Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+18
Susz X
Thetaxpayer
Secrist
Regndrottning
Sossar-e-lata
Ezzlirsk
Infra
lazy
patriot
formsvackan
Kakmonstret
MartinLindgren
RedCloud
Blåfront
Sniperace
x-medborgare
theward
GustavAnder
22 posters

    Terror gripna får betala själv.

    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-13, 00:52

    TMB skrev:Det finns vissa saker man inte kan välja etnicitet och föräldrar t.ex.

    En neger från Afrika kan aldrig bli svensk, och en svensk i Afrika kan aldrig bli en neger. Skulle jag bosätta mig bland Bantu-negrerna i Kenya så skulle jag inte gå omkring och säga att jag är en Bantuneger.

    Hudfärg har ändock inte nödvändigtvis något att göra med samhöre. Det jag pratar om handlar helt enkelt om identifiering, samhöre och "lojalitet" till sitt land. En "neger" kan mycket väl vara svensk (inte etnisk) - i dess rätta bemärkelse - om denne talar flytande svenska, följer svensk sed och kultur och helt enkelt följer samma ramar. Jag har ett flertal vänner som härstammar från afrika och andra länder, och dem ser jag som svenskar då de behärskar språket, har bott här sedan födseln och följer vår kultur. Etnisk svensk kan de aldrig bli, men de kan mycket väl bemärkas vara just svenskar. De lever i ett land där de känner sig hemma i, ett land de kan identifiera sig med. De följer seden och kulturen som vilken annan etnisk svensk som helst. Med andra ord har de influerats av svenskheten och en gemensam kultur!

    Däremot, en afrikan som inte kan språket, följer sin säregna kultur, och inte finner någon koppling och samverkan med Sverige (och således inte influeras av kulturen) skall inte benämnas som svensk. Det är lite motsägelsefullt. Denne kommer alltid att förbli just en afrikan med svenskt medborgarskap.
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Kakmonstret 2009-10-13, 00:57

    En kompis till mig kommer från Afrika, han är nästan mer svensk än många svenskar. Dock kan han aldrig bli svensk, däremot är han svensk medborgare eftersom han kom till Sverige när han var ca 2-3 år, och är nu 33.

    Man kan aldrig bli annat än det man är född till.

    RC kanske anser att samerna ska betraktas som svenskar (mot sin vilja), och inte samer. Varför blir t.ex. turkar svenskar? medan samer ska behålla sin särställning som minoriteter.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-13, 09:29

    Är det så svårt att acceptera att 'svensk' är ett vidlyftigt begrepp? Att den talar om vad man har för nationalitet och där inom finns det många olika? Samer är ett mycket bra exempel... De är en minoritet som har egen kultur och de är svenskar!!

    Muslimer som har svensk medborgarskap är också svenskar som också har en egen kultur och är en minoritet!

    Att vara svensk är inte någonting enhetligt för alla svenskar....Alla är vi olika och har olika varor, traditioner och kultur fraån ena landsändan till den andra.

    Att säga man aldrig kan bli svensk är bullshit! Med den tesen kan ingen av oss vallonättlingar någonsin bli svenskar.


    queen
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  lazy 2009-10-13, 09:46

    Visst kan man vara svensk fast man har ngt annat i "bagaget" det handlar ju bara
    om att följa de lagar o regler vi har här, kommer man till ett annat land så ska
    man kanske inte förvänta sej att det landets invånare ska anpassa sej till ens
    egna önskemål utan i stället anpassa sej till det som gäller i det landet man
    kommit till.
    patriot
    patriot


    Antal inlägg : 340
    Join date : 09-09-12
    Age : 44

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  patriot 2009-10-13, 09:54

    lazy skrev: kommer man till ett annat land så ska
    man kanske inte förvänta sej att det landets invånare ska anpassa sej till ens
    egna önskemål utan i stället anpassa sej till det som gäller i det landet man
    kommit till.
    Varför ska det inte vara så i Sverige?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-13, 09:57

    lazy skrev:Visst kan man vara svensk fast man har ngt annat i "bagaget" det handlar ju bara
    om att följa de lagar o regler vi har här, kommer man till ett annat land så ska
    man kanske inte förvänta sej att det landets invånare ska anpassa sej till ens
    egna önskemål utan i stället anpassa sej till det som gäller i det landet man
    kommit till.

    Absolut! Så är det alltid... Jag kan bara ta mig själv som exempel. Det tog många år innan jag kände mig som svensk efter att vi hade återvänt till Sverige... Jag hade ingen tidigare erfarenhet av att vara svensk så det tog tid att lära sig 'svenskhet'... Och än idag gör jag inte alltid det som är typisk svenskt.

    queen
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Infra 2009-10-13, 10:59

    Ezzlirsk skrev:
    TMB skrev:Det finns vissa saker man inte kan välja etnicitet och föräldrar t.ex.

    En neger från Afrika kan aldrig bli svensk, och en svensk i Afrika kan aldrig bli en neger. Skulle jag bosätta mig bland Bantu-negrerna i Kenya så skulle jag inte gå omkring och säga att jag är en Bantuneger.

    Hudfärg har ändock inte nödvändigtvis något att göra med samhöre. Det jag pratar om handlar helt enkelt om identifiering, samhöre och "lojalitet" till sitt land. En "neger" kan mycket väl vara svensk (inte etnisk) - i dess rätta bemärkelse - om denne talar flytande svenska, följer svensk sed och kultur och helt enkelt följer samma ramar. Jag har ett flertal vänner som härstammar från afrika och andra länder, och dem ser jag som svenskar då de behärskar språket, har bott här sedan födseln och följer vår kultur. Etnisk svensk kan de aldrig bli, men de kan mycket väl bemärkas vara just svenskar. De lever i ett land där de känner sig hemma i, ett land de kan identifiera sig med. De följer seden och kulturen som vilken annan etnisk svensk som helst. Med andra ord har de influerats av svenskheten och en gemensam kultur!

    Däremot, en afrikan som inte kan språket, följer sin säregna kultur, och inte finner någon koppling och samverkan med Sverige (och således inte influeras av kulturen) skall inte benämnas som svensk. Det är lite motsägelsefullt. Denne kommer alltid att förbli just en afrikan med svenskt medborgarskap.

    Skall vi säga så här Lilla gumman?: Vill man vara svensk så är man svensk?
    patriot
    patriot


    Antal inlägg : 340
    Join date : 09-09-12
    Age : 44

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  patriot 2009-10-13, 18:35

    Infra skrev:
    Ezzlirsk skrev:
    TMB skrev:Det finns vissa saker man inte kan välja etnicitet och föräldrar t.ex.

    En neger från Afrika kan aldrig bli svensk, och en svensk i Afrika kan aldrig bli en neger. Skulle jag bosätta mig bland Bantu-negrerna i Kenya så skulle jag inte gå omkring och säga att jag är en Bantuneger.

    Hudfärg har ändock inte nödvändigtvis något att göra med samhöre. Det jag pratar om handlar helt enkelt om identifiering, samhöre och "lojalitet" till sitt land. En "neger" kan mycket väl vara svensk (inte etnisk) - i dess rätta bemärkelse - om denne talar flytande svenska, följer svensk sed och kultur och helt enkelt följer samma ramar. Jag har ett flertal vänner som härstammar från afrika och andra länder, och dem ser jag som svenskar då de behärskar språket, har bott här sedan födseln och följer vår kultur. Etnisk svensk kan de aldrig bli, men de kan mycket väl bemärkas vara just svenskar. De lever i ett land där de känner sig hemma i, ett land de kan identifiera sig med. De följer seden och kulturen som vilken annan etnisk svensk som helst. Med andra ord har de influerats av svenskheten och en gemensam kultur!

    Däremot, en afrikan som inte kan språket, följer sin säregna kultur, och inte finner någon koppling och samverkan med Sverige (och således inte influeras av kulturen) skall inte benämnas som svensk. Det är lite motsägelsefullt. Denne kommer alltid att förbli just en afrikan med svenskt medborgarskap.

    Skall vi säga så här Lilla gumman?: Vill man vara svensk så är man svensk?
    Räcker det att man vill vara svensk så ska man få flytta till Sverige och få bidrag som dom andra svenskarna betalar med skatten. Om du vill vara irakisk får du då samma i Irak?
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Blåfront 2009-10-13, 19:37

    Om jag skulle flytta till USA skulle jag knappast inte känna mig amerikanskt
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-13, 20:32

    Minnesota är ju en svenskstat,där bor många utvandrade svenskättlingar som numera känner sig som amerikaner!

    Men i ditt fall Mr.Bluefront handlar det nog inte om att bara flytta till USA,
    Hur intresserade är dom att ta i fullblodsrasister från sverige?
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-13, 21:11

    Infra skrev:

    Skall vi säga så här Lilla gumman?: Vill man vara svensk så är man svensk?

    Nej det räcker dessvärre inte. Hmm, nu känner jag för att vara nordkorean. Är jag det nu? Rolling Eyes
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Svenskt

    Inlägg  Secrist 2009-10-13, 23:29

    Att vara svensk är inte någonting enhetligt för alla svenskar....Alla är vi olika och har olika varor, traditioner och kultur fraån ena landsändan till den andra.

    Fast det otäcka blir när personer som flyr hit försöker att kräva att leva på ett sätt som symboliserar det de precis flytt ifrån och går emot allt vad svenska värderingar säger.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-13, 23:34

    Secrist skrev:Att vara svensk är inte någonting enhetligt för alla svenskar....Alla är vi olika och har olika varor, traditioner och kultur fraån ena landsändan till den andra.

    Fast det otäcka blir när personer som flyr hit försöker att kräva att leva på ett sätt som symboliserar det de precis flytt ifrån och går emot allt vad svenska värderingar säger.

    Så du tycker det är fel att folk har värderingar och vill leva enligt dem? Säg det till KD.....

    Jag lever enligt mina egna värderingar, lever inte du efter dina? Jag tillåter inte någon att tvinga på mig sina värderingar.... varför vill du då vara odemokratisk och tvinga andra?



    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Värderingar

    Inlägg  Secrist 2009-10-13, 23:37

    Jag sade när kulturen går på tvärs emot våra värderingar. Hederkultur, tvångsgifte, manlig omskärelse, kvinnlig könsstympning, burkas, niqab, tjejer som inte får lämna hemmen, barn som inte får följa med på klassresor etc etc. Har svårt att tycka det är fint. Antar att du har en annorlunda syn på detta.
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  råttan. 2009-10-13, 23:46

    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Att vara svensk är inte någonting enhetligt för alla svenskar....Alla är vi olika och har olika varor, traditioner och kultur fraån ena landsändan till den andra.

    Fast det otäcka blir när personer som flyr hit försöker att kräva att leva på ett sätt som symboliserar det de precis flytt ifrån och går emot allt vad svenska värderingar säger.

    Så du tycker det är fel att folk har värderingar och vill leva enligt dem? Säg det till KD.....

    Jag lever enligt mina egna värderingar, lever inte du efter dina? Jag tillåter inte någon att tvinga på mig sina värderingar.... varför vill du då vara odemokratisk och tvinga andra?



    queen


    Så länge dessa värderingar inte går ut över barn eller används för att förtrycka andra så är det väl okej.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  marxisten 2009-10-14, 00:08

    GustavAnder skrev:Vart går deras nästa "turistresa" som de måste lösas ut ifrån ?

    Tjetjenien ?
    Darfur ?
    Irak ?
    .Smile

    Fanskapet skulle aldrig släppts från Guantanamo.

    Så länge det inte finns bevis nog i ärendet för att döma personen i fråga för brott så ska inte personen vara frihetsberövad. Att han släpptes från Guantanamo bevisar bara att USA hade INGET att gå på och att de därför var tvungna att släppa honom. Det var USA i det läget som var kriminella och ingen annan, att frihetsberöva en människa utan någon dom eller ens rättegång i flera år är olagligt och det var därför rätt att släppa honom.

    Likaså denna gång. De saknar bindande bevisning, därför var man tvingen att släppa honom. Och eftersom han är släppt båda gångerna han varit frihetsberövad så kan man inte göra annat än att betrakta honom som oskyldig till de misstankar han drabbats av, iaf. till annan bevisning föreligger. Man är oskyldig till motsatsen bevisats och man har rätten till att bli dömd, detta är kallas rättssäkerhet, och det tycker jag är en bra regler som ska gälla alla. Håller ni inte med? Ändå anser ni det var fel att släppa han när han inte var dömd och man inte kunnat bevisa någonting från Guantanamo"

    Om ni anser annorlunda, att det är fel att släppa honom så är ni också emot en av de mest grundläggande sakerna för ett Rättssäkert samhälle. Rätten till att bli åklagad och dömd och rätten till bli betraktad oskyldig till motsatsen bevisas. Någon som är emot ett rättssäkert samhälle här, och istället är för ett samhälle där man fängslas utan dom under åratal och kanske lite tortyr förekommer under tiden? Det låter väl som ett bra samhälle?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Skyldig

    Inlägg  Secrist 2009-10-14, 00:13

    Man är oskyldig till motsatsen bevisats och man har rätten till att bli dömd, detta är kallas rättssäkerhet, och det tycker jag är en bra regler som ska gälla alla. Håller ni inte med?

    Visst är det så. Men håll med om att den mannen är minst sagt skum. Som tur var så fick de ju betala sina egna biljetter denna gången. Börjar tröttna på att ösa skattepengar över honom.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty bla bla....

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-14, 00:19

    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:Vart går deras nästa "turistresa" som de måste lösas ut ifrån ?

    Tjetjenien ?
    Darfur ?
    Irak ?
    .Smile

    Fanskapet skulle aldrig släppts från Guantanamo.

    Så länge det inte finns bevis nog i ärendet för att döma personen i fråga för brott så ska inte personen vara frihetsberövad. Att han släpptes från Guantanamo bevisar bara att USA hade INGET att gå på och att de därför var tvungna att släppa honom. Det var USA i det läget som var kriminella och ingen annan, att frihetsberöva en människa utan någon dom eller ens rättegång i flera år är olagligt och det var därför rätt att släppa honom.

    Likaså denna gång. De saknar bindande bevisning, därför var man tvingen att släppa honom. Och eftersom han är släppt båda gångerna han varit frihetsberövad så kan man inte göra annat än att betrakta honom som oskyldig till de misstankar han drabbats av, iaf. till annan bevisning föreligger. Man är oskyldig till motsatsen bevisats och man har rätten till att bli dömd, detta är kallas rättssäkerhet, och det tycker jag är en bra regler som ska gälla alla. Håller ni inte med? Ändå anser ni det var fel att släppa han när han inte var dömd och man inte kunnat bevisa någonting från Guantanamo"

    Om ni anser annorlunda, att det är fel att släppa honom så är ni också emot en av de mest grundläggande sakerna för ett Rättssäkert samhälle. Rätten till att bli åklagad och dömd och rätten till bli betraktad oskyldig till motsatsen bevisas. Någon som är emot ett rättssäkert samhälle här, och istället är för ett samhälle där man fängslas utan dom under åratal och kanske lite tortyr förekommer under tiden? Det låter väl som ett bra samhälle?

    Håller med om det mesta du skriver, vilket dock inte hindrar mig från att tycka att han inte borde släppts från Guantanamo, däremot är det faktum att de som sitter där inte utreds snabbt och effektivt under all kritik.

    Jag är rädd för att vi nu har en verkligt farlig man i Sverige, en som är kapabel till vansinnesdåd.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  lazy 2009-10-14, 00:26

    Visst är man oskyldig till motsatsen bevisats men förklara för mej
    varför en människa är så urbota dum att han omigen åker tillbaka
    till ett ställe dit han kan anklagas för terroristsamröre, är det
    för att han vet att Sverige kommer att hjälpa honom ur knipan om det
    blir en sådan?
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  marxisten 2009-10-14, 00:37

    lazy skrev:Visst är man oskyldig till motsatsen bevisats men förklara för mej
    varför en människa är så urbota dum att han omigen åker tillbaka
    till ett ställe dit han kan anklagas för terroristsamröre, är det
    för att han vet att Sverige kommer att hjälpa honom ur knipan om det
    blir en sådan?

    Jag har aldrig sagt det var rätt att han åkte dit, jag anser personligen det var korkat och förstår inte varför. Men, det jag reagerar på är hur folk skriver att han aldrig skulle släppts och en massa jävla skit! Anser man på det sättet motsätter man sig hela rättssamhället enligt min åsikt. En rättslig process är inte att spärra in nån för indicier pga. att han var där eller där eller "misstankar" håller en inne i flera år! Det ska vara bevis! Men vissa här talar som om han redan var dömd och skyldig till saker han är släppt för och detta reagerar jag starkt mot. Om han var skyldig skulle jag med fördöma honom, men nu är han släppt och då anklagar man honom inte längre för händelsen! Däremot så kan man anklaga han för idioti och ifrågasätta vad fan fan han gjorde där, men man ska inte säga han är terrorist och aldrig borde släppts!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  lazy 2009-10-14, 00:53

    marxisten skrev:
    lazy skrev:Visst är man oskyldig till motsatsen bevisats men förklara för mej
    varför en människa är så urbota dum att han omigen åker tillbaka
    till ett ställe dit han kan anklagas för terroristsamröre, är det
    för att han vet att Sverige kommer att hjälpa honom ur knipan om det
    blir en sådan?

    Jag har aldrig sagt det var rätt att han åkte dit, jag anser personligen det var korkat och förstår inte varför. Men, det jag reagerar på är hur folk skriver att han aldrig skulle släppts och en massa jävla skit! Anser man på det sättet motsätter man sig hela rättssamhället enligt min åsikt. En rättslig process är inte att spärra in nån för indicier pga. att han var där eller där eller "misstankar" håller en inne i flera år! Det ska vara bevis! Men vissa här talar som om han redan var dömd och skyldig till saker han är släppt för och detta reagerar jag starkt mot. Om han var skyldig skulle jag med fördöma honom, men nu är han släppt och då anklagar man honom inte längre för händelsen! Däremot så kan man anklaga han för idioti och ifrågasätta vad fan fan han gjorde där, men man ska inte säga han är terrorist och aldrig borde släppts!

    Usch vad arg du blev men jag håller med dej om att det ska finnas bevis innan
    man fäller ngn men i den här frågan lär vi nog aldrig få reda på vad det var
    som hände.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  marxisten 2009-10-14, 00:58

    lazy skrev:
    marxisten skrev:
    lazy skrev:Visst är man oskyldig till motsatsen bevisats men förklara för mej
    varför en människa är så urbota dum att han omigen åker tillbaka
    till ett ställe dit han kan anklagas för terroristsamröre, är det
    för att han vet att Sverige kommer att hjälpa honom ur knipan om det
    blir en sådan?

    Jag har aldrig sagt det var rätt att han åkte dit, jag anser personligen det var korkat och förstår inte varför. Men, det jag reagerar på är hur folk skriver att han aldrig skulle släppts och en massa jävla skit! Anser man på det sättet motsätter man sig hela rättssamhället enligt min åsikt. En rättslig process är inte att spärra in nån för indicier pga. att han var där eller där eller "misstankar" håller en inne i flera år! Det ska vara bevis! Men vissa här talar som om han redan var dömd och skyldig till saker han är släppt för och detta reagerar jag starkt mot. Om han var skyldig skulle jag med fördöma honom, men nu är han släppt och då anklagar man honom inte längre för händelsen! Däremot så kan man anklaga han för idioti och ifrågasätta vad fan fan han gjorde där, men man ska inte säga han är terrorist och aldrig borde släppts!

    Usch vad arg du blev men jag håller med dej om att det ska finnas bevis innan
    man fäller ngn men i den här frågan lär vi nog aldrig få reda på vad det var
    som hände.

    Jag blir irriterad och förbannad när folk uttryckligen stödjer gripandet och fängslande i fler år av en man utan rättegång och när han sedan släpps eftersom man inte funnit något som helst bindande bevis anser de att det är fel att släppa honom, att han ska fortsätta vara sitta frihetsberövad för brott han ej kan dömas skyldig till pga. brist på bevis. Att man anser att han trots frisläppande är skyldig. Det blir jag förbannad på.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty koll...

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-14, 01:06

    Jag blir irriterad och förbannad när folk uttryckligen stödjer gripandet och fängslande i fler år av en man utan rättegång och när han sedan släpps eftersom man inte funnit något som helst bindande bevis anser de att det är fel att släppa honom, att han ska fortsätta vara sitta frihetsberövad för brott han ej kan dömas skyldig till pga. brist på bevis. Att man anser att han trots frisläppande är skyldig. Det blir jag förbannad på.

    Men nu har du dålig koll igen, de gripna som satt på Guantanamo är inte gripna av polis, de är krigsfångar gripna av militär.
    Då gäller andra regler, tvisten om Guantanamo har ju gällt huruvida de som suttit där varit regelrätta krigsfångar eller ej.

    Sluta gå på de där sektmötena har jag ju sagt.Smile
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  marxisten 2009-10-14, 01:13

    GustavAnder skrev:Jag blir irriterad och förbannad när folk uttryckligen stödjer gripandet och fängslande i fler år av en man utan rättegång och när han sedan släpps eftersom man inte funnit något som helst bindande bevis anser de att det är fel att släppa honom, att han ska fortsätta vara sitta frihetsberövad för brott han ej kan dömas skyldig till pga. brist på bevis. Att man anser att han trots frisläppande är skyldig. Det blir jag förbannad på.

    Men nu har du dålig koll igen, de gripna som satt på Guantanamo är inte gripna av polis, de är krigsfångar gripna av militär.
    Då gäller andra regler, tvisten om Guantanamo har ju gällt huruvida de som suttit där varit regelrätta krigsfångar eller ej.

    Sluta gå på de där sektmötena har jag ju sagt.Smile

    Krigsfångar, vilket smidigt sätt att ursäkta fängslande i åratal utan prövning under tortyr. Vilken bra ursäkt! Är detta också i demokratins namn som sönderbombandet av olika länder?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  formsvackan 2009-10-14, 21:57

    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:Jag blir irriterad och förbannad när folk uttryckligen stödjer gripandet och fängslande i fler år av en man utan rättegång och när han sedan släpps eftersom man inte funnit något som helst bindande bevis anser de att det är fel att släppa honom, att han ska fortsätta vara sitta frihetsberövad för brott han ej kan dömas skyldig till pga. brist på bevis. Att man anser att han trots frisläppande är skyldig. Det blir jag förbannad på.

    Men nu har du dålig koll igen, de gripna som satt på Guantanamo är inte gripna av polis, de är krigsfångar gripna av militär.
    Då gäller andra regler, tvisten om Guantanamo har ju gällt huruvida de som suttit där varit regelrätta krigsfångar eller ej.

    Sluta gå på de där sektmötena har jag ju sagt.Smile

    Krigsfångar, vilket smidigt sätt att ursäkta fängslande i åratal utan prövning under tortyr. Vilken bra ursäkt! Är detta också i demokratins namn som sönderbombandet av olika länder?
    I samma demokratis namn har GA också tidigare hävdat att folkrätten ger regeringar rätt att internera människor utifrån etnisk eller religiös tillhörighet.

    Sponsored content


    Terror gripna får betala själv. - Sida 5 Empty Sv: Terror gripna får betala själv.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 23:15