Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Susz X
Leena-66
carlwiss
fredrik rahm70
Sniperace
Rainman
IK HAAT COMMUNISME
Regndrottning
lazy
MartinLindgren
KickTheRasist
15 posters

    Original Gangsters

    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Original Gangsters - Sida 3 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-11, 03:03

    Jollan skrev:Läste någonstans för länge sen att det skulle vara en grov kränkning av integriteten om man skulle hänga ut dömda våldtäktsmän med namn och bild, var nån psykolog el liknande som behandlade såna som sa det. Och att det skulle motverka deras ambition att bli behandlade. Kanske kan ligga något i det sista men...
    Har dom som begått ett sånt brott på något sätt respekterat sina offers integritet? Knappast. Man kan väl inte bli så mycket mer kränkt än så.
    Jag tycker nog att dom har förbrukat sin rätt till personlig integritet fullständigt. Gärna högre straff och kastrering som villkor för frigivning, kemisk eller fysisk. Kemisk kräver ju regelbunden medicinering så då ska dom ha fotboja så att man får tag på dom om dom avbryter behandlingen.
    Nekar dom kastrering ska dom hållas inlåsta för att skydda allmänheten. Fota dom regelbundet så att dom kan efterlysas officiellt med namn och färsk bild om dom rymmer.
    Respekterar man inte andras integritet så kan man inte kräva någon respekt för den egna heller, spelar ingen roll om man klassas frisk eller mentalt störd.
    Kunde gott gälla en del andra brottslingar också att man ställer krav för att frige dom efter avtjänat straff. Finns ju gott om människor, t.ex bankpersonal, taxischaffisar etc som inte kunnat fortsätta sitt arbete och blivit folkskygga i övrigt också efter att dom blivit hotade och/eller misshandlade. Ett sånt brott kan vara nästan lika knäckande som en våldtäkt.
    En bekants son som valde fel bana har åkt fast för flera grova rån, senaste gav 8 år. Vet att en kassörska tack vare honom aldrig klarat att återgå till jobbet, hon blev förtidspensionerad.
    Minst 5 år med fotboja efter frigivning eller dubbelt mot strafftiden. I så fall skulle den killen när han friges om 2 år få ha fotboja 16 år efter muck. Skulle nog kunna ha nån inverkan på återfallsstatistiken.
    Finns väl en o annan OG som skulle förtjäna det också.


    Tja.. det kan ju stämma .... har inte forskat inom OG men en sak vet jag .. visa upp den fulla feja på alla pedofiler och sex missbrukare fan så vi vet vem dem är right??
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters - Sida 3 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  Leena-66 2009-03-11, 08:33

    lazy skrev:Det RD är en bra fråga men med risk för att bli "uppäten"
    så kan jag bara stå för mej själv och det innebär tveklöst
    att anmäla min egen son o hoppas att han får ngt slags
    behandling eftersom jag inte skulle kunna leva med vetskapen
    vad han gör o inte göra ngt åt det.

    Anmäla sin närstående i såna fall- absolut, det är ju en självklarhet ...men att hänga ut tex sitt eget barn i tidningen, eller så...tveksamt.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Original Gangsters - Sida 3 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  Corven 2009-03-11, 09:32

    Susz X skrev:


    Och- inte sjutton är övergepp/ våldtäkt av barn jämförbart med homosexualitet..hur i hela fridens namn kan man få det till det egentligen?


    Övergrepp är övergrepp och ska straffas. Det spelar ingen roll vad du har för sexuell läggning, begår du ett övergrepp ska du straffas. Om du är hetero, homo eller pedofil har ingen betydelse. Punkt!

    Jämförelsen med homosexualitet handlar enbart om sexuell läggning. Pedofili är en sexuell läggning och ingen sjukdom. Sexuell läggning kan man inte byta. Hur hemsk den än är, så får man tyvärr dras med den hela livet.

    Nekrofili är heller ingen sjukdom. Pedofili och nekrofili är avskyvärt vidrigt, och bryter mot alla normer som samhället har. Men det är inte sjukdomar.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters - Sida 3 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-11, 10:35

    Jag tycker pedofiler som ger sig på barnen, gör sig skyldig till något minst lika illa om inte värre än mord,
    Man förstör ju offrens hela liv, kanske dödar alla känslor för alltid Arrow
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters - Sida 3 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  cleopatra 2009-03-11, 15:01

    Corven skrev:
    cleopatra skrev:En sjuk människa utan utsikter att bli frisk och som redan begått hemska övergrepp,

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven



    Jag försvarar inte pedofili på något sätt, och tycker också att man kan kasta bort nyckeln för dom som blir dömda.

    Men jag protesterar mot att pedofili kallas en sjukdom. Pedofili är en sexuell läggning, och inget man väljer. Inte mer än man väljer att bli homosexuell, eller vad man nu har för sexuell läggning. Det är ingen sjukdom. Det är olagligt, det är fel ur alla samhällssynvinklar. Men ingen sjukdom....

    Jag säger som en gammal chaufförskollega sa en gång, man kan inte rå för sin sexuella läggning, men man kan fan lära sig att behärska sig!

    Ja Corven, jag vet att det inte räknas som en sjukdom utan en sexuell läggning. Dock är det min personliga åsikt att dessa människor är sjuka i sina tankar, sitt beteende och sina handlingar. Ingen frisk människa dras sexuellt till barn, och att kalla pedofili, nekrofili och tidelag för sexuella läggningar tycker jag är att legitimera dem på något sätt. Jag skulle nog snarare kalla dem sexuella avvikelser, och då mycket sjuka sådana. De pedofiler som "behärskar sig" är fortfarande tickande bomber, man vet aldrig när de briserar. Tyvärr kan man ju inte spärra in människor INNAN de gjort något, men de flesta (skulle nog tro att alla pedofiler gör det)samlar ju på barnporr, och det är lika sjukt och olagligt det.

    Lazy skrev:

    Joo- visst...men en sak som glöms bort är ju gärningsmannens egen familj och anhöriga.

    Men nu tycker inte jag Leena att man ska fästa ngn större roll
    när det gäller anhöriga eftersom de oftast reagerar precis som
    vi andra el. tror du att en kvinna som får reda på att hennes
    man har begått sexualbrott mot barn tycker att det känns ok att
    ligga i samma säng som honom?

    Oftast reagerar de anhöriga som du tror, men tyvärr inte alltid. Ett äckel här i grannskapet förgrep sig på en 12-årig flicka, dotter till hans bästa vän. Trots att det fanns bevis och krypet erkände valde frun att ta barnen och följa med när han flydde utomlands No Man kan ju hoppas att han sätter gränsen vid incest, annars ligger hans egna två döttrar risigt till........
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Original Gangsters - Sida 3 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  Corven 2009-03-11, 15:44

    Jag håller helt med om att det är ett sjukt beteende. Sjukt i den meningen att det är abnormt och totalt emot alla samhällets konventioner.

    Men det är inte någon sjukdom. Det är inte så länge sen homosexualitet också ansågs vara en sjukdom....

    Jag hoppas verkligen att pedofili och de andra avvikande beteendena aldrig någonsin blir accepterade.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Original Gangsters - Sida 3 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  lazy 2009-03-11, 15:53


    Jag hoppas verkligen att pedofili och de andra avvikande beteendena aldrig någonsin blir accepterade.

    Håller med Corven här för i samma stund det blir en "sjukdom"
    så betraktas det som att personen inte kan hjälpa vad han
    gör o det är lättare att acceptera ngt om man kan säga att
    personen är "sjuk" pale
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters - Sida 3 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  cleopatra 2009-03-11, 17:27

    Corven on ons mar 11, 2009 1:44 pm
    Jag håller helt med om att det är ett sjukt beteende. Sjukt i den meningen att det är abnormt och totalt emot alla samhällets konventioner.

    Men det är inte någon sjukdom. Det är inte så länge sen homosexualitet också ansågs vara en sjukdom....

    Jag hoppas verkligen att pedofili och de andra avvikande beteendena aldrig någonsin blir accepterade.

    lazy on ons mar 11, 2009 1:53 pm
    Jag hoppas verkligen att pedofili och de andra avvikande beteendena aldrig någonsin blir accepterade.

    Håller med Corven här för i samma stund det blir en "sjukdom"
    så betraktas det som att personen inte kan hjälpa vad han
    gör o det är lättare att acceptera ngt om man kan säga att
    personen är "sjuk"

    Jag förstår er oro för att pedofili ska bli mer accepterat om den sjukdomsklassas, dock tror (och hoppas)jag att det aldrig kommer att ske.

    Att sjukdomsstämpeln på homosexualitet försvann och att det nu är mer accepterat tror jag inte går att överföra på varken pedofili, nekrofili eller tidelag. Den stora skillnaden är ju att homosexualitet sker mellan två vuxna människor som tar ansvar för sina egna liv och handlingar och som inte skadar någon. Detta kan inte sägas om någon av de andra böjelserna. Därför kommer det nog (tack och lov) aldrig bli socialt accepterat.

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    Vad jag förstår av det jag läst så har pedofiler på något sätt hämmats i sin sexuella utveckling och har stannat på ett barns nivå fast med en vuxens sexuella drift. Bör det då inte klassas som en utvecklingsstörning? Jag har försökt googla lite om det, men hittade ingen riktigt bra vetenskaplig sida som tog upp just hur det bör klassas och hur det uppstår. Någon som har kännedom om en sådan sida?

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    Vad det ÄN ska klassas som så bör de iaf hållas borta från oskyldiga barn, det verkar vi ALLA vara överrens om!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters - Sida 3 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-11, 17:39

    Håller helt med dig Cleopatra, Pedofoli, vuxna som ger sig på barn är helt åt helvete, oavsett om det är sjukdom eller ej, No
    Det faller helt under begreppet inga regler utan undantag?
    I den värld jag levt i många år, är barn och allt mot barn tabu?
    Och då snackar inte jag om pedofiler, utan allt, No
    Typ livnära sig på att sälja barnvagnar, barncyklar o.s.v.
    Den som gör så, blir jagade ut ur stan på direkten!
    Det är en av dom odiskutabla djungel lagar som gäller! No
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Original Gangsters - Sida 3 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-11, 22:27

    Ett skott i nacken är vad pedofiler förtjänar.

    bounce
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Original Gangsters - Sida 3 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  Susz X 2009-03-11, 23:00

    Det är ju märkligt ... att det ska vara sååå svårt ... att för ett land som Sverige inte kunna sätta dessa klara tydliga gränser med ansvar för barnens/ungdomars/utsattas rättigheter! Sätta ned foten en gång för alla och prioritera barnens rätt till trygghet både inrikes och utrikes, och säga "Rör du våra barn .. sååååå skyll dig själv!".

    Och med "våra barn" menar jag alla barn runt om vårt klot. Personer som våltar och skändar barn borde aldrig någonsin ges möjlighet att fortsätta manipulera ovetande människor och barn.. Att ovanstående fall inte är den ende vet vi- hela Sverige är nedlusat av förövare som ges möjlighet härja fritt...och allmänheten har ingen som helst möjlighet att kunna få reda på för att förebygga ytterligare offer..

    Visst har en vuxen peron ansvar för vad denne gör- utnyttjar man barn är det en medveten handling. Jag blir väldigt upprörd när jag förstår att det inte ens finns något färdigt lagförslag ...samt att massmedia och rättssamhället skyddar dessa brottslingar och lämnar fältet fritt för dem att fortsätta förstöra andras liv...såväl i Svedala som utomlands..Det är exakt vad som sker - ingen får ju veta vem brottslingen är!!! Måste vi bilda oppinion om en så ,kan tyckas självklar samhällelig rättighet? Att ha en möjlighet att se till att undvika såna manipulativa brottslingar som förstör ett barns hela liv...För sina egna sexuella kickars skull...



    Så här ser USA:s varningar/kartläggning till allmänheten ut klicka på länken:

    http://sexual-predator-report.com/pedophiles-maps.asp
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters - Sida 3 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-11, 23:01

    Skott i nacken, vet jag inte, kanske att ta i, men inlåst garanterat barnfritt resten av livet låter ju okey! Twisted Evil
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters - Sida 3 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-11, 23:05

    Varför inte hänga ut kända pedofiler på alla former på mjölkpaketen,
    Så ungarna har en chans och känna igen åtminstone kända pedofiler,
    Men det kanska bara skulle skrämma?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Original Gangsters - Sida 3 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  Susz X 2009-03-14, 16:21

    martin7lindgren skrev:Varför inte hänga ut kända pedofiler på alla former på mjölkpaketen,
    Så ungarna har en chans och känna igen åtminstone kända pedofiler,
    Men det kanska bara skulle skrämma?

    Då skulle väl Arla gå i konkurs- eller kanske tvärtom öka sin försäljning?!
    Vad jag tycker är för jävligt är - för att ta ett enda exempel:

    Interpool visste- de hade bilder på mannen när denne begick övergrepp på barn- mycket grova våldtäkter på barn..Han var efterlyst läänge- när ingen polis kunnat finna honom
    gock de ut med foto-MEN FÖRST EFTER TVÅ ÅR!!! Så snart massmedia publicerat fotot av mannen så greps han tack vare tips från allmänheten...efter ett år efterlystes en till
    på samma sätt- och åkte omgående fast tack vare allmänhetens tips ...

    Under dessa två år - hur många fler barns liv förstörde förbrytarna? Varför publicerades fotot med efterlysning inte omgående?

    Sponsored content


    Original Gangsters - Sida 3 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 15:01