Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
fredrik rahm70
lazy
Sniperace
KickTheRasist
Susz X
9 posters

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige!

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Sv: NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige!

    Inlägg  lazy 2009-03-15, 14:23

    raderat


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 02:31, ändrad totalt 1 gång
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty ja

    Inlägg  Sniperace 2009-03-15, 14:29

    I mina ögon är inte alla psykopater onda- utan vill försöka leva som bra folk- men de klarar helt enkelt inte av det själva.

    Nej, det är INTE ont uppsåt, det är bara det att de oftast saknar empati och att det är deras eget välbefinnande som betyder ALLT, att det skadar andra har de oftast ingen tanke på, det existerar med andra ord inte för dessa, men som sagt de har oftast INGEN avsikt att skada, det är bara bieffekten.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Sv: NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige!

    Inlägg  Susz X 2009-03-15, 14:37

    lazy skrev:Håller med dej om att alla psykopater är inte som Hannibal Lecter
    men alla har det gemensamt att de ställer till ett litet h-e
    för sina närstående o det ska man inte förringa.

    Sant. Samdidigt torde väl inlärningsförmågan vara sådan att dessa faktiskt vet det. Så mycket annat lärs ju in..som dessa har nytta av själva. Synd att okunskapen i olika proffessionella yrken- ja även RSMH- är så stor om just psykopati- närstående har ingen alls att hämta reell info från- eller diskutera med...medans tid är för dessa. En brist i samhället som aldrig diskuteras alls..
    Vad effekten blir att det inte diskuteras kan vi se idag- inte sant?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty du

    Inlägg  Sniperace 2009-03-15, 15:03

    har aldrig hört talas om att sakna sjukdomsinsikt?

    Jag tror inte att inlärningsförmågan ger dem denna insikt, tvärtemot lär de sig att utnyttja MER och mer för sin egen vinning
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Sv: NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige!

    Inlägg  Susz X 2009-03-15, 15:11

    Sniperace skrev:har aldrig hört talas om att sakna sjukdomsinsikt?

    Jag tror inte att inlärningsförmågan ger dem denna insikt, tvärtemot lär de sig att utnyttja MER och mer för sin egen vinning


    Nja- vet inte om jag tycker det är en sjukdom...snarare att dessa saknar självinsikt på grund av själförnekelse som mynnar i projektioner av hela sin person på sin omgivning..Ett psykologiskt försvar för att framstå som bättre..och dessa personer kan verkligen vara underbara- för att lika snabbt svänga till det motsatta.

    Javisst- manipulatören lär sig mer och mer för egen vinnings skull- men- till slut är det enbart destruktivt. Vad värre är att så många dras ned under resans gång.
    Samtidigt menar jag- att om kunskap och tydliga markeringar finns i omgivningen så
    blir detta inte möjligt för personen alls. Men så länge det inte finns en öppen diskussion / kunskap och rädsla- så länge är och förblir detta ett stort problem för omgivningen- även för psykopaten själv till slut.
    Tycker det är synd/ sorgligt- och onödigt lidande...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty egoism

    Inlägg  Sniperace 2009-03-15, 15:15

    där man ser mer till sig själv än andra ser jag som ledsamt,jag ser det som en sjukdom att vara psykopat och det är mycket svårt att stoppa med regler osv, man kan inte mer än reagera och motarbeta sådana, men tyvärr hamnar sådana ofta långt upp på stegen och finns där makt och elit finns
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Sv: NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige!

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-15, 15:38

    Susz X skrev:Logga in/ registrera dig på youtube- se de 7 avsnitten av insider om nazism i Sverige- och deras egna filmsnuttar som inte var meningen skulle komma ut till allmänhetens beskådning..
    En skam för Sverige är denna sekt- ja det är inte enbart jag som kallar dem för den sekt de är...Även avhopparna gör det..Du måste vara inloggad för att se klippen..sök på "insider tv3" Nazismen del 1 Förbannat bra reportage- en verklighet som man måste känna till- även om man vill spy galla på ledarna..


    https://www.youtube.com/watch?v=xCmf6eVHw3Q
    https://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=insider+tv3&aq=f


    En så odemokratisk organisation- hur skadar den vår demokrati på sikt?
    "Om de inte får vara med i politiken kan andra lösningar som vapen finnas" var det någon i dokumentären som sade..Och vapen verkar det finnas gott om- allt från vanliga avsågade gevär till AK4:or....även brottslingar som tidigare mördat.

    Vid närmare eftertanke: Varför tas ledarna inte in under LPT (lagen om personlig tvångsvård)kan jag undra- vad tycker DU???

    Vänsterpartiet, socialdemokraterna är en SKAM för Sverige, som systematiskt jobbar för en ökad muslimsk influering i landet. Att vara jude i detta sketna misslyckade land kommer vara omöjligt inom några år. Andra länder ser detta och gör reportage om det, men svensk media är som vanligt hjärndöda.

    Varför är ni överraskade att NSF, SD får så mycket sympatisörer?

    Sverige är kört i botten sedan länge, Malmö stad blir muslimsk majoritet inom 20 år och Sverige jobbar fortfarande och ändock för att öka invandringen av just MUSLIMER till 100 procent.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Sv: NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige!

    Inlägg  Susz X 2009-03-15, 16:31

    Sniperace skrev:där man ser mer till sig själv än andra ser jag som ledsamt,jag ser det som en sjukdom att vara psykopat och det är mycket svårt att stoppa med regler osv, man kan inte mer än reagera och motarbeta sådana, men tyvärr hamnar sådana ofta långt upp på stegen och finns där makt och elit finns

    Så är det Snipe- och vi tillåter det- dels på grund av okunskap och att man inte diskuterar - om man inte tillät det- och synliggjorde i stället?? Hur som helst så finns där ett beteendemönster som inte går att ta miste på- om man har en helhetssyn..och det kan man knappast ha helt ensam..


    Svar "buddy israel"- är inte förvånad- och vare sig NSF/ SD har så himla många sympatisörer egentligen- många hoppar av...
    Sedan kan jag tycka att en förändring måste till- med mål som mänskliga rättigheter/ barnkonventionen etc..
    Utan att för den skull lägga energin på att "kasta skit mellan varandra"- det är inte att dra mot ett vettigt samhälle alls...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Tydliga

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-15, 18:17

    Sen tydliga regler/lagar för alla som bor i Sverige, för här brister det...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Informationen

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-03-15, 18:19

    Information om den svenska lagen hur den informeras till dom invandrare som kommer hit...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty men Susz!

    Inlägg  Sniperace 2009-03-15, 22:21


    Så är det Snipe- och vi tillåter det- dels på grund av okunskap och att man inte diskuterar - om man inte tillät det- och synliggjorde i stället?? Hur som helst så finns där ett beteendemönster som inte går att ta miste på- om man har en helhetssyn..och det kan man knappast ha helt ensam..

    Nu är det ju så att HUR ska vi ingripa mot psykopater som skadar andra men hela tiden finns på rätt sida av lagen?

    De flesta sådana VET hur långt de kan gå, de kan driva sina antagonister och dem de utnyttjar till vansinne osv, men hela tiden bryter de inga lagar, HUR ska vi då stoppa dem?

    De kämpar så de får MAKT, och denna utnyttjar de sedan, och ofta finns deras "vänner" vid deras sida eftersom de har samma psykopatbeteende, dvs de skyddar varandra.

    ETT sätt är att samhället ser till att INTE låta sådana komma upp sig i maktpositioner, men samtidigt så brukar de vara fenomenalt duktiga på sin post
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Sv: NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige!

    Inlägg  Susz X 2009-03-16, 02:39

    Sniperace skrev:

    Så är det Snipe- och vi tillåter det- dels på grund av okunskap och att man inte diskuterar - om man inte tillät det- och synliggjorde i stället?? Hur som helst så finns där ett beteendemönster som inte går att ta miste på- om man har en helhetssyn..och det kan man knappast ha helt ensam..

    Nu är det ju så att HUR ska vi ingripa mot psykopater som skadar andra men hela tiden finns på rätt sida av lagen?

    De flesta sådana VET hur långt de kan gå, de kan driva sina antagonister och dem de utnyttjar till vansinne osv, men hela tiden bryter de inga lagar, HUR ska vi då stoppa dem?

    De kämpar så de får MAKT, och denna utnyttjar de sedan, och ofta finns deras "vänner" vid deras sida eftersom de har samma psykopatbeteende, dvs de skyddar varandra.

    ETT sätt är att samhället ser till att INTE låta sådana komma upp sig i maktpositioner, men samtidigt så brukar de vara fenomenalt duktiga på sin post

    Ingen lätt bit det här- därför tål det att diskuteras- ur olika vinklar...
    Som du skriver- en del är duktiga i sitt jobb- samtidigt som om dessa jobbar nära medarbetare oxå kan förstöra en hel arbetsplats...
    Jag tror att till en början måste man slå hål på alla fördomar mot just psykopati- våga synliggöra..just för att det ska fungera för alla- utan att lägga föör mycket skuld/ skam på en enda person- det gynnar ingen bra utveckling heller..
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Sv: NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige!

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-16, 15:54

    Buddy Israel skrev:
    Vänsterpartiet, socialdemokraterna är en SKAM för Sverige, som systematiskt jobbar för en ökad muslimsk influering i landet. Att vara jude i detta sketna misslyckade land kommer vara omöjligt inom några år. Andra länder ser detta och gör reportage om det, men svensk media är som vanligt hjärndöda.

    Varför är ni överraskade att NSF, SD får så mycket sympatisörer?

    Sverige är kört i botten sedan länge, Malmö stad blir muslimsk majoritet inom 20 år och Sverige jobbar fortfarande och ändock för att öka invandringen av just MUSLIMER till 100 procent.

    De muslimer som lever i sverige utgör som folkgrupp inget hot mot Sveriges judar. Att det sedan finns individer som inte hyser helt sunda åikter är en annan femma, men de finns inom alla folkgrupper.
    Som hemläxa kan du ju ta reda på vad t.ex NSF anser om judar. Tro mig, då kommer INTE att ta strid för svenska judare, tvärtom är de ett större hot mot de samma än vad svenska muslimer någonsin kommer att bli.
    Jag gör mig också en klar bild av vilken fraktion du tillhör, försvarar nazistiska och rasistiska organisationer med en den avatar du har. Mycket sunt och friskt.
    Usch
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Sv: NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige!

    Inlägg  Susz X 2009-03-16, 21:37

    Instämmer till 110% i Ditt "USCH"! Sara!
    Skulle sätta in en skrivelse jag en gång fann på nätet här- men valde att starta en helt ny tråd ..så jag länkar. För det hänger samman med nazismen - dock handlar denna om den sk "parlamentariska" delen...och propagandaspridningen..med språkrör. En exakt kopia ..


    https://acbladet.swedishforum.se/-f2/okej-eller-inte-detta-hittade-jag-pa-natet-2008propaganda-t250.htm
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Sv: NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige!

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-16, 21:40

    SaraS skrev:
    Buddy Israel skrev:
    Vänsterpartiet, socialdemokraterna är en SKAM för Sverige, som systematiskt jobbar för en ökad muslimsk influering i landet. Att vara jude i detta sketna misslyckade land kommer vara omöjligt inom några år. Andra länder ser detta och gör reportage om det, men svensk media är som vanligt hjärndöda.

    Varför är ni överraskade att NSF, SD får så mycket sympatisörer?

    Sverige är kört i botten sedan länge, Malmö stad blir muslimsk majoritet inom 20 år och Sverige jobbar fortfarande och ändock för att öka invandringen av just MUSLIMER till 100 procent.

    De muslimer som lever i sverige utgör som folkgrupp inget hot mot Sveriges judar. Att det sedan finns individer som inte hyser helt sunda åikter är en annan femma, men de finns inom alla folkgrupper.
    Som hemläxa kan du ju ta reda på vad t.ex NSF anser om judar. Tro mig, då kommer INTE att ta strid för svenska judare, tvärtom är de ett större hot mot de samma än vad svenska muslimer någonsin kommer att bli.
    Jag gör mig också en klar bild av vilken fraktion du tillhör, försvarar nazistiska och rasistiska organisationer med en den avatar du har. Mycket sunt och friskt.
    Usch

    Min avatar? Det är en man som tinget i fråga symboliserar som kommer till räddning när ni behöver det.

    Varför skulle jag försvara nazister som för övrigt tillsammans med fundametnal muslimer hatar judar? Jag försvarar inte rasister heller, men att Sverige har muslimer som krambjörn medan man har judarna på en skör tråd är inget jag tycker om.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Sv: NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige!

    Inlägg  Susz X 2009-03-16, 21:52

    Har du sett och begrundat Insider klippen? I så fall har du oxå sett och hört NSF- anhängare ge judarna skulden för övrig invandring oxå. De visar även hur NSF: anhängare anordnar "bålkväll" och bränner böcker som inte tilltalar dem- bland annat berättar avhoppare om hur det beställdes billass av gratisutgivningen
    av " om detta må vi berätta" som sedan brändes..Och att det finns nazister i varje land visas oxå ..
    Tycker faktiskt du borde ta dig tid att se och begrunda - programmen är gjorda av Ascberg..
    så långtråkiga är de inte.Enbart fakta- som inte var ämnat för allmänheten alls.
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Sv: NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige!

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-16, 21:59

    Susz X skrev:Har du sett och begrundat Insider klippen? I så fall har du oxå sett och hört NSF- anhängare ge judarna skulden för övrig invandring oxå. De visar även hur NSF: anhängare anordnar "bålkväll" och bränner böcker som inte tilltalar dem- bland annat berättar avhoppare om hur det beställdes billass av gratisutgivningen
    av " om detta må vi berätta" som sedan brändes..Och att det finns nazister i varje land visas oxå ..
    Tycker faktiskt du borde ta dig tid att se och begrunda - programmen är gjorda av Ascberg..
    så långtråkiga är de inte.Enbart fakta- som inte var ämnat för allmänheten alls.

    Att det finns nazister är väl inget nytt, detta såg vi också när de också stöttade muslimerna enbart för att judarna var i konflikt med dessa.

    Judarna är oerhört mer utsatta än muslimer, och således inte tvärtom som ni vill få det till.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Sv: NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige!

    Inlägg  Susz X 2009-03-16, 22:12

    "De olika grupperna, som tidigare haft svårt att hålla sams enas på detta möte kring temat: från ord till handling, Erik Nilsens slagord."


    Han gav fullmakt att begå vilka brott som helst ..

    Den 21 juli överfölls de fyra irakiska invandrare och sparkade ner dem. Misshandeln fortsatte med ytterligare sparkar på de liggande offren, som också blev hotade med gevär av bröderna Olsens kamrater.
    Dagen efter var det dags igen. Denna gång var bröderna Olsen beväpnade med kniv. Kamraten Jimmy Eriksson, 19, hade en cykelkedja, Fredrik Strand, 19, en batong. Med höjda vapen jagade de invandrarna genom bostadsområdet. De irakiska ynglingarna lyckades dock fly in i en lägenhet och låsa dörren efter sig.
    Men trakasserierna fortsatte- så än i dag..


    http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9911/30/nazi/nazi6.html
    De vill störta demokratin i Sverige:
    http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9911/30/nazi/nazi2.html
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Sv: NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-16, 22:14

    Intressant att suszx kör med EXAKT samma stil som sd debattörer.

    Exremister leka bäst ihoip..och trivas i sin sandlåda
    pirat
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Sv: NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige!

    Inlägg  lazy 2009-03-16, 23:17

    x


    Senast ändrad av lazy den 2010-01-16, 13:56, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Sv: NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige!

    Inlägg  Susz X 2009-03-16, 23:30

    lazy skrev:Som hemläxa kan du ju ta reda på vad t.ex NSF anser om judar. Tro mig, då kommer INTE att ta strid för svenska judare, tvärtom är de ett större hot mot de samma än vad svenska muslimer någonsin kommer att bli.

    Nää, det var därför det var så "roligt" att v-extremisterna skulle
    gå i samma tåg som nynassarna, äntligen har de förstått att de har
    samma mål?

    Förstår att du inte ens bemödat dig att se filmerna tråden handlar om .
    Vad andra personer har för åsikt kan jag inte svara på alls- förutom det som avslöjas och blir öppet för allmänheten att beskåda.

    Kan bara svara för mig själv- och min åsikt är att de individer som utför brott mot mänskliga rättigheter/ folkrätten oavsett etnicitet skall ses som brottslingar och stå till svars för sina egna handlingar inför domstol.
    Att tiga - tja- då är man inget annat än medbrottsling.
    Att "rida på civilas elände" oavsett etnicitet- det är ren ondska.
    Att på så sätt ställa grupper emot varandra- och förvränga verkligheten med vaghet och halvlögner- det är ännu mer ren ondska.
    Och- jag är övertygad om att kvinnliga psykopater är värre än manliga.Läs: farligare.
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Susz

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-16, 23:47

    Dagens nynazister spinner mycket på att många av de invandrare som kommer till Sverige bråkar, lyfter bidrag och begår brott. Vilket kanske inte är så svårt att förstå eftersom de flesta av dom inte har, eller får någon direkt chans att komma in i samhället, skaffa jobb och få en bra bostad. Vilket kanske är ett annat kapitel egentligen, men det har ett klart samband med att nynazismen växer och får starkare fäste bland, framför allt de svenska ungdomarna.

    Det finns två olika sätt at propagera för sina åsikter, antingen kan man spela på folks känslor, eller så kan man lägga fram fakta som finns på ett sådant sätt att läsaren, eller åhöraren, tar det till sig som en sanning, och, efter att ha läst vissa av de argument som Hitler och dagens nazister använde/använder kan vi medge att det är ganska slående argument som läggs fram. Och ifall man inte bryr sig om att lägga någon större tid för omtanke av vad man hört så kan man utan problem ta det som sanning och ta det till sig.


    Jag gick in och lånade lite i din tråd som du länkade till, för de exempel som nämns här ovan visar att vissa debattörer på AB-forumet helt enkelt använde denna propagandataktik. Jag tänkte många gånger att det fans flera där som stod betydligt längre ut på brunhögerkanten är SD, och jag tror jag har rätt, inte minst när man ser dessa "skolboksexempel".
    Jag har inte tllbringat tillräckligt mycket tid på detta forum för att riktigt göra mig en bild av hur tongångrana går här om invandrare/flyktingar i allmänhet och muslimer i synnerhet, men det som är beklämmande är att skribenter som lazy, sniper och blueheaven agerar möjliggörare för nazistisk/rasistisk propaganda genom att hela tiden förminska kraften hos denna ideologi.

    Lazy, ta och praktisera vad texten i din avatar predikar.

    Den så kallade förnuftspropagandan, en som bygger på fakta, riktar sig mot personen i frågans tankeverksamhet. Det kan till exempel vara att man lägger fram ett diagram på hur många procent som våldtäkter eller våldsbrott mot kvinnor ökat de senaste fem åren samt ett som visar att invandringen av muslimska personer ökat under samma tid. För oss är det självklart att tänka ett steg längre, är alla de muslimska invandrarna män? Har våldsbrotten ökat även mot män? Har brottsligheten ökat i övrigt? Finns det någon statistik som visar hur många procent av de som dömts som har invandrarbakgrund
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Minns ni reportaget från expressen?

    Inlägg  Susz X 2009-03-16, 23:47

    Nazism i Sverige- SMR -NSF värsta skaparna av utanförskap, brottslighet, mord
    ..enligt helhetssyn..expressen granskar..


    "Rörelsen som fostrar mördare
    Svenska högerextremister har sedan 1980-talet dödat minst 23 människor.
    Dödsfallen är en serie vansinnesdåd, fyllemord och bestialiska övervåldsmord - långt ifrån den ärofyllda "kamp" som de själva påstår att de bedriver.
    Få andra extrema grupperingar i samhället - inte ens mc-gängskrigen under 1990-talet - har lämnat lika stor förödelse efter sig:
    23 dödsfall på nästan lika många år kan kopplas till rörelsen.
    29 nazister eller personer med högerextrema kopplingar har dömts för dåden.
    Trots att få andra extremistgrupperingar ens kan komma i närheten av högerextremisternas mordsiffror har nazisternas våld pågått år efter år, kanske på grund av att domstolarna inte alltid kopplar samman dåden med nazistextremism.."
    http://www.expressen.se/Nyheter/avslojar/1.1377235/rorelsen-som-fostrar-mordare

    Nazisterna som begått mord:

    http://www.expressen.se/Nyheter/1.1377288/har-ar-nazisterna-som-begatt-mord


    Är det rätt att kalla nazism för ideologi?
    Är det rimligt att en rörelse som fostrar mördare , skapar utanförskap skall få sprida sitt budskap i skolor- på gator och torg?
    Inte i mina ögon- ledarna borde givetvis sitta där de hör hemma- livstid bakom galler eller röja minor....
    Är det rimligt att dessa ledare skall fortsätta ha makten att skapa utanförskap och ungdomsvåld i Sverige?

    Hur skulle det egentligen bli om dessa ansvariga individer försvann- att de fråntogs makten att påverka med indoktrinering , masspsykos och
    musik som omedvetet för den som lyssnar skapar aggressioner och hat?
    I Tyskland kan de inte topprida yttrandefrihetslagen och gömma sig bakom den- där är detta beteendet straffbart
    -borde det vara det i Sverige oxå?
    Hur är det i en del svenska skolor? Vilken konsekvens har nazismens budkap fått???
    Är det rätt mot ungdomarna???




    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Sv: NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige!

    Inlägg  Susz X 2009-03-16, 23:53

    SaraS skrev:
    Dagens nynazister spinner mycket på att många av de invandrare som kommer till Sverige bråkar, lyfter bidrag och begår brott. Vilket kanske inte är så svårt att förstå eftersom de flesta av dom inte har, eller får någon direkt chans att komma in i samhället, skaffa jobb och få en bra bostad. Vilket kanske är ett annat kapitel egentligen, men det har ett klart samband med att nynazismen växer och får starkare fäste bland, framför allt de svenska ungdomarna.

    Det finns två olika sätt at propagera för sina åsikter, antingen kan man spela på folks känslor, eller så kan man lägga fram fakta som finns på ett sådant sätt att läsaren, eller åhöraren, tar det till sig som en sanning, och, efter att ha läst vissa av de argument som Hitler och dagens nazister använde/använder kan vi medge att det är ganska slående argument som läggs fram. Och ifall man inte bryr sig om att lägga någon större tid för omtanke av vad man hört så kan man utan problem ta det som sanning och ta det till sig.


    Jag gick in och lånade lite i din tråd som du länkade till, för de exempel som nämns här ovan visar att vissa debattörer på AB-forumet helt enkelt använde denna propagandataktik. Jag tänkte många gånger att det fans flera där som stod betydligt längre ut på brunhögerkanten är SD, och jag tror jag har rätt, inte minst när man ser dessa "skolboksexempel".
    Jag har inte tllbringat tillräckligt mycket tid på detta forum för att riktigt göra mig en bild av hur tongångrana går här om invandrare/flyktingar i allmänhet och muslimer i synnerhet, men det som är beklämmande är att skribenter som lazy, sniper och blueheaven agerar möjliggörare för nazistisk/rasistisk propaganda genom att hela tiden förminska kraften hos denna ideologi.

    Lazy, ta och praktisera vad texten i din avatar predikar.

    Den så kallade förnuftspropagandan, en som bygger på fakta, riktar sig mot personen i frågans tankeverksamhet. Det kan till exempel vara att man lägger fram ett diagram på hur många procent som våldtäkter eller våldsbrott mot kvinnor ökat de senaste fem åren samt ett som visar att invandringen av muslimska personer ökat under samma tid. För oss är det självklart att tänka ett steg längre, är alla de muslimska invandrarna män? Har våldsbrotten ökat även mot män? Har brottsligheten ökat i övrigt? Finns det någon statistik som visar hur många procent av de som dömts som har invandrarbakgrund

    Du anar inte hur rätt du har Sara. Du är inte ensam om att ha sett det du sett. Ja- så mycket mer brunbyxor än SD var rätt ord..När inte sd:are klarade vissa saker- så blev de tillrättavisade av en slags "papa"..till slut försvann sd från ab:s forum och en hårdare taktik- mer kunnigt manipulativt tog över...
    Jag har inte velat publicera det förrän nu- men fler känner dock till det.Givetvis ser man tydligt vilka som använder sig av denna som jag kallar "kurs"...personligen har det lärt mig se beteenden- det är jag glad för- och önskar att fler gör det- att själva publiceringen kan hjälpa någon bra person. Om du bara visste vad mycket som togs bort och vad påhoppad jag blev på ab när jag började synliggöra om nazism- tja- inte bara jag förresten.Kram


    Senast ändrad av Susz X den 2009-03-16, 23:59, ändrad totalt 1 gång
    MammaGuevara
    MammaGuevara


    Antal inlägg : 255
    Join date : 09-03-04

    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Sv: NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige!

    Inlägg  MammaGuevara 2009-03-16, 23:57

    Nej, att de med alla tillbuds stående lagliga medel ska hindras från att tala på skolor, det borde vara en självklarhet.
    Personligen anser jag inte heller att SD ska tillåtas göra detta då jag anser att de är ett grovt rasistiskt parti, men tyvärr lider folk av samma blindhet när det gäller SD som de som inte stoppade Hitler innan det var för sent.Innan det vanliga gardet kommer och tjoar att "Då ska inte heller AFA få tala på skolor", så passar jag på att redan nu säga, att det får de inte heller

    Sponsored content


    NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige! - Sida 2 Empty Sv: NSF Karlskrona är en stor SKAM för Sverige!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 11:17