Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
Thetaxpayer
blueheaven
Sniperace
DirtyDog
marxisten
Corven
IK HAAT COMMUNISME
cleopatra
MartinLindgren
formsvackan
Susz X
15 posters

    Symboler...

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  Susz X 2009-05-11, 00:50

    För att återanknyta till ämnet symboler.


    Citat ur Stieg Larssons artikel:

    "FÖR ATT TA DENNA märkliga historia från början. Svenska Motståndsrörelsen (SMR) och dess ungdomsorganisation Nationell Ungdom (NU) grundades under andra halvan av 1990-talet. Bland organisationens förgrundfigurer finns idel kämpar från gamla Vitt Ariskt Motstånd, det vill säga den mest oförsonligt terrorromantiska grenen av svensk nazism vars centrala syfte består i att bekämpa ZOG – en fiktiv sionistisk sammansvärjning som hotar den vita ariska rasens bestånd och överlevnad.

    SMR valde som organisationssymbol ett lejon med ett armborst."


    "DEN SYMBOL SOM herr Nilsson stoltserar med har en mångtusenårig historia. Från tidernas begynnelse har Lejonet av Juda varit en av det judiska folkets mest populära och folkloristiska symboler.
    Symbolen är förmodligen i sin allra tidigaste variant fornegyptisk men följde med då Juda stam utvandrade från Egypten och blev ett dominerande inslag i historieböckerna. Kung David stammar från Judas hus och lejonet anses omväxlande symbolisera judisk styrka eller Gud. Vilket möjligen borde anses en smula svårsmält för kämparna i den antijudiska Svenska Motståndsrörelsen."


    Varför tar en nazistisk motståndsrörelse som SMR samma symbol som varit
    judendomens i så många år?
    Är det okunskap- eller vad?



    SMR har oxå en symbol med pil upp tatuerad på armen
    - verkar vara en fluga bland ungdomar i SMR i dag
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  cleopatra 2009-05-11, 00:57

    http://sv.metapedia.org/wiki/Expo


    Ja, usch vad jag ljuger. FY på mig! Rolling Eyes
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  Susz X 2009-05-11, 00:58

    martin7lindgren skrev:Framför allt kan jag inte se något fel med din tråd suszX,
    man får fråga om vad en symbol betyder, likaså svara av den som vet,
    och en del av oss andra får veta något nytt!

    Det där med symboler är inte fel att lära sig- finns en hel del..
    Just symboler är av stor betydelse för de flesta organisationer
    - så visst är det både intressant och värdefullt att lära mer
    egentligen..
    Finns så mycket egentligen- dock samanbinder även symboler
    vissa grupper med varandra..ibland kan det givetvis misstolkas
    - men inte alltid.
    Ungdomar påverkas mycket av symboler- det vet de som sprider dem..
    Tex via försäljning av ex T- shirtar som är "häftiga"...
    Kanske har du något exempel vad som är i dag av symbollik?




    Svar Cleo ang din länk till metapedia: Metapedia är en NAZISTISKT svar på wikipedia..den siten ger jag inget för alls. Det vet alla..Inget nytt allså..


    Senast ändrad av Susz X den 2009-05-11, 01:01, ändrad totalt 1 gång
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  marxisten 2009-05-11, 01:01

    cleopatra skrev:http://sv.metapedia.org/wiki/Expo


    Ja, usch vad jag ljuger. FY på mig! Rolling Eyes

    Gällande att de skulle vara antisemitiska blåljuger du! De kämpar mot sådana krafter i samhället. Var har du ens fått det ifrån. Det är ju bara att läsa på deras hemsida och det står vad de kämpar mot, däribland står det om antisemitiska krafter i samhället!

    "Stiftelsen Expo är en privat forskningsstiftelse som grundades 1995 i syfte att studera och kartlägga antidemokratiska, högerextrema och rasistiska tendenser i samhället. Verksamheten bedrivs på ideell grund. Stiftelsens plattform värnar demokrati och yttrandefrihet mot rasistiska, högerextrema, antisemitiska och totalitära tendenser i samhället."
    http://www.expo.se/omexpo-verksamhet.html
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  Susz X 2009-05-11, 01:04

    marxisten skrev:
    cleopatra skrev:http://sv.metapedia.org/wiki/Expo


    Ja, usch vad jag ljuger. FY på mig! Rolling Eyes

    Gällande att de skulle vara antisemitiska blåljuger du! De kämpar mot sådana krafter i samhället. Var har du ens fått det ifrån. Det är ju bara att läsa på deras hemsida och det står vad de kämpar mot, däribland står det om antisemitiska krafter i samhället!

    Metapedia är uppbyggd av ren nazistisk verksamhet. Hoppas det så småningom kommer att bli lika straffbarti hela Europa att propagera falskt som i Tyskland..
    En del väl insatta jobbar för det.
    Falsk tant det där..uscha...eller är det reen okunskap?
    Dessutom har du mage att med ditt hittepå kränka en högaktad person som är död
    - grundaren Stieg Larsson, cleo..vad är du för en person egentligen? Fasaden
    vet vi..


    http://expo.se/stieglarsson.html
    http://expo.se/omexpo-bakgrund.html


    Senast ändrad av Susz X den 2009-05-11, 01:15, ändrad totalt 1 gång
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  DirtyDog 2009-05-11, 01:15

    cleopatra skrev:Fast vänta lite nu DD. Jag tycker inte man ska kritisera någon för deras religionstillhörighet även om den är självvald(eller någon annan tillhörighet heller för den delen vare sig den är självvald eller inte). Det är hur individen tolkar religionen och hur denne beter sig som kan kritiseras. De som lever helt bokstavstroget, vilken religion de än tillhör, är oftast de som kallas fundamentalister. De som däremot tolkar bibeln/koranen osv med dagens måttstock och sållar kritiskt med skriftens ålder och hur världen såg ut då i huvudet, lyckas ofta mycket bättre i sin religionsutövning.
    Om du bara kikar lite högre upp i denna tråd så ser du nog att jag skrev: [color=white]Det var inte KRISTNA som var ansvariga för morden på judarna under andra världskriget. Anser du att det vore rättfärdigat av alla arabiska länder att kartlägga alla kristna i världen med hänvisning till religiös hemvist? Det vore mer förståeligt om det handlade om FUNDAMENTALISTER, du vet såna där som inte bara TILLHÖR en religion utan även TROR på den också.

    Tycker att det känns som om vi är hyffsat överens gällande FUNDAMENTALISTER. Wink
    cleopatra skrev:[size=18]
    Man får aldrig dra alla över en kam utan alltid se individen. När jag kritiserar kvinnosynen inom islam tex, så kritiserar jag dem män som har den, inte alla muslimska män. Det är tydligen inte många som har fattat trots att jag försökt vara tydlig med det, men så är det. Det är alltid individen som till sist ska stå skyldig och ta ansvar för sina gärningar, kompanistraff är uteslutet.
    Hmm, sitter du och kikar i mina inlägg innan jag hinner posta dem? Mitt senaste svar täcker nog det du skrev här.
    cleopatra skrev:
    Sen tror jag faktiskt inte att FS menade alla av samma etnicitet som de som stod utanför ambassaden, utan verkligen dem som stod där och skrek Wink Och fundamentalister får man kalla ylande kamelbesättningar och tom ännu värre saker, bara man inser att det bara gäller dem och inte alla.
    Skall jag vara ärlig så tror inte jag heller att han MENADE något illa när han sade som han gjorde. Däremot så anser jag att ni BÄGGE gör ett misstag som accepterar att man använder skällsord som är DIREKT kopplade till någons ursprung alldeles OAVSETT ifall dessa gapar utanför en ambassad, våldtar en pensionär eller mördar ett spädbarn.
    Det är ALDRIG okay att kalla någon för blatte, apa eller kamelryttare om det finns MINSTA möjlighet att misstänka att kopplingen är av rasistisk karaktär. För MIG är det alltså VÄRRE om en polis kallar en full neger för apa än om de kallar en full AIK-supporter för samma sak. Kan bara beklaga ifall du inte förstår hur jag tänker.

    I FS exempel så FANNS kopplingen eftersom han nämnde att de var Islamister. Att han kallar svenska AFA-aktivister för "ylande kamelbesättningar" är alltså en mindre grov sak som han nog inte behöver skämmas för.


    Senast ändrad av DirtyDog den 2009-05-11, 01:20, ändrad totalt 1 gång
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  cleopatra 2009-05-11, 01:17

    [quote="marxisten"]
    cleopatra skrev:

    Marxisten skrev:
    EXPO, antisemitiska. Vänta nu!

    De slåss ju för invandrares rättigheter och skapades för att kartlägga antisemitiska och högerkrafter i Sverige! Jag tror du missförstått något!

    Expo startades av AFA-aktivister 1993 och den första redaktör hette Tobias Hübinette. Under tiden han var redaktör för tidningen dömdes han för förtal och ofredande, han var även misstänkt för mord. När han dömdes i Uppsala tingsrätt 1995 fastslog tingsrätten att han lider av "en personlighetsstörning" som i sin förlängning kan leda till "rättshaverism och en paranoid utveckling".

    Kul kille. AFA är antisemiter av stora mått och stöds av Expo. Ergo: Expo är en antisemitisk blaska (som dessutom hålls på fötter med skattemedel).

    Till och med "högsta hönset" får kritik av de egna ledet:

    http://sydsvenskan.se/opinion/aktuellafragor/article418412/quotTa-antisemitismen-pa-allvar-Ohlyquot.html

    Dessutom ägnar de sig åt olaglig åsiktsregistrering, något som vänstern skrek i högan sky om när det drabbade dem på 60-70-talet.

    Snarare antisionistiska och mot israel i sådana fall, inte antisemitiska och emot judar. Läs på uttrycken innan du yttrar dig! Jag är emot Israel med men inget emot judar. Liksom jag är emot Amerika men inte emot indianer!

    Gällande åsiktregestrering har jag inget minne det handla om det, det handlade om rasism. Och vänstern, vad tjatar du om det för. Sett vilka som stödjer de?

    Företag och organisationer
    Följande Företag och organisationer stöder Expos plattform som värnar demokrati och yttrandefrihet, mot rasistiska, antisemitiska, högerextrema och totalitära tendenser i samhället:

    Socialdemokraterna i Lidingö.
    Grön Ungdom.
    Göteborgs Socialdemokratiska Partidistrikt.
    Hela Sverige - Artister mot nazister.
    Inexor.
    Liberala Ungdomsförbundet.
    LO-facken Strömsund.
    Miljöpartiet, Karlskrona.
    Moderata Ungdomsförbundet.
    Mål & Medel.
    RFSL.
    Förbundet Rädda Barnen.
    SKTF Göteborg
    Skogs- och Träfacket.
    Stockholm Pride.
    Studieförbundet Vuxenskolan.
    Svenska Byggnadsarbetareförbundet.
    Svenska Hamnarbetarförbundet.
    Svenska PEN-klubben.
    Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund.
    Svenska Transportarbetareförbundet.
    Botrygg Michael Cocozza.
    Timrå arbetarekommun.
    IF Metall mellersta Skåne

    Jag ser både LUF och MUF här och de är då inte vänster. Så varför tjata om vänster och åsiktreg?

    Intressant f.ö. om man läser "Följande Företag och organisationer stöder Expos plattform som värnar demokrati och yttrandefrihet, mot rasistiska, antisemitiska, högerextrema och totalitära tendenser i samhället:" Mot antisemitiska krafter. Raka motsatsen mot vad du sa!

    Och vad är Israel om inte judarna? Det är ju som att säga att man är emot Sverige men inte svenskarna. Att säga att man är emot USA men inte indianerna är som att säga att man är emot Sverige men inte samerna. Ett land ÄR dess befolkning. Är man emot landet så är man emot befolkningen, HELA befolkningen.

    Jaha, så åsiktsregistrering är ok om det gäller högerextremister? Och vem ska bestämma vilka som är det? Vilka kriterier ska uppfyllas för att man ska räknas som "lovligt byte" för Expo? Och visst finns det även folk från högern som uppskattar och stöder Expo, men det är fortfarande övervägande röd/gröna väljare och organisationer som finansierar den.

    Självklart kan inte Expo gå ut och öppet erkänna sitt samröre med AFA, det vore lika mycket självmord som om SD gick ut och öppet erkände att alla i partiet var rasister och att de samarbetade med betydligt mindre rumsrena nationalistiska partier. Inget finns på pränt och inget är erkänt varken från Expo eller SD, men det betyder inte att inget av det är sant.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  cleopatra 2009-05-11, 01:41

    DirtyDog skrev:
    cleopatra skrev:Fast vänta lite nu DD. Jag tycker inte man ska kritisera någon för deras religionstillhörighet även om den är självvald(eller någon annan tillhörighet heller för den delen vare sig den är självvald eller inte). Det är hur individen tolkar religionen och hur denne beter sig som kan kritiseras. De som lever helt bokstavstroget, vilken religion de än tillhör, är oftast de som kallas fundamentalister. De som däremot tolkar bibeln/koranen osv med dagens måttstock och sållar kritiskt med skriftens ålder och hur världen såg ut då i huvudet, lyckas ofta mycket bättre i sin religionsutövning.
    Om du bara kikar lite högre upp i denna tråd så ser du nog att jag skrev: Det var inte KRISTNA som var ansvariga för morden på judarna under andra världskriget. Anser du att det vore rättfärdigat av alla arabiska länder att kartlägga alla kristna i världen med hänvisning till religiös hemvist? Det vore mer förståeligt om det handlade om FUNDAMENTALISTER, du vet såna där som inte bara TILLHÖR en religion utan även TROR på den också.

    Tycker att det känns som om vi är hyffsat överens gällande FUNDAMENTALISTER. Wink
    cleopatra skrev:
    Man får aldrig dra alla över en kam utan alltid se individen. När jag kritiserar kvinnosynen inom islam tex, så kritiserar jag dem män som har den, inte alla muslimska män. Det är tydligen inte många som har fattat trots att jag försökt vara tydlig med det, men så är det. Det är alltid individen som till sist ska stå skyldig och ta ansvar för sina gärningar, kompanistraff är uteslutet.
    Hmm, sitter du och kikar i mina inlägg innan jag hinner posta dem? Mitt senaste svar täcker nog det du skrev här.
    cleopatra skrev:
    Sen tror jag faktiskt inte att FS menade alla av samma etnicitet som de som stod utanför ambassaden, utan verkligen dem som stod där och skrek Wink Och fundamentalister får man kalla ylande kamelbesättningar och tom ännu värre saker, bara man inser att det bara gäller dem och inte alla.
    Skall jag vara ärlig så tror inte jag heller att han MENADE något illa när han sade som han gjorde. Däremot så anser jag att ni BÄGGE gör ett misstag som accepterar att man använder skällsord som är DIREKT kopplade till någons ursprung alldeles OAVSETT ifall dessa gapar utanför en ambassad, våldtar en pensionär eller mördar ett spädbarn.
    Det är ALDRIG okay att kalla någon för blatte, apa eller kamelryttare om det finns MINSTA möjlighet att misstänka att kopplingen är av rasistisk karaktär. För MIG är det alltså VÄRRE om en polis kallar en full neger för apa än om de kallar en full AIK-supporter för samma sak. Kan bara beklaga ifall du inte förstår hur jag tänker.

    I FS exempel så FANNS kopplingen eftersom han nämnde att de var Islamister. Att han kallar svenska AFA-aktivister för "ylande kamelbesättningar" är alltså en mindre grov sak som han nog inte behöver skämmas för.

    Japp jag är fembarnsmamma, jag har ögon i nacken och ser ALLT Wink Jo, jag förstår hur du tänker och kan hålla med till viss del, dock tycker jag inte att "kamelryttare" är farligare än de invektiv de slänger efter oss och de rider ju faktiskt på kameler i många länder i MÖ Wink Skämt å sido så förstår jag vad du menar med att det inte får uttalas som rasistiskt invektiv, men å andra sidan kan jag upplysa om att de ord mina flickor kommer hem och berättar att vissa pojkar i skolan kallar dem är mycket värre än så. Givetvis kan det vara så att dessa i sin tur har fått höra nedsättande kommentarer om sin etnicitet sen de var små, men där kan man snacka om generalisering eftersom dessa ord aldrig yttrats av mina döttrar. De har verkligen inte fått lära sig hemifrån att skilja på individer utan förutsätter att alla "svennar" är samma skit. Iofs så ursäktar det givetvis inte ett likadant beteende från oss bara för att de gör det, det är alltså ingen ursäkt men kan vara en orsak.

    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  DirtyDog 2009-05-11, 01:49

    cleopatra skrev:
    Självklart kan inte Expo gå ut och öppet erkänna sitt samröre med AFA, det vore lika mycket självmord som om SD gick ut och öppet erkände att alla i partiet var rasister och att de samarbetade med betydligt mindre rumsrena nationalistiska partier. Inget finns på pränt och inget är erkänt varken från Expo eller SD, men det betyder inte att inget av det är sant.
    Att en av grundarna var en ökänd AFA-aktivist med blandat rykte gör förvisso inte hela organisation "smittad". Wink

    Kolla bilden på denna sida

    Jämför sen med denna bild

    Men återigen, du kanske skall skruva ned kritiken av Expo en aning. Wink


    Senast ändrad av DirtyDog den 2009-05-11, 01:51, ändrad totalt 1 gång
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  cleopatra 2009-05-11, 01:50

    marxisten skrev:
    cleopatra skrev:http://sv.metapedia.org/wiki/Expo


    Ja, usch vad jag ljuger. FY på mig! Rolling Eyes

    Gällande att de skulle vara antisemitiska blåljuger du! De kämpar mot sådana krafter i samhället. Var har du ens fått det ifrån. Det är ju bara att läsa på deras hemsida och det står vad de kämpar mot, däribland står det om antisemitiska krafter i samhället!

    "Stiftelsen Expo är en privat forskningsstiftelse som grundades 1995 i syfte att studera och kartlägga antidemokratiska, högerextrema och rasistiska tendenser i samhället. Verksamheten bedrivs på ideell grund. Stiftelsens plattform värnar demokrati och yttrandefrihet mot rasistiska, högerextrema, antisemitiska och totalitära tendenser i samhället."
    http://www.expo.se/omexpo-verksamhet.html

    Jag blåljuger inte Marxisten, jag säger bara vad jag tycker, och det får jag faktiskt. Om jag ser solen som blå så får jag säga det även om du hävdar att den är gul. Sen behöver inte du hålla med mig om att den är blå bara för att jag tycker det. Å andra sidan får du inte heller kalla mig dum för att jag tycker det, det är ju hur jag upplever solen jag beskriver, inte hur jag vill att andra ska se den. Var och en har sin tolkning.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  DirtyDog 2009-05-11, 01:58

    cleopatra skrev:De har verkligen inte fått lära sig hemifrån att skilja på individer utan förutsätter att alla "svennar" är samma skit. Iofs så ursäktar det givetvis inte ett likadant beteende från oss bara för att de gör det, det är alltså ingen ursäkt men kan vara en orsak.
    Jag tror att vi förstår varandra. Det finns orsaker till förintelsen, 9/11 och andra hemskheter men väldigt få vettiga ursäkter. Wink
    Ditt ansvar som 5-barns mor består till viss del att förklara detta för dina barn (alldeles OAVSETT vad de blir kallade av enskilda individer). Wink
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  cleopatra 2009-05-11, 02:05

    DirtyDog skrev:
    cleopatra skrev:
    Självklart kan inte Expo gå ut och öppet erkänna sitt samröre med AFA, det vore lika mycket självmord som om SD gick ut och öppet erkände att alla i partiet var rasister och att de samarbetade med betydligt mindre rumsrena nationalistiska partier. Inget finns på pränt och inget är erkänt varken från Expo eller SD, men det betyder inte att inget av det är sant.
    Att en av grundarna var en ökänd AFA-aktivist med blandat rykte gör förvisso inte hela organisation "smittad". Wink

    Kolla bilden på denna sida

    Jämför sen med denna bild

    Men återigen, du kanske skall skruva ned kritiken av Expo en aning. Wink

    Ja, du har väl rätt, ett ruttet äpple behöver ju inte betyda att man måste slänga hela fruktkorgen. Men så länge det inte bevisas att de har inte samröre med AFA kan jag iaf aldrig ta dem på allvar. Det är ju bland annat därför jag ogillar SD så starkt och inte kan ta dem på allvar, de HAR samröre med rena nazistorganisationer och är betydligt mer rasistiska än de vill erkänna. Och det är det jag menar, det är inte alltid som det ser ut, vad folk säger och vad folk gör är två helt skilda saker. Dessutom är det ju faktiskt en av SD-kritikernas största argument, att de i början var ett rent nazistparti som nu försöker bli rumsrena, varför får man då inte misstänka samma sak med Expo?
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  cleopatra 2009-05-11, 02:09

    DirtyDog skrev:
    cleopatra skrev:De har verkligen inte fått lära sig hemifrån att skilja på individer utan förutsätter att alla "svennar" är samma skit. Iofs så ursäktar det givetvis inte ett likadant beteende från oss bara för att de gör det, det är alltså ingen ursäkt men kan vara en orsak.
    Jag tror att vi förstår varandra. Det finns orsaker till förintelsen, 9/11 och andra hemskheter men väldigt få vettiga ursäkter. Wink
    Ditt ansvar som 5-barns mor består till viss del att förklara detta för dina barn (alldeles OAVSETT vad de blir kallade av enskilda individer). Wink

    Japp, min mellandotter är tillsammans med en Thailändare och min ena son dejtar en flicka vars far är från Kenya. Alla barnen har en stor multikulturell bekantskapskrets men många etniciteter och religioner representerade (dock ingår inte någon av de killar jag nämnde tidigare).
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME


    Antal inlägg : 575
    Join date : 09-03-07
    Age : 43

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-05-11, 02:25

    Susz X skrev:
    marxisten skrev:
    cleopatra skrev:http://sv.metapedia.org/wiki/Expo


    Ja, usch vad jag ljuger. FY på mig! Rolling Eyes

    Gällande att de skulle vara antisemitiska blåljuger du! De kämpar mot sådana krafter i samhället. Var har du ens fått det ifrån. Det är ju bara att läsa på deras hemsida och det står vad de kämpar mot, däribland står det om antisemitiska krafter i samhället!

    Metapedia är uppbyggd av ren nazistisk verksamhet. Hoppas det så småningom kommer att bli lika straffbarti hela Europa att propagera falskt som i Tyskland..
    En del väl insatta jobbar för det.
    Falsk tant det där..uscha...eller är det reen okunskap?
    Dessutom har du mage att med ditt hittepå kränka en högaktad person som är död
    - grundaren Stieg Larsson, cleo..vad är du för en person egentligen? Fasaden
    vet vi..


    http://expo.se/stieglarsson.html
    http://expo.se/omexpo-bakgrund.html

    dU, din anti-sionositiska propagerare, lugna ner dig innan du får en hjärtattack.
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  Corven 2009-05-11, 08:01

    cleopatra skrev:


    Jag försvarar varken SD, VAM eller SMR, jag garvar lika rått som alla andra åt SMR:s fadäs att välja en judisk symbol. Jag tyckte bara att kritiken mot dem kom från lite fel håll. Varför kan du läsa ovan.


    Varvid du faktiskt gör dig skyldig till samma sak som många härinne på forum. Du skiter i vad som står, och bryr dig bara om vem som skrivit......

    Bara för att det kommer från Expo, så avfärdar du det. Varför? Det är ju sant det som står i artikeln, och det är faktiskt ganska skrattretande att en vitmakt organisation har tagit en judisk symbol. Vilket är vad artikeln handlar om.

    Sen vad som är sant eller inte om Expo, det vet inte jag, eftersom jag normalt inte brukar läsa den. Dock skulle jag nog ta information från olika sorters Wiki med en nypa salt. Det borde finnas mer trovärdig information att hitta.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  cleopatra 2009-05-11, 10:26

    Corven skrev:
    cleopatra skrev:


    Jag försvarar varken SD, VAM eller SMR, jag garvar lika rått som alla andra åt SMR:s fadäs att välja en judisk symbol. Jag tyckte bara att kritiken mot dem kom från lite fel håll. Varför kan du läsa ovan.


    Varvid du faktiskt gör dig skyldig till samma sak som många härinne på forum. Du skiter i vad som står, och bryr dig bara om vem som skrivit......

    Bara för att det kommer från Expo, så avfärdar du det. Varför? Det är ju sant det som står i artikeln, och det är faktiskt ganska skrattretande att en vitmakt organisation har tagit en judisk symbol. Vilket är vad artikeln handlar om.

    Sen vad som är sant eller inte om Expo, det vet inte jag, eftersom jag normalt inte brukar läsa den. Dock skulle jag nog ta information från olika sorters Wiki med en nypa salt. Det borde finnas mer trovärdig information att hitta.

    Nej Corven, jag "sket" inte i vad som stod i artikeln, men jag läste den kanske med en annan inställning än vad du gjorde. Expos samröre med AFA gör tidningen mindre trovärdig i mina ögon.

    Ponera att Jimmie Åkesson skrev en artikel på SD:s hemsida om att en svensk organisation som kämpade mot rasism råkat välja en gammal nazistsymbol som logga, hur skulle du läsa den artikeln? Man blir misstänksam och ifrågasätter om det finns baktankar när informationen kommer från ett håll man redan är misstänksam emot (konstig mening, men du förstår säkert vad jag menar). Och jag skrev ju faktiskt att jag tyckte det var skrattretande att en vitmaktgrupp valt en judisk symbol.

    Det är möjligt att allt som står på Metapeda (eller Wiki) om Expo inte är sant, men samröret med AFA kan de aldrig undkomma. Lika lite som SD kan undkomma samröret med nationalistiska grupperingar. Det är ju det som är så löjligt, båda sidorna gör allt för att misskreditera den andra när de själva är lika extremistiska (eller iaf har samröre med extremister) De enda som är värda att ta på allvar är de opartiska organisationer som kämpar för fredliga lösningar, som tex Amnesty, resten är bara vinklad propaganda. Både höger- och vänsterfalangen förnekar ju in absurdum samröre med extremistorganisationer men jag tror inte på någon av dem. Vad andra sen tror är upp till dem.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  Sniperace 2009-05-11, 11:28

    att metapedia är en tveksam källa är helt klart, läs om SMR på denna så är den infon en riktig propagandaskrift om hur fin rörelse denna är, den är lika partisk som EXPO, och jag litar lika lite på bådas info eftersom den alltid är väldigt politiskt färgad.

    men som sagt läs infon på denna om SMR och döm själva


    SMR på metapedia
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  cleopatra 2009-05-11, 11:43

    Sniperace skrev:att metapedia är en tveksam källa är helt klart, läs om SMR på denna så är den infon en riktig propagandaskrift om hur fin rörelse denna är, den är lika partisk som EXPO, och jag litar lika lite på bådas info eftersom den alltid är väldigt politiskt färgad.

    men som sagt läs infon på denna om SMR och döm själva


    SMR på metapedia

    Hahaha, mmmm får nog backa där ser jag, fel att länka dit och ska inte upprepas. geek
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  Corven 2009-05-11, 11:54

    cleopatra skrev:
    Ponera att Jimmie Åkesson skrev en artikel på SD:s hemsida om att en svensk organisation som kämpade mot rasism råkat välja en gammal nazistsymbol som logga, hur skulle du läsa den artikeln?

    Vi är alla olika, men jag skulle läsa den artikeln med öppna ögon, och döma den utifrån vad som skrevs just där och då. Jag skulle inte fördöma den bara för att den står på SD's hemsida och är skriven av Jimmie Åkesson.

    Alla har vi olika åsikter. Jag kan tycka att vissa åsikter är riktigt bra, och något jag kan ställa mig bakom, och andra åsikter är skit, och något jag fördömer. Och alla åsikter kan komma från samma person.

    Bara för att man har en åsikt som jag tycker illa om, så måste inte allt man tycker vara skit.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  cleopatra 2009-05-11, 12:29

    Corven skrev:
    cleopatra skrev:
    Ponera att Jimmie Åkesson skrev en artikel på SD:s hemsida om att en svensk organisation som kämpade mot rasism råkat välja en gammal nazistsymbol som logga, hur skulle du läsa den artikeln?

    Vi är alla olika, men jag skulle läsa den artikeln med öppna ögon, och döma den utifrån vad som skrevs just där och då. Jag skulle inte fördöma den bara för att den står på SD's hemsida och är skriven av Jimmie Åkesson.

    Alla har vi olika åsikter. Jag kan tycka att vissa åsikter är riktigt bra, och något jag kan ställa mig bakom, och andra åsikter är skit, och något jag fördömer. Och alla åsikter kan komma från samma person.

    Bara för att man har en åsikt som jag tycker illa om, så måste inte allt man tycker vara skit.

    Ok Corven, men jag tror du är ganska ensam om att lyckas med detta. De flesta har fördomar och åsikter som färgar deras tolkning, oftast sker detta mer eller mindre omedvetet. Jag lyckas nog inte med det iaf, även om jag inte direkt dömer ut en artikel på tex Expo eller SD:s hemsida så är jag nog betydligt mer analyserande än om jag läser en artikel från en av våra dagstidningar. Visst är jag medveten om att även de har en vinkling efter politisk inriktning, men jag brukar inte leta baktankar iaf. Det är ju bara se här på forum. Har man en gång uttryckt en åsikt som någon anser främlingsfientlig så spelar det ingen roll vad man skriver efter det, allt räknas som rasistiskt. Fast du har faktiskt rätt, du har aldrig gjort så...flower

    Självklart kan en person ha vettiga åsikter i en fråga och mindre vettiga i en annan. Det viktiga är att man inte dömer människan bakom åsikten, däremot får man döma dennes handlingar. En tidning får man också döma tycker jag, en del ogillar AB och en del ogillar Expressen, sen kan det vara jättetrevliga människor som arbetar där. De skriver bara artiklar man inte gillar, och står för en politik eller en åsikt man inte ställer sig bakom.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  Susz X 2009-05-11, 12:43

    Corven skrev:
    cleopatra skrev:
    Ponera att Jimmie Åkesson skrev en artikel på SD:s hemsida om att en svensk organisation som kämpade mot rasism råkat välja en gammal nazistsymbol som logga, hur skulle du läsa den artikeln?

    Vi är alla olika, men jag skulle läsa den artikeln med öppna ögon, och döma den utifrån vad som skrevs just där och då. Jag skulle inte fördöma den bara för att den står på SD's hemsida och är skriven av Jimmie Åkesson.

    Alla har vi olika åsikter. Jag kan tycka att vissa åsikter är riktigt bra, och något jag kan ställa mig bakom, och andra åsikter är skit, och något jag fördömer. Och alla åsikter kan komma från samma person.

    Bara för att man har en åsikt som jag tycker illa om, så måste inte allt man tycker vara skit.

    Tycker om Dina ord Corven..det är just samma som att kunna vara objektiv
    och inte indoktrinerad- eller en vilja att se sina egna fördomar/ rädsla..
    (fördomar= okundkap= rädsla= självförsvar)
    Sånt kan vara svårt- men det handlar till syvende och sist om personens
    egen vilja..inte nåt annat än det.


    Visst- kan man ibland bli starkt påverkad av VEM som skriver/tar fram fakta
    - men ser man inte sin egen reaktion i det- då lurar man väl bara sig själv
    egentligen. Tror att man är objektiv - fast man inte är det alls.
    Givetvis är det ett jobb med sin egen vilja att kritiskt granska och
    erkänna sina egna fördomar..och framför allt erkänna att de faktiskt finns...
    Och att det inte är alla andras fel att man har dem..
    Allra farligaste är nog att tro att man själv inte har några fördomar alls..

    Surprised
    [b]


    Senast ändrad av Susz X den 2009-05-11, 12:45, ändrad totalt 1 gång
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  Corven 2009-05-11, 12:44

    Jag var tidigare på ett debattforum, ganska likt detta, som inte finns längre, där det fanns en man som var fanatisk SD-anhängare. Och när jag började debattera där våren 2003, så hamnade jag så klart i ganska hätska debatter med honom. och när det gällde invandringen, så var det rejält fula debatter. Han hotade bland annat andra debattörer ganska så grovt.
    Och hade någon sagt åt mig under den tiden, där i början att jag skulle sitta och gråta över honom, så hade jag hånskrattat.

    För drygt 14 månader sen, så skrev han ett avskedsinlägg på forumet. Han berättade att han fått cancer, och att det skulle bli hans sista inlägg. 14 dagar senare dog han. Och jag grät. För efter den inledande perioden, så upptäckte både han och jag att vi hade många gemensamma intressen också, så om vi bortsåg från just invandrarfrågan, så hade vi väldigt trevligt. Katter var vårt största gemensamma intresse.

    Det jag vill ha sagt med detta är att jag lärde mig att sortera. Att inte döma någon bara för att dom har en åsikt jag tycker illa om. För det finns alltid något annat man faktiskt är överens om.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  Susz X 2009-05-11, 12:56

    Det är ju så det är Corven..Alla är olika- på något plan.
    Och ärligt talat är det alltid så fel att ryka ihop ibland?
    Det viktiga är ju hur det blir sedan- om man väljer att även
    kritiskt granska sina egna värderingar eller bara slänga dynga
    omkring sig- med rena lögner/ förtal.

    Samtidigt- måste man alltid vara övverrens ? Om det är så
    - så blir ju det ingen utveckling alls- inte sin person heller..
    Att inte våga/ vilja se saker ur olika perspektiv tycker jag är
    en risk:
    " Jag har aldrig lärt mig något av en man/kvinna som bara håller med"

    Så kan man oxå se det- om man inte enbart går i försvar med taggarna
    utåt- då missar man mycket egentligen..Det är iaf min erfarenhet från
    yngre år..

    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  cleopatra 2009-05-11, 14:12

    "Jisses vilka äckliga vibbar.Tillåt för faan ett folk utvecklas- det var inte längesedan vi Svenskor fick rösträtt och fick jobba.
    Tar hel avstånd för dessa nedvärderande rasistiska propagandan
    som även finns på sjukhus. Det vet vi.
    Frågan är om man verkligen ska jobba med människor alls
    med sådana attityder?"

    "Hur klär sig Cleo själv?"

    "Bitchigt så det skvätter om det ända till
    Södra Afrika!!.!Näär blir du mogen för lite självkritik?
    Aldrig förmodligen..Falskt värre?"

    "Bara så länge man går i hennes koppel och behagar går det bra- annars blir man påhoppad!
    Tydligen."

    "Och- grundaren är och förblir Stieg Larsson
    oavsett vad denne cleopatra sprider för förtal."

    "Lita inte på denna- kolla källan på fler ställen- hon råljuger om Expo!"


    "Falsk tant det där..uscha...eller är det reen okunskap?
    Dessutom har du mage att med ditt hittepå kränka en högaktad person som är död
    - grundaren Stieg Larsson, cleo..vad är du för en person egentligen? Fasaden
    vet vi.."

    Trevliga påhopp från någon som hävdar att hon är opartisk och dessutom har missförstått det mesta och bara går på egna tolkningar och fördomar. Det här är dessutom bara de som är riktat direkt till mig, jag utelämnad dem som bara var subtila tjuvnyp. Undrar vilken gång i ordningen du gör så här? Sen blir du höggradigt förnärmad för att man försvarar sig, det var faktiskt du som hoppade på mig först.

    Mitt inlägg om muslimklippet var fördömande mot fundamentalister inte mulslimer generellt, och hucklet var ett skämt. Det skrev jag redan i den andra tråden men det valde du att inte svara på. Sen fortsatte du att rasa och skriva nedsättande kommentarer om mig både innan jag fått förklara mig och även efter jag rasande försvarat mig mot dina personangrepp (vilket du gör ofta här)så fortsätter du med din hatkampanj. Om du hade kritiserat mina åsikter utan att blanda in mina personliga kvaliteter hade jag aldrig sagt ett ont ord till dig.

    Om du inte tycker att Expo är antisemiter pgra sin AFA-koppling så fine, men jag tycker det och det har jag rätt att tycka utan personpåhopp. Kritisera gärna mina åsikter, men ge sjutton i att uttala dig om mig som person för du känner inte mig. Länken till Metapeda har jag redan ångrat, den enda ursäkten var väl att jag var så arg så jag inte var tillräckligt uppmärksam, fast det är ingen godtagbar ursäkt det vet jag. Stieg Larsson som person har jag aldrig varken förtalat eller kränkt, jag skiljer nämligen på tidningen och personerna som arbetar på den. Att jag öht tog upp Hübinette var för att jag ville göra kopplingen till AFA tydlig, inte för att jag trodde att han var Expo.

    Om man inte tycker som du så är man alltså: Bitchig så det stänker till Afrika, falsk tanta, "denna"?, rålögnare, okunnig, har äckliga vibbar och bör inte arbeta inom vården, propagerar för rasism, vill att folk ska gå i mitt koppel, någon som inte tål kritik (vilket jag gör, bara den är byggd på fakta och inte på åsikter om mig och riktas mot min person)och någon som sprider förtal och kränker döda personer? Allt för att du missförstod ett inlägg från mig, och inte tål att jag inte håller med dig om Expo? Tycker du att det är tecken på opartiskhet och vidsynthet Susz? Det här struntar du väl i att svara på också, men nu fick jag sagt vad jag ville iaf.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  Susz X 2009-05-11, 14:30

    Nix- du tålde inte kritik- och gick i stället i självförsvar och slängde skit
    - även en del rena generaliseringar och oerhört orättvisa fördömningar/ rena lögner för den som är insatt.
    Det var det som fick mig att kalla dig bitch och ställa en del frågor..
    Inget av dessa epiteter var var en förolämning i SAMMANHANGET.

    I det du drar fram i ovanstående inlägg fortsätter du- du plockar inte fram och synliggör det du själv skrivit- även i andra trådar..är ditt syfte att framhäva dig själv så avslutar jag här.Sådant är helt enkelt inte min stil..siddu.
    Och det är ju bra att du fått sagt det du vill!
    Inget fel i det...Sedan väljer du ju själv- om du vill se ditt eget sätt
    och delaktighet oxå- det kan ingen annan göra åt dig Cleo.

    Sponsored content


    Symboler... - Sida 2 Empty Sv: Symboler...

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 23:37