Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Vad tyst det är på tystaren......

    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  blueheaven 2009-07-31, 00:27

    Snart är det väl bara Dao där och "debatterar" med sig själv eller likasinnade? affraid
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  blueheaven 2009-08-01, 02:27

    Herregud vilka debatter det pågår på tystaren ett inlägg om dagen ungefär och det är Dao eller något recept eller vädret som diskuteras hmmmmmm verkar inte speciellt intressant där!

    Inte för att det är så intressant här direkt men man kan ju iallafall käfta emot galningarna här! affraid
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  blueheaven 2009-08-21, 12:37

    Det pågår en intressant händelse just nu på testaren/tystaren, KTR håller på att straffa ut sig själv detta trots att han är vänster! Shocked Laughing affraid
    mimra
    mimra


    Antal inlägg : 495
    Join date : 09-06-18
    Age : 50
    Ort : Tellus

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  mimra 2009-08-21, 13:27

    Hur fan kan dom ta in nån som kicken på ett låst seriöst forum..skriver han likadant där så lär han snart va utkickad. lol!
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  Corven 2009-08-21, 14:15

    blueheaven skrev:Det pågår en intressant händelse just nu på testaren/tystaren, KTR håller på att straffa ut sig själv detta trots att han är vänster! Shocked Laughing affraid

    Vilket visar det vi sagt hela tiden, det är inte åsikter som modereras.....
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  Corven 2009-08-21, 14:16

    mimra skrev:Hur fan kan dom ta in nån som kicken på ett låst seriöst forum..skriver han likadant där så lär han snart va utkickad. lol!

    Alla får en chans, vi dömer inte efter vad som hänt på andra ställen, utan vad som händer på Testaren.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  blueheaven 2009-08-21, 17:38

    Det är bra kämpat corven! Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-22, 11:19

    Det kan ju också vara så att KTR inte tycker testaren var vad han väntade sig,
    Däremot tycker jag testaren borde hitta på något att blåsa liv i forumet?

    Många har nog ideer,men dom är det bäst att hålla för sig själv!
    Visst blir det många närkamper och hårda ord på acbladet, men hellre det än munkavel!

    Men jag har inget emot testaren,synd bara att man inte kan säga vad man vill!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  blueheaven 2009-08-22, 11:59

    martin7lindgren skrev:Det kan ju också vara så att KTR inte tycker testaren var vad han väntade sig,
    Däremot tycker jag testaren borde hitta på något att blåsa liv i forumet?

    Många har nog ideer,men dom är det bäst att hålla för sig själv!
    Visst blir det många närkamper och hårda ord på acbladet, men hellre det än munkavel!

    Men jag har inget emot testaren,synd bara att man inte kan säga vad man vill!

    Det har du helt rätt i martin, det stora problemet är att man bara får säga det som sniper och corven vill höra!

    Alla andra får finna sig i att ha dessa som överrockar och då blir det ju ingen idé att delta där, det är ju faktiskt bättre att endast corven och sniper för allas talan och skriver själva, vilket antagligen också blir slutresultatet med ett sådant forum! affraid Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-22, 13:23

    Nog tycker jag att det ocensurerade och fria ordet är värt att stå upp för!
    Sen att man åker på en känga och snyting då och då, må så vara,

    Den som inte vill löpa linan fullt ut kan ju alltid blockera, själv väljer jag att löpa linan fullt ut!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  blueheaven 2009-08-22, 20:47

    martin7lindgren skrev:Nog tycker jag att det ocensurerade och fria ordet är värt att stå upp för!
    Sen att man åker på en känga och snyting då och då, må så vara,

    Den som inte vill löpa linan fullt ut kan ju alltid blockera, själv väljer jag att löpa linan fullt ut!

    Precis martin det har du alldeles rätt i! Smile
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  Corven 2009-08-22, 21:44

    blueheaven skrev:
    martin7lindgren skrev:Det kan ju också vara så att KTR inte tycker testaren var vad han väntade sig,
    Däremot tycker jag testaren borde hitta på något att blåsa liv i forumet?

    Många har nog ideer,men dom är det bäst att hålla för sig själv!
    Visst blir det många närkamper och hårda ord på acbladet, men hellre det än munkavel!

    Men jag har inget emot testaren,synd bara att man inte kan säga vad man vill!

    Det har du helt rätt i martin, det stora problemet är att man bara får säga det som sniper och corven vill höra!

    Alla andra får finna sig i att ha dessa som överrockar och då blir det ju ingen idé att delta där, det är ju faktiskt bättre att endast corven och sniper för allas talan och skriver själva, vilket antagligen också blir slutresultatet med ett sådant forum! affraid Laughing


    Fast det där är ju inte sant. Det är inte VAD man säger som modereras. Det är HUR man säger det...

    Som diskussionen som ni två kommenterade inne på Testaren häromdagen. Om det vore som ni påstår, så skulle vi ha raderat Kanaljens mycket insinuerande fråga, men det gjorde vi inte. För det var en fråga, det var inget påstående. Däremot protesterade vi emot Daos svar, eftersom det faller under Påhopp.

    Det handlar ju bara om att kunna skriva sina egna åsikter, utan att klanka ner på andra....


    Men visst, om det viktigaste med ett forum är att få vräka ur sig vad som helst, så har man väl inte större krav då.

    Att dag efter dag skriva i stort sett samma sak, som Martin och Råttan gjort nu i flera månader till varandra, om och om igen. tja, är det det fria ordet så....

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-22, 22:34

    Menar du att ditt bevakande pekfinger bejakar det fria ordet,
    Du har höga tankar om dig själv Corven!

    Men visst, man väljer ju själv om man vill vara med eller inte, och som jag ser det så har ditt testaren problem,ett tråkigt forum,

    Det är ju en sak att man inte vill skriva inlägg, men jag tycker inte det finns något och läsa heller,

    Vem vet, kanske skulle behövas några Martinar och Mr.Råttor på ditt testaren, för att blåsa liv i forumet?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-22, 22:47

    Ja du Corven,mycket kan man ju säga om Reinfeldt, men han sa ju senast idag att han också står fullt upp för ocensur och det fria ordet,

    Det kan man ju inte anklaga dig för och göra?
    På testaren kan ju ingen påstå att ordet är fritt, eller hur?

    Sovaren kanske skulle vara ett lämpligt namn, så trögt som det är där inne,
    Postas det 10 inlägg per dag så är det ju ingen överdrift!

    Jag tror ju att folket tröttnar snabbare på ett toppstyrt forum som ditt testaren, en på ett ocensurerat som acbladet!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  theward 2009-08-22, 23:25

    martin7lindgren skrev:Ja du Corven,mycket kan man ju säga om Reinfeldt, men han sa ju senast idag att han också står fullt upp för ocensur och det fria ordet,

    Det kan man ju inte anklaga dig för och göra?
    På testaren kan ju ingen påstå att ordet är fritt, eller hur?

    Sovaren kanske skulle vara ett lämpligt namn, så trögt som det är där inne,
    Postas det 10 inlägg per dag så är det ju ingen överdrift!

    Jag tror ju att folket tröttnar snabbare på ett toppstyrt forum som ditt testaren, en på ett ocensurerat som acbladet!

    Snarare ett bevis på att väldigt få, kan sköta sig och faktiskt bete sig som vuxna människor.
    Det är pga detta som testaren är så "död"...

    det är inte kul att det ska behöva vara så tycker jag, men det är ju ett sant faktum..

    Så att bara skriva med sig själv eller några få är inget givande.

    Så då väljer man ibland att skriva här istället...

    Fast är det överhuvudataget diskutioner härinne... jag tycker knappt det..

    Alla trådar där nåt annat än påhopp och käbbel äger rum är minst lika döda här som på testaren...

    ja just ja, det beror ju på att det är just käbblet och bråken 90% av forumdeltagarna är ute efter..

    ps kan erkänna att vissa gånger(sällan) så funkar jag på samma sätt...

    Frågan är väl om de som gör detta till en form av "internetlivstil" att spy galla och håna, faktiskt kan erkänna att de är här av just den anledningen..
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-23, 01:17

    Jaså du säger det The ward,vi här på acbladet är varken vuxna eller skötsamma?
    Visst brukar du varja här inne varje dag själv?

    Skulle du då vara undantaget från regeln, den vuxne och skötsamme?
    Personligen tycker jag du snackar med den där stora munnen nu, den med ett barns tunga?


    Nu vet ju inte jag varför du är här,men jag är här för att föra fram mina åsikter i dom frågor som intresserar mig!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  theward 2009-08-23, 08:54

    martin7lindgren skrev:Jaså du säger det The ward,vi här på acbladet är varken vuxna eller skötsamma?
    Visst brukar du varja här inne varje dag själv?

    Skulle du då vara undantaget från regeln, den vuxne och skötsamme?
    Personligen tycker jag du snackar med den där stora munnen nu, den med ett barns tunga?


    Nu vet ju inte jag varför du är här,men jag är här för att föra fram mina åsikter i dom frågor som intresserar mig!

    nope inte bara jag är undantaget som bekräftar regeln, de som trots allt skriver lite på testaren utan att dessutom behöva skriva på ett annorlunda sätt är de som är vuxna och skötsamma.
    De som inte klarar det de åker antingen ut från testaren eller slutar skriva där för de helt enkelt inte klarar av att skriva utan att förnedera svära och håna andra människor..

    jag tyckte jag förklarade varför jag är här inne nästan dagligen i mitt förra inlägg...

    För det är trots allt så att jag hellre sakriver där fler läser det man skriver och hellre ger svar på tal än pratar med mig själv eller några få på testaren..

    Sen kan jag villigt erkänna att efter så lång tid som man försökt argumentera med idioter, så är det ganska skönt att få tvåla till dem emellanåt.

    Men som sagt, kan du tycka att folk beter sig som vuxna induvider på detta forum, det tycker iaf jag är en sak som alltför ofta lyser med sin frånvaro...........
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  blueheaven 2009-08-23, 13:04

    Har nog sällan sett martin sköta debatten bättre än här!

    En eloge till martin för detta dessutom har han ju alldeles rätt! Smile

    Ett forum blir aldrig bättre än dess deltagare och det blir vad deltagarna gör det till!

    Det är för de flesta inte så intressant att vara på ett forum där texten och innehållet skall tillrätta läggas av en moderators subjektiva bedömning man kan ju lika gärna titta på aktuellt, rapport eller något av debatt programmen där man är passiv och låter någon annan föra ens talan, om man har tur! Smile
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  theward 2009-08-23, 13:42

    blueheaven skrev:Har nog sällan sett martin sköta debatten bättre än här!

    En eloge till martin för detta dessutom har han ju alldeles rätt! Smile

    Ett forum blir aldrig bättre än dess deltagare och det blir vad deltagarna gör det till!

    Det är för de flesta inte så intressant att vara på ett forum där texten och innehållet skall tillrätta läggas av en moderators subjektiva bedömning man kan ju lika gärna titta på aktuellt, rapport eller något av debatt programmen där man är passiv och låter någon annan föra ens talan, om man har tur! Smile

    Självinsikt hur är det med den??
    Tycker mera det verkar var "tummen i munnen, det var inte jag som var dum mamma beteende" som du håller på med.

    jag har aldrig blivit censurerad eller modererad, knappt ens på aftonbladet.
    Det blev ju först när vissa började slentriananmäla alla som tyckte annorlunda..

    Märker ju vilka som gnäller mest på testaren.
    Det är de som har ovårdat språk och som aldrig säger nåt (egentligen)med sina inlägg

    Din tråd om regndrottningen tex, vad fan är det för ett hjärnsläpp?
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  Corven 2009-08-23, 14:10

    Och du fortsätter ljuga ser jag. Åsikter modereras aldrig, det är enbart uppförande. Och numera alltid efter en diskussion om uppförandet. Det är faktiskt inte svårt att uppföra sig, och ändå framföra sina åsikter.

    Det finns två personer, en höger och en vänster, som är mästare på att hålla sig precis innanför gränsen. RedCloud och Kanaljen. Dom lyckas reta upp folk ganska rejält, vet precis hur dom ska skriva för att trigga, utan att det dom skriver bryter mot några regler.

    Jag kan inte låta bli att tycka det är lite kul när dom sätter igång. Subtilt och elakt, men inom gränserna.


    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  blueheaven 2009-08-23, 15:56

    Inte ens här på ac-bladet det fria forumet får man tycka som man vill utan att corven eller ward skall bestämma vad andra skall tycka? Laughing

    Som jag sagt tidigare, corven du är en bra debattör men alla kan inte vara som du och en moderator vem det vara månde vill jag inte ha åtminstone inte en partisk och det är tyvärr även du i likhet med de flesta andra! affraid

    Corven ljug inte om att jag ljuger jag talar om tystaren med erfarenhet av det jag har sett och upplevt på den och det är min åsikt, som jag fritt kan uttrycka här men ej på testaren!

    Theward tror nog att han både är klokare och mera erfaren än han är och jag själv har nog inga större problem med det! Laughing
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-23, 15:59

    Hur var det nu Corven, talade vi om person eller inte!
    Javisst ja,inte på testaren, men nu är vi ju på det ocensurerade acbladet, som tur är, eller hur?

    Tänker då på hur jag raderades direkt i ett av dom första inläggen, där jag under gapa & skriktråden föreslog Mr.Rahm att vi två skulle lägga ner stridsyxan för att kunna finnas båda två, men det var förbjudet!

    Det betraktades som personangrepp av dig! Vilket det alltså inte var, jag ställde bara en fråga och ett förslag för allas bästa,men icke! No
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  Corven 2009-08-23, 16:00

    Vore trevligt om du kunde visa upp var jag har försökt bestämma vad andra ska tycka..... Jag framför vad jag tycker, och kan inte minnas att jag någonsin krävt att någon annan ska tycka som jag.

    Det jag väl har försökt begära av andra härinne, är att dom lär sig hantera citeringen, och inte citerar citat i alla oändlighet...
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  Corven 2009-08-23, 16:03

    Martin, har inte vi rett ut hur det gick till redan, typ flera gånger????????

    Men vi kan ju ta det igen.

    Inga trådar om andra medlemmar är tillåtna på Testaren.

    Du startade en tråd som du döpte till Fredrik Rahm, vilket alltså bryter mot regeln om debatter om andra medlemmar. Vad ditt inlägg sen innehöll spelar ingen roll, för trådnamnet bröt mot reglerna.

    Hade du döpt tråden till vad som helst utom namnet på en annan debattör, så hade den fått stå kvar.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  blueheaven 2009-08-23, 16:10

    Corven skrev:Vore trevligt om du kunde visa upp var jag har försökt bestämma vad andra ska tycka..... Jag framför vad jag tycker, och kan inte minnas att jag någonsin krävt att någon annan ska tycka som jag.

    Det jag väl har försökt begära av andra härinne, är att dom lär sig hantera citeringen, och inte citerar citat i alla oändlighet...

    Men är det inte det du gör, på testaren raderar du inläggen som inte passar inom dina ramar och här har du synpunkter på hur andra borde skriva? Rolling Eyes

    Sponsored content


    Vad tyst det är på tystaren...... Empty Sv: Vad tyst det är på tystaren......

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-28, 22:10