Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Susz X
Leena-66
carlwiss
fredrik rahm70
Sniperace
Rainman
IK HAAT COMMUNISME
Regndrottning
lazy
MartinLindgren
KickTheRasist
15 posters

    Original Gangsters

    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Original Gangsters Empty Original Gangsters

    Inlägg  KickTheRasist 2009-03-09, 23:45

    Har hittat en sidan där OG lägger ut saxförbrytare, pedofiler etc...



    http://www.kriminellt.com/




    Är det rätt att göra på detta viset ??
    Skall man ha rätt lägga bilden på förövare ??
    Skall man ha rätt att lägga person nummer och adress på förbrytare??




    Vad Tycker ni ??
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-10, 00:18

    Svår fråga, men TV och dagstidningar gör ju det sedan länge,
    Men flytta ner frågan till till plats under nya ämnet kriminologi, du kanske inte tänkte på det! Wink
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  lazy 2009-03-10, 00:23

    Varför inte? Är personen dömd så anser jag att det är bättre
    att skydda ev. framtida offer än brottslingen.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  Regndrottning 2009-03-10, 00:42

    Javisst! För en bevisad och dömd sexförbrytare kan offentliggörandet vara en del av straffet.

    Varför skall vi alltid frossa i offrens olycka? Varför kan vi algrig gotta oss att den skyldige pekas ut och får straff?

    Skulle en brottsling flytta in i mitt grannskap så skulle jag vilja veta det...


    queen
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-03-10, 00:43

    KickTheRasist skrev:




    Vad Tycker ni ??

    Helt rätt! Mera sådant!
    avatar
    Rainman


    Antal inlägg : 123
    Join date : 09-02-17

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  Rainman 2009-03-10, 01:04

    Svenskt rättsväsende bygger på några intressanta principer.

    1. Du är oskyldig till dess en domstol (från tingsrätt till Högsta Domstolen) funnit motsatsen bevisad och domen vunnit laga kraft.

    2. När du avtjänat ditt tilldömda straff anses du ha sonat ditt brott.

    Jag har inte detaljgranskat sidan som det refereras till men skulle det var så att Original Gangsters (och om OG är den organisation den påstås vara) ligger bakom sidan finner jag det närmast löjeväckande att man hänger ut andra brottslingar.

    Jag anser dock att det är en god idé att ha koll på dömda sexbrottslingar (förutsatt det finns ett lagrum som möjliggör detta) men det är knappast OG´s sak att sköta det.

    Mvh
    Rainman
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  lazy 2009-03-10, 01:11

    De som hade sidan från början blev så hotade så att det
    var därför Original Gangsters tog över den, jag hyllar
    inte heller organiserad brottslighet men tycker nog att
    vi medborgare har rätt till info och om det krävs en
    kriminell organisation för att få ha sidan ifred så
    tycker jag att det säger mer om vårt s.k "rättsväsende"
    än om organisationen i sej.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-10, 10:23

    Där måste jag hålla med dig helt och hållet Lazy, Cool
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Original Gangsters Empty håller med

    Inlägg  Sniperace 2009-03-10, 10:45

    Att lägga ut namnen på DÖMDA brottslingar där domen vunnit laga kraft är HELT rätt och riktigt, det har dock visat sig ett fel, nämligen det att någon FEJKAT ett domstolsprotokoll med dom och allt med en helt oskyldig människas namn och personnr.

    DETT var fruktansvärt, men kan väl knappast vara skäl att förbjuda eller stoppa sådant, för då borde ju även rättegångar stoppas eftersom det förekommer att oskyldiga döms...
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-10, 10:47

    Är ej ett fängelsestraff ens "betalning" till samhället?

    Vilken sorts brottslingar skall hängas ut och nagelfaras?


    Detta ser jag som en intressant fråga faktiskt.

    håller dock med rainman i detta:

    Jag anser dock att det är en god idé att ha koll på dömda sexbrottslingar (förutsatt det finns ett lagrum som möjliggör detta) men det är knappast OG´s sak att sköta det.


    Mera Kontroll av folk som skall jobba med barn/vård tycker jag allt.

    Det var ej länge sedan det lagstadgades att ÄVEN kvinnor skall lämna polisutdrag vid arbetsansökningar,DEt har länge varit OBLIGATORISKT för män.

    Dock tycker jag att detta skall gå automatiskt vid en viss TYP av arbetsansökningar.

    tex skola vård fritid

    avatar
    carlwiss


    Antal inlägg : 72
    Join date : 09-02-20

    Original Gangsters Empty Vi måste värna våra barn och kvinnors trygghet högre!

    Inlägg  carlwiss 2009-03-10, 11:06

    Våldtäktsmän och pedofiler får en felaktig bild från lagmännen idag.
    Det anses att dessa ska få förbli anonyma efter avtjänat straff.

    Men samtidigt påvisar läkare att dessa människors beteende inte går att ändra med hjälp av straff eller vård så som vi känner till idag.

    Alltså är dessa att klassa likt människor som bär en dödlig sjukdom. En dödlig sjukdom som smittar. Inte vill du väll att dina barn ska vandra runt med risken att få ebola? Lika lite vill du att dina barn ska vandra runt med risken att bli utsatta för övergrepp.

    Det handlar alltså inte längre om våldtäktsmännens rättigheter, utan om barnens rättigheter. Vi måste ha rätten att få veta vart farorna finns och vad det är för faror i närheten av våra barn.

    För mig är det självklart att dessa människor som är dömda bör hängas ut för allmänheten. Inte i syfte att straffa ytterligare, utan i syfte att varna oss för extrem fara. Varje övergrepp förstör flera liv för all framtid. Detta kan vi inte tolerera.

    Sedan bör naturligtvis dessa människor skyddas mot omvärldens vrede. För att vreden och föraktet finns mot dem, det vet vi och de. Men detta skydd får inte innebära en fara för våra barn, i form av anonymitet.
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters Empty En tanke...

    Inlägg  Leena-66 2009-03-10, 11:25

    Eftersom OG nu vill framstå som "uppgiftslämnare för allmänheten" i form av att publisera vissa typ av brottslingar...gäller detta offentliggörande också om det visar sig att det finns den här typen av brottlingar bland deras egna medlemmar?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-10, 11:26

    sant carl och bra skrivet.

    det finns otaliga exempel i USA (var annars) hur dömda uthängda våldstäcks och pedofiler blivit misshandlade och tom skjutna av "rättvisa" medborgar garden när dom flyttat in i ngt område. efter avtjänat straff.

    Med den mentaliteten kan vi ju Fimpa straffet direkt och liksom låta "pöbeln" sköta jobbet.

    Vill vi ha sån mentalitet i lilla landet falukorv?
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  Susz X 2009-03-10, 11:29

    Jag hyllar absolut inte OG- och tycker det är fel attdet är just dessa som nu håller i siten- det var inte heller de som startade siten/ siterna som hänger ut personer som begått våldtäkt på barn.
    Våldtäkt/ sexuella övergrepp av barn är en medveten egoistisk handling- tillfogar man en annan människa så mycket lidande- oftast livslångt- medvetet så är det minsta man får räkna med att vara offentlig - dessutom är återfallsrisken mycket hög/ vanlig bland dessa förövare!!!! Självklart måste allmänheten varnas tycker jag- ...?
    Det är offren det ska läggas vikt på att få ett gott liv- om det alls går...Tyvärr verkar det som de flesta hellre vill skydda brottslingen- är det rätt? Har denne inte ansvar för sina medvetet valda handlingar alls?


    Senast ändrad av Susz X den 2009-03-10, 11:45, ändrad totalt 1 gång
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-10, 11:33

    Det kan du säkert vara helt säker på Leena66,
    Sexförbrytare har den lägsta rangen runt på anstalterna,
    Därav dessa specialavdelningar för dessa fångar,
    Hittar som i det här fallet OG en katt bland hermelinerna i sina egna led,
    Så skulle nog den personen vara glad om det stannade att bli uthängd med namn på nätet! pirat
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  lazy 2009-03-10, 11:40

    Precis vad jag tänkte skriva martin men du hann före! Very Happy
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  Leena-66 2009-03-10, 11:44

    martin7lindgren skrev:Det kan du säkert vara helt säker på Leena66,
    Sexförbrytare har den lägsta rangen runt på anstalterna,
    Därav dessa specialavdelningar för dessa fångar,
    Hittar som i det här fallet OG en katt bland hermelinerna i sina egna led,
    Så skulle nog den personen vara glad om det stannade att bli uthängd med namn på nätet! pirat

    Jag skulle inte vara så säker på det. "Våra egna medlemmmar i OG som är sexförbrytare/våldtäcksman- lista"- gängen skyddar ju sina egna medlemmar-oavsett brott.
    Jag vet att sexförbrytare oftast får sitta isolerade av sina straff..men är dom medlemmar i någon gäng, är dom inte medlemmar utifrån vilka brott dom har begott utan deras medlemskap handlar om andra " meriter"
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  lazy 2009-03-10, 12:00

    Leena, det finns regler även hos OG.

    “Information: Man är provmedlem fram till att Europa-Presidenten har gett sitt godkännande och endast EuropaPresidenten har rätten att utesluta någon ur organisationen. Alla medlemmar skall betala en månadsavgift på 2000kr, varav hälften går till Europa-Presidenten. Alla medlemmar skall avstå 30% av det dom tjänar, 20% skall gå till Europa-Presidenten, 10% skall gå till Sverige-Presidenten. En medlem som förnekar sitt medlemskap utan Europa-Presidentens godkännande blir automatiskt utesluten ur O.G, ingen medlem får bruka narkotika oavsett position. Den som bryter mot dessa regler blir utdelad ett “straff”, Europa-Presidenten är den som avgör straffet.

    Endast ledningen kan uttala sig i media, dock kan vissa undantag göras med Europa-Presidentens godkännande.

    O.G är en stöd organisation för män som känner utanförskap i samhället, där etnicitet och relgion inte har någon betydelse. O.G grundades av Europa-Presidenten,Denho “Dano” Acar år 1993, då han endast var 18 år gammal. O.G:s ledning bestor av Europa-President, Denho “Dano” Acar. Sverige-President, Wojtek Walczak. Vice-President, Geoffrey Kitutu. Stockholm- President, Jonas Bergdahl. Gävle-President, Janne Helander.”
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  Leena-66 2009-03-10, 12:12

    lazy skrev:Leena, det finns regler även hos OG.

    “Information: Man är provmedlem fram till att Europa-Presidenten har gett sitt godkännande och endast EuropaPresidenten har rätten att utesluta någon ur organisationen. Alla medlemmar skall betala en månadsavgift på 2000kr, varav hälften går till Europa-Presidenten. Alla medlemmar skall avstå 30% av det dom tjänar, 20% skall gå till Europa-Presidenten, 10% skall gå till Sverige-Presidenten. En medlem som förnekar sitt medlemskap utan Europa-Presidentens godkännande blir automatiskt utesluten ur O.G, ingen medlem får bruka narkotika oavsett position. Den som bryter mot dessa regler blir utdelad ett “straff”, Europa-Presidenten är den som avgör straffet.

    Endast ledningen kan uttala sig i media, dock kan vissa undantag göras med Europa-Presidentens godkännande.

    O.G är en stöd organisation för män som känner utanförskap i samhället, där etnicitet och relgion inte har någon betydelse. O.G grundades av Europa-Presidenten,Denho “Dano” Acar år 1993, då han endast var 18 år gammal. O.G:s ledning bestor av Europa-President, Denho “Dano” Acar. Sverige-President, Wojtek Walczak. Vice-President, Geoffrey Kitutu. Stockholm- President, Jonas Bergdahl. Gävle-President, Janne Helander.”
    ...och inte så himla länge sen åkte fast flera OG medlemmar i stureplan, yrkesverksamma i krogbranchen i form av dörrvakter och säkerhetsvakter pga kokain,anabola,både bruk och försäljning, och dom är inte uteslutna..när det gäller sexuellt utnyttjande, är det vanligt förekommande företeelse bland dom kretsarna. Regler i all ära-men med förutsättning att dom tillämpas.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  lazy 2009-03-10, 12:21

    När det gäller våldtäkter o sexuella övergrepp,speciellt mot
    barn så håller jag helt med martin om att den medlemmen skulle
    vara glad över att enbart bli uthängd på nätet.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  MartinLindgren 2009-03-10, 12:31

    Vi kan säga lite enkelt, att jag vet vad sexbrottslingar har för status ute på kåkarna, Twisted Evil
    Sen kan ju den här uthängningen av "dömda" alltså inga oskyldiga t.o.m vara bra för många av dom gubbarna när dom avtjänat och släpps fria, Twisted Evil
    Bara vetskapen att folk vet vilka dom är, och har koll på dom kanske får många att inte begå nya brott? Twisted Evil
    Som det kan vara idag, att t.ex pedofiler som avtjänat får sekretess skydd, och kan få bostad i något barnrikt område utan att ungar eller föräldrar har en aning om vem grannen är! Evil or Very Mad
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  Leena-66 2009-03-10, 12:31

    lazy skrev:När det gäller våldtäkter o sexuella övergrepp,speciellt mot
    barn så håller jag helt med martin om att den medlemmen skulle
    vara glad över att enbart bli uthängd på nätet.

    Det skulle jag också vara.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-10, 12:42

    Och om ngn uthängd blir dödad som i usa?

    hur försvarar vi det?

    "rätt åt det svinet mentalitet??"
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  lazy 2009-03-10, 12:54

    Jo jag vet att det har hänt o det är svårt att försvara
    men det är också svårt att försvara att dömda sexualförbrytare
    har kunnat jobba både inom skola o barnomsorg + att kunna
    fortsätta sina övergrepp just p.g.a att de varit anonyma.
    Kemisk kastration?
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-10, 12:57

    lazy skrev:Jo jag vet att det har hänt o det är svårt att försvara
    men det är också svårt att försvara att dömda sexualförbrytare
    har kunnat jobba både inom skola o barnomsorg + att kunna
    fortsätta sina övergrepp just p.g.a att de varit anonyma.
    Kemisk kastration?

    Snarare hårdare regler om kontroll och automatisk FLAGGNING av folk i sånna yrken..vilket jag skrev förut vilket ignorerades i debatten som vanligt=)

    Jag tex har 3 GGR fått lämna en kopia av polisutdrag när jag sökt jobb.. som tur var är den vit som snö.

    DETTA skall ske AUTOMATISKT enligt mej.

    Sponsored content


    Original Gangsters Empty Sv: Original Gangsters

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-09, 23:51