Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+18
Susz X
Thetaxpayer
Secrist
Regndrottning
Sossar-e-lata
Ezzlirsk
Infra
lazy
patriot
formsvackan
Kakmonstret
MartinLindgren
RedCloud
Blåfront
Sniperace
x-medborgare
theward
GustavAnder
22 posters

    Terror gripna får betala själv.

    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Terror gripna får betala själv. - Sida 7 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  marxisten 2009-10-16, 13:13

    patriot skrev:Om inte USA hjälpte oss så skulle terroristerna anfalla Sverige

    Och exakt varför skulle de göra det. Enda anledningen är väl att vi blivit USA: s lakejer i Afghanistan i sådana fall, för övrigt så är vi nog inte deras första mål på listan, jag vet inte ens vilket mål de skulle anfalla i Sverige..
    patriot
    patriot


    Antal inlägg : 340
    Join date : 09-09-12
    Age : 44

    Terror gripna får betala själv. - Sida 7 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  patriot 2009-10-16, 13:22

    marxisten skrev:
    patriot skrev:Om inte USA hjälpte oss så skulle terroristerna anfalla Sverige

    Och exakt varför skulle de göra det. Enda anledningen är väl att vi blivit USA: s lakejer i Afghanistan i sådana fall, för övrigt så är vi nog inte deras första mål på listan, jag vet inte ens vilket mål de skulle anfalla i Sverige..

    Dom vill vara världshärskare med islam och sharialagar och då är Sverige lätt att börja med. Det finns många muslimer och vänsterfreaks här som tycker det är rätt och vi har inget försvar som kan stoppa dom.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Terror gripna får betala själv. - Sida 7 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Sniperace 2009-10-16, 13:31

    marxisten skrev:
    Sniperace skrev:
    När sådan fångas, räknas de inte som soldater utan som BROTTSLINGAR som i nästan alla krig undantagslöst ställt inför exekutionspluton....

    Bättre det än att blir fråntagen SAMTLIGA RÄTTIGHETER , frihetsberövad i flera år, torterad, hånad och sedan bli frisläppt för de hade ingen anledning att hålla honom. Detta bryter mot de flesta internationella lagar.

    Att skjuta krigsfångar dessutom ett brott enligt Gènevekonventionen.

    Men n8 är det så att är det illegala stridande, dvs sådana som inte klart visat att de ÄR soldater och att de haft vapnen dolda, då blir de INTE krigsfångar....
    och det blir muren....


    men ok, du anser alltså att det varit BÄTTRE om alla dessa skjutits på plats som förbrytare mpt krigslagarna?
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Terror gripna får betala själv. - Sida 7 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  marxisten 2009-10-16, 13:44

    Sniperace skrev:
    marxisten skrev:
    Sniperace skrev:
    När sådan fångas, räknas de inte som soldater utan som BROTTSLINGAR som i nästan alla krig undantagslöst ställt inför exekutionspluton....

    Bättre det än att blir fråntagen SAMTLIGA RÄTTIGHETER , frihetsberövad i flera år, torterad, hånad och sedan bli frisläppt för de hade ingen anledning att hålla honom. Detta bryter mot de flesta internationella lagar.

    Att skjuta krigsfångar dessutom ett brott enligt Gènevekonventionen.

    Men n8 är det så att är det illegala stridande, dvs sådana som inte klart visat att de ÄR soldater och att de haft vapnen dolda, då blir de INTE krigsfångar....
    och det blir muren....


    men ok, du anser alltså att det varit BÄTTRE om alla dessa skjutits på plats som förbrytare mpt krigslagarna?

    Jag anser de inte ska ses som varken krigs eller illegala stridande, med tanke på att flera av de visar sig vara oskyldiga och är bara olagligt frihetsberövade i x. antal år för att sen släppas. De ska ses som vanliga fångar som ska dras inför domstol om de gjort något, inget annat. Bara för att Bushs fascistregim hittade på något nytt för att få bryta mot mänskliga rättigheter, ska inte världen acceptera det!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Terror gripna får betala själv. - Sida 7 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  formsvackan 2009-10-16, 14:46

    marxisten skrev:
    Sniperace skrev:
    marxisten skrev:
    Sniperace skrev:
    När sådan fångas, räknas de inte som soldater utan som BROTTSLINGAR som i nästan alla krig undantagslöst ställt inför exekutionspluton....

    Bättre det än att blir fråntagen SAMTLIGA RÄTTIGHETER , frihetsberövad i flera år, torterad, hånad och sedan bli frisläppt för de hade ingen anledning att hålla honom. Detta bryter mot de flesta internationella lagar.

    Att skjuta krigsfångar dessutom ett brott enligt Gènevekonventionen.

    Men n8 är det så att är det illegala stridande, dvs sådana som inte klart visat att de ÄR soldater och att de haft vapnen dolda, då blir de INTE krigsfångar....
    och det blir muren....


    men ok, du anser alltså att det varit BÄTTRE om alla dessa skjutits på plats som förbrytare mpt krigslagarna?

    Jag anser de inte ska ses som varken krigs eller illegala stridande, med tanke på att flera av de visar sig vara oskyldiga och är bara olagligt frihetsberövade i x. antal år för att sen släppas. De ska ses som vanliga fångar som ska dras inför domstol om de gjort något, inget annat. Bara för att Bushs fascistregim hittade på något nytt för att få bryta mot mänskliga rättigheter, ska inte världen acceptera det!
    Många som sitter fängslade på Guantanamo gör det beroende på att jänkarna behövde något att visa upp. Bluffen med massförstörelsevapnen i Irak var riktigt pinsam.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Terror gripna får betala själv. - Sida 7 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-16, 15:21

    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:
    Att debattera med en kommunskit är samma skit som att debattera med en nasse.

    Att debattera med dig är som att snacka med en knäskål Ander. Inse vad du skrivit istället.

    Du säger du vill han skulle varit kvar i Guantanamo och att du försvarar Guantanamobasen där fångar är utan rättegång etc. pga. att de är "krigsfångar". Så jag frågar igen, exakt vad gör tortyr legitimt att använda, mig veterligt är det förbjudet mot både krigsfångar och vanliga fångar. Du anser han aldrig skulle släppts från Guantanamo så måste du ju även försvara det han utsattes för! Och han utsattes bl.a. för tortyr. Anser du trots detta de aldrig borde släppt honom?

    Jag anser han (gezahli) skulle varit kvar där han satt, ja.
    Du går på i din folie stil och rasar om att jag stöder tortyr, att jag stöder allt han utsatts för, att jag stöder de alltför långa utredningsprocesser so förekommer där.. osv osv, sketprat och folie idiotier i oändlighet.

    Till skillnad från dig och dina commiebröder står jag för vad jag sagt och försöker inte hela tiden bara skifta ämne så som du gör när du gör bort dig ideligen,
    typ när du påstår att jag stöder tortyr.
    Du har förlorat debatten, och hänger dig åt detsamma som dina föräldrar alltid gjorde, grovt ljugeri och skitsnack.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Terror gripna får betala själv. - Sida 7 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  marxisten 2009-10-16, 15:23

    GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:
    Att debattera med en kommunskit är samma skit som att debattera med en nasse.

    Att debattera med dig är som att snacka med en knäskål Ander. Inse vad du skrivit istället.

    Du säger du vill han skulle varit kvar i Guantanamo och att du försvarar Guantanamobasen där fångar är utan rättegång etc. pga. att de är "krigsfångar". Så jag frågar igen, exakt vad gör tortyr legitimt att använda, mig veterligt är det förbjudet mot både krigsfångar och vanliga fångar. Du anser han aldrig skulle släppts från Guantanamo så måste du ju även försvara det han utsattes för! Och han utsattes bl.a. för tortyr. Anser du trots detta de aldrig borde släppt honom?

    Jag anser han (gezahli) skulle varit kvar där han satt, ja.
    Du går på i din folie stil och rasar om att jag stöder tortyr, att jag stöder allt han utsatts för, att jag stöder de alltför långa utredningsprocesser so förekommer där.. osv osv, sketprat och folie idiotier i oändlighet.

    Till skillnad från dig och dina commiebröder står jag för vad jag sagt och försöker inte hela tiden bara skifta ämne så som du gör när du gör bort dig ideligen,
    typ när du påstår att jag stöder tortyr.
    Du har förlorat debatten, och hänger dig åt detsamma som dina föräldrar alltid gjorde, grovt ljugeri och skitsnack.

    Stödjer du på allvar att en person har under åratal fått sitta inne i ett fängelse (känt för en del obehagliga saker) utan rättegång, anklagad för terrorism?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Terror gripna får betala själv. - Sida 7 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  RedCloud 2009-10-16, 15:27

    Gustav "tjuven" Ander skrev:Jag anser han (gezahli) skulle varit kvar där han satt, ja.

    Gulag bad
    Guantanamo good

    vilket j*vla skämt du är tjuven....
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Terror gripna får betala själv. - Sida 7 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  marxisten 2009-10-16, 15:31

    RedCloud skrev:
    Gustav "tjuven" Ander skrev:Jag anser han (gezahli) skulle varit kvar där han satt, ja.

    Gulag bad
    Guantanamo good

    vilket j*vla skämt du är tjuven....

    Som det brukar vara med högern, är du förvånad RC?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Terror gripna får betala själv. - Sida 7 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Sniperace 2009-10-16, 17:00

    RedCloud skrev:
    Gustav "tjuven" Ander skrev:Jag anser han (gezahli) skulle varit kvar där han satt, ja.

    Gulag bad
    Guantanamo good

    vilket j*vla skämt du är tjuven....

    så gulag var ett läger där våldsmän illegala kombattanter hamnade, jag trodde det räckte att ha gjort ett felaktigt yttrande.....

    Sponsored content


    Terror gripna får betala själv. - Sida 7 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 22:21