Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Secrist
Redvictory
Kakmonstret
ANNA2LINK
8 posters

    Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra...

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra... Empty Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra...

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-06, 19:06

    Jag har skrivit det förut. Men ju längre tiden går destå mer övertygande är jag att vägen till ett bättre samhälle för oss alla är att så många av oss i Sverige mår så bra som möjligt. Hälsan är nummer ett för oss alla, utan en bra hälsa så får vi inte det livet vi alla är värda att få... Vi kan inte som i dagens samhälle sätta pengar före hälsan, inte så att hälsan blir lidande.

    Om så många av oss invånare mår så bra som möjligt då är jag säker på att jobben ökar och vi får ett samhälls klimat som är bättre på alla plan,problemen minskar ja allt i samhället skulle troligtvis bli bättre av att hälsan och välbefinnandet var bra hos det svenska folket.

    Men hur har vi det i dag med folkhälsan och hur jobbar vi i dag med att just få människor att må bättre? Hur minskar stressen i dag ja vad har våran "kära" alliansregering för "medicin" för att vi i Sverige ska få en bättre folkhälsa?

    Jag tror/är ganska säker på att många av oss människor i dag mår sämre och sämre i stället för bättre och bättre.

    Jag vädjar till Regeringen med Fredrik Reinfeldt i spetsen att jobba mer för att vi ska få en välmående befolkning än tvärtom... Det måste dom rödgröna också tänka på om dom får sitta vid rodret efter nästa val.

    Tänk vilka "samhällsvinster" det skulle vara om vi i Sverige får en så bra och frisk befolkning som möjligt, att förutsättningarna till att må bra i Sverige skulle vara dom bästa, för det är det långt ifrån i dag. Tänk vad vi alla i Sverige skulle vinna på det och då både i hälsa och pengar...

    Det kostar mer för oss att ha ett land med många sjuka i, det får vi ofta höra ifrån den blåa sidan... Men det krävs då att regeringen verkligen jobbar för detta än tvärtom...

    Det kommer inte gå bra för Sverige om vi fortsätter med att ha den tuffa politiken som vi har i dag... Politiken måste bli annolunda men jag tror inte att Reinfeldt och kompani kommer att skapa det samhälle som vi i Sverige borde ha!!!
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra... Empty Sv: Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra...

    Inlägg  Kakmonstret 2009-12-06, 19:16

    Sverige - landet med världens friskaste befolkning med den högsta sjukfrånvaron.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra... Empty Sv: Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra...

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-06, 19:23

    TMB skrev:Sverige - landet med världens friskaste befolkning med den högsta sjukfrånvaron.


    Ja det stämmer inte TMB, eller hur?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra... Empty Sv: Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra...

    Inlägg  Redvictory 2009-12-06, 19:25

    TMB skrev:Sverige - landet med världens friskaste befolkning med den högsta sjukfrånvaron.

    Det är vad Alliansregimen tror! det är nog därför de skickar ut cancersjuka för att jobba veckorna innan de dör!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra... Empty Sv: Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra...

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-06, 19:28

    Redvictory skrev:
    TMB skrev:Sverige - landet med världens friskaste befolkning med den högsta sjukfrånvaron.

    Det är vad Alliansregimen tror! det är nog därför de skickar ut cancersjuka för att jobba veckorna innan de dör!


    Ja Red V vad ska man tro?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra... Empty Död

    Inlägg  Secrist 2009-12-06, 23:55

    Det är vad Alliansregimen tror! det är nog därför de skickar ut cancersjuka för att jobba veckorna innan de dör!

    Trams. Det har aldrig varit avsikten. Att sedan reglerna måste detaljstyras och vara övertydliga för att inte FK ska misstolka dem är olyckligt.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra... Empty Sv: Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra...

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-07, 01:37

    Secrist skrev:Det är vad Alliansregimen tror! det är nog därför de skickar ut cancersjuka för att jobba veckorna innan de dör!

    Trams. Det har aldrig varit avsikten. Att sedan reglerna måste detaljstyras och vara övertydliga för att inte FK ska misstolka dem är olyckligt.

    Då kanske det är på tiden att skapa bättre och tydligare regler då?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra... Empty Tydligt

    Inlägg  Secrist 2009-12-07, 01:47

    Då kanske det är på tiden att skapa bättre och tydligare regler då?

    Problemet är att det verkar nästan omöjligt. Sossarna hade samma problem. Det är lätt att glömma allt bråk med FK tiden före alliansen.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra... Empty Sv: Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra...

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-07, 01:49

    Secrist skrev:Då kanske det är på tiden att skapa bättre och tydligare regler då?

    Problemet är att det verkar nästan omöjligt. Sossarna hade samma problem. Det är lätt att glömma allt bråk med FK tiden före alliansen.

    Det är ju i nutiden vi lever, det gamla är svårt att göra någonting åt nu Secrist...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra... Empty Förr

    Inlägg  Secrist 2009-12-07, 01:54

    Det är ju i nutiden vi lever, det gamla är svårt att göra någonting åt nu Secrist...

    Jag skrev det med anledning av att du efterlyste ett regelverk som FK inte kan misstolka. Jag vill bara peka på svårigheterna med det.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra... Empty Sv: Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra...

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-07, 02:02

    Secrist skrev:Det är ju i nutiden vi lever, det gamla är svårt att göra någonting åt nu Secrist...

    Jag skrev det med anledning av att du efterlyste ett regelverk som FK inte kan misstolka. Jag vill bara peka på svårigheterna med det.


    Ok ja o bra vore då att reglerna var tydliga.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra... Empty Regler

    Inlägg  Secrist 2009-12-07, 02:07

    Ok ja o bra vore då att reglerna var tydliga.

    Problemet är att ju mer detaljerade de är ju krångligare blir det. Ska du inte drunkna i paragrafer och tillägg så måste reglerna vara lite generella. Och kan då misstolkas.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra... Empty Sv: Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra...

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-07, 02:10

    Secrist skrev:Ok ja o bra vore då att reglerna var tydliga.

    Problemet är att ju mer detaljerade de är ju krångligare blir det. Ska du inte drunkna i paragrafer och tillägg så måste reglerna vara lite generella. Och kan då misstolkas.


    Ja säkert...
    Redclown
    Redclown


    Antal inlägg : 312
    Join date : 09-12-01
    Ort : Nikkaloukta

    Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra... Empty Sv: Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra...

    Inlägg  Redclown 2009-12-07, 02:29

    ANNA2LINK skrev:Jag har skrivit det förut. Men ju längre tiden går destå mer övertygande är jag att vägen till ett bättre samhälle för oss alla är att så många av oss i Sverige mår så bra som möjligt. Hälsan är nummer ett för oss alla, utan en bra hälsa så får vi inte det livet vi alla är värda att få... Vi kan inte som i dagens samhälle sätta pengar före hälsan, inte så att hälsan blir lidande.

    Om så många av oss invånare mår så bra som möjligt då är jag säker på att jobben ökar och vi får ett samhälls klimat som är bättre på alla plan,problemen minskar ja allt i samhället skulle troligtvis bli bättre av att hälsan och välbefinnandet var bra hos det svenska folket.

    Men hur har vi det i dag med folkhälsan och hur jobbar vi i dag med att just få människor att må bättre? Hur minskar stressen i dag ja vad har våran "kära" alliansregering för "medicin" för att vi i Sverige ska få en bättre folkhälsa?

    Jag tror/är ganska säker på att många av oss människor i dag mår sämre och sämre i stället för bättre och bättre.

    Jag vädjar till Regeringen med Fredrik Reinfeldt i spetsen att jobba mer för att vi ska få en välmående befolkning än tvärtom... Det måste dom rödgröna också tänka på om dom får sitta vid rodret efter nästa val.

    Tänk vilka "samhällsvinster" det skulle vara om vi i Sverige får en så bra och frisk befolkning som möjligt, att förutsättningarna till att må bra i Sverige skulle vara dom bästa, för det är det långt ifrån i dag. Tänk vad vi alla i Sverige skulle vinna på det och då både i hälsa och pengar...

    Det kostar mer för oss att ha ett land med många sjuka i, det får vi ofta höra ifrån den blåa sidan... Men det krävs då att regeringen verkligen jobbar för detta än tvärtom...

    Det kommer inte gå bra för Sverige om vi fortsätter med att ha den tuffa politiken som vi har i dag... Politiken måste bli annolunda men jag tror inte att Reinfeldt och kompani kommer att skapa det samhälle som vi i Sverige borde ha!!!

    Lägg till lite rättvisa och krydda med fred på jorden och det blir fulländat Anna! Laughing
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra... Empty Sv: Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra...

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-12-07, 02:40

    Redclown skrev:
    ANNA2LINK skrev:Jag har skrivit det förut. Men ju längre tiden går destå mer övertygande är jag att vägen till ett bättre samhälle för oss alla är att så många av oss i Sverige mår så bra som möjligt. Hälsan är nummer ett för oss alla, utan en bra hälsa så får vi inte det livet vi alla är värda att få... Vi kan inte som i dagens samhälle sätta pengar före hälsan, inte så att hälsan blir lidande.

    Om så många av oss invånare mår så bra som möjligt då är jag säker på att jobben ökar och vi får ett samhälls klimat som är bättre på alla plan,problemen minskar ja allt i samhället skulle troligtvis bli bättre av att hälsan och välbefinnandet var bra hos det svenska folket.

    Men hur har vi det i dag med folkhälsan och hur jobbar vi i dag med att just få människor att må bättre? Hur minskar stressen i dag ja vad har våran "kära" alliansregering för "medicin" för att vi i Sverige ska få en bättre folkhälsa?

    Jag tror/är ganska säker på att många av oss människor i dag mår sämre och sämre i stället för bättre och bättre.

    Jag vädjar till Regeringen med Fredrik Reinfeldt i spetsen att jobba mer för att vi ska få en välmående befolkning än tvärtom... Det måste dom rödgröna också tänka på om dom får sitta vid rodret efter nästa val.

    Tänk vilka "samhällsvinster" det skulle vara om vi i Sverige får en så bra och frisk befolkning som möjligt, att förutsättningarna till att må bra i Sverige skulle vara dom bästa, för det är det långt ifrån i dag. Tänk vad vi alla i Sverige skulle vinna på det och då både i hälsa och pengar...

    Det kostar mer för oss att ha ett land med många sjuka i, det får vi ofta höra ifrån den blåa sidan... Men det krävs då att regeringen verkligen jobbar för detta än tvärtom...

    Det kommer inte gå bra för Sverige om vi fortsätter med att ha den tuffa politiken som vi har i dag... Politiken måste bli annolunda men jag tror inte att Reinfeldt och kompani kommer att skapa det samhälle som vi i Sverige borde ha!!!

    Lägg till lite rättvisa och krydda med fred på jorden och det blir fulländat Anna! Laughing


    Ja varför inte? Very Happy
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra... Empty Sv: Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra...

    Inlägg  berralarzon 2010-02-20, 18:27

    En bra tråd till eftertänksamhet.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra... Empty Sv: Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra...

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-21, 10:43

    Upp... intressant, viktig tråd
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra... Empty Sv: Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra...

    Inlägg  formsvackan 2010-02-21, 12:55

    .

    Sponsored content


    Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra... Empty Sv: Vägen till ett bättre samhälle: En befolkning som mår bra...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-11, 23:52