Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
lazy
MartinLindgren
Corven
RedCloud
DirtyDog
Infra
Susz X
IK HAAT COMMUNISME
KickTheRasist
13 posters

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  DirtyDog 2009-03-27, 16:03

    KickTheRasist skrev:
    Jag har inte hästar eller häst-ställe har alldrig varit någon bonde .
    Hade vi inte förutspått detta "Godag yxskaft" svar? Smile
    KickTheRasist skrev:
    Ja jag förespråkar frihets kamp och det står jag för , så det spelar ingen roll om detta handlar om Palestina eller Irland ... jag hatar förtryckare.
    Är du inte väldigt SELEKTIV när det gäller VILKA du anklagar? Har du någonsin skrivit något negativt om det muslimska landet Sudan som slaktar kristna svarta i miljontal?
    KickTheRasist skrev:Sen att jag blandade Katoliker mot Protestanter i Irland det har du rätt i , men på grund av det kan du knappast kalla mig för Ointelligent.
    Jag kallade dig för OKUNNIG vilket inte är samma sak.
    KickTheRasist skrev:
    Och nej jag hatar inte USA eller något annat land men däremot tycker att Israel är en stat som är resultat av förtryckta Palestinier i närmast beräknad 60 år .
    Visste du att Palestina aldrig varit ett land utan ett OMRÅDE som innefattade delar av Libanon, Syrien, HELA Jordanien och delar av Irak. I dessa områden så bodde en väldans massa folkgrupper och Engelsmännen delade ut dessa områden till olika grupper. Titta på kartan hur STORT t.ex Jordanien är (Landet tillkom även det under förra seklet) och jämför sen det med den lilla yta som de slutligen överlät till Judarna. Landytorna som de andra folkgrupperna fick var ju sjukt mycket större.
    Judarna tvingade heller inte ut de araber (som senare kallats för Palestinier) utan de lämnade frivilligt landet för att inte träffas av sina arabvänners bomber när dessa gick till angrepp mot judarna. Samtidigt så rensade dessa arabländer själva sina länder på judar. Bara från Irak fördrev omkring en halv miljon judar (efter att de hade plundrats på alla sina ägodelar). Likadant var det i de flesta muslimska länder från Atlantkusten till Asien. Andelen judar som fördrevs från muslimska länder var alltså fler än antalet araber som FRIVILLIGT lämnade Israel. De har alltså SJÄLVA sett till att fylla landet med utblottade judar, som sen dess har fått landet att blomstra.

    Den ena sidans "frihetskamp" är ofta upplevt som ett förtryck av den andra sidan.
    Under andra världskriget så samarbetade Kroater VILLIGT med nazisterna och förföljde serberna skoningslöst. Genom etnisk rensning, tvångskonvertering och massmord ville man skapa en stat utan besvärliga minoriteter. Ustaša skapade två koncentrationsläger, Jasenovac och Stara Gradiška för att mörda serber men också judar och romer.
    Var det en FRIHETSKAMP menar du?
    Nazister och Kroater bjöd in Palestiniernas landsfader för att inspektera dessa dödsläger och nazisterna lovade att hjälpa denne att åstadkomma ett helt Jude-fritt mellan-östern på samma sätt som nazisterna försökte skapa ett jude-fritt europa.
    Detta var alltså INNAN något Israel överhuvudtaget existerade och attackerna på flyende judar från europa intensifierades i mellan-östern. Det blev till slut en NÖDVÄNDIGHET för FN att införa ett landområde där Judarna kunde känna sig trygga. Detta var dock på en VÄLDIGT liten del av ursprungliga områdets som kallades för Palestina. På den tiden fanns dock inga "Palestinier" utan ända fram till 60-talet så var Palestinier ett namn på Judarna som bodde där. Sen hittade man på att Palestinier istället var en liten grupp araber som flytt från en VÄLDIGT liten del av ursprungliga Palestina. Eftersom hela Jordanien tillhörde området Palestina så borde väl även dessa ha kallats för Palestinier?

    Jag förstår ifall Kroater är lite negativa mot väst eftersom de Kroater som flydde Jugoslavien när sovjetiska Röda armén och partisantrupper (serber) tog över makten i Jugoslavien i slutet på andra världskriget till stor del skickades tillbaka till Jugoslavien och en säker död.

    "Den 15 maj 1945 överlämnade sig 200 000 flyktingar till den brittiska armén i Bleiburg i Österrike. Britterna valde dock att skicka tillbaka många till partisanerna och under maj och juni mördades mellan 30 000 och 200 000 kroater av partisanerna. Dessa massarkebuseringar har kommit att kallas för Bleiburgmassakern. Ytterligare tusentals kroater dog i en dödsmarsch genom Jugoslavien." I de kommunistiska serbernas ögon kallades denna slakt för "Frihetskamp".

    Nu sitter du här i Sverige som en kommunistisk Kroat? Det är en konstig värld vi lever i. Cool
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  lazy 2009-03-27, 16:27

    kärnvapen är en styggelse, men ska för den skull inte vara enkom för en stat, tillika en terroriststat

    Så då vore det alltså helt ok RC att Iran skulle ha kärnvapen
    som de garanterat skulle använda mot Israel?Sen är det lite
    "kul" att konstatera att du tycker att "alla" stater ska ha
    rätt till kärnvapen men du är helt emot kärnkraft och jo, jag
    såg att du skrev styggelse.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  RedCloud 2009-03-27, 17:14

    "Så då vore det alltså helt ok RC att Iran skulle ha kärnvapen
    som de garanterat skulle använda mot Israel?
    "

    Absolut, eftersom Israel redan har kärnvapen.

    "Sen är det lite "kul" att konstatera att [...]"

    Jag är emot både kärnkraft och kärnvapen, men kan samtidigt aldrig acceptera att "vissa" stater ska förbehållas rätten att besitta massförstörelsevapen.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  blueheaven 2009-03-27, 17:39

    RedCloud skrev:"Så då vore det alltså helt ok RC att Iran skulle ha kärnvapen
    som de garanterat skulle använda mot Israel?
    "

    Absolut, eftersom Israel redan har kärnvapen.

    "Sen är det lite "kul" att konstatera att [...]"

    Jag är emot både kärnkraft och kärnvapen, men kan samtidigt aldrig acceptera att "vissa" stater ska förbehållas rätten att besitta massförstörelsevapen.

    Pajas, var det bästa jag kunde komma på! clown clown santa santa
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  RedCloud 2009-03-27, 17:45

    "Pajas, var det bästa jag kunde komma på!"

    förvånar föga
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  lazy 2009-03-27, 18:01

    Smart svar RC men risken att Iran skulle "trycka på knappen"
    är nog avsevärt större än att Israel skulle göra det. Question
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  RedCloud 2009-03-27, 18:10

    "Smart svar RC men risken att Iran skulle "trycka på knappen"
    är nog avsevärt större än att Israel skulle göra det."


    Spekulationer och antagande från din sida.

    Det blir nog en lose-lose situation.
    Terrorbalans när den är som sämst.

    Samtidigt som Iranska missiler är på väg mot Jerusalem är missiler på väg mot Teheran.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  lazy 2009-03-27, 18:16

    Samtidigt som Iranska missiler är på väg mot Jerusalem är missiler på väg mot Teheran.

    Tja,med ett sånt scenario så kan vi betrakta hela mellanösternkonflikten
    som löst el. kanske början till slutet för samtliga.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  RedCloud 2009-03-27, 18:20

    "Tja,med ett sånt scenario så kan vi betrakta hela mellanösternkonflikten
    som löst el. kanske början till slutet för samtliga."


    Harmageddonär en ort i området......
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  Kakmonstret 2009-03-27, 18:36

    Well, Nordkorea är på väg att göa ett raketprov, som sannolikt kommer ha en bana över Japan. Det är bra om USA eller Japan skjuter ner raketen.

    Just nu så torteras också två amerikanska kvinnliga journalister som nordkoreansk militär arresterade på den kinesiska sidan av gränsen. De kommer sannolikt torteras/våldtas tills de erkänner spioneri.

    Nordkorea verkar vara ute efter att "testa" Obama, hur långt de kan gå.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  lazy 2009-03-27, 21:19

    Håller med om att Nordkorea just nu verkar vara det
    största hotet,"snodde" några rader från Mats Skogkär
    på Sydsvenskan.se som jag tyckte sammanfattade
    situationen väldigt bra: Regimen i Pyongyang liknar ingen annan. Men om någon generell lärdom kan dras av fallet Nordkorea är det kanske denna:

    En skurkregim med konventionella vapen kan ge omvärlden huvudvärk då och då. En skurkregim med kärnvapen är mer som ett ständigt pågående migränanfall.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  RedCloud 2009-03-27, 21:34

    " En skurkregim med kärnvapen är mer som ett ständigt pågående migränanfall."

    USA ?
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-27, 22:11

    RedCloud skrev:" En skurkregim med kärnvapen är mer som ett ständigt pågående migränanfall."

    USA ?

    Men din j*vla vänsternisse det finns fler länder än USA!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-27, 22:14

    Nej jag är inte selektiv och jag kan säga dig att jag fördömer allt sort förtryck så detta spelar ingen roll vem är det som utövar denna .

    Men jag förstår inte exakt varför backar du så långt tillbaka i historien när det väll handlar om Kroatien??

    Ja jag är medveten vad hände då i Kroatien där under andra världskriget och det
    är jag inte något stolt över det kan jag lova dig.

    Det enda som jag kan tillägga där är att vi ville skapa sin stat även där och fick hjälp från tyskar , och orsak till det var att även då Serberna försökte överta den Kroatiska områden , olyckligtvis hände ju hemska saker med serber.

    Men om vi skall backa i nutid den senaste konflikten var ju äntligen befrielse krig , Serben försökte samma sak igen och den fick på "Kuken" , men detta gång rent heroiskt och militärmässigt resten av din "blaj" tänker jag inte ens titta för att det är verkligen blaj.


    Sen att du säger att vi Kroater är emot väst är så dumt som den kan va ... lol

    Alltså vi är" Väst " och vi är i "Europa" har du missat det?

    Vi är knappast en s.k Israel som ligger i öst Very Happy .


    Och ja jag vet en hel del om Bleiburg(Blajburg) där finns en hel del massgravar på dödade Kroater och Bosnier som ville skapa sitt eget stat , men istället var dem slaktade .


    Back to the Palestine !!


    Här ber jag dig att du läser noggrant :

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Israel-Palestina-konflikten

    Detta är en wiki källa men den hänvisar till andra pålitliga källor som ger bevis på denna .

    Och ja jag är medveten att där Levde judar också men detta ger dem ingen rättighet att skapa en stat i stat.


    Kommunist jag ?? LOL

    Snälla berätta varför kommer du till en sådant slutsats.





    Sen vill jag säga att du stavar "nice Jugo language" du måste vara en av oss eller har du någon vid din sida som kan den eller ??



    Sen denna tråd handlar om N.Korea och USA stuff då förväntar jag mig att detta skall handla enbart om detta tack.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  RedCloud 2009-03-27, 22:19

    "Men din j*vla vänsternisse det finns fler länder än USA!"

    Jajjamensan. Men inget annat land har av FN blivit dömt för statsterrorism.
    Inget annat land har förorsakat så mycket lidande bland de andra världens länder.
    Inget annat land utgör ett större hot mot mänskligheten.
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-27, 22:22

    RedCloud skrev:"Men din j*vla vänsternisse det finns fler länder än USA!"

    Jajjamensan. Men inget annat land har av FN blivit dömt för statsterrorism.
    Inget annat land har förorsakat så mycket lidande bland de andra världens länder.
    Inget annat land utgör ett större hot mot mänskligheten.

    Jorå. De andra världens länders regimer.
    Jorå, det finns flera exempel.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  RedCloud 2009-03-27, 22:26

    "Jorå, det finns flera exempel."

    Nämn ett (1) annat land som är dömt för statsterrorism Tyler.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-27, 22:31

    RedCloud skrev:"Jorå, det finns flera exempel."

    Nämn ett (1) annat land som är dömt för statsterrorism Tyler.


    Ahh är detta Tyler hahahahha det förklarar allt Very Happy ...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  RedCloud 2009-03-27, 22:36

    "Ahh är detta Tyler hahahahha det förklarar allt "

    he he, har inte det framgått ?

    Vem kan vara så naiv, mer än det ynglet ?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-27, 22:38

    RedCloud skrev:"Ahh är detta Tyler hahahahha det förklarar allt "

    he he, har inte det framgått ?

    Vem kan vara så naiv, mer än det ynglet ?



    Tror faktisk att detta är inte så många i dagens läge Very Happy
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-27, 22:46

    Nu vill jag att någon med fakta och kunskaper skall förklara den verkliga problemet mellan N.Korea och USA .


    Detta är nämligen att jag 2 frågor som jag skulle vilja att vi kan gå genom utan att blanda in andra saker som Palestina exempelviss.


    1. Är detta verkligen så att N.Korea är förtfarande kommunist stat och att denna verkligen förtrycker sina landsman ?

    2. Vad har USA att göra med detta land och varför en sådant spänning mellan dem??




    MVH

    //KTR
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-27, 22:50

    RedCloud skrev:"Ahh är detta Tyler hahahahha det förklarar allt "

    he he, har inte det framgått ?

    Vem kan vara så naiv, mer än det ynglet ?

    Då har du två "naiva" ynglingar då jag inte är Tyler!
    Ni två är ju bara sorgliga.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  RedCloud 2009-03-27, 22:51

    1. Är detta verkligen så att N.Korea är förtfarande kommunist stat och att denna verkligen förtrycker sina landsman ?

    Nej, det är inte en kommunistisk stat, har förmodligen aldrig varit.
    Men regimen förtrycker dock befolkningen. Hårt.

    2. Vad har USA att göra med detta land och varför en sådant spänning mellan dem??

    USA behöver alltid en yttre fiende för att kunna försvara sin enorma försvarsbudget.
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-27, 22:57

    RedCloud skrev:1. Är detta verkligen så att N.Korea är förtfarande kommunist stat och att denna verkligen förtrycker sina landsman ?

    Nej, det är inte en kommunistisk stat, har förmodligen aldrig varit.
    Men regimen förtrycker dock befolkningen. Hårt.

    2. Vad har USA att göra med detta land och varför en sådant spänning mellan dem??

    USA behöver alltid en yttre fiende för att kunna försvara sin enorma försvarsbudget.

    Det är i teorin en kommuniststat, det är det inget snack om. Däremot så utövar regimen inte direkt praktisk kommunism, utan använder gammal hederlig "sovjetisk" version av den. USA och NK har alltid haft problem med varandra, NK vill bli lika stor makt som USA som ser detta som ett hot, inte minst mot världen.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-27, 23:00

    RedCloud skrev:1. Är detta verkligen så att N.Korea är förtfarande kommunist stat och att denna verkligen förtrycker sina landsman ?

    Nej, det är inte en kommunistisk stat, har förmodligen aldrig varit.
    Men regimen förtrycker dock befolkningen. Hårt.

    2. Vad har USA att göra med detta land och varför en sådant spänning mellan dem??

    USA behöver alltid en yttre fiende för att kunna försvara sin enorma försvarsbudget.


    Med allt ära Red jag har följt dina inlägg på AB en hel del och dem har stämt till 99 % , men skulle vilja gärna läsa på nätet om N.Korea så om du har några schysta länkar om denna landet då skulle jag vara tacksam , alltså inga länkar som tar en sidan av mint om du förstår vad jag menar.

    Sen om man inte hittar sådan kan du ju väll rekommendera något bra bok eller dokumentär.


    Så klart om det finns tackar .


    MVH

    //KTR

    Sponsored content


    USA-krigsfartyg mot Nordkorea - Sida 2 Empty Sv: USA-krigsfartyg mot Nordkorea

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 16:36