Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
MartinLindgren
Infra
formsvackan
RedCloud
Secrist
Thors
Redvictory
Sossar ee lata
F.I.S.T
13 posters

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  theward 2010-01-20, 22:07

    Redan innan lagändring fick AF folk slussade från FK som skulle arbetsträna.
    Redan då tyckte AF att de som kom, ofta var alldeles för dåliga för att klara ett jobb.

    Nu kommer AF att se att det kommer folk med avsevärt mkt sämre status til dem.

    Detta sa min handläggare på FK till mig idag och samma sak sa min handläggare på AF igår till mig

    Så då tror herrarna höger att dessa två ljuger eller?

    jag lyssnar hellre på sjukvården,AF och FK, än på politiker som försöker försköna eller dölja verkligheten.

    Tydligen har herrana höger, svalt hela Allianspropagandan med hull och hår

    Sen när den ena vidrigare och dummare kommentaren än den andra, kommer från dessa herrar som ett brev på posten.

    Då blir man ilsk, men förstår samtidigt att de uttrycker sig som de har vett till
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Bra?

    Inlägg  Secrist 2010-01-20, 23:25

    Så det är bara psykiskt sjuka, då, som behöver rehabilitering?

    Så du kunde inte se något positivt med detta? Vänstern anklagar ju konsekvent alliansen för att inte göra ett skit för sjukskrivna.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  Redvictory 2010-01-20, 23:28

    Secrist skrev:Så det är bara psykiskt sjuka, då, som behöver rehabilitering?

    Så du kunde inte se något positivt med detta? Vänstern anklagar ju konsekvent alliansen för att inte göra ett skit för sjukskrivna.


    Nu läste du nog fel Secrist! vi Rödgröna anklagar Alliansen för att göra mycket skit! alltför mycket!
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  marxisten 2010-01-20, 23:30

    Sossar ee lata skrev:genom arbetsträning coachning etc, sosserit kastade ut 140!!! personer om dagen i förtidspension! så vad gjorde dom för de sjuka???? Evil or Very Mad

    Konstigt. Ni är jävligt glada i att tala om olika saker S gjorde (eller enligt er gjort), men ni vägrar tala om er själva...

    Varför då?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Bra?

    Inlägg  Secrist 2010-01-20, 23:33

    Nu läste du nog fel Secrist! vi Rödgröna anklagar Alliansen för att göra mycket skit! alltför mycket!

    Så ska jag tolka det som att en halvering av sjukskrivna för stressrelaterade sjukdomar sedan september 2006 är ett misslyckande?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  Redvictory 2010-01-20, 23:36

    Secrist skrev:Nu läste du nog fel Secrist! vi Rödgröna anklagar Alliansen för att göra mycket skit! alltför mycket!

    Så ska jag tolka det som att en halvering av sjukskrivna för stressrelaterade sjukdomar sedan september 2006 är ett misslyckande?

    Ja eftersom de bevisligen inte blivit friska utan plågas till att gå till AF och Soc om de skall få en försörjning!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-01-20, 23:48

    Ja eftersom de bevisligen inte blivit friska utan plågas till att gå till AF och Soc om de skall få en försörjning!

    Bevisligen? Känner du alla dessa människor personligen eller kan backa upp det mad fakta som totalt går emot utredningens slutsatser?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  Redvictory 2010-01-20, 23:52

    Secrist skrev:Ja eftersom de bevisligen inte blivit friska utan plågas till att gå till AF och Soc om de skall få en försörjning!

    Bevisligen? Känner du alla dessa människor personligen eller kan backa upp det mad fakta som totalt går emot utredningens slutsatser?

    Nu sa jag inte alla! men vem blir botad av att bli utkastad från sjukförsäkringen till FK och Soc? jag gissar på (ingen)
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  theward 2010-01-20, 23:54

    Secrist skrev:Ja eftersom de bevisligen inte blivit friska utan plågas till att gå till AF och Soc om de skall få en försörjning!

    Bevisligen? Känner du alla dessa människor personligen eller kan backa upp det mad fakta som totalt går emot utredningens slutsatser?

    Bevisligen tror du hellre på utredningar som är gjorda för att visa "bra" resultat, än du tror på dem som lever mitt upp i "skiten"

    ps du vill ju inte ens lära känna de som är sjuka på detta forum och ens försöka förstå vad vi går igenom...

    lyft blicken från skrivbordet eller datorskärmen någon gång iaf...tack
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2010-01-20, 23:54

    Nu sa jag inte alla! men vem blir botad av att bli utkastad från sjukförsäkringen till FK och Soc? jag gissar på (ingen)

    Fast du kanske inte läste utredningen. Där stod ingenting om soc och dyligt. Däremot om tydlig rehabhjälp och att tidigt ta tag i problemet. Så du får en chans till.....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Tro

    Inlägg  Secrist 2010-01-20, 23:55

    Bevisligen tror du hellre på utredningar som är gjorda för att visa "bra" resultat, än du tror på dem som lever mitt upp i "skiten"

    Snarare handlar det väl om att du inte vill tro att människor kan bli friska med dagens regelverk.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  theward 2010-01-20, 23:57

    Secrist skrev:Nu sa jag inte alla! men vem blir botad av att bli utkastad från sjukförsäkringen till FK och Soc? jag gissar på (ingen)

    Fast du kanske inte läste utredningen. Där stod ingenting om soc och dyligt. Däremot om tydlig rehabhjälp och att tidigt ta tag i problemet. Så du får en chans till.....

    tydlig rehabhjälp, undrar vem som fått det Rolling Eyes
    ingen jag känner iaf och jag känner många....

    Tidigt ta tag i problemet, hmm ja det kan man ju diskutera..

    Vad är "problemet" egentligen...
    Att folk är sjuka eller att de inte jobbar...?

    Det verkar vara det senare som är det enda problemet om man ser hur sjukpolitiken bedrivs idag...

    Skit samma om du är sjuk o mår pyton, huvudsaken att du jobbar och inte kostar staten pengar
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Känningar

    Inlägg  Secrist 2010-01-20, 23:59

    tydlig rehabhjälp, undrar vem som fått det
    ingen jag känner iaf och jag känner många....


    Och jag också och ingen av dem beskriver den bilden du målar upp.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  Redvictory 2010-01-20, 23:59

    Secrist skrev:Nu sa jag inte alla! men vem blir botad av att bli utkastad från sjukförsäkringen till FK och Soc? jag gissar på (ingen)

    Fast du kanske inte läste utredningen. Där stod ingenting om soc och dyligt. Däremot om tydlig rehabhjälp och att tidigt ta tag i problemet. Så du får en chans till.....

    Vad finns det för rehab efter 180 dagar Secrist?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  theward 2010-01-21, 00:02

    Secrist skrev:Bevisligen tror du hellre på utredningar som är gjorda för att visa "bra" resultat, än du tror på dem som lever mitt upp i "skiten"

    Snarare handlar det väl om att du inte vill tro att människor kan bli friska med dagens regelverk.

    inte blir de friska pga regelverket, det blir de ändå...
    Trots allt får man säga................

    Tro det kan du göra i kyrkan.............

    Förklara hur man med kroniska sjukdommar bllir friskare att bli utförsäkrad efter max 550 dagar?

    Förklara för mig varför man gjort det så svårt att få sjukersättnig, så det i princip är omöjligt att få det om man är yngre och inte är totalförlamad eller gravt handikappad på annat sätt fysiskt eller mentalt

    Alla med kroniska sjukdommar som reumatism,fibromyalgi, ms osv har ingen större chans att få någon ersättning efter 550 dagar..
    Men inte fan är de friskare efter dessa dagar...

    Det enda som händer är att de blir fattigare, mkt fattigare
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  theward 2010-01-21, 00:04

    Secrist skrev:tydlig rehabhjälp, undrar vem som fått det
    ingen jag känner iaf och jag känner många....


    Och jag också och ingen av dem beskriver den bilden du målar upp.

    beror på att du helt tydligt inte talar sanning och det gör mig grymt förbannad

    Eller så refererar du till folk som bara behöver kortare sjukskrivningar och det blir ju rättvisade INTE
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  Redvictory 2010-01-21, 00:04

    Secrist skrev:Bevisligen tror du hellre på utredningar som är gjorda för att visa "bra" resultat, än du tror på dem som lever mitt upp i "skiten"

    Snarare handlar det väl om att du inte vill tro att människor kan bli friska med dagens regelverk.

    Det handlar inte om att jag inte vill tro på den! jag kan inte tro på den eftersom jag är väl insatt i regelverket! så väl insatt att min handläggare erkände att hon måste läsa på och anlita en expert! även mina läkare körde över handläggaren fullständigt! nu har jag lite överseende med att de har fått många ändringar som skall läsas igenom den senste tiden! reglerna är så tydliga att det satsats på utb för deras experter för 300 000 för att tyda dem!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Lögn

    Inlägg  Secrist 2010-01-21, 00:08

    beror på att du helt tydligt inte talar sanning och det gör mig grymt förbannad

    Eller så refererar du till folk som bara behöver kortare sjukskrivningar och det blir ju rättvisade INTE.


    Om det är någon som ljuger så är det i så fall de som är inne i svängen eftersom det är deras situation jag återger. Fast varför de skulle ljuga har jag lite svårt att förstå.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Rehab

    Inlägg  Secrist 2010-01-21, 00:10

    Vad finns det för rehab efter 180 dagar Secrist?

    En tjej jag känner som lider av både bröstcancer och stressrelaterade sjukdom går och får samtalsterapi förutom sin vanliga cancerbehandling.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  theward 2010-01-21, 00:11

    Secrist skrev:beror på att du helt tydligt inte talar sanning och det gör mig grymt förbannad

    Eller så refererar du till folk som bara behöver kortare sjukskrivningar och det blir ju rättvisade INTE.


    Om det är någon som ljuger så är det i så fall de som är inne i svängen eftersom det är deras situation jag återger. Fast varför de skulle ljuga har jag lite svårt att förstå.

    Du kan sluta spela nu....
    Du återger bara ren propagandadynga och inget annat
    Eller så har du av någon anledning hittat den lilla minoritet som är relativt nöjd. Bara det måste ha varit ett hästjobb

    Det konstiga är att det passar tydligen att lyssna på de få "nöjda", men att lyssna på alla som säger motstsen det går tamefan inte
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  theward 2010-01-21, 00:14

    Secrist skrev:Vad finns det för rehab efter 180 dagar Secrist?

    En tjej jag känner som lider av både bröstcancer och stressrelaterade sjukdom går och får samtalsterapi förutom sin vanliga cancerbehandling.

    och det hade med vad att göra???
    hade det med 180, 300 eller 550 dagar att göra...eller vad.....

    svårt att kalla dessa saker för rehab i ordet rätta bemärkelse...
    För cancerbehandling ska man väl ha och att tala med en psykolog eller terapeut i ett sånt läge...är väl heller inget ovanligt
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Propaganda

    Inlägg  Secrist 2010-01-21, 00:15

    Du kan sluta spela nu....
    Du återger bara ren propagandadynga och inget annat


    He, he..ska jag hälsa mina cancersjuka bekanta att de är dumma i huvudet som tror att de fått hjälp? Rolling Eyes
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Rehab

    Inlägg  Secrist 2010-01-21, 00:16

    svårt att kalla dessa saker för rehab i ordet rätta bemärkelse...

    Tja, det funkar för henne. Hon är nöjd och jobbar heltid sedan i somras.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  theward 2010-01-21, 00:19

    Secrist skrev:Du kan sluta spela nu....
    Du återger bara ren propagandadynga och inget annat


    He, he..ska jag hälsa mina cancersjuka bekanta att de är dumma i huvudet som tror att de fått hjälp? Rolling Eyes

    du, jag tycker inte dom är dumma i huvudet...

    Cancersjuka har alltid fått hjälp, men det var först med denna regeringen de började nekas sjukpenning i större skala.
    Har du glömt det??

    Så sluta slå dig fört Alliansbröstet och kom ner på jorden.
    För håller du dig mkt längre uppe i det blå, så blir fallet tungt när verkligheten knackar på din dörr...

    tydligen är det enda sättet för er på högerkanten att lära er nåt, att själva få uppleva det...

    "learn the hard way" sas
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  Redvictory 2010-01-21, 00:20

    Secrist skrev:Vad finns det för rehab efter 180 dagar Secrist?

    En tjej jag känner som lider av både bröstcancer och stressrelaterade sjukdom går och får samtalsterapi förutom sin vanliga cancerbehandling.


    Kallar du det rehab? jag kan säga dig att de flesta cancerpatienter blir erbjuden terapi! det ingår i deras behandlig! du blandar ihop behandling och rehab! rehab är när en person som varit sjuk får hjälp att komma tillbaka i arbete! bl,a det jag vill ha! en lagom återgång med början på 50% för att sen utöka till 100% ofta kan en cancerpatient behöva bygga upp hela sin kraft eftersom cellgifterna bryter ned den till noll! och den träningen måste gå långsamt för att inte bryta ner kroppen ytterligare

    Sponsored content


    Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ?? - Sida 2 Empty Sv: Varför gör M inget konkret då.... för att HJÄLPA de sjuka ??

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 16:22