Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
blueheaven
Regndrottning
lazy
kanaljen
MartinLindgren
Sniperace
Redvictory
11 posters

    Maud Olofsson får skarp kritik!

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  Redvictory 2009-05-07, 09:47

    Och kritiken kommer ifrån de egna leden!

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2850391.svd
    http://www.dn.se/opinion/debatt/maud-olofssons-politik-en-katastrof-for-centern-1.860051


    Att hon hanterar kärnkraften, Centerrörelsens hjärtesak, som en fråga som hon själv bestämmer över är skandalöst. Hanteringen av kärnkraftsfrågan är den i särklass mest odemokratiska agerandet i partiets 99-åriga historia, skriver Hörnlund

    Men majoriteten bland C väljarna har sålt sig och bryr sig inte om vare sig hjärtefrågor eller annat som Maud gjort till sina egna eller rättare sagt Moderaternas! för det är ju de som är Alliansen!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  Sniperace 2009-05-07, 10:05

    Redvictory skrev:Och kritiken kommer ifrån de egna leden!

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2850391.svd
    http://www.dn.se/opinion/debatt/maud-olofssons-politik-en-katastrof-for-centern-1.860051


    Att hon hanterar kärnkraften, Centerrörelsens hjärtesak, som en fråga som hon själv bestämmer över är skandalöst. Hanteringen av kärnkraftsfrågan är den i särklass mest odemokratiska agerandet i partiets 99-åriga historia, skriver Hörnlund

    Men majoriteten bland C väljarna har sålt sig och bryr sig inte om vare sig hjärtefrågor eller annat som Maud gjort till sina egna eller rättare sagt Moderaternas! för det är ju de som är Alliansen!

    ska en politiker slaviskt följa en partielits åsikt, eller ska politikern följa FOLKVILJAN?

    Vilken politiker ser du som den bästa, den som följer vad VÄLJARNA har som åsikt, eller den som följer partitopparnas ORDER?

    Visst i DETTA fallet är HON toppen i partiet, men innebär det att hon ska gå emot sina VÄLJARE?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-07, 10:26

    Suck..., Javisst får Maudan hård kritik från sina egna, men redan har första ansvarsbefriandet kommit,
    Till skillnad mot Mona Sahlin, som forumhögern gör vad dom kan för att jaga livet ur, för en 14 gammal Toblerone, anses lilla Maudan få göra hur många piruetter hon vill åt att håll och kanter!

    Dessa högertomtar upphör aldrig att förvåna! Very Happy
    Vilket gör valet 2010 lätt för många av oss andra!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-07, 10:37

    Hur länge har pladdrande och flinande Maud Olofson varit partiledare nu?
    10 år kanske, så frågan är ju vad hon har mer och tillföra Centern?

    Med tanke på att hon har storhetsvansinne och inbillar sig själv vara partiet, kanske det är dags att lämna över till nya friska krafter!

    Något även Göran Person borde gjort några år tidigare, två mandat perioder som statsråd eller partiledare borde vara max vem det än handlar om,

    Då har man nog tillfört vad man kunnat, annars blir det som för Moina Sahlin, hon fick ju leda partiet i Göran Persons skugga sina två första år!
    Det är ju först nu forumhögern slutat yla om honom!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  Sniperace 2009-05-07, 10:42

    martin7lindgren skrev:Suck..., Javisst får Maudan hård kritik från sina egna, men redan har första ansvarsbefriandet kommit,
    Till skillnad mot Mona Sahlin, som forumhögern gör vad dom kan för att jaga livet ur, för en 14 gammal Toblerone, anses lilla Maudan få göra hur många piruetter hon vill åt att håll och kanter!

    Dessa högertomtar upphör aldrig att förvåna! Very Happy
    Vilket gör valet 2010 lätt för många av oss andra!


    Jaja, vi VET att du föredrar PARTIPISKA och att gå EMOT folkvilja, bara det följer en STRIKT partilinje...


    Nå, vad föredrar DU Martin, en politiker som följer vad VÄLJARNA vill, eller en politiker som STRIKT följer vad hennes partitoppar vill OAVSETT folkviljan?

    Ser du det som FEL att följa folkvviljan?
    Är DIKTATUR det du vill ha? att DIN vilja är det enda som gäller, alla undersökningar har ju visat att majoriteten av det Svenska folket VILL idag ha kärnkraft, i en demokrati är det väl folkviljan som styr, även om du anser att de är lurade?

    Och, nej, jag gillar INTE Maud, men ser knappast fel i att hon lyssnar på folket, det finns säkert andra bättre ledare än henne, de flesta politiker (alla?) är ändå egoister som suger ut så mycket de förmår ur köttgrytorna för egen vinning
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  Redvictory 2009-05-07, 11:45

    Sniperace skrev:
    martin7lindgren skrev:Suck..., Javisst får Maudan hård kritik från sina egna, men redan har första ansvarsbefriandet kommit,
    Till skillnad mot Mona Sahlin, som forumhögern gör vad dom kan för att jaga livet ur, för en 14 gammal Toblerone, anses lilla Maudan få göra hur många piruetter hon vill åt att håll och kanter!

    Dessa högertomtar upphör aldrig att förvåna! Very Happy
    Vilket gör valet 2010 lätt för många av oss andra!


    Jaja, vi VET att du föredrar PARTIPISKA och att gå EMOT folkvilja, bara det följer en STRIKT partilinje...


    Nå, vad föredrar DU Martin, en politiker som följer vad VÄLJARNA vill, eller en politiker som STRIKT följer vad hennes partitoppar vill OAVSETT folkviljan?

    Ser du det som FEL att följa folkvviljan?
    Är DIKTATUR det du vill ha? att DIN vilja är det enda som gäller, alla undersökningar har ju visat att majoriteten av det Svenska folket VILL idag ha kärnkraft, i en demokrati är det väl folkviljan som styr, även om du anser att de är lurade?

    Och, nej, jag gillar INTE Maud, men ser knappast fel i att hon lyssnar på folket, det finns säkert andra bättre ledare än henne, de flesta politiker (alla?) är ändå egoister som suger ut så mycket de förmår ur köttgrytorna för egen vinning

    Partipiska! du menar den Reinfeldt håller i?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  Sniperace 2009-05-07, 11:47

    den som ALLA partier försöker, inte minst sossar och vänster, här kvittar det om det är höger eller vänster Laughing
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  Redvictory 2009-05-07, 11:49

    Sniperace skrev:den som ALLA partier försöker, inte minst sossar och vänster, här kvittar det om det är höger eller vänster Laughing

    PARTIPISKAN VINER I ALLIANSEN!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty MOBBING I ALLIANSEN!

    Inlägg  Redvictory 2009-05-07, 11:51

    Samma so här på forumet!

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  Sniperace 2009-05-07, 12:02

    Jaja, jag VEEET vänstern har ALDRIG fel, och har ALDRIG gjort något fel, och kommer ALDRIG göra något fel.

    Och högern har ALDRIG gjort något rätt, och kommer ALDRIG gör det heller.

    nöjd?

    Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-07, 12:06

    Jag läste Börje Hörnlunds svidande kritik mot Maud Olofson och partiledningen,
    och inte blir jag förvånad, undrar bara varför det inte kommit för länge sedan,
    Så återigen säger jag, sanningen närmar sig borgaralliansen för varje dag som går!
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  kanaljen 2009-05-07, 12:08

    Redvictory skrev:Samma so här på forumet!

    Jaha, ännu mera sveavägen 68.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  Redvictory 2009-05-07, 12:09

    martin7lindgren skrev:Jag läste Börje Hörnlunds svidande kritik mot Maud Olofson och partiledningen,
    och inte blir jag förvånad, undrar bara varför det inte kommit för länge sedan,
    Så återigen säger jag, sanningen närmar sig borgaralliansen för varje dag som går!


    Men han har väl fel enligt sniperace! Maud kan göra precis vad hon vill så följer de små lammen lydigt fram till fållan för att sen slaktas!(Lammen tystnar del 2)
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-07, 12:11

    Ja du Sniper, för att vara opolitisk som du påstår, så försvarar du hårdnackat både borgaralliansen och SD med näbbar och klor,
    Samtidigt som du inte har mycket till övers för det rödgröna alternativet!

    Vilket du naturligtvis har din demokratiska rätt, att tycka och säga vad du vill,
    Men opolitisk är nog att ta i, eller hur?


    DU LÅTER IALLAFALL TVÄRBLÅ!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  Redvictory 2009-05-07, 12:14

    martin7lindgren skrev:Ja du Sniper, för att vara opolitisk som du påstår, så försvarar du hårdnackat både borgaralliansen och SD med näbbar och klor,
    Samtidigt som du inte har mycket till övers för det rödgröna alternativet!

    Vilket du naturligtvis har din demokratiska rätt, att tycka och säga vad du vill,
    Men opolitisk är nog att ta i, eller hur?


    DU LÅTER IALLAFALL TVÄRBLÅ!

    Han föddes blå (Bluebaby) han blev avslöjad för länge sedan! det är bara ännu mer patetiskt att han försöker påstå att han är politiskt obunden! så är det!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  lazy 2009-05-07, 12:19

    DU LÅTER IALLAFALL TVÄRBLÅ!

    Alla som inte håller med dej i allt martin sätter du omgående
    i det "blå facket". Leena66, SiP, Cleo och nu Sniper för att
    ta några exempel.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  Sniperace 2009-05-07, 12:21

    martin7lindgren skrev:Ja du Sniper, för att vara opolitisk som du påstår, så försvarar du hårdnackat både borgaralliansen och SD med näbbar och klor,
    Samtidigt som du inte har mycket till övers för det rödgröna alternativet!

    Vilket du naturligtvis har din demokratiska rätt, att tycka och säga vad du vill,
    Men opolitisk är nog att ta i, eller hur?


    DU LÅTER IALLAFALL TVÄRBLÅ!

    *skrattar*

    är det tvärblått att anse att alla löner över en viss nivå ska beskattas så att denna inte KAN överskidas, att det inte ska vara möjligt att få behåklla mer än ex 40.000 i utlön?

    att ha åsikten att fallskärmar och bonusar ska beskattas så hårt att det inte blir mer än en av FOLKET lämplig nivå?

    är det att var BLÅ att vara ÄRLIG och vilja följa folkets majoritetens önskan?

    är det att vara BLÅ att vara mot DIKTATUR oavsett politisk hemvist..

    isåfall är jag STOLT att anses vara BLÅ.


    men inte visste jag att om man är ärlig och kan erkänna att ett parti har FEL så placerar det någon som blå, det måste ju då innebära att just FÖRNEKANDE om att det egna partiet KAN ha fel gör att man är RÖD.


    men tyvärr Martin, jag tror du är totalt insnöad och har väldigt svårt att ta få egna åsikter och att du HELT tar en sådan och aldrig kan avvika eller se ett enda fel i denna, det må vara vad som helst, indoktrinering, amfetaminmissbruk eller vad som helst, men du klarar iallafall INte AV ATT ORDENTLIGT BILDA EN ÅSIKT på EGEN hand.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  Redvictory 2009-05-07, 12:22

    lazy skrev:DU LÅTER IALLAFALL TVÄRBLÅ!

    Alla som inte håller med dej i allt martin sätter du omgående
    i det "blå facket". Leena66, SiP, Cleo och nu Sniper för att
    ta några exempel.

    Om man inte är röd och samtidigt ENBART kritiserar de röda och hyllar de blå! vilken färg anses man då tillhöra lazy? visst är det väl löjligt att inte vilja erkänna?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  Sniperace 2009-05-07, 12:23

    Redvictory skrev:
    martin7lindgren skrev:Ja du Sniper, för att vara opolitisk som du påstår, så försvarar du hårdnackat både borgaralliansen och SD med näbbar och klor,
    Samtidigt som du inte har mycket till övers för det rödgröna alternativet!

    Vilket du naturligtvis har din demokratiska rätt, att tycka och säga vad du vill,
    Men opolitisk är nog att ta i, eller hur?


    DU LÅTER IALLAFALL TVÄRBLÅ!

    Han föddes blå (Bluebaby) han blev avslöjad för länge sedan! det är bara ännu mer patetiskt att han försöker påstå att han är politiskt obunden! så är det!

    och du tappades i golvet med huvudet före och fick massiv blodutgjutning i hjärnan??
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  Redvictory 2009-05-07, 12:27

    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    martin7lindgren skrev:Ja du Sniper, för att vara opolitisk som du påstår, så försvarar du hårdnackat både borgaralliansen och SD med näbbar och klor,
    Samtidigt som du inte har mycket till övers för det rödgröna alternativet!

    Vilket du naturligtvis har din demokratiska rätt, att tycka och säga vad du vill,
    Men opolitisk är nog att ta i, eller hur?


    DU LÅTER IALLAFALL TVÄRBLÅ!

    Han föddes blå (Bluebaby) han blev avslöjad för länge sedan! det är bara ännu mer patetiskt att han försöker påstå att han är politiskt obunden! så är det!

    och du tappades i golvet med huvudet före och fick massiv blodutgjutning i hjärnan??

    Där har du fel sniper! jag föddes som en alldeles underbar pojke och uppfostrades att själv ta reda på vilken partifärg jag ville tillhöra till motsats av samtliga alliansare som strängt uppfostrats till blåhögermänninskor helt utan empati för andra!
    alltså är det era föräldrar som rår för att ni är så empatilösa men ni själva som får ta konsekvenserna om ni vill fortsätta på detta högervis!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-07, 12:28

    Ja jisses madame Lazy fortsätter eka över nejderna! No

    För det första:

    1. Jag har inte hindrat någon att ha sin egen ideologi!
    2. Det är min fulla rätt att tro att dom jag snackar med är röda eller blå!
    3. Förstår inte vad du Lazy har med det och göra!

    P.S Du får vimsa runt och svinga din piska och batong över andra, mot mig hjälper det inte! No
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  Sniperace 2009-05-07, 12:39

    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:
    martin7lindgren skrev:Ja du Sniper, för att vara opolitisk som du påstår, så försvarar du hårdnackat både borgaralliansen och SD med näbbar och klor,
    Samtidigt som du inte har mycket till övers för det rödgröna alternativet!

    Vilket du naturligtvis har din demokratiska rätt, att tycka och säga vad du vill,
    Men opolitisk är nog att ta i, eller hur?


    DU LÅTER IALLAFALL TVÄRBLÅ!

    Han föddes blå (Bluebaby) han blev avslöjad för länge sedan! det är bara ännu mer patetiskt att han försöker påstå att han är politiskt obunden! så är det!

    och du tappades i golvet med huvudet före och fick massiv blodutgjutning i hjärnan??

    Där har du fel sniper! jag föddes som en alldeles underbar pojke och uppfostrades att själv ta reda på vilken partifärg jag ville tillhöra till motsats av samtliga alliansare som strängt uppfostrats till blåhögermänninskor helt utan empati för andra!
    alltså är det era föräldrar som rår för att ni är så empatilösa men ni själva som får ta konsekvenserna om ni vill fortsätta på detta högervis!



    näää, det tror vi INTE på, och jag empatilös, jag som ser även sossarnas påbörjande av detta jävelskap mot sjuka som ett hån?

    Jag som anser att sjuka och svaga i samhället ska ha allt stöd de KAN få?

    Jag som är FÖR invandring men som ser det som fel HUR vi tar emot dem och låter dem hamna i utanförskap?

    JAg som fostrats av en far och mor som levde FATTIGT pga att han var totalförlamad sittande i rullstol, en mor som gjorde allt för att ta hand om familjen trots att hon var manodepressiv, vi överlevde bara tack vara empatiska människor som ställde upp för oss och hjälpte oss.


    nädu, du är helt åt helvete och ute och reser, jag tillhör inte någon överklass, tvärtom, jag får vända på vartenda korvöre, och har ännu aldrig kunnat resa utomlands på semesterresor med familjen.

    så du vet inte ett SKIT vad du talar om i din inskräkthet och tro på vad det enda rätta kan vara.

    JAG är ärlig nog att skälla på ALLA partier när de gör fel, utan att följa några djävla partilinjer.

    men jag VET, det är så många som ALDRIG erkänner några fel, och bara ser felen hos andra *suck*
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  lazy 2009-05-07, 12:43

    Sniperace Today at 11:21 am
    *skrattar*

    är det tvärblått att anse att alla löner över en viss nivå ska beskattas så att denna inte KAN överskidas, att det inte ska vara möjligt att få behåklla mer än ex 40.000 i utlön?

    att ha åsikten att fallskärmar och bonusar ska beskattas så hårt att det inte blir mer än en av FOLKET lämplig nivå?

    är det att var BLÅ att vara ÄRLIG och vilja följa folkets majoritetens önskan?

    är det att vara BLÅ att vara mot DIKTATUR oavsett politisk hemvist..

    isåfall är jag STOLT att anses vara BLÅ.

    men inte visste jag att om man är ärlig och kan erkänna att ett parti har FEL så placerar det någon som blå, det måste ju då innebära att just FÖRNEKANDE om att det egna partiet KAN ha fel gör att man är RÖD.

    Detta är dagens höjdarinlägg! Laughing







    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-07, 12:48

    Suck..., den opolitiske Sniper fortsätter sitt blåa snack ivrigt påhejad av sin lika blåa meningsfrände Lazay!

    Budskapet låter, vi blå är kloka stora och förståndiga, ni andra är punchiga och därför är ni rödgröna! No


    Ja jisses i kapernarum!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  lazy 2009-05-07, 12:56

    Problemet martin är att du inte förstår vad Sniper
    egentligen skriver, är det för mycket text för dej
    eller vad är felet? Wink

    Sponsored content


    Maud Olofsson får skarp kritik! Empty Sv: Maud Olofsson får skarp kritik!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-13, 01:40