Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
GustavAnder
womanlover
kanaljen
MammaGuevara
theward
Corven
Susz X
cleopatra
12 posters

    Fy vad lågt!!

    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Fy vad lågt!! Empty Fy vad lågt!!

    Inlägg  cleopatra 2009-04-27, 23:51

    Fy vilken låg nivå!! HUR kan man skriva att det beror på "efterfester" och "Tidig sexdebut, hög alkoholkonsumtion, "fri sexualitet" och "rätten till ett sent nej" ger helt enkelt fler våldtäkter, enligt studien." SNACKA om att skuldbelägga offret!! Evil or Very Mad Puckade svenska brudar som "ligger runt" redan vid en tidig ålder, super sig fulla, följer med främmande karlar hem och säger nej när den "stackaren" har halva inne!! De får skylla sig själva.... Studien måste ha gjorts av ett gäng mulliga mansgrisar som är så fula så ingen kvinna vill ha dem och detta är deras hämnd tongue Och är studien gjord av män från andra EU-länder än Sverige har de taskig kvinnosyn eller är avundsjuka på Sveriges frigjordhet.

    Ingenting om att killarna har ett ansvar att kunna lägga band på sig, många tjejer TROR att de känner killarna väl fast det senare visar sig att de misstagit sig, en del drogas, luras med smicker, sups så fulla så de inte har full koll och det är givetvis alltid de naivaste och mest godtrogna tjejerna som dessa killar väljer som sina offer. Det är ALDRIG en kvinnas fel att hon blir våldtagen!! No Hon ska kunna säga nej i vilket skede som helst, och det kan hon om killen har det minsta lilla sunt förnuft. Dessutom gör de männen en otrolig otjänst, de måste alltså enligt dem vara ointelligenta odjur med rabiat sexdrift och med bara en sak i huvudet.



    http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=491538
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Fy vad lågt!! Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  Susz X 2009-04-27, 23:56

    Jisses vilka vibbar - har sådana dårar rätt att göra en studie i ämnet- eller är det journalisten som skrivit med sina egna ord? Hur som helst så stinker det..illa - värre än skit om jag får tycka till .
    Dessutom ger artikeln en förvrängd bild av verkligheten...
    Läs och jämför själv här:
    http://blogg.aftonbladet.se/24432/perma/978864

    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Fy vad lågt!! Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  Corven 2009-04-28, 07:07

    Få nu inte för er att jag på något sätt håller med om vad utredningen kommit fram till. Jag tycker precis som ni att ett nej alltid är ett nej.

    Men ni drar nog lite väl häftiga slutsatser utifrån den där artikeln. Det är en väldigt kort sammanfattning av vad studien hade visat, och jag ser inte att artikelförfattaren tar ställning åt något håll, utan bara kort beskriver vad studien kom fram till.

    Det vore intressant att läsa hela studien.

    Och det som står där, är tyvärr troligen allt för sant. Tyvärr klarar inte unga män av att hantera just de saker som tas upp, med mycket alkohol och sena nej.

    Där har vi ett stort ansvar för att lära våra söner hur det borde vara. Att om så tjejen säger nej, nu räcker det, så sent i samma ögonblick som han känner kittlingen att nu är det på g, så ska han dra sig ur och respektera hennes nej.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Fy vad lågt!! Empty Aldrig rätt att våldta

    Inlägg  theward 2009-04-28, 07:53

    Fast nog finns det flera riskbeteenden, som man ska lära sina döttrar att undvika också...........

    Denna diskution har varit uppe månmga gånger och tyvärr får en del för sig att man skyddar våltäktsmän och skuldbelägger offren om man påpekar detta.

    Så är inte fallet, iaf inte i mitt fall.
    Men om folk oavsett kön, har lite mera omdöme och är rädda om sig själva..och andra skulle många våldtäkter och misshandelsfall inte äga rum.

    Det gäller att inte agera i affekt och kläcka ur sig en massa saker utan eftertanke...........

    Nu när det trots allt fins sjuka individer som tvingar sig på kvinnor och även män, så måste vi andra(innan deras beteende förbättras eller deras anta minskat kraftigt) tänka oss för och inte agera huvudlöst och utan tanke på våran egen säkerhet.

    Tycker att där ligger det i ens eget intresse att inte bli för full, eller gå ensam hem på natten, följa med totala främlingar hem, eller på annat sätt provocera fram oönskade reaktioner osv

    Det är trots allt ens eget liv och ve, det ska man vara rädd om.
    Hjälper ju föga om gärningsmannen åker fast efteråt, då är ju skadan redan skedd
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    Fy vad lågt!! Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  MammaGuevara 2009-04-28, 09:39

    Det var fanimig bland det dummaste jag läst. Borde man inte dra slutsasten och lyfta fram att då övriga länder tydligen ligger 40 år efter Sverige i rättigheter för kvinnor, så är det där problemet ligger?


    Lär kvinnor i övriga Europa att de ALDRIG är skyldiga att ha sex med någon, så länge de inte själva vill.
    Sedan vad gäller att lära unga flickor att undvika riskbeteenden: vi som har söner har ett väldigt stort ansvar att lära dem hur man bemöter det motsatta könet på ett reskpetfullt sätt, även när hormonerna rusar.
    Där måste vi bryta trenden att sätta män med sexistisk kvinnosyn (och den finns mer eller mindre hos ALLA som tar del av t.ex porrutbudet) som förebild för unga pojkar. Det är inte män som ska lära ut hur pojkar ska förhålla sig till flickor, det är kvinnor. Då kommer vi att se en förändring.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Fy vad lågt!! Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  Corven 2009-04-28, 09:52

    Nu vet ju inte jag om det är så mycket att yvas över, om våra rättigheter för kvinnor betyder att vi har betydligt fler våldtäkter än övriga länder.....

    Det är väl snarare så att då har inte rättigheterna slagit igenom fullt ut, utan är mer för syns skull. För bevisligen så har kvinnor inte fullt så mycket rättigheter när vi kommer till verkligheten.

    Jag håller med theward, många riskbeteenden borde kunna undvikas, och därigenom borde antalet våldtäkter minska också. Nu var ju artikeln väldigt summarisk, och sa inte så mycket om vad dom hade upptäckt, men att flertalet anmälda våldtäkter sker i samband med nöjeslivet talar ju för att riskbeteende hos tjejer tyvärr inte är en helt ovanlig orsak.

    Och som vanligt, så måste jag påpeka att jag absolut inte försvarar dom grisar som itne kan respektera våra tjejer. En våldtäkt ar aldrig, under några som helst omständigheter acceptabel. Och aldrig heller är det tjejernas ansvar.

    Men man kan ändå undvika rent farliga situationer. Så gör vi ju alla i andra sammanhang, varför skulle det vara annorlunda i just dessa fall?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Fy vad lågt!! Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  Corven 2009-04-28, 10:08

    Expressen

    En ledarkolumn om just detta....
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Fy vad lågt!! Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  cleopatra 2009-04-28, 12:46

    MammaGuevara skrev:Det var fanimig bland det dummaste jag läst. Borde man inte dra slutsasten och lyfta fram att då övriga länder tydligen ligger 40 år efter Sverige i rättigheter för kvinnor, så är det där problemet ligger?


    Lär kvinnor i övriga Europa att de ALDRIG är skyldiga att ha sex med någon, så länge de inte själva vill.
    Sedan vad gäller att lära unga flickor att undvika riskbeteenden: vi som har söner har ett väldigt stort ansvar att lära dem hur man bemöter det motsatta könet på ett reskpetfullt sätt, även när hormonerna rusar.
    Där måste vi bryta trenden att sätta män med sexistisk kvinnosyn (och den finns mer eller mindre hos ALLA som tar del av t.ex porrutbudet) som förebild för unga pojkar. Det är inte män som ska lära ut hur pojkar ska förhålla sig till flickor, det är kvinnor. Då kommer vi att se en förändring.

    VAAAA??? Shocked Tycker vi lika om någonting MG!! *cleo svimmar och trillar ner under databordet*

    Och det där du skrev om att det är kvinnor som ska lära killar hur de ska förhålla sig till tjejer, och även om vilka gränser som gäller tycker jag, är bara såååå sant. Jag har redan börjat indoktrinera mina söner, och de vet redan att om de är dumma mot en tjej så kommer mamma och vrider öronen av dem (eller vrider om något som känns ännu värre) Twisted Evil Mina svärsöner vet redan att jag slår dem sönder och samman om de lyfter handen eller begår något annat allvarligt övergrepp mot mina döttrar, det har jag helt ärligt informerat dem om.

    Givetvis får heller inte mina döttrar på något sätt förgripa sig mot mina svärsöner, ej heller kommer mina framtida svärdöttrar få behandla mina söner hur som helst. Jag lägger mig ALDRIG i mina stora barns liv i övrigt, men om någon skadar dem, då ligger de dj-ligt risigt till.

    SJÄLVKLART lär jag mina döttrar att ha självbevarelsedrift och se världen som den ser ut, men alla flickor har inte såna föräldrar eller inser att de utsätter sig för risker genom sin godtrogenhet. Problemet är också att jag gör detta ytterst motvilligt eftersom jag inte tycker att jag ska behöva göra det. Varför ska jag behöva skrämma mina döttrar och beröva dem deras illusioner vid späd ålder, för att det finns killar som inte fattar vad ordet nej betyder?
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Fy vad lågt!! Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  kanaljen 2009-04-28, 14:01

    MammaGuevara skrev: vi som har söner har ett väldigt stort ansvar att lära dem hur man bemöter det motsatta könet på ett reskpetfullt sätt, även när hormonerna rusar.


    Ömsesidig respekt är alltid att föredra, varken mer eller mindre.


    Där måste vi bryta trenden att sätta män med sexistisk kvinnosyn (och den finns mer eller mindre hos ALLA som tar del av t.ex porrutbudet) som förebild för unga pojkar. Det är inte män som ska lära ut hur pojkar ska förhålla sig till flickor, det är kvinnor.[/quote]


    Även kvinnor är konsumenter av porr idagens läge. Men visst, mjukare sådan.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Fy vad lågt!! Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  cleopatra 2009-04-28, 14:24

    kanaljen skrev:
    MammaGuevara skrev: vi som har söner har ett väldigt stort ansvar att lära dem hur man bemöter det motsatta könet på ett reskpetfullt sätt, även när hormonerna rusar.


    Ömsesidig respekt är alltid att föredra, varken mer eller mindre.


    Där måste vi bryta trenden att sätta män med sexistisk kvinnosyn (och den finns mer eller mindre hos ALLA som tar del av t.ex porrutbudet) som förebild för unga pojkar. Det är inte män som ska lära ut hur pojkar ska förhålla sig till flickor, det är kvinnor.


    Även kvinnor är konsumenter av porr idagens läge. Men visst, mjukare sådan.

    Jovisst tittar kvinnor på porr och långt ifrån alla män som också gör det har en sned kvinnosyn. Både jag och min man kollar men huvudsaken är att man tar det för vad det är, en FILM och inte på något sätt överensstämmande med verkligheten. Jag tror att de män som redan har en vettig och realistisk syn på kvinnans sexualitet tar porr med en nypa salt, medan de som är osäkra både på sin och kvinnors sexuella roller eller har en skadad kvinnosyn, tror att den speglar verkligheten.
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Fy vad lågt!! Empty cleo

    Inlägg  kanaljen 2009-04-28, 14:29

    cleopatra skrev:
    kanaljen skrev:
    MammaGuevara skrev: vi som har söner har ett väldigt stort ansvar att lära dem hur man bemöter det motsatta könet på ett reskpetfullt sätt, även när hormonerna rusar.


    Ömsesidig respekt är alltid att föredra, varken mer eller mindre.

    MammaGuevara skrev:
    Där måste vi bryta trenden att sätta män med sexistisk kvinnosyn (och den finns mer eller mindre hos ALLA som tar del av t.ex porrutbudet) som förebild för unga pojkar. Det är inte män som ska lära ut hur pojkar ska förhålla sig till flickor, det är kvinnor.


    Även kvinnor är konsumenter av porr idagens läge. Men visst, mjukare sådan.



    Jovisst tittar kvinnor på porr och långt ifrån alla män som också gör det har en sned kvinnosyn. Både jag och min man kollar men huvudsaken är att man tar det för vad det är, en FILM och inte på något sätt överensstämmande med verkligheten. Jag tror att de män som redan har en vettig och realistisk syn på kvinnans sexualitet tar porr med en nypa salt, medan de som är osäkra både på sin och kvinnors sexuella roller eller har en skadad kvinnosyn, tror att den speglar verkligheten.

    Precis, jag håller med dig.
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Fy vad lågt!! Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  womanlover 2009-04-29, 10:24

    cleopatra skrev:Fy vilken låg nivå!! HUR kan man skriva att det beror på "efterfester" och "Tidig sexdebut, hög alkoholkonsumtion, "fri sexualitet" och "rätten till ett sent nej" ger helt enkelt fler våldtäkter, enligt studien." SNACKA om att skuldbelägga offret!! Evil or Very Mad Puckade svenska brudar som "ligger runt" redan vid en tidig ålder, super sig fulla, följer med främmande karlar hem och säger nej när den "stackaren" har halva inne!! De får skylla sig själva.... Studien måste ha gjorts av ett gäng mulliga mansgrisar som är så fula så ingen kvinna vill ha dem och detta är deras hämnd tongue Och är studien gjord av män från andra EU-länder än Sverige har de taskig kvinnosyn eller är avundsjuka på Sveriges frigjordhet.

    Ingenting om att killarna har ett ansvar att kunna lägga band på sig, många tjejer TROR att de känner killarna väl fast det senare visar sig att de misstagit sig, en del drogas, luras med smicker, sups så fulla så de inte har full koll och det är givetvis alltid de naivaste och mest godtrogna tjejerna som dessa killar väljer som sina offer. Det är ALDRIG en kvinnas fel att hon blir våldtagen!! No Hon ska kunna säga nej i vilket skede som helst, och det kan hon om killen har det minsta lilla sunt förnuft. Dessutom gör de männen en otrolig otjänst, de måste alltså enligt dem vara ointelligenta odjur med rabiat sexdrift och med bara en sak i huvudet.



    Vilket huvud menar du ? HeeHee Very Happy



    http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=491538
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Fy vad lågt!! Empty Problemet är väl att i vissa fall så säger tjejer nej "efteråt" sas

    Inlägg  theward 2009-04-29, 10:31

    Finns ju tyvärr alldeles för många falskanmälare också, som förstör för sina medsystrar.

    Sen tror jag ett stort problem oavsett om man är man eller kvinna, är droger och sprit

    Där händer det nog mkt tveksamheter och man kanske gör saker eller går med på saker som man i nyktert tillstånd skull säga nej till...

    Helt ärligt föstår jag inte varför man skulle vilja ha sex med någon som inte vill. Det finns ju förtusan fler som vill än inte vill Wink

    Fast det handlar ju om makt och förnedring, mer än själva sexet.
    Så tar man frågan om kemisk kastering på våldtäktsmän.
    Kanske det inte hjälper, då jag tror dessa våldverkare, kan övergå i andra former av våld då..
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Fy vad lågt!! Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  Corven 2009-04-29, 10:38

    Det finns ju flera typer av våldtäkt.

    Dels överfallsvåldtäkter, som oftast är en makthandling, och inte en sexuell handling.
    Dessa skulle förmodligen övergå till andra våldshandlingar om gärningsmännen skulle kastreras.

    Men sen har vi våldtäkterna där tjejen säger nej, men killen ändå går vidare. Det är inte en makthandling, utan snarare ett uttryck för sexuell frustration. Ofta med inslag av alkohol. Och som alla vet gör ju alkoholen att man inte följer de regler man normalt skulle göra. Lika väl som en tjej går med på saker hon aldrig skulle gå med på i nyktert tillstånd, så kan killar göra saker dom heller aldrig skulle göra om dom var nyktra.

    Och än en gång, jag försvara inga våldtäkter, oavsett varför dom har skett.....
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Fy vad lågt!! Empty Då är vi två

    Inlägg  theward 2009-04-29, 10:44

    Corven skrev:Det finns ju flera typer av våldtäkt.

    Dels överfallsvåldtäkter, som oftast är en makthandling, och inte en sexuell handling.
    Dessa skulle förmodligen övergå till andra våldshandlingar om gärningsmännen skulle kastreras.

    Men sen har vi våldtäkterna där tjejen säger nej, men killen ändå går vidare. Det är inte en makthandling, utan snarare ett uttryck för sexuell frustration. Ofta med inslag av alkohol. Och som alla vet gör ju alkoholen att man inte följer de regler man normalt skulle göra. Lika väl som en tjej går med på saker hon aldrig skulle gå med på i nyktert tillstånd, så kan killar göra saker dom heller aldrig skulle göra om dom var nyktra.

    Och än en gång, jag försvara inga våldtäkter, oavsett varför dom har skett.....

    Jag tycker öht folk, som får ett helt annat beteende fulla, ska allvarligt fundera på om de bör dricka öht.........

    ps det nästa sexet har man nykter och där båda är 1000% med på noterna.
    Att ha sex med någon som är relativt oengagerad är ju mer skadligt än det är bra sas.

    Nu talar jag inte om våldtäkter...
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Fy vad lågt!! Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  cleopatra 2009-04-29, 11:39

    Corven skrev:Det finns ju flera typer av våldtäkt.

    Dels överfallsvåldtäkter, som oftast är en makthandling, och inte en sexuell handling.
    Dessa skulle förmodligen övergå till andra våldshandlingar om gärningsmännen skulle kastreras.

    Men sen har vi våldtäkterna där tjejen säger nej, men killen ändå går vidare. Det är inte en makthandling, utan snarare ett uttryck för sexuell frustration. Ofta med inslag av alkohol. Och som alla vet gör ju alkoholen att man inte följer de regler man normalt skulle göra. Lika väl som en tjej går med på saker hon aldrig skulle gå med på i nyktert tillstånd, så kan killar göra saker dom heller aldrig skulle göra om dom var nyktra.

    Och än en gång, jag försvara inga våldtäkter, oavsett varför dom har skett.....



    Nja, en våldtäkt är en våldtäkt och jag skulle inte vilja kalla det "olika typer", snarare då olika drivkrafter bakom som du också skrev. Tilltvingar man sig sex eller påtvingar någon sexuella handlingar, av vilket slag som helst, så ska det kallas våldtäkt och inte tex "sexuella övergrepp" vare sig det är frågan om penetrering eller inte. Däremot har du fullständigt rätt både vad det gäller alkoholens förmåga att få folk att släppa på spärrarna och gå över gränsen, och att det leder till andra våldshandlingar om man kastrerar dem som begått överfallsvåldtäkter, eftersom det oftast som du mycket riktig skriver, inte handlar om sex utan makt.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Fy vad lågt!! Empty nja du hör ju på ordet vad våldtäkt är

    Inlägg  theward 2009-04-30, 00:57

    cleopatra skrev:
    Corven skrev:Det finns ju flera typer av våldtäkt.

    Dels överfallsvåldtäkter, som oftast är en makthandling, och inte en sexuell handling.
    Dessa skulle förmodligen övergå till andra våldshandlingar om gärningsmännen skulle kastreras.

    Men sen har vi våldtäkterna där tjejen säger nej, men killen ändå går vidare. Det är inte en makthandling, utan snarare ett uttryck för sexuell frustration. Ofta med inslag av alkohol. Och som alla vet gör ju alkoholen att man inte följer de regler man normalt skulle göra. Lika väl som en tjej går med på saker hon aldrig skulle gå med på i nyktert tillstånd, så kan killar göra saker dom heller aldrig skulle göra om dom var nyktra.

    Och än en gång, jag försvara inga våldtäkter, oavsett varför dom har skett.....



    Nja, en våldtäkt är en våldtäkt och jag skulle inte vilja kalla det "olika typer", snarare då olika drivkrafter bakom som du också skrev. Tilltvingar man sig sex eller påtvingar någon sexuella handlingar, av vilket slag som helst, så ska det kallas våldtäkt och inte tex "sexuella övergrepp" vare sig det är frågan om penetrering eller inte. Däremot har du fullständigt rätt både vad det gäller alkoholens förmåga att få folk att släppa på spärrarna och gå över gränsen, och att det leder till andra våldshandlingar om man kastrerar dem som begått överfallsvåldtäkter, eftersom det oftast som du mycket riktig skriver, inte handlar om sex utan makt.

    Det innebär ju någon form av penetrering, det hörs på namnet
    Jag tycker det blir lite farligt om man ser "allt" som våldtäkt och "inget" som sexuellt övergrepp.

    Det kan antingen innebära att ordet våldtäkt får "mindre" värde eller att fler känner större skuld pga att det de råkat ut för klassas som våldtäkt...

    Vet inte om jag lyckas förklara hur jag menar, men jag hoppas det Wink

    Tror iaf att det är en väldigt skillnad att tex "bara" bli tagen på, än det är att bli penetrerad..............

    När det gäller psykiska men efteråt sas
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Fy vad lågt!! Empty överreaktioner.

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-30, 01:24

    Väldigt vad ni överreagerar här ,kvinns.
    Kanske ni skulle fokusera på problemet istället, Sverige ligger i topp i antalet anmälda våldtäkter, vad göra ?

    Ett nej är alltid ett nej, självklart, men nu är det ju så att när ruset tar vid så faller annat ifrån, så visst har utredarna poänger när de försöker spekulera i orsakerna, eller ?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Fy vad lågt!! Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-30, 02:53

    GustavAnder skrev:Väldigt vad ni överreagerar här ,kvinns.
    Kanske ni skulle fokusera på problemet istället, Sverige ligger i topp i antalet anmälda våldtäkter, vad göra ?

    Ett nej är alltid ett nej, självklart, men nu är det ju så att när ruset tar vid så faller annat ifrån, så visst har utredarna poänger när de försöker spekulera i orsakerna, eller ?

    Så 'manligt' av dig....

    Vi kvinnor överdriver och är hysteriska.... Fattas bara att du säger vi har mens också eller bara behöver lite kuk så blir allt bra... Evil or Very Mad

    Det är till att göra det lätt för sig och avfärda brotten som begås mot kvinnorna. Vi bara överreagerar....
    Evil or Very Mad

    queen
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Fy vad lågt!! Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  blueheaven 2009-04-30, 09:35

    Regndrottning skrev:
    GustavAnder skrev:Väldigt vad ni överreagerar här ,kvinns.
    Kanske ni skulle fokusera på problemet istället, Sverige ligger i topp i antalet anmälda våldtäkter, vad göra ?

    Ett nej är alltid ett nej, självklart, men nu är det ju så att när ruset tar vid så faller annat ifrån, så visst har utredarna poänger när de försöker spekulera i orsakerna, eller ?

    Så 'manligt' av dig....

    Vi kvinnor överdriver och är hysteriska.... Fattas bara att du säger vi har mens också eller bara behöver lite kuk så blir allt bra... Evil or Very Mad

    Det är till att göra det lätt för sig och avfärda brotten som begås mot kvinnorna. Vi bara överreagerar....
    Evil or Very Mad

    queen

    På tal om att överreagera?

    Nej det bästa är att hålla sig ifrån dessa diskussioner de leder som synes till ingenting.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Fy vad lågt!! Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  Corven 2009-04-30, 09:41

    GustavAnder skrev:Väldigt vad ni överreagerar här ,kvinns.
    Kanske ni skulle fokusera på problemet istället, Sverige ligger i topp i antalet anmälda våldtäkter, vad göra ?

    Ett nej är alltid ett nej, självklart, men nu är det ju så att när ruset tar vid så faller annat ifrån, så visst har utredarna poänger när de försöker spekulera i orsakerna, eller ?

    Det bär mig emot, något alldeles fruktansvärt, men jag måste faktiskt hålla med dig här Smile

    För att kunna göra något åt ett problem, så krävs det att man förstår varför problemet uppstår, så det är ganska naturligt att man försöker förstå orsakerna.

    Och med tanke på vilket typ av våldtäkter som förekommer mest, så är alkoholen definitivt en faktor man måste ta med i beräkningen.

    Alkohol är den mest förbisedda faktorn i väldigt många brott. T ex så är visst över 50 % av alla våldsbrott alkoholrelaterade, men den faktorn nämns i stort sett inte i domskäl....
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Fy vad lågt!! Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  Susz X 2009-04-30, 12:19

    kanaljen skrev:
    MammaGuevara skrev: vi som har söner har ett väldigt stort ansvar att lära dem hur man bemöter det motsatta könet på ett reskpetfullt sätt, även när hormonerna rusar.


    Ömsesidig respekt är alltid att föredra, varken mer eller mindre.


    Där måste vi bryta trenden att sätta män med sexistisk kvinnosyn (och den finns mer eller mindre hos ALLA som tar del av t.ex porrutbudet) som förebild för unga pojkar. Det är inte män som ska lära ut hur pojkar ska förhålla sig till flickor, det är kvinnor.


    Även kvinnor är konsumenter av porr idagens läge. Men visst, mjukare sådan.
    [/quote]

    Och det vet du???? Jisses..Kanaljen- skärpning gubbe lelle..vad vet du alls om andra kvinnor? Tror du dig vara Malena Ivarsson?
    ..men "konsumenter"..äckligt ord..Eller säljer du porr?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Fy vad lågt!! Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  Susz X 2009-04-30, 12:34

    GustavAnder skrev:Väldigt vad ni överreagerar här ,kvinns.
    Kanske ni skulle fokusera på problemet istället, Sverige ligger i topp i antalet anmälda våldtäkter, vad göra ?

    Ett nej är alltid ett nej, självklart, men nu är det ju så att när ruset tar vid så faller annat ifrån, så visst har utredarna poänger när de försöker spekulera i orsakerna, eller ?

    Du har så rätt här Ander..( har fortfarande inte fått svar på om det är ditt eget namn..)
    Samtidigt är det även så att kvinnor/ tjejjer som vill anmäla även kan bli
    illa bemötta av viss polis...även rättsväsende- OM fallet ens blir upptaget..
    Oftast blir det nedlagt.
    Kan finnas en förklaring här:
    http://blogg.aftonbladet.se/24432/perma/977920/#comments

    Vi har och har haft en virtiell namninsamling med krav på förändring- och synliggörande av verkligheten..
    Veckorevyn och Amnesty..än är det inte försent att signera:

    http://blogg.aftonbladet.se/24432/perma/978864/#comments

    http://blogg.aftonbladet.se/24432/perma/885970/#comments

    vill du kopiera och sända vidare via mail/ blogg så vassego- men ta då med HELA!
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Fy vad lågt!! Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  cleopatra 2009-04-30, 13:10

    GustavAnder skrev:Väldigt vad ni överreagerar här ,kvinns.
    Kanske ni skulle fokusera på problemet istället, Sverige ligger i topp i antalet anmälda våldtäkter, vad göra ?

    Ett nej är alltid ett nej, självklart, men nu är det ju så att när ruset tar vid så faller annat ifrån, så visst har utredarna poänger när de försöker spekulera i orsakerna, eller ?


    Visst har du rätt i att fokus bör ligga på hur vi ska lösa problemet, men det utesluter väl inte att man får bli förbannad? Och visst har utredarna vissa poänger när de försöker utreda orsakerna, men de "glömmer" att ta upp männens del av skulden. De skriver "rätten till ett sent nej" men kanske också skulle ha tillagt "oförmåga att acceptera ett sent nej"? De skriver heller ingenting om att många (de flesta om inte alla) våldtäkter begås av män med en otroligt snedvriden kvinnosyn. Antingen det nu är en våldshandling eller en sexuell handling så är kvinnan en leksak som mannen kan leka med efter önskemål och behag, inte en levande varelse med rättigheter och känslor. Hur löser vi det problemet?

    Alkoholens inverkan går aldrig att frångå, men samtidigt tror jag inte det spelar SÅ stor roll ändå. ALLA killar som dricker våldtar ju inte tjejer även om de hamnar i situationer då de mycket väl skulle ha möjlighet till det. Jag tror att det fortfarande måste finnas ett grundläggande problem hos killar som går över gränsen. Sen är det säkert sant att en del av dem aldrig skulle våga i nyktert tillstånd, men under alkoholen inverkan släpper den sista spärren.


    TW skrev:
    Det innebär ju någon form av penetrering, det hörs på namnet
    Jag tycker det blir lite farligt om man ser "allt" som våldtäkt och "inget" som sexuellt övergrepp.

    Det kan antingen innebära att ordet våldtäkt får "mindre" värde eller att fler känner större skuld pga att det de råkat ut för klassas som våldtäkt...

    Vet inte om jag lyckas förklara hur jag menar, men jag hoppas det

    Tror iaf att det är en väldigt skillnad att tex "bara" bli tagen på, än det är att bli penetrerad..............

    När det gäller psykiska men efteråt sas


    Hur hör man det på namnet? Våld betyder ju våld vare sig det är fysiskt eller psykiskt och täkt betyder "plats för insamling eller utvinning" eller ett markområde enligt SAOL. Täkt är även en ort i Dalarna. Var hittar du betydelsen penetrering?

    Att inte kalla det för våldtäkt kan också av kvinnan (och omgivningen) tolkas som att det hon utsatts för inte var så farligt och få kvinnan (och omgivningen) att tro att hon överdriver. Ett sexuellt övergrepp, vare sig förövare använder fysiskt eller psykiskt våld, måste alltid rubriceras som våldtäkt. eftersom VÅLD används. Det behöver alltså INTE innebära penetrering.

    Det kan vara stor skillnad i "att bli tagen på". Får man en klapp i rumpan, sexuella kommentarer eller ett kläm på bröstet är detta sexuella trakasserier och inte ett sexuellt övergrepp. Blir man däremot avklädd, helt eller delvis, och fasthållen av tio snubbar som samtidigt kladdar på en över hela kroppen och "pratar snusk" så känner man sig nog lika våldtagen som om de stuckit in något i en, och det psykiska traumat kan bli minst lika allvarligt.

    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Fy vad lågt!! Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  cleopatra 2009-04-30, 13:24

    blueheaven skrev:
    Regndrottning skrev:
    GustavAnder skrev:Väldigt vad ni överreagerar här ,kvinns.
    Kanske ni skulle fokusera på problemet istället, Sverige ligger i topp i antalet anmälda våldtäkter, vad göra ?

    Ett nej är alltid ett nej, självklart, men nu är det ju så att när ruset tar vid så faller annat ifrån, så visst har utredarna poänger när de försöker spekulera i orsakerna, eller ?

    Så 'manligt' av dig....

    Vi kvinnor överdriver och är hysteriska.... Fattas bara att du säger vi har mens också eller bara behöver lite kuk så blir allt bra... Evil or Very Mad

    Det är till att göra det lätt för sig och avfärda brotten som begås mot kvinnorna. Vi bara överreagerar....
    Evil or Very Mad

    queen

    På tal om att överreagera?

    Nej det bästa är att hålla sig ifrån dessa diskussioner de leder som synes till ingenting.

    Tycker du att det är fel att reagera starkt på något man anser orättvist BH? Överreagerar man då? Vem avgör vad som är en överreaktion? Du reagerar ju tex starkt i vissa invandringsfrågor (liksom även jag gör) överreagerar vi då?

    Och visst leder dessa debatter någonstans. Dels är det bra att få skriva av sig och sätta ord på sina egna åsikter, och dels är det intressant att höra andras åsikter och kanske få fler synvinklar på ett problem. Du verkar lite uppgiven BH.....Vårtrött? Wink

    Sponsored content


    Fy vad lågt!! Empty Sv: Fy vad lågt!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 18:19