Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
GustavAnder
captaincodd
DMustaine
MartinLindgren
blueheaven
Regndrottning
PE Dal
Sossar-e-lata
12 posters

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle...

    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle...

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-21, 22:01

    Enligt uppgift så kommer skatten sänkas mer för alla oss som arbetar och även pensionärer, nu blir det än mer lönande att arbeta, viklet är ett måste för att välfärden skall upprätthållas, jag vet att bidragssnyltarna Martin, Red C, & Red V m.m anser annat, men dom har aldrig bidragit med någonting! bara kostat så det är bara att se dem som luft. Som sagt Alliansen kämpar på i krisen och gör Sverige till ett föredömme, nu vänder det sakta men säkert och det ger oss arbetande och pensionärerna mer i plånboken, bidragstagarna har redan tillräkligt i världens bästa land för bidragstagare så dem är glada ändå. 2010 närmar sig och jag är lugnare än någonsin! pensionärerna är en viktig del att få "på sin sida" och nu har vi pengar att ge dem, som dem förtjänar mer än någon!!!! (snyltarana här med Red V i spetesen vill nog att dom ska ha mer men tji får dem!!)
    Tack än en gång för att Alliansen på bästa sätt ansvarar för vart mina skattepengar går till, även om jag tror att hälften skulle räcka.
    För övrigt så är semestern slut så jag har inte så mycket tid som Martin, Red V & Red C att komma med mina expertinlägg här, vissa måste jobba och ge den gruppen "lön".
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Produktion

    Inlägg  PE Dal 2009-08-21, 22:21

    Som sagt och skrivet tidigarelags, Anders Borg,,,Sveriges bästa finansminister.,

    Den av oppositionen missunnade bonus i form av skattereduktion för oss dagligdags skatteproducerande medborgare, bör väl allrahelst istället betecknas och hanteras som en bonusstimulans och en uppskattning för det engagemang vi regelbundet utför för välfärdssamhällets fortsatta existens.???
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Sv: Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle...

    Inlägg  Regndrottning 2009-08-21, 22:29

    Man kan fråga sig hur klokt det är att LÅNA till en skattesänkning?

    Nu när statens finanser ligger på minus och pengar måste LÅNAS för att genomföra en skattesänkning som bara moderater vill genomföra så måste jag undra varför?

    De jobbavdrag som har genomförts uppfyller vallöftena.... Varför dra till med ytterligare en som är ofinansierat? Och ytterligare en som nu bara moderaterna vill genomföra, de övriga allianspartierna är mot detta.

    Allt enligt kvällen tv-nyheter...


    queen
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Sv: Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle...

    Inlägg  blueheaven 2009-08-21, 22:33

    Vill bara klargöra att det inte finns några skattesänkningar/höjningar som är ofinansierade!

    Man omfördelar endast pengar från den ena fickan till den andra! Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Sv: Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-21, 22:34

    Rövslickarna i toppform hör jag?
    Men snart är det er tur att pröva något nytt, hålla till godo med det överflöd ni har,och glädjas åt att det är vår tur efter 2010, ni vet alla vi som inte finns med på er sverigekarta men ska vara med och betala era förmåner?

    2010 röstar vi rödgrönt och ger er privilegiet att glädja för någon annan en er själva,

    Ja jisses dagens radarpar S-e-L & Pedal runt, runt på vingliga darriga ben i manegen! geek geek
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Sv: Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle...

    Inlägg  blueheaven 2009-08-21, 22:38

    martin7lindgren skrev:Rövslickarna i toppform hör jag?
    Men snart är det er tur att pröva något nytt, hålla till godo med det överflöd ni har,och glädjas åt att det är vår tur efter 2010, ni vet alla vi som inte finns med på er sverigekarta men ska vara med och betala era förmåner?

    2010 röstar vi rödgrönt och ger er privilegiet att glädja för någon annan en er själva,

    Ja jisses dagens radarpar S-e-L & Pedal runt, runt på vingliga darriga ben i manegen! geek geek

    Men jag trodde de dansade runt på ängarna, mister martin?

    Med batongen och piskan i högsta högg! lol!

    Kanske även att skitsprutan var med! lol!


    Senast ändrad av blueheaven den 2009-08-22, 01:55, ändrad totalt 1 gång
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Cyklar herr Martin?

    Inlägg  PE Dal 2009-08-21, 22:55

    I cykelklungan lär man sig nogsamt samarbetets fördelaktiga följdverkningar.
    Att kunna den skönt erfarenhetsmässiga konsten att samarbeta med konkurrenterna är en egenskap som till sist ger utdelning iform av medalj och fotoblixtars ljussken på högsta prispallen.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Sv: Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle...

    Inlägg  DMustaine 2009-08-21, 23:07

    Regndrottning skrev:Man kan fråga sig hur klokt det är att LÅNA till en skattesänkning?

    Nu när statens finanser ligger på minus och pengar måste LÅNAS för att genomföra en skattesänkning som bara moderater vill genomföra så måste jag undra varför?

    De jobbavdrag som har genomförts uppfyller vallöftena.... Varför dra till med ytterligare en som är ofinansierat? Och ytterligare en som nu bara moderaterna vill genomföra, de övriga allianspartierna är mot detta.

    Allt enligt kvällen tv-nyheter...


    queen

    Vet du hur mkt S lånade och sedemera gav oss i statsskuld för välfärden? Det visade sig vara en lös tråd, en återvändsgränd. Skattesänkningar stimulerar till arbete vilket ger mer jobb och i andra ändan mindre bidragstagare. Som sedemera ger mer i statskassan till kärnverksamhet iform av mindre utgifter till arbetslösa. Detta förutsäger att det finns jobb såklart. När konjunkturen vänder kommer jobben åter.
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Men Martin

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-21, 23:14

    om nu mot förmodan FiffelMona vinner så blir det ingen större skillnad!!! någon tusenlapp i skatt kanske, men ingen fastighetsskatt etc etc etc, så varför jublar du???
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Sv: Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle...

    Inlägg  DMustaine 2009-08-21, 23:27

    Vänsterns stora fel är att de försöker vinna billiga poäng, för folk som inte begriper, genom dumma reformer som kommer kosta oss alla så mkt mer.
    PE Dal
    PE Dal


    Antal inlägg : 1127
    Join date : 09-03-20
    Ort : Ett fullständigt S dominerat

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Svar Ja

    Inlägg  PE Dal 2009-08-21, 23:39

    "Man omfördelar endast pengar från den ena fickan till den andra."
    Där slogs spiken in herr Blue...
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Trollformeln?

    Inlägg  captaincodd 2009-08-22, 12:30

    Hur fan skapas det fler jobb av att jag får en femhundring mer i fickan varje månad?Vad är det som får stryka på foten tackvare den femhundringen?Barnomsorg,sjuk o äldrevård eller vad?Dessutom lånar Borg dessa "reform-miljarder" och dessa ska ju pyntas tillbaka såsmåningom,,,,,Oansvarig politik har högern alltid varit duktiga på och oppositionen får som vanligt städa upp.Och städning är aldrig roligt vilket då högerhökarna kan använda som argument inför nästa val:Vänstern höjer bara skatterna medan vi sänker dom kommer det att låta då.Men att det är deras sänkningar som leder till höjningen talas det inget om.Vem får ett jobb för att jag får en femhundring till i månaden???
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty så här.

    Inlägg  GustavAnder 2009-08-22, 12:35

    captaincodd skrev:Hur fan skapas det fler jobb av att jag får en femhundring mer i fickan varje månad?Vad är det som får stryka på foten tackvare den femhundringen?Barnomsorg,sjuk o äldrevård eller vad?Dessutom lånar Borg dessa "reform-miljarder" och dessa ska ju pyntas tillbaka såsmåningom,,,,,Oansvarig politik har högern alltid varit duktiga på och oppositionen får som vanligt städa upp.Och städning är aldrig roligt vilket då högerhökarna kan använda som argument inför nästa val:Vänstern höjer bara skatterna medan vi sänker dom kommer det att låta då.Men att det är deras sänkningar som leder till höjningen talas det inget om.Vem får ett jobb för att jag får en femhundring till i månaden???

    Din femhundring, och andras, spenderas på en hantverkare, affärs innehavare, som kan anställa nån extra ?
    Jobbavdraget kanske sporrar nån arbetsskygg, flt, abetslös, att kanske ta det där jobbet istället för att ligga framför TVn och äta chips dricka cola och glo på såpoperor...

    Eller du skickar pengarna till nån kampfond i Nordkorea ?Smile, DÅ skapas inga jobb.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Sv: Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle...

    Inlägg  RedCloud 2009-08-22, 13:02

    svartarbetaren, xenofoben, islamofoben och kvinnoförnedraren skrev:att kanske ta det där jobbet istället för att ligga framför TVn och äta chips dricka cola och glo på såpoperor.

    Den "medkännande" högerns syn på arbetslösa...
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Sv: Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle...

    Inlägg  theward 2009-08-22, 13:02

    GustavAnder skrev:
    captaincodd skrev:Hur fan skapas det fler jobb av att jag får en femhundring mer i fickan varje månad?Vad är det som får stryka på foten tackvare den femhundringen?Barnomsorg,sjuk o äldrevård eller vad?Dessutom lånar Borg dessa "reform-miljarder" och dessa ska ju pyntas tillbaka såsmåningom,,,,,Oansvarig politik har högern alltid varit duktiga på och oppositionen får som vanligt städa upp.Och städning är aldrig roligt vilket då högerhökarna kan använda som argument inför nästa val:Vänstern höjer bara skatterna medan vi sänker dom kommer det att låta då.Men att det är deras sänkningar som leder till höjningen talas det inget om.Vem får ett jobb för att jag får en femhundring till i månaden???

    Din femhundring, och andras, spenderas på en hantverkare, affärs innehavare, som kan anställa nån extra ?
    Jobbavdraget kanske sporrar nån arbetsskygg, flt, abetslös, att kanske ta det där jobbet istället för att ligga framför TVn och äta chips dricka cola och glo på såpoperor...

    Eller du skickar pengarna till nån kampfond i Nordkorea ?Smile, DÅ skapas inga jobb.

    Men när alliansen tog bort en tusing för de som stämplade och en femhundring från långtidssjuka, eller alla som man utförsäkrat ur systemen, då blev inte handeln lidande?

    GA har svårt med logiken..
    Ska vi ha ett samhälle som går ut på konsumtiom måste alla ha råd att konsumera.
    Att köra "omvänd robinhood", gynnar inte konsumtionen.
    Det är snarare tvärtom.

    jobbavdraget sporrar "ingen" arbetsskygg..
    Arbetsskygga är alltid arbetskygga..

    Precis som blåmoderater alltid är egocentriska o pengakåta

    Sänkt skatt ger mindre intäkter och arbetslösheten ska ju öka ännu mera.
    Hur kan man då påstå att sänkt skatt gynnar välfärden.

    Vissas kanske, men men inte den stora massans
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Sv: Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle...

    Inlägg  theward 2009-08-22, 13:04

    RedCloud skrev:
    svartarbetaren, xenofoben, islamofoben och kvinnoförnedraren skrev:att kanske ta det där jobbet istället för att ligga framför TVn och äta chips dricka cola och glo på såpoperor.

    Den "medkännande" högerns syn på arbetslösa...

    Du glömde sjuka Wink

    Medkännande höger och moderater är helt klart varandras motpoler...
    Fattar fortfarande inte hur de andra kan regera med moderaterna affraid
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Sv: Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle...

    Inlägg  RedCloud 2009-08-22, 13:06

    GA har svårt med logiken..


    dagens, veckans, månadens, årets understatement...
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-08-22, 13:32

    RedCloud skrev:
    svartarbetaren, xenofoben, islamofoben och kvinnoförnedraren skrev:att kanske ta det där jobbet istället för att ligga framför TVn och äta chips dricka cola och glo på såpoperor.

    Den "medkännande" högerns syn på arbetslösa...

    Kristofob inte lika fult?
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Det är väl inget annat än sanningen!

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-22, 16:47

    Många av de arbetslösa är överviktiga och ligger i slitna myskläder i soffan och kollar in 10:e reprisen av Glamour, samtidigt som de proppar i sig chips och Cola, och då inte light!.....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Sv: Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-22, 17:32

    Nu ska du få höra S-e-L, tänk dig att den före detta hemlöse Martin, men som till skillnad mot dig är fortsatt utfattig,

    Vet du varför,du precis som jag viker inte ner dig en sekund mot någon som tycker annat än du,
    Det gör inte jag heller!
    Tycker du är halvokey,ändå! Trots att du är så korkad som du är?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Sv: Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle...

    Inlägg  theward 2009-08-22, 20:15

    Sossar-e-lata skrev:Många av de arbetslösa är överviktiga och ligger i slitna myskläder i soffan och kollar in 10:e reprisen av Glamour, samtidigt som de proppar i sig chips och Cola, och då inte light!.....

    ja gisses det måste vara enkelt(eller alternativt mkt svårt) att leva med dessa steroetyper och fördomar som du gör S-e-l

    Dessutom vet du väl att lightprodukter inte är nyttiga för kroppen Wink
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty logik ipå dagis??

    Inlägg  GustavAnder 2009-08-23, 15:22

    theward skrev:
    GustavAnder skrev:
    captaincodd skrev:Hur fan skapas det fler jobb av att jag får en femhundring mer i fickan varje månad?Vad är det som får stryka på foten tackvare den femhundringen?Barnomsorg,sjuk o äldrevård eller vad?Dessutom lånar Borg dessa "reform-miljarder" och dessa ska ju pyntas tillbaka såsmåningom,,,,,Oansvarig politik har högern alltid varit duktiga på och oppositionen får som vanligt städa upp.Och städning är aldrig roligt vilket då högerhökarna kan använda som argument inför nästa val:Vänstern höjer bara skatterna medan vi sänker dom kommer det att låta då.Men att det är deras sänkningar som leder till höjningen talas det inget om.Vem får ett jobb för att jag får en femhundring till i månaden???

    Din femhundring, och andras, spenderas på en hantverkare, affärs innehavare, som kan anställa nån extra ?
    Jobbavdraget kanske sporrar nån arbetsskygg, flt, abetslös, att kanske ta det där jobbet istället för att ligga framför TVn och äta chips dricka cola och glo på såpoperor...

    Eller du skickar pengarna till nån kampfond i Nordkorea ?Smile, DÅ skapas inga jobb.

    Men när alliansen tog bort en tusing för de som stämplade och en femhundring från långtidssjuka, eller alla som man utförsäkrat ur systemen, då blev inte handeln lidande?

    GA har svårt med logiken..
    Ska vi ha ett samhälle som går ut på konsumtiom måste alla ha råd att konsumera.
    Att köra "omvänd robinhood", gynnar inte konsumtionen.
    Det är snarare tvärtom.

    jobbavdraget sporrar "ingen" arbetsskygg..
    Arbetsskygga är alltid arbetskygga..

    Precis som blåmoderater alltid är egocentriska o pengakåta

    Sänkt skatt ger mindre intäkter och arbetslösheten ska ju öka ännu mera.
    Hur kan man då påstå att sänkt skatt gynnar välfärden.

    Vissas kanske, men men inte den stora massans

    Nej jag har inte svårt med logiken, du bara vägrar se vekligheten, det är ditt eget problem.

    Det finns forskning och fakta som visar att sänkt skatt för arbetande befolkning skapar mer välstånd och fler arbete, i det högskatteläge Sverige befinner sig i , fortfarande .Smile

    Ni/ (du?) på vänsterkanten är de sanna egoisterna, tänker nada på Sveriges framtid, bara tittar på sin bidragslapp och får ångest av att behöva bidara istället för att lyfta bidrag.

    Alla utom vänster extremisterna förstår att vi måste få fler i arbete och färre på bidrag, annars håller inte smahället och välfärden, har du redan glömt att socialdemokraterna ställer upp på jobbskatteavdraget ?????, är du senil eller är du en blåst kommunist ?Smile
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Sv: Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle...

    Inlägg  RedCloud 2009-08-23, 15:24

    svartarbetaren, xenofoben, islamofoben och kvinnoförnedraren skrev:"Det finns forskning och fakta som visar att sänkt skatt för arbetande befolkning skapar mer välstånd och fler arbete, i det högskatteläge Sverige befinner sig i , fortfarande"

    Kanske Fultruten kan plocka fram en källa till en "forskning o fakta" ?

    Men med tanke på GAs nu löpandes amok fantasigenerator så finns det nog inte sådan forskning och fakta mer än mellan öronen på hobbyrassen själv.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty hmmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-08-23, 15:38

    "svartarbetaren, xenofoben, islamofoben och kvinnoförnedraren skrev"

    kristofob inte lika fult?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Sv: Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle...

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-23, 15:39

    Jag förstår att S-e-L är välförbunden med såpan Glamour, då stiger elförbrukningen där ute i hans Djursholms träsk,

    När alla stora platt tv är igång samtidigt och alla deras kärringar sitter uppkrupna i sofforna med sina feta askar chokladpraliner bredvid sig!

    Sponsored content


    Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle... Empty Sv: Tack Alliansen för att ni tar ansvar och bidrar till ett bättre samhälle...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 08:50