Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Dao
RedCloud
6 posters

    Grattis FN

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Grattis FN - Sida 2 Empty Sv: Grattis FN

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-25, 20:52

    Forumhögern vilda protester över att Red Cloud visa verkligheten,en verklighet man inte gärna vill se, istället ifrågasätter forumhögern varför vi får se bilderna,

    Sedvanligt sopa under mattan betende, eller hur, secrist!


    Det är tur att inte alla blundar för sanningen, skönt att det snart är dags för högeranhängarna att ställa sig längdst bak i sina egna skyll er själv köer!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Grattis FN - Sida 2 Empty Bomba

    Inlägg  Secrist 2009-10-25, 21:03

    Det är tur att inte alla blundar för sanningen, skönt att det snart är dags för högeranhängarna att ställa sig längdst bak i sina egna skyll er själv köer!

    Vad säger du martin? Sossarna stödjer den svenska militära närvaron i Afghanistan. Är det bra eller dåligt? Går det att få ett rakt svar på det kanske?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Grattis FN - Sida 2 Empty Sv: Grattis FN

    Inlägg  RedCloud 2009-10-25, 21:12

    Ungefär lika intelligent som om jag skulle påstå att du stödjer talibanerna. Du får spamma med hur mycket våldsbilder du vill. Går du igång på dem eller?

    Jag vill bara att du ska veta hur det ser ut när ditt älskade USA försöker införa "demokrati".
    Men du vill ju i vanlig ordning blunda före den där otäcka otäcka verkligheten.

    Jag misstänker att du inte har egna barn Secrist....eller något hjärta för den delen...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Grattis FN - Sida 2 Empty barn

    Inlägg  Secrist 2009-10-25, 21:15

    Jag misstänker att du inte har egna barn Secrist....eller något hjärta för den delen

    Jodå, jag har barn. Och så är jag blodgivare (har hjärta), medlem i Naturskyddsföreningen (skänker pengar via autogiro varje månad), har ofta skänkt pengar till Frälsningsarmén etc etc...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Grattis FN - Sida 2 Empty Sv: Grattis FN

    Inlägg  RedCloud 2009-10-25, 21:26

    Jodå, jag har barn.

    Ingen normalt funtad människa som har egna barn kan förorda krig. I någon som helst form.
    Skulle du vilja skicka dina egna att "befria " afghanistan om de hade åldern inne ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Grattis FN - Sida 2 Empty Krig

    Inlägg  Secrist 2009-10-25, 21:38

    Ingen normalt funtad människa som har egna barn kan förorda krig. I någon som helst form.
    Skulle du vilja skicka dina egna att "befria " afghanistan om de hade åldern inne ?


    Uppenbarligen kan våra politiker det. Så antingen är våra politiker inte normalt funtade eller så har de inga barn! Märkligt....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Grattis FN - Sida 2 Empty Sv: Grattis FN

    Inlägg  RedCloud 2009-10-25, 21:41


    Uppenbarligen kan våra politiker det.

    Get real, tror du en enda av de beslutande skickar något av sina egna barn ?


    Du hoppade "som av en händelse över frågan": Skulle du vilja skicka dina egna att "befria " afghanistan om de hade åldern inne ?
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Grattis FN - Sida 2 Empty Sv: Grattis FN

    Inlägg  Kakmonstret 2009-10-25, 21:42

    Om hans barn hade åldern inne för att åka på ett hedersamt uppdrag till Afghanistan, för att hjälpa till att utveckla demokratin, så är det hans barns beslut, då man måste vara myndig för en sådan operation Smile

    För några dagar sedan fick 13 tappra svenska hjältesoldater som kämpade i (Belgiska) Kongo medalj. Deras ärorika insats räddade livet på många irländska och indiska FN-soldater.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Grattis FN - Sida 2 Empty Kongo

    Inlägg  Secrist 2009-10-25, 21:44

    För några dagar sedan fick 13 tappra svenska hjältesoldater som kämpade i (Belgiska) Kongo medalj. Deras ärorika insats räddade livet på många irländska och indiska FN-soldater.

    Hoppsan, fel signatur. Embarassed

    För övrigt så lovordade de indiska officerarna svenskarnas insats. "De kämpade likt lejon"


    Senast ändrad av Secrist den 2009-10-25, 21:46, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Grattis FN - Sida 2 Empty Sv: Grattis FN

    Inlägg  RedCloud 2009-10-25, 21:44

    Amöban skrev:för att hjälpa till att utveckla demokratin,

    Grattis FN - Sida 2 5dda67f7-df69-568b-9f6b-bd427304a474.preview-300


    Pax Americana....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Grattis FN - Sida 2 Empty Sv: Grattis FN

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 21:45

    TMB skrev:Om hans barn hade åldern inne för att åka på ett hedersamt uppdrag till Afghanistan, för att hjälpa till att utveckla demokratin, så är det hans barns beslut, då man måste vara myndig för en sådan operation Smile

    För några dagar sedan fick 13 tappra svenska hjältesoldater som kämpade i (Belgiska) Kongo medalj. Deras ärorika insats räddade livet på många irländska och indiska FN-soldater.

    På vilket sätt skulle detta rättfärdiga svenska soldaters medverkan i USA:s ockupation av Afghanistan?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Grattis FN - Sida 2 Empty Sv: Grattis FN

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 21:47

    Hoppas du märker hur lyckliga de anhöriga till de döda är, för att deras släktingar och vänner blivit dödade som en del i kampen mot terrorismen! Vad ledsna de hade varit om det hade varit dumma talibaner som stått för dödandet! Wink
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Grattis FN - Sida 2 Empty Sv: Grattis FN

    Inlägg  RedCloud 2009-10-25, 21:47

    Ska du inte spy galla över dem också?

    Jag tror trollet Secrist håller på att spricka i solen.....
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Grattis FN - Sida 2 Empty Sv: Grattis FN

    Inlägg  Kakmonstret 2009-10-25, 21:48

    Afghanistan behöver hjälp att utveckla sitt samhälle, både militär och civli hjälp. Vilket Afghanistans regering också efterfrågat. Annars kommer talibanerna tillbaka.

    Det vore bra om Pakistans offensiv mot talibanerna i västra Pakistan lder till framgång.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Grattis FN - Sida 2 Empty Oops...

    Inlägg  Secrist 2009-10-25, 21:49

    Jag tror trollet Secrist håller på att spricka i solen......

    He, he...jag var lite snabb där. Skammens rodnad pryder mitt ansikte. Embarassed
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Grattis FN - Sida 2 Empty Sv: Grattis FN

    Inlägg  RedCloud 2009-10-25, 21:50

    Vilket Afghanistans regering också efterfrågat.

    En marionettregering tillsatt av USA under olagliga val...jo tjena vilken auktoritet....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Grattis FN - Sida 2 Empty Krig

    Inlägg  Secrist 2009-10-25, 21:51

    Hoppas du märker hur lyckliga de anhöriga till de döda är, för att deras släktingar och vänner blivit dödade som en del i kampen mot terrorismen! Vad ledsna de hade varit om det hade varit dumma talibaner som stått för dödandet!

    Med den argumentationen så kan man ju då hävda att var fel av västvärlden att gå in i andra världskriget. För då dog tyskar och fransmän etc...
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Grattis FN - Sida 2 Empty Sv: Grattis FN

    Inlägg  Kakmonstret 2009-10-25, 21:52

    Dao skrev:Hoppas du märker hur lyckliga de anhöriga till de döda är, för att deras släktingar och vänner blivit dödade som en del i kampen mot terrorismen! Vad ledsna de hade varit om det hade varit dumma talibaner som stått för dödandet! Wink

    Många överlevande från Auschwitz sade att de gärna hade dött av allierade bomber, hellre än lidandet i koncentrationslägret. Ingen normal person vill att NATO-truppera ska ersättas av talibanerna.

    När Talibanerna hade makten i Waziristan dumpade de en halshuggen människa varje fredag på torget i en stad. Allt för att sätta skräck i civilbefolkningen. Oftast var de poliser eller myndighetspersoner som avrättades. RC kanske kan hitta någon bild därifrån?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Grattis FN - Sida 2 Empty Sv: Grattis FN

    Inlägg  RedCloud 2009-10-25, 21:52

    Med den argumentationen så kan man ju då hävda att var fel av västvärlden att gå in i andra världskriget. För då dog tyskar och fransmän etc...

    Nu tror jag bombhögerns "argument" totalt är slut....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Grattis FN - Sida 2 Empty marionett

    Inlägg  Secrist 2009-10-25, 21:52

    En marionettregering tillsatt av USA under olagliga val...jo tjena vilken auktoritet.....

    Tror jag hade föredragit en marionettregering hellre än talibanerna dock.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Grattis FN - Sida 2 Empty Sv: Grattis FN

    Inlägg  RedCloud 2009-10-25, 21:53

    Tror jag hade föredragit en marionettregering hellre än talibanerna dock.

    Folkrätten säger att val under ockupation är olagliga.
    Men hur bombhögern ser på folkrätten vet vi ju sedan tidigare.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Grattis FN - Sida 2 Empty Sv: Grattis FN

    Inlägg  Dao 2009-10-25, 21:54

    TMB skrev:Afghanistan behöver hjälp att utveckla sitt samhälle, både militär och civli hjälp. Vilket Afghanistans regering också efterfrågat. Annars kommer talibanerna tillbaka.

    Det vore bra om Pakistans offensiv mot talibanerna i västra Pakistan lder till framgång.

    USA:s tillsatta regim i Kabul har faktiskt kritiserat USA - men jag tvivlar på att det är ärligt menat. Troligen är det ett spel för galeriet mer, för att få afghanerna att tro att Karzai står på deras sida!

    Givetvis är den civila hjälpen direkt avgörande!

    Pakistans offensiv i västra Pakistan leder troligen inte till att det kommer till en långsiktig lösning i regionen!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Grattis FN - Sida 2 Empty Bombhöger?

    Inlägg  Secrist 2009-10-25, 21:54

    Nu tror jag bombhögerns "argument" totalt är slut.....

    Kom vi inte överens om att du skulle precisera begreppet till "bombhöger och delvis bombvänster"? Och på vilket sätt skulle detta vara fel menar du? Det dog tex mer franska civila under de allierades invasion av frankrike är under tyskarnas.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Grattis FN - Sida 2 Empty Folkrätt

    Inlägg  Secrist 2009-10-25, 21:56

    Men hur bombhögern ser på folkrätten vet vi ju sedan tidigare.

    Troligen bättre än förtryckarvänstern.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Grattis FN - Sida 2 Empty Sv: Grattis FN

    Inlägg  RedCloud 2009-10-25, 21:57

    Kom vi inte överens om att du skulle precisera begreppet till "bombhöger och delvis bombvänster"?

    Jag gjorde det 18:22

    Sponsored content


    Grattis FN - Sida 2 Empty Sv: Grattis FN

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 00:26