Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
lazy
råttan.
ANNA2LINK
7 posters

    För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-09-04, 22:54

    För vem/vilka är vårat gemensamma samhälle till för är det till för oss människor eller tvärtom? Inte är dagens samhälle anpassat efter oss nutidsmänniskor inte. Vi skulle kunna ha ett samhälle som är mer anpassat till oss människor än det samhälle som vi har i dag.

    Detta med 8 timmars arbete som vi i Sverige är "Bundna" till är inte anpassat till oss alla, eftersom situationen för oss människor är så olika, vi är olika och inte är vårat samhälle anpassat efter våra olikheter.

    Vore det inte bra om politiken är mer anpassat efter människan än vad den är i dag? Finns det något som fungerar bra i Sverige i dag?

    Jag anser att vi i Sverige lever i ett enda stort kaos nu, som vi borde kunna minska på, t ex att dela på jobben,folk som är sjuka måste få vara sjuka tillräckligt lång tid(som är anpassat efter människan),barnen på dagis/fritids borde ha mer vuxna runtomkring sig och även då i våra skolor. Vården borde var mer anpassat efter vårdbehov et c. Många av dessa bitar i Sverige fungerar inte i dag.

    Det som gör att inte Sverige fungerar i det stora hela är faktiskt den sittande regeringens politik. Inte lär denna moderatstyrda regering ändra så mycket på den politik som förs i dag, som är vad jag anser förödande för Sverige och oss svenskar.

    Nej den politiken som vi "nutidssvensken" behöver är en helt annan, just en politik som är anpassat för människan och inte emot som den faktiskt många gånger är i dag!

    Vi behöver en annan politik i Sverige, men det lär inte bli den moderatstyrda regeringen som sitter vid makten nu som kommer att föra en modern politik för framtidens Sverige utan det måste till ett maktskifte om vi ska få ett bra land att leva i för ALLA svenskar!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  råttan. 2009-09-04, 23:38

    Mycket trams.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-09-04, 23:41

    råttan skrev:Mycket trams.



    Nej det anser inte jag. Vi lever i olika sanningar Råttan!!!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  lazy 2009-09-04, 23:43

    Har inte märkt att vi lever i ett "stort kaos", dessutom har jag
    10-timmarspass när jag jobbar, vill du byta ANNA?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  råttan. 2009-09-04, 23:44

    "Finns det något som fungerar bra i Sverige i dag?"

    Ja, det mesta fungerar fantastiskt. Men inte räcker det för gnälliga vänstermuppar som aldrig blir nöjda.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-09-04, 23:54

    lazy skrev:Har inte märkt att vi lever i ett "stort kaos", dessutom har jag
    10-timmarspass när jag jobbar, vill du byta ANNA?



    10 timmarspass borde vara förbjudet och det är i vården du jobbar om jag inte minns fel? Nej jag vill inte byta med dig Lazy det jag önskar att vi har bra arbetsmiljöer i Sverige som är anpassad efter oss människor som individer. Varför ska alla vara stöpta i samma fack och jobba lika länge eller varför minskar vi inte på stressen i samhället genom att sänka arbetstiden och dela mer på jobben?? Minska tiden skulle vi vinna mycket på att göra. Inte minst dom som jobbar i vården.


    Om vi i Sverige hade bra arbetsmiljöer så skulle sjukskrivningar minska och mer skatt komma in till staten... Men nu mår inte många bra av detta "slitsamhälle". En bra folkhälsa borde vara receptet för at få ett bra fungerande Sverige och nej Lazy det har vi inte i dag!!!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-09-05, 00:00

    råttan skrev:"Finns det något som fungerar bra i Sverige i dag?"

    Ja, det mesta fungerar fantastiskt. Men inte räcker det för gnälliga vänstermuppar som aldrig blir nöjda.



    Säg något som fungerar bra Mr Råtta?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  lazy 2009-09-05, 00:04

    Jag sitter på larmcentralen nattetid o hur vi än vänder o vrider
    på det så går det inte att ändra på de arbetstiderna så det är
    bara att jobba på o se glad ut. Smile
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-09-05, 00:05

    lazy skrev:Jag sitter på larmcentralen nattetid o hur vi än vänder o vrider
    på det så går det inte att ändra på de arbetstiderna så det är
    bara att jobba på o se glad ut. Smile



    Ok då måste det vara fel på arbetsledningen då....
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  Regndrottning 2009-09-05, 00:08

    10-timmars pass? Inga problem.... Jag jobbade 12-timmars arbetsdagar uppdelad i två pass! Det var jättebra! Blev fler lediga dagar i veckan! Very Happy

    queen
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-09-05, 00:11

    Regndrottning skrev:10-timmars pass? Inga problem.... Jag jobbade 12-timmars arbetsdagar uppdelad i två pass! Det var jättebra! Blev fler lediga dagar i veckan! Very Happy

    queen




    Du menar delade turer? Dom borde definitivt förbjudas!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  lazy 2009-09-05, 00:14

    Nej ANNA, det är inte fel på arb.ledningen men de som jobbar kväll
    vill komma hem i rimlig tid eftersom de ska vara tillbaka på jobbet
    kl. 7 på morgonen ifall de inte har tur att vara lediga dagen efter
    och de flesta vill inte börja jobba kl.5 el. 6 på morgonen (vet att
    en del gör det.)Tidningsutdelare, bagare m.fl.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-09-05, 00:17

    lazy skrev:Nej ANNA, det är inte fel på arb.ledningen men de som jobbar kväll
    vill komma hem i rimlig tid eftersom de ska vara tillbaka på jobbet
    kl. 7 på morgonen ifall de inte har tur att vara lediga dagen efter
    och de flesta vill inte börja jobba kl.5 el. 6 på morgonen (vet att
    en del gör det.)Tidningsutdelare, bagare m.fl.




    Ja men måste passen vara 10 timmar på natten? Jag har själv jobbat natt och vet att jobba på natten är inte anpassat efter oss, det sliter mer på oss som människor att jobba natt, för dom flesta i alla fall, men det funkar säkert för en del, men jag tror att dom är i minoritet.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  råttan. 2009-09-05, 00:18

    ANNA2LINK skrev:
    råttan skrev:"Finns det något som fungerar bra i Sverige i dag?"

    Ja, det mesta fungerar fantastiskt. Men inte räcker det för gnälliga vänstermuppar som aldrig blir nöjda.



    Säg något som fungerar bra Mr Råtta?


    Biblioteken, lapplisorna, passutlämningen, pastorsexpeditionen, Tullen, barnomsorgen, skolorna, äldreomsorgen, akutvården, tandvården.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  Regndrottning 2009-09-05, 00:20

    ANNA2LINK skrev:
    Regndrottning skrev:10-timmars pass? Inga problem.... Jag jobbade 12-timmars arbetsdagar uppdelad i två pass! Det var jättebra! Blev fler lediga dagar i veckan! Very Happy

    queen




    Du menar delade turer? Dom borde definitivt förbjudas!

    Nej, det var underbart! De dagar man jobbade så var dagen vikt åt jobbet! Timmarna jag var ledig gick jag på stan och gjorde ärrenden. Vi hade då minst tre lediga dagar i veckan, vilket jag älskade....


    queen
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-09-05, 00:21

    råttan skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    råttan skrev:"Finns det något som fungerar bra i Sverige i dag?"

    Ja, det mesta fungerar fantastiskt. Men inte räcker det för gnälliga vänstermuppar som aldrig blir nöjda.



    Säg något som fungerar bra Mr Råtta?


    Biblioteken, lapplisorna, passutlämningen, pastorsexpeditionen, Tullen, barnomsorgen, skolorna, äldreomsorgen, akutvården, tandvården.





    Biblioteken, lapplisor, passutlämning, pastorsexpedition kan jag nog hålla med om, men inte resten tyvärr...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  lazy 2009-09-05, 00:23

    råttan skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    råttan skrev:"Finns det något som fungerar bra i Sverige i dag?"

    Ja, det mesta fungerar fantastiskt. Men inte räcker det för gnälliga vänstermuppar som aldrig blir nöjda.



    Säg något som fungerar bra Mr Råtta?


    Biblioteken, lapplisorna, passutlämningen, pastorsexpeditionen, Tullen, barnomsorgen, skolorna, äldreomsorgen, akutvården, tandvården.

    Glöm inte räddningstjänsten o polisen som måste finnas till 24/7! Fast
    de är jäkligt underbemannade ibland.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  råttan. 2009-09-05, 00:29

    Japp och brandkåren som tyvärr får finna sig i att bli måltavla för stenkastande idioter som tror de är häftiga i sina märkeskläder.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-09-05, 00:30

    lazy skrev:
    råttan skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    råttan skrev:"Finns det något som fungerar bra i Sverige i dag?"

    Ja, det mesta fungerar fantastiskt. Men inte räcker det för gnälliga vänstermuppar som aldrig blir nöjda.



    Säg något som fungerar bra Mr Råtta?


    Biblioteken, lapplisorna, passutlämningen, pastorsexpeditionen, Tullen, barnomsorgen, skolorna, äldreomsorgen, akutvården, tandvården.

    Glöm inte räddningstjänsten o polisen som måste finnas till 24/7! Fast
    de är jäkligt underbemannade ibland.




    Men fungerar alla dessa ställen då?
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  råttan. 2009-09-05, 00:31

    Ja, det får man väl säga att de gör i de flesta fall.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-09-05, 00:36

    råttan skrev:Ja, det får man väl säga att de gör i de flesta fall.



    Har du aldrig hört talas om äldre som vanvårdas? Att det finns för lite vuxna i skolor och på dagis/fritidshem? Får alla vård som dom ska i tid(köer osv)? Tandvården hur fungerar den? Klassfråga eller hur?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  lazy 2009-09-05, 00:39

    råttan skrev:Japp och brandkåren som tyvärr får finna sig i att bli måltavla för stenkastande idioter som tror de är häftiga i sina märkeskläder.

    Synd att de inte fattar att Sverige kommer att bli ett mycket
    fattigt land om det ska fortsätta på det här sättet för det är
    ju ändå så att det är vi som jobbar som måste betala för dylika
    "revolutioner"
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  råttan. 2009-09-05, 00:43

    Sen är det ju så att när en miljon svenskar i arbetsför ålder anser sig för sjuka för att arbeta så blir det inte lätt att fylla dagis m.m med personal.
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  DMustaine 2009-09-05, 00:43

    ANNA2LINK skrev:För vem/vilka är vårat gemensamma samhälle till för är det till för oss människor eller tvärtom? Inte är dagens samhälle anpassat efter oss nutidsmänniskor inte. Vi skulle kunna ha ett samhälle som är mer anpassat till oss människor än det samhälle som vi har i dag.

    Detta med 8 timmars arbete som vi i Sverige är "Bundna" till är inte anpassat till oss alla, eftersom situationen för oss människor är så olika, vi är olika och inte är vårat samhälle anpassat efter våra olikheter.

    Vore det inte bra om politiken är mer anpassat efter människan än vad den är i dag? Finns det något som fungerar bra i Sverige i dag?

    Jag anser att vi i Sverige lever i ett enda stort kaos nu, som vi borde kunna minska på, t ex att dela på jobben,folk som är sjuka måste få vara sjuka tillräckligt lång tid(som är anpassat efter människan),barnen på dagis/fritids borde ha mer vuxna runtomkring sig och även då i våra skolor. Vården borde var mer anpassat efter vårdbehov et c. Många av dessa bitar i Sverige fungerar inte i dag.

    Det som gör att inte Sverige fungerar i det stora hela är faktiskt den sittande regeringens politik. Inte lär denna moderatstyrda regering ändra så mycket på den politik som förs i dag, som är vad jag anser förödande för Sverige och oss svenskar.

    Nej den politiken som vi "nutidssvensken" behöver är en helt annan, just en politik som är anpassat för människan och inte emot som den faktiskt många gånger är i dag!

    Vi behöver en annan politik i Sverige, men det lär inte bli den moderatstyrda regeringen som sitter vid makten nu som kommer att föra en modern politik för framtidens Sverige utan det måste till ett maktskifte om vi ska få ett bra land att leva i för ALLA svenskar!

    8 timmar om dan....vilka fjollor sysslar med sånt? Min arbetsdag är ofta 15 timmar om dagen och det har vi själva fått bestämma! Därför jobbar jag bara 3.8 dagar lr nåt i veckan. Sverige behöver samma politik som nu för att kunna rehabilitera sig efter sossarnas dekadenspolitik. Jag är 'nutidssvensken' och jag vill inte att du försöker klistra på mig en etikett som vi inte vill ha. Problemet med dig är att du tror att du bär på en lösning. Det gör du inte. För oss som jobbar inom den privata sektorn passerar du som inget annat än kommunistpropaganda!! Det skall sägas också... under det styre som du förespråkar skulle alla dessa människor leva kvar i fattigdom.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-09-05, 00:44

    råttan skrev:Sen är det ju så att när en miljon svenskar i arbetsför ålder anser sig för sjuka för att arbeta så blir det inte lätt att fylla dagis m.m med personal.




    Vart i samhällsstrukturen ska vi ändra så vi inte har på det här sättet?

    Sponsored content


    För vem/vilka är vårat samhälle till för? Empty Sv: För vem/vilka är vårat samhälle till för?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-07, 09:16