Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+18
Susz X
Thetaxpayer
Secrist
Regndrottning
Sossar-e-lata
Ezzlirsk
Infra
lazy
patriot
formsvackan
Kakmonstret
MartinLindgren
RedCloud
Blåfront
Sniperace
x-medborgare
theward
GustavAnder
22 posters

    Terror gripna får betala själv.

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-10, 22:13

    Jag har inte kommit över förra helgens pressade schema i Göteborg ännu?
    Återigen så känns varje gång jag går in genom dörren som första gången, detsamma när sängen kallar o.s.v,

    Men samtidigt förstår jag att forumets tomtemor och hennes smånissar inte begriper vad jag säger, dom dom har fullt upp att sko sig själva!

    MEN DET KAN JAG LEVA MED, får i all sin ära, men det är ju inte direkt detsamma som forumets tacka och dom bräkande fårskallarna!
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty WHO

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-11, 03:17

    lazy skrev:
    TMB skrev:Well Martin. Själv verkar du ha jour 24/7.

    Du skulle behöva gå ut och få lite frisk luft.

    lol!

    WHO skulle bli bestörta om martin gick ut i friska luften...
    den blev då F.D. friska luften....
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Infra 2009-10-11, 06:39

    Fultruten Ander är ett svin!

    Mehdi Geshali har inte gjort någonting annat än en olaglig gränspassage till Pakistan. Ander dömmer honom ändå, utan rättegång. Awfultruth Ander tycker att han gott hade kunnat stanna kvar på Gitmo. Ja, sannerligen: Gustaf Ander är ett svin!

    De gripna betalar själva. Detta var Fulthruten orolig för. Ander verkar vara så snål att han skriker när han skiter.


    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3632719.svd
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty que?

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-11, 12:58

    Infra skrev:Fultruten Ander är ett svin!

    Mehdi Geshali har inte gjort någonting annat än en olaglig gränspassage till Pakistan. Ander dömmer honom ändå, utan rättegång. Awfultruth Ander tycker att han gott hade kunnat stanna kvar på Gitmo. Ja, sannerligen: Gustaf Ander är ett svin!

    De gripna betalar själva. Detta var Fulthruten orolig för. Ander verkar vara så snål att han skriker när han skiter.


    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3632719.svd

    Infra är en pajas och en "debattör" på dagisnivå, han blandar ETT uttalande från mig ( Gezahli skulle stannat på Guantanamo) med sitt eget dravel, psykobabbel och vurmande för potentiella terrorister.
    Knäppgök.

    PS Info för de som KAN debattera, Gezahli är FORTFARANDE misstänkt, han är UTVISAD från Pakistan. DS
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  formsvackan 2009-10-11, 13:50

    GustavAnder skrev:
    Infra skrev:Fultruten Ander är ett svin!

    Mehdi Geshali har inte gjort någonting annat än en olaglig gränspassage till Pakistan. Ander dömmer honom ändå, utan rättegång. Awfultruth Ander tycker att han gott hade kunnat stanna kvar på Gitmo. Ja, sannerligen: Gustaf Ander är ett svin!

    De gripna betalar själva. Detta var Fulthruten orolig för. Ander verkar vara så snål att han skriker när han skiter.


    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3632719.svd

    Infra är en pajas och en "debattör" på dagisnivå, han blandar ETT uttalande från mig ( Gezahli skulle stannat på Guantanamo) med sitt eget dravel, psykobabbel och vurmande för potentiella terrorister.
    Knäppgök.

    PS Info för de som KAN debattera, Gezahli är FORTFARANDE misstänkt, han är UTVISAD från Pakistan. DS
    Vad vet du som inte UD vet ?

    Enligt UD finns det inte längre några brottsmisstankar mot svenskarna.
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-11, 20:37

    Tycker att det är tämligen hypokritisk att svensk vänstervriden media ständigt belyser hur dessa muselmanska - med all sannolikhet även dels radikala - muslimer minsann är "svenskar". Ger min högra på att de inte ens kan säga ett enda ord på svenska. Svensk "medborgarskap" möjligtvis, men inte fan är dessa fd terrormisstänkta svenskar. Jag har en Marockansk hamster som är mer svensk än dem.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  theward 2009-10-11, 21:02

    Ezzlirsk skrev:Tycker att det är tämligen hypokritisk att svensk vänstervriden media ständigt belyser hur dessa muselmanska - med all sannolikhet även dels radikala - muslimer minsann är "svenskar". Ger min högra på att de inte ens kan säga ett enda ord på svenska. Svensk "medborgarskap" möjligtvis, men inte fan är dessa fd terrormisstänkta svenskar. Jag har en Marockansk hamster som är mer svensk än dem.

    har för mig att de är födda här, så du torde man vara svensk...

    Sen kan man ju undra vad sjutton de gör i sådana områden, men å andra sidan vill de kanske bara hjälpa till....

    Finns ju folk som utan att tänka på sig själva hjälper andra... Wink
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Blåfront 2009-10-11, 21:07

    GustavAnder skrev:Den gripna Safia, som suttit i Pakistan sen Augusti får betala sin hemresa själv, nu när hon är släppt.
    Anledningen är att han fortfarande inte betalat sin förra "resa", hon satt nämligen fast i Keny för ett antal år sen , då också för misstanke om samröre med terrorister, och har alltså ännu inte betalat för den resan.

    Det kostar på att vara ilag med terrorister, tur att vi har en regering som inte använder skattepengar på deras resor .

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3620183.svd

    Ja inte betalat sin förra resa

    Märligt man kan åka till Saudiarabien för att sedan hamna i Pakistan utan Visa

    Inga småsummor där inte

    Hade dom inte dessutom flera hundra dollar i kontant med?
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-11, 21:08

    theward skrev:

    har för mig att de är födda här, så du torde man vara svensk...

    Sen kan man ju undra vad sjutton de gör i sådana områden, men å andra sidan vill de kanske bara hjälpa till....

    Finns ju folk som utan att tänka på sig själva hjälper andra... Wink

    Enligt svensk moralkriterier ja, men jag kan aldrig bli en kines eller afghan, även om jag råkar födas där. En muselmansk MÖ-anammande "terrorist" som inte talar svenska och knappt bor i vårt land tycker jag inte skall bli benämnd som svensk. Lite väl paradoxalt i min bok.
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Så fel!!

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-10-11, 22:24

    theward skrev:
    Ezzlirsk skrev:Tycker att det är tämligen hypokritisk att svensk vänstervriden media ständigt belyser hur dessa muselmanska - med all sannolikhet även dels radikala - muslimer minsann är "svenskar". Ger min högra på att de inte ens kan säga ett enda ord på svenska. Svensk "medborgarskap" möjligtvis, men inte fan är dessa fd terrormisstänkta svenskar. Jag har en Marockansk hamster som är mer svensk än dem.

    har för mig att de är födda här, så du torde man vara svensk...

    Sen kan man ju undra vad sjutton de gör i sådana områden, men å andra sidan vill de kanske bara hjälpa till....

    Finns ju folk som utan att tänka på sig själva hjälper andra... Wink
    Bara för man föds i Sverige blir man inte svensk!! om en hund föds i ett stall blir det en häst då??
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  theward 2009-10-11, 22:32

    Sossar-e-lata skrev:
    theward skrev:
    Ezzlirsk skrev:Tycker att det är tämligen hypokritisk att svensk vänstervriden media ständigt belyser hur dessa muselmanska - med all sannolikhet även dels radikala - muslimer minsann är "svenskar". Ger min högra på att de inte ens kan säga ett enda ord på svenska. Svensk "medborgarskap" möjligtvis, men inte fan är dessa fd terrormisstänkta svenskar. Jag har en Marockansk hamster som är mer svensk än dem.

    har för mig att de är födda här, så du torde man vara svensk...

    Sen kan man ju undra vad sjutton de gör i sådana områden, men å andra sidan vill de kanske bara hjälpa till....

    Finns ju folk som utan att tänka på sig själva hjälper andra... Wink
    Bara för man föds i Sverige blir man inte svensk!! om en hund föds i ett stall blir det en häst då??

    gud så korkat scratch

    hur blir man svensk?? vad krävs??
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-11, 23:03

    theward skrev:
    Sossar-e-lata skrev:
    theward skrev:
    Ezzlirsk skrev:Tycker att det är tämligen hypokritisk att svensk vänstervriden media ständigt belyser hur dessa muselmanska - med all sannolikhet även dels radikala - muslimer minsann är "svenskar". Ger min högra på att de inte ens kan säga ett enda ord på svenska. Svensk "medborgarskap" möjligtvis, men inte fan är dessa fd terrormisstänkta svenskar. Jag har en Marockansk hamster som är mer svensk än dem.

    har för mig att de är födda här, så du torde man vara svensk...

    Sen kan man ju undra vad sjutton de gör i sådana områden, men å andra sidan vill de kanske bara hjälpa till....

    Finns ju folk som utan att tänka på sig själva hjälper andra... Wink
    Bara för man föds i Sverige blir man inte svensk!! om en hund föds i ett stall blir det en häst då??

    gud så korkat scratch

    hur blir man svensk?? vad krävs??

    Anor, Ward, anor...Man får inte ha det minsta utländsk påbrå så vallonättlingar är tveksamma. Inte heller får man ha anammat några utländska sedor och vanor.... även en disney julgran är suspekt.... Julen, föressten... jävla utlänningspåhitt! Tacka vet jag en hederlig midvinterblot! Det är svensk, det! Wink

    queen
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Det verkar inte krävas någonting!!!

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-10-11, 23:04

    kolla runt dig, åk till Rosengård......
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  theward 2009-10-11, 23:11

    Regndrottning skrev:
    theward skrev:
    Sossar-e-lata skrev:
    theward skrev:
    Ezzlirsk skrev:Tycker att det är tämligen hypokritisk att svensk vänstervriden media ständigt belyser hur dessa muselmanska - med all sannolikhet även dels radikala - muslimer minsann är "svenskar". Ger min högra på att de inte ens kan säga ett enda ord på svenska. Svensk "medborgarskap" möjligtvis, men inte fan är dessa fd terrormisstänkta svenskar. Jag har en Marockansk hamster som är mer svensk än dem.

    har för mig att de är födda här, så du torde man vara svensk...

    Sen kan man ju undra vad sjutton de gör i sådana områden, men å andra sidan vill de kanske bara hjälpa till....

    Finns ju folk som utan att tänka på sig själva hjälper andra... Wink
    Bara för man föds i Sverige blir man inte svensk!! om en hund föds i ett stall blir det en häst då??

    gud så korkat scratch

    hur blir man svensk?? vad krävs??

    Anor, Ward, anor...Man får inte ha det minsta utländsk påbrå så vallonättlingar är tveksamma. Inte heller får man ha anammat några utländska sedor och vanor.... även en disney julgran är suspekt.... Julen, föressten... jävla utlänningspåhitt! Tacka vet jag en hederlig midvinterblot! Det är svensk, det! Wink

    queen

    Det roliga är att jag knappast tror forumhögern härinne är så himla helyllesvenska heller.....

    jag har iaf blå ögon och tendenser till rött skägg och ganska vit hy.....

    men jag är likförbanat nån procent vallon...

    midvinterblot, ja skicka mjöden Wink
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  lazy 2009-10-11, 23:18

    [quote]theward Today at 10:11 pm
    Det roliga är att jag knappast tror forumhögern härinne är så himla helyllesvenska heller.....

    jag har iaf blå ögon och tendenser till rött skägg och ganska vit hy.....

    men jaAg är likförbanat nån procent vallon...

    midvinterblot, ja skicka mjöden


    Misstänker att väldigt många skulle må bra av lite släktforskning
    för det är inte speciellt många som kan "skryta" med att de inte
    har ngt utländskt alls i bagaget.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Fria

    Inlägg  Secrist 2009-10-11, 23:19

    Alla fyra, 3 vuxna och ett barn är släppta och sitter just nu på flyget hem, reguljärflyget hem betalar dom själva,

    Vilket borde innebära att det inte handlat om terrorism, dom är ju släppta!


    Deporterade är väl ett bättre ord och dessutom är det väl på tiden att de börjar betala resorna själva. De har ju redan kostat svenska skattebetalare säckvis med pengar. Hade det inte varit bättre att satsa de pengarna på vård, skola och omsorg än att ha specialchartrade plan till de stolpskotten?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  theward 2009-10-11, 23:20

    [quote="lazy"]
    theward Today at 10:11 pm
    Det roliga är att jag knappast tror forumhögern härinne är så himla helyllesvenska heller.....

    jag har iaf blå ögon och tendenser till rött skägg och ganska vit hy.....

    men jaAg är likförbanat nån procent vallon...

    midvinterblot, ja skicka mjöden


    Misstänker att väldigt många skulle må bra av lite släktforskning
    för det är inte speciellt många som kan "skryta" med att de inte
    har ngt utländskt alls i bagaget.

    Exakt... vi är alla utlänningar eller så är vi alla svenskar..beror på hur man väljer at se på saker o ting
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Svenskar

    Inlägg  Secrist 2009-10-11, 23:34

    Exakt... vi är alla utlänningar eller så är vi alla svenskar..beror på hur man väljer at se på saker o ting

    Märkligt då hur många med inandrarbakgrund som identifierar sig som tillhörandes det land de kom ifrån.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-11, 23:37

    Secrist skrev:Exakt... vi är alla utlänningar eller så är vi alla svenskar..beror på hur man väljer at se på saker o ting

    Märkligt då hur många med inandrarbakgrund som identifierar sig som tillhörandes det land de kom ifrån.

    Inte alls märkligt. Man identifierar sig med den kulturen man känner sig hemma i. Det tog många år efter återkomsten till Sverige innan jag identifierade mig som svensk. Helt enkelt för jag kände mig hemma i en annan kultur.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Svensk

    Inlägg  Secrist 2009-10-11, 23:39

    Bara menar att vi säger åt dem att de är svenska när de inte ens själva tycker det. Gäller så klart inte alla men förvånasvärt många.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-11, 23:42

    Secrist skrev:Bara menar att vi säger åt dem att de är svenska när de inte ens själva tycker det. Gäller så klart inte alla men förvånasvärt många.

    'Vi' säger inte åt dem.... De själva skaffar svensk medmorgarskap. 'Vi' tvingar ingen....
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  lazy 2009-10-11, 23:42

    Secrist skrev:Exakt... vi är alla utlänningar eller så är vi alla svenskar..beror på hur man väljer at se på saker o ting

    Märkligt då hur många med inandrarbakgrund som identifierar sig som tillhörandes det land de kom ifrån.

    Fast det är nog mest de som tror att de ska återvända, de flesta som
    vet att det med all säkerhet aldrig blir så brukar jobba för att få
    en bra tillvaro här, i.a.f de jag känner.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Svenskt

    Inlägg  Secrist 2009-10-11, 23:54

    'Vi' säger inte åt dem.... De själva skaffar svensk medmorgarskap. 'Vi' tvingar ingen....

    Bara för att de har svenskt medborgarskap betyder inte att de identifierar sig som svensk. De är bara svenska på papperet. Problemen med hederskulturer är väl ett bra bevis på det.
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-12, 00:32

    Regndrottning skrev:


    Anor, Ward, anor...Man får inte ha det minsta utländsk påbrå så vallonättlingar är tveksamma. Inte heller får man ha anammat några utländska sedor och vanor.... även en disney julgran är suspekt.... Julen, föressten... jävla utlänningspåhitt! Tacka vet jag en hederlig midvinterblot! Det är svensk, det! Wink

    queen

    Du menar att en islamistisk burka-bärande MENA-kulturell pakistanare som inte ens talar svenska utan råkar inneha svenskt medborgarskap är svensk? Vänstermaffians ständiga moralpredikande är fanimig otrolig. Ni skall därutöver alltid komma med dessa jämförelser och liknelser som JULEN i ert motargument. Julen är ändock en nordisk och nordeuropeisk kulturell influens som vi anammat sedan urminnes tid, oavsett vart den uppstod. Jag har svårt att tro att en blond Erik Svensson skulle bli refererad till som irakier eller somalier, för att han har ett exempelvis "tillfälligt" medborgarskap och visum. Föga att somalisk press skulle skriva "somalier gripen för mord i Sverige" om denna Erik blev misstänkt för dylik aktivitet...

    Att kalla en Mohammed-Al-Korane som inte talar svenska eller anammar nordeuropeisk eller svensk kultur och normer för svensk är fanimig bottenskrap till absurdum. Han kommer aldrig att bli en svensk, utan är för alltid en MÖ-anammare som dragit jackpotten att få medborgarskap. Likväl kommer aldrig "Johan" att bli en kines.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-12, 10:40

    Secrist skrev:'Vi' säger inte åt dem.... De själva skaffar svensk medmorgarskap. 'Vi' tvingar ingen....

    Bara för att de har svenskt medborgarskap betyder inte att de identifierar sig som svensk. De är bara svenska på papperet. Problemen med hederskulturer är väl ett bra bevis på det.

    Vad är svensk kultur? Hittills är det ingen som har kunnat skriva en förklaring på exakt vad det är. Svenskarna i norrland och i Skåne har olika kulturer. Finns inga två människor som lever exakt lika inom kulturen.

    Kultur är, till stor del, individuell och vi annamar det som vi VILL ta till oss. Och för att återgå till julgranen så är den en tysk import... utländskt! Vi har alltid tagit till oss nya sedvänjor, kultur är i stadig förändring. Så det är inte ett dugg skrämmande att det kommer nya kulturella influenser.... vi anammar det vi vill utav det och det vi inte vill, struntar vi i.

    Jag tror att fr.o.m. nästa år skall jag börja fira midvinterblot istället för jul... alltid retar det någon...
    Wink

    Sponsored content


    Terror gripna får betala själv. - Sida 2 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 23:14