Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Susz X
Leena-66
carlwiss
fredrik rahm70
Sniperace
Rainman
IK HAAT COMMUNISME
Regndrottning
lazy
MartinLindgren
KickTheRasist
15 posters

    Original Gangsters

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  lazy 2009-03-10, 13:20

    Håller med när det gäller kontrollen för det är för
    dj.....t när inte ens brukare på äldreboenden får
    vara ifred,i kommunen jag bor i tror jag att det är
    obligatoriskt nu även om det bara gäller timanställningar
    men det ska jag kolla upp.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-10, 13:35

    Döda? No
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Kastratio

    Inlägg  Leena-66 2009-03-10, 13:41

    Jag tror inte på kastration, eftersom övergreppen handlar om makt och kontroll, ser jag stor risk för att personen kommer att fortsätta-fast på ett annat (och tom mer fruktansvärd) sätt att förgripa sig på barn.
    Det finns olika programm och terapier för pedofiler i några slutna institutioner, men dom fungerar för det mesta bara hur länge personen är placerat där.
    Det är bra att barnomsorgen och skolan har blivit mer uppmärksamma vid anställningar av människor när det gäller den här typen av brott, ändå ser jag en liten risk med detta offentliggörande eftersom om detta idag gäller "bara" pedofiler och sexförbrytare, vilka brottslingar kommer näst? Narkotikabrottslingar? Våldsbrottslingar? Skattefifflare/ekonomiska brottslingar? Mördare? Inbrottstjuvar ("se här om din granne har tidigare dömt- köp extra larm i ditt hem)...det här är risken som jag jag tänker...samtidigt är det ju bra att vissa yrken är mer uppmärksamma när dom anställer- men vart går gränsen ?
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  cleopatra 2009-03-10, 20:27

    Jag har en mycket enkel lösning på problemet: SLÄPP INTE UT DEM!!!!! Då faller frågan om offentliggörande av pedofilers identitet eftersom det inte behövs. Det är redan konstaterat att pedofili inte kan botas utan bara hållas i shack, och INGEN kan garantera att de inte återfaller. Jag har uttryckt den här åsikten tidigare, på AB, och jag anser fortfarande att de läkare som skriver ut pedofiler bör åtalas för medhjälp om nya brott begås. Vem ger dem rätten att spela rysk roulette med samhällets barn? Varför ska de kunna släppa ut en tickande bomb med motivationen att det KAN gå? Ärligt talat så förstår jag inte hur de orkar leva med vetskapen om att de släppt lös ett monster som skadat ännu fler barn, själv skulle jag nog tagit livet av mig. Kärnfrågan måste vara: Vems intressen ska tillvaratagas först? En sjuk människa utan utsikter att bli frisk och som redan begått hemska övergrepp, eller ett oskyldigt barn? För mig är valet självklart.

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    Ett övergrepp mot barn kan aldrig sonas, hur länge de än sitter inlåsta, men man skyddar iaf framtida offer.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-10, 20:36

    cleopatra skrev:Jag har en mycket enkel lösning på problemet: SLÄPP INTE UT DEM!!!!! Då faller frågan om offentliggörande av pedofilers identitet eftersom det inte behövs. Det är redan konstaterat att pedofili inte kan botas utan bara hållas i shack, och INGEN kan garantera att de inte återfaller. Jag har uttryckt den här åsikten tidigare, på AB, och jag anser fortfarande att de läkare som skriver ut pedofiler bör åtalas för medhjälp om nya brott begås. Vem ger dem rätten att spela rysk roulette med samhällets barn? Varför ska de kunna släppa ut en tickande bomb med motivationen att det KAN gå? Ärligt talat så förstår jag inte hur de orkar leva med vetskapen om att de släppt lös ett monster som skadat ännu fler barn, själv skulle jag nog tagit livet av mig. Kärnfrågan måste vara: Vems intressen ska tillvaratagas först? En sjuk människa utan utsikter att bli frisk och som redan begått hemska övergrepp, eller ett oskyldigt barn? För mig är valet självklart.

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven


    Ett övergrepp mot barn kan aldrig sonas, hur länge de än sitter inlåsta, men man skyddar iaf framtida offer.



    Hej fru Cleo!


    Jag instämmer till 100 % i det vad du skriver .. men jag vill gå ännu längre du vet i Bibeln stor ju Öga för Öga Tand för Tand ...


    Om någon rör min lille !! då finns de ingen straff som kan nöja mig absolut inte .... den jäveln kommer ut någon gång (för att vi har inte den riktiga livstids i sverige som till exempel USA eller Turkyet )... och då kommer han inte att leva längre.



    Vet att det låter lite "cruel" But that is true !!


    MVH
    //KTR
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  Corven 2009-03-10, 20:40

    cleopatra skrev:En sjuk människa utan utsikter att bli frisk och som redan begått hemska övergrepp,

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven



    Jag försvarar inte pedofili på något sätt, och tycker också att man kan kasta bort nyckeln för dom som blir dömda.

    Men jag protesterar mot att pedofili kallas en sjukdom. Pedofili är en sexuell läggning, och inget man väljer. Inte mer än man väljer att bli homosexuell, eller vad man nu har för sexuell läggning. Det är ingen sjukdom. Det är olagligt, det är fel ur alla samhällssynvinklar. Men ingen sjukdom....

    Jag säger som en gammal chaufförskollega sa en gång, man kan inte rå för sin sexuella läggning, men man kan fan lära sig att behärska sig!
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-10, 20:53

    Corven skrev:
    cleopatra skrev:En sjuk människa utan utsikter att bli frisk och som redan begått hemska övergrepp,

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven



    Jag försvarar inte pedofili på något sätt, och tycker också att man kan kasta bort nyckeln för dom som blir dömda.

    Men jag protesterar mot att pedofili kallas en sjukdom. Pedofili är en sexuell läggning, och inget man väljer. Inte mer än man väljer att bli homosexuell, eller vad man nu har för sexuell läggning. Det är ingen sjukdom. Det är olagligt, det är fel ur alla samhällssynvinklar. Men ingen sjukdom....

    Jag säger som en gammal chaufförskollega sa en gång, man kan inte rå för sin sexuella läggning, men man kan fan lära sig att behärska sig!



    opps !!

    Vad skrev du mannen? "behärska sina tankar om hur kan man sätta på en babys ??"


    Fan skärpning nu!!


    Detta är inte sjukdom de är nogot mellan från sjuka och psykos
    dem människor skall inte leva mellan normala människor thats it!!


    MVH

    //KTR
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  lazy 2009-03-10, 20:59

    Problemet med de här människorna är ju att de inte kan behärska
    sej,de tycker inte ens att de har gjort ngt fel det andra problemet
    är att vi har en lagstiftning som säger att en människa kan inte
    vara inlåst hur länge som helst o här är det psykdoktorerna som
    har bollen i sin hand.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  Corven 2009-03-10, 21:15

    Jag tror att det finns en dold grupp pedofiler, som faktiskt kan behärska sig. Vi hör aldrig talas om dom bara. Det är ju knappast något man för till torgs?

    Dom vi hör talas om är ju dom som lever ut sin sexuella läggning, och på olika sätt begår övergrepp mot barn.Antingen genom att själva våldföra sig på dom eller genom att ta del av material från andra som våldfört sig på barn.

    Jag avskyr allt vad pedofili heter. Missförstå mig inte, men pedofili är ingen sjukdom. Förr trodde man att homosexuella kunde botas från sin sjukdom, men idag har man insett att det går inte. Eftersom det inte är någon sjukdom. Samma sak gäller pedofili.

    Jag hoppas dock att det aldrig någonsin blir accepterat på samma sätt som homosexualitet har blivit. Pedofili är ett brott, och ska bestraffas så hårt som möjligt.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Original Gangsters - Sida 2 Empty det

    Inlägg  Sniperace 2009-03-10, 21:20

    talas i vetenskapliga kretsar om att pedofilin är LIKA utbredd som homosexualiteten.

    en sak som det INTE talas om så mycket är att majoriteten av pedofiloffer om POJKAR, som utnyttjas av MÄN (eller kvinnor) dvs det är inte så ofta det är flickor som blir utnyttjade.

    Detta kan nog inte ses som mer sjukdom än att vara Homosexuell, man kan INTE hjälpa eller välja detta, och den pedofil som håller sina lustar i schack ser jag som beundransvärd, inte för att han har läggningen, utan för att han klarar av att behärka sig och undertrycka denna hemska läggning
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-10, 21:30

    Sjukdom, sexuell läggning, vi kan kalla det vad som helst, No
    Men vuxna som ger sig på barn sexuellt, antingen själva eller genom filmer/bilder, och därmed förstör resten av livet för många av dom drabbade ungarna, No
    Ska straffas och dömmas hårt, utan nåd, att man också hängs ut offentligt är ju ingenting mot vad många av offren drabbas av No
    Hur många utnyttjade barn har inte fått gå stora delar av sina liv, med sina mörka hemligheter, i tron att det varit deras fel? No
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-10, 21:36

    Många domstolar som dömmer barnsex brott, där gärningsmännen anses vara sjuka, dömmer till sluten psykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning!
    Vilket innebär att om läkarna friskförklarar tidigare än vad en fängelsedom hade blivit får man fortsätta avtjäna på ett fängelse! Twisted Evil
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  Sniperace 2009-03-10, 21:45

    Det är idag ÄNDRAT, idag ska det oftast till en särskild beslutsprövning, och en dom till VÅRD kan bli AVSEVÄRT LÄNGRE än ett fängelsestraff, det kan i princip bli tills de bär ut i KISTA, detta kan INTE ske vid ett fängelsestraff för pedofili!!

    och DET tycker jag är BRA
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-10, 21:57

    Håller med helt och fullt, dessa oskyldiga ungar som börjar utsättas många gånger när dom är riktigt små, och kanske i åratal innan det stoppas, Evil or Very Mad
    Är ju tvingade att bära det med sig resten av sina liv, så det är väl det minsta man kan begära att förövarna får göra detsamma, Twisted Evil
    Att bli uthängd på nätet av OG är lindrigt i jämförelse! Twisted Evil
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Offentliggöra

    Inlägg  Leena-66 2009-03-10, 22:05

    Joo- visst...men en sak som glöms bort är ju gärningsmannens egen familj och anhöriga. Dom har ju lidit och lider pga detta,är rädda och kränkta,ledsna,och förtvivlade och om man dessutom publiserar bilderna på personerna -kommer anhöriga,vänner och familjen drabbas ännu hådare.

    Vad tycker deras makar,deras ev barn, deras anhöriga,föräldrar, vänner och grannar om publiseringen?

    Flesta av oss har lätt att ta ställning till det här för att den här typen av brott är avskyvärd och obegripligt- det överskrider alla gränser ...men om det skulle vara din bästa vän, din make, din bror,din syster, din son/dotter, din fru,sambo,eller ditt barn som har begått den här typen av brott..vad händer då?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Original Gangsters - Sida 2 Empty men

    Inlägg  Sniperace 2009-03-10, 22:09

    när det gäller MÖRDARE, bankrånare eller andra som begår GROVA brott, då är det ju helt OK att dessa visas med bild o namn i tidningen, ser du någon skillnad mellan dessa och en pedofil som det är ett FAKTUM att barn bör hållas från om denne är ute i frihet!!

    Risken är inte så stor för en mördare eller bankrånare...DE kan bättra sig för att ALDRIG göra om sitt brott eftersom det INTE är en sexuell drift för dem
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-10, 22:44

    Ett litet problem, det är bara ett öppet och tydligt avståndstagande som gäller, dessa förövare har förbrukat sitt förtroende tycker jag!
    Vem det än vara månde, och väljer man att ge sitt support till förövarna får man väl dela på resten också! Arrow
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  lazy 2009-03-10, 23:08

    Joo- visst...men en sak som glöms bort är ju gärningsmannens egen familj och anhöriga.

    Men nu tycker inte jag Leena att man ska fästa ngn större roll
    när det gäller anhöriga eftersom de oftast reagerar precis som
    vi andra el. tror du att en kvinna som får reda på att hennes
    man har begått sexualbrott mot barn tycker att det känns ok att
    ligga i samma säng som honom?
    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Här är jag tvärsäker.

    Inlägg  palmevara 2009-03-10, 23:26



    Ni snackar om sjukdom etc. Homosexualitet är idag bevisats till en skadad / defekt del av hjärnan. Detta är vetenskapligt konstaterat idag. Alltså ingen sjukdom, men en annorlunda form på hjärnan. (Ni kan tro vad ni vill om detta, det är bara att slå upp senaste forskningsrapporterna om homosexualitet.)

    När det gäller pedofili är det en helt annan sak. Det är inte dragningen till barn i sig som ger dessa människor njutning. Det är makten i att vara totalt överlägsen som stimulerar dessas sexual- lust. De kan komma enbart av att se ett barn plågas.

    Sedan är det ofta så att denna läggning uppstår av något liknande som de själva utsatts för. Det behöver inte nämnvärt vara fullbordade samlag med dem själva som barn. det räcker att de misshandlats psykiskt och fysiskt i stor grad för att detta ska kunna uppstå.

    Själv är jag helt 100% säker på att jag är för dödstraff av dessa människor. Vissa forskare påstår att det är lika många pedofiler nu som förr, andra påstår att det är som en epidemi. Epidemin går ut på att pedofiler som blir fällda flera gånger för att ha utnyttjat barn, troligen skapat en eller flera nya pedofiler. Detta genom att en del av offren senare själva blir förövare av samma brott.

    För mig är det ren ondska i kubik. Jag skulle inte fundera en sekund på rätt eller fel. Jag skulle personligen grävt en grop i skogen och begravt den pedofil som rört ett av mina eller mina bekantas barn.

    Om dessa inte stoppas så antastar dem fler och fler.
    Det måste finnas en gräns på vad man ska tolerera.
    Varje skyddad pedofil som begår ett nytt brott, förstör för så många nya.

    Nä en kula i nacken bara. end of descussion.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-10, 23:28

    lazy skrev:Joo- visst...men en sak som glöms bort är ju gärningsmannens egen familj och anhöriga.

    Men nu tycker inte jag Leena att man ska fästa ngn större roll
    när det gäller anhöriga eftersom de oftast reagerar precis som
    vi andra el. tror du att en kvinna som får reda på att hennes
    man har begått sexualbrott mot barn tycker att det känns ok att
    ligga i samma säng som honom?

    Lazy... Tror du att en mamma skulle ta avstånd från sin son om denne har begått sexualbrott? Eller skulle mammans försöka skydda sin son?


    queen
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  lazy 2009-03-10, 23:46

    Det RD är en bra fråga men med risk för att bli "uppäten"
    så kan jag bara stå för mej själv och det innebär tveklöst
    att anmäla min egen son o hoppas att han får ngt slags
    behandling eftersom jag inte skulle kunna leva med vetskapen
    vad han gör o inte göra ngt åt det.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  Susz X 2009-03-11, 00:09

    Ett exempel..ta en funderare..hur hade detta kunnat undvikas- och hur ska det undvikas i framtiden? Är det rimligt att ingen får veta???


    Ungdomsledare åtalas för våldtäkt- så oxå förra året..men inte samma person...ett tag inom lås och bom..sen fortsätter de ju bara- inget nytt under solen..och massmedia/rättsväsende VILL inte avslöja vem brottslingen är...ingen får ens möjlighet att undvika dem..så är svensken...rätt eller fel?

    Den 42-årige ungdomsledare som misstänks ha utnyttjat 14 tonårspojkar sexuellt åtalades förra fredagen i Västerås för bland annat våldtäkt mot barn.

    Mannen arbetade som ledare i en idrottsförening i Västerås och tränade bland andra minderåriga pojkar i fotboll.
    Enligt åklagaren skedde de flesta övergreppen i Västerås men även i Örebro, Karlstad och i Tyskland.
    - Vi är otroligt förvånade. Det är skrämmande att misstankarna vuxit så snabbt och intensivt från ett fall till så många, säger Anders Carlsson, ordförande i Västerås Sportklubb, VSK, till TT.

    http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?artikel=2133080
    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=779433

    Utredningen om sexhärvan i Västerås omgärdas av stor sekretess. Rättegången, som inleddes förra året i Västmanlands tingsrätt, hölls bakom stängda dörrar.
    Att den gjorde det kan jag förstå- med hänsyn till offren..Men visst tycker jag de måste lägga ut en bild på personerna som håller på med sånt här vedervärdigt..det gör de på nätet i USA- så att barn ska ha en chans att undvika pedofiler. Inget nytt att en sån här får ett straff- släpps ut och fortsätter.

    Det finns ingen anledning att inte hjälpa till att förebygga sexuella övergrepp mot barn och ge alla de tänkbara offer en möjlighet att identifiera sin förövare och anmäla händelsen.
    Våldför man sig på barn och ungdomar är man medveten om vad man gör.
    Det förvånar mig att inte vuxna i massmedia/polis/politik/kommunal verksamhet/idrottsföreningar för öppna diskussioner med barn/ föräldrar om sånt här...just för att kunna sätta stopp i tid!
    Hoppas verkligen offren får all stöd som finns att få och mer därtill...Stor skam att inte gemensamma handlingsplaner finns för att förhindra våldtäckter av barn !!!
    Nej- fritt fram är det i dagens Sverige- att fortsätta övergreppen- i vilken "frivillig" idrott som helst!
    Det ligger alttså en del planering bakom de listigaste förbrytarna- vad är det att skydda? Är det inte offren energin ska läggas på? Och möjliggöra att fler medvetet får möjlighet att undvika dessa vedervärdiga brottslingar?

    Och- inte sjutton är övergepp/ våldtäkt av barn jämförbart med homosexualitet..hur i hela fridens namn kan man få det till det egentligen?
    Och- hade det varit en person i min omgivning eller mitt barn som begått brotten- så hade jag inte skyddat och tillåtit denne fortsätta förstöra andra människors liv- till slut även sitt eget och alla andras i omgivningen oxå.
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-11, 01:25

    fredrik rahm skrev:Och om ngn uthängd blir dödad som i usa?

    hur försvarar vi det?

    "rätt åt det svinet mentalitet??"

    Vadå som i USA? Att USA har ett system som f ö minskar brott mot barn och kvinnor med 35 procent de senaste 15 åren är enligt mig bara bra. I Sverige är det tvärtom.
    T e x om ett barn försvinner så skickas per automatik ett alarm ut till området där allmänheten är med på skallgång. Dömda pedofiler registreras och man kan ta reda på om sin granne har förgripit sig på barn eller inte. Bara rättfärdigat enligt mig.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-11, 01:28

    Buddy Israel skrev:
    fredrik rahm skrev:Och om ngn uthängd blir dödad som i usa?

    hur försvarar vi det?

    "rätt åt det svinet mentalitet??"

    Vadå som i USA? Att USA har ett system som f ö minskar brott mot barn och kvinnor med 35 procent de senaste 15 åren är enligt mig bara bra. I Sverige är det tvärtom.
    T e x om ett barn försvinner så skickas per automatik ett alarm ut till området där allmänheten är med på skallgång. Dömda pedofiler registreras och man kan ta reda på om sin granne har förgripit sig på barn eller inte. Bara rättfärdigat enligt mig.



    Jag instämmer där för en gångs skull faktisk !!
    avatar
    Jollan


    Antal inlägg : 46
    Join date : 09-02-24

    Original Gangsters - Sida 2 Empty Förbrukade rättigheter

    Inlägg  Jollan 2009-03-11, 02:55

    Läste någonstans för länge sen att det skulle vara en grov kränkning av integriteten om man skulle hänga ut dömda våldtäktsmän med namn och bild, var nån psykolog el liknande som behandlade såna som sa det. Och att det skulle motverka deras ambition att bli behandlade. Kanske kan ligga något i det sista men...
    Har dom som begått ett sånt brott på något sätt respekterat sina offers integritet? Knappast. Man kan väl inte bli så mycket mer kränkt än så.
    Jag tycker nog att dom har förbrukat sin rätt till personlig integritet fullständigt. Gärna högre straff och kastrering som villkor för frigivning, kemisk eller fysisk. Kemisk kräver ju regelbunden medicinering så då ska dom ha fotboja så att man får tag på dom om dom avbryter behandlingen.
    Nekar dom kastrering ska dom hållas inlåsta för att skydda allmänheten. Fota dom regelbundet så att dom kan efterlysas officiellt med namn och färsk bild om dom rymmer.
    Respekterar man inte andras integritet så kan man inte kräva någon respekt för den egna heller, spelar ingen roll om man klassas frisk eller mentalt störd.
    Kunde gott gälla en del andra brottslingar också att man ställer krav för att frige dom efter avtjänat straff. Finns ju gott om människor, t.ex bankpersonal, taxischaffisar etc som inte kunnat fortsätta sitt arbete och blivit folkskygga i övrigt också efter att dom blivit hotade och/eller misshandlade. Ett sånt brott kan vara nästan lika knäckande som en våldtäkt.
    En bekants son som valde fel bana har åkt fast för flera grova rån, senaste gav 8 år. Vet att en kassörska tack vare honom aldrig klarat att återgå till jobbet, hon blev förtidspensionerad.
    Minst 5 år med fotboja efter frigivning eller dubbelt mot strafftiden. I så fall skulle den killen när han friges om 2 år få ha fotboja 16 år efter muck. Skulle nog kunna ha nån inverkan på återfallsstatistiken.
    Finns väl en o annan OG som skulle förtjäna det också.

    Sponsored content


    Original Gangsters - Sida 2 Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 21:05