jag går ju för fan igenom det själv! du vet inget om den sjukdomen förrän du gått igenom den själv Secrist!

    Det kan jag mycket väl förstå eftersom det ligger i ditt intresse att ha åsiktsmonopol för att kunna pumpa ut samma ensidiga propaganda. Fast erfarenheten visar att verkligheten är mer komplex än så.
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 3 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  Thors 2010-01-21, 18:19

    theward skrev:
    Secrist skrev:Vad finns det för rehab efter 180 dagar Secrist?

    En tjej jag känner som lider av både bröstcancer och stressrelaterade sjukdom går och får samtalsterapi förutom sin vanliga cancerbehandling.

    och det hade med vad att göra???
    hade det med 180, 300 eller 550 dagar att göra...eller vad.....

    svårt att kalla dessa saker för rehab i ordet rätta bemärkelse...
    För cancerbehandling ska man väl ha och att tala med en psykolog eller terapeut i ett sånt läge...är väl heller inget ovanligt

    Vad är rehabilitering enligt dig?

    Vad fick dom med rödingarna? Som tvingade cancersjuka jobba?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 3 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  RedCloud 2010-01-21, 18:20

    är du inte avstängd än pajasNazze ?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 3 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  berralarzon 2010-01-21, 18:44

    RedCloud skrev:är du inte avstängd än pajasNazze ?

    Närsomhelst så! men att läsa Thors f.låt blåfronts inlägg är att backa till hösten 2006 samma visa i ett evigt spammanade från detta inte helt friska nick i tråd efter tråd som denne blåfront drar igång, tror inte han/hon kommer att lessna utan bara mala på i det oändliga.
    Känns ju skönt att se inte gör han/hon Sd en tjänst iaf.
    //berra
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 3 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  MartinLindgren 2010-01-21, 19:26

    LillThor är korkad,han vet inte bättre!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 3 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  Redvictory 2010-01-21, 19:33

    Thors skrev:
    theward skrev:
    Secrist skrev:Vad finns det för rehab efter 180 dagar Secrist?

    En tjej jag känner som lider av både bröstcancer och stressrelaterade sjukdom går och får samtalsterapi förutom sin vanliga cancerbehandling.

    och det hade med vad att göra???
    hade det med 180, 300 eller 550 dagar att göra...eller vad.....

    svårt att kalla dessa saker för rehab i ordet rätta bemärkelse...
    För cancerbehandling ska man väl ha och att tala med en psykolog eller terapeut i ett sånt läge...är väl heller inget ovanligt

    Vad är rehabilitering enligt dig?

    Vad fick dom med rödingarna? Som tvingade cancersjuka jobba?

    Jag var sjukskriven en tid för en ryggskada under sossarnas tid och jag fick en helt underbar rehabilitering! dvs INTE gå till AF! nej nej nej!
    Jag fick börja jobba på 50% och känna mig för på olika arbetsuppgifter! efter någon månad var jag uppe i 75 och sen 100% och det var en RIKTIG rehabilitering med uppföljning! (alltså! åter i arbete!)
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 3 Empty Bäst

    Inlägg  Secrist 2010-01-21, 19:36

    Jag var sjukskriven en tid för en ryggskada under sossarnas tid och jag fick en helt underbar rehabilitering! dvs INTE gå till AF! nej nej nej!
    Jag fick börja jobba på 50% och känna mig för på olika arbetsuppgifter! efter någon månad var jag uppe i 75 och sen 100% och det var en RIKTIG rehabilitering med uppföljning! (alltså! åter i arbete!)


    Så alla rapporter om skenande sjukskrivningar och förtidspensioneringar i kolossalformat var alltså bara nonsens? Trots att sossarna själva kallar deras politik ett stort misslyckande. Men det är klart, det är dina upplevelser som sätter standarden för politiken.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 3 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  Redvictory 2010-01-21, 20:33

    Secrist skrev:Jag var sjukskriven en tid för en ryggskada under sossarnas tid och jag fick en helt underbar rehabilitering! dvs INTE gå till AF! nej nej nej!
    Jag fick börja jobba på 50% och känna mig för på olika arbetsuppgifter! efter någon månad var jag uppe i 75 och sen 100% och det var en RIKTIG rehabilitering med uppföljning! (alltså! åter i arbete!)


    Så alla rapporter om skenande sjukskrivningar och förtidspensioneringar i kolossalformat var alltså bara nonsens? Trots att sossarna själva kallar deras politik ett stort misslyckande. Men det är klart, det är dina upplevelser som sätter standarden för politiken.

    Jaha! som vanligt! när du inte har argument så blir det fokusförskjutning och personangrepp!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 3 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  DMustaine 2010-01-21, 21:01

    Sossar ee lata skrev:genom arbetsträning coachning etc, sosserit kastade ut 140!!! personer om dagen i förtidspension! så vad gjorde dom för de sjuka???? Evil or Very Mad

    Det sanna svaret på den frågan är att de gjorde de ännu sjukare! De tvingades pensionera sig (för att vänstern ville frisera arbetslöshetssiffrorna) trots att oändligt många var och fortfarande är arbetsföra. Ingen mår bra av en sådan inhuman politik som endast var till för att bibehålla makten! Någon tanke på de som sattes i utanförskap fanns inte! Omänsklig politik som åter kan vara pågång att införas om fuskvänstern duperar folket och vinner valet!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 3 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  DMustaine 2010-01-21, 21:04

    Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Jag var sjukskriven en tid för en ryggskada under sossarnas tid och jag fick en helt underbar rehabilitering! dvs INTE gå till AF! nej nej nej!
    Jag fick börja jobba på 50% och känna mig för på olika arbetsuppgifter! efter någon månad var jag uppe i 75 och sen 100% och det var en RIKTIG rehabilitering med uppföljning! (alltså! åter i arbete!)


    Så alla rapporter om skenande sjukskrivningar och förtidspensioneringar i kolossalformat var alltså bara nonsens? Trots att sossarna själva kallar deras politik ett stort misslyckande. Men det är klart, det är dina upplevelser som sätter standarden för politiken.

    Jaha! som vanligt! när du inte har argument så blir det fokusförskjutning och personangrepp!

    Du och dina anklagelser om personangrepp! Men vill du fortsätta förlöjliga dig själv så varsågod! Jag tycker inte det minsta synd om dig! Eller jo fan det gör jag ju!

    Sponsored content


    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 3 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 19:35