Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+31
R.O.F.L
mimra
KickTheRasist
Mona Stalin.
..........
formsvackan
x-medborgare
Corven
marxisten
Sossar-e-lata
Sunrise
Redvictory
Susz X
cleopatra
berralarzon
Blåfront
Kakmonstret
Thetaxpayer
theward
SiP
RedCloud
kanaljen
GustavAnder
Leena-66
fredrik rahm70
lazy
Regndrottning
blueheaven
råttan.
Sniperace
MartinLindgren
35 posters

    NYA SIFFROR/OPINION...!

    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Regndrottning 2009-05-06, 22:58

    råttan skrev:martin,

    Du pissar på de som har det svårast när du jublar över det bidragsregn Toblerone arrangerar åt rika bidragslyftare.

    Jasså? Har Sahlin föreslagit en höjning av barnbidraget för Djurholmsborna?

    Annars får du gärna förklara vilka RIKA bidragslyftare som avses.... Det är jag nyfiken på.

    queen
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-06, 23:02

    Jag pissar inte på någon, inte ens på dig din pajas?
    du med ditt betende är fan bara en stor skamfläck hela du!

    Är det någon som roar sig med att sparka och slå mot sjuka och skadade medmänniskor så är det du Mr. Råtta! No

    Och det vet du själv, det sitter så djupt rotat i dig så det nog är mentalt?
    Själv tänker jag inte nedlåta mig till att sitta och tjafsa med en idiot som du?

    Du övertygar mig till 100% att man måste göra sig av med sådana människor och det du står för när vi går till val 2010?


    TUMMEN NER FÖR DIG MR. RÅTTA OCH ALLT DU REPRESENTERAR!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  lazy 2009-05-06, 23:12

    Du övertygar mig till 100% att man måste göra sig av med sådana människor och det du står för när vi går till val 2010?

    Du menar så som kommunisterna har gjort martin? Wink
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-06, 23:15

    lazy skrev:Du övertygar mig till 100% att man måste göra sig av med sådana människor och det du står för när vi går till val 2010?

    Du menar så som kommunisterna har gjort martin? Wink

    lazy kallas kalasnikow "demokrati" kort och gott.,

    "Gör du inte som "vi" vill får du ett par gram bly i nacken=)"
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-05-06, 23:53

    rd,

    De bidragslyftare i Djursholm (och på andra orter) som idag har full pott i bidragsspelet kommer med Toblerones vallöften att få en väldigt kraftig höjning av sina bidrag. Snacka om JackPot. Hurra för Toblerone som iof glömde de svagaste.

    martin,

    "Jag pissar inte på någon, inte ens på dig din pajas?
    du med ditt betende är fan bara en stor skamfläck hela du!"

    Jo, du pissar på de du säger dig värna. De som har det allra sämst får ingenting. De som har de högsta bidragen satsar man Toblerone Miljarder på.

    "Är det någon som roar sig med att sparka och slå mot sjuka och skadade medmänniskor så är det du Mr. Råtta!"

    Jaså, det säger du. Till skillnad från dig så värnar jag de som har det svårast. Du bjäbbar på om rättvisa men har ett ganska skrattretande sätt att visa det.

    "Själv tänker jag inte nedlåta mig till att sitta och tjafsa med en idiot som du?"

    Jag antar att du istället kommer fortsätta pissa på de som har det svårast.

    "Du övertygar mig till 100% att man måste göra sig av med sådana människor och det du står för när vi går till val 2010?
    TUMMEN NER FÖR DIG MR. RÅTTA OCH ALLT DU REPRESENTERAR!"

    I just detta fall representerar jag de som har det svårast. De som Toblerone och du fullkomligt ignorerar.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  lazy 2009-05-07, 00:14

    Problemet med martin är att han tror på ett sätt som man företrädesvis
    gör i kyrkan att "hans" parti ska ge honom ett bättre liv än han har
    nu, han kan inte förstå att hans nuvarande "mindre bättre liv än andra"
    hänger ihop med vad han själv har åstadkommit/inte åstadkommit tidigare.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-07, 00:22

    lite aspbergers syndrom där.. orsak-verkan finns ej liksom
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  råttan. 2009-05-07, 00:30

    Så sant lazy.

    Givetvis är det fullständigt uteslutet att Toblerone skulle satsa på sådana som martin, utom möjligen i rättviseretoriken.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-07, 09:52

    Självklart röstar jag på det alternativet som jag tror på!
    Hur röstar du och dina knickedick polare själva Madame Lazy?

    Ger ni era röster till det ni inte tror på, ja då är ni dummare än jag trodde!
    Ni är verkligen ett gäng små sötnosar som vimsar runt ute på ängarna med era piskor och batonger svingandes åt alla håll! Wink

    Ni påminer om dom där surkaterna, dom där som pinnar runt i öken som råttor, och ställer sig upp på bakbenen och spanar åt alla håll för att sen pinna vidare!

    Så nu är det sagt igen, ert alternativ är inte mitt alternativ, NO WAY! No
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-07, 10:01

    The Dreamteam förnekar sig inte! Very Happy
    På fullt allvar dömmer dom ut mig för jag väljer mitt rödgröna alternativ,
    Samtidigt som dom höjer sig själva som väljer sitt blåa alternativ?

    Vad är egentligen skillnaden, på en person som stödjer och väljer sitt blåa alternativ,
    Mot en annan person som stödjer och väljer sitt rödgröna?
    Är inte det samma sak, två olika personer som tror på olika alternativ?


    Suck, The DreamTeam ute och slirar på banan igen!
    Och ser sig själva som överlägsna alla som inte delar
    deras åsikter?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  lazy 2009-05-07, 10:35

    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-07, 10:50

    Du Lazy, en liten fråga, vad är det som gör dig till en bättre och rättfärdigare människa som tror och stödjer ditt blåa alternativ,
    Till skillnad mot mig som stödjer det jag tror, vad ger dig rätten att dömma ut mig för det?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  lazy 2009-05-07, 11:03

    martin7lindgren skrev:Du Lazy, en liten fråga, vad är det som gör dig till en bättre och rättfärdigare människa som tror och stödjer ditt blåa alternativ,
    Till skillnad mot mig som stödjer det jag tror, vad ger dig rätten att dömma ut mig för det?

    Skickade bara en länk med många bilder på surikater, hur kan
    du få det till att jag dömer ut dej?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-07, 11:12

    Nu syftar ju inte jag på en länk, du menar att inte du och dina forumhöger polare sågar mig och mina åsikter vid fotknölarna varje gång jag säger något,
    Särskilt ditt eko, överöstar ju allt annat varje gång någon blåing går på mig!
    Det kan du ju bara inte förneka?

    När det gäller Surkater så är dom rättså lustiga djur, Wink
    Och deras pinnande åt alla håll som tettingar, påminner mig om er alliansanhängare när ni vimsar runt hand i hand ute på ängarna!
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Funderar...

    Inlägg  Leena-66 2009-05-07, 11:19

    Jag funderar..vad ska jag rösta på i kommande landstings-och kommunalval. Vad skulle blir bättre alt sämre med rödgröna?
    Vad skulle blir bättre alt sämre med allianssen? Sd- hur vill dom ha det med välfärd?
    Jag vet inte- håller på att forska...
    Jag har alltid varit sosse- och skulle mer än gärna rösta på dom i år också- men i dagens läge har jag svårt att veta vilken ideologi dom står för idag?
    Höjda skatter- visst, jag har ingenting emot det, om pengarna går till någonting bra istället för ledarnas egen ficka (och deras polare).
    Nej- allianssen kommer inte att få min röst (fast dom har gjord en del bra).
    Mitt eget parti (s), jag vet inte, jag ser ingen större skillnad mellan s och m- så det hänger på vad dom åstakommer fram tills valet.
    Miljöpartiet- har aldrig röstat på dom , och har svårt att avgöra om dom har något vettigt att komma med
    Sd- dom är ju utvecklats till en politisk parti, med tydlig politik-där dom har några bra saker- men deras politik i sin helhet strider emot mina värderingar på många avseende.
    Så jag fortsätter att fundera och granska...
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty problemet hos sosseväljare.

    Inlägg  GustavAnder 2009-05-07, 11:35

    -----------------------------------------Höjda skatter- visst, jag har ingenting emot det, om pengarna går till någonting bra istället för ledarnas egen ficka (och deras polare).


    Men är det inte det som är "problemet" med alla sosseväljare. de inbillar sig i sin naivitet och okunnighet att höjda skatter på något som helst sätt skulle ge bättre välfärd, ett bättre samhälle.
    Sanningen är ju att vi redan för 25-30 år sen nådde världens högsta skatter och sedan dess har vi konstant fallit i välståndsligan.

    Vi har 2 val i Sverige, vi följer med utvecklingen och frigör medeln till medborgarna som är sådär en miljon ggr bättre än staten på att producera välstånd, eller vi håller fast vid högskattepolitiken och blir ett ex-välstånds land.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-07, 11:56

    Du säger att du inte har något emot skattehöjningar om pengarna inte går rakt ner i fickan på politikerna?
    Där är vi helt överens Leena66! Wink

    Men om man nu vill som de rödgröna, höja skatten med en procent för dom med 1 miljon eller mer om året, en procent högre avgift för dom i dom största och dyraste husen,
    Samt ta ut en procent på dom med största förmögenheterna, att finansiera återställande av akassa, sjukförsäkring och förbättra för pensionärer,
    Så uppfyller det en hel del i mina ögon iallafall! Wink


    Leve de Rödgröna!
    Valseger 2010! bounce
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Hmmmm...

    Inlägg  Leena-66 2009-05-07, 12:02

    Sossarna med Göran i spetsen dom sista åren gjorde inga förbättringar direkt trots höga skatter...det är någonting jag hoppas att sossarna kan ta till sig och använda kommande skatteintäkter på ett annat sätt, så att det verkligen blir annorlunda, om dom vinner valet.
    Jag har ingenting emot privatisering i sig- men det ska inte bli för mycket sånt heller.
    Girighet med påföljd höga kostnader begränsar ju valmöjligheterna för dom som inte har jättebra ekonomi att röra sig med- och inte allt för sällan, när stora företag privatiseras, säljs dom så småningom till internationella bolag, som i sin tur bestämmer och drar hem den största vinsten- och det är inte till sverige dom pengarna går till.Det är väl främst usa, kina etc som ta hem vinsten.
    Jag tror att vilket fall som helst- oavsett om det är allianssen eller röda blocket som vinner valet, kommer skatterna att höjas, om inte kommer däremot allt annat att blir dyrare (moms, räntor, avgifter, ...), för att kompensera förlusten.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  lazy 2009-05-07, 12:04

    Samt ta ut en procent på dom med största förmögenheterna, att finansiera återställande av akassa, sjukförsäkring och förbättra för pensionärer,
    Så uppfyller det en hel del i mina ögon iallafall!

    Om man som martin inte bryr sej ett skit om hur allt ska
    finansieras så kan man ju hänga på "leve rödgrönagänget"
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  kanaljen 2009-05-07, 12:04

    martin7lindgren skrev:Du säger att du inte har något emot skattehöjningar om pengarna inte går rakt ner i fickan på politikerna?
    Där är vi helt överens Leena66! Wink

    Men om man nu vill som de rödgröna, höja skatten med en procent för dom med 1 miljon eller mer om året, en procent högre avgift för dom i dom största och dyraste husen,
    Samt ta ut en procent på dom med största förmögenheterna, att finansiera återställande av akassa, sjukförsäkring och förbättra för pensionärer,
    Så uppfyller det en hel del i mina ögon iallafall! Wink

    [/b][/size]


    Dom är så få vilket gör att sjuksköteskan karin får betala trots att hon bara har en månadslön på 19000kr. Det blir som det varit förr med sossepolitik, dom med de sämsta lönerna får betala kalaset.
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Leena-66 2009-05-07, 12:31

    kanaljen skrev:
    martin7lindgren skrev:Du säger att du inte har något emot skattehöjningar om pengarna inte går rakt ner i fickan på politikerna?
    Där är vi helt överens Leena66! Wink

    Men om man nu vill som de rödgröna, höja skatten med en procent för dom med 1 miljon eller mer om året, en procent högre avgift för dom i dom största och dyraste husen,
    Samt ta ut en procent på dom med största förmögenheterna, att finansiera återställande av akassa, sjukförsäkring och förbättra för pensionärer,
    Så uppfyller det en hel del i mina ögon iallafall! Wink

    [/b][/size]


    Dom är så få vilket gör att sjuksköteskan karin får betala trots att hon bara har en månadslön på 19000kr. Det blir som det varit förr med sossepolitik, dom med de sämsta lönerna får betala kalaset.

    Det är det som gör det svårt att välja- det är alltid dom som tjänar minst som få betala. Samtidigt är det många sk höginkomstagare som har egna bolag-som i sin tur ge många arbetstillfällen. Robin Hood-politiken resulterar inte bättre samhälle-eftersom det resulterar att många väljer i så fall att flytta sina pengar från sverige, och dom som har också företag och så- kommer att överväga att flytta eller sälja sina bolag-som i sin tur resulterar flera arbetslösa.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-07, 12:56

    Leena-66 skrev:
    kanaljen skrev:
    martin7lindgren skrev:Du säger att du inte har något emot skattehöjningar om pengarna inte går rakt ner i fickan på politikerna?
    Där är vi helt överens Leena66! Wink

    Men om man nu vill som de rödgröna, höja skatten med en procent för dom med 1 miljon eller mer om året, en procent högre avgift för dom i dom största och dyraste husen,
    Samt ta ut en procent på dom med största förmögenheterna, att finansiera återställande av akassa, sjukförsäkring och förbättra för pensionärer,
    Så uppfyller det en hel del i mina ögon iallafall! Wink

    [/b][/size]


    Dom är så få vilket gör att sjuksköteskan karin får betala trots att hon bara har en månadslön på 19000kr. Det blir som det varit förr med sossepolitik, dom med de sämsta lönerna får betala kalaset.

    Det är det som gör det svårt att välja- det är alltid dom som tjänar minst som få betala. Samtidigt är det många sk höginkomstagare som har egna bolag-som i sin tur ge många arbetstillfällen. Robin Hood-politiken resulterar inte bättre samhälle-eftersom det resulterar att många väljer i så fall att flytta sina pengar från sverige, och dom som har också företag och så- kommer att överväga att flytta eller sälja sina bolag-som i sin tur resulterar flera arbetslösa.

    Det är ju här vänsterns "retorik" dunkar in.
    Alla kan jobba kommunalt eller statligt..flera 100000 st.

    Dock "glömmer"dom alltid att folk som betalas av skatt, ej liksom bidrar riktigt med skatt, utan det blir bara en rundgång av skatt med kraftigt svinn i varje led.(nånstans måste skatten sedan fyllas på)

    (nope säger EJ att dom ej behövs; MEN det behövs inte fler 100000 st.)

    Nää tryggare att ge skattelättnader(kryphål) åt dom rikaste (s)

    och tvinga ut storföretag ur Sverige samt kapital (s)

    och höjas skatten för dom med medel eller låg lön (s).

    för skatt är ju lösningen på allt liksom??=)
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  RedCloud 2009-05-07, 13:09

    "MEN det behövs inte fler 100000 st"

    exakt hur många uppskattar naivliberalen fredrik att det skulle behövas då ?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  blueheaven 2009-05-07, 13:09

    fredrik rahm skrev:

    Dock "glömmer"dom alltid att folk som betalas av skatt, ej liksom bidrar riktigt med skatt, utan det blir bara en rundgång av skatt med kraftigt svinn i varje led.(nånstans måste skatten sedan fyllas på)

    (nope säger EJ att dom ej behövs; MEN det behövs inte fler 100000 st.)

    Nää tryggare att ge skattelättnader(kryphål) åt dom rikaste (s)

    och tvinga ut storföretag ur Sverige samt kapital (s)

    och höjas skatten för dom med medel eller låg lön (s).

    för skatt är ju lösningen på allt liksom??=)
    [/color]

    Det finns inte i vänsterns tankevärld att det är de höga skatterna som har skapat de flesta problemen!
    Det verkar också väldigt svårt att begripa att det är företagen som utgör grunden för "vår" välfärd och vad som händer när det inte blir lönsamt att driva företag längre! scratch
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  RedCloud 2009-05-07, 13:13

    "Det verkar också väldigt svårt att begripa att det är företagen som utgör grunden för "vår" välfärd"

    B.S.

    Det är arbetarna i respektive företag som utgör grunden för välfärden.
    Allt annat är Timbro-rökridåer.

    Sponsored content


    NYA SIFFROR/OPINION...! - Sida 2 Empty Sv: NYA SIFFROR/OPINION...!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 04:26