Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


    Svårt sjuka lider i Sverige av att inte få vara sjuka - För sjuka människor tvingas att jobba fortfarande...

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Svårt sjuka lider i Sverige av att inte få vara sjuka - För sjuka människor tvingas att jobba fortfarande... Empty Svårt sjuka lider i Sverige av att inte få vara sjuka - För sjuka människor tvingas att jobba fortfarande...

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-12-18, 15:12

    Nu börjar jag med att skriva om att jag inte skriver om mig själv. Annars hoppas högern direkt på mig om det. Jag har sett folk på nära avstånd och känner människor som är sjuka, men får inte hjälp med att bli sjukskrivna i Sverige idag. Jag har en vän som sökte vård pga reumatistliknande besvär,kraftig värk och ökad värk när det är kallare årstid. Hon ansökte om sjukskrivning på en privat klinik där hon har gått ett tag - men fick ingen sjukskrivning pga att det blev för dyrt för den privata vårdcentralen att sjukskriva henne, trotts att hon behövde det. Man tror inte att det är sant när man hör det att sjuka människor inte får bli sjukskrivna pga att det blir för dyrt att vara sjuk...

    Sen har jag en väninna vars dotter inte mår bra psykiskt samt har ätstörningar - de får inte heller den hjälp ifrån vården som de behöver...

    Sen träffade jag för några veckor sen en tjej vars syster för ett år sen tvingades söka jobb trotts att hon var döende i cancer...

    Vad det så här som alliansen ville att vi skulle få det i Sverige? Ett kallt Sverige där svårt sjuka människor måste söka jobb och jobba så som vem som helst, trotts att de inte klarar det.

    Förut kanske det var för lätt att bli sjuk... Men idag är det för svårt i stället... Idag bor vi i ett Sverige som blir mer och mer omänskligt för de sjuka och svaga i samhället att leva i...

    Dessa tre fall är tagna ur mitt eget liv. Människor runtomkring mig som blir behandlade väldigt ohumant...

    Är det verkligen ett sådant kallt samhälle som vi vill ha som inte vill hjälpa sina medmänniskor i svåra situationer?

      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 12:43