Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
Susz X
formsvackan
nordisk.nu
Infra
KickTheRasist
GustavAnder
captaincodd
11 posters

    Var är kritiken mot Israel?

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  Sniperace 2009-08-07, 12:14

    Infra skrev:Sniper. Jag menar ingenting beträffande holländska, belgiska, norska eller tyska judar. Hur många av dessa som har kazariskt blod flytande i sina ådror eller inte, det får du sätta dig och räkna ut själv. Du kan meddela mig resultatet.

    Du har inte rätt för dig då det gäller de jag pratar om. Det är som jag har sagt helt enkelt. Du skall inte fråga mig om sånt här. jag är ingen expert. Läs boken i stället.

    Proselyter är de som omvänder sig i tro. Kazarjudarna omvände sig icke i tro. De var beordrade av sin härskare att anta judendomen helt enkelt. Gällde varje familj i landet. Ordern löd: "omvänd er eller bli ett huvud kortare". Skrevs in i den Kazariska lagboken. Judendomen proklamerades som statsreligion. Det hela var naturligtviss ingen omvändelse i tron utan ett högst praktiskt arrangemang i syfte att rädda nationen från omedelbart förestående undergång. Påvens makt var stor och Påven blev många mäktigas mäns baneman på den tiden. Det var bara att göra som han sa, annars... Jmfr Tempelriddarna och deras undergång.

    Det var bara att dansa efter påvens pipa eller gå under. Islamisterna som nymornat vädrade morgonluft var heller inte att leka med, kan jag säga. En kroksabel i skrevet är ingenting man drömmer om precis. Alternativet var att använda sig av list. Det var det den kazariske härskaren gjorde. Krigslist.

    Kazarjudarna betraktades med förakt av de "riktiga" judarna ty de följde bara de mosaiska påbuden till hälften ungefär. Det är väl ungefär vad som går att lära sig som utantilläxa. Det var litet si och så med Thoraläsandet och följandet av lagen. En judisk nation förblev de iaf ända fram till sin undergång.

    KKoestlers bok är mycket läsvär och jag rekommenderar den till alla intresserade. Finns som nätbok. Sjaälv sträckläste jag den även om det tog ett
    par dar. Men detta är ju också något av mitt favoritintresse.


    så du talar alltså om judar i RELIGIÖS bemärkelse, även om dessa inte på något sätt är religiösa, dessutom påtvingade osv...

    men just detta Med Khazarerna och att dagens judar skulle består till 80% av dessa sägs ju även vara en MYT, kan det vara så att man måste se Koestlers bok som en sanning, och förneka alla som säger emot?

    Det florerar många sådana myter som många gånger motbevisats sedan dna-tekniken möjliggjorde att kunna se om det är just biologiska semiter, eller inte
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  Infra 2009-08-07, 12:37

    Det är något i ditt tonfall som stör mig, Sniper. Du letar fel även där inga fel finns. Och du kan aldrig vänta tills du hittar några. Du skall alltid vara den förste att bidraga med missförstånd och misstänkliggörande. Det är fult och det tycker jag illa om eftersom jag själv alltid försöker vara ärlig. Om det finns nåt i det jag säger som är fel så, säg det då.

    Om du hittar nåt fel i Arthur Koestlers resonemang så ta upp det med honom eller nån annan, inte med mig. Jag litar helt och fullt på hans omdömme och resurch.

    Nu antyder du att Arthur Koestler är ute i propagandisktiskt syfte. Ja men så ge fan i och läs hans bok då. Koestler propagerar varken för det ena eller det andra. Fattar du trögt? Koestler är jude. JUDE!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  Infra 2009-08-07, 12:59

    Det är klart att berättelsen av Kazarjudarna med förkärlek kan användas av rasister. Men modern forskning är överens om att de historiska fakta som presenteras i Koestlers bok stämmer överens med verkligheten.

    Jag ber om ursäkt om jag gett felaktiga geografiska koordinater för kazarien tidigar. Men det här med bergspasset stämmer. Det står jag för. Geografi var mitt sämsta ämne i grundskolan och berodde på att vi hade en så elak lärare.
    Saxat ur artikeln:

    "På 700-talet E.Kr. sökte detta krigiska folk en statsreligion. Man avböjde de muslimska och kristna sändebud som sökte förmå khazarerna att anta deras respektive läror. Samtidigt var judendomen i kris och behövde ett tillskott nya adepter. Khazarerna med sin krigiska tradition och roffar-mentalitet var utmärkta kandidater till denna unika judiska mission. Judarna skickade sändebud och lyckades övertala de khazariska ledarna om fördelarna att bli en del av det "utvalda folket". Därför konverterade det khazariska folket till judendomen och blev fullvärdiga judar."

    "David Fischer är en judisk forskare i Sverige vars doktorsavhandling "Judiskt liv - En undersökning bland medlemmar i Stockholms Judiska Församling", (Megilla Förlaget, Uppsala, 1996) prisats av Sveriges ledande judiska skikt. I sin avhandling (sid. 25) går Fischer in på "de äldsta kontakter mellan svenskar och judar som finns dokumenterade" och ger där helt reservationslöst som exempel när de svenska vikingarna på 800-talet kom i kontakt med khazarerna "i området kring floderna Don och Volgas nedre lopp".

    Om khazarerna förtäljer Fischer att "en stor del av dem, däribland merparten av adeln, köpmännen och kungarna konverterade under 700-talet till judendomen".

    Juden Theodor Katz skriver i sin recension av Koestlers bok, i Menorah, nr.4-1976, att "många chazarer [d.v.s khazarer] blev judar och deras konungar hade judiska namn, t ex Joseph och Benjamin" och skriver sedan tvärsäkert:"Att många chazarer blev judar är ett faktum, [...]."


    http://lege.net/nyapolitiken.biz/israel_o_palestina/det-kazariska-ursprunget.html
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Varsågoda allesammans.

    Inlägg  Infra 2009-08-07, 13:21

    Varsågoda!

    Här kan ni borja läsningen av juden Arthur Koestlers bok med en gång. Och Sniper: du kan väl blunda när du bläddrar förbi Ahmed ramis namn.

    Stort nöje!


    http://www.radioislam.org/koestler/sve.htm

    Det var visst inga fel på mina geografiska koordinater iaf. Det (landet) låg ju där jag sa. Tidsangivelsen jag gav var emellertid fel. jag ber om ursäkt för det.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  Sniperace 2009-08-07, 13:34

    Infra skrev:Det är något i ditt tonfall som stör mig, Sniper. Du letar fel även där inga fel finns. Och du kan aldrig vänta tills du hittar några. Du skall alltid vara den förste att bidraga med missförstånd och misstänkliggörande. Det är fult och det tycker jag illa om eftersom jag själv alltid försöker vara ärlig. Om det finns nåt i det jag säger som är fel så, säg det då.

    Om du hittar nåt fel i Arthur Koestlers resonemang så ta upp det med honom eller nån annan, inte med mig. Jag litar helt och fullt på hans omdömme och resurch.

    Nu antyder du att Arthur Koestler är ute i propagandisktiskt syfte. Ja men så ge fan i och läs hans bok då. Koestler propagerar varken för det ena eller det andra. Fattar du trögt? Koestler är jude. JUDE!


    I mitt tonfall?
    Jag har bara svårt att ta till mig att 80% av dagens judar skulle vara just Kahzarer, detta anses av många vara en myt, och andra en sanning, är man TVINGAD att tro på att det ÄR sanning?

    Är det inte ärligt om man tror på andra?

    Att DU är övertygad behöver väl inte betyda att alla andra måste tro så, och du anklagar ju samtidigt då de som INTE tror på detta att fara med lögner, låt oss vara överens om att det INTE är en BEVISAD TEORI.

    Att Kazharenerna fanns, och att de konverterade till Judendomen tror jag inte att någon förnekar, det är däremot påståendet att 80 procent av judarna idag är "Khazarska" Judar som man ställer sig frågande eller aqvvisande till!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  Infra 2009-08-07, 14:00

    Du tror på det du vill. Trosfrihet råder i Sverige.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  Sniperace 2009-08-07, 14:07

    Infra skrev:Du tror på det du vill. Trosfrihet råder i Sverige.

    Eller rättare sagt i detta fall ÅSIKTSFRIHET, trosfriheten gäller normalt religion....
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  lazy 2009-08-07, 16:29

    Regndrottning Yesterday at 9:14 am
    Du har rätt att det inte finns en chans att Abrahams ättlingar skall få plats i Israel.. De är ju miljarder människor! Men, det är iaf en god början när dessa kusiner finns på plats, tycker du inte? Wink

    Very Happy Laughing
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  Regndrottning 2009-08-07, 16:32

    lazy skrev:
    Regndrottning Yesterday at 9:14 am
    Du har rätt att det inte finns en chans att Abrahams ättlingar skall få plats i Israel.. De är ju miljarder människor! Men, det är iaf en god början när dessa kusiner finns på plats, tycker du inte? Wink

    Very Happy Laughing

    Tack för att DU begrep vad jag sade! Very Happy

    queen
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  lazy 2009-08-07, 17:17

    Är mycket väl medveten om att detta är provokativt så känsliga
    personer tittar på egen risk men om man gillar Radio Islam o
    vad de står för så får man faktiskt tåla lite själv också.

    https://www.youtube.com/watch?v=q_oTtmqEO4s
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-07, 23:23

    lazy skrev:Är mycket väl medveten om att detta är provokativt så känsliga
    personer tittar på egen risk men om man gillar Radio Islam o
    vad de står för så får man faktiskt tåla lite själv också.

    https://www.youtube.com/watch?v=q_oTtmqEO4s


    Lazy jag undrar varför skriver du inte öppet att du hatar Muslimer ???

    Du är så Jävllla genomskinligt som Blånazze faktisk !!


    Sen din Photoshop bajseri påverkar inte någon med någorlunda hjärna - kapacitet !!


    Denna kan du visa till din Shalom Sharon han kommer att runka av sig med glädje !!










    Twisted Evil
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  lazy 2009-08-07, 23:35


    KickTheRasist Today at 10:23 pm
    Lazy jag undrar varför skriver du inte öppet att du hatar Muslimer ???

    Därför att jag inte hatar muslimer men däremot fanatiker inom islam,svårt
    att förstå skillnaden?
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-07, 23:39

    lazy skrev:
    KickTheRasist Today at 10:23 pm
    Lazy jag undrar varför skriver du inte öppet att du hatar Muslimer ???

    Därför att jag inte hatar muslimer men däremot fanatiker inom islam,svårt
    att förstå skillnaden?


    Så du hatar inte Muslimer men supportrar IDF ??


    Är detta Logiskt ??
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  lazy 2009-08-07, 23:44

    KickTheRasist skrev:
    lazy skrev:
    KickTheRasist Today at 10:23 pm
    Lazy jag undrar varför skriver du inte öppet att du hatar Muslimer ???

    Därför att jag inte hatar muslimer men däremot fanatiker inom islam,svårt
    att förstå skillnaden?


    Så du hatar inte Muslimer men supportrar IDF ??


    Är detta Logiskt ??

    Du har inte förstått någonting KTR.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-07, 23:50

    lazy skrev:
    KickTheRasist skrev:
    lazy skrev:
    KickTheRasist Today at 10:23 pm
    Lazy jag undrar varför skriver du inte öppet att du hatar Muslimer ???

    Därför att jag inte hatar muslimer men däremot fanatiker inom islam,svårt
    att förstå skillnaden?


    Så du hatar inte Muslimer men supportrar IDF ??


    Är detta Logiskt ??

    Du har inte förstått någonting KTR.



    Tyvärr har jag förstått mycket detta är den dystra sanningen , dina kära IDF soldater håller på med Utrensningen av dem ursprungliga befolkningen enbart för att det skriver att Judar är den utvalda folket resten är skit !!

    Och ja Moses har utlovat den heliga landet enbart för Judar sant??
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  Infra 2009-08-08, 00:17

    Sniper skriver

    "men just detta Med Khazarerna och att dagens judar skulle består till 80% av dessa sägs ju även vara en MYT, kan det vara så att man måste se Koestlers bok som en sanning, och förneka alla som säger emot?

    Det florerar många sådana myter som många gånger motbevisats sedan dna-tekniken möjliggjorde att kunna se om det är just biologiska semiter, eller inte."

    Nej, Sniper. Det existerar inte många myter om det. Det enda som skulle kunna gälla som myt: att 80 % av nu levande judar är ättlingar till de gamla Khazarierna, konvertiterna.
    Och det är ingen myt iaf inte enligt ledande judar i forskarsamhället.

    Jag citerar från "Bakom kulisserna" som jag länkat till ovan:

    "Not: Arthur Koestler är en av judarna respekterad och välrenommerad författare. Självaste Einar Rimmerfors, som 1968-1973 var ordförande för Samfundet Sverige-Israel citerar frekvent just Koestler (se Rimmerfors´ bok "Från Abraham till Golda Meir", Gummesons, 1972) och den välkände judiske regissören och teaterchefen Georg Malvius har just Athur Koestler som förlaga för sin uppsättning av "Natt klockan tolv på dagen" på Stockholms Stadsteater, 2001.

    Även annan litteratur än Poliaks och Koestlers tar upp khazarerna. Exempelvis Kevin Alan Brooks bok "The Jews of Khazaria" som utkom så sent som 1999 (Jason Aronson Inc.). Boken är dock mer försiktig när det gäller khazarjudarnas inverkan på den etniska sammansättningen hos dagens ashkenazijudar. För att visa att kunskap om khazarerna inte är någon obskyr teori framfört av dammiga stollar kan vi berätta att Brooks bok hyllas av framstående judar som John D. Klier, professor i modern judisk historia vid University College, London, rabbinen Shlomo Yaffe, Chef för Institute for Jewish Literacy i Chabad House, West Hartford, CT, Yigal Rechtman som skriver i The Journal of the Jewish Genealogical Society of New York och Samuel Kurinsky, chef för Hebrew History Federation Ltd."
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  Infra 2009-08-08, 00:27

    lazy skrev:Är mycket väl medveten om att detta är provokativt så känsliga
    personer tittar på egen risk men om man gillar Radio Islam o
    vad de står för så får man faktiskt tåla lite själv också.

    https://www.youtube.com/watch?v=q_oTtmqEO4s

    [color=cyan][b]Ja, Lazy. Dessa "palestinier" förefaller, i sanning, hata allt vad zionism heter. Men det råkar inte vara så att det är israeliska propagandister som gömmer sig bakom maskeringarna?

    Här i stockholmstrakten tränar polisen ofta på att slå ner upplopp. Det gäller att få övningarna så realistiska som möjligt. Därför får halva insatsstyrkan klä ut sig till demonstranter. Färdigskrivna plakat med hatiska slagord sätts i deras händer. Föreställningen kan börja. Skulle man filma polisövningarna ute på F18 som numer har tagits över av polisen så skulle det se ut ungefär som på filmen du länkar till. Tror du det är idioter du debatterar med här på ACForum?

    Om jag ändå skulle ha fel så minns Ben Gurions ord, Lazy. Minns Ben Gurions ord.


    Senast ändrad av Infra den 2009-08-29, 13:36, ändrad totalt 4 gånger
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  Regndrottning 2009-08-08, 00:29

    Tror du det är idioter du debatterar med här på ACForum?

    Det finns gott om dem.... Wink

    queen
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  Infra 2009-08-08, 00:31

    Regndrottning skrev:
    Tror du det är idioter du debatterar med här på ACForum?

    Det finns gott om dem.... Wink

    queen

    Tack för den passningen.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  Regndrottning 2009-08-08, 00:32

    Infra skrev:
    Regndrottning skrev:
    Tror du det är idioter du debatterar med här på ACForum?

    Det finns gott om dem.... Wink

    queen

    Tack för den passningen.

    Infra... jag syftade inte på dig. Jag menade bara att det faktisk finns gott om idioter på forumet... Du vet vilka...Wink

    queen
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  Infra 2009-08-08, 00:36

    Ok Regn. Du behöver inte ta till dig ett ord om Kazarienjudarna.
    Men jag hoppas att du fick en nöjaktig förklaring till vart dina 9 och en halv stamfolk tog vägen. Dina och dina förresten. Det var ju Jakobs aka Israels 9 och en halv stam.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  Infra 2009-08-08, 00:39

    Regndrottning skrev:
    Infra skrev:
    Regndrottning skrev:
    Tror du det är idioter du debatterar med här på ACForum?

    Det finns gott om dem.... Wink

    queen

    Tack för den passningen.

    Infra... jag syftade inte på dig. Jag menade bara att det faktisk finns gott om idioter på forumet... Du vet vilka...Wink

    queen
    Ops! Jag tog åt mig. jag får ta och läsa igenom tråden ordentligt. jag är så upptagen med att själv författa texter och med resurch att jag alltid kommer efter på det.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  Regndrottning 2009-08-08, 00:45

    Infra skrev:
    Regndrottning skrev:
    Infra skrev:
    Regndrottning skrev:
    Tror du det är idioter du debatterar med här på ACForum?

    Det finns gott om dem.... Wink

    queen

    Tack för den passningen.

    Infra... jag syftade inte på dig. Jag menade bara att det faktisk finns gott om idioter på forumet... Du vet vilka...Wink

    queen
    Ops! Jag tog åt mig. jag får ta och läsa igenom tråden ordentligt. jag är så upptagen med att själv författa texter och med resurch att jag alltid kommer efter på det.

    Du vehöver inte ta åt dig på den punkten.... Jag har läst det du har skrivit och jag tycker det är intressant. Däremot är jag inte så kunnig i ämnet att jag kan bekräfta eller förneka sanningshalten.


    queen
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  lazy 2009-08-08, 01:02

    Infra Today at 11:27 pm
    Ja, Lazy. Dessa "palestinier" förefaller, i sanning, hata allt vad zionism heter. Men det råkar inte vara så att det är israeliska propagandister som gömmer sig bakom maskeringarna?

    Tyvärr inte, det är riktiga "demonstrationer" men jag anade att du är smart
    nog att förstå att hela videon är en parodi på det palestinska valet där
    Hamas vann, visst ett demokratiskt o riktigt val men till en riktigt
    odemokratisk rörelse.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  Infra 2009-08-08, 07:15

    lazy skrev:
    Infra Today at 11:27 pm
    Ja, Lazy. Dessa "palestinier" förefaller, i sanning, hata allt vad zionism heter. Men det råkar inte vara så att det är israeliska propagandister som gömmer sig bakom maskeringarna?

    Tyvärr inte, det är riktiga "demonstrationer" men jag anade att du är smart
    nog att förstå att hela videon är en parodi på det palestinska valet där
    Hamas vann, visst ett demokratiskt o riktigt val men till en riktigt
    odemokratisk rörelse.


    [quote]

    Ops Lazy. jag tror citattecknen hamnade litet galet. Skall väl stå runt `riktiga`och inte runt `Palestinier`.

    Sedan vann Hamas ett demokratiskt val. Är man odemokratisk då? scratch

    Sponsored content


    Var är kritiken mot Israel? - Sida 3 Empty Sv: Var är kritiken mot Israel?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 23:16