Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+13
formsvackan
Mollgan
lazy
MartinLindgren
cleopatra
kanaljen
KickTheRasist
Kakmonstret
Susz X
blueheaven
Regndrottning
RedCloud
IK HAAT COMMUNISME
17 posters

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-31, 18:46

    Nu har detta land gått för långt! Än en gång ger man anledning till att störta regimen.

    Presidenten Hamid Karzai har godkänt förslaget att införa våldtäkt lagligt mot kvinnor.
    Dessutom får kvinnorna inte lämna hemmet utan mannens tillåtelse.

    förjävligt

    http://www.aftonbladet.se/wendela/article4784796.ab
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 18:51

    "Nu har detta land gått för långt! "

    Kanske beroende på att terroriststaten USA styr landet ?
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-31, 18:51

    RedCloud skrev:"Nu har detta land gått för långt! "

    Kanske beroende på att terroriststaten USA styr landet ?

    RedCloud du är helt väck. Är det USA som bestämt att kvinnor skall våldtas?
    Du är ett troll.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 18:54

    "RedCloud du är helt väck"

    fint och genomtänkt argument där....

    "Är det USA som bestämt att kvinnor skall våldtas?"

    Inget sker i Afghanistan utan ockupationsmaktens godkännande.

    "Du är ett troll"

    OK
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-31, 18:56

    RedCloud skrev:"RedCloud du är helt väck"

    fint och genomtänkt argument där....

    "Är det USA som bestämt att kvinnor skall våldtas?"

    Inget sker i Afghanistan utan ockupationsmaktens godkännande.

    "Du är ett troll"

    OK

    Din ignorans är helt absurd. Du tror på fullaste allvar att USA har avgörande röst när lagar införs? Att du var okunnig visste jag, men det här tar fanimej priset.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-31, 18:57

    Vad jag har förstått så har USA misslyckats att ta kontroll över Afghanistan. Så där tror jag inte vi kan skylla på USA.

    Men jag fattar inte hur dessa karlar tänker.... Först skall en kvinna vara orörd och samtidigt vara lovligt byte för vem som helst?

    Och är inte kvinnan 'trogen' så skall hon stenas för att det är lagligt att skända henne?

    Mohammed vänder sig i sin grav. Koranen ger inget stöd för sådant.


    Senast ändrad av Regndrottning den 2009-04-01, 12:01, ändrad totalt 1 gång
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-31, 18:58

    Regndrottning skrev:Vad jag har förstått så har USA misslyckats att ta kontroll över Afghanistan. Så där tror jag inte vi kan skylla på USA.

    Men jag fattar inte hur dessa karlar tänker.... Först skall en kvinna vara orörd och samtidigt vara lovligt byte för vem som helst?

    Och är inte kvinnan 'trogen' så skall hon stenas för att det är lagligt att skända henne?

    Mohammed vänder sig i sin grav. Koranen ger inget stöd för sådant.

    du har helt rätt. RedCloud har missuppfattat lite bara. Det är en radikal skillnad på att "ockupera" ett land gentemot att styra dess lagar. Med denna retorik kontrollerar alltså Israel, och bestämer vad Hamaz skall göra. Detta vet vi ju att så är INTE fallet.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 19:00

    "Din ignorans är helt absurd"

    kalla det verlighetsförankring ist

    "Du tror på fullaste allvar att USA har avgörande röst när lagar införs?"

    Dom kunde ha hindrat det, INGET sker i landet utan att USA godkänner det, som ockupationsmakt.

    "Att du var okunnig visste jag, men det här tar fanimej priset."


    jag har inte ens börjat.....


    *****

    Regndrottningen, regeringen i Kabul är en olaglig marionettregering tillsatt av ockupationsmakten USA.
    Inga beslut genomförs utan USAs godkännande. Att de sdan inte har full kontroll över hela landet är en helt annan sak.
    Det kommer dom heller aldrig att få.
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-31, 19:02

    RedCloud skrev:"Din ignorans är helt absurd"

    kalla det verlighetsförankring ist

    "Du tror på fullaste allvar att USA har avgörande röst när lagar införs?"

    Dom kunde ha hindrat det, INGET sker i landet utan att USA godkänner det, som ockupationsmakt.

    "Att du var okunnig visste jag, men det här tar fanimej priset."


    jag har inte ens börjat.....


    *****

    Regndrottningen, regeringen i Kabul är en olaglig marionettregering tillsatt av ockupationsmakten USA.
    Inga beslut genomförs utan USAs godkännande. Att de sdan inte har full kontroll över hela landet är en helt annan sak.
    Det kommer dom heller aldrig att få.

    Nej du RC du får försöka smutskasta med lite mer kunnighet än så här. Du målar dig själv som idiot om och om igen. Att ha ett hat mot USA är en sak, men att sedan utan bevis eller belägg således med icke-verifierbara påståenden säga en sak hör liksom inte hemma här. USA har INTE godkänt detta.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 19:06

    "Nej du RC du får försöka smutskasta med lite mer kunnighet än så här"

    Det är ingen smutskastning, det är fakta.
    Att du sedan inte har förmåga att ta till dig det kanske du inte ska klandra mig för.

    "Du målar dig själv som idiot om och om igen"

    Du behöver inte läsa mina inlägg som du verkar lida så gravt av.

    "Att ha ett hat mot USA är en sak"

    Jag hatar inte USA, jag ogillar bara deras utrikespolitik som är en fara för fred o stabilitet över hela planeten.

    "men att sedan utan bevis eller belägg således med icke-verifierbara påståenden säga en sak hör liksom inte hemma här"

    USA ockuperar landet, tillsätter en marionettregering. Alltså är USA ansvarig.
    Läs på lite, så ska du se att du förstår lite bättre.

    "USA har INTE godkänt detta"

    Dom har inte heller förhindrat det, vilket dom har makt att göra.
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-31, 19:11

    RedCloud skrev:text

    Nu orkar jag inte bemöta dina ignoranta påståenden om att USA nu har den ledande handen, då din retorik bokstavligen är åt helvete.

    Hur som helst är det helt absurd att du inte ens kan kritisera en regering, hur just DEM har handlat utan att enbart blanda i USA. Enligt dig har dessa inget ansvar, enligt dig kan de således införa våldtäkt på landets barn utan att stå till svars. Du äcklar mig, din dubbelmoraliska vänstertomte.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  blueheaven 2009-03-31, 19:13

    RedCloud skrev:"Nej du RC du får försöka smutskasta med lite mer kunnighet än så här"

    Det är ingen smutskastning, det är fakta.
    Att du sedan inte har förmåga att ta till dig det kanske du inte ska klandra mig för.

    "Du målar dig själv som idiot om och om igen"

    Du behöver inte läsa mina inlägg som du verkar lida så gravt av.

    "Att ha ett hat mot USA är en sak"

    Jag hatar inte USA, jag ogillar bara deras utrikespolitik som är en fara för fred o stabilitet över hela planeten.

    "men att sedan utan bevis eller belägg således med icke-verifierbara påståenden säga en sak hör liksom inte hemma här"

    USA ockuperar landet, tillsätter en marionettregering. Alltså är USA ansvarig.
    Läs på lite, så ska du se att du förstår lite bättre.

    "USA har INTE godkänt detta"

    Dom har inte heller förhindrat det, vilket dom har makt att göra.

    Sa puckot som inte fattar att Nordkorea är kommunistiskt och Kina likaså!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 19:15

    "Nu orkar jag inte bemöta dina ignoranta påståenden om att USA nu har den ledande handen, då din retorik bokstavligen är åt helvete"

    Jag tror ingen tvingar dig vara inloggad, vi lever trots allt i ett fritt land. (än så länge)

    "Hur som helst är det helt absurd att du inte ens kan kritisera en regering, hur just DEM har handlat utan att enbart blanda i USA."

    Regeringen i Kabul är fortfarande tillsatt av ockupationsmakten USA.
    Vad i den meningen är det du inte begriper ?

    "Enligt dig har dessa inget ansvar, enligt dig kan de således införa våldtäkt på landets barn utan att stå till svars"

    Igen då: Inget sker i Afghanistan utan USAs godkännande.

    "Du äcklar mig, din dubbelmoraliska vänstertomte."

    Att du är otrevlig ger dig inte mer rätt i sak.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 19:18

    "Sa puckot som inte fattar att Nordkorea är kommunistiskt och Kina likaså!"

    Sa puckot som trodde att NordKorea och Kina hade något med kommunism att göra......
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-31, 19:20

    RedCloud skrev:text

    Din uppväxt måste ha präglat dig till den ignoranta person du idag visar.

    Så du erkänner att du inte anser att REGERINGEN, märk väl, INTE USA DÅ REGERINGEN INTE STYRS AV USA OCH INTE HELLER DESS LAGAR OCH JURIDISKA VISION, har något ansvar för vad DEM inför i landet? Du är helt puts väck, förstår du det? Så fort det handlar om muslimer och MÖ har du aldrig accepterat att dessa kan ha konstig syn på samhället. Nu är det inte USA som infört denna lag, att du nu via något konspiratoriskt "belägg" tror att det är så gör det knappast sant. Snarare visar det hur otroligt hjärntvättad du är. Enlgit dig har muslimer synnerligen någon slags DISPANS!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 19:26

    "Din uppväxt måste ha präglat dig till den ignoranta person du idag visar"

    Hade en MYCKET kärleksfull småborgerlig uppväxt, så på den punkten har du fel också.

    " DÅ REGERINGEN INTE STYRS AV USA OCH INTE HELLER DESS LAGAR OCH JURIDISKA VISION"

    Marionettregeringen i Kabul styrs av USA. Punkt.

    "Du är helt puts väck, förstår du det?"

    Dina argument blir liksom inte mer trovärdiga för att du är otrevlig. Tvärtom

    "Så fort det handlar om muslimer och MÖ har du aldrig accepterat att dessa kan ha konstig syn på samhället."

    "konstig syn på samhället" det kallas för Eurocentrism, att mäta världen efter väst-måttstocken. Inte så vidare smart.

    "Nu är det inte USA som infört denna lag"

    Nej men den av USA styrda marionettregimen i Kabul.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  blueheaven 2009-03-31, 19:34

    Buddy Israel skrev:
    RedCloud skrev:text

    Din uppväxt måste ha präglat dig till den ignoranta person du idag visar.

    Så du erkänner att du inte anser att REGERINGEN, märk väl, INTE USA DÅ REGERINGEN INTE STYRS AV USA OCH INTE HELLER DESS LAGAR OCH JURIDISKA VISION, har något ansvar för vad DEM inför i landet? Du är helt puts väck, förstår du det? Så fort det handlar om muslimer och MÖ har du aldrig accepterat att dessa kan ha konstig syn på samhället. Nu är det inte USA som infört denna lag, att du nu via något konspiratoriskt "belägg" tror att det är så gör det knappast sant. Snarare visar det hur otroligt hjärntvättad du är. Enlgit dig har muslimer synnerligen någon slags DISPANS!

    Kan bara rekommendera dig blockera fanskapet RC trots åratal på forumet så går det inte att föra ett samtal med den imbecille kraken!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 19:38

    "trots åratal på forumet så går det inte att föra ett samtal med den imbecille kraken!"

    Betyder på vanlig svenska: snyft, han håller ALDRIG med oss i schakalhögern......
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-31, 19:51

    RedCloud skrev:"trots åratal på forumet så går det inte att föra ett samtal med den imbecille kraken!"

    Betyder på vanlig svenska: snyft, han håller ALDRIG med oss i schakalhögern......

    Att RedCloud konstant kommer med verifiera-lösa samt hycklande påståenden är något som vi bara måste acceptera. Ditt oförstånd och enfald är katastrofalt affraid
    Du kan visserligen inte ha det så lätt, då hjärnan kapacitetsmässigt inte kan indoktrineras för mycket, vilket du är ett levande exemplar på.
    Svagsinthet är något du verkligen behärskar.

    MVH
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 20:00

    "Att RedCloud konstant kommer med verifiera-lösa samt hycklande påståenden är något som vi bara måste acceptera"

    verfier-lösa ? Du menar att USA inte ockuperar Afghanistan ?

    " Ditt oförstånd och enfald är katastrofalt affraid"

    Du menar kanske att jag inte ylar med i den halvfascistiska USA hyllar kören ?

    "Du kan visserligen inte ha det så lätt"

    Att vara RedCloud kan inte vara lättare när man träffar på så okunniga valpar som du.

    " då hjärnan kapacitetsmässigt inte kan indoktrineras för mycket, vilket du är ett levande exemplar på.
    Svagsinthet är något du verkligen behärskar."


    och det är argument för att USA styr i Kabul ?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  Susz X 2009-03-31, 20:02

    Varför ska man störta och döda? Krig föder rädsla/hat och mer krig.. Varför inte ställa diktatorer inför rätta i stället, med mänskliga rättigheter/ Folkrätt som grund? I stället för att göda dito och krigsmaskineriet som urholkar allas ekonomi- utom de som säljer skiten..
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  Kakmonstret 2009-03-31, 21:07

    Det är ett mysterium hur man kan vara så jävla okunnig som RedCloud.

    Tendensen i Afghanistan har varit att Hamid Karzai under en tid gett efter för radikala påtryckningar i ett försök att få något slags politisk stabilitet i landet, dvs undvika inbördeskrig. Tydligen är han beredd att offra en del av kvinnors rättigheter för detta. Att ge efter för talibanism ligger inte i linje med USA:s intresse. Afghanistan hade kunnat vara en moderat muslimsk stat idag om lars Ohlys kompisar kunnat hålla fingrarna borta från Afghanistans inrikespolitik som slutade med en militär invasion 1979.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  RedCloud 2009-03-31, 21:13

    "Det är ett mysterium hur man kan vara så jävla okunnig som RedCloud"

    Vad är det NU du inte begriper ?

    Kabul styrs fortfarande av USA hur mycket svammel du än presenterar.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-31, 23:07

    Buddy Israel skrev:
    RedCloud skrev:"RedCloud du är helt väck"

    fint och genomtänkt argument där....

    "Är det USA som bestämt att kvinnor skall våldtas?"

    Inget sker i Afghanistan utan ockupationsmaktens godkännande.

    "Du är ett troll"

    OK

    Din ignorans är helt absurd. Du tror på fullaste allvar att USA har avgörande röst när lagar införs? Att du var okunnig visste jag, men det här tar fanimej priset.



    ja absolut i Afghanistan har USA sitt sista ord ... i min land våldtäkt/pedofili är äckligt och strafas nästan med invaliditet. Enkelt sagt i mitt land
    detta skall inte accepteras ...
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-01, 00:06

    KickTheRasist skrev:
    Buddy Israel skrev:
    RedCloud skrev:"RedCloud du är helt väck"

    fint och genomtänkt argument där....

    "Är det USA som bestämt att kvinnor skall våldtas?"

    Inget sker i Afghanistan utan ockupationsmaktens godkännande.

    "Du är ett troll"

    OK

    Din ignorans är helt absurd. Du tror på fullaste allvar att USA har avgörande röst när lagar införs? Att du var okunnig visste jag, men det här tar fanimej priset.



    ja absolut i Afghanistan har USA sitt sista ord ... i min land våldtäkt/pedofili är äckligt och strafas nästan med invaliditet. Enkelt sagt i mitt land
    detta skall inte accepteras ...

    Då är ni båda förda bakom ljuset. USA inte alls "sista ordet", inte ens i närheten.

    Sponsored content


    Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor Empty Sv: Afghanistan legaliserar våldtäkt mot kvinnor

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 17:02